Vidi rezultate ankete: duljina duzine je

Glasači
23. Ne možete glasovati u ovoj Anketi.
  • 7,5 cm

    13 56.52%
  • pojma nemam

    8 34.78%
  • neki drugi broj, koji.....

    2 8.70%
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 256

Tema: jedan matematicki zadatak - i jos i jos matemat. zadataka

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    darva avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2007
    Postovi
    388

    Početno


  2. #2
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    To JEST izvrstan rezultat. Bio je 4? Pretpostavljam...

    Za matematiku je za ovu godinu određeno da se na školsko (općinsko) natjecanje u Gradu Zagrebu pošalje iz svake škole onoliko djece koliko je odjela. Kažeš da je u vašoj školi 3 odjela (a, b, c)...dakle, 3 učenika. Prošle godine je bilo 1.5 * broj odjela (zaokruženo na više ako se dobije x.5)...
    Posljednje uređivanje od YosephK : 29.01.2010. at 15:28

  3. #3
    Ribica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    378

    Početno

    Zadatak iz 3. razreda:
    razlika brojeva x i y je 33. Ako broj x povećamo za 13, a broj y smanjimo za 12 kako će se ponašati razlika?
    a) smanjit će se za 1
    b) povećat će se za 1
    c) smanjit će se za 25
    d) povećat će se za 25

    Treba mi neki logički način jer matematički mi je neprihvatljiv za 3. razred (ako je ispred zagrade manje u zagradi se mijenja stanje i prebacivanje s druge strane jednakosti broj mjenja predznak)

  4. #4
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Mnogo koplja se lomilo oko toga je li prihvatljivo u nižim razredima OŠ govoriti o jednadžbama. Ja kažem - DA, PRIHVATLJIVO JE. Naravno, na primjerima primjerenima djeci. Ionako se već u prvom razredu OŠ susreću sa jednadžbama u zadacima tipa: Ivan ima 3 bombona. Koliko mu treba dati bombona da bi ih imao 8? Djeca to rješavaju sa slavnim kvadratićima, a ustvari je taj kvadratić nepoznanica. Dakle, JEDNADŽBA. Samo ne govorimo što je to.

    Isto tako i za ovaj zadatak. Ne vidim ništa loše u tome da dijete u 3. razredu OŠ upoznamo sa pravilom "ako je ispred zagrade znak više pribrojnici unutar zagrade zadržavaju stanje / ako je ispred zagrade znak manje, zagrada se briše, a pribrojnici unutar zagrade mijenjaju stanje". Zašto ne djetetu to pokazati? Iako je to gradivo 6. razreda, a čak se ni tada zapravo ne radi kako treba objašnjenje "a zašto je to tako?" (odgovor: zbog DISTRIBUTIVNOSTI, odnosno a(b+c) = ab+ac, pa stavimo da je a = 1 ili a = -1). Dakle, pokaži to djetetu. Ne radi se ni o čemu što neće razumjeti. Usvojit će to pravilo i ispravno ga reproducirati. A kasnije će naučiti i zašto to pravilo vrijedi.

    Ukratko, pokaži djetetu na nekoliko primjera primjenu pravila "ako je pred zagradom...", pa mu daj da sam riješi zadatak. Reproducirat će naučeno.

  5. #5
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    @ Ribica - ali u ovom zadatku zapravo nemaš slučaj da prebacuješ preko jednakosti... (x+13)-(y-12)=x+13-y+12 = x-y+25...A kako znamo da je x-y=33, odgovor je: razlika se povećala za 25.

  6. #6

    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    split
    Postovi
    576

    Početno

    A zašto mi pokušavamo objasnit matematiku ako postoje ljudi koji se godinama školovali da bi to mogli i primaju uredno osobni dohodak?

  7. #7
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj split prvotno napisa Vidi poruku
    A zašto mi pokušavamo objasnit matematiku ako postoje ljudi koji se godinama školovali da bi to mogli i primaju uredno osobni dohodak?
    100 puta sam si rekao da na ovakve provokacije ne smijem nasjedati, ali me jednostavno svrbe prstići. A ZAŠTO mi odgajamo djecu u školi kad je škola prvenstveno obrazovna, pa tek onda odgojna ustanova? Ako ti dijete doma zapne, a ti mu ne želiš pomoći jer "postoje oni koji su plaćeni", onda mi stvarno dođe da se zapitam... Ali ne o svom poslu, već o ljudima koji odgajaju tu istu djecu.

  8. #8
    Ribica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    378

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku
    @ Ribica - ali u ovom zadatku zapravo nemaš slučaj da prebacuješ preko jednakosti... (x+13)-(y-12)=x+13-y+12 = x-y+25...A kako znamo da je x-y=33, odgovor je: razlika se povećala za 25.
    A nije li se smanjila za 25? (33-25)
    Razlika je prije bila 33, a kada se dodao 13 i oduzeo 12, razlika se smanjila za 25?

  9. #9
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Nije, povećala se za 25! Napisao sam ti izvod kako se dođe do toga... A možeš si isprobati sa nekim konkretnim brojevima.

    Npr. x = 88, y = 55...

    (88+13)-(55-12) = 101-43 = 58. Što je za 25 veće od 33.

  10. #10
    Osoblje foruma ivarica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,526

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku
    To JEST izvrstan rezultat. Bio je 4? Pretpostavljam...
    iskreno, nemam pojma jel bio 4. ili 10. a i ne bi ga htjela razuvjeravat

    znam samo da su svi rjesavali iste zadatke, nisu imali a i b varijante
    danas je gradsko natjecanje, pa drzimo fige prijateljima koji idu dalje

    drago mi je da je ipak odlucio ici na to natjecanje jer je u 4 sata priprema sto smo doma imali (2 sa mnom, 2 s tatom), naucio kako se rjesavaju i oni zadaci koje je dotad preskakao

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •