Pardon, ove su skakalice :D trebali biti nacerenići![]()
da li onda sve ovo napisano znaci da profesori jezika uopce ne predaju u nizim razredima oš?
samo jedna info za aleksandru07vanju.
meni na tečajeve i instrukcije dolaze djeca kojoj engl u školi predaju isključivo prof. engleskog. većina ih je kod nas jer žele popraviti ocjene ili ne mogu shvatiti gradivo na način kako im ga se tumači. razredi su preveliki, individualizacija nastave na 0 tako da pohađanje tečaja i ne znanje nije samo stvar toga koji je faks predavač završio.
Predaju. U mojoj ex školi su profesorice jezika predavale u nižim razredima engleski i njemački. I to jako uspješno.emily prvotno napisa
Kao što je Joseph već rekao, predaju, itekako, ali ovisi o ravnatelju hoće li prednost dati njima ili učiteljima - ako ima izbora, naravno. Piše u zakonu da su izjednačeni, ali je u srednjim školama ipak drugačije.emily prvotno napisa
Ne, u Zakonu (NN 56/2001) kaže da smiju raditi u predmetnoj nastavi u osnovnoj školi. Dakle, u srednjoj ne mogu raditi.
Ah, vječita prepirka. Nisam se mislila uključivati, ali ipak moram reći da bi onu odredbu trebalo obrisati i sve bi bilo u redu. Razrednjaci neka predaju razrednu i pojačano što hoće, ali u razrednoj! U predmetnoj su preslabi za mnoge stvari. Osobno predajem hrvatski i mogu reći da sam sretna što radim u OŠ. Kuća se gradi od temelja. Klinci u današnje vrijeme znaju mnogo, vrlo sam zadovoljna kad puno pitaju i kad zainteresirano slušalju odgovore koje im mogu sipati iz rukava. I kad ne uče bubajući već s razumijevanjem jer jezik je sustav, a ne pjesmica.
Dakle, RN - učitelji, a PN i dalje - profesori.
ma slažem sethe enchantress prvotno napisa
ja se nadam da ću je, bez obzira tko joj predavao, moć slat na dodatnu nastavu jezika
jer preučit se ne može
ali opet, uz sve argumente, ja opet vjerujem da profesor ima više znanja i kompetencije
i ako je išao na ff, mislim da je trebao računati da bi mogao raditi s kikićima i jednostavno im se prilagoditi
Osobno znam puno ljudi koji su ili apsolventi na FF ili su završili. Svi na prof smjerovima. Nijedan mi još nije rekao da bi radio u školi. Dapače, bježe od nje ko vrag od tamjana. Bezveze... Ali sa druge strane - ako čovjek nije motiviran da radi ono za što je učio, onda bolje da taj posao ni ne radi.
A gdje bi oni radili, baš me zanima? Ono, konkretno...YosephK prvotno napisa
Meni se čini da su po svojoj vokaciji upravo oni ti koji bi trebali učiti druge struci koju su odabrali studirati!
Zar ne?
s moje godine (ff, oooogromna studijska grupa) znam da njih 10ak rade u školama, za ostale znam da ne rade i ne žele raditi. uvijek govore: ako ne nađem ništa bolje radit ću u školiForka prvotno napisa
što rade: prijevodi, PR, HR, ministarstva, banke, razne državne institucije, turizam, izdavaštvo...
stvar je u tome da se na ff ne studira isključivo za rad u nastavi :/Forka prvotno napisa
znam, znam da je to tako na ff...puntica prvotno napisa
na mom je faksu to ipak malo određenije: postoje profesorski i inženjerski smjerovi...
iako se u konačnici misteriozno zamjenjuju mjesta :? , barem načelno, a onda i titularno postoji razlika već u startu...
Ja sam oduvijek bila žalosna što na ff nije bila pojačana pedagogija i psihologija i sl predmeti za one koji žele nakon faksa u školu![]()
Naravno. Ali kakva korist od NEmotiviranog nastavnika? Napravit će više štete nego koristi. Zato velim - ako nije motiviran za rad u školi, onda bolje da to ne radi.Forka prvotno napisa
Nisam učiteljica i imam FF ali: podržavam učitelje s dodatnim predmetima da ih podučavaju od 1. do 4. razreda jer su zaista dovoljno (i diplomom provjereno) kvalificirani za tu razinu, a profesore pojedinih predmeta ne podržavam da predaju tu razinu ako nisu (diplomom ili nekim drugim dokumentom) provjereno kvalificirani didaktički, metodički i pedagoški.
Tu se ne radi o tome što netko može po svom vlastitom mišljenju, nego o tome da država traži znanja ovjerena dokumentom, a sukladno onome što se traži u programu nekog razreda. A didaktika, metodike, pedagogija, psihologija su znanja za koja neki misle da dolaze valjda po zraku.
Kad netko o nečemu nema znanja, taj obično misli da to i ne postoji ili da to baš i nije tako veliko - ali jest.
kod nas predaju - i francuski i engleski.emily prvotno napisa
valjda zato što mi imamo starije učiteljice.
Baš tak!YosephK prvotno napisa
U mojoj provincijskoj školi rade i profesori jezika(troje) i RN s pojačanim jezikom. Nažalost, često je problem nedostatka kadra. Da vi samo vidite tko se sve javlja na natječaje: ekonomisti, trgovci, gimnazijalci sa završenim tečajevima. Sretni ste ak vam se javi RN s pojačanim jezikom. Nažalost.
Profesorima engleskog odgovara rad u školi jer im ostaje vremena za rad u večernjim školama.
U svakom slučaju - RN u nižim razredima, profesori u višim razredima.
samo da dodam nešto što se tiče motiviranosti za rad u nastavi.
na četvrtoj godini faksa, seminar iz metodike, grupa od 20 studenata.
za zadatak smo dobili da anonimno napišemo zašto smo odabrali profesorski smjer, želimo li raditi u školi i zašto.
troje studenata je napisalo da žele raditi u školi.
ostalima su razlozi za ne bili uglavnom isti.
mala plaća, preveliki razredi, nemogućnost napredovanja.
pa mala plaća, mala plaća.
i profesorica je rekla da se naša grupa uklapa u prosjek ostalih grupa od te godine (ali i prijašnjih).
U školu kao nitko neće, a zapravo je jako teško 'ući ' uškolu. Da ne govorim o tome da se većinom nude razne zamjene na određeno ili nepuno radno vrijeme od npr. 6 sati tjedno. Neodređeno, puno radno vrijme je gtovo pa nemoguća misija. ( govorim o Zagrebu) Ja sam godinama slala razne molbe školama i to kao profesor i autor udžbenika za rano učenje stranog jezika, željela sam raditi s djecom, jer to volim i imam u malom prstu. Međutim, niti jedna moja molba nije prihvaćena niti me itko ikada pozvao na razgovor, a kap koja je prelila čašu je bila kad je ravnatelj jedne škole, koja inače radi po mom udžbeniku, na mjesto profesora zaposlio 'svoju' osobu. Često ti natječaji idu preko poznanstava, a natječaj se objavi kad je već sve gotovo. Onda vas obavijeste: na radno mjesto to i to primili smo osobu tu i tu. Hvala vam!
jesi li ti ronnie the rabbit?Ronnie prvotno napisa
![]()
kod nas i u višim i u nižim razredima predaju profesori (s ff).
veliki x na cijeli post, a na ovo boldano samo da dodam - dobih prošli tjedan odbijenicu iz jedne državne škole, skupa s vraćenim dokumentima.Ronnie prvotno napisa
pomislim si naivno, ajme baš lijepo od njih da su mi vratili dokumente (budući da su bili ovjerene kopije), kad veli mi mama, ali nisu napisali tko je dobio posao i zašto ti nisi.
ja molim??? :? pa naravno da neće to napisati.
a mama će, ali moraju.
da ne spominjem sad puste zavrzlame oko (ne)prijava, čudnih ugovora,
satnice blabla
osjećam se ko zadnja neinformirana budaletina :/
mnoge škole nikad nisu poslale ni odbijenicu na moju molbu, ali mama ti uje u pravu - oni je jesu dužni napisati koga su primili, zašto i ponuditi ti termin kada možeš doći na uvid u dokumentaciju.melange prvotno napisa
Oh, meni je jedna Zg gimnazija poslala odbijenicu mailom. I onda šok!
1. Izabrali su osobu za posao 2.9., mail su poslali 8.9. 6 dana nakon. Zašto? Boga pitaj, u međuvremenu je nastavna godina počela. Da sam samo tamo poslao papire lijepo bi nagrabusio.
2. Po struci sam profesor matematike i informatike. Poslao sam papire na natječaj za radno mjesto profesor informatike. Zaposlili su ženu koja je profesor matematike (bez informatike). Samo na temelju toga smo se moj kolega sa faxa (koji se isto javio na taj natječaj) i ja mogli žaliti na natječaj i srušiti ga.
vec sam ja to pitala. zato da se ne zamjeri ravnatelju.
Aha, valjda sam preskočila. Ako je na natječaju primljena osoba koja ne zadovoljava uvjete (ili ih nepotpuno zadovoljava) onda bi se ja zamjerila samoj sebi kad ga ne bi rušila. Uostalom, tako sam i dobila posao u jednoj od škola i nisam primjetila da sam se ikom zamjerila (osim možda koegici koju sam "ispratila"). Dakle, nisu ni svi ravnatelji isti.
kome se može prijaviti to da ti odbijenica ili nije poslana ili u njoj nije napisano sve što treba biti napisano?
Uglavnom učiteljski faklutet je Bolonjskim procesom itekako pojačao svoj program i teorijski i praktično:
http://www.vus-ck.hr/index.php?optio...emid=47 <br />
peta sam godina uf podružnice u čakovcu- modul informatika, uglavnom svaki tjedan provedem najmanje 12 sati u školi, odrađujemo javne, ogledne i individulane satove + praksa koja se odrađuje u 2. mjesecu 60 sati... Vjerujem da su i učitelji i profesori podjednako kompetentni za PN. Razlika je u tome da svaki ima svoj pristup učenicima, a to se itekako primijeti. Sve ovisi o individui, da li želi i VOLI raditi taj posao. A tko ima prednost kod zapošljavanja? eh u našoj državi još uvijek onaj koji ima žnore i žnorice...
žalbe... nemoguća misija, pročuje se za vas i izvan županije... uglavnom vi ispadate crna ovca (onaj koji pravi probleme i takvog se ne želi na školi); ukratko reputacija je druga stavka kod zapošljavanja...
Sve u svemu nisu svi učitelji dobri učitelji, a nisu ni svi profesori dobri profesori bez obzira koji fakultet završili ... uglavnom to će te vidjeti po reakciji Vašeg djeteta kad Vam dođe kući i pitate onu staru: kako je bilo u školi.... djeca ne lažu...
Ja sam se žalila, digla dreku i dobila posao.
Onda sam ja unikat.
prosvjetna inspekcijamelange prvotno napisa
kod nas predaje profesorica eng. i mogu jedino reći
ajme
niti je slušaju niti šta nauče
inače predavala je i meni ali tada se učio eng. tek od 4rz i ostala mi je
u sječanju kao ok profesorica
tako da mislim da nije ona loša nego nije za rad s nižim razredima
aleksandra70vanja prvotno napisa
a ti si mi baš draga.
Potpis: učiteljka-englezerica (pošteno studirala 8 semestara i diplomirala)
to nije tečaj jezika
pod a1 dipl učiteljica raz nastave a pod a2 uč. eng. jezika
to si ja tako tumačim...
kao što postoji prof povijesti i geografije a1 i a2
prof matematike i fizike itd, itd
N. ima profesoricu engleskog (dobili smo nekakvu poruku od nje, i potpisala se kao prof.), ja sam zadovoljna s onim kako i sto uce, a i dijete ima samo lijepe rijeci za svoju uciteljicu
Da ne drvim na relaciji s "MI" i "ONI" (ja sam s FF) samo par riječi utemeljenih na praktičnom opažanju: gotovo uvijek bih za rad u školi dala prednost učitelju RN s pojačanim engleskim (to nije tečaj već petogodišnji studij) iz jednostavnog razloga: odlični su metodičari!!
Profesori i sa PMF i sa FF redovito izlaze s faksa prepuni specifičnih informacija i saznanja vezanih uz svoje područje međutim pojma nemaju o POUČAVANJU. Da ne napominjem kako im se teško spustiti iz svojih znanstvenih visina na razinu nižih razreda OŠ :roll[/QUOTE]
Potpisujem!!!
Zaboravljaš da nije metodika u nižim razredima ista kao metodika u višim razredima. Ja sam završio PMF, prof. matematike i informatike. Negdja sam tu na forumu čak bio nabrojao sve pepsi i metodičke kolegije...mislim da ih je bilo 14, ako ne i više, + cca 120 sati prakse. Uz to smo imali kolegije koji su specifični za gradivo osnovnih škola. Stoga odgovorno tvrdim da učiteljica sa pojačanom matematikom ili informatikom nikako ne može zamjeniti prof. matematike i informatike.
Takvih je uvijek bilo i takvih će uvijek biti. Nije to greška sustava, već je stvar u mentalnom sklopu nastavnika. Nemoj misliti da su učiteljice lišene toga. Nekima je zbilja teško prešaltati se sa visokog školstva na osnovno školstvo. Ali nemoj, molim te, generalizirati na način na koji generaliziraš. Niti je svaki studij koncipiran jednako (konkretno, na Matematičkom Odjelu se velika pozornost posvećuje metodikama i pepsi kolegijima, a na...Biološkom Odsjeku nešto je nešto manji naglasak na to), niti su svi ljudi jednaki.Profesori i sa PMF i sa FF redovito izlaze s faksa prepuni specifičnih informacija i saznanja vezanih uz svoje područje međutim pojma nemaju o POUČAVANJU.
Da napomenem zašto sam rekao ovo:
Pogotovo što se tiče nastave informatike (jer studij razredne nastave sa pojačanom matematikom već neko vrijeme ne postoji). Postoje neke specifične stvari u nastavi informatike koje se na UFu rade poprilično okrljašteno. Na primjer, kolegij "Programiranje", a programiranje je dio obaveznog programa informatike u višim razredima OŠ. Bojim se da su učiteljicu u ogromnom zaostatku što se tiče tog kolegija. Ne govorim na pamet...govorim jer znam nekoliko učiteljica koje su me dolazile moliti pomoć zbog programiranja u višim razredima OŠ jer, po njihovom priznanju, to je kod njih kolegij koji se nauči za 2 nekoliko naredbi i riješen problem. Dok je prof. matematike i informatike ipak imao barem 4 kolegija sa programiranjem i ne može tek tako izmigoljiti i dobiti 2. Uz to je programiranje, ruku na srce, dosta zahtjevno i traži iznimnu logiku, "viši level" proceduralnog razmišljana i poznavanje algoritama, što je u konačnici i razlog zašto godišnje u prosjeku završi svega nekoliko (cca 10) profesora xxx i informatike (xxx = matematika, fizika ili politehnika); konkretno - u mojoj generaciji nas je bilo svega 7.odgovorno tvrdim da učiteljica sa pojačanom matematikom ili informatikom nikako ne može zamjeniti prof. matematike i informatike.
Posljednje uređivanje od YosephK : 02.02.2010. at 00:59 Razlog: tipfeller
Naravno, ne treba generalizirati, uvijek ima iznimaka.