Pokazuje rezultate 1 do 36 od 36

Tema: POGLEDAJTE OVO, da li je zbilja tako?

  1. #1

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Slatina
    Postovi
    200

    Početno POGLEDAJTE OVO, da li je zbilja tako?

    prije samog klikanja na dolje ponuđeni link, htjela bih nešto dodati. Majka sam prvašića, sjetila sam se sebe kao đaka i naših udžbenika u prvim razredima OŠ. Vidjela sam sinove knjige, i stvarno se mogu složiti da ni približno nisu onakvi, kakvi autor bloga tvrdi da bi trebali biti.


    Što rade od naše djece ?

    zar stvarno žele stvoriti zombije koji ne znaju razmišljati svojom glavom, ili uopće ne misle ništa nego je cilj samo uvaliti svoj udžbenik da prođe natječaj. Sjetite se samo one vijesti gdje su napisali udžbenik iz hrvatskog za 2. razred a zaboravili staviti slovo "Đ" ! I to je uočilo tek dijete, prošlo je komisije, natječaje, tiskanje, distribuciju, a dijete od osam godina skuži da mu fali slovo "Đ"! to je bilo ove godine.

    http://vlasnikbloga.bloger.hr/post/m...e/1678414.aspx

    što biva sa njima nakon što završe školu ?


    http://www.reklamacije.net/vijesti-s...-pomoliti.html

    ne znam iz koje susjedne države je autor(ica bloga) niti me zanima, ali većina joj je na mjestu. U vezi zaključivanja, povezivanja činjenica i sl. Stvarno sam išla gledati sinoć što piše kod sina u hrvatskom za slovo "H", da li je zbilja "Hrvat" ali u udžbeniku toga nema, a radna bilježnica mu je ostala u školi kod učiteljice. Ima "bukvar" od školske knjige. Možda je to u udžbeniku od nekog drugog izdavača. ako je zbilja tako, to je grozno. bez obzira na našu nacionalnu pripadnost, gdje smo oboje i naša djeca hrvati, kako to može gledati dijete naših sugrađana koji su neke druge nacionalnosti? i kako su zaboga nacrtali tog "hrvata" u udžbeniku iz prvog razreda ?!?!?!??!!

    u slovarici su kod slova "đ" za prvi razred, nacrtali bunar. (Slovo "Đ" im je izgleda fatalno). pročitala sam na forumu hr. za primjere gdje ljudi iz zg. nisu uopće mogli povezati bunar sa slovom "đ". Naravno, meni kao rođenoj vojvođanki, a naturaliziranoj slavonki je to logično bunar=đ, zato što mi pada na pamet pjesma "škripi đeram, škripi đeram, ko je na bunaru?",
    ali đeram nije bunar, nego ona motka s kojom se izvlači kanta iz bunara! i kad vidim bunar pada mi na pamet "B". TEk kod bunar=đ, povežem to sa đermom. i to znam ja, ali da li zna dijete od sedam godina. da sad pitam svog Karla, koji je rođeni slavonac, što je to đeram, a ima sedam godina, i slovarica je stvorena za njega, ma sto posto da nema pojma! možda su to pisali za djecu koja sa četiri godine krenu na folklor ? hmmmm......


    ono što mene sad zanima je slijedeće: da li vi, kao na primjeru koji je naveo autor bloga, u vezi listopadnih šuma, uzroka, posljedica, SAMI doma objašnjavate djeci povezanost napr. vjeverice, žira, vuka i sl. jer očito osim suhoparnog nabrajanja činjenica, toga u udžbeniku ni nema.

    držim da je to sve zbog traljavih udžbenika, i da dosta toga ovisi o učiteljici

    ne želim sad rušiti cijeli sustav, zanima me praktično i konkretno: moramo li sve to sami objašnjavati doma ako želimo da dijete stvori neku svoju logiku, i da li vi to doma radite sa djecom ?

  2. #2
    Poslid avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    ČK
    Postovi
    2,914

    Početno

    Ima dijete u 5. i u 1. razredu i nisam primjetila takve stvari. No dobro, možda ja udžbenike ne gledam tako kritički.

    Čini mi se vrlo zadovoljavajuća razina znanja koju ima moja petašica (za prvašića još ne mogu ništa konkretno reći).

    Čak mi se ni program ne čini toliko težak kako se talno o njemu piše. Znam da je naša učiteljica djeci još dodavala dodatne zadatke, jer su im ovi u udžbenicima bili prelaki.

    Jedno što mi je zaista nebulozno je broj i način upotrebe udžbenika i dodatnih sadržaja. Npr. iz hrvatskog u 1 razredu imaju 2 udžbenika i 2 radne bilježnice, s tim da se i u udžbenik piše. Iz matematike ima udžbenik, radna bilježnica i zbirka - i u svaku se piše. Udžbenik iz likovnog i glazbenog

    U 5. razredu iz hrvatskog posebno udžbenik i RB iz književnosti, a posebno iz gramatike.
    Iz matematike 2 udžbenika s zbirkom.
    Iz prirode udžbenik, zbirka i rb itd.

    Što je previše, je previše

  3. #3

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    ZG,R. Pešćenica
    Postovi
    2,190

    Početno

    Kao majka osmaša moram zaključiti da njima bilježnica ne treba. Sve se piše u knjige, radne i ostale dodatke i to su ugl. zadaci tipa zaokruži, poveži, dopuni. Mislim da komplet rečenicu napišu jedino na hrvatskom. Dobro da uopće znaju pisati.

  4. #4

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    Da, to je nažalost otprilike to.

  5. #5
    malena beba avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Lokacija
    dalmacija
    Postovi
    8,636

    Početno

    u nasem udzbeniku pod H su hlace (radi se od udzbeniku skolske knjige)

    mene je najvise iznenadila kolicina knjiga, previse mi je da u skolu nosi 2 knjige iz hrv, 3 iz matematike, 2 iz prirode i 2 iz vjeronauka?? i jos biljeznicu za svaki od tih predmeta :shock: :shock:
    imaju knjigu za likovni?? to mi je malo previse
    o kvaliteti knjiga ne mogu sudit ali mi se ne svidja spiralni uvez na knjigama iz hrvatskog.

  6. #6
    iki avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    1,675

    Početno

    Citiraj Poslid prvotno napisa
    Udžbenik iz likovnog i glazbenog
    :?

  7. #7
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj iki prvotno napisa
    Citiraj Poslid prvotno napisa
    Udžbenik iz likovnog i glazbenog
    :?
    Ne znam točno na što se mislilo (samu činjenicu da udžbenici postoje ili njihovu kvalitetu) ali kako imam uvid u neke od udžbenika (imaju ih moja djeca), moram reći da me se kvaliteta istih baš i nije dojmila... Pogotovo kad sam vidjela boljih knjiga drugih izdavača.Postojanje knjiga za te predmete nije mi upitno, dapače. No, budući da ima loših udžbenika iz svih predmeta, nije to nikakva iznimka. Sve mi se čini da postoje loši i gori, a dobre treba svijećom tražiti... Uostalom, bilo je toga na vijestima i bit će opet. Skidam se s teme jer ne mogu ništ novo reći. Znanje koje stječu učenici ne ovisi ni samo o udžbenicima, ni samo o nastavnicima, ni samo o roditeljma... Sve su to sastojci istog čušpajza. Bilo i bude...

  8. #8
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    moje dijete je prvašić i ima udžbenike školske knjige.

    kad budu radili slovo Đ, učit će čitati i pisati riječi poput

    anđeo, grožđe, lađa, Đurđica, mađioničar, Srđan, Anđelko, rođak, leđa, svađa, Đurđa.

    u slovarici je uz slovo Đ naslikan đak.

    kad budu učili slovo H, učit će čitati i pisati hlače, uho, haljina, šah, kuhar, hobotnica, hrčak, kruh, Hrvoje.
    A imaju i rečenice poput Hrvoje traži svoje hlače.

    U slovarici su uz slovo H naslikane hlače.


    i nisu im prve riječi bile IO i IA.

    uz sve primjedbe koje imam o udžbenicima, poput bespotrebnosti udžbenika, zbirke zadataka i radne bilježnice iz matematike, u kojima se ponavljaju isti zadaci, totalne promašenosti udžbenika za likovni i glazbeni, udžbenicima iz hrvatskog jezika ne nalazim zamjerku.
    čak mi ne smeta ni spiralni uvez.
    jer su te knjige napravljene s namjerom jednogodišnjeg trajanja. ako je to zamjerka spiralnom uvezu koji je, vidim, mnogima trn u oku.

  9. #9
    Eci avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb, Gajnice
    Postovi
    2,107

    Početno

    Možda je OT, ali naša se knjiga iz hrvatskog raspada, a bez naše krivnje. Listovi jednostavno ispadaju nakon nekoliko otvaranja.
    I ako su napravljene za jednogodišnju uporabu loše su napravljene. A pogotovo s obzirom na cijenu.
    Mogu li se takve knjige reklamirati?

  10. #10
    Mukica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Bestovje
    Postovi
    6,890

    Početno

    moj je oskar jucer ili prekjucer skontao da su u melitinoj knjizi ili radnoj biljezni iz hrvatskog krivo spojili neki primjer

    meni najvise u tim udzbenicima i RB smeta sto su predvidjeni za pisanje, a papir na kojem su tiskane je sve samo ne prilagodjen pisanju i brisanju i bojanju

  11. #11

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa
    moj je oskar jucer ili prekjucer skontao da su u melitinoj knjizi ili radnoj biljezni iz hrvatskog krivo spojili neki primjer

    meni najvise u tim udzbenicima i RB smeta sto su predvidjeni za pisanje, a papir na kojem su tiskane je sve samo ne prilagodjen pisanju i brisanju i bojanju
    x
    I još nešto, udžb. iz informatike za 5 razred ni mi veliki ne razumijemo, strašno, ne znam izdavača, neka zelenkasta knjiga

  12. #12
    kjb avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    1,404

    Početno

    Citiraj Eci prvotno napisa
    Možda je OT, ali naša se knjiga iz hrvatskog raspada, a bez naše krivnje. Listovi jednostavno ispadaju nakon nekoliko otvaranja.
    I ako su napravljene za jednogodišnju uporabu loše su napravljene. A pogotovo s obzirom na cijenu.
    Mogu li se takve knjige reklamirati?
    Mi smo reklamirali udžbenik iz hrvatskog, doduše još u devetom mjesecu, kod Alfe, i rekli su da je to bila loša serija i ispričavali se. Mi se bili spremni svađat ali oni su rekli da j enjihova krivica.

  13. #13
    malena beba avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Lokacija
    dalmacija
    Postovi
    8,636

    Početno

    Citiraj Mukica prvotno napisa

    meni najvise u tim udzbenicima i RB smeta sto su predvidjeni za pisanje, a papir na kojem su tiskane je sve samo ne prilagodjen pisanju i brisanju i bojanju
    slazem se s ovim, pogotovo se to odnosi na prvasice koji tek uce pisati pa ce 100 puta nesto brisati. nama se tako na jednom mjestu knjiga iskidala a i dvi -tri stranice su se malo otparale zbog spiralnog uveza


    ja se ne sjecam da smo mi imali knjigu iz likovnog :/

  14. #14

    Datum pristupanja
    Sep 2009
    Lokacija
    split
    Postovi
    199

    Početno

    mislim da je priča oko osnovnoškolskih knjiga toliko zakomplicirana na nivou nakladnici-ministarstvo da je to od upitne koristi za djecu.sve više se odlazi u neke mudrolije u pisanju istih,primjeri su boli glava,zbunjuju djecu tim "suvremenim" pristupom jer nešto što su učile prijašnje generacije uče i sadašnje ali 10puta kompliciranije,odbojnije i konfuznije.želi se postići neki efekt a postiže se,nejčešće,ništa.

  15. #15
    Arwen avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,318

    Početno

    Citiraj iki prvotno napisa
    Citiraj Poslid prvotno napisa
    Udžbenik iz likovnog i glazbenog
    :?
    mi smo lani (1rz) imali udžbenike a imamo ih i ove godine

    ne ulazim u težinu gradiva jer nisu sva djeca ista pa je nekome lakše riješiti 5str matematike nego pročitati dvije rečenice
    ali npr s prirodom imam i ja problema ne da neznam ono šta on uči ali
    ja mu to neznam objasniti
    a u knjigi mi nema nekih informacija koje bi mi/nam to olakšale

  16. #16
    babyboys avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2008
    Lokacija
    zg,podsused
    Postovi
    4,221

    Početno

    nijeniu drugom razredu ništa bolje. rečenice su jesne i niječne, na jednom mjestu nijesne :?

    naveći misterij mi je udžbenik iz prirode u kojem ima zbrojeno otprilike tri strane teksta - kroz čitav udžbenik. i kako da mu išta objasnim kad mi ništa nije jasno, pa onda idem po nekioj svojoj logici koja s knjigom nea veze.

    čemu tri knjige iz matematike u sve tri se piše, plus dodatni radni listovi koji se ne nose doma?
    ideju udžbenika iz likovnog sam probavljala čitav prvi razred, neću opet, ali moram reć da ju oni u 10 mjeseci nastave niti jednom nisu otvorili, au likovnom im prođe valjda pola vremena.
    toliko o smislenosti.
    dok J krene u školu , imat će i knjigu oiz tjelesnog i velikog odmora.

  17. #17
    DiLala avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2008
    Lokacija
    osunčani dvorac
    Postovi
    1,049

    Početno

    meni je strava što se iz jednog predmeta imaju po 4 knjige - 2 udž + 2 radne, ali bože moj - to je ekonomska računica, zašto da se plate 2 knjige - bolje da se 4 prodaju, a to što će nam mladi biti grbavci - nek se time zdravstvo bavi, pa onda nek i oni zarade.

    općenito mi se čini da je gradivo ---- smotano, puno stvari a na kraju djeca ne znaju, prije je bilo manje ali smo znali više i znanje je ostalo.
    Stvar je u tome što je svim izdavačima prioritet zarada i onda u drugi plan padne to što je djeci bolje i praktičnije.

  18. #18
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj DiLala prvotno napisa
    općenito mi se čini da je gradivo ---- smotano, puno stvari a na kraju djeca ne znaju, prije je bilo manje ali smo znali više i znanje je ostalo.
    S ovim se ne bi uopće složio. HNOS je donio rasterećenje gradiva. Nećemo sad o tome koliko je dobroga to donijelo, ali je nepobitna činjenica da je dosta gradiva prebačeno u neobavezne sadržaje ili je jednostavno izbačeno iz udžbenika.

    Gledajući na primjeru mog predmeta (matematika), puno toga je izbačeno, a jedan mali dio je završio u neobaveznim sadržajima.

    Kolegica iz škole mi je pokazala svoje pripreme od prije 6, 7 godina i pripreme danas. Razlika: nebo-zemlja. Prije je bilo više gradiva, učilo se puno dublje nego danas; a zašto smo prije znali više? Zato jer smo bili gladni znanja, a ne klikanja po facebooku i sjedenjem pred playstationima.

  19. #19
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa
    Citiraj DiLala prvotno napisa
    općenito mi se čini da je gradivo ---- smotano, puno stvari a na kraju djeca ne znaju, prije je bilo manje ali smo znali više i znanje je ostalo.
    S ovim se ne bi uopće složio. HNOS je donio rasterećenje gradiva. Nećemo sad o tome koliko je dobroga to donijelo, ali je nepobitna činjenica da je dosta gradiva prebačeno u neobavezne sadržaje ili je jednostavno izbačeno iz udžbenika.

    Gledajući na primjeru mog predmeta (matematika), puno toga je izbačeno, a jedan mali dio je završio u neobaveznim sadržajima.

    Kolegica iz škole mi je pokazala svoje pripreme od prije 6, 7 godina i pripreme danas. Razlika: nebo-zemlja. Prije je bilo više gradiva, učilo se puno dublje nego danas; a zašto smo prije znali više? Zato jer smo bili gladni znanja, a ne klikanja po facebooku i sjedenjem pred playstationima.
    X

    Ovo vrijedi za sve, ne samo za matematiku (iako se tamo najbolje vidi).

    Evo scene s nedavnog roditeljskog (2. r osnovne):

    Učiteljica izvještava o katastrofalnim rezultatima ispita iz hrvatskog jezika (čitanje s razumijevanjem) i katastrofalnoj pismenosti djece.

    Roditeljka: Dajte vi nama te testove da bi se djeca doma pripremila.

    Učiteljica iz boravka: "Ali mama X, ja sam PROŠLI TJEDAN s djecom prorađivala TAJ ISTI test koji su oni pisali ovaj tjedan! :/

    Mame u glas: "Njima je to TEEEEŠKO, zašto djeci za jednu grešku (malo početno slovo imena :shock: ) skidate cijelu ocjenu....

    Ja si mislim i grizem jezik (nisam ništ rekla): Joj, da sada mi roditelji moramo napisati taj isti test, baš me zanima kakve bi bile ocjene...

    A na forumima (pa čak i ovom ) se jako vidi kak razina opće pismenosti i edukacije pada nekom neugodno strmom krivuljom. Djeca/ljudi su nepismeni jer ne čitaju. Ne mogu se upisati na fakultete koje žele jer nisu na vrijeme počeli skupljati osnovna znanja (obično počnu spremati prijemni u 4. razredu srednje, a tada se ne uči tablica množenja i/ili grčka slova - to mi je primjer iz života :/ ).

    Daklem - kako si prostreš, tako ćeš i spavati ! Ali treba to osvijestiti na vrijeme, a ne da nam (i našoj djeci) kasnije svi budu krivi kad u životu dopru taman toliko koliki im je domet. Kad moje dijete doma donese trojku iz matematike, ja obično kažem "pa valjda za toliko i znaš" i to je u pretežnom broju situacija točno.

    A sad kad gledam što sam napisala, moram dodat još i ovo - ima DiLala pravo u jednoj stvari - možda bi gradivo bilo manje smotano da nisu nasumce izbacivana neka poglavlja. A možda bi bilo bolje da ne postoje ograničenja ispitivanja gradiva (u redu za test, ali za bliceve nikako) pa da djeca budu prisiljena "podgrijavat" znanje, a ne naprasno zaboraviti što su učili prije 3 tjedna. Eno mi primjer(k)a doma - uči u 3. razredu zbrajanje po vertikali, a ja pitam onak bezveze koliko je 6x7... Kaže on 48? i gleda u mene... Grrrr kad mi nije para na uha izletjela... Ufff, sad ga pretresam u svakom trenutku. A mlađega je-ije i znam/ne znam kombinacije jer to njemu ide teže. Ne možemo sve prepustiti školi... nešto trebamo i mi odraditi za svoju djecu. Barem znati što uče i redovito pokazivati da nam je stalo, pa će biti i njima.

  20. #20
    Arwen avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,318

    Početno

    dobro kažeš Peterlin nepismeni roditelji=nepismena djeca
    evo i ja spadam među nepismene ali bi ipak htjela da mi dijete više
    zna od mene ali JA neznam pa ga ne mogu ni naučiti
    i šta sad,znači ako roditelj nezna neka ni dijete nezna
    pa nije moj posao da ga učim
    moje je da provjerim je li napisao domači,naučio pjesmicu i sl.
    nije moje da pišem s njim ispravak lektire,barem tako mislim
    jer ću mu ja to opet na neki svoj način objasniti a mislim da je učiteljica
    kompententnija od mene u tome i da zna bolje objasniti
    ovako se samo iznerviram i dijete sve više mrzi šklou umjesto da je zavoli

  21. #21
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj Arwen prvotno napisa
    dobro kažeš Peterlin nepismeni roditelji=nepismena djeca
    evo i ja spadam među nepismene ali bi ipak htjela da mi dijete više
    zna od mene ali JA neznam pa ga ne mogu ni naučiti
    i šta sad,znači ako roditelj nezna neka ni dijete nezna
    pa nije moj posao da ga učim
    moje je da provjerim je li napisao domači,naučio pjesmicu i sl.
    nije moje da pišem s njim ispravak lektire,barem tako mislim
    jer ću mu ja to opet na neki svoj način objasniti a mislim da je učiteljica
    kompententnija od mene u tome i da zna bolje objasniti
    ovako se samo iznerviram i dijete sve više mrzi šklou umjesto da je zavoli
    Greška u koracima - draga, UČI UZ NJEGA, nema bolje motivacije za dijete i koristi za tebe! Vidim ja to na sebi (njemački)! a bome i harmonika od ove šk.g.

  22. #22
    Arwen avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,318

    Početno

    ma ja ne želim učiti a i moje dijete je totalno drugačiji tip od mene
    i ne ide nam to zajedničko učenje,nikako

    ali učim i ja jer nemam izbora
    iako mislim da je to ipak posao učitelja a ne roditelja
    roditelj je za pripomoć a ne osnova kako na kraju ispadne

  23. #23
    NetkoMiOteoNick avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    608

    Početno

    Citiraj Arwen prvotno napisa
    ...ali učim i ja jer nemam izbora
    iako mislim da je to ipak posao učitelja a ne roditelja...
    Moje najmlađe dijete povremeno dobije zadaću koju nema šanse da odradi samostalno (niti on, niti 90% njegovih vršnjaka), a dijete nije obvezno imati zdrave, obrazovane roditelje bez ozbiljnih obiteljskih, bračnih, stambenih, financijskih problema...

  24. #24
    NetkoMiOteoNick avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    608

    Početno

    Da pojednostavim gornju misao.
    Dijete nije obezno imati krej sebe osobu koja će mu pomagati oko domaće zadaće.

  25. #25
    Arwen avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,318

    Početno

    Citiraj NetkoMiOteoNick prvotno napisa
    Da pojednostavim gornju misao.
    Dijete nije obavezno imati kraj sebe osobu koja će mu pomagati oko domaće zadaće.
    to je ono šta i ja govorim
    evo sad se mislim da sam mu u biti matematiku krivo objasnila
    postupak
    rezultat je ok,bio je i prije mog objašnjenja ali učiteljica je napisala da
    treba riješavati dužim putem
    i sad meni dođe da se upucam jer nezam mat. iz 2rz OŠ

    pa se onda opet mislim nije ni meni nitko pomagao a imala sve 4-5
    je li bilo lakše? ili mi je dijete ?????(da ne napišem glupo to nije )

  26. #26
    Rene2 avatar
    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Na svom mjestu.
    Postovi
    1,905

    Početno

    Ja sam 1975. godište i imala sam radne listove iz tjelesnog.

    Pa što je onda loše u tome da se ima knjiga iz likovnog ili glazbenog.

    U likobnom treba prikazati boje, oblike, tamno svijetlo.

    U glazbenom uz knjigu obično ide i CD i moja ga djevojčica rado sluša i pjeva uz njega.


    Što se tiče PID, e tu sam ljuta, jer uz ogromnu sliku primjerice listopadne šume ide svega 2-3 rečenice, a onda na testu bude 36 pitanja.

    U bilježnicu (PID)se samo crtaju umne mape i lijepe slike i sličice.

  27. #27
    sladjanaf avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,950

    Početno

    Citiraj Rene2 prvotno napisa

    U likobnom treba prikazati boje, oblike, tamno svijetlo.

    U glazbenom uz knjigu obično ide i CD i moja ga djevojčica rado sluša i pjeva uz njega.

    a i ne treba se prikazati u prvom razredu osnovne škole

    a cd nije isto što i knjiga

  28. #28
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa
    Ovo vrijedi za sve, ne samo za matematiku (iako se tamo najbolje vidi).
    Naravno!

    Ovdje bih dodao još jednu nebulozu koja se dogodila pri rasterećenju gradiva. Naime, rasteretilo se gradivo OŠ, ali se gradivo srednjih škola nije uopće mijenjalo. Pa se dogođa da nastavnici matematike u srednjim školama objašnjavaju gradivo kao da učenici znaju npr. potencije sa općom bazom, a stvarnost je ta da je to izbačeno iz programa prije 2 ili 3 godine. Nije za kriviti nastavnike matematike srednje škole, nego strukture koje nisu obavijestile nastavnike srednjih škola o promjenama. Ne samo to, nego su udžbenici za srednje škole i dalje onakvi kakvi su bili prije 7, 8 godina, još iz vremena dok se radilo "normalno", a ne "rasterećeno" gradivo.

  29. #29

    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    1,218

    Početno

    Ja vidim da su udžbenici u 5. razredu jako zanimljivo složeni. Baš su primamljujući i super je imati i onaj iz likovnog. (To je valjda rezultat konkurencije na tržištu.) Ali kako se njima koriste pojedini učitelji, to je drugi par rukava. Uglavnom, kupili smo ih da se iz njih doma pripremamo za testove, zajedno ja i M. (u najčešćem slučaju) ili da ih jednostavno eto imamo.

  30. #30
    ANKARA avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    572

    Početno

    Meni se (za 1.r.oš) ne sviđa nikako udžbenik iz PiD. Sve je rađeno na principu grafikona i ilustracija i ništa konketno ne piše o pojedinoj sličici. Očkuje se od djeteta da iz slike zaključi zašto je npr. nastupila jesen i koje su njene karakterisitike. I sve ostale lekcije su rađene na tom principu. Što sad ako moje dijete nije nadareno za pričanje prema slikama. Što ako ono vidi tu sliku u nekom drugom svjetlu od zamisli učiteljice. Kako da savlada to gradivo. On je u boravku i klnjige doma nose samo vikendom. Tada ja moram skužiti iz plana ploče u njegovoj bilježnici što je učiteljica htjela reći ili što je eventualno rekla o pojedinoj lekciji. Nemam baš sjećanje koje se vrti preko dvadeset godina unatrag da bih se sjetila što smo mi ono u školi radili na tu temu.
    Za ostale udžbenike baš i nemam primjedbi a vidim da je i on zadovoljan.

  31. #31
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    @ ANKARA - to je tako namjerno napravljeno da djeca opažanjem uče jer tako bolje uče. Općenito se opažanjem, isprobavanjem, eksperimentiranjem uči puno učinkovitije nego čitanjem ili frontalnom nastavom. Naravno da za nekoga taj stil neće biti dobar, ali udžbenici i nastava se rade na način da zadovolje potrebe većine u razredu. Za manjinu se ipak mi nastavnici moramo malo više potruditi...propitivati...usmjeravati...

  32. #32
    enela avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2006
    Lokacija
    Midsomer
    Postovi
    2,848

    Početno

    Citiraj NetkoMiOteoNick prvotno napisa
    Da pojednostavim gornju misao.
    Dijete nije obezno imati krej sebe osobu koja će mu pomagati oko domaće zadaće.
    Dijete treba pored sebe osobu koja će kontrolirati da li ono izvršava svoje obveze, motivirati ga na rad kad gubi volju i vlastitim mu primjerom pokazati da se treba truditi oko svojih obveza. Nisu sva djeca jednaka i nitko ne očekuje da svako dijete sve zna. Najjednostavnije je: roditelj sam ti, nisam obavezan pomagati ti oko zadaće. Pa to su naša djeca, tko će im pomoći ako ne mi :? I onda se mi nastavnici čudimo što djeca ne cijene znanje i učenje...

  33. #33
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Been there, done that. Opći zaključak je bio da su nastavnici neradnici koji očekuju da će roditelja doma raditi njihov posao.

  34. #34
    enela avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2006
    Lokacija
    Midsomer
    Postovi
    2,848

    Početno

    Kad volim vjetrenjače

  35. #35
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa
    Been there, done that. Opći zaključak je bio da su nastavnici neradnici koji očekuju da će roditelja doma raditi njihov posao.
    Eeee, ta se pretpostavka brzo istopi kad roditelj proba sam djetetu (ili djeci, po mogućnosti istovremeno) objasniti neko gradivo... Pa jako brzo ustanovi da učiteljski/nastavnički/profesorski posao nije nimalo jednostavan i lagan. Ako znamo pisati i čitati, i zbrajati do 100 (oduzimanje već malo teže, he he he) NE ZNAČI da smo sposobni to objasniti nekom drugom.

    Daklem, samo roditelj koji nije ni pokušao raditi posao učitelja može doći na ideju da se radi o neradnicima...

    A što se tiče udžbenika, konkretno ovog iz prirode (u slikama) - slučajno mi je pao šaka priručnik za učitelje (De Zan, za 3. razred, dobila od prijateljice iz učiteljskog jata) pa sam uvidjela koliko je opširno obrađena tema u tom materijalu. Učitelj će prema sastavu razreda, interesima učenika i još 100 faktora koje ni ne znam odabrati NAJBOLJI način da obradi temu. Ne kažem da udžbenici nemaju nedostataka, imaju i to puno, ali loš udžbenik + dobar učitelj je dobra kombinacija, dok ni najbolji udžbenik ne može pomoći lošem učitelju.... Na temelju vlastitog nevelikog iskustva, loši učitelji su (kao i loši radnici u bilo kom drugom poslu) ipak u manjini. Velika većina ipak zna svoj posao.

  36. #36
    ANKARA avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    572

    Početno

    Ne radi se uopće o motiviranosti učitelja već o sadržaju udžbenika. Ja sam po struci prosvjetar i dotični prof. koji je napisao udžbenik za 1r. je bio i moj profesor na faxu. Naravno da sam upoznata i sa metodikom tog predmeta (kao i svih ostalih), ali svejedno nisam zadovoljna udžbenikom. Pogotovo postavljenim pitanjima ispod lekcije. Preosobna su i dijete zapravo u školi uči upravo one vrijednosti koje im mi doma postavljamo jer zapravo odgovara na pitanja vezana uz njegovo kućno "stanje". Dakle, udžbenik ne tjera niti nastavnike niti roditelje da se zapitaju, makar malo, usađuju li djetetu prave vrijednosti. Sve je prepušteno volji i inspiraciji učiteljice. A što kada dođe ispit znanja? Primjerice, ja mogu od slike drveta sa opalim lišćem napisati seminarski rad. A što je sa roditeljima koji to ne mogu, ne znaju, nemaju vremena. Što je sa takvom djecom. Oni su prisiljeni upamtiti samo djelić onoga što je učiteljica rekla ali nije nigdje zapisala. Koliko sam primjetila, plan ploče i nije toliko opsežan da bi se dijete moglo prisjetiti svega. A da ne kažem da se gradivo perlazi pomahnitalom brzinom. Sve u svemu, kako sam i napisala, i dalje izražavam svoje nazadovoljstvo prema PID. Za ostale predmete nemam primjedbi.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •