-
Imaš super knjigu Govor ritam pokret: http://ostvarenje.crolink.net/knjige_govor_ritam.htm
U međuvremenu (ako već nisi) možeš probati sa ovim preporukama (sa Goljaka):
Poticanje jezično govornoga razvoja između prve i druge godine života
- Priprema govornog aparata za aktivnost
- aktivne i pasivne vježbe
- Usne: brujanje, puhanje, pijenje na slamku, podraživanje usana mekom gazom
- Jezik: plaženje, oblizivanje, coktanje, stavljanje mazive hrane na vrh jezika ili po vanjskoj strani usana (Nutella)
- poticanje gutanja i žvakanja
- masiranje desni četkicom za zube
- nježno rukom zahvatiti donju vilicu te imitirati pokrete žvakanja
- stavljanje topljive hrane s lijeve i desne strane unutar usne šupljine (smoki)
- slinu upijati mekom gazom (tupkati a ne brisati)
- što manje dudu u ustima (naročito kad je dijete budno)
- Poticanje glasovno govornog izražavanja
- djetetu treba puno pričati
- komentirati dnevne situacije u kojima se nalazi (npr. kupanje – upoznavanje sa vlastitim tijelom)
- mijenjati intonaciju i boju glasa kada želimo nešto naglasiti ili nečemu pridodati važnost (zabrana, pohvala)
- svakom glasu ili slogu dati značenje pr.:
- AAA – beba spava
- OOO – opa, lopta
- imenovati predmete ili igračke kojima se dijete služi
- pri tome koristiti kratke i jednostavne riječi ili onomatopeje (npr. glasanje životinja – to nije tepanje, to su djetetove trenutne mogućnosti)
- koristiti kratke i jednostavne rečenice od 2 ili 3 riječi (pr.: Gdje je auto? Daj mami auto.) Kada dijete dosegne taj nivo, ponuditi i dulje rečenice
- rečenice i riječi izgovarati polako i izražajno tako da dijete sadržaj može misaono slijediti
- u “ciljanoj igri” biti u visini djetetovih očiju tako da može pratiti pokrete usana i jezika
- nuditi slikovnice s krupnim motivima (jedna strana, jedan pojam, npr. životinje)
- imenovati i opisivati sve što se vidi na slici i povezivati s konkretnim primjerima
- poticati razumijevanje govora
- razumijevanje i izvršavanje osnovnog naloga (daj mi – uzmi)
- razlikovanje predmeta iz neposredne blizine (gdje je, donesi mi...)
- pjevanje jednostavnih pjesmica, ritmično gibanje uz pjevanje, “objašnjavanje” sadržaja pjesme ako to pjesma omogućuje
- recitiranje jednostavnh pjesmica
- puno puta ponavljati jedno te isto (potičemo memoriju a i učenje novih riječi jer će nas dijete nakon izvjesnog vremena početi nadopunjavati)
- poticati finu motoriku šaka
Pravila pisanja postova
- Ne možete otvoriti novu temu
- Ne možete ostaviti odgovor
- Ne možete stavljati privitke
- Ne možete uređivati svoje postove
-
Pravila foruma