Pokazuje rezultate 1 do 13 od 13

Tema: Navlaka za autosjedalicu - koji zakon?

  1. #1
    Engls avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Sesvete
    Postovi
    549

    Početno Navlaka za autosjedalicu - koji zakon?

    Može li mi netko dati link ili potvrdu koja as i koja navlaka ima zaštitu u slučaju požara? Gledam i gledam,pa ne vidim.Ali baš nigdje nisam uspjela naći u karakteristikama presvlaka,bilo orginalnih,bilo ljetnih da su zaštićene ili da je materijal specijalno tretiran u slučaju požara. Jedino navode da se lako skidaju i da se peru...

  2. #2
    Juroslav avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Agram - centar, jug i negdje između
    Postovi
    1,508

    Početno

    zato kaj prema propisima SVE navlake moraju biti tretirane protiv vatre

  3. #3
    Engls avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Sesvete
    Postovi
    549

    Početno

    To je logično da BI TREBALE biti,ali gdje to mogu provjeriti? Molim link koji će me uputiti na zakon koji to nalaže,ne logika odgovornog roditelja.

  4. #4
    Engls avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Sesvete
    Postovi
    549

    Početno

    Nitko nema nikakav link?
    Znam da u SAD-u postoji zakon i da se i orginalne i sve ostale navlake koje radi proizvođač tretiraju posebnom metodom kako bi se smanjila zapaljivost,ali isto tako imam i potvrdu (šaljem svim zainteresiranim korisnicima MC as mail) da se za ostala tržišta čak niti orginalne navlake NE TRETIRAJU protiv zapaljivosti. Mail sam dobila od jednog od distributerra MC as (u RH ih ima 2,ali da ih ne reklamiram forwardiram mail koji sam dobila,jer me MC uputio da se obratim distributeru u RH).
    Obzirom da ovaj forum i savjete sa ovog foruma koristi jako velik broj ljudi,molim vas još jednom da me uputite na Zakon o kojem čitam na ovom pdf-u,a vezan za tretiranje navlaka za as,ne na osobna mišljenja i logično razmišljanje (bez uvrede svim dobronamjernima). Ponavljam,imam potvrdu da se za naše tržište navlake dodatno ne tretiraju za MC as,pa bi bio red da se ili uvede amandman u Zakon ili MC počne tretirati navlake i za naše tržište.

  5. #5
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    Ne razumijem na koji Zakon misliš? U RH nema takvog Zakona. Barem koliko ja znam. Koliko mi je poznato ECE R44.04 koja definira način testiranja europskih autosjedalica, te ga sve nove sjedalice moraju zadovoljiti, propisuje kako presvlaka mora apsorbirati energiju udarca. Mislim da ne propisuje standarde protiv vatre.

  6. #6
    Engls avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Sesvete
    Postovi
    549

    Početno

    Pa,zaintrigirali su me postovi Juroslava i još jedne forumašice,nebitno tko,ali kako se moje dijete ne voli voziti u as i kako Gracco nema ljetnu presvlaku,sašila sam joj jednu kućne izrade.U MM autu imamo MC i za nju smo kupili orginalnu ljetnu presvlaku.Onaj tko se imalo kuži u materijale zna da ta presvlaka,ukoliko nema dodatnu zaštitu protiv zapaljivosti ili nekakvo drugo zaštitno svojstvo,ne vrijedi tih novaca,jer je frotir jeftin i ima u sebi poprilično plastike.
    Na www sam našla brojne,brojne proizvođače presvlaka,čak i u samom SAD-u,koji ne spominju dodatnu zaštitu niti tretiranje protiv zapaljivosti.
    Obzirom da velika slova predstavljaju vikanje,malo me više zainteresirao stav osobe koja u svom potpisu na ovom poštovanja vrijednom forumu ima potpis
    "Program "Sigurno u AS" - ja dam savjet, na vama je da ga prihvatite ili odbacite"
    Nisam ovca i ne osjećam potrebu da me netko vodi žednu preko vode,bez uvrede,ali volim imati argumente iza svojih stavova,tim više ako nekom namjeravam uključiti caps lock.
    Zato želim znati postoji li zakon,ako ne postoji,postoji li kritična masa koja je voljna sudjelovati u njegovom sastavljanju,jer zašto bi npr MC za jedno tržište radio dodatne zaštite,a za jedno nebi? Zašto bi moje dijete bilo manje vrijedno? Zbog njihove veće zarade? Nisam shvatila!Ako ne mora on,zašto bi drugi proizvođači radili dodatne troškove,ako ne moraju?

  7. #7
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    ne razumijem tvoje opetovane aluzije na Caps lock (pretpostavljam da ti se netko negdje tako obratio) i imam osjećaj da si na nekoga ogorčena a nije mi potpuno jasno na koga.

    što se tiče presvlaka, evo citata sa BeSafe stranica :
    Da li presvlaka autosjedalice utječe na sigurnost?
    Presvlaka autosjedalice treba biti otporna na vatru. To se postize odgovarajucim materijalom i savrsenim prijanjanjem presvlake uz autosjedalicu. Otpornost na vatru je iznimno važna jer se automobili mogu zapaliti u sudaru. Stoga nikada ne biste smjeli koristiti autosjedalicu bez prevlake, koristiti zamjenske presvlake koje nije proizveo ili odobrio BeSafe, niti raditi vlastite presvlake.

    ova informacija je potvrđena od strane proizvođača. znači nije neki jeftini marketinčki trik nego je činjenica. kad dobijem regulativu o tom pitanju postavit ću je ovdje na forumu.
    BeSafe recimo nema različitu kvalitetu proizvoda za različita tržišta ali s obzirom na manjkavost naše regulative, nije nemoguće da drugi proizvođači imaju baš takvu praksu. Mi smo se na pregledima imali priliku uvjeriti u to kod jednog renomiranog proizvođača dječje opreme.

  8. #8
    mamitzi avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2004
    Postovi
    1,466

    Početno

    bilo bi super ako se netko od forumaša bavi zaštitom od požara, pa bi nam mogao malo pojasniti kako se tkanine mogu podjeliti prema vatrootpornosti. već sam duže na porodiljnom, i nemam doma literaturu, ali prema mom sjećanju takve su stvari jasno određene. npr. požarni elaborat odredi koliko dugo neka konstrukcija treba biti odporna na požar, pa se onda biraju svi elementi prema tome: recimo ja biram vatrootporni kabel za 30 ili 60 min, vatrootporne kabelske police, zvučnike i slično. sigurno negdje postoji i takav propis za autosjedalice, pa onda valjda povlači sa sobom i tu presvlaku. ili sam potpuno u krivom?

  9. #9
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    Evo što kaže UN ECE R44:

    The child restraint manufacturer has to declare in written form that the
    flammability of materials used to manufacture the restraint system is in
    conformity with the relevant paragraphs of the ECE Consolidated Resolution on
    the Construction of Vehicles (R.E.3) (document TRANS/WP.29/78/Rev.1,
    paragraph 1.20.). Tests confirming the validity of the declaration may be carried
    out at the discretion of the test authority.


    A u tom dokumentu TRANS/WP.29/78/Rev.1 piše:

    4.1. Except as provided by paragraph 4.2. below no material shall be
    used in the interior space of a vehicle if its burn rate is
    greater than 250 mm/minute as determined according to the
    procedure described in paragraph 6.
    4.2. Materials with a burn rate greater than 250 mm/minute may be
    used:
    4.2.1. in floor trim and seat upholstery provided that the total area
    of the material in question is less than 300 cm2 and its total
    volume is less than 100 cm3, and
    4.2.2. in any other piece of trim provided that, in any area of trim
    measuring 625 cm2, the total area of the material in question is
    less than 300 cm2 and its total volume is less than 100 cm3.


    Znači ukoliko sjedalica na sjedalici piše ECE R44.04 to bi trebalo podrazumijevati da je prošla sva testiranja opisana u ovim dokumentima i da je zadovoljila.

    Bilo koji neoriginalni dio sjedalice nije prošao navedena testiranja i nemoguće je pretpostaviti kako će se ponašati u odlučujućem trenutku.
    Posljednje uređivanje od daddycool : 12.05.2010. at 21:13

  10. #10
    Engls avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Sesvete
    Postovi
    549

    Početno

    Eh,kada bi zakon bio jasan i poštivao se bez pronalaženja rupa u zakonu... Evo odgovora iz MC-a,dobiven od strane drugog distributera za RH.

    “Our seats have to meet the standards ECE 44-04 (European standards) and one of the standards is that fire tests should be done.

    In the UK for example, there are other standards (more strict than in the rest of Europe) and for the UK we produce special covers which are fire retardant,”.

    Nije mi namjera niti se nadmudrivati, niti ikoga osuđivati,ali postavlja se pitanje zašto je proizvođač naveo da je navlaka u skaldu sa ECE 44-04 standardima,ali da za UK rade specijalne navlake koje imaju "odgodu zapaljivosti" (moj slobodni prijevod,možda griješim,ali te navlake gore,ali sa određenom odgodom,nisu negorive).

    Tumačenje distributera na moje inzistiranje jest...

    "Dakle,imaju ECE 44-04 i podrazumijevaju neke testove o zapaljivosti materijala, ali nisu potpuno FIRE RETARDANT."

    Znači li to da ECE R 44 standard nije dovoljan,jer i sam proizvođač navodi da SAD i UK imaju strože standarde koji zahtjevaju specijalne navlake?













  11. #11
    Engls avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Sesvete
    Postovi
    549

    Početno

    http://autosjedalice.info/cms/index....&id=5&Itemid=6

    Direktiva UN ECE R44

    Da bi dječja autosjedalica dobila oznaku suglasnosi s ovom direktivom, mora udovoljavati nizu zahtjeva za oblikovanjem i konstrukcijom, kao i proći brojne testove učinkovitosti. Neki od tih zahtjeva navedeni su u nastavku.
    Opći zahtjevi
    • Autosjedalica mora pružiti optimalnu sigurnost u svim položajima za koje je oblikovana. Mora biti oblikovana tako da se može učvrstiti za strukturu vozila ili sjedala i to ili pojasevima automobila ili posebnim sidrima.

    • Ako se autosjedalica pričvršćuje pojasevima automobila, tada na sjedalici mora putanja tih pojaseva biti jasno naznačena crtežom i to crvenom bojom za postavljanje u smjeru vožnje, a plavom bojom za postavljanje u smjeru suprotnom od smjera vožnje.

    • Pojasevi autosjedalica za grupe autosjedalica koje se montiraju u smjeru vožnje (grupe 1, 2 i 3) moraju biti tako oblikovani da prelaze preko zdjelice.

    • Kako bi se spriječilo isklizavanje djeteta iz autosjedalice, na svim autosjedalicama s integriranim pojasevima grupe 1 (9 - 18 kg) zahtijeva se ugradnja trake pojasa autosjedalice između nožica djeteta.

    • Kopča autosjedalice mora biti jednostavna za rukovanje. Zahtijeva se da ju je moguće otvoriti i izvaditi dijete iz autosjedalice jednim potezom na pritisak gumba ili slični uređaj.

    • Kopča se uvijek mora zatvoriti u potpunosti (klik!) i to samo onda kada su svi dijelovi pojasa autosjedalice uključeni. Način otkapčanja kopče mora biti intuitivan i trenutno jasan osobama koje obavljaju spašavanje u slučaju nesreće. Tipka za otkapčanje mora biti crvene boje i ni jedan drugi dio kopče ne smije biti te boje!

    • Pojasevi uvijek moraju držati dijete u položaju koji pruža najveću sigurnost, čak i ako dijete zaspi. Za autosjedalice koje se postavljaju u smjeru suprotnom od smjera vožnje mora biti osigurana potpora za glavicu novorođenčeta.

    Testovi učinkovitosti i izdržljivosti

    • Za simulaciju sudara koriste se test frontalnog sudara (testne lutke različitih veličina, ovisno o vrsti autosjedalice koja se testira, vežu se u autosjedalicu i ubrzavaju do 50 km/h prema betonskom zidu težine najmanje 70 tona) i test udarca straga - (komad čelika širine 2,5 metara i visine 0,8 metara ubrzava se prema stražnjem dijelu 'vozila' i udara u njega brzinom od oko 30 km/h).
      Tijekom tih testova, lutka ne smije biti izbačena iz autosjedalice više od dozvoljene udaljenosti i ne smije primiti silu udara iznad određene granice.
      Niti jedan od dijelova autosjedalice koji pomaže držati dijete na mjestu ne smije se slomiti, a kopča pojaseva autosjedalice se ne smije otvoriti.
      Pojas automobila ne smije se otpustiti iz kopče za fiksiranje ili izaći iz vodilica autosjedalice.

    • Test preokretanja: lutka se veže u autosjedalicu prema uputama proizvođača, a autosjedalica se pričvršćuje za vozilo ili testno sjedalo, koje se onda rotira pod kutem od 360 stupnjeva brzinom od 2-5 stupnja u sekundi. Kada je sjedalo preokrenuto (pod kutem od 180 stupnjeva), glava lutke ne smije se pomaknuti više od 30 cm iz originalne pozicije u normalnoj okomitoj postavi.

    • Testom kopče autosjedalice kopča se otvara i zatvara 5000 puta i još uvijek mora biti ispravna nakon testova simulacije sudara.


    Označavanje autosjedalice
    Na autosjedalicama mora postojati jasna oznaka:
    • proizvođačevo ime, inicijali ili trgovačka marka,
    • godina proizvodnje,
    • međunarodna oznaka dozvole - zaokruženo slovo E i broj dozvole,
    • raspon tjelesne mase djeteta za koju je autosjedalica namijenjena i
    • adresa na kojoj kupac može zatražiti detaljnije informacije.

    Na autosjedalicama koje se postavljaju u smjeru suprotnom od smjera vožnje, obavezno se postavlja upozorenje da se sjedalica ne smije postavljati na sjedalima na kojima je ugrađen zračni jastuk.

    Na autosjedalicama koje se mogu postaviti u oba smjera vožnje, mora postojati upozorenje na kojem je jasno naznačeno koja je minimalna tjelesna masa djeteta potrebna da bi se autosjedalica mogla koristiti postavljena u smjeru vožnje.

    Upute za korištenje

    Direktiva UN ECE R44 propisuje da autosjedalica mora doći s uputama napisanima na jeziku zemlje u kojoj se prodaje te detaljno opisuje što sve upute moraju sadržavati.


    Eto,niti traga o "fire retardant" niti "burning rate",a proizvođači se lijepo mogu izvuči obzirom na gorivost materijala,jer se burning rate računa prema formuli


    The burning rate, B, in millimetres per minute, is given by the
    formula
    where:
    S is the burnt distance, in millimetres;
    t is the time, in seconds, to burn distance S.

    B=S/t x 60.






  12. #12
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    Što se tiče tvog prvog posta:
    Ne kužim gdje ti vidiš da se ne poštuju zakoni? Kršenje zakona bi bilo kada bi se na sjedalicu nalijepilo da zadovoljava ECE R44 a ona to u biti ne zadovoljava ili uopće nije testirana ili ukoliko bi netko prodavao sjedalicu koja nema tu oznaku. Ukoliko sjedalica ima tu oznaku podrazumijeva se zadovoljava sve standarde koje ta preporuka propisuje. Standarde sam gore citirao. Ti standardi su minimum koji sjedalica mora zadovoljiti da bi mogla dobiti navedenu oznaku. E sad ako neka vlada odluči da je njima taj minimum postavljen prenisko oni mogu u svojim lokalnim zakonima te minimume povisiti, ali ja sam prilično siguran da UNECE ne postavlja baš niske zahtjeve već u startu i apsolutno sam siguran da ako to napravi neka zemlja koja je veliko tržište, poput Engleske ili Njemačke da će proizvođači odgovoriti s novim proizvodom ali ako tako nešto propiše Hrvatska nitko tu neće naći ekonomski interes.

    Što se drugog posta tiče:
    Ovo citirano s autosjedalice.info je samo mali dio regulative. U svom prijašnjem postu sam citirao dio regulative koji se odnosi na zapaljivost. Ne kužim kako misliš da se proizvođači mogu izvuči?

  13. #13
    Engls avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Sesvete
    Postovi
    549

    Početno

    Malo sam pročačkala sve vezano za testiranje,pa zaobilazak ili prilagodba proizvođača može biti slijedeća:
    Obzirom da proizvođači moraju poštivati određen iznos burning rate-a materijala za covere (i ne samo covere za as,već za sve materijale koji se koriste u prijevoznim sredstvima,a koji mora biti ispod 250 mm/min),tada prilikom testiranja (za koji postoji točno definirana komora i uvjeti u kojima se testiranje provodi) koriste određene materijale za koje dobivaju atest/licencu/dozvolu....
    Način na koji se moraju testirati (skraćeno) je takav da se mora izrezati u kompletu materijal koji će biti u ovom slučaju as (i vatelin/spužva/... i materijal koji je našiven) i na taj način se mora testirati,a kada se testira ljetna presvlaka,onda se sloj materijala nadodaje na ovaj prvotni i testira se cijeli "sendvič",jer na taj način se koristi u svakodnevnoj uporabi,a test nalaže tako testiranje.
    Dobiva se prolaz za cover koji ima određeni sastav,pa se na etiketi može pročitati:80% polyester,10%nylon,10%polypropylene.
    Tome se dodaje i ljetna navlaka od 100% frotira (romerica čak ima frotir sa elastinom),i tada slijedi kvaka koju su SAD i UK zaustavili postavivši strože propise,jer proizvođač može koristiti materijale koji zadovoljavaju ovaj sastav.Svaki materijal ima svoju specifikaciju,pa tako na deklaraciji stoji 100% frotir,ali jedan košta 55,00 kn a drugi 78,00 kn. Razlika je u kvaliteti materijala,načinu tkanja,završne obrade,a oba zadovoljavaju postavljene propise,jer frotir je frotir (isto tako i neki drugi materijal koji se koristi).

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •