Imaš super knjigu Govor ritam pokret: http://ostvarenje.crolink.net/knjige_govor_ritam.htm

U međuvremenu (ako već nisi) možeš probati sa ovim preporukama (sa Goljaka):
Poticanje jezično govornoga razvoja između prve i druge godine života

  1. Priprema govornog aparata za aktivnost


    • aktivne i pasivne vježbe

      • Usne: brujanje, puhanje, pijenje na slamku, podraživanje usana mekom gazom
      • Jezik: plaženje, oblizivanje, coktanje, stavljanje mazive hrane na vrh jezika ili po vanjskoj strani usana (Nutella)

    • poticanje gutanja i žvakanja

      • masiranje desni četkicom za zube
      • nježno rukom zahvatiti donju vilicu te imitirati pokrete žvakanja
      • stavljanje topljive hrane s lijeve i desne strane unutar usne šupljine (smoki)
      • slinu upijati mekom gazom (tupkati a ne brisati)
      • što manje dudu u ustima (naročito kad je dijete budno)



  1. Poticanje glasovno govornog izražavanja


    • djetetu treba puno pričati
    • komentirati dnevne situacije u kojima se nalazi (npr. kupanje – upoznavanje sa vlastitim tijelom)
    • mijenjati intonaciju i boju glasa kada želimo nešto naglasiti ili nečemu pridodati važnost (zabrana, pohvala)
    • svakom glasu ili slogu dati značenje pr.:

      • AAA – beba spava
      • OOO – opa, lopta

    • imenovati predmete ili igračke kojima se dijete služi
    • pri tome koristiti kratke i jednostavne riječi ili onomatopeje (npr. glasanje životinja – to nije tepanje, to su djetetove trenutne mogućnosti)
    • koristiti kratke i jednostavne rečenice od 2 ili 3 riječi (pr.: Gdje je auto? Daj mami auto.) Kada dijete dosegne taj nivo, ponuditi i dulje rečenice
    • rečenice i riječi izgovarati polako i izražajno tako da dijete sadržaj može misaono slijediti
    • u “ciljanoj igri” biti u visini djetetovih očiju tako da može pratiti pokrete usana i jezika
    • nuditi slikovnice s krupnim motivima (jedna strana, jedan pojam, npr. životinje)
    • imenovati i opisivati sve što se vidi na slici i povezivati s konkretnim primjerima


  1. poticati razumijevanje govora


    • razumijevanje i izvršavanje osnovnog naloga (daj mi – uzmi)
    • razlikovanje predmeta iz neposredne blizine (gdje je, donesi mi...)
    • pjevanje jednostavnih pjesmica, ritmično gibanje uz pjevanje, “objašnjavanje” sadržaja pjesme ako to pjesma omogućuje
    • recitiranje jednostavnh pjesmica
    • puno puta ponavljati jedno te isto (potičemo memoriju a i učenje novih riječi jer će nas dijete nakon izvjesnog vremena početi nadopunjavati)


  1. poticati finu motoriku šaka