Pa da, faktori. Npr. rastav broja na proste faktore. Broj 36 kad rastavimo na proste faktore dobijemo: 36 = 2*2*3*3. Koja operacija je u igri?
Množitelj i množenik je zaostatak iz nekog starog vremena kad nije bilo jasno da je ustvari svejedno kojim redoslijedom ćete pisati brojeve. A množenje je komutativna operacija, tj. vrijedi a*b=b*a. Zato smatram da nije dobro djecu učiti množenik i množitelj jer kad ih pitate je li 12*23 isto što i 23*12 zbunit će se i reći da nije jer kako sada da si oni u glavi slože priču da je odjednom množenik postao množitelj, množitelj množenik, a da je rezultat ostao isti. Namjerno sam dao veće brojeve jer bi djeca sa jednoznamenkastim brojevima znala samo po računu da je to isto. Zašto se u nižim razredima još uvijek rade termini množenik i množitelj, ne bih znao, ali po meni bi te pojmove trebalo izbaciti. Jednostavno i bez kompliciranja - faktor i gotovo![]()