Nisam se mislio uključivati u ovu temu, ali ipak moram reći nekoliko crtica.

Za početak, upravo sam ponovno išao čitati HNOS i nigdje nisam naišao da piše da nema zadaća vikendom.

Piše (citiram):

Konceptualno unesena promjena u odgojno-obrazovnu
i nastavnu djelatnost u πkoli odnosi se na usmjerenost
poučavanja na uËenika. Ona podrazumijeva:


  • ...
  • upućivanje na samostalno učenje kod kuće,
    upućivanje u tehnike uspješnog učenja i sustavno
    praćenje izradbe domaćih zadaća,
  • ...
  • razumljivu komunikaciju, dogovorena načela rada
    u školi, način praćenja učenikova rada kod kuće, i
    zahtijevanje dosljednosti u njihovu provođenju,
  • ...
I da se razumijemo, ja ne dajem zadaće ni vikendom (iz jednostavnog razloga što vikendom nema škole) ni preko vikenda. Ja zadam zadaću u petak, a onda neka učenici zajedno sa roditeljima dogovore kad će rješiti tu zadaću. Izuzetak je petak popodne... Tada ne dam zadaću jer je škola u ponedjeljak ujutro, pa im ipak želim ostaviti subotu i nedjelju slobodnu. A ako je škole u petak ujutro, onda je zadam. Ništa previše, 2 lagana zadataka. Ne da se ne opuste, već jer znam da vrlo velika većina učenika u višim razredima osnovne škole, osim pisanja domaće zadaće knjigu, ništa više ne rade. Čast izuzecima, ali moram konstatirati da su takvi zbilja u manjini.

I smješno (ili možda žalosno?) mi je kad prosvjetari ovdje kažu da ne rade ništa vikendom. A kad pripremaju nastavu za ponedjeljak?

Za kraj jedna istinita pričica... na jednom roditeljskom sastanku napadne mene jedna majka riječima "Otkud vama pravo tražiti da dijete ima domaću zadaću ili geometrijski pribor na nastavi?". Moj odgovor na to je bio "Gospođo, što se mene tiče, vaše dijete ubuduće ne mora imati ni geometrijski pribor, ni zadaću...ma ne mora imati ni udžbenik ni bilježnicu. Ali kako onda očekujete da dijete savlada gradivo ako ne može pratiti nastavu?"