Results 1 to 50 of 163

Thread: uskoro novo radno vrijeme u školama za djelatnike od 7.30 do 15.30 ?????

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    ne razumijem niti zašto bi bilo prihvatljivo ovakvo generaliziranje roditelja, a čudite se generaliziranju nastavnika.
    Žao mi je ako je to shavćeno kao generaliziranje možda sam trebala boldati A još bolje situaciju oslikavaju roditelji koji kad im se ukaže na neki problem ..... Svakako da ima divnih roditelja koji su zainteresirani za školski život svog djeteta, ali s takvom djecom ni nema problema, ali žalosno je da u ovom užurbanom vremenu neki roditelji nemaju "vremena" za svoju djecu i suradnju, a upravo ti isti očekuju čuda od nastavnika i upravo bi njima bilo po volji da nastavnici budu 8h u školi. Većina tih roditelja se žali da zašto oni moraju s djecom raditi na školskim obvezama kad su nastavnici plaćeni za to. Pri tom ne razmišljaju da se znanje svake 4 g. udvostruči, a da je satnica ista i da je nemoguće sve pokriti nastavom. I na kraju krajeva ja smatram da kad sa svojim djetetom sjediš i učiš pomažeš upravo njemu, a ne da odrađuješ posao nastavnika.

  2. #2
    Osoblje foruma Bubica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    4,700

    Default

    Quote Originally Posted by Provincijalkaa View Post
    Svakako da ima divnih roditelja koji su zainteresirani za školski život svog djeteta, ali s takvom djecom ni nema problema, ali žalosno je da u ovom užurbanom vremenu neki roditelji nemaju "vremena" za svoju djecu i suradnju, a upravo ti isti očekuju čuda od nastavnika i upravo bi njima bilo po volji da nastavnici budu 8h u školi.
    Čiji je posao, u školskom sustavu, baviti se roditeljima? Tko je i koliko vremena ulozio u rad s roditeljima ne bi li se roditelje informiralo i educiralo, ne bi li im se priblizilo sto se to od njih konkretno ocekuje, kako pomazu a kako odmazu? Ili bi se sve trebalo podrazumijevati? A znamo da se ne podrazumijeva i da roditelji ne znaju/mogu/hoce bolje?

  3. #3

    Join Date
    May 2007
    Location
    ri
    Posts
    201

    Default

    Quote Originally Posted by Bubica View Post
    Čiji je posao, u školskom sustavu, baviti se roditeljima?
    To je posao stručne službe i razrednika.
    U vrijeme provođenja programa za školu nulte tolerancije na nasilje svi razrednici provodili su tzv. radionice sa roditeljima (o roditeljskim stilovima) . Dvaput sam odgađala radionicu jer se više od pola roditelja ispričalo da ne mogu doći.

  4. #4

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by Bubica View Post
    Čiji je posao, u školskom sustavu, baviti se roditeljima? Tko je i koliko vremena ulozio u rad s roditeljima ne bi li se roditelje informiralo i educiralo, ne bi li im se priblizilo sto se to od njih konkretno ocekuje, kako pomazu a kako odmazu? Ili bi se sve trebalo podrazumijevati? A znamo da se ne podrazumijeva i da roditelji ne znaju/mogu/hoce bolje?
    Hm, zanimljivo pitanje! Ja ove godine namjeravam sustavno raditi s roditeljima upravo na ovom što si napisala (jer postoji itekakva potreba), ali iskreno nisam sigurna je li to "posao" škole.
    Naime, mislim da se školi uvaljuje puno toga što primarno nije naš posao i u budućnosti uvaljivat će se još i više (prelazak na jednosmjenski rad je prva stepenica, škole će raditi po tržišnim principima, grubo rečeno, i morat će se boriti da ponude više od puke obavezne nastave da bi opstale i/ili zadržale radna mjesta)

    Nisam sigurna niti također je li puno toga što škole već sada rade zapravo naš posao:

    - produženi boravak
    - (potreba da se razne izvanškolske aktivnosti odrade u vrijeme boravka i uz organizaciju/koordinaaciju šk npr župni vjeronauk, razni dodatni tečajevi jezika itd)
    - ručak za učenike viših razreda i one koji nisu u boravku
    - obuka plivanja
    - cjepljenja sva moguća (imam noćne more od toga u školi...)
    -sudjelovanje u javnim i kulturnim djelatnostima tipa automoto show prošli vikend u areni!!?
    - ....

    Roditelji su sve zaposleniji. Imaju za djecu sve manje vremena i sve veća očekivanja da škola odradi puno toga što primarno nije njezin zadatak kao da se podrazumijeva.

    Mislim da nas roditelji doživljavaju kao puki uslužni servis. E sad je li uslužni servis povoljna i prijemčljiva okolina za edukaciju o roditeljstvu nisam sigurna!?

  5. #5

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    ZADAR
    Posts
    1,828

    Default

    Quote Originally Posted by Provincijalkaa View Post
    Žao mi je ako je to shavćeno kao generaliziranje možda sam trebala boldati A još bolje situaciju oslikavaju roditelji koji kad im se ukaže na neki problem ..... Svakako da ima divnih roditelja koji su zainteresirani za školski život svog djeteta, ali s takvom djecom ni nema problema, ali žalosno je da u ovom užurbanom vremenu neki roditelji nemaju "vremena" za svoju djecu i suradnju, a upravo ti isti očekuju čuda od nastavnika i upravo bi njima bilo po volji da nastavnici budu 8h u školi. Većina tih roditelja se žali da zašto oni moraju s djecom raditi na školskim obvezama kad su nastavnici plaćeni za to. Pri tom ne razmišljaju da se znanje svake 4 g. udvostruči, a da je satnica ista i da je nemoguće sve pokriti nastavom. I na kraju krajeva ja smatram da kad sa svojim djetetom sjediš i učiš pomažeš upravo njemu, a ne da odrađuješ posao nastavnika.
    Po meni je veliki problem što bilo tko očekuje da roditelji doma uče s djecom.
    Tko kaže da su roditelji dovoljno obrazovani i upućeni u sve ono što se uči u školi ?
    I ako znaju gradivo , ne znaju metodiku jer je nisu nikad učili i nisu kompetentni za to.
    Koliko god grubo zvučalo , to nije moj posao , to je posao nastavnika.

  6. #6
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Quote Originally Posted by dalmatinka View Post
    Po meni je veliki problem što bilo tko očekuje da roditelji doma uče s djecom.
    Tko kaže da su roditelji dovoljno obrazovani i upućeni u sve ono što se uči u školi ?
    I ako znaju gradivo , ne znaju metodiku jer je nisu nikad učili i nisu kompetentni za to.
    Koliko god grubo zvučalo , to nije moj posao , to je posao nastavnika.
    Ne očekuje se od roditelja da uči s djetetom, nego da vježba ukoliko dijete teže usvaja gradivo. Naravno da roditelj ne zna metodiku, ali zna svoje dijete, i vidi u bilježnici što i kako je dijete radilo u školi. To je metodički obrađeno gradivo.

    Konkretno, moje dijete ide kod logopeda, logoped očekuje da dijete i kod kuće vježba s roditeljima. Hoću li na to odgovoriti: meni je veliki problem što vi očekujete da ja doma vježbam s djetetom? Tu na forumu ima puno topica na temu vježbanja s bebama. Svi roditelji kažu da vježbice rade i sami s djetetom. Želim li da moje dijete napreduje, učinit ću sve, ne mislim tupiti kako to nije moj posao. Sustav se ne može posvetiti toliko mom djetetu koliko to mogu ja.

  7. #7

    Default

    Quote Originally Posted by dalmatinka View Post
    Po meni je veliki problem što bilo tko očekuje da roditelji doma uče s djecom.... Koliko god grubo zvučalo , to nije moj posao , to je posao nastavnika.
    mislim da je dalmatinka u pravu, to jest naš posao, ali je obveza roditelja i nastavnika da surađuju, da nastavnik informira roditelja o tome kako dijete savladava gradivo (ne samo gradivo, nego i kulturu i sve ono drugo)..

    Meni je logično da će roditelj, ako dijete ima nekih poteškoća, raditi s njim na rješavanju tih problema. Bez obzira radi li se o matematici ili o odnosu s drugom djecom.

  8. #8

    Default

    A što se tiče radnog vremena...

    Slažem se s nekim tko je napisao da, kao i svaki posao, i ovaj ima svoje dobre i loše strane. Osobno, jedna sam od onih prosvjetara koji uvijek ostaju među zadnjima u školi, bez obzira koliko sati imaju toga dana. A kad se dogodi da zbrišem ranije, uvijek imam nekakvu glupu grižnju savjesti..

    Osim toga, valjda sam i sretnica jer imam svoj kabinetić i svoje računalo s pristupom internetu pa doista imam uvjete raditi pripreme u školi. Ali, to funkcionira jednom u tri mjeseca. Zašto? Dok sam u školi, tu sam za sve: za roditelje koji navrate nenajavljeni, za kolege kojima nešto uvijek treba, za učenike iz izvannastavne aktivnosti, za svoj razred kao razrednica, za ravnatelja koji uvijek ima neki poslić za mene i sl. Dakle, iako priznajem da sam sama kriva, ja u školi nemam dovoljno mašte ni koncentracije za izradu priprema koje bi zadovoljile moje kriterije.

    Doduše, nakon nekoliko godina iskustva (iako valjda nikad neće prestati ona slavna ''ti si tek počela'' rečenica), pripreme mi oduzimaju dosta manje vremena, ali i danas mi se dogodi da nešto pripremam duboko u noć.

    I na kraju... moja mi je obitelj prioritet, a škola je ipak posao. Ovi iz Ministarstva mogu propisati što god žele, nas ionako nitko ne pita. Na kraju, i ja mogu svoj posao odraditi za tih osam sati. Na uštrb svojih učenika, njihove kreativnosti i motivacije i mojeg osobnog zadovoljstva. Ali će barem moja obitelj biti sretna jer ću nakon tih osam sati biti samo njihova.

  9. #9
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,005

    Default

    Quote Originally Posted by dalmatinka View Post
    Po meni je veliki problem što bilo tko očekuje da roditelji doma uče s djecom.
    Tko kaže da su roditelji dovoljno obrazovani i upućeni u sve ono što se uči u školi ?
    I ako znaju gradivo , ne znaju metodiku jer je nisu nikad učili i nisu kompetentni za to.
    Koliko god grubo zvučalo , to nije moj posao , to je posao nastavnika.
    Daleko smo offt. ali moram reći ovo - kad smo već kod učenja s djecom, niti je 100% do učitelja niti je 100% do roditelja da rade s djecom. Jedino je ispravno da podržavaju jedni druge. Dijete mora ipak samo usvojiti neke stvari, a učitleji i roditelji su tu da im pomognu.

    A što se tiče radnog vremena učitelja/nastavnika i kakve to veze ima s ovim - stvar je jednostavna: DUŽNOST je prosvjetara da uputi roditelje što i kako treba s djecom doma raditi. U ovih 4 godine koliko imam školarce, upravo to sam i dobivala od naših učiteljica. Nije uvijek sve išlo glatko, ali u načelu - to je to! Nije do roditelja da djetetu bude učitelj, ali je do roditelja nadziranje djeteta da napiše domaću zadaću i da se odgovorno odnosi prema školi i školskim obvezama. To je priprema za život.

    Što se tiče neupućenosti roditleja - u radno vrijeme nastavnika i učitelja i te kako ulaze informacije, roditljski sastanci i slično. Dostupni su. Oni koji nisu dostupni češće su roditelji. Govorim to iz roditeljskih cipela, jer nisam prosvjetar. Vidjela sam puno puta nerazumijevanje od strane roditelja koji misle da su djeca auti koje u školu dovode na popravak i da se doma vraćaju glava punih znanja. To ne ide tako. Svatko se od nas uvjerio u to kad je pokušao sam naučiti dijete nešto, od vezanja cipela na dalje... Nije lako druge poučiti nečemu. Ni vlastito dijete, ni 25 tuđih. Ako ne ujedinimo snage (roditeljske i učiteljske) rezultati su lošiji. Zašto, zaboga, ne bi podržali jedni druge umjesto da stalno tražimo krivce na drugoj strani?

    A što se tiče radnog vremena - kriteriji su svakakvi, toga je bilo i bude. Zablude isto tako. Ima tu koječega, do te mjere da se u čitavoj toj zbrci izgubio cilj, a to je kvalitetno prenošenje znanja učenicima. Ako bi radno vrijeme kakvo je u naslovu teme tome doprinijelo - mašalah, ali složili smo se ovdje da je to bezvezarija. Dok se to ne raščisti (na ovaj ili onaj način) nema nam druge nego savjesno odrađivati svoje dužnosti - roditeljske i učiteljske, kako najbolje znamo. A birokracija će se kad tad slomiti na vlastitim apsurdima. Čim prije - tim bolje...

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •