čitam sve pa si mislim da bi nama najbolja antirecesijska mjera bila da konačno izađemo iz recesije i živimo kao ljudi![]()
Ma nisi jedina!
MM isto zna pokratiti hlače, taj zna i ciferšlus ušiti (učila ga mama dok je bio mali i dok ga je to još zanimalo) ali ne dođe na red od mene...
Zajednički projekt danas nam češće bude šivanje zavjesa, kad treba više ruku držati veliki materijal. A hlače su češće prekratke nego preduge (tako to ide kad dijete preraste 180 cm u visinu).
A moja mama se u životu nije bavila skraćivanjem hlača. I ona je imala muža, mamu i svekrvu. Bitno da NETKO zna u kući. A ako ne zna, bitno je da zna tko zna. I da zna nešto za razmjenu.
Posljednje uređivanje od Peterlin : 13.10.2014. at 13:18
Ja znam porubiti hlače, zna i mm. Ali nam se ne da, pa nosimo na porubljivanje. Ali smo zato sami promijenili parket u stanu i na vikendici (to je onaj klik sistem, ali opet - parket).
Od ostalih mjera štednje, pa ne štedim baš zato da štedim, ali neke stvari radim iz drugih razloga, a onda ispadne i ušteda: napravili 15 litara ajvara, inicijalni trošak 200 kn + vrijeme. Slično i s ostalom zimnicom.
Ne kupujem odjeću samo zato što je na sniženju, jer mi jednostavno ne stane u ormar. Ako imam 15 majica kratkih rukava, ne znam što će mi još dvije, i tako one na dnu nikad ne dođu na red.
Tamo gdje bih svakako mogla još poraditi je hrana: mislim da previše hrane bacamo. Jednostavno ne znam odrediti mjeru i na kraju ostane hrane koja se vuče po frižideru neko vrijeme (ili se nikome ne jede, ili ostane zatrpana nečim drugim, pa zaboravimo) i onda ju bacim. To me baš ljuti.
Ja znam šivati, kratiti, krpati, popravljati po kući.
Nema šta ne znam jer me tata naučio a MM ne stigne.
I da, šišam na dvotjednoj bazi svoje dečke sa mašinicom i to mi je pristojna ušteda svaki mjesec.
Sada planiram kupiti bolju mašinicu ali mi nije jasno koja je razlika između onih za 150 i 400 kuna.
Ne sada da je bežićna, nego oni normalni uređaji sa kablom.![]()
Napokon da je i to netko rekao!
Dobra je ideja o besplatne 3 stanice od trga jer bi smanjile gužve, a dobra je i ideja o različitim cijenama s obzirom na to koliko stanica se vozi samo ju je teško provest u praksi.
Ja se ne vozim često tramvajem pa imam onu karticu na koju uplatim 100kn i onda mi skine 10 za sat i pol vožnje (u oba smjera).
A da je pokaz za učenike od 90 kn mjesečno skup, e pa stvarno nije. Svaki dan se s tim vozi do škole i natrag. Toliko srednjoškolac valjda potroši na mobitel mjesečno.
Ono što meni smeta je to što vozači ne poštuju vozni red. Ali i uz to radnim danom NIKAD do sad nisam čekala 6 ili 11 na trgu duže od 5 minuta.
Nakon šivanja gumba na kaputu sam shvatila da ne znam ni to.Pa mi je svekar objasnio kako se to radi.
Osim kuhati i čistiti ništa ne znam od tih "ženskih" poslova s iglom, koncem, tekstilom... Je, znam tkati, ali to je u osnovi bio muški posao, a i baš nije neka pomoć u recesiji.
Zato je MD majstor za sve, struja, voda, grijanje, metal, auti (dok si ih mogao sam popravljati), super mu idu i flakserica i motorka.
Mjesečni pokaz je 360 kn za zaposlene što je neusporedivo jeftinije od auta. Još ako uzmeš godišnji imaš 2 mjeseca "besplatno".
A 3 tramvajske stanice su 10 minuta pješke.
Pokaz vrijedi za neograničenu vožnju, znači s tih 90kn se mogu vozit svaki dan koliko žele, a to što njima ne treba toliko je druga stvar. Ali 90kn za neograničenu vožnju nije puno
možemo se natezati do besvjesti ali đački pokazui nikada nisu bili skupi kao sad. Uz to- ista cijena je za ljude koji se voze par stanica i one koji debelo koriste javni prijevot. Tri stanice su možda meni 10 minuta (nisu, al nek ti bude) ali djetetu nisu, pogotovo ak tegli torbu/instrument ili što ja znam već. Ak ne uzme pokaz, pojedinačna karta je još skuplja - možda da ih šaljem taxijem?
fakat nije anterecesijski post- zašto svi plaćamo tramvaj jednako, a neki ne plaćaju parkiranje tamo gdje stanuju a drugi ga debelo plaćaju nblizu stana u kojem žive. Iako je možda pitanje glupo - jer se parking zone šire. al nemreš naplatiti parking u Dubravi, ko na trgu, al na trgiu možeš naplatiti tramvajsku karto kao u Dubravi
Parking ne mozes naplatiti isto jer cijena zemljista je razlicita, trosak. Trosak prijevoza je isti po km ili minuti vremena... tako ja to vidim nekako.
pa placamo svi jednaki doprinos za zdravstvo, a razlika u dostupnosti zdravstvenih usluga je ogromna.
ili to spada u ono ovo je slobodna drzava. ili ipak ne spada, jer su neke stvari ustavom zajamcene.
tako, antirecesijski bi svakako bilo super da me kardiolog u bolnici moze primiti u nekom razumnom roku, a ne da moram ici privatno ili u drugi grad (a hzzo ce mi priznati sicu od prijevoza).
Posljednje uređivanje od anamar : 13.10.2014. at 16:09
Samo da se osvrnem na ovo...
u ITL je jedna karta gradskog busa 1,25 €. Vrijedi 1h i za voznju s vise linija (ako moras presjedati), ali kad istekne tih sat vremena, treba ti druga.
MNOGO buseva je nastimano tako da ne stignes poloviti vezu.
Npr., kad sam vodila E. u vrtic, morala sam doslovce trcati natrag na stanicu da bih ulovila bus koji mi se vraca kuci da ne moram novu kartu ponistavati.
Nedjeljom i praznikom je povoljno jer ta ista karta vrijedi 4h.
Skolski bus (1-5 razred) smo placali 14 € mjesecno, i to je bilo dosta povoljno, s obzirom na to da je bus imao i pratiteljicu i da je bilo osigurano da djecu-putnike prihvati skolsko osoblje s obzirom na prijevoz.
Sada (6.razred pa zauvijek) vise ne postoji skolski bus, ali postoji "skolski pokaz", znaci placas godisnju kartu koja vrijedi od 01.09. do 30.06. a moze se koristiti za neograniceno voznji i preko vikenda i praznika - ali samo unutar linije koju si izabrao. To placamo 230 eura godisnje (moze se platiti u 4 rate).
Znaci za skoro 10 eura je skuplje od nama klasicnog skolskog busa.
Ako dijete treba presjesti, onda uzimas "skolski pokaz - linija mreza", i to kosta 280 eura, i vrijedi za sve gradske linije.
Mi se nikad ne svercamo, a cak i kad bi htjeli (a ne bi), kontrolori su cesti, a kazne su jako visoke.
I kad god mogu biram javni prijevoz vs. auto jer dok pronadjem parking, platim parking (kod mene nema SMS placanja parkinga, to mi jako fali), odem do kamo trebam, vratim se... Ovako izgubim manje vremena, a i vise je green.
Ono sto je, barem u mojoj okolini nepogodno, je to sto mi zadnji bus za kuci ide u 19:13 - fakat prerano, pogotovo npr. na ljetno doba.
I to sto preko zime srezu linije, pa imam bus svakih 40 minuta - cekanja su duga. A radi se o gradskoj (a ne prigradskoj) liniji.
S obzirom na to da u HR za 4 km voznje platim 16 Kn u jednom smjeru, ipak sam zadovoljna.
Elly je komentirala a7v, a to je i meni upalo u oko. Nisam jos nigdje na europskim putovanjima naletila da je cijena karte jeftinija nego u ZG, upravo suprotno. Recimo u Grazu karta vrijedi sat vremena i kosta 2,10 eur.
Posljednje uređivanje od annie84 : 14.10.2014. at 08:58
nakon dubrovackih 15 kn (za tri.cetiri stanice, od maksimalnih valjda osam koliko linije imaju LOL) skoro pa sa uzitkom placam ovih zagrebackih 10 nakon povratka s godisnjih kik
Đački od 90 kn nije uopće puno , u Zd-u je 135 , a daleko manji radijus vožnje ...i da , imamo prirez :D
dječja je 1,10
kod nas nema dječje karte
dnevna je 4,7 eura, a dječja dnevna je 2,1 - otprilike, da sada ne provjeravam, a sigurna sam da austrijanac koji radi moj posao, ili bilo kojeg drugog hrvata, ima debelo veću plaću
i još nešto - dijete kupi kartu ili pokaz jer je dijete. U Zagrebu moram prvo platiti fotografa, pa potvrditi papir u školi, pa beskonačno čekati u redu - samo zato jer nešto radim za dijete
Posljednje uređivanje od NanoiBeba : 14.10.2014. at 09:25
nije mi dao vrag mira, išla sam gledati Beč
http://homepage.univie.ac.at/horst.p...ish/fares.html
njihov radnički pokaz je 48 eura - pa nemamo mi bečke plaće - to je znači isto ak je kod nas 360 (stvarno ne znam ciojenu)
Djeca ne plaćaju karti nedjeljom, praznikom i za školske prazbnike (moji se više voze tramvajem za vrijeme praznika neg tijekom školske godien).
Sada ne mogu naći cijenu đačkog pokaza (i on nije đački, nego dječji - vezan je uz godine) - možda se javi Sanja. I kupiš ga bez problema, ne trebaju jikakvui papiri ) - na automatima ima kao izbor i hrvatski - tako dakartu nije teško kupiti
Velika većina zaposlenih kod nas, ne u Austriji, ima plaćenu naknadu za prijevoz ili dobiju godišnju kartu.
Posljednje uređivanje od Tanči : 14.10.2014. at 09:38
ok, mene više muči dječja karta nego moja. Preskup je prijevoz za djecu, možete pisati kaj hoćete, ali to je tako
ako svaki dan idu u skolu i iz skole ZET.om, 90 kuna ne moze biti preskupo ako je pojedinacna karta 10 kuna u jednom smjeru
ako idu povremeno - u istoj su kasi kao i odrasli koji idu povremeno i kupuju kartu
ne kuzim zasto bi djeca imala jeftiniju kartu, jer zauzimaju manje mjesta u tramvaju? ozbiljno pitam
Ni kod mene u ITL nema djecje karte, odnosno: do 1m visine djeca se gradskim busom voze gratis, nakon cega placaju jednako kao i odrasli.
Za skolski pokaz treba jedna slika i ispuniti papire bez potvrde skole. Ovdje se puno toga garantira vlastitim potpisom, pa ne trebaju dodatne potvrde.
(Za skolski bus (vrtic & 1.-5. razred) smo isli u gradski ured za skolstvo gdje predas zahtjev i oni ti posalju dokumente da li si primljen + info o placanju.)).
zvuci mi logicno da platis jeftije ako se vozis manje stanica
jel ima takav princip negdje u svijetu, znate li?
s druge strane - 10 kuna za voziti se s jedne strane Zagreba na drugu, sat i pol - stvarno nije puno. ako bi se uvelo placanje po kilometru predjenom, vjerojatno ni ovih 10 kuna ne bi opstalo ....
nano, ozbiljno te pitam. kako može biti preskupo platiti 90,00 kn mjesečno i za 90,00 kn mjesečno cijeli mjesec se voziti di god želiš. u klimatiziranim tramvajima. i autobusima. koji idu svakih par minuta, prekrivaju cijeli grad, brzi su i točni.
Posljednje uređivanje od cvijeta73 : 14.10.2014. at 09:47
i kod nas se djeca do 7 godina voze besplatno, nisam na njih mislila kad sam pitala ovo ranije
ne, jer nemaju prihoda.
Naprosto ne vjeruijuem što čitam
Zagreb je oduvijek imao đačke pokaze po normalnim cijenama, do sada. I postojale su i zone. I nije se plaćalo parkiranje i još štošta,.
Emily, zašto djeca manje plaćaju u muzeju, u hotelu, u avionu u, u vlaku.?
Bolje da više ne pišem. Najbolje je da plaćaju radnički pokaz.
Bandić se poziva obično na Austriju - pa zato navodim primjere Graza i Beča - on uzme kaj mu paše - odnosno skupu varijantu, a "povlastice" nije preuzeo
pa usluge za djecu najcesce jesu jeftinije, iako zauzimaju jednako mjesta
npr 50% za djecu do 5 g u avionu, a imaju svoj sic
isti je popust i kod nekih autoprijevoznika, npr croatia bus - djeca do 12g imaju 50% popusta, a zauzimaju isti sic ko i odrasli
pa cijene u hotelima (do 12 ili 14, za puni pansion, iako imaju svoj krevet i jedu jednako ko odrasli)
u muzejima
itd itd
joj ivarica, pisale smo u isto vrijeme - ovje kao fda je bandić ušao u roditeljski forum i trabunja o jeftinom Zagrebu, ali svjesti uređenom gdje sve funkcionira savršeno samo su njegovi stanovnici nezadovoljni.
pa to i je tako, đački pokaz je 90,00 kn, a radnički višestruko skuplji. i to je ok.
jedino mi nije jasno koliko bi vi htjeli da bude đački, a da to nije skupo.
mjesečno dati 90,00 kn, a da imaš takvu uslugu - meni nikako nije skupo.
kao ni cijena parkiranja.
to bi trebalo biti još skuplje, naročito u nekim nultim zonama. da natjera ljude da više koriste javni prijevoz.
90 kn je meni osobno skroz ok cijena za pokaz
Potpisujem cvijetu, emily, ivaricu, a iskreno se čudim Nanoibebi kojoj je cijena pokaza prevelika, dječjeg naravno. Uvijek imate 'jeftiniju' alternativu- taxi ili osobni automobil za ta dva-tri dana u tjednu po tri stanice
kad sam ja došla na fax u zg (2002) studentski je pokaz bio 42 kn..
ne znam što bih mislila, jer pretpostavljam da se osnovnoškolci ne voze preko pola grada nego do eventualno drugog kvarta u školu i na aktvnosti.
u beču ima i podzemna u sustavu javnog prijevoza za te novce.
a london ima oyster kartice na koje se stavi novac i klika kod ulaza i izlaza i skida i ovsno o udaljenosti.
Meni se cijena đačkog pokaza isto ne čini previsoka.
Istina je da bi ZET trebao na neki način riješiti da se manje plaća za manji broj stanica - obzirom da sad imaju elektronske kartice, to ne bi trebao biti problem, a istina je i to da bi djeca trebala taj pokaz moći kupiti bez velike papirologije (premda, već vidim naše mladolike sugrađane kako se masovno voze sa dječjim kartama).
cvijeta, vjerujem da je zg javni prijevoz jako dobar u usporedbi sa ostalim hrv gradovima, ali stvarno je daleko od odličnog.
Jest, neki tramvaji su klimatizirani, ali neki su bome i prastari, a tako i autobusi, ima puno kašnjenja, vozni redovi su nelogični itd.
No, nije loše.
ups, ja mislila da je srednjoskolski 90
sad svi znaju da mi se dijete sverca jer vec mjesec dana u bursi nosi papiric za ovjeriti u zetu
tako je - đački pokaz je uvijek bio jeftin, čak i pod bandićem, dok nije ZET u sklopu holdinga doveu u veliki gubitak. Kada sam ja išla u školu, na faks - nikome nije padalo na pamet švercati se, jer su cijene bile korektne.
priče o taxiju i djetetu ne drže vodu- kako ćeš ga samog poslati u taxi.
I postojale su zone - kao što sada piostoje zone za parkiranje, ali ne postoje zone za tramvajske karte..
A ti cvijeta, sljedečći put kada sdođeš u zagreb, probaj ući u tramvaj u 7,30 ujutro.
Đački ZET-ov pokaz sam po sebi nije preskup, ali isplati se samo ako se dijete vozi tramvajem na redovnoj bazi. U suprotnom, plaća kartu za odrasle, čak i ako ima iskaznicu.
Ja sam svojem ove godine napravila pokaz, ali smo onda zaključili da nam se za 2-3 puta mjesečno, što bi morao ići tramvajem, nikako ne isplati kupovati pokaz od 90 kn. Pa se tramvajem na kraju ni ne vozi, nego ga prevozimo autom. Navikavanje na javni prijevoz - nula bodova (a trebalo bi biti obratno!).
Apsurdno je da se djeca do 7 godina voze besplatno koliko hoće i kuda hoće, a od 7. godine moraju platiti punu cijenu karte. Da bar postoji prijelazna tarifa. Doduše, u praksi, kontrolori dijete od 10 godina zasad ni ne gledaju, ako je s nekim od odraslih, iako uredno kupi kartu. Ali ne možemo biti 100% sigurni da će svaki put biti tako.
Što se tiče klimatiziranih tramvaja o koje se svako malo netko tu spotaknenisu svi klimatizirani, dosta ih je po gradu prastarih. Ovi novi, kakti klimatizirani, često se kvare. Displeji na stajalištima postoje, ali vrlo često pokazuju krivo vrijeme i osobno ih uopće ne smatram pouzdanima.
Ljeti se pojedine tramvajske i autobusne linije ukidaju, a cijena prijevoza ostaje ista.
Ja sam zaista preko pola života provela u tramvaju i vozikajući se amo-tamo, navikla sam na svakakve situacije, i zastoje, i pješačenja, i pokvarene tramvaje, ali zadnjih par godina je i meni već dozlogrdilo kako ZET tretira svoje putnike. Ne švercam se, jer mi je to ispod razine, ali se osjećam revoltirano i na kraju češće pribjegavam vožnji autom, a trebalo bi biti suprotno - da se ljude potakne na korištenje javnog prijevoza, da bi bilo manje auti u centru.
I da ne idem sad po pojedinačnim postovima - slažem se s NanoiBebom u većini toga.