Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 89

Tema: Tko predaje strani jezik u nižim razredima?

  1. #1
    aleksandra70vanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    11,372

    Početno Tko predaje strani jezik u nižim razredima?

    frendica mi je profesorica engleskog
    i traži posao u OŠ
    ne može dobiti
    kaže mi da u OŠ, pogotovo u nižim, ali ponekad i u višim razredima, strani jezik, uglavnom engleski, predaju nastavnici sa proširenim engleskim ili kako je već rekla da se to kaže
    i da zato profesori ne mogu dobiti posao
    da li je to istina?
    da li stvarno osnove jezika djecu uče nastavnici sa tečajem jezika?

  2. #2
    fegusti avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    pu
    Postovi
    2,033

    Početno

    i ja imam takvu informaciju od prijateljice koja je prof. engleskog (bez stalnog zaposlenja).

  3. #3
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Na žalost, istina je. Inače, to se zove razreda nastava sa pojačanim engleskim jezikom. O toj vrsti studija nemam pozitivno mišljenje. Bilo je dobro zamišljeno za ono neko vrijeme prije 10ak godina, danas više ne.

    Kolegica iz škole u kojoj sam prije rdio je učiteljica sa pojačanim engleskim. Zaposlila se u drugoj školi, predaje u višim razredima. S tim da je taj ravnatelj otvoreno rekao da će radije zaposliti učiteljicu sa pojačanim jezikom nego profesora stranog jezika. :/

    Na žalost, to se dopušta jer je Strugar 2002. godine potpisao odluku po kojoj se "oni" izjednačuju s "nama". Kao rezultat toga se i meni dogodila situacija da se na mjesto profesora informatike za stalno zaposlila učiteljica sa pojačanom informatikom, a ne je koji sam prof mat i inf.

    Odluka je tu ravnatelja. Školskom odboru nije dužan prezentirati sve ponude koje je dobio za to-i-to radno mjesto, već samo onu za koju on smatra da je najbolja. Školski odbor, naravno, nije briga za to i po inerciji zaposle osobu koju kaže ravnatelj.

    Summa summarum - ja sam bio jako glup. I ne samo ja. Svi mi koji smo završili pmf, filozofski..... Mogli smo upisati učiteljski fakultet, završiti ga u 4 godine i predavati matematiku, informatiku, engleski.......

    Da se razumijemo, ne podcjenjujem ničiju struku. Svaka čast učiteljicama. Ali one su se školovale za rad prvenstveno sa djecom od 1. do 4. razreda. I ne može nikako jedna učiteljica znanjem iz matematike konkurirati meni koji sam završio matematiku. Nije to stvar taštine. To je stvar zdravog razuma.

  4. #4

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Huh, već vidim da će se zahuktati strasti i zakrviti na ovom topicu.

    Da ne drvim na relaciji s "MI" i "ONI" (ja sam s FF) samo par riječi utemeljenih na praktičnom opažanju: gotovo uvijek bih za rad u školi dala prednost učitelju RN s pojačanim engleskim (to nije tečaj već petogodišnji studij) iz jednostavnog razloga: odlični su metodičari!!

    Profesori i sa PMF i sa FF redovito izlaze s faksa prepuni specifičnih informacija i saznanja vezanih uz svoje područje međutim pojma nemaju o POUČAVANJU. Da ne napominjem kako im se teško spustiti iz svojih znanstvenih visina na razinu nižih razreda OŠ

    Što se tiče informatike - mi imamo 3 učenika/ce koji trenutno, posve sigurno, znaju više od bilo kojeg osnovnoškolskog učitelja informatike u RH. Zašto oni sa svojih 12 - 14 godina ne bi počeli raditi kada je to ionako deficitarno zanimanje?

  5. #5
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Pa ne bih se baš složio sa tim tko je bolji metodičar, a tko nije. Na primjer, ja sam generacija na PMFu (matematika) koja je imala puno više pedagoško-psihološko-didaktički-metodičkih kolegija nego što će ih ekipa na UFu ikada vidjeti. Uostalom, nama je velika većina 3. i 4. godine bila sastavljena samo od takvih kolegija. Ali dobro, to je PMF-MO. Na FF je vjerojatno drugačija situacija.

    Pitam se ovo - može li učiteljica koja je odslušala 2 semestra informatike više biti stručnija od mene? Ili - može li učiteljica koja je učila jednosemestralnu lingvistiku biti stručnija od profesora hrvatskog jezika / stranog jezika?

  6. #6
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Da napomenem (za svaki slučaj!) - ne radi se o taštini. Meni bi bilo najdraže da svi mi imamo posao! Ali realnost je drugačija i surova. A tu realnost često remete i takvi slučajevi koji su van pameti.

    I još nešto - ja sam svoje mišljenje iznio isključivo na temelju opažanja rada u školi i na metodičkoj praksi (dok sam bio student)! Možda jesu bolji metodičari (premda sam mišljenja da se metodika ne stiče faxom), ali je stručnost oko tih pojačanih predmeta pomalo upitna.

  7. #7

    Datum pristupanja
    Jul 2006
    Postovi
    163

    Početno

    moja se škola drži tih propisa vezanih za zapošljavanje, satnicu, itd. dakle, RN s pojačanim bilo kojim predmetom može taj drugi pojačani predmet predavati u nižim razredima te 5. i 6. razredu dok za 7. i 8. samo prof. sve drugo je kršenje pravilnika o zapošljavanju u osnovnom školstvu

  8. #8

    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    ri
    Postovi
    201

    Početno

    Citiraj medoribica prvotno napisa
    moja se škola drži tih propisa vezanih za zapošljavanje, satnicu, itd. dakle, RN s pojačanim bilo kojim predmetom može taj drugi pojačani predmet predavati u nižim razredima te 5. i 6. razredu dok za 7. i 8. samo prof. sve drugo je kršenje pravilnika o zapošljavanju u osnovnom školstvu
    meni je sve ovo o cemu pisete :?

    pojma nisam imala da "pojacani" strani jezik moze predavati u predmetnoj nastavi...no, budimo realni, ja sebe ionako smatram preeduciranom za rad u osnovnoj skoli. i, ne, nisam umisljena, vec realna...bacite pogled na kolegije anglistike na FF i u udzbenike osmoskolaca...o talijanistici da ne govorim...

    ja se, eto, isto slazem da uciteljica RN mozda ima bolji pristup malenima...ja sam ove godine svijece palila da ne dobijem 1. razred... stvarno ne znam sta i kako s njima.

    imala sam ih samo jednom, pred 5 godina. prvi sat, upoznajemo se sa udzbenikom...Pitam: Imate li radne biljeznice?, a oni svi u mene :? . Ja podignem svoju sa stola i dignem je u zrak, a jedan se malisa javi: Pa reci bojankaaaaa! To imamo.

  9. #9
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    evo, ja sam rh s pojačanim engl. i iskreno, za djecu od 1-4 nema boljih od nas. slušali smo bar 7 metodika i imamo zaista veće znanje o razvojnoj i psihol. nastave, pedag i didaktici. sestra mi je na ff i dok sam ja imala tri dvosemestr. kolegija o dječjoj psihologiji i sl. na ff je to jedan ispit.
    da ne govorim o pedagogiji i didaktici.

    u nastavi smo bili sve četiri godine, za razliku od ff-ovaca.

  10. #10
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    da se razumijemo, duboko poštujem sve s ff-a

  11. #11

    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    ri
    Postovi
    201

    Početno

    Citiraj the enchantress prvotno napisa
    evo, ja sam rh s pojačanim engl. i iskreno, za djecu od 1-4 nema boljih od nas.
    X

  12. #12
    Ninči avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Postovi
    2,159

    Početno Re: Tko predaje strani jezik u nižim razredima?

    Citiraj aleksandra70vanja prvotno napisa
    da li stvarno osnove jezika djecu uče nastavnici sa tečajem jezika?
    Ako ti nazivaš "tečajem" 4 godine po najmanje 8 ispita iz "pojačanog" predmeta, onda mi reci koliko takvih tečajeva imaš položenih?

    Presmješno mi je ovo.

    Već sam se susretala sa ljudima koji su završili druge fakultete i smatraju da im ljudi koji su završili razrednu nastavu uzimaju posao.
    A ja vam kažem da netko tko je studirao na FF engleski jezik, teško da je pucao na predavanje engleskog jezika u osnovnoj školi. Obično je i sam taj posao podcjenjen u odnosu na npr. posao prevoditelja. Ali bitno da se tuđe znanje i sposobnost pljuje zbog vlastite nesposobnosti da si nađe posao.

    Ma bolje da ni ne čitam ovu temu...profesora iznad se nisam potrudila ni pročitati jer već znam mišljenje njegovih kolega, pa vjerojatno i njega. Kao da su na fakultetima imali i kolegij "Proučimo i naučimo kako je na Razrednoj nastavi sa PP"

  13. #13
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Oprosti, ali o čemu ti pričaš? Slobodno možeš pročitati moj post i zaključiti o čemu sam ja pričao. Da, ja sam došao u situaciju da nisam dobio posao profesora informatike jer ga je dobila učiteljica RN sa pojačanom informatikom koja zbilja nije znala puno toga iz onoga što se u višim razredima OŠ traži po PiP-u informatike. Zašto? Jer po njenom vlastitom priznanju - nisu to radili. O kakvom onda njenom znanju i sposobnosti mi tu pričamo?! A bitno da smo po tebi mi (ja, oni.....) nesposobni naći posao!

    Ja nisam protiv toga da drže nastavu iz tog pojačanog predmeta u nižim razredima OŠ. Dapače! Pa ja ne znam šta bi sa tako malim klincima radio. "Dobar dan, kliknite na START. Oh, pa vi ne znate čitati!". Priznajem da bi ona tu bila puno, puno stručnija od mene. Ali u krajnjem slučaju, ja ni nisam obrazovan za raditi sa tako malim klincima, a ona jest. Ja sam obrazovan za starije klince, a ona nije. Ali ja nisam dobio posao. U višim razredima OŠ. Ona jest. Meni se nudilo da predajem u nižim razredima. Je li to normalno?

  14. #14

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    a sto je dalje bilo? ti si se zalio i odluka je ponistena, ili nista?

  15. #15
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Nisam se žalio. Nemam osnova žaliti se. Kako sam napisao prije, Strugar je još 2002. godine potpisao odluku kojom se RN sa pojačanim predmetom izjednačuju sa predmetnim nastavnicima i stoga imaju pravo biti zaposleni u predmetnoj nastavi u višim razredima OŠ. Premda smo mi kao stručniji, ali to očito nema veze. To je u krajnjem slučaju ravnateljeva odluka.

    To je sad bilo prije 2, 3 tjedna. I da, ima još jedan rzlog zašto se ne bi žalio - zamisli da se žališ...oboriš ravnateljevu odluku i on te mora zaposliti. Što misliš, kako bi ti bilo raditi u sredini u kojoj bi te ravnatelj sigurno gazio jer si se drznuo taknuti nedodirljivog? A i da ne oboriš odluku....ravnatelji se svi međusobno znaju... Nema šanse da bi dobio igdje posao. I dalje je previše korupcije i nepotizma u našoj državici da bi očekivao ikakvu zaštitu...

  16. #16
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Btw, ono što je jako bitno, a nisam napomenuo...

    Koliko je normalno da se učiteljica RN ima pravo zaposliti za stalno u višim razredima OŠ, a pripravnički staž i stručni ispit *MORA* položiti u RN? A onda se veli da su izjednačeni u svim pravima!

  17. #17

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    nda, ja sam uvijek za zalbe i za barikade, mozda zato vise ne radim u skoli...

    zamisli da se žališ...oboriš ravnateljevu odluku i on te mora zaposliti. Što misliš, kako bi ti bilo raditi u sredini u kojoj bi te ravnatelj sigurno gazio jer si se drznuo taknuti nedodirljivog?
    ne moram zamisliti, dozivjela sam nesto slicno

    ovak je bolje, ne zalis se pa te ne gaze

  18. #18
    Administratorica puntica avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,634

    Početno

    evo još jedne s ff-a koja ne bi radila u osnovnoj školi ni pod razno 8)
    zašto? mene na ff-u za to nisu ni najmanje osposobili. imali smo dosta metodika, psihologija, didaktika i štatijaznamčega, ali smo imali puuuuuno više jezičnih kolegija. neusporedivo više.
    o svoja 2 strana jezika znam sve. i o književnosti. i o kulturi i civilizaciji.

    ali o radu u osnovnoj školi pojma nemam.


    kad bi mi netko dao dječju pjesmu da je s njima obradim ja bih u to buljila kao tele u šarena vrata i ne bih znala šta da radim. valjda bi mi prirodno bilo da izvadim Lyonsa pa da napravimo jednu brzu lingvističku analizu


    Znanje jezika koje se stječe na UF i na FF ne može se usporediti, ali mislim da to nitko ni ne čini. Mi znamo bolje jezik oni znaju bolje metodiku. i to je to. zato i postoje 2 studija.

    pitanje je samo: je li znanje učitelja dovoljno da bi mogao kvalitetno podučavati u višim razredima oš? ja mislim da je...
    Ne vidim što bih ja od svog 'silnog' znanja uopće iskoristila u osnovnoj školi :?


    sažetak:
    u nižim razredima - učitelj
    u višim razredima - učitelj / profesor

  19. #19
    Matilda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    na turneji
    Postovi
    3,232

    Početno

    Moje mišljenje, za niže razrede svakako bi bolje bila učiteljica s pojačanim predmetom, no od 5. razreda pa do mature, učenicima treba profesor.
    Ja sam profesorica i radim u OŠ. S malima ne znam raditi, ali sam itekako metodički potkovana za rad s učenicima u višim razredima.

  20. #20
    aleksandra70vanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    11,372

    Početno Re: Tko predaje strani jezik u nižim razredima?

    Citiraj Ninči prvotno napisa
    Citiraj aleksandra70vanja prvotno napisa
    da li stvarno osnove jezika djecu uče nastavnici sa tečajem jezika?
    Ako ti nazivaš "tečajem" 4 godine po najmanje 8 ispita iz "pojačanog" predmeta, onda mi reci koliko takvih tečajeva imaš položenih?
    Ninči nisam htjela nikoga vrijeđati
    i drago mi je da nisi uvrijeđena nego da ti je to smiješno

    samo me zanimaju činjenice

    dok mi frendica to nije rekla neki dan, nisam imala pojma da je takva situacija
    i ovo što govorim je više prenošenje njenog mišljenja i utjecanje na moje, nego poznavanje problematike

    ja nemam položene tečaje

    i jezici su mi poprilično problematični
    znam 3 površno

    i zato želim da moje dijete barem engleski zna kako treba

    i od 4. godine joj plaćam tečaj engleskog
    i glupo mi je ako ću joj morat nastavit plaćati jer neće imat kvalitetan u školi

    da se razumijemo
    u moje doba su jezik predavali isključivo profesori

    1 profesorica u 4. razredu osnovne me je naučila skoro više nego druge 2 isto profesorice u slijedećih 4 razreda osnovne, jer su te imale znanje, ali nisu imale pristup
    tako da to što netko ima ff ne znači da je dobar profesor

    ali moram priznati da mi, po onom što mi kaže frendica, istina osoba s ff, ovo s nastavnicima nije najsretnije rješenje

  21. #21
    Administratorica puntica avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,634

    Početno Re: Tko predaje strani jezik u nižim razredima?

    Citiraj aleksandra70vanja prvotno napisa
    da se razumijemo
    u moje doba su jezik predavali isključivo profesori
    ovo nije točno

    moja svekrva (koja je već 15 godina u mirovini) cijeli je život radila u osnovnojškoli, predavala strani jezik. prvo u višim razredima, pa kad je uveden engleski u 1. razred onda i u višim i u nižim razredima (to je bio eksperimentalni projekt koji se provodio dugi niz godina u nekim školama prije nego što se počeo učiti u svim školama)

    završila je učiteljski fakultet (tj. akademiju, kako se to prije zvalo). razredna nastava s pojačanim engleskim.


    u to doba su u razrednoj nastavi radili i neki 'učitelji' koji su završili srednju učiteljsku školu, bez završenog fakulteta :/

  22. #22
    Administratorica puntica avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,634

    Početno Re: Tko predaje strani jezik u nižim razredima?

    Citiraj aleksandra70vanja prvotno napisa
    i od 4. godine joj plaćam tečaj engleskog
    i glupo mi je ako ću joj morat nastavit plaćati jer neće imat kvalitetan u školi
    ovo ovisi isključivo o osobi koja će mu engleski predavati. bez obzira jel učitelj ili profesor.

    ima dobrih učitelja i dobrih profesora

    isto kao što ima i loših... Na kraju se sve svodi na sreću :/

  23. #23
    aleksandra70vanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    11,372

    Početno Re: Tko predaje strani jezik u nižim razredima?

    Citiraj puntica prvotno napisa
    Citiraj aleksandra70vanja prvotno napisa
    i od 4. godine joj plaćam tečaj engleskog
    i glupo mi je ako ću joj morat nastavit plaćati jer neće imat kvalitetan u školi
    ovo ovisi isključivo o osobi koja će mu engleski predavati. bez obzira jel učitelj ili profesor.

    ima dobrih učitelja i dobrih profesora

    isto kao što ima i loših... Na kraju se sve svodi na sreću :/
    i to je istina
    kažem da sam imala jednu izvrsnu profesoricu, nažalost samo u 4. razredu
    ove druge 2 su sirotice plakale kad su je dečki gađali papirnatim avionima

    ali opet...
    ipak vjerujem da je više naučio netko tko je 4 godine studirao jezik nego netko tko ga je imao kao predmet, pa makar i pojačani

  24. #24
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    slažem se
    nebi bila zadovoljna time da jezik ili informatiku mojem djetetu u predmetnoj nastavi predaje učitelj, a ne profesor :/

    4 godine studija i 8 predmeta-nikako ne mogu u isti koš

  25. #25
    Pinky avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    5,498

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa
    Na žalost, istina je. Inače, to se zove razreda nastava sa pojačanim engleskim jezikom. O toj vrsti studija nemam pozitivno mišljenje. Bilo je dobro zamišljeno za ono neko vrijeme prije 10ak godina, danas više ne.

    Kolegica iz škole u kojoj sam prije rdio je učiteljica sa pojačanim engleskim. Zaposlila se u drugoj školi, predaje u višim razredima. S tim da je taj ravnatelj otvoreno rekao da će radije zaposliti učiteljicu sa pojačanim jezikom nego profesora stranog jezika. :/

    Na žalost, to se dopušta jer je Strugar 2002. godine potpisao odluku po kojoj se "oni" izjednačuju s "nama". Kao rezultat toga se i meni dogodila situacija da se na mjesto profesora informatike za stalno zaposlila učiteljica sa pojačanom informatikom, a ne je koji sam prof mat i inf.

    Odluka je tu ravnatelja. Školskom odboru nije dužan prezentirati sve ponude koje je dobio za to-i-to radno mjesto, već samo onu za koju on smatra da je najbolja. Školski odbor, naravno, nije briga za to i po inerciji zaposle osobu koju kaže ravnatelj.

    Summa summarum - ja sam bio jako glup. I ne samo ja. Svi mi koji smo završili pmf, filozofski..... Mogli smo upisati učiteljski fakultet, završiti ga u 4 godine i predavati matematiku, informatiku, engleski.......

    Da se razumijemo, ne podcjenjujem ničiju struku. Svaka čast učiteljicama. Ali one su se školovale za rad prvenstveno sa djecom od 1. do 4. razreda. I ne može nikako jedna učiteljica znanjem iz matematike konkurirati meni koji sam završio matematiku. Nije to stvar taštine. To je stvar zdravog razuma.
    to sve ovisi o ravnatelju. ja imam zavrsenu razrednu nastavu i pojacani hrvatski i nema sanse da bi mi dao hrvatski...

    po meni ok je zaposliti nas ako nema prof. kojima je to bas zanimanje (ako npr. nema prof. eng. na birou, dobro dodjemo i mi). da sam ravnatelj ja bih tako zaposljavala.
    ali, lets face it, bez babe i striceva nema posla u skoli (barem ja imam takvo iskustvo)
    puno pozdrava od nezaposlene uce

  26. #26
    Pinky avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    5,498

    Početno

    btw. yoseph, hvala na info o 2002. i strugaru 8)

  27. #27
    Luminitsa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Postovi
    223

    Početno

    Evo i mog iskustva - profesorica sam i znam da se ne bih dobro snašla u nižim razredima. S njima treba skakati, trčati, čučati, smišljati igre... Provela sam četiri godine "tešući" jezik, a ne igre. Metodika na zagrebačkom FFu, pogotovo ona anglistička, među boljima je u Europi navodno, i zato je pogodna za više razrede i srednju. Zato prva kažem da ne bih bila spremna za rad u nižim razredima.

    I zato, svakome njegovo - učiteljice-engleskinje imaju bolje šanse za dobivanje posla u školi, a profesorice-engleskinje van škole. Ajd, barem u teoriji. I nitko ne bi trebao gubiti.

  28. #28
    Administratorica puntica avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,634

    Početno

    Citiraj aleksandra70vanja prvotno napisa
    ali opet...
    ipak vjerujem da je više naučio netko tko je 4 godine studirao jezik nego netko tko ga je imao kao predmet, pa makar i pojačani
    ja to znam


    ali jedno je odlično znati jezik a drugo je to znanje znati prenositi

    od 2 jezika koja sam studirala, jedan znam jako dobro a drugi mi je materinji. ovaj koji mi je materinji ne znam predavati, osim na jako visokim razinama jer od silnog znanja ne mogu se spustiti na razinu učenika :shock:

    ovaj drugi sam predavala svugdje, pa i u osnovnoj školi. i, ne sramim se reći, da sam u osnovnoj školi bila očajna
    ali sam zato u srednjoj bila odlična
    a tek na faksu 8)


    tako da, kažem ti iz iskustva, dobro znanje jezika ponekad može biti prepreka (previše ulaziš u detalje i pokušavaš učenicima približiti neke stvari koje oni u toj dobi još nisu u mogućnosti shvatiti...)



    osim toga, svaka osoba ima neke svoje afinitete. nekima više ide predavanje u nižim razredima, nekima u višim, neki, unatoč struci, bježe iz škole, neki, nažalost ostaju iako bi bilo bolje da odu


    najidealnije bi bilo imati nastavnika (učitelj, profesor svejedno) koji dobro zna svoj predmet, koji dobro zna prenjeti svoje znanje, i koji voli svoj posao. a takvih, vjerujem, ima

  29. #29
    aleksandra70vanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    11,372

    Početno

    hvala na odgovorima
    posebno mi je puntica prikazala drugu stranu

    ovo nisam otvorila da napadam nastavnike, mada je to možda tako izgledalo
    jednostavno me je iznenadila ta činjenica
    ja sam stvarno bila uvjerena da jezike predaju isključivo profesori

  30. #30
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj Pinky prvotno napisa
    btw. yoseph, hvala na info o 2002. i strugaru 8)
    Pardon, nije 2002., već 2001. Upravo pronašao na stranicama NN, 56/2001.

  31. #31

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    Ahh, tek me ovo sve čeka...
    Ja spadam među one koji bi rado mališe, s njima dan-noć, pa čučnjeve i tako po redu :D

  32. #32
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    što se Yosephovog slučaja tiče, mislim da je u pravu. pojačana informatika ne može biti na istoj razini kao i sam studij informatike. a djeca u trećem razredu znaju više o računalima od nekih profesora koje vrijeme nemilice gazi. s jezicima je ipak malo drugačija situacija.

    tema je strani jezik u oš pa bih još dodala neka svoja iskustva.

    što se tiče Strugara i njegove odredbe, ja sam s tim isprintanim zakonom hodala po zg školama i nijedna me nije htjela. začuđeno su me gledali zašto se uopće javljam na natječaj.

    u državnoj sam školi volontirala i dalje nisam stigla. po selima je druga stvar. bar bila prije 6 godina kada sam ja tražila prvi posao.
    zato me yosephov slučaj iznenadio. hm...

    sada radim u školi stranih jezika. predavala sam svim uzrastima.
    zaista moram reći da predavati srednjoškolcima mi nije bilo ništa teže nego djeci od tri godine rano učenje engl. jezika.

    znam da će vam se to možda činiti nevjerojatnim, ali ja sam to zaista mogla. da ne kažem da sam vodila tečajeve za odrasle, brojna skupina koja niti jednom od spominjana dva fakulteta uopće nije zanimljiva. andragogija nam je u ovoj državi vrlo zapostavljena.

    jedna mi je forumašica jednom prilikom spomenula da nije ona ff završila da bi radila u oš, ali za rad u srednjoj školi po primjerice jednom headwayu i sl. udžbenicima ne treba vam ff i starija engleska, američka književnost, shakespeare itd.

    od prof. koji su završili ff i rade u oš/sš sam čula da ne stignu uopće proširivati gradivo, bore se da završe plan i program i niti ne uspiju s učenicima podijeliti niti malen postotak onog što su morali učiti na faksu.
    o shakespearu podijele s učenicima i manje od onog što se pronađe na wiki.

    stoga bih zaključila da se roditelji ne trebaju brinuti ukoliko im djeci u oš predaje učitelj stranog jezika.

  33. #33
    kajsa avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    1,262

    Početno

    da ne otvaram novu temu..

    zanima me tko predaje strani jezik u vrtićima?
    tete s pojačanim stranim jezikom ili profesori?

  34. #34

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,940

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa
    Nisam se žalio. Nemam osnova žaliti se. Kako sam napisao prije, Strugar je još 2002. godine potpisao odluku kojom se RN sa pojačanim predmetom izjednačuju sa predmetnim nastavnicima i stoga imaju pravo biti zaposleni u predmetnoj nastavi u višim razredima OŠ. Premda smo mi kao stručniji, ali to očito nema veze. To je u krajnjem slučaju ravnateljeva odluka.

    To je sad bilo prije 2, 3 tjedna. I da, ima još jedan rzlog zašto se ne bi žalio - zamisli da se žališ...oboriš ravnateljevu odluku i on te mora zaposliti. Što misliš, kako bi ti bilo raditi u sredini u kojoj bi te ravnatelj sigurno gazio jer si se drznuo taknuti nedodirljivog? A i da ne oboriš odluku....ravnatelji se svi međusobno znaju... Nema šanse da bi dobio igdje posao. I dalje je previše korupcije i nepotizma u našoj državici da bi očekivao ikakvu zaštitu...
    da se nisam žalila , nikad ne bih radila .... moj primjer

  35. #35
    Luminitsa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Postovi
    223

    Početno

    Citiraj kajsa prvotno napisa
    da ne otvaram novu temu..

    zanima me tko predaje strani jezik u vrtićima?
    tete s pojačanim stranim jezikom ili profesori?
    Ne znam postoji li predškolski s proširenim jezikom, ali sam prilično sigurna da profesori ne predaju u vrtićima. Osim možda nekoga tko stvarno ima jake afinitete prema radu s kikićima.

  36. #36

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,340

    Početno

    sad ste mi razjasnili zašto je naša učiteljica iz boravka pri predstavljanju rekla da će s njima raditi i engleski u boravku
    baš sam se pitala da li je ona završila ff i učiteljsku, nekako ju nisam baš najbolje skužila, sad mi je jasno 8)

  37. #37

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,389

    Početno

    zanima me tko predaje strani jezik u vrtićima?
    tete s pojačanim stranim jezikom ili profesori?
    U tzv. engleskim grupama, predaju tete sa pojacanim engleskim. One su prvenstveno odgojiteljice a engleski su jos dodatno zavrsile za predskolsku dob.

    E sad na onim tecajevima engleskog sto zapravo organizira netko izvana a odrzava se u vrticima, to ne znam tko predaje, mozda i profesori iz te skole stranih jezika koja organizira tecaj. Tu vrtic samo daje prostor.

  38. #38

    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    ri
    Postovi
    201

    Početno

    Citiraj nevena prvotno napisa
    zanima me tko predaje strani jezik u vrtićima?
    tete s pojačanim stranim jezikom ili profesori?
    U tzv. engleskim grupama, predaju tete sa pojacanim engleskim. One su prvenstveno odgojiteljice a engleski su jos dodatno zavrsile za predskolsku dob.

    E sad na onim tecajevima engleskog sto zapravo organizira netko izvana a odrzava se u vrticima, to ne znam tko predaje, mozda i profesori iz te skole stranih jezika koja organizira tecaj. Tu vrtic samo daje prostor.
    Većim dijelom studenti/apsolventi jezika.

    Osim ako se, recimo, ne radi o talijanskom vrtiću...al' to nema veze s ovom temom.

  39. #39
    melange avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    ebay
    Postovi
    2,039

    Početno Re: Tko predaje strani jezik u nižim razredima?

    Citiraj aleksandra70vanja prvotno napisa

    ali opet...
    ipak vjerujem da je više naučio netko tko je 4 godine studirao jezik nego netko tko ga je imao kao predmet, pa makar i pojačani
    ja ću kao profesorica koja je radila sa svim mogućim uzrastima i stupnjevima reći da kod vrtićkog uzrasta i nižih razreda osnovne škole i nije toliko bitna jezična kompetencija. da se razumijemo, jezik se mora znati, i tu definitivno prednjači ff. ali kod male djece je bitan pristup. pristup je zapravo ključan.

    ja sam neki dan imala probni sat u vrtiću.
    ljudi moji, ko da sam kopala i orala cijeli dan, a ne da sam 45min ponavljala pjesmicu od 3 stiha. za to stvarno moraš imati žicu, voljeti djecu, i veeeliko znanje metodike.

    neka me se krivo ne shvati, ali ako ćemo gledati jezično znanje i usavršavanje, za nekog tko je završio ff bila bi šteta da radi u vrtiću ili nižim razredima.
    isto kao što bi za neku talentiranu učiteljicu ili odgojiteljicu bilo šteta da ide predavati poslovni engleski.


    Citiraj kajsa prvotno napisa
    da ne otvaram novu temu..

    zanima me tko predaje strani jezik u vrtićima?
    tete s pojačanim stranim jezikom ili profesori?
    mislim da ovisi od vrtića do vrtića.
    kako je netko već napisao, puno njih ima škole kao vanjske suradnike.
    i škole zapošljavaju profesore ili učitelje.

  40. #40
    Luminitsa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Postovi
    223

    Početno

    Citiraj the enchantress prvotno napisa
    jedna mi je forumašica jednom prilikom spomenula da nije ona ff završila da bi radila u oš, ali za rad u srednjoj školi po primjerice jednom headwayu i sl. udžbenicima ne treba vam ff i starija engleska, američka književnost, shakespeare itd.
    Ali treba odlično poznavanje gramatike. Uz to, tekstovi u srednjoj školi često govore i o kulturi, povijesti i književnosti, pa bi bilo dobro biti potkovan i iz tih područja.

  41. #41

    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    ri
    Postovi
    201

    Početno

    Citiraj Luminitsa prvotno napisa
    Citiraj the enchantress prvotno napisa
    jedna mi je forumašica jednom prilikom spomenula da nije ona ff završila da bi radila u oš, ali za rad u srednjoj školi po primjerice jednom headwayu i sl. udžbenicima ne treba vam ff i starija engleska, američka književnost, shakespeare itd.
    Ali treba odlično poznavanje gramatike. Uz to, tekstovi u srednjoj školi često govore i o kulturi, povijesti i književnosti, pa bi bilo dobro biti potkovan i iz tih područja.
    XX

    Ja sam završila jezičnu i čak prije sad skoro već 20 godina :shock: imali smo lektiru iz engleskog

  42. #42

    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    181

    Početno

    Citiraj nevena prvotno napisa
    zanima me tko predaje strani jezik u vrtićima?
    tete s pojačanim stranim jezikom ili profesori?
    U tzv. engleskim grupama, predaju tete sa pojacanim engleskim. One su prvenstveno odgojiteljice a engleski su jos dodatno zavrsile za predskolsku dob.

    E sad na onim tecajevima engleskog sto zapravo organizira netko izvana a odrzava se u vrticima, to ne znam tko predaje, mozda i profesori iz te skole stranih jezika koja organizira tecaj. Tu vrtic samo daje prostor.
    Ne postoji studij predškolskog odgoja sa pojačanim jezikom. Ne znam kako misliš to "dodatno završile"?

  43. #43
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    što se vrtića tiče, na uf zg odgajateljice već neko vrijeme mogu dodatno završiti engleski.

    samo da još spomenem da smo mi na uf imali kulturu i civilizaciju, i to za britaniju istu knjigu kao i vi, a za ameriku neku posebnu.

    književnost smo također imali, mada smo više bili skoncentrirani na dječju literaturu, ali na posljednjim godinama studija imali smo i 'velike' pisce.

  44. #44

    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    181

    Početno

    Citiraj the enchantress prvotno napisa
    što se vrtića tiče, na uf zg odgajateljice već neko vrijeme mogu dodatno završiti engleski.
    To je samo na Učiteljskom fakultetu u Zg ili? Jel to po bolonji?
    Ja sam završila predškolski u Rijeci i mi nismo imali tu opciju da imamo pojačani strani jezik.

  45. #45

    Datum pristupanja
    May 2007
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    63

    Početno

    Tko je bolji metodičar-profa ili učitelj? E pa o tom bi se dalo raspravljati. Nitko zvanjem ne stiče tu sposobnost. Ona se stiče praksom, stručnim usavršavanjem, te najviše od svega vlastitom kreativnošću i željom da vam svaki sat bude još bolji i zanimljiviji od predhodnog. Za svaki sat, da bi on bio uspješan, treba se dobrano 'pomučiti' i pripremiti. Srećom, danas postoje jako dobri priručnici za nastavnike koji i jednima i drugima olakšavaju život. Na str..8 jeziku, naravno. E pa sad, bilo je dosta upita od strane učiteljica da zašto priručnik ne bi bio na hrvatskom! Da ne govorim o jezičnoj (ne)kompetenciji učitelja ( čula i vidjela) pogotovo u manjim sredinama. Str. jezik na satu ipak treba govoriti! Treba se imati dobar izgovor, biti u tijeku s jezikom i novim dostignućima iz metodike, pratiti seminare i stručne skupove, a sumnjam da učiteljica koja uz str. jezik predaje još pet predmeta to može ili stigne. Pogotovo zato što su stručni skupovi podijeljeni na razrednu i predmetnu nastavu.

  46. #46
    Ora avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,236

    Početno

    Moram se samo ubaciti da se nikako ne slažem da oni koji su završili FF, PMF ili koji već drugi faks imaju više metodičkog iskustva od onih s UF.

    Na UF-u praksa počinje od 1. godine fakulteta pa sve do zadnje s time da se na zadnjoj godini provodi jednogodišnja praksa (student jednu cijelu školsku godinu sudjeluje na nastavu). Na drugima bome ne počinje.

    Ne razumijem odakle onda podatak da sa drugih fakulteta imaju više prakse i metodičkog znanja od onih s UF?

  47. #47
    Administratorica puntica avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,634

    Početno

    Citiraj Ora prvotno napisa
    Moram se samo ubaciti da se nikako ne slažem da oni koji su završili FF, PMF ili koji već drugi faks imaju više metodičkog iskustva od onih s UF.

    Na UF-u praksa počinje od 1. godine fakulteta pa sve do zadnje s time da se na zadnjoj godini provodi jednogodišnja praksa (student jednu cijelu školsku godinu sudjeluje na nastavu). Na drugima bome ne počinje.

    Ne razumijem odakle onda podatak da sa drugih fakulteta imaju više prakse i metodičkog znanja od onih s UF?
    di si to pročitala?

    ja sam baš shvatila suprotno, tj ovako:
    UF više praktičnog/metodičkog znanja (stvarno hrpa prakse i još veća hrpa metodičkih predmeta)
    FF više jezičnog znanja

    za PMF - ne bih znala. Kaže YosephK da imaju puno prakse. ja ne znam :/

    naravno, može biti dasam sve krivo skopčala (u zadnje vrijeme mi se često događa )

  48. #48
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj Ora prvotno napisa
    (student jednu cijelu školsku godinu sudjeluje na nastavu).
    Da, ali samo 1 dan u tjednu (ponedjeljkom). Znam dosta ekipe koja sada završava UF i zbog toga nisu imali ponedjeljkom fakultet. A mi nismo imali ništa slobodno, nego smo nakon faxa trčali na praksu. Ne znam koliko na UF ima sve skupa praxe sati, ali mogu reći koliko sam ja na PMF imao...

    Odradio sam sve skupa nekih 160 sati prakse (hospitiranje na mentorovim satovima), održao 8 probnih satova, odslušao tuđih 24 probna sata, održao 4 ispitna sata i odlušao 12 tuđih ispitnih satova. Sve skupa 208 sati. Što je jako puno s obzirom na činjenicu da neki drugi odsjeci na PMF imaju svega 20ak sati prakse (bio, kem...).

    Što se tiče pedagoško-psihološko-metodičko-didaktičkih kolegija, evo, nabrojat ću... Psihologija odgoja i obrazovanje, Psihologija učenja i poučavanja matematike, Sociologija odgoja i obrazovanja, Opća pedagogija, Specijalna pedagogija (izborni), Školsko i razredno ozračje, Teorija obrazovnih sustava i školskih reformi, Društveno neprihvatljivo ponašanje, Psihopatologija u djetinjstvu i adolescenciji, Obrazovanje nastavnika u Europi, Didaktika, Metodika nastave matematike 1 & 2, Metodika nastave informatike. Sve skupa 14 kolegija. Sad sam baš gledao kolegije na UF...više manje isti predmeti. Što nije čudno jer su nama sve ove kolegije držali prof sa UF.

  49. #49
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj Ronnie prvotno napisa
    Tko je bolji metodičar-profa ili učitelj? E pa o tom bi se dalo raspravljati. Nitko zvanjem ne stiče tu sposobnost. Ona se stiče praksom, stručnim usavršavanjem, te najviše od svega vlastitom kreativnošću i željom da vam svaki sat bude još bolji i zanimljiviji od predhodnog. Za svaki sat, da bi on bio uspješan, treba se dobrano 'pomučiti' i pripremiti.
    OGROMAN potpis! Svi kolegiji koje odlušamo, cijela praxa....ništa od toga nije bitno ako se osoba ne želi potruditi.

  50. #50
    Luminitsa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Postovi
    223

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa
    Što se tiče pedagoško-psihološko-metodičko-didaktičkih kolegija, evo, nabrojat ću... Psihologija odgoja i obrazovanje, Psihologija učenja i poučavanja matematike, Sociologija odgoja i obrazovanja, Opća pedagogija, Specijalna pedagogija (izborni), Školsko i razredno ozračje, Teorija obrazovnih sustava i školskih reformi, Društveno neprihvatljivo ponašanje, Psihopatologija u djetinjstvu i adolescenciji, Obrazovanje nastavnika u Europi, Didaktika, Metodika nastave matematike 1 & 2, Metodika nastave informatike. Sve skupa 14 kolegija. Sad sam baš gledao kolegije na UF...više manje isti predmeti. Što nije čudno jer su nama sve ove kolegije držali prof sa UF.
    Kaj bih onda tek trebala reći ja jadna sa engleskim i pedagogijom? :D Što opet ne znači da sam odlična predavačica sama po sebi. :D

    Gledajte, ako je netko stvarno odličan predavač, ne znam kakvi fakulteti i akademije mu neće značiti puno. Ako je loš, isto to mu neće pomoći da bude ne znam kako bolji. Na FFu, barem po starom programu, studente se nije apriori pripremalo za nastavu jer je dobar dio njih nakon diplome završilo u drugim vodama, a po novom programu se predviđa puno više praktične nastave za metodičare. No o tom potom, dok završe.

Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •