Pokazuje rezultate 1 do 18 od 18

Tema: poremećaj pažnje

  1. #1

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    ZADAR
    Postovi
    1,828

    Početno poremećaj pažnje

    Danas smo bili na testiranju za školu i rekli su mi da I ima poremećaj pažnje . Čudom su se čudili kako do sada nismo bili na nikakvoj obradi ili u postupku
    Ispitivali su me o porodu ( koji je bio lagan i prosječan ) i o opažanjima teta u vrtiću u kojem je jako dugo.
    On je počeo rješavati zadatke dok još nije saslušao upute , ali to su zadaci koje inače rješavaju u vrtiću i riješio ih je bez greške.
    Računanje , sinteza , analiza , čitanje, izmišljanje priče na temelju slika , sve 5 i još su rekle da će ga ocjene jako motivirati ( nemam pojma kako su to shvatile )
    Ali , kad mu je dosadilo , otišao je do prozora i gledao vani djecu koja su bila na odmoru. Kad je sjeo na mjesto vrpoljio se kao da ima crve u guzi.
    To su mi defektologica i psihologica prepričale i rekle da ćemo imati veeelikih problema u školi , i da ih je ove godine dosta s takvim problemima.
    Moram priznati da sam ostala šokirana , jer do sada nisam to primjetila.
    Ono što sam ja primjetila je da njemu inače treba čvrsti autoritet i da točno zna kakve su granice kod nas doma , u vrtiću , kod bake....
    Iako sam na netu našla da je poremećaj pažnje =ADHD , on jednostavno nema baš te simptome.
    On je u stanju satima mijesiti plastelin , crtati , gledati tv , slagati puzzle , tako danije klasičan slučaj. Ali , on je svojeglav i koji put treba dosta pregovaranja da ga za nešto pridobijem , ali zna kad malo povisim glas i ozbiljno ga pogledam da više nema pregovaranja.
    Potražit ću ja psihologa za dodatnu obradu , ali jednostavno sam se morala istresti.
    Ima li tko još dijete s poremećajem pažnje i kako se snašlo u školi ?

  2. #2
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Imam ja. Prije svega iz ovog što pišeš vidim da nitko nije spominjao hiperaktivnost nego samo poremećaj pažnje, a to ti nije ADHD nego ADD i to u različitim stupnjevima, od blagih do priličnih. Mojoj kćeri su isto prilikom testiranja za školu konstatirali blagi poremećaj pažnje i to ne samo ovakvim opažanjem o kojim govoriš nego nekim testovima koji to objektivno pokazuju. To se očitovalo u školi: padovi koncentracije (jedan čas nešto zna, drugi to isto ne zna); bavljenje desetim stvarima, motorički nemir, neslušanje uputa, ne čitanje zadatka do kraja, općenita neurednost, s tim da, kada je koncentrirana, piše tako uredno kao da je neko drugo dijete pisalo. Kada je usredotočena na nešto svoje (igračka, razgovor s prijateljicom) nema šanse da prati nastavu kako treba.

    Ali, sve u svemu, nije to ništa strašno. Uz pomoć učiteljica i nas roditelja savladala je kompletan program, izvrsno se socijalizirala. Ni ocjene joj nisu loše, neće biti 5.0, ali mislim da će proći s odličnim, a da i ne, zadovoljna sam, jer je naučila sve što treba znati u prvom razredu. Sad joj baš provodimo kompletnu dijagnostiku i namjeravamo je dati na vježbe koncentracije kod psihologice koja se time bavi.

    Po ovom što pišeš o sinu, da ima znanje i motivaciju, mislim da neće biti nikakvih velikih problema. Morat ćete pregledavati njegove zadaće, upozoravati na propuste i greške i odrediti mu što treba ispraviti. Morate se pobrinuti da radi u miru, da mu ništa ne odvlači pažnju, jer u tom slučaju rad možete zaboraviti, stalno ga pratiti, tjerati ga da misli, pomagati mu, biti uz njega. Mi smo tako s kćeri radili i lijepo smo prebrodili prvi razred.

  3. #3

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    ZADAR
    Postovi
    1,828

    Početno

    Nemam sad vremena pisati , ali Zdenka hvala ( i ja sam Zdenka )
    Ma one su to meni prezentirale zbrda zdola a ja se nisam u tom trenutku baš ni snašla , pozabavit ću se ja s tim , itekako.

  4. #4

    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    2,235

    Početno Re: poremećaj pažnje

    To su mi defektologica i psihologica prepričale i rekle da ćemo imati veeelikih problema u školi , i da ih je ove godine dosta s takvim problemima.
    premda "copranje" ovakvog tipa smatram jako ruznim, moguce je da se ovdje:
    Citiraj dalmatinka prvotno napisa
    On je u stanju satima mijesiti plastelin , crtati , gledati tv , slagati puzzle , tako danije klasičan slučaj.
    radi o "hiperfokusu" koji je tipicna pojava kod ADD-a.
    ali nadam se da ce biti sve u redu.

  5. #5
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Stvarno, mogu i ja potvrditi da to nije ništa strašno... Deficit pažnje dijagnosticiran je i mojem starijem sinu. On je sada drugi razred, ima rješenje o individualizaciji od prvog razreda (smetnje pažnje i motorika), ali na zadnjim informacijama čak je učiteljica sama rekla da mu to više nije potrebno, jer je dijete preraslo svoje probleme.

    Kako se to kod nas manifestiralo? Dijete je relativno lagano gubilo koncentraciju i TADA radilo pogreške. Često nije banalne stvari završio do kraja (najslabije ocjene i danas ima iz likovne kulture jer rijetko kad završi crtež, ne da mu se, ali i tu napreduje). Npr. dugo nije mogao lagano prepričati potpuno nepoznati tekst, iako je znao čitati u trenutku polaska u školu (duge godine kod logopeda učinile su svoje - nismo ga silili).

    U razredu, učiteljica je u početku stalno pratila da li on pazi (svaka joj čast ) i ako bi mu pogled odlutao, samo bi ga zovnula i vratila mu pažnju.

    Doma moram pripaziti da ga ništa ne ometa dok piše zadaću (mlađi brat mu je "trn u oku" jer taj je za 180o drugačiji - pjeva dok računa zadatke i to je baš nepomirljivo). Televiziju smo odavno srezali na minimum. Muzika uz učenje je nepoznat pojam.

    U lipnju me čeka nova runda dijagnostike. Ne očekujem da će rješenje biti ukinuto tek tako (a i nije mi to važno) jer motorika još nije sjajna, ali ne brinem, jer dijete se lijepo socijaliziralo, uspješno savladava gradivo i nema s njim nikakvih problema.

    Iako na tom papiru piše da mu učiteljica treba omogućiti dulje vrijeme za rješavanje testova po potrebi, u praksi se to svodilo ne na produljenje vremena, nego na nešto malo češći nadzor. Danas nema nikakve razlike između njega i vršnjaka. Dijete voli školu i učiteljice, ima tamo prijatelje i dobro se snašlo.

  6. #6

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    ZADAR
    Postovi
    1,828

    Početno

    Peterlin , tko vam je izdao to rješenje ?
    Meni su rekli za problem , ali nisu spominjali kako se to rješava u školi , jednostavno su rekli: Vi ćete imati s njim velikih problema u školi i to je to.
    Iskreno se nadam da će dobiti učiteljicu koja će se znati nositi s tim.
    Teta u vrtiću tvrdi da on ne odskače od drugih , ali u toj grupi ih je 9 dobilo iste opaske u školi, i to svi u istoj školi.
    Inače , škola je jako temeljita- u timu su pedagog,psiholog i defektolog.

  7. #7
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Moja kći nema rješenje o individualizaciji niti je to netko predlagao. Za sada ne vidim potrebu za tim - ona može pratiti program, s time da neke stvari s njom radimo doma - matematiku, a prije smo vježbali i pisanje, no to je krenulo.

    Ona nema nikakvih problema sa završavanjem zadataka iz likovnog ili prepričavanjem priča, ali ima s matematikom - sporo joj ide i, kad joj padne koncentracija, krivo će riješiti i ono što je prije pet minuta točno riješila.

  8. #8
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj dalmatinka prvotno napisa
    Peterlin , tko vam je izdao to rješenje ?
    Meni su rekli za problem , ali nisu spominjali kako se to rješava u školi , jednostavno su rekli: Vi ćete imati s njim velikih problema u školi i to je to.
    Iskreno se nadam da će dobiti učiteljicu koja će se znati nositi s tim.
    Teta u vrtiću tvrdi da on ne odskače od drugih , ali u toj grupi ih je 9 dobilo iste opaske u školi, i to svi u istoj školi.
    Inače , škola je jako temeljita- u timu su pedagog,psiholog i defektolog.
    Draga dalmatinka, ja ne bih paničarila... Daleko je do rješenja (izdaje ga Ministarstvo obrazovanja) ako UOPĆE bude trebalo. Mislim, dijete je na testiranju moglo samo imati loš dan. Obično je tako...

    Ovako - ja bih prvo porazgovarala s djetetovim pedijatrom (dugo poznaje dijete i zna da li postoji nekakva mogućnost za poremećaj pažnje ili se slučajno trefilo da dijete na testiranju ne pokaže svoje najbolje izdanje). Drugi korak je dobra komunikacija s učiteljicom. O njoj puno toga ovisi.

    S druge strane, roditelji mogu sebi i djetetu puno olakšati... Još je više od 3 mjeseca do početka škole. Ima puno vremena za pripreme... U ta tri mjeseca ja bih nenametljivo i postupno radila s djetetom. Bilo bi dobro da mu pažnja traje 10-15 minuta, ali to je individualno. Bilo bi dobro da nauči slušati upute. Bilo bi dobro vježbati ustrajnost (da završi započeto), prepoznaje svoje stvari i brine o njijma i to je otprilike to. Ima dosta topica o pripremama za školu.

    Učiteljica će ionako uzeti u obzir adaptaciju (2-3 mjeseca) i TEK NAKON TOGA može se razgovarati o eventualnim problemima. Dijete se često drugačije ponaša u razredu (pogotovo kad se privikne na učiteljicu i drugu djecu) nego na testiranju koje je objektivno stresna situacija.

    E, pa, ako i nakon pola godine bude problema, možemo nastaviti o toj temi dalje. Općenito, stručna služba i učiteljica mogu predložiti dijagnostiku ili superviziju, već prema situaciji, da se nađe najbolji način školovanja za dijete. A tada možemo širiti priču. (Mi smo rješenje dobili zato jer je dijete davno prije škole bilo uključeno u Suvag i imali smo već gotove nalaze (fizijatar, neurolog, otorinac, logoped, psiholog) u trenutku polaska u školu, a opet, NISU nam odmah preporučili individualizaciju nego upravo nakon adaptacije, negdje pred kraj prvog polugodišta. Možda je moglo proći i bez toga, ali individualizacija nastave omogućila je mom sinu dodatnu pažnju učiteljice i učenje bez stresa. Pokazalo se korisnim. A da tog papira nije bilo, vjerujem da ne bi bilo bitno drugačije, jer učiteljica je odradila svoj posao kako treba.)

  9. #9
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Slažem se, nije potrebno paničariti, sve će se pokazati na vrijeme.

    Ja sam isto radila s kćeri ovo što predlaže Peterlin - svaki dan 15-20 minuta grafomotoričkih vježbica, malo vježbanja čitanja i sl. Ne previše!

    Također bih na tvom mjestu poduzela sve da dijete dobije dobru učiteljicu - to je najvažnije.

  10. #10
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj dalmatinka prvotno napisa

    Inače , škola je jako temeljita- u timu su pedagog,psiholog i defektolog.
    Ovo je dobro - svi su na jednom mjestu i u vrijeme nastave moći će rješavati sve... Malo je takvih škola, imate sreće! A ja se ne bih ustručavala po potrebi sa svima njima otvoreno razgovarati i pitati sve što me zanima. Zato su tamo, da nam budu na raspolaganju.

    I držim fige za dobru učiteljicu koja će se "naći" s djetetom na istoj valnoj duljini. Sretno!

  11. #11
    Arwen avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    1,318

    Početno

    budi sretna da su ti barem rekli i sad znaš na šta češ obratiti pažnju
    meni su bili samo rekli;riješio je sve ali je stalno ispitivao i pričao
    i imamo velikih problema u školi,učiteljica je predobra i nezna ga dovesti u red a on to iskorištava

  12. #12

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    ZADAR
    Postovi
    1,828

    Početno

    Prespavala sam i sad sam malo pametnija , valjda
    On ima pažnju na 15-20 minuta , on sam traži od mene da ga ispitujem sintezu i analizu te da izmišljam matematičke priče tipa - imaš 6 bombona , pojedeš 3 , 1 daš meni , koliko ti je ostalo... on to obožava.
    Ono što ja kod njega uočavam je potreba za autoritetom i čvrsto postavljenim granicama. U vrtiću su 2 tete. Jedna je starija i veći autoritet i kod nje nema problema , sudjeluje u radu , sprema igračke , ma sve 5.
    Mlađa je popustljiva i kod nje nastaje cirkus , nju ne doživljava , ne samo on nego pola grupe.
    Peterlin , ja sam ziheraš po prirodi i volim se unaprijed na sve pripremiti.
    Naravno da tek treba vidjeti kako će to izgledati u razredu .
    Za učiteljicu , hm, ne znam još ni koje preuzimaju prve razrede , ali se nadam da ćemo izabrati najbolje.

  13. #13
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Ma ima tu još nešto (ali pozitivno) - ovako brojna stručna služba mora imati posla!

    Ne mislim time ništa loše, mislim da je sjajno što u startu mogu prepoznati i pravilno usmjeriti djecu koja su POTENCIJALNO sklona deficitu pažnje. Bolje spriječiti.... A kad je već stručna služba iznijela mišljenje, ja bih ih zatražila da mi pomognu odabrati najpogodniju učiteljicu (autoritativnu, kakvu mislim da moje dijete treba) i sve pet! Sretno!

  14. #14

    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Postovi
    1,049

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa
    Ovako - ja bih prvo porazgovarala s djetetovim pedijatrom (dugo poznaje dijete i zna da li postoji nekakva mogućnost za poremećaj pažnje ili se slučajno trefilo da dijete na testiranju ne pokaže svoje najbolje izdanje).
    Svojedobno je liječnica mojoj majci rekla da sam ja "histerično dijete koje će naočale strgnuti sa sebe i bacit na pod" nakon našeg četverosatnog čekanja pregleda. Priče "imat ćete velikih problema" nakon prvog i jedinog viđenja djeteta naprosto mi ne sjedaju.

  15. #15

    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    Lux
    Postovi
    903

    Početno

    I naš je stariji miš dijete kakvo si opisala,( nema zvanično dijagnosticiran poremećaj pažnje) jedino eto na testiranju je bio sjajan...
    Ja sam isto mjesecima prije škole bila u panici, učiteljicu smo izabrali još u ožujku...
    I srećom nismo pogriješili!
    Prvih par mjeseci 1. razreda sam bila ko na iglama...
    Najviše je bilo problematično pisanje i crtanje...
    Sada je kraj prvog razreda, jučer na roditeljskom je učiteljica rekla da ga više uopće ne doživljava kao problematičnog i da najverojatnije će biti sve 5 osim možda iz likovnog
    Samo hrabro, uz dosta rada sve će biti dobro

  16. #16

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    ZADAR
    Postovi
    1,828

    Početno

    Evo nas kad je škola počela
    Kaže učitljica da zuji okolo dok ona nešto govori , ali da sve zna kad ga pita i
    da sve uradi bez greške. Domaći rad zapamti , ne ometa drugu djecu i tako.
    Za sada je sve ok , vidjet ćemo za dalje.

  17. #17
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj dalmatinka prvotno napisa
    Evo nas kad je škola počela
    Kaže učitljica da zuji okolo dok ona nešto govori , ali da sve zna kad ga pita i
    da sve uradi bez greške. Domaći rad zapamti , ne ometa drugu djecu i tako.
    Za sada je sve ok , vidjet ćemo za dalje.
    Bravo za dijete! Meni se čini samo da mu je malo dosadno...

    Učiteljica će očito morati naći način da ga motivira i to je sve! Sretno!

  18. #18

    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    520

    Početno

    ajme već mi je lakše! mi smo isto dobili slične komentare "bit će problema", slaba pažnja, jako osjetljiv i tako to...također su nam preporučili čim više rutine, strukture i organizacije u svakodnevnom životu. jedino što i ja s tim imam problema, odmah me žena pročitala, sad moram prvo sebe organizirat
    da li je takvoj djeci bolje da imaju puno redovnih aktivnosti, odnosno strukturiran cijeli dan, da mu organiziram svaki dan neku slobodnu aktivnost popodne? (da ga majka ne kvari)

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •