Pokazuje rezultate 1 do 43 od 43

Tema: Pravilnik o praćenju i ocjenjivanju - javna rasprava

  1. #1

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno Pravilnik o praćenju i ocjenjivanju - javna rasprava

    Pravilnik o praćenju i ocjenjivanju je na javnoj raspravi do - sutra

    http://public.mzos.hr/Default.aspx?art=9663&sec=1933


    ne stigoh sve pročitati, no ono što mi je upalo u oči:

    Članak 5.
    Razrednik je obvezan četiri puta u nastavnoj godini obavještavati roditelja na roditeljskim sastancima o učenikovoj motivaciji, interesu i razvoju njegovih sposobnosti te o njegovu radu, zalaganju, postignućima, uspjehu, izostancima i vladanju, a redovito jednom tjedno organizirati individualni infomativni razgovor s roditeljem

    .... što će reći da se pravilnikom predviđa javno pred svim roditeljima govoriti o svakom pojedinom djetetu :shock:

  2. #2

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    poslala sam i ja svoje mišljenje, ali mislim da to tako i tako nitko niti čita niti uvažava 8sobito argumentirane kritike )

    hvala nebesima od iduće godine nemam razredništvo, samo to mogu reći

  3. #3

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj maria71 prvotno napisa
    poslala sam i ja svoje mišljenje, ali mislim da to tako i tako nitko niti čita niti uvažava 8sobito argumentirane kritike )

    hvala nebesima od iduće godine nemam razredništvo, samo to mogu reći
    po pitanju razredništva - nikada ne znaš
    a što se tiče ne čitanja i ne uvažavanja argumentiranih kritika - ovo s roditeljskim sastancima u slučaju da prođe slučaj je za ured pravobraniteljice

  4. #4
    laura29 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,094

    Početno

    Što s pisanim provjerama iz jezika? Kako da dijete nauči jezik ako su samo tri (hrvatski: četiri) provjere u polugodištu (u njih ulaze diktati)? Ili možda griješim?
    Znanje gramatike je najobjektivnije pismeno provjeriti, a poznavanje pravopisnih pravila diktatom.

    Do kad dijete može ispravljati ocjenu iz testa? Kako mogu sve ocjene imati jednaku vrijednost (ona iz naučene pjesmice napamet, napravljenoga plakata i iz pismenog ispita).
    Zaista pravilnike pišu ljudi koji su miljama daleko od razreda!

  5. #5

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    Citiraj no@ prvotno napisa
    Citiraj maria71 prvotno napisa
    poslala sam i ja svoje mišljenje, ali mislim da to tako i tako nitko niti čita niti uvažava 8sobito argumentirane kritike )

    hvala nebesima od iduće godine nemam razredništvo, samo to mogu reći
    po pitanju razredništva - nikada ne znaš
    a što se tiče ne čitanja i ne uvažavanja argumentiranih kritika - ovo s roditeljskim sastancima u slučaju da prođe slučaj je za ured pravobraniteljice
    npravit ću se mrtva kao onaj oposum iz filma"preko ograde "

    to mi je prekovremeno i mislim da razredništvo treba dati onome kome fali sati, a ne da ja berem honorar

  6. #6
    Matilda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    na turneji
    Postovi
    3,232

    Početno

    Citiraj laura29 prvotno napisa
    Što s pisanim provjerama iz jezika? Kako da dijete nauči jezik ako su samo tri (hrvatski: četiri) provjere u polugodištu (u njih ulaze diktati)? Ili možda griješim?
    Znanje gramatike je najobjektivnije pismeno provjeriti, a poznavanje pravopisnih pravila diktatom.
    Znanje gramtike provjerava se cjelosatnim pismenim ispitima znanja koji moraju biti najvljeni, prije toga se gradivo ponavlja i utvrđuje.
    Pravopisna pravila, tj. pisanje diktata ne traje cijeli sat, to su kratke provjere koje se i drugačije ocjenjuju od ispita znanja.

  7. #7
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj no@ prvotno napisa
    Citiraj maria71 prvotno napisa
    poslala sam i ja svoje mišljenje, ali mislim da to tako i tako nitko niti čita niti uvažava 8sobito argumentirane kritike )

    hvala nebesima od iduće godine nemam razredništvo, samo to mogu reći
    po pitanju razredništva - nikada ne znaš
    a što se tiče ne čitanja i ne uvažavanja argumentiranih kritika - ovo s roditeljskim sastancima u slučaju da prođe slučaj je za ured pravobraniteljice
    Mhm, razmišljam da li bih se složila s ovim boldanim ili ne... Nije da nemam dvojbi, ali ja bih rado da se na roditeljskim sastancima javno iznose problemi (pogotovo se to odnosi na vladanje) jer to nije apostrofiranje djece nego RODITELJA koji su odrasli i itekako odgovorni za propuste u odgoju koji dovode do koječega...

    To je batina koja (po mom skromnom roditeljskom sudu) ima mlatnuti neodgovorne roditelje i osmišljena je da pomogne zanemarenoj djeci, a nema svrhu izlaganja djece na stupu srama. Problem ima uzrok, a to se može i treba raspraviti na roditeljskom sastanku, jer kad je u pitanju vladanje, djeca suučenici problematičnih (i učitelji) često su u nezavidnom položaju da ne mogu ništa poduzeti da obrane sebe i svoj životni prostor...

    Pa ako je ova novica u pravilniku na tom tragu, ja bih je ostavila baš tamo gdje se sada nalazi. Ne bi me smetalo da ponašanje moje djece bude raspravljeno na taj način na roditeljskom - ako sam pogriješila u odgoju, možda će mi dobro doći savjet učitelja i drugih roditelja s iskustvom. A ako moje dijete trpi zbog nečijih propusta u odgoju, cijenit ću priliku da to kažem ODRASLOJ osobi koju smatram odgovornom za to, kao i priliku da eventualno pomognem.

  8. #8

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    Peterlin ti si jedna od 1000.

    Većini roditelja su za propuste u odgoju njihove djeci svi krivi, samo ne oni.

  9. #9
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno Re: Pravilnik o praćenju i ocjenjivanju - javna rasprava

    Citiraj no@ prvotno napisa
    Pravilnik o praćenju i ocjenjivanju je na javnoj raspravi do - sutra

    http://public.mzos.hr/Default.aspx?art=9663&sec=1933


    ne stigoh sve pročitati, no ono što mi je upalo u oči:

    Članak 5.
    Razrednik je obvezan četiri puta u nastavnoj godini obavještavati roditelja na roditeljskim sastancima o učenikovoj motivaciji, interesu i razvoju njegovih sposobnosti te o njegovu radu, zalaganju, postignućima, uspjehu, izostancima i vladanju, a redovito jednom tjedno organizirati individualni infomativni razgovor s roditeljem

    .... što će reći da se pravilnikom predviđa javno pred svim roditeljima govoriti o svakom pojedinom djetetu :shock:
    Učiteljica jednoga od moje djece, upravo to i radi na roditeljskom sastanku. Nakon razgovora o cjelini razreda ide po imeniku i kaže najvažnije stvari o svakom djetetu. Ne ide u detalje i ne spominje pred svima sve, ali kaže ukratko o radu, ocjenama i ponašanju u razredu. To nije baš uvijek ugodno, ali se kroz vrijeme pokazuje dobrim - tako svi možemo pratiti razred i vidjeti otprilike gdje je naše dijete u toj dinamici razreda. Ako učiteljica ne govori na roditeljskom sastanku na taj način nikad se ne zna koja su djeca odlična, koju treba malo potaknuti, u čemu su jaka i slaba mjesta razreda - a onda izostaje i zaključak roditelja gdje su oni u svemu tome i što mogu učiniti ne samo za svoje dijete nego za dinamiku čitavog razreda. Iz mog iskustva, u razredima gdje ne postoji takva transparentnost, o problemima ponašanja neke djece govori se u formi hajke i to kad njihovi roditelji nisu prisutni na roditeljskom sastanku.

  10. #10
    Osoblje foruma apricot avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Lokacija
    zagreb, istočno od... svega
    Postovi
    32,414

    Početno Re: Pravilnik o praćenju i ocjenjivanju - javna rasprava

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa
    ... o problemima ponašanja neke djece govori se u formi hajke i to kad njihovi roditelji nisu prisutni na roditeljskom sastanku.
    S ovime se, nažalost, moram u potpunosti složiti.
    Roditelji se, pod maskom zaštite vlastite djece, pretvaraju u huškače i podmetače.

  11. #11

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa
    Pa ako je ova novica u pravilniku na tom tragu, ja bih je ostavila baš tamo gdje se sada nalazi. Ne bi me smetalo da ponašanje moje djece bude raspravljeno na taj način na roditeljskom - ako sam pogriješila u odgoju, možda će mi dobro doći savjet učitelja i drugih roditelja s iskustvom. A ako moje dijete trpi zbog nečijih propusta u odgoju, cijenit ću priliku da to kažem ODRASLOJ osobi koju smatram odgovornom za to, kao i priliku da eventualno pomognem.
    Peterlin da te nema trebalo bi te izmisliti no nažalost to ne funkcionira tako jednostavno zdravorazumski kako ti razmišljaš i to iz više razloga - jedan je navela apricot
    Nemam sada vremena pisati no nažalost ponekad ekipa roditelja iz razreda ili grupe (u DV) zna doslovno maltretirati roditelja npr hiperaktivnog djeteta (sve pod krinkom želimo najbolje za naše dijete kako je i apricot rekla.

  12. #12
    anchie76 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,991

    Početno Re: Pravilnik o praćenju i ocjenjivanju - javna rasprava

    Citiraj no@ prvotno napisa
    ne stigoh sve pročitati, no ono što mi je upalo u oči:

    Članak 5.
    Razrednik je obvezan četiri puta u nastavnoj godini obavještavati roditelja na roditeljskim sastancima o učenikovoj motivaciji, interesu i razvoju njegovih sposobnosti te o njegovu radu, zalaganju, postignućima, uspjehu, izostancima i vladanju, a redovito jednom tjedno organizirati individualni infomativni razgovor s roditeljem

    .... što će reći da se pravilnikom predviđa javno pred svim roditeljima govoriti o svakom pojedinom djetetu :shock:
    Ajme, ovo je bas koma :/

  13. #13

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    Ja se isto slažem da svi roditelji moraju imati uvid u socijaliziranost razreda, ali negdje mora postojati i granica. Tko će i kako onda odrediti o čemu se smije a o čemu ne smije govoriti?
    Mogu misliti u što se to može izroditi u manjim i zatvorenijim ruralnim sredinama. Pogotovo nisam za to da se stupanj odgojenosti ili uspješnosti roditeljstva daje na procjenu ostalim roditeljima u razredu. Postoje za to u školi pedagog i psiholog, a ne tata od malog Joze.

  14. #14
    renata avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    zagreb, dubrava
    Postovi
    1,396

    Početno

    na zadnjem roditeljskom je uciteljica citala ocjene iz zadnje provjere iz matematike, samo da ustedi vrijeme i meni se digao zbog toga tlak na 1000, uzasno sam se osjecala.

    ako necije dijete ima problem s matematikom, zasto dati materijala drugim roditeljima da sa svojim djetetom ili s drugim roditeljima pricaju o "losijoj" djeci? dolazi do jos veceg raslojavanja djece na "dobre" i "lose" ucenike.

  15. #15
    Matilda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    na turneji
    Postovi
    3,232

    Početno

    Nisam za to da se na roditeljskom govori o svakom djetetu pojedinačno. Za to su predviđeni individualni razgovori (tj. informacije).
    Eventualno ako imam za reći koji učenici idu na neko natjecanje, kakav su uspjeh postigli, koji učenici rade na nekom projektu i sl.

  16. #16
    Matilda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    na turneji
    Postovi
    3,232

    Početno

    Dopunska nastava trebala bi biti obavezna za učenike kojima je to potrebno (s više negativnih ocjena). To znači da će učenik morati doći jer ako ne dođe, a nema opravdanja, dobit će neopravdani sat.

    Prava slika je da učenik ne dolazi na dopunsku, a potrebno mu je. Učitelj mu ništa ne može, ne može ga prisiliti. Izostanak se ne piše kao izostanak, stoga učenik ne može dobiti neopravdani sat. I onda roditelj traži instrukcije.

    Isto tako postotak uspješnosti na testu.
    Ako više od 30% učenika dobije negativnu ocjenu, ispit znanja se ponavlja.
    To može vrijediti možda u nižim razredima, ali u višim, pogotovo u srednjoj školi gdje bi se to pravilo moglo iskorištavati sigurno ne. Učenici ponekad namjerno bojkotiraju test samo zato da bi se ponovio. Žalosno, ali to je realnost.

    Bilješke koje su posljedica sustavnog praćenja učenikovih postignuća, moraju jasno iskazivati učenikovo napredovanje, čime je ovladao i za što je trenutno osposobljen.
    Prvi problem: gdje pisati te bilješke. Prostor predviđen za to je tako mali da jedva možeš upisati dvije rečenice. Ja imam bilježnicu u kojoj svaki učenik ima svoj list. I vodim vrlo detaljne bilješke (čak upišem i pitanja koja sam postavila učeniku tijekom usmenog ispitivanja). Ta bilježnica jednom mi dobro došla kad su učenici ukrali imenik.

    Drugi problem: ako učenik ne napreduje, ako ne pokazuje postignuća, ako ničim nije ovladao, što njemu upisati. Ništa? Takvih učenika je malo, ali ih ima.

    ajme, neću više, samo se uzrujam.

  17. #17
    ljerka avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Lokacija
    mali zemljani gradić
    Postovi
    307

    Početno

    Zašto se toliko uzrujavate oko članka 5? Pa nigdje vam ne piše da to mora biti glasno, zar ne? Ja obavijestim moje roditelje o njihovu djetetu, ali tako da nakon što ispričam sve što moraju svi čuti svaki od roditelja sjedne pored mene u praznu klupu, otvorim imenik i zajedno pogledamo i prokomentiramo ocjene, kažem mu što trebam, on meni i to super funkcionira, Istina da se onaj zadnji načeka, ali nije problem. Ako ne mogu odvojiti za svoje dijete 4 sata u polugodištu, onda zaista imaju problem na koji se ne obazirem jer ja tjedno provodim s njihovom djecom više vremena nego oni. No oni vrijeme čekanja iskoriste za bolje upoznavanje, trač partiju i sl.

  18. #18

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj ljerka prvotno napisa
    Zašto se toliko uzrujavate oko članka 5? Pa nigdje vam ne piše da to mora biti glasno, zar ne? Ja obavijestim moje roditelje o njihovu djetetu, ali tako da nakon što ispričam sve što moraju svi čuti svaki od roditelja sjedne pored mene u praznu klupu, otvorim imenik i zajedno pogledamo i prokomentiramo ocjene, kažem mu što trebam, on meni i to super funkcionira, Istina da se onaj zadnji načeka, ali nije problem. Ako ne mogu odvojiti za svoje dijete 4 sata u polugodištu, onda zaista imaju problem na koji se ne obazirem jer ja tjedno provodim s njihovom djecom više vremena nego oni. No oni vrijeme čekanja iskoriste za bolje upoznavanje, trač partiju i sl.
    to što ti opisuješ su informacije iliti individualni informativni razgovor; u citiranom članku radi se jasna distinkcija između roditeljskog sastanka i individualnog informativnog razgovora

  19. #19
    ljerka avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Lokacija
    mali zemljani gradić
    Postovi
    307

    Početno

    Ne draga, to je roditeljski sastanak, a koliko znam oduvijek se na roditeljskom čitaju ocjene. Ja ih nikad nisam željela čitati i u dogovoru s roditeljima provodim ovakav način koji svima odgovara. Roditeljski bez ocjena je po meni glupost jer ne mogu tražiti od roditelja koji stanuje 35 km od škole da danas dođe na roditeljski, a sutra na informacije. Zbog čega? Zato da bi još pored duplog dolaska morao tražiti i slobodan dan ili izlazak s posla jer moja pkola radi samo ujutro.
    Mislim da se ne treba oko toga uzrujavati jer dok su god ljudi ljudi, sve se može dogovoriti.

  20. #20

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj ljerka prvotno napisa
    Ne draga, to je roditeljski sastanak, a koliko znam oduvijek se na roditeljskom čitaju ocjene. Ja ih nikad nisam željela čitati i u dogovoru s roditeljima provodim ovakav način koji svima odgovara. Roditeljski bez ocjena je po meni glupost jer ne mogu tražiti od roditelja koji stanuje 35 km od škole da danas dođe na roditeljski, a sutra na informacije. Zbog čega? Zato da bi još pored duplog dolaska morao tražiti i slobodan dan ili izlazak s posla jer moja pkola radi samo ujutro.
    Mislim da se ne treba oko toga uzrujavati jer dok su god ljudi ljudi, sve se može dogovoriti.
    1) prvi put čujem da se - u današnje vrijeme - čitaju ocjene na RS (i ne mogu vjerovati :? )
    2) ne mogu vjerovati da škola koja radi u 1 smjeni organizira RS ujutro ili usred dana kada većina roditelja radi te zbog roditeljskog trebaju uzimati slobodan dan :shock:

  21. #21

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    Citiraj ljerka prvotno napisa
    Ne draga, to je roditeljski sastanak, a koliko znam oduvijek se na roditeljskom čitaju ocjene. Ja ih nikad nisam željela čitati i u dogovoru s roditeljima provodim ovakav način koji svima odgovara. Roditeljski bez ocjena je po meni glupost jer ne mogu tražiti od roditelja koji stanuje 35 km od škole da danas dođe na roditeljski, a sutra na informacije. Zbog čega? Zato da bi još pored duplog dolaska morao tražiti i slobodan dan ili izlazak s posla jer moja pkola radi samo ujutro.
    Mislim da se ne treba oko toga uzrujavati jer dok su god ljudi ljudi, sve se može dogovoriti.
    Pa ako se na roditeljskom sastanku čiataju ocjene, što se radi na informacijama?

  22. #22
    ljerka avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Lokacija
    mali zemljani gradić
    Postovi
    307

    Početno

    Noa: 1) nisam rekla da ih čitam već pokažem roditelju i sugeriram
    2) ja ne organiziram RS ujutro već popodne

    Ivana2: osim ocjena razgovaramo i o onome što trebaju znati svi, a ako im pokažem i ocjene uštedjela sam im još jedan dolazak u školu, zar ne?

  23. #23
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj ljerka prvotno napisa
    Ne draga, to je roditeljski sastanak, a koliko znam oduvijek se na roditeljskom čitaju ocjene. Ja ih nikad nisam željela čitati i u dogovoru s roditeljima provodim ovakav način koji svima odgovara. Roditeljski bez ocjena je po meni glupost jer ne mogu tražiti od roditelja koji stanuje 35 km od škole da danas dođe na roditeljski, a sutra na informacije. Zbog čega? Zato da bi još pored duplog dolaska morao tražiti i slobodan dan ili izlazak s posla jer moja pkola radi samo ujutro.
    Mislim da se ne treba oko toga uzrujavati jer dok su god ljudi ljudi, sve se može dogovoriti.
    Roditeljski sastanak služi prije svega informacijama vezanima uz čitav razred, odnosno uz dinamiku rada i odnosa u razredu. I kod se ponekad pogledaju ocjene, ali to je sporedna stvar. Mislim da čitanje/gledanje ocjena na roditeljskom sastanku nikako ne može isključiti individualne informacije, jer se na roditeljskom sastanku nikako nema vremena za razgovor o pojedinom djetetu između učitelja i profesora. Ovo je neki hibrid koji štedi vrijeme profesoru i roditelju, ali na uštrb djeteta.

  24. #24
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Samo da dodam: u školi moje djece je nastava isto uvijek ujutro, ali svi učitelji i razrednici dva puta mjesečno imaju poslijepodnevni termin za informacije, isto tako dva puta mjesečno jutarnji.

  25. #25
    fegusti avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    pu
    Postovi
    2,033

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa
    To je batina koja (po mom skromnom roditeljskom sudu) ima mlatnuti neodgovorne roditelje i osmišljena je da pomogne zanemarenoj djeci...
    problem je što se, uglavnom, takvi roditelji ne pojavljuju na rs :/

  26. #26
    Matilda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    na turneji
    Postovi
    3,232

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa
    Roditeljski sastanak služi prije svega informacijama vezanima uz čitav razred, odnosno uz dinamiku rada i odnosa u razredu.
    Tako je.

    A na roditeljskom se uvijek mogu podijeliti izvješća (ispis) ocjena. Pa ako roditelj želi detaljnija objašnjenja, dođe na na informacije.

    Može se održati i kakvo kratko predavanje, prezentacija rada učenika, pokazati fotografije (ja sam svoje stalno slikala, čak i snimala, u radu na projektima, ili kad smo imali nastavu izvan razreda, na radionicama za učenike i roditelje, od svega toga složiš prezentaciju i pokažeš roditeljima. još ako im to daš na cd-u da imaju za uspomenu...

    Roditelj je obavezan dolaziti i na roditeljske sastanke i na informacije. Ako je bio na roditeljskom, ne znači da ne mora doći na informacije nakon određenog vremena.

  27. #27

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    Kužim o čemu govori Ljerka. Ona radi u lokalnoj školi gdje idu i djeca koja stanuju daleko, pa se valjda većina informacija obavlja kad je roditeljski. Tko ima veći problem, naravno da će hodočastiti i više od toga.

  28. #28
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj fegusti prvotno napisa
    Citiraj Peterlin prvotno napisa
    To je batina koja (po mom skromnom roditeljskom sudu) ima mlatnuti neodgovorne roditelje i osmišljena je da pomogne zanemarenoj djeci...
    problem je što se, uglavnom, takvi roditelji ne pojavljuju na rs :/
    To je istina. Uvijek isti roditelji dolaze i na roditeljske sastanke i na informacije. To nisu oni čija djeca imaju više problema nego oni koji vode više brige za svoju djecu. Ne znam, možda neki ljudi stvarno ne mogu dolaziti, ali to mi je teško povjerovati, jer mislim da kontakt sa školom spada u odgojne prioritete. Nisu bitne samo ocjene nego i niz detalja u kojima roditelj u suradnji sa školom može pomoći svom djetetu i učiniti da mu školovanje bude i bolje i ljepše.

  29. #29
    Matilda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    na turneji
    Postovi
    3,232

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa
    To je istina. Uvijek isti roditelji dolaze i na roditeljske sastanke i na informacije. To nisu oni čija djeca imaju više problema nego oni koji vode više brige za svoju djecu. Ne znam, možda neki ljudi stvarno ne mogu dolaziti, ali to mi je teško povjerovati, jer mislim da kontakt sa školom spada u odgojne prioritete. Nisu bitne samo ocjene nego i niz detalja u kojima roditelj u suradnji sa školom može pomoći svom djetetu i učiniti da mu školovanje bude i bolje i ljepše.
    Zdenka danas ću te ispotpisivat.

    Iz mog iskustva, djeca koja su imala problem ili s ocjenama ili s disciplinom, njihovi roditelji nisu nikako dolazili, pa bi se pojavili tek nakon pismenog poziva.
    Ja sam za veće sankcije takvim roditeljima, koji u potpunosti ignoriraju suradnju sa školom.

    Osobno mišljenje, roditeljska obaveza nije samo dolazak na roditeljske sastanke i inofrmacije, već i dolazak na otvorene dane škole, sudjelovanje u projektima pa čak i da bude jedan ili dva roditelja s učiteljima na maturalcu i izletu.

  30. #30

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    matilda potpis !

  31. #31
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Sa žaljenjem se moram složiti - roditelji djece s problemima u učenju i ponašanju rijetko se ili nikako ukazuju na sastancima i informacijama...


    To je zatvoreni krug. Ne znam postoji li neki pandan Pravilnika o pedagoškim mjerama, ali za roditelje. Pretpostavljam da od toga nema velike koristi - ima svakakvih obitelji i svakakvih situacija, ali možda bi se ipak u pojedinim slučajevima moglo nekako privoljeti/motivirati/čak i natjerati roditelje na minimum suradnje. A to je posao stručne službe barem u istoj mjeri koliko i učitelja.

  32. #32
    camel avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Postovi
    306

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa
    Sa žaljenjem se moram složiti - roditelji djece s problemima u učenju i ponašanju rijetko se ili nikako ukazuju na sastancima i informacijama...


    To je zatvoreni krug. Ne znam postoji li neki pandan Pravilnika o pedagoškim mjerama, ali za roditelje. Pretpostavljam da od toga nema velike koristi - ima svakakvih obitelji i svakakvih situacija, ali možda bi se ipak u pojedinim slučajevima moglo nekako privoljeti/motivirati/čak i natjerati roditelje na minimum suradnje. A to je posao stručne službe barem u istoj mjeri koliko i učitelja.
    obavijestiti centar za socijalnu skrb?

  33. #33
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj camel prvotno napisa
    Citiraj Peterlin prvotno napisa
    Sa žaljenjem se moram složiti - roditelji djece s problemima u učenju i ponašanju rijetko se ili nikako ukazuju na sastancima i informacijama...


    To je zatvoreni krug. Ne znam postoji li neki pandan Pravilnika o pedagoškim mjerama, ali za roditelje. Pretpostavljam da od toga nema velike koristi - ima svakakvih obitelji i svakakvih situacija, ali možda bi se ipak u pojedinim slučajevima moglo nekako privoljeti/motivirati/čak i natjerati roditelje na minimum suradnje. A to je posao stručne službe barem u istoj mjeri koliko i učitelja.
    obavijestiti centar za socijalnu skrb?
    Da, to je zapravo jedini logičan korak... Nažalost , takvi vrlo često i jesu u nadležnosti Centra... Neki ljudi (čak i ne svojom krivnjom) jednostavno ne znaju bolje. Rješenje bi bilo poboljšanje uvjeta u kojima žive, a to je već neka sasvim druga razina...

    Ima i onih koji imaju, a misle da djetetu sve mogu kupiti. Eh, za takve ne znam što bi se dalo počiniti a da im se otvore oči...

    Ponekad učitelji učine sve što mogu, a opet nije dovoljno... Nek im je svima sa srećom. Teško je to riješiti.

  34. #34
    nadica_b avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb, Kvatrić
    Postovi
    504

    Početno

    ne znam zašto ti se n@ taj članak ne sviđa - do sada je tako i bilo; iskusna učiteljica bi dala pregled napretka cijelog razreda, eventualno prosjek iz nekog predmeta, podijelila bi ocjene roditeljima (tako imamo i u gimnaziji), pohvalila bi ako je netko bio za pohvalu, a one za pokudu je uvijek izbjegavala javno reći; poslije je samo zamolila pojedinog roditelja da ostane ako taj roditelj nije imao potrebu da ostane.
    Mene je uvijek smetalo što se nisu htjeli javno reći tko su problematični faktori u razredu iako smo svi znali i ta djeca su baš sustavno maltretirali cijeli razred. Na zadnjem roditeljskom sam ja javno rekla ime dječaka koji je čak i usmeno se prijetio da će doći s očevim pištoljem, pa mi je pedagog rekao da nećemo govoriti o djeci čiji roditelji nisu ovdje i da nećemo prozivati.
    Ja sam rekla da su i ti roditelji imali poziv na ovaj roditeljski kao i mi ostali (te roditelje ja kroz 4 godine nisam niti vidjela na nijednom roditeljskom) a da ja ne prozivam nego stvari i situacije nazivam pravim imenom.

  35. #35
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj ljerka prvotno napisa
    Zašto se toliko uzrujavate oko članka 5? Pa nigdje vam ne piše da to mora biti glasno, zar ne?
    Zato jer! Gle, ja sam matematičar i uvijek promatram sve ekstreme. Ne piše da mora biti glasno, ali ne piše da se ne smije. Što znači da će biti onih koji će to raditi, a Pravilnik im to dozvoljava. Inače, sa navedenim stavkom se ne slažem.

    Meni recimo smeta cijeli Pravilnik. Izgleda da je pisan lijevom nogom jednog jutra nakon neprospavane pijane noći, bez ikakvih sugestija onih koji rade u školi. Zbilja mi je zlo što o sudbini nas koji nastavu PROVODIMO odlučuju oni koji o nastavi TEORETIZIRAJU na fakultetu, a u razred su ušli eventualno da bi napravili neko istraživanje. Nemaju pojma o nastavi, govore samo o idealnim situacijama. Čak ću se usuditi reći da sa svojih godinu i nešto staža u školi imam više iskustva od onih koji su pisali Pravilnik.

    Uzmimo, na primjer, članak 5, stavak 2. I zamislite ovu situaciju: u razredu imate 25 učenika. Odredite da je prag za ocjenu dovoljan 45 od 100 bodova. Učenici zahtjevaju da spustite prag za dovoljan na 20 bodova. Vi, naravno, to ne želite. Oni dođu doma i to kažu roditeljima. Roditelj dođe u školu žaliti se razredniku. Razrednik to prenese ravnatelju, koji će postupiti u skladu sa svojim ovlastima. Što u konačnici može značiti da može pokrenuti i postupak otkazivanja Ugovora o radu. A gdje je nastavnik u cijeloj priči? Nitko ga nije obavijestio uopće da se učenici bune. I ne samo to - ispada da mi nismo kompetentni za ispraviti pismeni ispit i bodovati ga, već su to učenici i roditelji. :/

    Kao što rekoh - promatram ekstremne situacije. Svjestan sam da je malo vjerojatno da se gore opisana situacija dogodi. To ne znači da to treba ostaviti. Moramo se osigurati da se takva situacija uopće ne dogodi.

    Cijeli Pravilnik je jako loš, jako štetan za struku. Degradirajući! Ispadamo nesposobne budale.

    Inače, na Forumu za nastavnike i učitelje smo se okupili, u ekspresno kratkom roku napisali komentare na Pravilnik (mislim da ih ima 16 stranica), prikupili po cijeloj Hrvatskoj više od 1000 potpisa nastavnika koji se slažu sa našim komentarima na Pravilnik. Komentare možete vidjeti OVDJE.

    Ujedno sam ja osobno poslao pismo premijerki Kosor, potpredsjednici Vlade Đurđi Adlešič, glasnogovorniku Vlade Zlatku Mehunu, Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa te zastupnici Vesni Pusić (kao osobi koja je na čelu Koordinacije za praćenje pregovora sa EU). To pismo možete vidjeti OVDJE. Poslao sam i pismo Ivani Kalogjeri-Brkić (THE novinarki Jutarnjeg lista koja konstantno pljuca po nastavnicima). Pismo možete vidjeti OVDJE.

    Zašto sve ovo govorim? Tako da vidite da smo zbilja POKUŠALI napraviti NEŠTO; nismo sjedili prekriženih ruku i plakali nad našom tužnom sudbinom. To ćemo raditi ako Prijedlog Pravilnika prođe.

    Ono što je najgore od svega je takozvana javna rasprava, koju je MZOŠ mudro napravio u periodu 21.10.-27.10., što je svega 4 RADNA dana. Ujedno, ni JEDNA škola nije bila službeno obaviještena o tome da je u tijeku rasprava o Prijedlogu Pravilnika. Ja sam to saznao dok sam bio u Puli na stručno-metodičkom skupu profesora matematike. Nikako se ne mogu oteti dojmu da je namjera MZOŠa bila napraviti javnu raspravu bez javnosti. O tom problemu sam i obavijestio premijerku. Sada velegospodin Janjić tvrdi da se MZOŠ nigdje ne žuri sa donošenjem Pravilnika. Izjava mu nikako ne stoji jer da se ne žure i da su htjeli provesti pravu javnu raspravu, onda bi: 1. obavijestili škole o svemu; 2. dali razuman rok za podnošenje komentara na Pravilnik.

    I na kraj da nadodam još ovo, a o tome sam isto pisao premijerki: kada nam je trebalo rezati plaće, onda nas se nazivalo "socijalnim partnerima", a kada treba donijeti Pravilnik koji je u našoj profesiji alfa i omega, onda se to "partnerstvo" brzo zaboravlja! Sramotno i licemjerno!

  36. #36

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    http://www.jutarnji.hr/uceniku-dala-...jici--/340504/

    Znači, postoji naputak da se ne daje jedinica iz zalaganja u toj situaciji pa je kolektiv stao na stranu učiteljice da je zajednički dogovor..., a sporna mjera je opravdana još i time da ta općenito profesorica ima velike uspjehe u obrazovanju i 15 godina iskustva. Iako je kolektiv dobio upozorenje da takav postupak nije u redu, netko se našao hrabar to ovako predočavati u novinama i fol štiti anonimnost djeteta - zato su to valjda dali u novine, tako se najbolje štiti anonimnost.

    Roditelj koji štiti svoje dijete od neadekvatnih mjera je potkopavatelj poštovanja prema profesorima, a gle kako je dijete vedro i veselo i uopće ne želi da se roditelji bave njegovim problemima u školi jer će zasigurno samo riješiti taj problem. Dapače, roditeljska briga u školi je ugrožavajuća jer ga je još k tome netko stavio u novine kako bi osvijetlao obraz profesorice koja mu je i tako (prema tome kako stoji od strane roditelja) srušila samopouzdanje.

    Ja se samo nadam da će taj pravilnik donijeti jasne i nedvosmislene mjere za ocjenjivanje, a to kako će se ocjene govoriti i nije toliko bitno.

    Osim toga, da se u toj školi govorilo na informacijama o ocjenama, možda bi se stvari riješile bez ovakvih komplikacija. Tko zna :/

    Odnos između roditelja i učitelja: mi i oni, i stav učitelja tipa cosa nostra uopće ne vodi u dobrom smjeru.

  37. #37
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Potpuno se slažem s Ivanom. Vidjela sam mnogo takvih križarski nastrojenih roditelja koji ne shvaćaju da rade protiv svoje djece.

  38. #38

    Datum pristupanja
    Jan 2004
    Postovi
    9,949

    Početno

    Roditelji iz obog članaka su baš .

    O zašto ja nisam imala takvu majku predatoricu i oca konkvistadora ???

    Da izlemaju , zatovre i nabiju na kolac sve uče, nastavnike i profe s faksa koji su me mrko gledali i zlostavljali ?

  39. #39
    camel avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Postovi
    306

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa
    Potpuno se slažem s Ivanom. Vidjela sam mnogo takvih križarski nastrojenih roditelja koji ne shvaćaju da rade protiv svoje djece.
    zdenka 2, nisam baš sigurna da ti i ivana 2 dijelite isto mišljenje glede ovog slučaja.

  40. #40
    Arwen avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,318

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa
    Sa žaljenjem se moram složiti - roditelji djece s problemima u učenju i ponašanju rijetko se ili nikako ukazuju na sastancima i informacijama...


    To je zatvoreni krug. Ne znam postoji li neki pandan Pravilnika o pedagoškim mjerama, ali za roditelje. Pretpostavljam da od toga nema velike koristi - ima svakakvih obitelji i svakakvih situacija, ali možda bi se ipak u pojedinim slučajevima moglo nekako privoljeti/motivirati/čak i natjerati roditelje na minimum suradnje. A to je posao stručne službe barem u istoj mjeri koliko i učitelja.
    hmmm moje dijete je imalo veeelikih problema s disciplinom u 1rz
    sad ide nabolje
    učenje ajme meni nisu jedinice ali 3-4,zaleti se koja petica
    i ne da sam dolazila u školu nego sam skoro svakodnevno bila tamo
    razgovarala i slušala
    i znate šta sam na kraju zaključila da puno bolje prolaze djeca roditelja
    koje NE dolaze u šklou i koji apriori brane svoju djecu

    i dodajem na Marijino
    O zašto ja nisam imala takvu majku predatoricu i oca konkvistadora ???

    Da izlemaju , zatovre i nabiju na kolac sve uče, nastavnike i profe s faksa koji su me mrko gledali i zlostavljali ?
    i mene nisu naučili da budem takva

    o javnom iznošenju ocjena nemam negativan stav ionako smo u malom mistu i sve se zna

  41. #41
    Mimek avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    907

    Početno

    matilda pa zar je moguće da roditelji mogu ići s djecom na izlet :?
    nekako mi se čini da bi ostaloj djeci bilo teško što njihovi roditelji nisu tamo

    možda je off topic, ali da li mi netko zna reći da li jedna greška u diktatu sa provjerom velikog i malog slova u drugom razredu može biti ocijenjena sa 4 ?

    mislim da većini roditelja čije dijete ima problem u ponašanju nije svejedno i da to pokušavaju riješiti na neki način u suradnji s učiteljem nasamo, a ne dovoditi ga još pred svima u neugodnu situaciju...

    Po meni iskazivati problem na RS pred svima dovodi do kontra-efekta i takav roditelj vjerojatno više neće doći na roditeljski slijedeći put.

    Isto mi je lista dužnika obješena ispred razreda

    Kod nas je isto nastava ujutro, ali učiteljice dolaze jednom tjedno poslije podne zbog informacija

  42. #42

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    A evo i ovo:
    http://www.jutarnji.hr/banda-djevoja...legice/348092/
    To se zove rad u posebnim uvjetima. :/
    Povezano je s temom utoliko što je prijetnja upućena prilikom testiranja znanja.
    Djeca problematičnog ponašanja pucaju u onim situacijama koje su im nejasne i frustrirajuće.
    Kad bi profrsori u nekoj idealnoj situaciji bili rasterećeni procjenjivanja znanja, vjerujem da bi njihov utjecaj i na znanje i na odrastanje bio puno veći.

  43. #43
    Matilda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    na turneji
    Postovi
    3,232

    Početno

    Citiraj Mimek prvotno napisa
    matilda pa zar je moguće da roditelji mogu ići s djecom na izlet :?
    nekako mi se čini da bi ostaloj djeci bilo teško što njihovi roditelji nisu tamo
    A čuj, ne znam je li moguće, rekla sam da bi to možda bilo dobro. I to ne na izlet, već na maturalac.
    I ne znam bi li osmašu falio roditelj na izletu.

    Citiraj Mimek prvotno napisa
    možda je off topic, ali da li mi netko zna reći da li jedna greška u diktatu sa provjerom velikog i malog slova u drugom razredu može biti ocijenjena sa 4 ?
    Da. Diktati se ne ocjenjuju kao ispiti znanja. Moraš imati sve točno za odličan. Jedna pogreška vrlo dobar, itd.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •