kažem ja ponosni roditelj![]()
Zanima me kako ne izgubiti taj dar, kako ga razvijati?
Postoje li neke grupe gdje djeca crtaju i uče se tome, razvijaju taj svoj dar.
Što ja mogu učiniti osim uramljivati?
kažem ja ponosni roditelj![]()
Zanima me kako ne izgubiti taj dar, kako ga razvijati?
Postoje li neke grupe gdje djeca crtaju i uče se tome, razvijaju taj svoj dar.
Što ja mogu učiniti osim uramljivati?
Podijeliti s forumašicama da se dive? 8)Mamita prvotno napisa
Možda petra ima kakvu ideju, jer i njeno dijete divno crta.
ma hajde ko će to sad skenirati, fotografirati, smanjivati, pa tražiti web, pa dizati, ma umorih se dok nabrajam..
dok dođe petra čekam i druge![]()
i moje dijete lijepo crta![]()
ja bi nju isto upisala u neku kreativnu radionicu gdje bi crtali, crtali raznim tehnikama itd
mi smo već bile par puta na onim radionicama po hobby centrima, petnaestak žena, ja i moje malo dijete...poslije bi mi žene dolazile čestitati da kak je ona dobra i koncentrirana
znam da je bilo nekih tečajeva crtanja svojevremeno, ali tipa priprema za upis na akademiju ili arhitekturu
ako netko zna ako ima nešto za male....
Na kukuljeviću u Španskom ima likovna radionica, igraonica "Indiana".
Prošle godine su subotom imali po 2h.
Studio Tanay u Draškovićevoj ulici ima programe likovnih radionica i za malu djecu.
Studio Tanay, Draškovićeva 30
tel./faks: (01) 48 73 456
mobitel: 091 333 4 333, 091 444 2 444
INDIANA, DJEČJA JEZIČNA IGRAONICA, Trg Ivana Kukuljevića 7, TEL: (01) 3890 006
bila je neka likovna radionica u radićevoj, mislim da je fridina mala išla tamo.
tanay ti je super za to..vode profesori s akademije likovne umjetnosti..
ja sam svojedobno isla tamo na slikarstvo (u stariju grupu) i bilo je mrak..inace i djeca s njima imaju razlicite izlozbe i svasta..
Svakako treba negovati i razvijati talenat, ako se zapusti, kasnije treba puno vise vezbe da ruka ponovo postane "fit".![]()
I ja sam u potrazi za likovnim radionicama,
planiram svojeg upisati.
Ima u remetincu centar za kulturu i upisi traju do 26.9.
idemo u sljedeci dan-dva.
Ima i u Centru za kulturu Trešnjevka. Svake subote od 10-11:30 sati, 200 kn mjesecno.
Samo dijete i dalje potiči da crta.
Zamoli ga da crta zadane stvari ili mu ispričaj neku priču ili izrecitiraj pjesmicu pa neka naslika ili nacrta svoj doživljaj...
Pusti djetetu Vivaldija proljeće ili već neko godišnje doba pa neka prikaže utjecaj glazbe na njega/nju s obzirom na temu...
Ima mnogo načina za poticanje.
naravno tu su još i radionice...![]()
mi smo V kupili ovu knjigu
dosta je dobra
Zaboravih spomenuti... svakako izbjegavati bojanke!!!
Imam je i ja, dobila sam je. Po meni je to baš primjer knjige koja ubija kreativnost jer te uči crtati. Crtanje, tj . bilo kakvo likovno izražavanje se u toj dobi ne uči. Ono što je bitno je da se potiče dijete da gleda, zapaža i da to pokuša prenjeti na papir. Dijete treba naučiti da ovlada raznim tehnikama u skladu sa dobi, ali u ostalo se ne treba mješati.aleksandra70vanja prvotno napisa
POkušaj si nabaviti knjigu "Dijete i oblik" Dobrile Belamarić i tu ćeš dobiti dobre osnove . To je prva koju sam pročitala na tu temu i još mi je najbolja
Tu stoji npr:
Ometanje stvaralaštva
1.crtanje djeci
2.ispravljanje dječjih radova
3.slikovnice za bojanje
4.izlaganje dječjih radova ( misli se na stalno izlaganje jer time dijete pamti što i kako je nacrtalo, pa to ponavlja)
5.širenje shematskih oblika među djecom
6. vrednovanje i procjenjivanje likovnih radova
7. komentiranje i prigovaranje
8. prenaglašavanje vrijednosti
9. urednost i preciznost
Poticanje stvaralaštva
1. usmjeravanje pažnje
2. aktiviranje sjećanja
3.maštanje, ilustracije
4. zamišljanje
5. igra s likovnim materijalima
6.potvrđivanje
Ja znam da imaju programe za djecu u Centru za kulturu Pučkog otvorenog učilišta Zagreb (www.cekao.hr). Ja sam kod njih bila na mozaiku i bilo je lijepo ali nemam iskustva sa drugim radionicama i tečajevima.
Našla sam ovo za djecu
Likovna radionica "Vidi, mama!" http://cekao.hr/content/view/24/45/
Likovna radionica "Što se sve može sa... " http://cekao.hr/content/view/25/45/
vidiš Veki nisam nikad razmišljala u tom smijeru![]()
ja sam totalni antitalent tako da kad sam uz tu knjigu nacrtala ovcu cvala sam ko poriluk na mjesecu
jer bez nje je ne bi nikada nacrtala
ali V mislim ima talenta
kažem mislim, jer uspoređujem sa sobom, koja ne zna 2 ravne crte povući na papiru
(ima li itko tko nije vidio njenog goluba http://public.fotki.com/a70v/svata-neto/img4620.html?)
i nije mi palo na pamet da ću je time zapravo ograničavati
da ne kažem da je obojala tonu bojanki
na zadovoljstvo majke
hvala ti
i ja se slazem da djeci ne bi trebalo davati takve sablone i alate za "ljepse" crtanje.
a skolicu crtanja za malo dijete bi odabrala za dijete kojem takvo nesto treba, vjezbanje paznje, motorike i sl
malom djetetu koje lijepo crta najvaznije je po meni dati puno prilika, vremena (bez brata ako je rijec o sestri, mamita, ili obrnuto)kvalitetnih materijala i boja (nek se ne uvrijedi bojica iz getroa, ali neke boje crtaju same, a neke trebas bicem tjerat), dozivljaja, ovako kako ora pise
nek se ne uvrijedi bojica iz getroa, ali neke boje crtaju same, a neke trebas bicem tjerat![]()
![]()
![]()
istina.
on ima svoje "teme" kojih se drži. peroidički ih mijenja. crteži su mu puni detalja, vidi se da je to nevješta ruka nacrtala, ali detalji su zapanjujući.
trebalo mi je vremena da skužim da su bojice šit iako nisu iz getroajer je sve više crtao kemijskom jer je to lakše.
ali žali se da ne može imati sjenčenje i različite nijanse što je u biti istina.
put pod noge po pribor sljedeći je korak![]()
daj pitaj sanku i kontakt igraonice u kojoj je Lovro slavio rođendan (ako si još uvijek za to da negdje ide) i vidi s Marom kako gaji Irmin talent (da ju nisam vidjela ne bih vjerovala da dijete može tako lijepo i do u detalje crtati).
za Anek mislim da sama potiče Vida.
Mamita prvotno napisa
![]()
![]()
Istina živa.
Jako puno ovisi o kvaliteti materijala.
S druge strane jedna najobičnija olovka je najbolje i najzahvalnije sredstvo za crtanje. Baš zbog svoje jednostavnosti djecu ne opterečuje da razmišljaju i o sredstvu kojim crtaju već su orjentirani na ono što crtaju. Druge tehnike se uvode polako kada su djeca za to spremna.
Kemijska olovka bi trebala služiti za pisanje, ne za crtanje jer uvijek povlači istu liniju, za razliku od olovke gdje se mogu stvarati mekše ili jače linije, tamnije ili svjetlije,može se sjenčati. Način kojim se dijete koristi olovkom dosta govori i o emocionalnom stanju djeteta i ono se može izraziti.
Zbog raznolikosti ponude likovnog materijala često djecu u ranijoj dobi nego što bi trebalo nudimo svime i svačime, a njima je za njihove potrebe najpotrebnija dobra stara OLOVKA.
Veki, kakvo je mišljenje struke (odgajateljske) o flomasterima?
u doma casi imaš prefantastične bojice koje se zovu ARTISTMamita prvotno napisa
metalna bordo kutija
mi imamo onu od 60 komada, nema kakvih bojica nema (i akvarel i metalizirane i običnih drvenih... ma svašta)
proizvodje sjajne efekte, nijanse su mrak
Gle, likovna sredstva su sama po sebi neutralna. Svako sredstvo može biti upotrebljano na odgovarajući ( ili neodgovarajući) način i svako može pridonjeti izražajnosti i vrijednosti likovnog rada.tanja_b prvotno napisa
Najvrednije sredstvo je definitivno olovka jer djeca pogotovo mlađe dobi crtaju isključivo oblike i ne zanimaju ih boje. I drvene boje i pastele služe da izmjenjuju štapiće bez nekog reda, smisla,a opet samo u smislu crtanja, boje nisu važne. Kada je dijete starije (u dobi od pet godina, pa nadalje) i boje dobivaju vrijednost. Kada se djeci ponude vodene boje i tempere ono se sa njima igra, mješa, igra se nijansama , prozračnošću, svaki potez kistom je nešto novo, novo istraživanje. Da dijete flomasterom ispunjava plohu, potrebno je strpljenje i vještina i u stvari to ne odgovara brzom i trenutnom nastajanje slika u svijesti, dječjoj predodžbi. To ograničava zamah ideja i donosi statičnost.
Osobno, flomastere djeci nudim jako rijetko, makar ih imam jer mislim da ima puno kvalitetnijih sredstva.
Meni je to gotov proizvod isto kao i šablone. Povučeš liniju i ona je uvijek ista, nema tu individualnih razlika u načinu crtanja linija.
Vrijednost je u istraživanju, a ne u gotovom proizvodu.
Vidim da se topic pretvara u "pitajte veki", pa da i ja krenem![]()
Olovka mu je neinteresantna, drvene bojice isto, prolaz imaju jedino vodene boje, i to upravo miješanje boja (žuta+plava, crvena+plava). Istovremeno ne polaže puno pažnje na crtanje oblika, kao da mu je svejedno. Ok, zna nacrtati stilizirani bager i npr. glavu i trup s rukama, ali pretpostavljam da je to zato što u stvari kopira naše crteže.
Pitanjce:
kako djelovati? Pustiti njega da sam istražuje ili ga ipak lagano usmjeravati?
On u stvari često traži da mu se priključim, u početku je bilo "mama, crtaj!" a sad je već "mama, gledaj!". Intuitivno se mičem, ali nisam sigurna da radim dobro...
Dobra sitrampolina prvotno napisa
![]()
![]()
Savjetovalište "Pitaj Veki" odgovara na upite svakim radnim danom... 8)
Ajd, napiši molim te koliko je dijete staro.
ups, ode post bez mog komentara
dakle poboldala sam ovo što sam već par puta pročitala a ne čini mi se točnim.
ja sam kao dijete bila prilično dobar crtač, i danas sam kad primim boje u ruke, a za to osim možda nekog svog talenta "krivim" baku i roditelje, pogotovo je baka crtala ono što je znala - recimo shematske ženske profile koje nisam nikad kopirala premda su mi se tada činili lijepi, i također je crtala tako da je držala moju ruku u svojoj. I sestra je dobar crtač, ili su geni ili je koincidencija.
I ja svojoj curici puno crtam, jer nju to jako zabavlja, često traži da joj nešto nacrtam, pa to bude da 10x trebam nacrtati ribu i sl. Naravno, ja nekad variram i crtam različite ribe, ali često i ponavljam osnovni shematski oblik. Često se oan osjeća pozvana "dovršiti" moje crteže pa euforično šara po njima, a sad polako te šare počinju dobivati neke smislene oblike. Ne vjerujem da je to štetno za razvoj dječje kreativnosti.
Mislim da je prilično velika greška onih koji su kasnije, videći da sam talentirana, moju kreativnost pokušali usmjeravati tako da su mi govorili da nikad ne usvajam tuđi stil, da je loše kopirati tuđe slike i da je iznad svega bitna originalnost. Originalnost je bitna, ali da bi je mogli izraziti treba se prvo razviti vještina, i učenje od uzora dobro dođe. Mnogi su veliki slikari u svojim biografijama pisali o satima koje su proveli u galerijama s papirom i olovkom dok su kopirali djela majstora kojima su se divili. Dok mi danas u težnji za originalnošću svoju djecu, čini mi se, pomalo ograničavamo.
Sad to je mišljenje, a vi recite imam li krivo, i po kojim stavkama.
tweety prvotno napisa
likovni centar u igraonici Velebno
Nemam sad baš puno vremena.
Tu se govori o dječjem stvaralaštvu, a ne o stvaranju umjetnika. Naravno, da likovni umjetnik mora istesati zanat i puno učiti i crtati , crtati, crtati, sto puta istu stvar i učiti od največih umjetnika.
Kod djece se radi o sljedećem- poticati ih da sami gledaju!
Zašto misliš da djeca moraju naučiti crtati čovjeka ( ono famozno "točka, točka, točkica"), konja, kuću, cvijet.
Treba im ponuditi da osjete cvijet i prenesu to na papir, da gledaju bicikl i crtaju kretanje, pedale., ono što oni vide da je bitno na tom biciklu. NIje bitno da nauče crtati, a to baš dobivaju ako ih se uči.
Bitan je proces stvaranja, a ne gotovi proizvod.
MOram jurit...
hm, ima nešto u tome,Veki prvotno napisa
nego meni se nekako čini da ako ja sudjelujem u tome i njoj je zabavnije, usput će od mene uloviti neke cake ali i razvijati svoj stil.
Ja tu ništa ne forsiram, ni na kraj pameti mi nije, nego nam je to objema zabava, ja volim crtati, ona voli da joj crtam.
Nego mislim da ne treba forsirati u tom smjeru originalnosti, to je normalan proces, usvajanje tuđih utjecaja koje kombiniramo u svoj stil. Dijete koje crta u grupi s vršnjacima imat će recimo više motivacije za crtanje, kao i za bilo što drugo što se radi u grupi, i neizbježno je da recimo vještije dijete utječe na druge. A originalnost dolazi iznutra, ne izvana.
To je super. U društvu je sve zabavnije, pogotovo dok se uživa u tome. Dijete osjeća naš interes i to je dodatni poticaj. Igrajte se i uživajte. Ja redovito slikam sa svojom djecom. KOjiput zajedno, kojiput imamo dogovor da se svak povuće u svoju osamu, a na kraju spojimo naše radove. Meni je to super jer ja uživam u tome. Svak se trudi za sebe i svaki rad je vrijedan. Dječji radovi su definitivno vrijedniji od mojihpomikaki prvotno napisa
, ali dok se spoje u zajedničku sliku su najvrijedniji jer smo zajedno nešto stvorili.
Ovo je definitivno točno, u bilo kojem umjetničkom (i ne samo umjetničkom) izričaju. Ali na originalnost utječe i puno drugih faktora-koliko se dijete rado poistovjećuje s okolinom, koliko je samostalno (i samouvjereno), kakav utjecaj ima osoba koja ga vodi u tom trenutku...pomikaki prvotno napisa
(ne stignem sad smisleno obrazlagati i nadopunjavati, spojen je sisavac, valjda ćete me shvatiti).
U tom svijetlu, mene zanima koliko ja (koja zbilja gadno crtam) mogu pomoći odnosno odmoći svom djetetu.
(al' zato lijepo pjevam i sviram)
doma casa?apricot prvotno napisa
tamo kod bauhausa?
ma daMamita prvotno napisa
de nazovi i pitaj imaju li ih još (jer ti ja svoje ne dam, predobre su), pa ti mogu i ja skoknuti po njih
dobro ondaVeki prvotno napisa
![]()
malo mi je bilo čudno to da se ponavlja da ne valja crtati djetetu, bezveze bi mi bilo na račun toga odustati od zabave.
mislim da tu vještina crtanja ima jako malo veze. Više utječe tvoj entuzijazam, zato ako ti se crta, crtaj, a ako ne radi ono što ti se više sviđa.trampolina prvotno napisa
Kod nas s djetetom crtamo svi, nekad jer hoćemo a nekad jer moramo, a sposobnosti likovnog izražavanja jako variraju - muški dio (mm i nono) nije ni za šta, iskreno, ne znaju povući 2 crte, ali njoj ne smeta. Bitno da se trude.
Ja sam kao mala isla na Rokov perivoj na keramiku. Nisam nikakav talent, ali bilo mi je zabavno. Sad isto imaju razne radionice, ne znam tocno za koji uzrast.
ja sam uvijek crtala s petrom - ali ne iste stvari. jednostavno kad bih ja sjela crtati, sjela bi i ona. Ja bi crtala mačku, ona princeze. Nikad nije bilo "kopiranja" ali poticanja definitivno jest.
u početku sam crtanje poticala jer je bila "smirujuća" aktivnost, u odnosu na jurcanje po kući, skakanje i vikanje. Poslije su crteži bili rezultat njenog zamišljanja priča koje smo čitali ili izmišljali.
petra je sad krenula u školu i umjersto da gaji svoj stil, učiteljica voli šablonske crtežepa se petra pokušava iklopiti - tipa usta na srce, sitne oči, nos - ti crteži jednostavno nisu petra, njena su lica s ogromnim očima, bez nosa i s ustima koja idu od uha do uha.
do te mjere da se pitam kolik je u školi uopće sretna :/
još jedna stvar koja potiče crtanje su definitivno boje - kvalitetne boje čine prekrasan crtež (za izbjegavati su flomasteri i vodene u početku - bolje je privilegirati pastele/uljane pastele ili debele drvene).
vidjela sam danas plakat za ovo.Joe prvotno napisa
cure, ja svoje dijete nikada ne bih dala u bilo kakvu radionicu. jako je bitno da je dijete profesionalno vođeno od strane obrazovane osobe. likovnost je vrlo osjetljivo podrčje i jako puno teta po različitim radionicama ukalupljuju dječiju maštu u šablone koje treba izbjegavati.
odlične radionice imate u trešnji i studiu tanay.
Mislim da je u ovome poanta. Likovne radionice su super za djecu bez talenta. Za talentiranu djecu mislim da je najbolja radionica "Pusti maštu na volju". Moja kćer predivno crta i bila je na par radionica. Niti se u tome našla, niti je bila motivirana u takvom okruženju za pokazati što zna. Koliko se god oni trudili to je šablonizirano, kao što je napisala cura prije mene. Kreativnoj djeci radionice ne trebaju, bar u tako maloj dobi, dok otkrivaju bogatstvo svega što crtanje nosi. Kasnije je dobro da uče i razvijaju se dalje.Monchou prvotno napisa
ako si potpuno sigurna u negativan utjecaj uciteljice mozda bi mogla pokusati razgovarati s njom o tome?petra prvotno napisa
moja m. je inace nekoliko puta prosla kroz fazu "sabloniziranja" (utjecaj montessori vrtica, starijih prijateljica i sl.) ali je svaki put nakon odredjenog vremena i uspjesno izasla iz tih faza. ja sam te faze cak pocela zvati "skok u razvoju" jer bi nakon faze "dosadnih crteza" pocela raditi neke super, ali sasvim novije i "naprednije" crteze. prirodno je da djeca pocnu sablonizirati, to je samo znak da se pokusavaju unaprijediti - teznja prema akademskim vjestinama je u nasoj kulturi neminovna.
m. je isto jesenas krenula u skolu gdje ih s pisanjem i citanjem cvrsto drilaju ali joj je zato crtez bolji i mastovitiji nego ikad. dakako potpuno je drugaciji nego kad je imala 3 godine ali na to ne gledam kao nesto negativno.
sto se tice izbora crtackih i slikarskih tehnika i materijala, slazem se s petrom da je dobro djetetu kupiti kvalitetne boje (na trazistu na zalost postoje boje koje su toliko nekvalitetne da jedva ostavljaju trag) ali ja bih svakako preporucila i koristenje vodenih boja kao i svih ostalih tehnika. m. je s 2 godine napravila sjajnih slika s vodenim bojama, a neke od najzanimljivijih crteza napravila je s najobicnijom crnom kemijskom olovkom (prvo sto joj je doslo pod ruku).
sto se tice tecajeva, ja sam skepticna prema tecajevima za malu djecu (kako za likovni, tako npr. i za engleski). vecina djece u HR ionako je preopterecena vrtickim 8-satnim programom i to im je sasvim dovoljno "usmjeravanja". naravno za dijete koje ne ide u vrtic, a ima priliku ici na neku dobru likovnu radionicu ne bih imala nista protiv. misljenja sam da je ionako nemoguce dijete sacuvati od svih "stetnih" utjecaja. dijete ce samo dati do znanja ako mu nije zanimljivo, uvijek moze odustati. istovremeno se ne mogu oteti dojmu da se otvara sve vise i vise tih radionica i da je to postao cisti biznis, pa treba biti oprezan s tim.
A. isto jaaako voli crtati i crta po cijele dane. Preferira kemijsku, iako i s bojama odlicno barata (prije par mjeseci mi je nacrtao "lijepo vrijeme", zelena trava, crveni cvijet, plavo nebo i sunce). Voli kad ja crtam s njim, a tada vec crta sablonski (onako kako ja znam), zna se i naljutiti kako on ne zna tako, al se brzo skulira i nastavi po svome.
Prije mjesec dana krenuo je u vrtic i tamo je svatko dobio svoju biljeznicu.
Doma ih ima brdo, sve su pune crteza, a u vrticu samo sara. :? Kako vecina djece, tako i on.
Kaze da ne zeli da drugi vide kako crta.
Je li to ili se zeli uklopiti pa se pravi da ne zna, ne znam. Al sam se bas iznenadila kad sam vidila...
Pretpostavljam da i u nekoj radionici ne bi bolje suradjivao :/
Mi od 5.10 krecemo s radionicom u CKZ Novi Zagreb 30 kn![]()
Ocekujem puno ali vidjecemo ako ide ide...jedino sto moj hoce crtati sa svim i svacim ali uziva najvise s crnom kemijskom.
A sto se tice boja, pa nempora svako dijete bojati, vazno je da radi ono sto voli.
mene su isto oduševili petrini crteži i baš mi je žao bilo kad sam pročitala da je šabloniziraju u školi, ali i u ovome što kaže tridesetri možda ima istine. Meni je svaki utjecaj (ponekad su me slali na neke radionice) koji je naglo i drastično promjenio moj stil crtanja bio ogromno zadovoljstvo i uvijek sam ga doživljavala kao napredak. Zato i imam mišljenje da su djeci, ukoliko žele razviti talent koji imaju, potrebni uzori i utjecaji. Dok se crta samo za zabavu, rijetko se može napredovati. Možda zvuči kao forsiranje, ali meni je danas žao što su mene forsirali većinom u suprotnom smjeru - prvo učenje i obaveze, a zatim zabava. Moj talent za crtanje su moji roditelji priznavali, ali nikad u tom smislu da bi to bilo vrijedno razvijati, vježbati, ako se želim jednom time ozbiljno baviti (na radionice me nisu oni slali nego školski pedagozi). Ali to je kategorija šbbkbb...tridesetri prvotno napisa