Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38

Thread: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38

  1. Mukica's Avatar

    Mukica said:

    Default

    ja sam sad ljuta ko ris
    jer - ko u zivotu ikada osim u osnovnoj skoli koristi te faking izraze i cemu oni uopce sluze
    samo se bezveze skrece pozornost s vaznih stvari
    umjesto da djeca nauce kolko je 7*5 oni se moraju mislit kaj je mnozitelj, a kaj mnozenik

    /(&"!/(%$("!%$/()!%"$()"
     
  2. Brunda's Avatar

    Brunda said:

    Default

    7-5
    sto je tu sto?
    5 je umanjenik?
    a 7 umanjitelj?
    Koliko sam shvatila, obrnuto.
    7 je umanjenik jer ćeš njega umanjiti.
    5 je umanjitelj jer ćeš njime umanjiti br. 7.
     
  3. ivarica's Avatar

    ivarica said:

    Default

    ako si ti takva uopce nije cudo da oskar ima problem

    idi malo na topik s vibrama jer stvarno ne radis dobro djetetu

    njegov problem nije da on ne moze naucit razliku izmedju umanjenika i umanitelja, nego da te brojeve ne zna oduzeti kako god se zvali
    a nece mu pomoc da mu majka ludi
    smisli neku foru
    evo npr
    umanjenik je kao zatvorenik, ceka da mu dodje umanitelj, tj tamanitelj, i skrati ga za glavu
     
  4. Mukica's Avatar

    Mukica said:

    Default

    ma oke
    al cemu to uopce SLUZI

    zakaj ih moram zvat
    koliko je 3+2 i gotovo, , a ne koliki je zbroj ili suma pribrojnika
    kolko je 7-5 i gotovo, a ne koliki je razlika umanjitelja i umanjenika
    kolko je 5*8 i gotovo, a ne koliki je umnozak mnozitelja i mnozenika
    kolko je 12/4 i gotovo, a ne koliki je kolicnik djeljenika i djelitelja

    koga briga kak se zovu
    daj mi pliz recite kad u svom zivotu kazes aj idem izracunat koliki je umnozak mnozitelja i mnozenika
    malo sutra
    velis moram kupit 3 sladoleda po 5 kuna - znaci trebam 15 kuna i gotovo
    ili imam 30 kuna, sladoled je 6 kuna znaci mogu kupit 5 sladoleda
    i da dalje ne nabrajam

    pa vec imaju imena
    zovu se BROJEVI, operacije isto imaju imena, zbrajamo, oduzimamo, mnozimo ili dijelimo i G.O.T.O.V.O.

    koga briga koji se kak zove
    samo zamaraju djecu s glupostima
    i sad on ne stigne naucit kolko je 7*5 jer mora prvo skontat kjaj je mnozitelj, a kaj mnozenik, a ti mu termini opce nikad u zivotu ni za sta nece trebat
    nek takve stvari uce na matematickim grupama za napredne matematicare

    hebemti - kakvo hebeno bespotrebno sranje
     
  5. Mukica's Avatar

    Mukica said:

    Default

    Quote Originally Posted by ivarica
    ako si ti takva uopce nije cudo da oskar ima problem
    ma znam
    al fakat poludim od besmislica
    pogotovo ovakvih
     
  6. Brunda's Avatar

    Brunda said:

    Default

    Mukice, samo nemoj to svoje nezadovoljstvo ispoljavati pred njim.
    On to MORA naučiti i gotovo, a sa ovim mu ne pomažeš.
    Podivljaj ovdje a pred njim nikako
     
  7. ivarica's Avatar

    ivarica said:

    Default

    a zasto se mjeseci zovu sijecanj, veljaca pa do prosinca kad su sve to dani?
    ne kuzim te mukice, znas sto vecina nas misli o skolskom sistemu, ali bi voljela da umjesto sto tu ludis o 10 rijeci koje dijete treba zapamtiti, napises sto si od prvog posta do danas napravila, pricala s uciteljicom, s idemovcima....?
     
  8. Mukica's Avatar

    Mukica said:

    Default

    npr.
    jel mi itko moze objasnit smisao ovog zadatka:

    Djeljenik je 48. Koliki je kolicnik ako je djeljitelj broj 6?
    Zasto jednostavno ne pitaju "draga djeco kolko je 48/6??" i idemo dalje
     
  9. Mukica's Avatar

    Mukica said:

    Default

    Quote Originally Posted by Brunda
    Mukice, samo nemoj to svoje nezadovoljstvo ispoljavati pred njim.
    On to MORA naučiti i gotovo, a sa ovim mu ne pomažeš.
    Podivljaj ovdje a pred njim nikako
    nema ga doma, kod bake je do nedelje
    a ja sam si dala u zadatak shvatit sve ovo da mogu od ponedeljka fulkul sjedit s njim i radit matematiku
    al ne mogu shvatit nekaj cemu ne vidim bas nikakvog smisla
     
  10. ivarica's Avatar

    ivarica said:

    Default

    vecina pitanja jest upravo takva, rijecima, jabukama i kuglama sladoleda, bar u nasim knjigama je bila
    ali svrha ovog pitanja je da vide jel dijete (ili majka ) usvojilo pojmove
     
  11. ivarica's Avatar

    ivarica said:

    Default

    a ja sam si dala u zadatak shvatit sve ovo ...... ponedeljka
    sva sreca sto me preko vikenda nece biti puno online....

    super da si se odlucila tako krenuti, sigurna sam da ce i oskar ovako biti vise motiviran
     
  12. Mukica's Avatar

    Mukica said:

    Default

    ma kuzim
    ali se pitam STO CE MU TI POJMOVI?
    cemu sluzi da on zna te POJMOVE?
    kak ce mu to pomoc u zivotu... di ce to i kad koristit (osim ak nejde studirat matku, a sumnjam da ce mu i onda trebat)

    i ne samo oskaru, nego ono... svoj djeci ovog svijeta (i njihovim majkama)
     
  13. Mukica's Avatar

    Mukica said:

    Default

    no dobro - da vidimo - jesam li shvatila: provjerite
     
  14. Ancica's Avatar

    Ancica said:

    Default Re: Matematika 3. r OŠ - 26 = ??-38

    Muks, matematika je samo prijevod zivota u simbolican jezik no mislim da ti na nju gledas kao na hijeroglife, i u tome pripadas vecini. Na sva matematicka pitanja trebas gledat kao na preslike problema iz stvarnog zivota. Matematicka simbolika je tu samo da nam skrati pisanje eseja.

    Znaci, napisat cu 5+3=8 umjesto "kad stavim zajedno kolicinu od 5 predmeta i kolicinu od 3 predmeta, dobit cu kolicinu od 8 predmeta". Razumljivo je zasto sam napisala 5+3=8 al nadam se i da ti je jasno da 5+3=8 nema nikakvog smisla ako to ne mozes objasniti konkretno, hrvatskim rijecima, na nacin na koji sam ja to ucinila, ili neki drugi.

    "pet plus tri je osam" je bitno bitno zbog tog sto olaksava rjesavanje drugih zadataka uz pomoc simbolike, al od njega nema nikakve vajde ako mu neznas znacenje. s druge strane, mozes sasvim dobro poznavati matematiku ako ne poznajes njenu simboliku.

    da klincima koji zive na ulicama brazila napises na papir 5+3=?, oni bi te samo blijedo gledali. ali ak im velis, ja cu ti za pranje sajbe dat 12 reala, a pero ovdje za jednu maju od ovih koje prodajes za 23 reala, on ce u casu znat da ce za koji tren zaradit 35 reala, od kojih ce mu u dzepu u stvari ostat 13 realajer frendu od kojeg ce posudit spuzvu za pranje sajbe mora platit 2 reala za spuzvu i 2 reala za vodu, a ovom cije maje prodaje 18 reala za maju.

    Na ono pitanje s razglednicama ti je apri u stvari dala najbolji odgovor. Ja bih ga cak jos vise "pohrvatila" i rekla:

    Kata je svaki dan je slala 3 u OS, 5 u VLP i 4 u VU
    Znaci svaki dan je poslala tri razglednice pa pet razglednica pa jos 4 razglednica. Tri i pet je osam, pa jos cetiri, to je 12 (ili osam i dva i dva, znaci deset i dva, sto znaci ukupno 12.)
    Znaci, svaki dan je poslala ukupno 12 razglednica.
    A slala ih je tri dana. Znaci morala je poslati 12 razglednica tri puta. Tri puta 12 je 36 (ili, tri puta po deset je trideset, plus tri puta po dva, sto je sest, sto znaci da ukupno 36). Ili, prvi dan 12, pa jos 12 drugi dan, to je ukupno 20 i 4, odnosno 24. Pa onda jos 12 razglednica treci dan, to je 34 i 2, sto znaci 36.

    Znaci, ukupno je morala poslati 36 razglednica.

    Pa sad ako hoces to prebacit u simboliku napises:

    OS - 3 razglednice svaki dan
    Valpovo - 5 razglednica svaki dan
    Vukovar - 4 razglednice svaki dan

    Svaki dan - 3 razglednice+5 razglednica+4razglednica=12 razglednica, ili skraceno 3+5+4=12 razglednica

    Tri dana - 3 x 12 razglednica = 36 razglednica, ili skraceno, 3x12=36.

    Zakljucak: Kata je poslala ukupno 36 razglednica.

    Bit je u tome da u procesu rjesavanja ovog zadatka, tvoj mentalni proces treba biti upravo ovakav (ili uz varijacije na temu) kao ovaj gore, u rijecima, ne u simbolima. Kad znas rjesenje u rijecima, onda ga napises u simbolima.

    Al ako ocekujes da se savladavanjem simbola savladava i matematika, onda je neces savladat.

    Ti matematiku znas, ali je ne znas prevoditi s hrvatskog u simbole ili unazad. Ali znas je. Sve ove zadatke koje si navela rjesavas svaki put kad placas racune, kad racunas kolko ti love treba da kupis nesto ako znas da ti treba neznam kolko ostat itd. Ja sam sigurna da ih i Oskar zna rjesit kad dijeli sa sistericom bombone ili racuna jel ima dosta love za sladoled.

    Ako ga pitas kolko ste palacinki pojeli sve skupa ak si ti pojeo tri, Robi cetiri, Melita dvije i Petra tri, jel bi znao kak to izracunat? Ne u simbolima nego doci analiticki, razmisljajuci korak po korak, do rezultata i isto tako i objasniti? Ak da, onda ono na cemu trebate raditi je kako prevesti taj proces s hrvatskog jezika u matematicke simbole.

    I vjezbati obrnuto, odnosno traziti sto vise primjera iz zivota za odreden zadatak izrazen u matematickim simbolima.

    Tipa, 3+2+3=8. Daj mi nekoliko primjera iz zivota koji predstavljaju taj izraz simbola.

    Kaj se tice pojmova tipa djelitelji i sl., slazem se s tobom da je glupost inzistirati na takvoj terminologiji kad se ona nigdje, ama bas nigdje ne koristi osim u skolskim udzbenicima.
     
  15. apricot's Avatar

    apricot said:

    Default

    Quote Originally Posted by Mukica
    no dobro - da vidimo - jesam li shvatila: provjerite
    jesi, da

    ali sad ako napišem da je pravopis kritičan, skočit ćeš na mene da "kaj je to važno, važno da sam ja usvojila kak se koji zove"

    (još imaš sreće što je sve "pohrvaćeno": u naše doba su bili minuend i subtrahend (umanjenik i umanjitelj)
     
  16. Tiwi's Avatar

    Tiwi said:

    Default

    Apri ja se nisam nikako mogla sjetiti tog subtrahenda ali da, imaš pravo, usput treba imati na umu i pravopis. Inače, imat ćemo još jedan topik ovakvog tipa

    Ivanche lijepo si to objasnila u oba posta (0-9 i preko 20) - spremila sam si ako mi zatreba za koju godinu
     
  17. melange's Avatar

    melange said:

    Default

    Quote Originally Posted by Mukica
    kod zadataka rijecima ja imam problema i s tim novim terminima tipa umanjenik i umanjitelj, mnozenik, mnozitelj, djeljenik (to jedva i izgovorim), djelitelj, količnik...

    vrti mi se u glavi od toga

    onda, npr.:
    Koliki je umnozak (oke, to je zbroj, to mi je jasno) ako je mnozitelj br. 6, a mnozenik br. 9?
    jel ispravno ak napisem 6x9=54 ili je ispravno ak napisem 9x6=54
    nije mi to jasno :/

    plus ovo:

    Mnozenik je broj 5, a mnozitelj br. 10. Koliki je umnozak?
    da li je 5 x 10 = 50 tocan dogovor? ili sam trebala napisat 10 x 5 = 50
    ili sam mozd atrebala napisat 50=10x5 tj. 50=5x10
    kod zbrajanja i množenja je svejedno kojim redoslijedom pišeš brojeve jer je rezultat uvijek isti.
    nemaš točnog/netočnog odgovora ili načina, oba su točna, samo su dva zadatka.

    6x9=54
    6-množenik
    9-množitelj

    9x6=54
    9-množenik
    6-množitelj

    imena se daju po redoslijedu.
     
  18. YosephK's Avatar

    YosephK said:

    Default

    Operandi kod množenja su faktori
     
  19. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by Mukica
    ja sam sad ljuta ko ris
    jer - ko u zivotu ikada osim u osnovnoj skoli koristi te faking izraze i cemu oni uopce sluze
    samo se bezveze skrece pozornost s vaznih stvari
    umjesto da djeca nauce kolko je 7*5 oni se moraju mislit kaj je mnozitelj, a kaj mnozenik

    /(&"!/(%$("!%$/()!%"$()"
    Sve su vec rekli drugi, ali da dodam kako sam ja objasnjavala svojim deckima u prvom razredu, kad nisu znali umanjenik - umanjitelj foru (nije univerzalno primjenjivo, ali je djeci pomoglo da shvate zasto ti brojevi uopce imaju neke nazive). Mozda bude kome od koristi:

    UmanjeNIK je kao ranjeNIK, od njega se nesto oduzima...

    UmanjiTELJ je kao neprijaTELJ, on oduzima (sebe) od umanjenika...

    Mozda zvuci bedasto, ali probilo im je u glavu za sva vremena. Mali mnemonicki trik.

    Jedan je onaj koji trpi radnju, a drugi onaj koji cini radnju. Kad zapamte prva dva, dalje je lakse, jer svaki naziv u sebi ima logiku. A ti nazivi UPRAVO I SLUZE TOME da djeca (i odrasli) uspiju razumjeti sto se tu dogadja. Kad djeca shvate NAZIVE i njihov opisni karakter, shvatit ce i operaciju. Kad se prisjetis znacenja imena, prisjetis se i postupka... Nije tesko! Obicno pamcenje i bubanje napamet ne vodi nikamo. Treba razumjeti postupak. Zato se i koriste hrvatske rijeci, a ne latinske izvedenice (npr. mi smo razliku zvali i diferencija, osim mnozenik i mnozitelj spominjale su se rijeci multiplikator, multiplikand i produkt... da ne nabrajam dalje, jer moram fest misliti da se svega sjetim).

    A kaj se tice stava prema djetetu i ucenju, ja (za sada ) nemam problema s matematikom, ali mi njihovo ucenje njemackog dobro dodje da ponovim ono sto znam i naucim ono sto nisam nikad savladala (a toga imaaaaaaaaaa). Moje znanje njemackog je iskljucivo pasivno, a sad se trudim uz djecu i progovoriti. Nije da sam daleko dospjela, ali sam ipak bolja nego prosle godine. I raste mi perje kak uspijevam sklepat recenicu od 3 rijeci...
     
  20. LIMA's Avatar

    LIMA said:

    Default

    Mukice , ako možeš nabavi ovu knjigu

    http://ostvarenje.crolink.net/knjige_matematika.htm

    Btw. Peterlin je dala super primjer za driblanje matematike - novci .
    Kada u 2. razredu učimo zbrajanje i oduzimanje do 100 ja skupljam kataloge trgovačkih centara i podijelim klincima (sve cijene zaokružim na kune) i kažem im - imaš 100 kn i sada kupi što želiš/kupi što više namirnica/što manje namirnica/kupi tako da ti ostane minimalno kusura... (a u 4. razredu kupujemo bicikle, televizore, hladnjake... nema motivacije do kupovine )
     
  21. dutka_lutka's Avatar

    dutka_lutka said:

    Default

    Quote Originally Posted by Mukica
    no dobro - da vidimo - jesam li shvatila: provjerite
    Ma čuj, nije loše, ali obrati pažnju kod oduzimanja: razlika ili diferencija,
    a rezultat ima bilo koja operacija.
    Tj. rezultat zbrajanja je zbroj, rezultat oduzimanja je razlika itd.

    Kod dijeljenja: djelitelj, a ne dijeljitelj, djeljenik, a ne dijeljenik.

    Grafički će se ovo Oskaru sigurno svidjeti.
    Sretno!
     
  22. Rene2's Avatar

    Rene2 said:

    Default

    Vidim da ste sve detaljno raspravili, pa čak i pravopis.

    Ja bih se još jednom osvrnula na zadatak s razglednicama.

    Nikako nije rješenje 3x12 jer to djeca na početku 3. raz još nisu učili, a nisu učili ni distributivnost.

    Dakle trebalo je riješiti 3x3+3x5+3x4=9+15+12=36

    Ono što se trebalo provjeriti ovim zadatkom je množenje, zbrajanje i redoslijed računskih operacija, što je zapravo ponavljanje gradiva drugog razreda.
     
  23. Ancica's Avatar

    Ancica said:

    Default

    Rene, naravno da je rjesenje, kao sto je i ovo tvoje rjesenje. Ne mora se do rezultata doci istim putem da bi se racunalo kao uspjesno. Osim ako izricito kazes - koristi tu i tu metodu rjesavanju ovog zadatka.

    Hocu reci, cesto padamo u klopku da se odredeni zadatak treba rijesiti ovako i nikako drugacije (i to obicno na nacin koji odgovara nasem osobnom nacinu razmisljanja), umjesto da prihvatimo (i poticemo) razlicite pristupe rjesavanju problema.

    U prvoj skoli u koju su moju klinci isli, u matematici su, svaki put kad su obradivali novo podrucje, nove pojmove, ucitelji uvijek pokazali barem tri razlicita pristupa. Na taj nacin su klinci imali vece sanse da skuze koncept, ovisno o tome kako je njihov mozak promrezen (wired), a ne samo oni koji razmisljaju na isti nacin kao i ucitelj.

    Iz mog iskustva ovo je kljucno u prihvacanju ili odbacivanju matematike. Ako nekom tupis da se matematicki zadaci rjesavaju na ovaj i iskljucivo taj nacin, a njima taj nacin nema smisla, onda im po difoltu i matematika nema smisla i automatski postaje bauk.
     
  24. dutka_lutka's Avatar

    dutka_lutka said:

    Default

    Quote Originally Posted by Mukica
    ma kuzim
    ali se pitam STO CE MU TI POJMOVI?
    cemu sluzi da on zna te POJMOVE?
    kak ce mu to pomoc u zivotu... di ce to i kad koristit (osim ak nejde studirat matku, a sumnjam da ce mu i onda trebat)

    i ne samo oskaru, nego ono... svoj djeci ovog svijeta (i njihovim majkama)
    Pa kad mu objašnjavaš, npr. 26 = ?? - 38, da ne govoriš:
    - Vidiš tamo onaj broj iza znaka jednakosti, ispred minusa?
    Nego lijepo kažeš - umanjenik.

    A i tako da možeš formulirati neka opća pravila:
    npr. - Kako se dobiva umanjenik?
    - Tako da se zbroje umanjitelj i razlika.
    Neko dijete će se na takav način lakše snaći u tim zadacima.

    Dakle, ako riješi spomenuti zadatak, i usvoji to pravilo,
    dijete će tada lako riješiti i zadatak 35 = ?? - 22 i slične.
     
  25. dutka_lutka's Avatar

    dutka_lutka said:

    Default

    A kaj se tiče metode za objašnjavanje tog zadatka, cure su dobro rekle da se prvo radi s manjim brojevima, tako se smanjuje i nelagoda / strah kod djeteta.

    Istina je da (pojednostavnjeno rečeno) prebacivanjem na drugu stranu broj mijenja predznak, ali za ovaj uzrast to se ne tumači tako. Općenito, cure pišu točne stvari, ali tako da se čine jako komplicirane.

    Sjećam se da smo u 1. razredu osnovne radili 8 jednakosti. :D

    Dakle,

    3+4=7 7=3+4 7-4=3 3=7-4
    4+3=7 7=4+3 7-3=4 4=7-3

    Iz ovoga se vide odnosi među brojevima, pri zbrajanju i oduzimanju.
    Ako dijete razumije 1. stupac, prelazi se na 2., itd. Netko je spomenuo i zrna graha kao pomagalo.
    Ovo se još, koliko treba, provježba s drugim brojevima (npr. 2+6=8 ), dok dijete time ne ovlada. Zatim se uvedu nazivi: pribrojnik, umanjenik itd., to se izvježba. Nakon toga se po potrebi formuliraju pravila: "Kako se dobiva zbroj?" "Tako da se pribrojnici zbroje.", i sl.
    E, onda se na taj način radi i s većim brojevima.

    Isto tako, mislim da je jako dobar prijedlog Peterlin za učenje pomoću računala.
     
  26. Tashunica's Avatar

    Tashunica said:

    Default

    Quote Originally Posted by dutka_lutka
    ali za ovaj uzrast to se ne tumači tako. Općenito, cure pišu točne stvari, ali tako da se čine jako komplicirane.
    mislim da su cure koje su se javile, uključujući i mene, majke školaraca i da su poprilično pojednostavila i pokazale zadatke na način na koji se to radi u školi. pa je recimo zadatak
    (3x3)+(3x5)+(3x4)=9+15+12=36
    postavljen točno na onaj način kako to učitelji zahtijevaju u školi.
    zagrada se može staviti radi lakšeg shvaćanja zadatka, a može i bez nje.
     
  27. melange's Avatar

    melange said:

    Default

    Quote Originally Posted by YosephK
    Operandi kod množenja su faktori
    još mi je nekako bilo čudno i guglam i kao ok, možda su to neki novi nazivi
     
  28. YosephK's Avatar

    YosephK said:

    Default

    Pa da, faktori. Npr. rastav broja na proste faktore. Broj 36 kad rastavimo na proste faktore dobijemo: 36 = 2*2*3*3. Koja operacija je u igri?

    Množitelj i množenik je zaostatak iz nekog starog vremena kad nije bilo jasno da je ustvari svejedno kojim redoslijedom ćete pisati brojeve. A množenje je komutativna operacija, tj. vrijedi a*b=b*a. Zato smatram da nije dobro djecu učiti množenik i množitelj jer kad ih pitate je li 12*23 isto što i 23*12 zbunit će se i reći da nije jer kako sada da si oni u glavi slože priču da je odjednom množenik postao množitelj, množitelj množenik, a da je rezultat ostao isti. Namjerno sam dao veće brojeve jer bi djeca sa jednoznamenkastim brojevima znala samo po računu da je to isto. Zašto se u nižim razredima još uvijek rade termini množenik i množitelj, ne bih znao, ali po meni bi te pojmove trebalo izbaciti. Jednostavno i bez kompliciranja - faktor i gotovo
     
  29. tweety's Avatar

    tweety said:

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin

    UmanjeNIK je kao ranjeNIK, od njega se nesto oduzima...

    UmanjiTELJ je kao neprijaTELJ, on oduzima (sebe) od umanjenika...

    Mozda zvuci bedasto, ali probilo im je u glavu za sva vremena. Mali mnemonicki trik.
    Ja obožavam ove fore. Potrebno je samo zapamtiti termine. A kad ti netko onda da još ovu foru sa ranjenokom i neprijateljem nema šanse da zaboraviš.

    Ista fora mi je i ona sa konkavnim i konveksnim lećama. U konkavnu možeš nasuti kavu, a konveksna je ona druga

    Ili ona fora sa množenjem minusa i plusa:
    prijatelj(+) mog prijatelja(+) =moj prijatelj (+)
    neprijatelj (-) mog neprijatelja (-)= moj prijatelj (+)
    (-)*(+)=(-) i obrnuto

    sigurno ima još takvih pojednostavljivača za pamćenje
     
  30. fegusti's Avatar

    fegusti said:

    Default

    trebalo bi otvoriti topik s takvim forama. izvrsne su!
     
  31. YosephK's Avatar

    YosephK said:

    Default

    Quote Originally Posted by tweety
    Ili ona fora sa množenjem minusa i plusa:
    prijatelj(+) mog prijatelja(+) =moj prijatelj (+)
    neprijatelj (-) mog neprijatelja (-)= moj prijatelj (+)
    (-)*(+)=(-) i obrnuto
    Ova fora mi je degutantna i nikako primjerena u školi. Osobno sam u svom razredu (u bivšoj školi) to skinuo sa panoa jer mi nije normalno djecu učiti da je neprijatelj mog neprijatelja moj prijatelj. Trebamo li zbilja učiti djecu da ako mog neprijatelja ubije njegov neprijatelj, da je onda on meni prijatelj? Ma FUJ FUJ FUJ.
     
  32. Rene2's Avatar

    Rene2 said:

    Default

    Quote Originally Posted by Ancica
    Rene, naravno da je rjesenje, kao sto je i ovo tvoje rjesenje. Ne mora se do rezultata doci istim putem da bi se racunalo kao uspjesno. Osim ako izricito kazes - koristi tu i tu metodu rjesavanju ovog zadatka.
    Ono što sam ja pisala nema veze s metodom, radi se jednostavno o tome da djeca na početku trećeg razreda ne znaju koliko je 3x12 jer su učili tablicu množenja do 100 (tj, najviše do 10x10).


    A što se tiče mnemotehnike, za brzo zbrajanje i množenje je idealna vedska matematika, to će im dobro doći u trećem razredu kad budu učili množenje i zbrajanje s troznamenkastim brojevima.

    Oni imaju neke metode "okreni pa zbroji"
    "unakrsno pomnoži" i sl.

    Ja znam jednu foru, ali ta je iz fizike, formula za brzinu v=s/t se pamti kao vesta (slova v, s, t su u riječi vesta poredana istim redom kao u formuli i kako se izgovara "ve je es kroz te"), a ako nastavnici koriste oznaku c za brzinu, onda je mnemotehnika cesta.

    Ili ona stara dobra: "mala moja dajem ti na znanje, sila masi daje ubrzanje"

    Najbolje su te koje se rimuju, pogotovo za manju djecu, a i zapamtite ih dok ste živi.

    Ili: "Krivulja po kojoj zemlja klipsa, zove se elipsa"

    "sjećam se ko jučer, reko si mi ti
    površina kruga je er na kvadrat pi"

    "ako je ispred zagrade znak više, zagrada se briše,
    ako je ispred zagrade znak manje, u zagradi se mijenja stanje"


    "piješ vodu kao vo
    a ne znaš što je H2O"

    ima toga još i to je izvrstan način pamćenja, neke mnemonike si možete i sami osmisliti, jer to jako ovisi o asocijaciji i imaginaciji, a znate da od nas svatko drugačije funkcionira na tom području
     
  33. dutka_lutka's Avatar

    dutka_lutka said:

    Default

    Quote Originally Posted by Rene2
    Ili ona stara dobra: "mala moja dajem ti na znanje, sila masi daje ubrzanje"

    Najbolje su te koje se rimuju, pogotovo za manju djecu, a i zapamtite ih dok ste živi.

    Ili: "Krivulja po kojoj zemlja klipsa, zove se elipsa"

    "sjećam se ko jučer, reko si mi ti
    površina kruga je er na kvadrat pi"

    "piješ vodu kao vo
    a ne znaš što je H2O"
    Quote Originally Posted by Rene2
    "ako je ispred zagrade znak više, zagrada se briše,
    ako je ispred zagrade znak manje, u zagradi se mijenja stanje"
    Kod nas je ovo bilo:
    "Pred zagradom više, zagrada se briše,
    pred zagradom manje, mijenja se stanje."

    A evo i jedne literarne:
    "Kvadrat nad hipotenuzom, to zna svako dete,
    jednak je zbroju kvadrata nad obe katete." (J.J. Zmaj)

    (Usput, naslućujem da smo sada off topic. A di nam je Mukica?)
     
  34. ivarica's Avatar

    ivarica said:

    Default

    pitagorin poucak je sjajno djeci docaran u kuci eksperimenata u ljubljani
    pretpostavljam da za napraviti takav alat treba tristotinjak kuna
     
  35. ivarica's Avatar

    ivarica said:

    Default

    guglala sam ali nema nigdje fotke
    dakle, na okrugloj plohi od pleksija su tri prizme (vrlo vrlo male dubine, dakle predstavljaju kvadrate) napunjene obojanom vodom
    kako dijete okrece konstrukciju, dovede je do polozaja u kojem voda polako istjece iz velikog kvadrata u ta dva manja
    ili iz manjih u veci
    genijalno skroz

    ako ima zainteresiranih nastavnika matematike, saljem privat fotku na mail
     
  36. Ancica's Avatar

    Ancica said:

    Default

    Quote Originally Posted by Rene2
    Quote Originally Posted by Ancica
    Rene, naravno da je rjesenje, kao sto je i ovo tvoje rjesenje. Ne mora se do rezultata doci istim putem da bi se racunalo kao uspjesno. Osim ako izricito kazes - koristi tu i tu metodu rjesavanju ovog zadatka.
    Ono što sam ja pisala nema veze s metodom, radi se jednostavno o tome da djeca na početku trećeg razreda ne znaju koliko je 3x12 jer su učili tablicu množenja do 100 (tj, najviše do 10x10).
    Ne znam. Moj sedmogodisnjak zna izracunati koliko je 3x12. Ne izbaciti iz glave da je 3x12 jednako 36 al zna izracunati koliko je to. A nije nikakav poseban matematicki lumen.

    Al istina je da moram i njemu izbacivati iz glave te fore tipa "nismo jos ucili mnozenje!". To sto nesto nisi ucio ne znaci da ne mozes sam prokuzit.
     
  37. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by Ancica
    Quote Originally Posted by Rene2
    Quote Originally Posted by Ancica
    Rene, naravno da je rjesenje, kao sto je i ovo tvoje rjesenje. Ne mora se do rezultata doci istim putem da bi se racunalo kao uspjesno. Osim ako izricito kazes - koristi tu i tu metodu rjesavanju ovog zadatka.
    Ono što sam ja pisala nema veze s metodom, radi se jednostavno o tome da djeca na početku trećeg razreda ne znaju koliko je 3x12 jer su učili tablicu množenja do 100 (tj, najviše do 10x10).
    Ne znam. Moj sedmogodisnjak zna izracunati koliko je 3x12. Ne izbaciti iz glave da je 3x12 jednako 36 al zna izracunati koliko je to. A nije nikakav poseban matematicki lumen.

    Al istina je da moram i njemu izbacivati iz glave te fore tipa "nismo jos ucili mnozenje!". To sto nesto nisi ucio ne znaci da ne mozes sam prokuzit.
    Slažem se s ovim... Ovo boldano smo i mi iskusili (i još živimo s tim, dečki su 2. i 3. razred) i dnevno im tupimo zašto je to važno... Ja sam svjesna toga da u njihove glave još ne prodire činjenica da o tome ovisi daljnje školovanje, posao itd. ali i te kako prodire da o tome ovisi hoće li te netko u dućanu prevariti za novce... O tome ovisi i da znaš izračunati imaš li dovoljno za sličice, slatkiše, danas-sutra za režije... Moj mlađi nije učio dijeljenje u školi, ali dnevno uči dijeliti s bratom, s prijateljima... na placu (sine, koliko moramo kupiti jabuka da svatko u obitelji može pojesti dvije?) i tako. Ne kažem "idemo sad vježbati matematiku", to je integrirano u naš svakodnevni život. Ne ide uvijek glatko, ali ide... snalaze se djeca.

    Evo primjera - jučer smo gospodu odveli na rujanfest sa 120 kn (toliko je bilo ocijenjeno da je primjereno potrošiti). Sami su morali rasporediti što im je najvažnije, što važno, a što apsolutno nebitno jer je izvor bio limitiran. Baka im je još samo ostavila crni fond za sok, ali raspoređivanje ove love išlo je dobro... Ne samo matematički, nego i logički: mlađi sin je komentirao "ja sam odabrao streljanu jer tamo obično nešto i dobijem ako uspijem pogoditi kako treba" (a tako je i bilo, dovukao je neki plastični top ).

    Lijepo su preračunali od tih 120 kn koliko svatko dobije da bude pošteno i na što se to može potrošiti... Eto, to su trikovi za vježbanje računanja u ovoj dobi. Zbrajanje, oduzimanje, množenje (koliko mi treba za tri vožnje) i slično...

    Obećali smo ih odvesti barem još jednom, ako ikako stignemo.
     
  38. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Quote Originally Posted by fegusti
    trebalo bi otvoriti topik s takvim forama. izvrsne su!
    Potražila sam na internetu što se nudi pod "mnemotehnike" i dobila ovo:

    http://nastava.hfd.hr/simpozij/2001/...ar,Milotic.pdf
     
  39. fegusti's Avatar

    fegusti said:

    Default

    super Peterlin!
    ...Postoje neke relacije iz ELEKTRICITETA koje nam često trebaju, a
    teško se pamte. “Električna struja I jest količnik naboja Q i vremena t za koje naboj prođe kroz neki presjek”: I = Q / t.
    Iz ove jednadžbe možemo napraviti umnožak Q = I t...
    ovo sam izdvojila kao primjer važnosti poznavanja matematičkih termina.
    džaba mi mnemotehnika ako ne kužim što piše.

    ot, sjećam se jedne mnemot. iz kemije - VUK (kao opasnost) je ulijevanje Vode U Kiselinu.

    Muki
     
  40. Peterlin's Avatar

    Peterlin said:

    Default

    Nu, da se vratimo na temu:

    Problem nerazumijevanja matematike i matematičkih pojmova je u nadležnosti LOGOPEDA. Ako u školi postoji logoped, eto rješenja tko se još uz učiteljicu može pozabaviti tim stvarima... Ako ne postoji, postoji nadležni logoped (član mobilnog tima). Ako je i taj nedostupan, ondak Suvag, ERF ili slično. Na uputnicu!

    Ovo sam si nekoć skinula (mislim da je sa stranica AZOO, ali nisam spremila link pa ne znam):

    Mirjana Lenček e-mail: mlencek@erf.hr
    Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
    Sveučilišta u Zagrebu
    Zagreb, Borongajska 83f



    MATEMATIKA U LOGOPEDIJI



    Složenost, odnosno zahtjevnost matematike se često ne prepoznaje, posebno kada se usvajanje znanja, postupaka i njihova primjena odvijaju bez teškoća. Uočavanje problema (s matematičkim konceptima, u pamćenju matematičkih činjenica, organiziranju brojeva i razumijevanju i uporabi matematičkoga jezika) se najčešće događa u školskoj dobi. No, mnoga se matematička znanja usvajaju znatno ranije, puno prije formalne poduke. Prediktori uspjeha u matematici nisu jasno definirani, ali je izvjesno da pojedini simptomi upućuju na moguće teškoće pa i poremećaj u usvajanju matematike.

    Opis obilježja odstupanja neophodno je promatrati s obzirom na dob, odnosno s obzirom na količinu formalne poduke i on uključuje čitav niz znanja o komponentama matematike u svrhu procjene. Prepoznati fenomen , bilo u okviru specifičnih teškoća učenja ili pak izdvajajući matematičke teškoće kao poseban entitet, moguće je na osnovi „razvojne matematičke linije“ i jasnoga određenja svrhe svakoga matematičkoga zadatka te na osnovi niza podataka o procesima uključenima u rješavanje.

    U ovome radu prikazat će se neke značajke odstupanja u matematici u predškolskoj i školskoj dobi u svrhu oblikovanja smjernica za prepoznavanje djece kojoj je neophodna podrška ili pomoć - logopedska ili neka druga.
    Izdvojit će se «tipični» simptomi, kvalitativno raščlaniti i usporediti s poznatim činjenicama o matematičkim teškoćama u svrhu sustavnijega pregleda istih, a sa svrhom definiranja opisa koji će olakšati logopedsku procjenu odstupanja.
    Premda je pregled napravljen prema opisima rezultata maloga broja djece (šestero), korak je prema opsežnijim istraživanjima u nas i sustavnijim opisima fenomena teškoća u matematici.

    Prema dobivenim podacima, prepoznatljivi oblici teškoća u rješavanju matemačkih zadataka djece s odstupanjima, a prema porastu kronološke i obrazovne dobi su:
    - teškoće u razumijevanju prijedloga i loša prostorna organizacija
    - teškoće vizualno-prostornoga uparivanja
    - pogrešne procjene količine (više, manje)
    - problemi konzervacije količine
    - nepoznavanje brojevnoga niza
    - teškoće brojanja unatraške, brzoga brojanja, brojanja u sekvencama
    - otežano pisanje brojeva prema diktatu
    - neshvaćanje brojevnoga pravca
    - pridavanje neodgovarajućih značenja simbolima
    - problemi prisjećanja temeljnih matematičkih činjenica
    - pogrešni odgovori na jednostavne zadatke matematičkih operacija zbrajanja, oduzimanja, množenja i dijeljenja
    - nepoznavanje svojstva komutativnosti
    - nepoznavanje matematičkih pravila
    - odabir pogrešnih strategija računanja
    - nemogućnost rješavanja problemskih zadataka
    - problemi u geometriji.

    Teškoće u matematici imaju različitu sliku u različitoj dobi, a što je određeno sazrijevanjem kognitivnih mehanizama, količinom formalne poduke matematike kao i neformalnim matematičkim inputom kojega dobivamo u svakodnevnome životu (primijenjena matematika; npr. baratanje novcem i sl.).

    Ranim otkrivanjem moguće je smanjiti čitav niz negativnih posljedica – psiholoških, socijalnih, ekonomskih i drugih, pri čemu znanja odgojitelja i učitelja o fenomenu teškoća i poremećaja mogu biti presudna za akademski napredak i život ove djece u cijelosti.

     
  41. tweety's Avatar

    tweety said:

    Default

    Quote Originally Posted by YosephK
    Quote Originally Posted by tweety
    Ili ona fora sa množenjem minusa i plusa:
    prijatelj(+) mog prijatelja(+) =moj prijatelj (+)
    neprijatelj (-) mog neprijatelja (-)= moj prijatelj (+)
    (-)*(+)=(-) i obrnuto
    Ova fora mi je degutantna i nikako primjerena u školi. Osobno sam u svom razredu (u bivšoj školi) to skinuo sa panoa jer mi nije normalno djecu učiti da je neprijatelj mog neprijatelja moj prijatelj. Trebamo li zbilja učiti djecu da ako mog neprijatelja ubije njegov neprijatelj, da je onda on meni prijatelj? Ma FUJ FUJ FUJ.
    zabrijao si!
     
  42. MamaRibice's Avatar

    MamaRibice said:

    Default

    Quote Originally Posted by Ancica
    U prvoj skoli u koju su moju klinci isli, u matematici su, svaki put kad su obradivali novo podrucje, nove pojmove, ucitelji uvijek pokazali barem tri razlicita pristupa. Na taj nacin su klinci imali vece sanse da skuze koncept, ovisno o tome kako je njihov mozak promrezen (wired), a ne samo oni koji razmisljaju na isti nacin kao i ucitelj.
    Ovo je odlicno, tako bi to trebalo biti :D
     
  43. branka0112's Avatar

    branka0112 said:

    Default

    Jako dobra knjiga o ovoj temi je
    P. Liebeck "Kako djeca uče matematiku" , toplo ju preporučam.
     
  44. YosephK's Avatar

    YosephK said:

    Default

    Quote Originally Posted by tweety
    Quote Originally Posted by YosephK
    Quote Originally Posted by tweety
    Ili ona fora sa množenjem minusa i plusa:
    prijatelj(+) mog prijatelja(+) =moj prijatelj (+)
    neprijatelj (-) mog neprijatelja (-)= moj prijatelj (+)
    (-)*(+)=(-) i obrnuto
    Ova fora mi je degutantna i nikako primjerena u školi. Osobno sam u svom razredu (u bivšoj školi) to skinuo sa panoa jer mi nije normalno djecu učiti da je neprijatelj mog neprijatelja moj prijatelj. Trebamo li zbilja učiti djecu da ako mog neprijatelja ubije njegov neprijatelj, da je onda on meni prijatelj? Ma FUJ FUJ FUJ.
    zabrijao si!
    Možda. Ali ja sam argumentirao zašto po meni to nije primjereno u nastavi dok ti nisi argumentirala kako sam ja to zabrijao! Stoga te lijepo molim da argumentiraš po čemu je pedagoški djecu učiti da je neprijatelj mog neprijatelja moj prijatelj. Ali, sa argumentima, a ne "zabrijao si".

    Hvala!
     
  45. Moover said:

    Default

    Neprijatelj te ne mora ubiti... djetetu je dovoljno da mu netko ne da klikere ili autić pa da bude proglašen neprijateljem...

    meni osobno je lakše naučiti da minus puta minus daju plus nego zamišljati šta mi je osoba koja ne voli mog neprijatelja...
     
  46. tweety's Avatar

    tweety said:

    Default

    Quote Originally Posted by YosephK
    Quote Originally Posted by tweety
    Quote Originally Posted by YosephK
    Quote Originally Posted by tweety
    Ili ona fora sa množenjem minusa i plusa:
    prijatelj(+) mog prijatelja(+) =moj prijatelj (+)
    neprijatelj (-) mog neprijatelja (-)= moj prijatelj (+)
    (-)*(+)=(-) i obrnuto
    Ova fora mi je degutantna i nikako primjerena u školi. Osobno sam u svom razredu (u bivšoj školi) to skinuo sa panoa jer mi nije normalno djecu učiti da je neprijatelj mog neprijatelja moj prijatelj. Trebamo li zbilja učiti djecu da ako mog neprijatelja ubije njegov neprijatelj, da je onda on meni prijatelj? Ma FUJ FUJ FUJ.
    zabrijao si!
    Možda. Ali ja sam argumentirao zašto po meni to nije primjereno u nastavi dok ti nisi argumentirala kako sam ja to zabrijao! Stoga te lijepo molim da argumentiraš po čemu je pedagoški djecu učiti da je neprijatelj mog neprijatelja moj prijatelj. Ali, sa argumentima, a ne "zabrijao si".

    Hvala!
    Zabrijao si, jer djeci u dobi viših razreda osnovne škole ne moraš objašnjavati da neprijatelj njihovog neprijatelja mora biti ili je njihov prijatelj, kao ni sve one kombinacije.
    Vjerujem kako oni poprilično dobro mogu shvatiti ovaj primjer samo u svrhu pojednostavljivanja, ako ništa drugo kao razmišljanku, jer meni je kao i mooveru bilo lakše zapamtiti što daje plus i minus. Nisam imala niti neprijatelja pa tim više. Niti su moji prijatelji imali neprijatelja pa tim još više- primjer je u mojoj glavi bio imaginaran i zabavan.

    Jednako tako nije mi tada palo na pamet piti kavu, još manje sipati je u leću, ali mi je itekako taj primjer pomogao da se više nikad ne zapitam koja je koja leća.
     
  47. YosephK's Avatar

    YosephK said:

    Default

    Dok god je škola po definiciji odgojno-obrazovna institucija neću se služiti krajnje neprimjerenim načinima da im nešto objasnim. A možemo sada tjerati svatko svoje, ali nećemo nigdje stići. Ako ti smatraš da je primjereno, onda ti svoje dijete slobodno tako poučavaj. Meni nije i ja neću. Bez obzira šta i kako djeca zamišljaju u svojoj glavi. U krajnjem slučaju - ne znam šta zamišljaju, a ne znaš ni ti, pa prema tome ne možemo govoriti "sigurno dijete ne zamišlja neprijatelja svog neprijatelja".
     
  48. Mukica's Avatar

    Mukica said:

    Default

    eto mene

    ja sam danas presrela oskarovu uciteljicu i zamolila je da ga stavi na dopunsku iz matke, na sto me ona otprilike ovak :shock: pogledala i rekla: "A zasto?!"
    Pa zato jer ne zna kolko je 12-5 i zato jer nemre skonatat umanjitelj i umanjenik i zato jer 57-39 racuna 20 minuta i da ja ne znam kak ce on dalje ucit matku, ak to ne zna... bla bla bla

    na sto mi je ona ekspresno pozvala oskara koji je morao iz torbe izvadit danasnji test iz matematike koji je rijesio s jednom greskom (nije u rozo pofarbao neki grozd koji je trebalo pofarbat rozo)

    pa sam ja stajala ovak :shock: :shock: :shock:
    i reko, da, khm.. hmm... ali znate on doma... al nisam stigla ni zavrsit... prekinula me i rekla da cemo o dopunskoj pricat kad prodje jos malo vremena te da ce ak ce on trebat dopunsku on i ic na dopunsku



    taj mali ce mi se fakat krvi napit
     
  49. ivarica's Avatar

    ivarica said:

    Default

    za oskara
    jel bila majka ponosna?

    muks, nakon dvije strane topika jedno je sigurno, ti svakako trebas na dopunsku ili si preko vikenda svladala prijatelje i neprijatelje, zatvorenike i ranjenike?
     
  50. Mukica's Avatar

    Mukica said:

    Default

    ma ono.. drago mi je da je rijesio sve tocno, al hebemu i ljuta sam - zakaj mi doma pili zivce... ne kuzim... :/