ne znam da li sam dobro shvatila, ali ti si u Italiji?
Kod nas osim pouzdanih kumica na placu , postoje i grupe solidarne razmjene. Kopirati ću ti dio iz letka koji govori o grupama u Italiji, pa se raspitaj
Paralelan i malo drukčiji razvoj u Italiji: GAS ili Gruppo d'Acquisto Solidale
Gruppo d'acquisto solidale (skraćeno GAS) doslovce znači grupa za solidarnu potrošnju. Prva grupa je nastala u gradu Firenci 1994. godine i izgleda da je nikla neovisno o dotadašnjim zbivanjima u drugim zemljama. Pokret GAS-ova je u Italiji duboko povezan s pokretom kritične ili osviještene potrošnje. Sve više ljudi je u devedesetim godinama osjetilo preveliku moć multinacionalnih kompanija i tražilo određene nove strategije borbe protiv njih. U tim danima je pokret bio negativno okrenut u odnosu na potrošnju općenito. Masovno niću ideje da se potrepštine trebaju popravljati ili reciklirati, a ne kupovati uvijek nove, ideje o autonomnoj proizvodnji i slično. Općenito jačaju pokreti bojkota prema proizvodima surovih kompanija. Što se posljednje stavke tiče, jedna mala udruga iz okolice grada Pize počela je provoditi sustavnu analizu većinskih potrepština koje se mogu pronaći u svim distributivnim lancima i 1997. prvi put objavila Vodič za kritičnu potrošnju - knjigu kojom će se vrlo često koristiti osviješteni potrošači u trenutku prosuđivanja raznoraznih artikala. Znači u tim godinama jača negativan pristup potrošnji, ali istodobno se paralelno razmatra koji bi joj mogli biti pozitivni pristupi. Talijanskom terminu consumatore (potrošač) dodaje se unutar pokreta još jedno slovo "t" - consumattore, jer riječ attore - što znači akter ili sudionik, naglašava aktivnu ulogu u odnosu na dosadašnjeg pasivnog potrošača. Aktivno se može odbijati kupovati ono što kompanije reklamiraju danonoćno, ali se može naći i pozitivan smjer ili odabir potrošnje. Znači negiranjem kupovine od krupnih proizvođača mogu se birati sitni proizvođači, negiranjem kupnje firmi i tvrtki koje imaju sudske procese zbog upletenosti u organizirani kriminali i/ili u trovanje okoliša, mogu se birati proizvođači koji su nosioci moralnih vrijednosti.
Po mnogo čemu GAS grupe su slične CSA i AMAP grupama, i zbog toga su i međusobno umrežene. No postoje i pozitivne i negativne razlike. Pozitivna strana GAS-ova je što nisu limitirani na poljoprivredne proizvode, kao što je slučaj u gotovo svim ostalim grupama koje smo naveli, već kupuju i druge potrepštine poput higijenskih proizvoda (sapuna i slično), obuće i odjeće. U početku su GAS grupe bile orijentirane pretežno na poljoprivredne proizvode, ali postupno, pošto je njihov broj relativno brzo narastao - recimo samo u provinciji grada Milana ima ih više od stotinu, došli su do određene kritične mase pa su u posljednjim godinama uspjeli privući i proizvođače iz složenijih oblika proizvodnje poput jedne tvornice obuće. Tvornica Astorflex koja je bila izložena (poput mnogih drugih) teškoj azijskoj konkurenciji, godine 2008. počela je prodavati cipele GAS grupama iz Padove, a potom i mnogim drugim grupama. Stvorili su u zajednici s grupama potrošača projekt "ragionamo con i piedi" (razmišljajmo nogama) s prvenstvenim ciljevima da: sva ljepila budu na bazi vode, da se certificira sva sirovina, da bude javno transparentna cijena završnog proizvoda i posebice, da se otvore nova radna mjesta...