Za ovo ti ne trebaju instrukcije, ali mu fali predznanje. Mora shvatiti osnove jer će mu u drugim zadacima doću drugi brojevi.

1. Naučite (možete i zajedno) brojevnu crtu. Bez toga nema dalje.
Treba naučiti uspoređivati brojeve da bi uopće mogao shvatiti zbrajanje i oduzimanje. Ne znam što su učili, ali uzmimo da su učili do 100.
Osnovno je shvatiti brojeve 0-9 i odnose između njih. To najlakše napraviš pomoću skupova.
2. Znači upute za dummies:
-uzmeš hrpu graha ili nekog zrnja i napraviš 9 skupova. Znači, jedno zrno odvojiš, zatim malo dalje dva pa malo dalje tri i tako do 9 . Da poveže da svaki broj predstavlja neku veličinu. Na zrnju se i odokativno vidi koji skup je veći, a koji manji. Ne pričaš mu prvo o brojevima, nego gledate skupove i uspoređujete ih koji je veći, a koji manji. Kada shvati koji je veći koji je manji, tada ih povežeš s brojevima.Kažeš mu da poreda te skupove od najmanjeg do najvećeg (bez brojanja), da vidiš da li shvaća odnose.

-uzmeš traku papira i na nju napišeš brojeve od 0-9. Vjerojatno će on
već složiti i te hrpe po redu i ispod svakog broja staviš njegovu hrpu. Sada prebrojite koliko ima zrnja u svakoj hrpi. Zaključite da kako brojevi idu dalje na crti hrpa je sve veća. Objasniš mu kako nije uvijek zgodno crtati hrpe i hrpe stvari i da smo zato uveli brojeve. Nek shvati da brojevi rastu kao i hrpe i da koliko je ta hrpa veća tako je i taj broj veći.

- kad shvati pojam veći manji skup onda ste spremni za zbrajanje, isto za početak od 0-9.

-napraviš još skupova zrnja (Sad već znate da su to skupovi, a ne hrpe) i zbrajate prvo sa jedan sve, znači daš mu jedno zrno i onaj skup od dva. Kažeš mu da ih zbroji. To znači da će ih staviti na istu hrpu. I onda mu kažeš da ih stavi na mjesto na brojevnom pravcu gdje spadaju. I ne ideš dalje dok ne shvati sve. Znači i 1+2 i 1+3 .... pa tako sve do 9. Bitno je shvatiti da zbrajanje pomiče brojeve prema "gore", tj. na desno na pravcu.

-onda ide oduzimanje, istim postupkom isto do 9, i ovdje je bitno da pravac ide na lijevo kod oduzimanja.

- kada usvojite gradivo do 9 idete na dvoznamenkaste brojeve. I to ovako:
Do 20 isto radite hrpu s tim da je hrpa do 10 jedna vrsta zrnja, a jedinice su u drugoj vrsti zrnja. Za početak shvatimo da su svi dvoznamenkasti veći od bilo kojeg jednoznamenkastog. To vidi jer mu je ona desetica druge boje(oblika). Mora vidjeti da se na deseticu nadoštukavaju brojevi od 1-9.

- na isti način ih povežete sa brojevnim pravcem.

-naučite ih uspoređivati, već znate da su svi dvoznamenkasti veći od jednoznamenkastih. Zato pogledate kako se zapisuju ti brojevi do 20.

-tada shvatite da svi koje imate veći od 10 počinju jedinicom. To znači da uspoređujete samo drugu znamenku. A to već znate od 1-9.

- Kada ih znate usporediti idete na zbrajanje. Opet prvo sa jedinicom. Znači, ako mu daš 11+1 onda ga naučiš da tu jedinicu pribroji jedanaaestici, znači krene od 11 i doda jedan, možete na skupu, a sad već i samo na pravcu pogledati koji je to broj.
I ne daješ mu brojeve veće od 20 dok te ne savlada.

I ne pitaš ga koliko je 12 - 8 za početak nego koliko ima od 8 do 12. Jer kad shvati gdje je 8 i gdje je 12 na pravcu moći će si to predočiti.

Za brojeve veće od 20 ti napišem kad skuham ručak.