Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 50 of 111

Thread: Jedina četvorka - vjeronauk

  1. #1
    piplica's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    3,169

    Default Jedina četvorka - vjeronauk

    U ponedjeljak je naš prvašić došao iz škole sav "pokisao", naime razrednica im je čitala kako su zaključene ocjene, a njemu je rekla da će imati sve petice, osim vjeronauka, iz kojeg će mu biti zaključena četvorka.

    Zaista, nemojte me krivo shvatiti, ne patim od toga da mi dijete ima prosjek 5,o ali mi je žao da se strogoća trenira na izbornim predmetima, jer to djecu strašno demotivira.

    Mi smo mu rekli da to uopće nije važno , trudili smo se da mu podignemo moral, ali on je jednostavno razočaran i ta će mu četvorka u knjižici baš pokvariti veselje kraja školske godine.

    Mog sina je to pogodilo tim više što ga mi u prvom razredu nismo upisali na vjeronauk, već je krenuo u drugom na vlastiti zahtjev jer ga je ta tematika jako interesirala.


    Sada više ne želi čuti za vjeronauk u trećem, a meni je opet glupo da odustaje zbog ocjene... :/

  2. #2
    di_zg's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    370

    Default

    pipilica, baš mi je žao, neznam kaj da ti kažem. Da li si probala razgovarati s osobom koja predaje taj vjeronauk u školi?
    ja mislim da bi nekome u tvom slučaju glavu otkinula, ne zbog 4 već zbog demotivacije i razočaranja mog djeteta. I mišljenja sam da vjeronauku uopće nije mjesto u školi već u crkvi, a ako već i mora biti u školi, onda bez ocijena.

  3. #3

    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Rijeka
    Posts
    326

    Default ispisati se

    Sljedece se godine ispisati s vjeronauka, pa neka vjerouciteljica razmislja zato nema djece.

  4. #4

    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Rijeka
    Posts
    326

    Default Re: ispisati se

    Quote Originally Posted by mamaS
    Sljedece se godine ispisati s vjeronauka, pa neka vjerouciteljica razmislja zato nema djece.
    zato=zasto

  5. #5
    Juroslav's Avatar
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Agram - centar, jug i negdje između
    Posts
    1,508

    Default

    piplica, ono kaj si trebala napraviti prije prvog posta, i što svakako trebaš napraviti je: otići u školu i pitati vjeroučitelja(-icu) koji je razlog takve ocjene

    kad saznaš i obavijestiš nas, možemo raspravljati

    dotle - bilo bi najbolje ovaj topic zaključati, jer će se opet pretvoriti u pljuvanje po Crkvi (a time i po meni kao vjerniku)

  6. #6
    di_zg's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    370

    Default

    Quote Originally Posted by Juroslav
    piplica, ono kaj si trebala napraviti prije prvog posta, i što svakako trebaš napraviti je: otići u školu i pitati vjeroučitelja(-icu) koji je razlog takve ocjene

    kad saznaš i obavijestiš nas, možemo raspravljati

    dotle - bilo bi najbolje ovaj topic zaključati, jer će se opet pretvoriti u pljuvanje po Crkvi (a time i po meni kao vjerniku)
    da se razumijemo ja sam vjernik i pričanje o vjeronauku i moj stav o vjeronauku u školi nema veze sa Crkvom. Ovo nije fer prema tom djetetu a ni prema roditeljima. Moja L će sigurno ići na vjeronauk ali u crkvi.....

    i btw. najgori profesor iz škole mi je bila časna sestra iz engleskog ne zbog predmeta već zbog nje

  7. #7
    Mukica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Bestovje
    Posts
    6,890

    Default

    ...(a time i po meni kao vjerniku)
    :shock:
    ajme
    juroslav, daj pliz nemoj nase primjedbe shvacat tak osobno


    inace, bit cu sad malo OT, al nema veze 8)

    ja sam maloprije bila na upisu i na upitniku na pitanje da li zelite da dijete ide na vjeronauk zaokruzila NE
    ali sam ispod napisala da dijete zeli ici pa nek ide iako je to suprotno svim mojim uvjerenjima o tome di je vjeronauku mjesto

    pa me psihologinja pitala "gospodjo, pa dobro, a kaj je ovo???"
    ja reko pitanje je da li ja zelim da ide, jel tak?
    je
    e pa ja ne zelim, pa sam zaokruzila NE, ali ona zeli
    pa nek ide

    pa dobro... tko tu odlucuje?? - pita me logopedica
    pa ona

  8. #8
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    juroslave, evo, ja ću se ovdje suzdržati iznošenja svojih stavova vezanih uz vjeronauk u školama.

    u stvari, mišljenja sam da toj djeci treba objasniti i da je četvorka vrlo dobra ocjena. da nije tragedija (i moj prvašić je isto pokisao na sam spomen četvorke). da se i ovako može veseliti kraju školske godine. što si ti i pokušala objasniti, znam to.

    ne vidim u stvari tu neku razliku da je to četvorka baš iz vjeronauka, a ne iz likovnog, npr.

    i ne kužim, jel prvašić ili drugašić?

  9. #9
    Juroslav's Avatar
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Agram - centar, jug i negdje između
    Posts
    1,508

    Default

    Quote Originally Posted by Mukica
    ...(a time i po meni kao vjerniku)
    :shock:
    ajme
    juroslav, daj pliz nemoj nase primjedbe shvacat tak osobno
    Mukica, nema tu nikaj osobno: Crkva je po definiciji zajednica vjernika (kak sam to već više puta objašnjaval na ovom forumu), i ako netko pljuje po Crkvi, pljuje - među ostalima - i po meni

    ako hoćeš pljuvati po crkvenoj hijerarhiji, ili svećenicima, ili vjeroučiteljima - onda to tak i napiši (nije da odobravam pljuvanje po bilo kome, samo objašnjavam dio svojeg posta koji te tak šokiral )

  10. #10
    Juroslav's Avatar
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Agram - centar, jug i negdje između
    Posts
    1,508

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73
    ne vidim u stvari tu neku razliku da je to četvorka baš iz vjeronauka, a ne iz likovnog, npr.
    ovako bi trebalo biti

    na žalost, vjeronauk je mnogima crvena krpa i uvatit će se baš za to kaj je u pitanju četvorka iz vjeronauka :/

  11. #11
    sladjanaf's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    1,950

    Default



    a čemu četvorka iz vjeronauka?

    možda Isus nije bio dobro nacrtan?

    ili je dijete zaboravilo 3. zapovijed?

    pa je li on sad manje vjernik od djeteta koje ima 5 iz vjeronauka?

    čemu služe ocjene iz vjeronauka?

  12. #12
    Juroslav's Avatar
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Agram - centar, jug i negdje između
    Posts
    1,508

    Default

    Quote Originally Posted by sladjanaf
    čemu služe ocjene iz vjeronauka?
    čemu služe ocjene iz glazbenog ili likovnog?

    u vjeronauku imaš kaj ocjenjivati (ima gradiva koje treba znati), ali mi nije jasno kaj se ocjenjuje u ova dva predmeta? meni su, pošto nisam nikakav Picaso, ocjene iz likovnog konstantno kvarile prosjek tak da sam tek u srednjkoj imal 5,0

  13. #13
    sladjanaf's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    1,950

    Default

    vjeronauk nije niti glazbeni niti likovni odgoj.

    meni bi bila prihvatljiva situacija u kojoj moje dijete ne zna pjevati, nema sluha i ima 4 ili 3 ili 2 iz glazbenog. i ne voli ga i s glazbom se definitivno ne želi baviti u životu.

    no to ne bih mogla reći za vjeronauk. da ga zbog nadobudnosti vjeroučitelja odbaci ili zamrzi.

    ne razumijem kako ti ne razumiješ da se vjeronauk ne bi trebao, čak štoviše, ne bi smio učiti za ocjenu.

    ali valjda je to teško shvatiti s obzirom da se Kaptol nalazi na udaljenoj planeti od ove naše u koju šaljemo svoju djecu u školu.

  14. #14
    pomikaki's Avatar
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    8,507

    Default

    juroslave, pa tko pljuje po tebi? Meni si primjer tolerantnog vjernika, a takvi su mi posebno dragi.

    na temu, hm, da, nekako se podrazumijeva da će svi dobiti petice iz vjeronauka onako motivacijski, ali kad malo razmislim isto mi dođe bez veze jer ako se radi o predmetu u školi (što po mom mišljenju ne bi trebao biti, ali kako znamo jest) ocjena treba postojati.

    Inače ispada da tko želi popraviti prosjek ode na vjeronauk? Da li se i iz etike (ako postoji kao alternativa) također očekuju isključivo petice?

    Ja bih protestirala jedino ako sam uvjerena da dijete zna za pet, i da je učinjena nepravda zbog previda ili osobne netrpeljivosti učitelja. Ako vjeroučitelj ima svoj sustav ocjenjivanja koji nije pretjerano drastičan, smatrala bih da se nemam pravo žaliti.

    A dečku koji ima sve petice i jednu četvorku rekla bih da sam jako zadovoljna njegovim uspjehom.

  15. #15

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by pomikaki
    Ako vjeroučitelj ima svoj sustav ocjenjivanja koji nije pretjerano drastičan, smatrala bih da se nemam pravo žaliti.
    unatoč nepobitnoj činjenici da je nemoguće upotpunosti eliminirati elemente subjektivnosti iz ocjenjivanja, vjeroučitelj ili bilo koji drugi učitelj ne bi smio imati svoj sustav ocjenjivanja.
    u cijeloj priči meni je teško shvatljivo kako dijete u 1. razredu može svladati matematiku, hrvatski jezik, strani jezik i prirodu i društvo za odličnu ocjenu, a vjeronauk nije u stanju?!!

  16. #16
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by no@
    [u cijeloj priči meni je teško shvatljivo kako dijete u 1. razredu može svladati matematiku, hrvatski jezik, strani jezik i prirodu i društvo za odličnu ocjenu, a vjeronauk nije u stanju?!!
    od kad četvorka znači da dijete nije svladalo gradivo?

  17. #17
    sorciere's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zagabria
    Posts
    9,218

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73
    Quote Originally Posted by no@
    [u cijeloj priči meni je teško shvatljivo kako dijete u 1. razredu može svladati matematiku, hrvatski jezik, strani jezik i prirodu i društvo za odličnu ocjenu, a vjeronauk nije u stanju?!!
    od kad četvorka znači da dijete nije svladalo gradivo?
    pa onda znači da je ocjena subjektivna.

  18. #18

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73
    Quote Originally Posted by no@
    [u cijeloj priči meni je teško shvatljivo kako dijete u 1. razredu može svladati matematiku, hrvatski jezik, strani jezik i prirodu i društvo za odličnu ocjenu, a vjeronauk nije u stanju?!!
    od kad četvorka znači da dijete nije svladalo gradivo?
    htjedoh reći a vjeronauk nije u stanju svladati za ocjenu odličan (5)
    mislim stvarno cvijeta :?

  19. #19
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    noa, krivo sam tvoj post pročitala.

    da pojasnim.

    kao prvo, ja sam strašno protiv vjeronauka u školama.

    kao drugo, da sam vjernik, možda bih razmišljala kao sladjana, nisam, pa ne znam da li bi se vjeronauk trebao ili ne učiti za ocjenu.

    u kontekstu pipličinog posta, a ne želeći raspravu uvući u pro i contra vjeronauka u školama (iako, iskreno, ne znam što mi bi u tom trenutku, jer u principu nemam ništa protiv takvog tijeka topika ), nema mi neke razlike između vjeronauka i npr. likovnog.

    kužim piplicu jer sam često imala doma dramu oko četvorke, pa sam joj u tom smjeru i odgovorila.

    ali, sve u svemu, i ovaj topik je još jedan dokaz da vjeronauku definitivno nije mjesto u školama.

  20. #20
    piplica's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    3,169

    Default

    Danas je došlo do preokreta, naime vjeroučiteljica mu je ipak dozvolila da odgovara za višu ocjenu, pa mu je na kraju balade zaključila peticu.

    Drago mi je zbog njega jer vidim da bi najradije iz kože iskočio od sreće, ali da on to sam nije uspio riješiti ne bih nikada osobno otišla urgirati u školu i povlačiti nekoga za rukav zbog zaključene četvorke.

    I da, cvijeto, oko sokolovo, pogriješno sam napisala, nije prvašić nego drugašić.

  21. #21
    piplica's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    3,169

    Default

    Quote Originally Posted by Juroslav
    Quote Originally Posted by cvijeta73
    ne vidim u stvari tu neku razliku da je to četvorka baš iz vjeronauka, a ne iz likovnog, npr.
    ovako bi trebalo biti

    na žalost, vjeronauk je mnogima crvena krpa i uvatit će se baš za to kaj je u pitanju četvorka iz vjeronauka :/
    Žao mi je da si to tako shvatio, nisam imala namjeru da ovo bude atak na vjeronauk, ali priznati ćeš i sam, bilo bi lijepo da se malenima vjera približi na jedan blaži i poticajniji način.

  22. #22

    Join Date
    May 2004
    Posts
    823

    Default

    Quote Originally Posted by Juroslav
    Quote Originally Posted by sladjanaf
    čemu služe ocjene iz vjeronauka?
    čemu služe ocjene iz glazbenog ili likovnog?

    u vjeronauku imaš kaj ocjenjivati (ima gradiva koje treba znati), ali mi nije jasno kaj se ocjenjuje u ova dva predmeta? meni su, pošto nisam nikakav Picaso, ocjene iz likovnog konstantno kvarile prosjek tak da sam tek u srednjkoj imal 5,0
    Znam da nije tema , ali moram.
    Sa ovime se apsolutno slažem, u popis bi dodala i tjelesni.
    Ne mogu si pomoći ali nikako ne mogu shvatiti ocjenjivanje tih predmeta.
    Tu zaista nije stvar učenja predmeta već samo i isključivo zainteresiranost za to područje, te talentiranost. Talent se ne može ocjenjivati jer to nije nešto na što učenik može utjecati, znači trebao bi se ocjenjivati trud, a svi znamo da loše ocjene mogu biti samo demotivirajuće. Kako ocjeniti trud? Kako ocjeniti prirođeni talent za neko područje?
    Sjećam se iz osnovne škole, tko je znao crtati imao je pet, tko nije imao je 3, tko je znao pjevati imao je pet, tko nije 3, tko je mogao preskočiti kozlić 5, a tko nije 3. Nema tu puno rasprave. Isključivo se ocjenjivao talent. Ma užas, ubiti djecu u pojam.

  23. #23
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    veki, slažem se, ako je stvarno tako.
    ja stvarno ne znam ni crtati a još manje pjevati, al sam uvijek imala petice iz tih predmeta. :/

  24. #24

    Join Date
    May 2004
    Posts
    823

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73
    veki, slažem se, ako je stvarno tako.
    ja stvarno ne znam ni crtati a još manje pjevati, al sam uvijek imala petice iz tih predmeta. :/
    Takvo je moje iskustvo i zato mi je to uvijek ostao misterij.

  25. #25
    brane's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    1,315

    Default

    Quote Originally Posted by di_zg
    pipilica, baš mi je žao, neznam kaj da ti kažem. Da li si probala razgovarati s osobom koja predaje taj vjeronauk u školi?
    ja mislim da bi nekome u tvom slučaju glavu otkinula, ne zbog 4 već zbog demotivacije i razočaranja mog djeteta. I mišljenja sam da vjeronauku uopće nije mjesto u školi već u crkvi, a ako već i mora biti u školi, onda bez ocijena.

    evo ovako od riječi do riječi

  26. #26
    Marsupilami's Avatar
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Zagreb
    Posts
    2,253

    Default

    Juroslave, mislim da na vecini topica kada se spominje vjeronauk nitko ne napada Crkvu nego crkvu, mislim da je izmedju ta dva pojma jako velika razlika
    Dakle, stav mnogih je da bi se umjesto u skoli vjeronauk trebao odrzavati u crkvi, Crkva s time nema veze kada se poteze pitanje lokacije odrzavanja vjeronauka.

    Nadam se da me barem netko shvatio :/

    piplica, bas mi je drago da se tvoj skolarac sam izborio za svoju peticu, bravo za njega :D

  27. #27
    malena beba's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    dalmacija
    Posts
    8,636

    Default

    ni ja ne zelim pljuvati po vjerunauku ali zaista mislim da mu nije mjesto u skoli. moja krece na jesen u skolu ali imala sam priliku vidjeti sto ce uciti. u prvom osnovne se trazi da znaju kad su blagdani, koliko traje korizma, 10 Bozijih zapovijedi, nekoliko duzih molitvi, neke stvari o evandjeljima... po meni previse za dijete koje se tek upoznaje sa ucenjem

  28. #28
    Cathy's Avatar
    Join Date
    May 2007
    Location
    Zagreb
    Posts
    8,463

    Default

    Quote Originally Posted by malena beba
    ni ja ne zelim pljuvati po vjerunauku ali zaista mislim da mu nije mjesto u skoli. moja krece na jesen u skolu ali imala sam priliku vidjeti sto ce uciti. u prvom osnovne se trazi da znaju kad su blagdani, koliko traje korizma, 10 Bozijih zapovijedi, nekoliko duzih molitvi, neke stvari o evandjeljima... po meni previse za dijete koje se tek upoznaje sa ucenjem
    Pa vjerojatno se očekuje da djeca koja idu na vjeronauk idu i na misu, a ako idu, onda to već znaju. Moja ne ide (na misu) pa je morala naučiti. Jedino, naša vjeroučiteljica ne radi nekih večih problema tako da je za sada sve OK.

  29. #29
    marta's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,678

    Default

    Quote Originally Posted by piplica
    Žao mi je da si to tako shvatio, nisam imala namjeru da ovo bude atak na vjeronauk, ali priznati ćeš i sam, bilo bi lijepo da se malenima vjera približi na jedan blaži i poticajniji način.
    Moje dijete ide na vjeronauk jer su on i tata tako htjeli. Ja nisam. Od onih sam koji smatraju da vjeronauku nije mjesto u skoli.
    ALI, ali, ali, ako cemo o vjeri i priblizavanju iste djece, onda to krece puno prije skole, u obitelji koja vjeruje. Jasno da ima losih vjeroucitelja, ko sto ima i losih ucitelja matematike ili zemljopisa. Medjutim ako govorimo o onima koji su pu neki prosjek, onda se ne moze ocekivati da sustav ocjenjivanja bude ista blazi nego iz nekog drugog predmeta i ne mozemo ocekivati da program vjeronauka bude ovakav ili onakav. Ko sto ne mozemo utjecat na to da se iz matematike ne uci oduzimanje dvoznamenkastih brojeva jer je to nekoj djeci tesko.
    Moram priznati da mi je i necije pitanje o tome kako je dijete savladalo matematiku i sve ostale predmete s odlicnim, a vjeronauk nije, pomalo smijesno. Ocekivati da bi netko trebao imati svih 10 petica jer ima 8 ili 9 sigurno, uopce nema nikakve logike.

  30. #30
    piplica's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Posts
    3,169

    Default

    Vidiš, ja to gledam obrnuto, jer smisao vjeronauka nije da bi oni nabubali Sveto pismo i za to dobili peticu, nego da bi im se približila vjera i ljubav prema Bogu/Isusu/bližnjem, tim više ako im to u obitelji nije usađeno.

    Mislim da bi ocjena iz ovakvog predmeta, koji je ipak drugačiji od svih ostalih i nosi neku svoju težinu, trebala biti poticajna ili samo opisna, ili da se uopće ne ocijenjuje, nego da se možda vodi kao izvannastavna aktivnost u školi, ali tu smo već totalno off topic.

  31. #31
    litala's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    5,852

    Default

    a mene zanima kako dodje do toga da poneki ucenici prave drame i bude im jako tesko i totalno demotivirajuce kad zarade ocjenu koja nije - petica?? :/ :/


    zasto smatraju da sve ono ispod petice - nije uopce ocjena?

  32. #32

    Join Date
    May 2006
    Posts
    201

    Default

    Jednom sam prilikom bila s par mama ispred škole kad je naišla vjeroučiteljica. Započeli smo priču i rekla je da oni u prvom razredu po programu trebaju naučiti Oče naš i Zdravo Mariju, i kroz priče o Božiću, Uskrsu i sl. Nikakvo preveliko bubanje napamet. Učili su i neke svece. Vjeroučiteljica (laik, nije časna) mi je izgledala dosta blaga, pa opet sad na kraju nemaju svi petice. Dijete mi je reklo da ona "ne gleda samo koliko znaš, nego i kakav si". Pa mi je objasnio da ako netko neće posuditi bojicu drugome, ona odmah priča kako je važno dijeliti, ako neko ružno govori ona održi lekciju o tome, gleda tko kome pomaže i sl. Pitam ja mog "eksplozivnog da li njemu katkad izleti nešto ružno, a on mi kaže da se to ne smije u školi. A doma se smije? pitam ja. "Pa ti si mi mama, ti mi sve opraštaš. Uostalom, to ti je posao...da me voliš i da mi opraštaš"

  33. #33
    linolina's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    ST
    Posts
    879

    Default

    Evo ja sam vjernik-i napadam vjeronauk u školi-osuđujem, ali ne Crkvu čak, nego Ministarstvo! Ne osjećam se prozvanom kad ateisti kritiziraju taj školski predmet, nimalo baš zato što mu kriteriji nisu usklađeni s školskim sustavom.
    Da sam ja mama-u ovom slučaju, razgovarala bih prvo ipak s vjeroučiteljicom, ne radi se o kvantofreniji roditelja-ne moraju biti sve petice i nema veze što je izborni predmet u pitanju (jer taj predmet i nije izborni, zapravo, ali nema veze), zanimalo bi me samo kako pomoći svom djetetu koje je očito sposobno i voljno , po drugim ocjenama, savladati gradivo .
    Zanimalo bi me što bi vjeroučiteljica rekla (jer možda ovdje nije samo u pitanju znanje, e pa tu bih razmislila kako dalje).
    Dijete mora znati zašto je dobilo neku ocjenu i kako ocjena može biti veća! Ono mora imati povratnu informaciju o svom radu, a tu roditelj i učitelj moraju surađivati.
    A vjeronauk jest specifičniji od matematike-odnosno, kriteriji ocjenjivanja nisu tako egzaktni-ako je to u pitanju, što vjeroučiteljica smatra spornim (očito) kod tog djeteta?
    Je li u pravu , možda? Možda je ovo prilika gdje roditelj može nešto i naučiti ? Ili je riječ o nečemu što nije u skladu s roditeljskim odgojem i principima, možda čak u suprotnosti?
    Vjeronauk nije šala-baš zato što nije neutralan, treba dobro vidjeti čemu se dijete izlaže (velik dio popisanih vjernika ipak ne prihvaća jedan dio učenja KC, dosta ih iode na MPO-žele li da to dijete sluša o tome baš s te strane)
    Prvo razgovor s djetetom, vjeroučiteljicom, a onda odluka.

  34. #34
    linolina's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    ST
    Posts
    879

    Default

    A, vidim tek sad razvoj situacije
    Opet, zaboravila sam spomenuti i još jednu mogućnost-možda djetetu (od roditeljske strane, očito nije od strane nastavnika) taj predmet nije predstavljen kao ravnopravan ostalima pa se nije ni trudilo jednako?
    Mene bi i dalje zanimalo, bez obzira ne peticu (na kojoj čestitam, naravno)

  35. #35

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by marta
    Moram priznati da mi je i necije pitanje o tome kako je dijete savladalo matematiku i sve ostale predmete s odlicnim, a vjeronauk nije, pomalo smijesno. Ocekivati da bi netko trebao imati svih 10 petica jer ima 8 ili 9 sigurno, uopce nema nikakve logike.
    pitanje je moje. i smješno ti je jer mi na prvu loptu pripisuješ nešto što nisam niti napisala niti mislila.
    daj molim te barem objasni zašto dijete koje ima ocjenu odličan iz matematike i svih ostalih predmeta ne bi moglo i trebalo imati ocjenu odličan i iz vjeronauka?! iziskuje li vjeronauk neke posebne sposobnosti ili talente za razliku od drugih predmeta? halo o 1. razredu j riječ :shock:

    gledam ovih dana ocjene naših osmaša - dosta ih ima sve odlične ocjene i dobar (3) ili vrlo dobar (4) iz jednog te istog predmeta (nije vjeronauk ) što misliš o čemu to govori? o njihovim sposobnostima, talentima, motivaciji, uloženom trudu i radu?!! ili o pomaknutom kriteriju onog koji ocjenjuje?!

  36. #36

    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    3,026

    Default

    U slučaju ovih osmaša su meni upitnije sve te silne petice - zato ne listam i ne uspoređujem.

    Dok god je vjeronauk u školi treba se tretirati kao i ostali predmeti.
    I uopće nije lako zaključiti 4 ako su sve ostale ocjene 5 (imala takav slučaj ovih dana - razrednik mi ukazao na situaciju). Pa da li je pošteno zaključiti 5 ako netko ima same 4orke cijelu godinu? Samo zato što iz ostalih predmeta ima 5?

  37. #37
    cvjetkica's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    148

    Default

    Opet taj vjeronauk. Možda si trebala razgovarati s vjeroučiteljicom (ili je muški) kad si na informacijama vidjela da dijete ima četvorke. Ne vjerujem da je četvorka zaključena nakon svih petica. Uvijek sam za to da se direktno razgovara s predmetnim nastavnikom. Preko posrednika nikad ništa.

  38. #38
    cvjetkica's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    148

    Default Re: ispisati se

    Quote Originally Posted by mamaS
    Sljedece se godine ispisati s vjeronauka, pa neka vjerouciteljica razmislja zato nema djece.
    A zašto bi se ocjene trebale poklanjati??? (ne kažem da je tako u ovom slučaju) Općenito pitam.Primjetila sam da se ljudi bune na ocjene iz svakog izbornog predmeta ako im nisu po volji...Ne radi se samo o vjeronauku koji mi više ide na nos van.
    Piplice oprosti, ne referiram se ovdje uopće na tebe i tvoj slučaj. Samo me smeta da ljudi misle da mogu na taj način ucjenjivati nastavnika (daj 5 ili odosmo mi). Na izborne predmete bi se trebali upisivati oni koje to zanima i tada bi trebali bit svjesni da moraju nešto i raditi. Opet, ispričavam se što sam otišla OT.

  39. #39
    cvjetkica's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    148

    Default

    Quote Originally Posted by piplica
    Vidiš, ja to gledam obrnuto, jer smisao vjeronauka nije da bi oni nabubali Sveto pismo i za to dobili peticu, nego da bi im se približila vjera i ljubav prema Bogu/Isusu/bližnjem, tim više ako im to u obitelji nije usađeno.

    Mislim da bi ocjena iz ovakvog predmeta, koji je ipak drugačiji od svih ostalih i nosi neku svoju težinu, trebala biti poticajna ili samo opisna, ili da se uopće ne ocijenjuje, nego da se možda vodi kao izvannastavna aktivnost u školi, ali tu smo već totalno off topic.
    Poticajna ocjena može biti i četvorka. Treba čitati što piše sa strane u imeniku, tamo kraj ocjena. Tamo bi trebali biti datumi odgovaranja, pismene opaske profesora na zalaganje djeteta, ponašanje na satu, donošenje pribora, pisanje zadaće... I to isto ulazi u ocenu. Zaključna ocjena nije zbroj ocjena koji se podijeli s brojem istih. To je zaključak nastavnika o sveukupnom radu i trudu i ponašanju učenika kroz polugodište odnosno godinu. Opet, ne samo za vjeronauk, za sve se tako radi...trebalo bi barem.

  40. #40

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by Janoccka
    U slučaju ovih osmaša su meni upitnije sve te silne petice - zato ne listam i ne uspoređujem.
    ja listam, uspoređujem i vadim prosjeke ocjena jer mi to spada u opis posla

    Dok god je vjeronauk u školi treba se tretirati kao i ostali predmeti. I uopće nije lako zaključiti 4 ako su sve ostale ocjene 5 (imala takav slučaj ovih dana - razrednik mi ukazao na situaciju). Pa da li je pošteno zaključiti 5 ako netko ima same 4orke cijelu godinu? Samo zato što iz ostalih predmeta ima 5?
    nije. no pitanje je zašto ima same 4torke cijelu godinu (a u ostalim su odlične ocjene)?

  41. #41
    MGrubi's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    Šibenik
    Posts
    10,389

    Default Re: Jedina četvorka - vjeronauk

    Quote Originally Posted by piplica
    Mog sina je to pogodilo tim više što ga mi u prvom razredu nismo upisali na vjeronauk, već je krenuo u drugom na vlastiti zahtjev jer ga je ta tematika jako interesirala.


    Sada više ne želi čuti za vjeronauk u trećem, a meni je opet glupo da odustaje zbog ocjene... :/
    ako želi odustati zbog ocjene, pusti ga neka odustane
    nije to matematika pa ako preskoči koje poglavlje neće kasnije moći pratiti

    kad bude tražio vjeru neće se obazirati na to
    a o kršćanstvu može naučiti i iz drugih izvora koji ne ugrožavaju 5.0. prosjek

    ja sam išla u srednjoj na vjeronauk sve dok mi je bio bitan da podignem prosjek preko magične granice od 4,50, kad utjecaj vjeronauka na prosjek više nije bio bitan, ja nisam išla na vjeronauk

  42. #42

    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    1,610

    Default

    Neovisno o vjeronauku, djetetovo i roditeljsko je pravo znati zašto dijete ima neku ocjenu. Isto tako može se tražiti razgovor sa određenim profesorom. I u krajnjem slučaju, postoji komisija.

  43. #43
    Osoblje foruma emily's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    6,506

    Default

    maloprije sam pitala S. da li kod njega u razredu svi imaju petice iz vjeronauka, on kaze: ne
    uce gradivo, ove godine nisu pisali testove, ali ih je ispitivala, imaju zadace...
    sve se to ocjenjuje

    po meni je vjeronauk izborni predmet kao i svaki drugi, koja svrha ocjenjivanja ako ce svi imati petice bez obzira na znanje i trud?

  44. #44
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by no@
    [
    nije. no pitanje je zašto ima same 4torke cijelu godinu (a u ostalim su odlične ocjene)?
    a valjda je naučio oče naš, a nije znao cijelu zdravo marija. ili je od deset zapovijedi, zapamtio 8 (kod nas u razredu je 8/10 - četvorka).ili mu se neda crtati svece pa ih zbrlja, zaboravi aureolu. pa nije čista petica.

    ne kužim uopće ovo pitanje - biće mu nije zanimljiv tako predmet pa je malo kiksao, i to, naglašavam, MALO, jer je četvorka - VRLO DOBAR.

    pa granica između 4 i 5 je totalno mala, moj juraj da iz zadnja tri testa iz matematike nije dobio 5, imao bi zaključenu četvorku. jer je u par prethodnih testova totalno glupo pogriješio. a zna. i, što sad? da idem razgovarati s učiteljicom? nije ni čudo da im je puna kapa nas roditelja kad si svašta dozvoljavamo. :/

    Vidiš, ja to gledam obrnuto, jer smisao vjeronauka nije da bi oni nabubali Sveto pismo i za to dobili peticu, nego da bi im se približila vjera i ljubav prema Bogu/Isusu/bližnjem, tim više ako im to u obitelji nije usađeno.
    a ovo mi je apsolutno neshvatljivo, al, dobro, različiti smo. da mi kući ne vjerujemo u Boga/isusa i onda upišemo dijete na vjeronauk s ciljem da im vjeronauk približi vjeru. zašto?

  45. #45
    MGrubi's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    Šibenik
    Posts
    10,389

    Default

    Quote Originally Posted by upornamama
    Neovisno o vjeronauku, djetetovo i roditeljsko je pravo znati zašto dijete ima neku ocjenu. Isto tako može se tražiti razgovor sa određenim profesorom. I u krajnjem slučaju, postoji komisija.
    za 4 ?

    ne bih ja uopće u ovo uvlačila niti učiteljicu vjeronauka niti školu

    imali smo u razredu curu koja je plakala kad bi dobila 4-orku
    mi ostali smo bili pod nevjericom: pa to je super ocjena!
    iz našeg prosječnog kuta
    ali ne iz njenog poprilično ambicioznog kuta , tj. cilj od 5,0 prosjek
    ta ambcioznost ju je gotovo natjerala u živčani slom kad je upisala iznimno težak fax i na polaganju najtežeg predmeta dobila 3

    ako je dijete ambiciozno, njega ne treba učiti kako se boriti za cilj, nega treba učiti kako se dočekati na noge kad padneš

    sad je pitanje:
    da li on smatra da je nepravedno ocjenjen?
    da li je on učio kako je traženo?
    da li je njegov stav da je vjeronauk nižebitan predmet i da je po defoltu trebao dobiti 5?

    ovo je odlična prilika da nauči:
    -u životu češ biti nepravedno ocjenjivan, prihvati i prilagodi se

  46. #46

    Join Date
    Jan 2007
    Posts
    1,610

    Default

    Meni osobno je četvorka i više nego solidna ocjena, ali ako je stvar u principu, tj. ako je djetetu nanesena nepravda takvom ocjenom, zašto ne tražiti pojašnjenje?

  47. #47
    MGrubi's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    Šibenik
    Posts
    10,389

    Default

    Quote Originally Posted by upornamama
    Meni osobno je četvorka i više nego solidna ocjena, ali ako je stvar u principu, tj. ako je djetetu nanesena nepravda takvom ocjenom, zašto ne tražiti pojašnjenje?
    nepravda obično se osjeti od početka
    tj. dijete će ti reči da je nepravedno ispitivan, da je šinkiran itd...

    koliko sam ja uspjela shvatiti njega je pogodila zaključna 4 , pokraj svih onih 5-ica
    dakle, možda je on zaslužio tu 4-orku ali on smatra da je to vjeronauk (nebitan predmet) i da treba biti 5 bez obzira na njegovo znanje

    iz vlastitog iskustva znam da večina učitelja su 'blaže ruke' prema odlikašima nego prema ostalim
    kao 'odlikašu' mi se više puta blaže ocjenilo , jer kao : ma znam ja to , ali nečemo ti kvarit prosjek zbog 1 lošeg dana

  48. #48

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73
    Quote Originally Posted by no@
    [
    nije. no pitanje je zašto ima same 4torke cijelu godinu (a u ostalim su odlične ocjene)?
    a valjda je naučio oče naš, a nije znao cijelu zdravo marija. ili je od deset zapovijedi, zapamtio 8 (kod nas u razredu je 8/10 - četvorka).ili mu se neda crtati svece pa ih zbrlja, zaboravi aureolu. pa nije čista petica.

    ne kužim uopće ovo pitanje - biće mu nije zanimljiv tako predmet pa je malo kiksao, i to, naglašavam, MALO, jer je četvorka - VRLO DOBAR.
    pitanje sam postavila janoccki koja radi u školi, koliko mi se čini (i ne predaje vjeronauk ) i nisam mislila pojedinačno na inače odlične učenike, kojima se iz nekog razloga zalomi jedna četvorka
    već na slučajeve kada čitave generacije imaju sustavno nižu ocjenu iz nekog predmeta kod određenog učitelja/ nastavnika zato jer taj ima svoj kriterij ocjenjivanja

  49. #49
    marta's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,678

    Default

    Quote Originally Posted by no@

    pitanje sam postavila janoccki koja radi u školi, koliko mi se čini (i ne predaje vjeronauk ) i nisam mislila pojedinačno na inače odlične učenike, kojima se iz nekog razloga zalomi jedna četvorka
    već na slučajeve kada čitave generacije imaju sustavno nižu ocjenu iz nekog predmeta kod određenog učitelja/ nastavnika zato jer taj ima svoj kriterij ocjenjivanja
    Kakve to sad veze ima s ovim slucajem? :?

  50. #50
    cvjetkica's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Posts
    148

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73
    Quote Originally Posted by no@
    [
    nije. no pitanje je zašto ima same 4torke cijelu godinu (a u ostalim su odlične ocjene)?
    a valjda je naučio oče naš, a nije znao cijelu zdravo marija. ili je od deset zapovijedi, zapamtio 8 (kod nas u razredu je 8/10 - četvorka).ili mu se neda crtati svece pa ih zbrlja, zaboravi aureolu. pa nije čista petica.

    ne kužim uopće ovo pitanje - biće mu nije zanimljiv tako predmet pa je malo kiksao, i to, naglašavam, MALO, jer je četvorka - VRLO DOBAR.

    pa granica između 4 i 5 je totalno mala, moj juraj da iz zadnja tri testa iz matematike nije dobio 5, imao bi zaključenu četvorku. jer je u par prethodnih testova totalno glupo pogriješio. a zna. i, što sad? da idem razgovarati s učiteljicom? nije ni čudo da im je puna kapa nas roditelja kad si svašta dozvoljavamo. :/

    Vidiš, ja to gledam obrnuto, jer smisao vjeronauka nije da bi oni nabubali Sveto pismo i za to dobili peticu, nego da bi im se približila vjera i ljubav prema Bogu/Isusu/bližnjem, tim više ako im to u obitelji nije usađeno.
    a ovo mi je apsolutno neshvatljivo, al, dobro, različiti smo. da mi kući ne vjerujemo u Boga/isusa i onda upišemo dijete na vjeronauk s ciljem da im vjeronauk približi vjeru. zašto?
    ma daj, cvijeta73 ne sprdaj se. predajem vjeronauk i to što govoriš je bezveze. ocjene se ne daju zbog molitve, niti se molitva ispituje za ocjenu. dapače, nikad nisam ispitivala molitve.
    vjeronauk je odgojni predmet,ali postoji određeno gradivo koje se mora ispitati. u prva četiri razreda to je stvarno malo i ukoliko se radi uz puno plakata, izrada slikovnica itd...nema tog djete koje neće upamtiti osnove.
    međutim,postoje oni koji dolaze na sat mašuć' rukama, nit' šta radi, nit' donosi knjigu i bilježnicu i naravno očekuje svoju peticu. upravo zbog toga što je to odgojni predmet smatram da se učenicima koji malim prstom ne maknu cijele godine ne treba dati pet i na taj način im pokazati kako su oni pametni dok su svi ostali koji rade (ima i takvih) i trude se su idioti.

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •