možda djete traži roditeljsku pažnju...
možda djete traži roditeljsku pažnju...
Valjda je skužio da ti ne kužiš pa mu je zabavno![]()
Slažem se s tim da ćemo i ti i ja izabrati način na koji ćemo poučavati.YosephK prvotno napisa
Slažem se da imamo pravo izabrati svatko svoj način.
Slažem se i da svetko od nas ima svoj kut gledanja, jer ja sam samo roditelj, a ti samo profesor i da možemo tjerati svatko svoje, ali s obzirom da nećemo nigdje stići, nećemo to činiti.
Slažem se i da ne možemo znati što je u dječjoj glavi i da ne mogu reći-sigurno dijete ne zamišlja neprijatelja svog neprijatelja.
Jedino s čime se ne slažem, je da su oni primjeri kranje neprimjereni. Oni su možda tebi sa tvog profesorskog stajališta neprimjereni, ali krajnje neprimjereni bili bi (iz mog kuta gledišta, naravno) kada bi bili prosti, kada bi poticali na agresiju i mržnju, kada bi nekoga omalovažavali....da ne nabrajam dalje, vjerujem da si shvatio što želim reći.
Kokos, me još jednom dobro nasmijao.
Ne znam Muks, valjda mu je opis posla da ti pije krv. Ipak, nadam se da vas taj test neće uljuljkati.
ivarica prvotno napisa
![]()
![]()
![]()
muki, drugi put prvo kod nastavnice pa tek onda otvaraj topik!
samo da znaš, ima nas još koje se možemo posramiti pred znanjem svoje djece.
ja sam, svojevremeno, sva ponosna izračunala kako u kili sumpora ima 32 atoma.
brat se odvalio kada sam mu to rekla i pitao me "zar bi ti igrala klikere s tim atomima?"![]()
Ma to je tipično... Ima nekih stvari u kojima su mene djeca odaaaavno prerasla. Tak to mora biti. Sigurno svatko od nas ima neki predmet/područje iz kojeg bi mogao na dopunsku.Ja to drsko koristim - kažem djeci da znaju njemački bolje od mene, pa nek me uče (a da bi to mogli, prvo moraju ONI dobro savladati...). Uživaju u tome, cijelo su se ljeto igrali učitelja.
Možda će ovo nekome pomoći. Nama je nastavnica matematike u osnovnoj školi to super objasnila. "K" je abecedno ispred "LJ" pa su tako umanjenik i množenik ispred umanjitelja i množitelja.Mukica prvotno napisa
od tih vasih rjesenja i trikova ja sam zaboravila znanje![]()
meni je, ko nekom gore, isto najlakse upamtiti kako je, a ne jos pjesmice slagati![]()
(nego, pitao me ivar nervozan zbog ovog topika: kad cemo dozvoliti djeci da se registriraju)
Muki, drago mi je da je tvoj problem riješen!![]()
A čini se da Oskar nije ni imao problem![]()
Offt.Balarosa prvotno napisa
abeceda je zakon! da nje nema nikad ne bih shvatila proces pohanja (brašno-jaja-mrvice)
Ne mogu, a da ne komentiram. Meni je i dalje ovo sa množenikom i množiteljem glupo na kvadrat.
Šta ako zamjene mjesta? Mijenja li se naziv? Trebalo bi se mijenjati. Zašto je onda rezultat isti? To su pitanja koja će interesirati djecu koja imaju malo jači kliker.
Mislim da je ustvari posrijedi nesrazmjer između razredne i predmetne nastave. Dok se mi u višim razredima koristimo terminom faktor za oba broja i ne kompliciramo stvar, u nižim razredima je to zbilja zakomplicirano terminima množenik i množitelj. A očigledno je komplicirano čim se lome glave oko toga šta ide prije....k ili lj. :/
Može li mi, molim vas, netko reći tko je autor i izdavač udžbenika u kojem se koriste termini množitelj i množenik?
Evo upravo sam, misleći da sam ja lud i da ne poznajem vlastitu struku uzeo udžbenike koje imam doma za 5. razerd OŠ i svugdje piše faktor. Množitelj i množenik se nigdje ne spominju. :/
A mislila sam da sam ja to zaboravila nešto. Jer sjećam se faktora i produkta, sjećam se i umnoška, ali ne ovog. A sjećam se i količnika i kvocijenta, i djelitelja i djeljenika i dividenda i divizora... što bi tek Mukica sa svime time?YosephK prvotno napisa
![]()
to stvarno više nema veze s matematikom, nego s jezikom.
ili osjetiš zašto je množenik onaj broj koji množimo, a množitelj onaj kojime množimo... ili ne osjetiš.
možda je najjednostavnije pomoću riječi
učeNIK - onaj kojega se uči
učiTELJ - onaj koji nekoga uči
(dok takvi termini ne "sjednu" u materinjem jeziku, badava ti bubati. jednakovrijedni su i "jednakoteški" kao minuend i subtrahend, dividend i divizor)...
U matematici vrijedi zakon komutacije. U životu se to može tumačiti drugačije. U životu množenik i množitelj znači da neke kune treba pomnožiti s brojem komada... Ponekad je svejedno, ponekad nije. Nije svejedno da li se negdje u poslovni sustav upiše 3x10 kn ili 10x3 kn .... Moraš znati da sa skladišta skidaš 3 komada i da je svaki po 10 kn, a ne obratno. Bar ja tak mislim.