Stranica 2 od 2 PrviPrvi 12
Pokazuje rezultate 51 do 68 od 68

Tema: učenici ne moraju imati udžbenike prvih mjesec dana škole

  1. #51

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,118

    Početno

    Janoccka, tebi (tvojoj školi) svaka čast na modernizaciji. Na žalost, za neke je to, još uvijek, SF.


    Ali, ovo što Mukica piše, je prestrašno. I tome treba stati na kraj-ne znam tko-profesori, roditelji, netko...

    Nego, vidim da ovdje skupilo nastavnika/profesora-zanima me koliko stvarno vaši učenici koriste udžbenike i RB i ostalo.
    Jer, kad vrtim unatrag, ni udžbenike koje smo trebali imat, nismo baš koristili. Npr, udžbenik iz matematike-bačen novac, dok je zbirka zadataka korištena maksimalno (a bili smo mat.gim.).
    (evo zašto zastupam tezu da se može bez nekih udžbenika, ne lupam bez veze).

  2. #52

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Iza kapaka
    Postovi
    5,351

    Početno

    Da se ne ponavljam - ja radim bez udžbenika ove godine, nisam tražila da ih se nabavlja. Tko želi, može nabaviti bilo koji rabljeni udžbenik da ga koristi doma. Ako želi.

    Ali, ja bez udžbenika relativno dobro mogu raditi, jer predajem informatiku. I mi uglavnom 80-90% radimo praktično.

    Ja ne tražim definicije, nego tražim da djeca mogu praktično napraviti ono što im se zada.

    Osnovne stvari zapisuju u bilježnicu.

    Zadatke za vježbe, nastavne listiće, testove... oduvijek sam radila sama i prilagođavala djeci, nikad nisam koristila gotove materijale.


    Ipak, smatram da je ovo specifičan slučaj i da se većina predmeta ipak lakše svladava s udžbenicima.

    Fizika, kemija, geografija, povijest,... da sad ne nabrajam - mislim da bi učiteljima i djeci bilo jako teško raditi bez udžbenika.

  3. #53
    Davor avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    8,984

    Početno

    Citiraj maggie34 prvotno napisa
    sto god netko mislio o tome, roditelji bi me zbog toga razapeli.
    Ne bi. Šarenilom udžbenika se stječe upravo suprotan dojam: da su udžbenici skoro bezvrijedno nastavno pomagalo, jer im je jedina svrha postojanja - plaćanje računa u knjižari. (ili prijašnjih godina "muža" novaca iz proračuna) Otprilike kao kad odeš liječniku, a on ti prepiše lijek upravo od firme čiji je logo na blokiću i kemijskoj olovci koji mu vire iz džepa - nije da ti treba ili da ćeš od toga ozdraviti, ali barem nećeš pandrknuti isti tjedan. Šteta postaje vidljiva tek nekoliko godina kasnije.

  4. #54
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj Val prvotno napisa

    komentar je bio općenit. naravno da za neke predmete treba udžbenik, ali, npr, povijesni udžbenik i nije tako nužan.
    Kako to misliš? Pa povijest se nikako ne može učiti bez udžbenika - u tom slučaju bi se svela na neke pričice. U udžbeniku iz povijesti, osim teksta, koji je itekako važan, tu su i karte, grafikoni, slike. Kako to prenijeti djetetu bez udžbenika? Naravno, može se na satu prikazivati svakakve materijale i bez udžbenika, ali on služi za pojedinačno učenje. U gimnaziji sam jednu godinu učila povijest bez udžbenika i to pamtim najviše po tome što mi je odrvenila ruka od pisanja - po nekom se tekstu ipak mora učiti, pa su se naša predavanja iz povijesti svela na pisanje po diktatu. Povijest je upravo predmet za koji je udžbenik neophodan, a zapravo slično mislim i za većinu ostalih predmeta. Kako učiti ako se nema iz čega?

  5. #55

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,118

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa
    Citiraj Val prvotno napisa

    komentar je bio općenit. naravno da za neke predmete treba udžbenik, ali, npr, povijesni udžbenik i nije tako nužan.
    Kako to misliš? Pa povijest se nikako ne može učiti bez udžbenika - u tom slučaju bi se svela na neke pričice. U udžbeniku iz povijesti, osim teksta, koji je itekako važan, tu su i karte, grafikoni, slike. Kako to prenijeti djetetu bez udžbenika? Naravno, može se na satu prikazivati svakakve materijale i bez udžbenika, ali on služi za pojedinačno učenje. U gimnaziji sam jednu godinu učila povijest bez udžbenika i to pamtim najviše po tome što mi je odrvenila ruka od pisanja - po nekom se tekstu ipak mora učiti, pa su se naša predavanja iz povijesti svela na pisanje po diktatu. Povijest je upravo predmet za koji je udžbenik neophodan, a zapravo slično mislim i za većinu ostalih predmeta. Kako učiti ako se nema iz čega?
    jooj, ja govorim po svom iskustvu...i kad smo imali udžbenik, puno smo pisali i na kraju, opet, učili iz bilježnice-ovo je bilo u SŠ. u OŠ smo učili samo iz knjige. nisam trebala povijest dati kao primjer, definitivno.

  6. #56

    Datum pristupanja
    Jul 2009
    Lokacija
    zagorje zeleno
    Postovi
    23

    Početno

    Moram se nadovezati na amaltheu koja predaje inofmatiku i reći bravo za tebe, jer moja mala susjeda u 1.razredu OŠ im 3 knjige iz informatike :shock: ja sam još u šoku, mislim zbilja smo ludi mi roditelji što si to dozvoljavamo.
    To je dijete koje nit još zna pošteno čitati, nit sastavljati smislene rečenice u pisanom obliku pa kako će razumjeti što sve u toj knjizi piše. Katastrofa.

  7. #57
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Ja predajem matematiku i informatiku. Matematiku u osnovnoj, a informatiku u srednjoj. I trebaju mi udžbenici iz oba predmeta. Informatika u srednjoj nema puno praktičnog rada, više je...matematičke osnovne računarstva.

    Da radim 10 godina u školi, možda mi udžbenik ne bi trebao u mjeri u kojoj ga ja koristim. Ali nama mladim profesorima je jako bitan, najviše se oslanjamo na udžbenik jer još nemamo dovoljno iskustva da bismo mogli kvalitetno izvesti sat bez udžbenika.

  8. #58
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj maggie34 prvotno napisa
    da, to se inace zove "licenca".
    Ona misli na napredovanje. Licenciranje još nije krenulo jer još nije donešen Pravilnik o licenciranju. Tko zna kad će...u Zakonu izrijekom piše da će Pravilnik i sve uvjete donijeti ministar. Pitam se samo koji.

  9. #59

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Iza kapaka
    Postovi
    5,351

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa
    Pitam se samo koji.


    Evo pravilnik o napredovanju učitelja u osnovnoj i srednjoj školi

  10. #60

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Iza kapaka
    Postovi
    5,351

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa
    Pitam se samo koji.

  11. #61
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Pravilnik o napredovanju je star 14 godina (donijela ga je Ljilja Vokić u listopadu 1995.!). Doživio je nekoliko izmjena iste godine. Od tada se nije mijenjao. Nebulozno. Naime, predviđa skupljanje samo 7 bodova za napredovanje u zvanje mentora, a samo 15 bodova za napredovanje u zvanje savjetnika. Ja već sada, nakon godine dana rada u školi imam preko 15 bodova. :/ Tada su se stručni skupovi održavali puno rjeđe nego danas. Ali nikome još nije palo na pamet mijenjati taj Pravilnik. U kojemu inače nije definirano u kojem se roku donosi odluka, pa ima situacija kao u mojoj ex školi da ljudi već 4 godine čekaju na promociju. dok određene persone kojima su muževi/žene sveučilišni profesorice iste struka bivaju unaprijeđeni u roku mjesec dana - vidio na svoje oči!

    Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama je stupio na snagu u kolovozu prošle godine. Članak 117. govori o licencama - stavak 3 kaže da vrijede 5 godina, stavak 4 uvodi nebulozu da postupak licenciranja provodi Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (umjesto Agencije za odgoj i obrazovanje što bi bilo normalno), a stavak 5 kaže "Program, postupak i način stjecanja, izdavanja i obnavljanja licencije za rad učitelja, nastavnika,
    stručnih suradnika i ravnatelja te prava i dužnosti koje proizlaze iz stavka 1 ovog članka, propisuje ministar". Ministar još ništa nije propisao.

    Hmmmm....offtopic? :D

  12. #62
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno

    e da
    mentorstvo je ono na kaj sam ja mislila

    ja nisam skontala jedno, a to je sto kada si licenciran tj. kad si mentor?
    imas vecu placu?
    ti odrzavas predavanja drugim uciteljima?
    ne kontam cemu konkretno sluzi to licenciranje, osim da je kao neka mjera osobnog napretka u struci

    ako je moja uciteljica mentor da li to znaci da ce ona otici na neki seminar i tamo drzati predavanja, a zato vrijeme ce je neki drugi ucitelj mjenjati u nasem razredu?

  13. #63
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Mentori imaju veći koeficijent, a samim time i veću plaću. Obaveze su više manje iste. Čak i "običan" nastavnik može dobiti studenta/nastavnika pripravnika na praksu. Za to se isto dobivaju neki bodovi. Što se tiče predavanja/seminara - ne moraju ih držati.

  14. #64
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    ja nisam skontala jedno, a to je sto kada si licenciran tj. kad si mentor?
    Licenca nije isto što i mentorstvo. Svi ćemo morati svakih 5 godina obnavljati licence. Bez obzira na zvanje (profesor pripravnik / profesor / profesor mentor / profesor savjetnik). Licenca je kao....dokaz da radiš kako trebaš. Barem bi to trebalo biti. Doduše, sad sam se sjetio da se i mentorstvo/savjetništvo isto treba obnavljati svakih 5 godina... A sve to, naravno, netko plaća. Država sama sebi.

  15. #65

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,118

    Početno

    ajmo dalje off-a tko odlučuje radiš li dobro posao?? mentori, komsija, učenici??

  16. #66
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Pa ne znamo ništa kad još nije donesen Pravilnik. Ali pretpostavljam da će to biti nekakva komisija pri NCVVO. Tu licencu percipiram kao ponavljanje stručnog ispita dok god smo u radnom odnosu u prosvjeti.

    U svakom slučaju, debilana. Nije tajna da oni "loši" nastavnici naprave savršene pripreme kad dolazi inspekcija/komisija. A zašto onda postoje ti "loši" nastavnici? To pitanje možemo formulirati ovako "zašto pedagog ne radi svoj posao i ne obilazi i posjećuje satove nastavnika?".

  17. #67

    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    ri
    Postovi
    201

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa

    U svakom slučaju, debilana. Nije tajna da oni "loši" nastavnici naprave savršene pripreme kad dolazi inspekcija/komisija..
    u mojoj je skoli jedna takva predlozena za nagradu

    sorry, na pomutnji u svezi licenci i mentorstva i sl.
    no, dakle, nemamo licence samo mi (tj. imat cemo ih...valjda). imaju ih i druga zanimanja i to nije nikakav novitet...a o tome tko bi trebao odlucivati po meni-jedino djeca, tj. oni s kojima direktno radim. u 10 godina rada na satu mi je ravnateljica bila jednom, a pedagogice not once...zato savjetnica oblijece sve u 16 (ako ima koga Primorje/Lika/Istra/GK da predaju engleski ili talijanski znat ce o kojoj je gospodji rijec ) :?
    sto se njih tice, ja bih mogla godinama samo turpijat nokte.

    danas sam u 7. razredu zatekla 1 (jedan) udzbenik u razredu i odmah mi se sve dlake na glavi nakostrijesile...da bih saznala da ih vecina ima udzbenike...doma!!! al' ih nisu nosili, jer je ministar rekao da ne moraju!!!!!!!!!
    blago meni 8)

  18. #68
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    To sa djecom je jako........tricky..... Koliko u toj dobi mogu objektivno rasuđivati? Na žalost, moje iskustvo je da bi barem 25% djece (ako ne i puno više) namjerno lagalo u tome. Njima nije jasno da nečiji posao može ovisiti o tome...

    Evo najbanalniji primjer - prošle godine se mama jednog mog učenika išla žaliti u školu da ja ne dajem domaću zadaću i da djeca ništa ne uče na mojim satovima. A taj dotični učenik nikad na satu nije imao ni udžbenik, ni bilježnicu, ni pribor. I skupio je podosta jedinica zbog nepisanja domaće zadaće, a kasnije i iz provjera znanja jer na satu jednostavno nije pazio. Mami se pravdao time što sam ja "loš", kako bi izbjegao svoju odgovornost.

Stranica 2 od 2 PrviPrvi 12

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •