Pokazuje rezultate 1 do 5 od 5

Tema: Vrtić na cjelodnevnom engleskom programu-iskustva

  1. #1
    lasica avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2007
    Postovi
    1,328

    Početno Vrtić na cjelodnevnom engleskom programu-iskustva

    da li je netko imao hrvatsko dijete,iz hrvatske (ne dvojezične dakle) obitelji u takvom vrtiću,gdje je dijete odjednom "ubačeno" bez predznanja engleskog u svakodnevno "prisilno" korištenje istim?naime,kaj.mene u takvim vrtićima uvjeravaju ravnateljice da nema problema,da sve oni skuže brzo (moj sad ima 3 godine i ni približno do kraja razvijen hrvatski a kamoli neki drugi jezik) i da nema utjecaja na razvoj materinjeg,ali nekak nisam baš ziher za to.tim više što to nije igra na engleskom,nego full time učenje,više kao mala škola,čak i za ovako mlađu djecu.pa tako i uče slova na engleskom isl.
    bojim se da mu se sve ne zmiksa,jer nam je govor ionako sklizak teren,tj. izgovor mu još nije čist.a opet sviđa mi se ideja da je u multi kulti okruženju i da usput pokupi neki drugi jezik.i naravno da su nam to praktički jedini privatni vrtići u okolici u koje možemo ići-da su slobodni.

  2. #2
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj lasica prvotno napisa Vidi poruku
    da li je netko imao hrvatsko dijete,iz hrvatske (ne dvojezične dakle) obitelji u takvom vrtiću,gdje je dijete odjednom "ubačeno" bez predznanja engleskog u svakodnevno "prisilno" korištenje istim?naime,kaj.mene u takvim vrtićima uvjeravaju ravnateljice da nema problema,da sve oni skuže brzo (moj sad ima 3 godine i ni približno do kraja razvijen hrvatski a kamoli neki drugi jezik) i da nema utjecaja na razvoj materinjeg,ali nekak nisam baš ziher za to.tim više što to nije igra na engleskom,nego full time učenje,više kao mala škola,čak i za ovako mlađu djecu.pa tako i uče slova na engleskom isl.
    bojim se da mu se sve ne zmiksa,jer nam je govor ionako sklizak teren,tj. izgovor mu još nije čist.a opet sviđa mi se ideja da je u multi kulti okruženju i da usput pokupi neki drugi jezik.i naravno da su nam to praktički jedini privatni vrtići u okolici u koje možemo ići-da su slobodni.
    Pitaj pedijatricu. Ili logopeda ako ste imali kakav kontakt. Ja sam htjela svog starijeg sina u englesku grupu. Rekla je NE - dijete nema razvijen materinji jezik do razine za učenje stranog jezika (hodočastili u Suvag 5 godina). Prihvatili smo to. Mlađi sin nije imao problema te vrste i uredno je išao u englesku grupu. I danas se zna sporazumjeti na engleskom iako je u školi počeo učiti njemački.

    Osim toga, tzv. cjelodnevni program garantira 4 sata komunikacije na engleskog od 10-satnog programa. Budući da su djeca uglavnom tamo po nekih 8 sati, komunikacija je pola na jednom, a pola na drugom jeziku. Znaju klinci razliku - engleski se govori u tim-i-tim situacijama, a hrvatski npr. na dvorištu. Te grupe su i manje (manji broj djece) pa se tamo klinci obično dobro osjećaju, društvo je probrano tj. to su djeca čiji roditelji uglavnom puno brinu o njima (nema zanemarenih, rijetki su problematični) i tak... Sve ima svoje prednosti i nedostatke.

    ALI ako ti dijete u dobi od 3 i pol godine nije savladalo hrvatski, i ja bih pričekala godinu dana s cjelodnevnim engleskim. Oni se na stranom jeziku uglavnom samo igraju, ali ulazi im u uho. Međutim, ako dijete ima komunikacijskih smetnji, preporuka je da se pričeka sa stranim jezikom. Godina dana za strani jezik sada ne znači puno, ali za hrvatski znači. Moj stariji (koji se do sada nije susreo s drugim stranim jezikom) dobiva engleski kao drugi jezik ove godine u 4. razredu osnovne škole, dakle sve se stigne.

  3. #3
    IvanaR avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2009
    Postovi
    427

    Početno

    Moji poznanici su bili u donekle slicnoj situaciji. Naime oni zive u Nemackoj, ali u kuci pricaju iskljucivo srpski tako da njihovo dete prvih godinu dana nije uopste bila izlozena nemackom. Kada su trebali da krenu u jasle, gde tete, naravno, pricaju nemacki, konsultovali su se sa psihologom koji je savetovao da dete slobodno posalju u jaslice i da ce ono oba jezika uciti uporedo i da ce samo shvatiti kad koji jezik da koristi. Tako je i bilo.
    Mislim da ti je najbolje da se konsultujes sa nekim ko ima iskustva sa ranim ucenjem stranog jezika, a da nije vezan za vrtic. Mada ne razumem zasto trogodisnjake uce slovima, ok mi je da im se tete obracaju na engleskom da im kazu da npr operu ruke, ali zaista ne vidim potrebu za ikakvim formalnim ucenjem tako rano.

  4. #4
    lasica avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2007
    Postovi
    1,328

    Početno

    da ivana, to niti ne spominjem taj njihov program mi je isto onak "sumnjiv".moj sin je sklon učenju kao igri,više nego nabijanju lopte ili plastičnim igračkama ali nekak si mislim da je ovo što oni rade preveč.peterlin,tako i ja razmišljam.upravo kako ti je logoped rekao.naime kaj,imamo dva različita mišljenja logopeda.jedan veli super,jedan veli nikako ne.pa sam bila zbunjena šta sad.ali to što kažeš ima i tih vrtićkih grupa u državnima sa jezikom samo kaj su obično tek od 4 godine,pa niš od toga za sada jer je premali.i to mi se isto više sviđa,da je engleski situacijski poludnevni,a ne cjelodnevni,mislim da je to bolje za našu djecu koja će ići u naše škole.jer,mene ravnateljica uvjeravala da su svi u istoj situaciji,kao,nitko ionako ne govori od djece engleski.da,ali to su uglavnom po defaultu djeca diplomata ili sl. koja će ionako cijeli život ići u škole na engleskom (najizglednije) pa im se ovo itekako isplati,ali moj bude živio do samostalnosti ovdje,tako da sam razmišljala koliko mi se to uopće "isplati" tim više što je "cijena" takvog jezičnog izleta po materinji jezik možda previsoka.eh smola.hvala cure!

  5. #5
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Za dijete koje uredno usvaja materinji jezik nema nikakvih problema. ALI ako dijete ima problem usvajanja materinjeg jezika (bez obzira na razlog) treba to dobro odvagnuti.

    Lasice, i kod nas se od treće godine već može u englesku grupu, odnosno odmah nakon jaslica. Obično ako roditelji traže rani upis, odgajatelj traži mišljenje vrtićkog psihologa i logopeda (u našem vrtiću imaju sve te stručnjake). Moj mlađi je išao godinu kasnije, ali iz drugih razloga. Jednostavno nam prije nije palo na pamet, pa se nismo ni raspitivali. Da sam znala kako će mu tamo biti dobro, dala bih ga godinu ranije.

    Vrtić je Cvrčak: http://www.vrticcvrcak.hr/about/

    Ima i drugih vrtića po Zagrebu s takvim programom.

    Btw. cijena obogaćenog programa s engleskim jezikom bila je prije par godina dodatnih 350 kn (mislim) na redovnu cijenu 400 kn za 10 satni program. Dobivali smo po dvije uplatnice - za 10-satni program uplatnica za Gradski ured za obrazovanje i sport + uplatnica za DV Cvrčak, za obogaćeni program engleskog jezika.

    Što se tiče odluke da li dijete dati u englesku skupinu, tja... ne znam. To ovisi i o djetetu. Drago mi je da starijeg NISAM dala na strani jezik (on je imao problema sa sluhom i govorom, pa su mi savjetovali i SUvagovi logopedi i pedijatrica, a bome i stručna služba vrtića da pričekamo, pa ga na kraju uopće nismo dali na strani jezik). Počeo je učiti njemački kao prvi strani jezik u prvom osnovne, ali to mu je bio debelo najteži predmet i morali smo mu puno pomagati (iako je i to na razini igre u prvom osnovne). Tako je bilo do lani, tj. u devetoj godini napokon je "dozrio" za strani jezik i krenulo mu je. Znači, da sam ga prerano dala na engleski u vrtiću, bilo bi to loše za njega. Za mlađeg sina to je bio pun pogodak.

    Uostalom, možeš i probati... Ako primijetiš da dijete brka jezike, vadi ga van iz engleskog programa po kratkom postupku, ali to bi mogao biti djetetu nepotreban stres. Ne znam... Sigurno ćeš donijeti dobru odluku.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •