Pokazuje rezultate 1 do 50 od 108

Tema: Koliko toga dijete od 25 mj. razumije?

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    kovrčava avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Lokacija
    ZAGREB
    Postovi
    367

    Početno

    Nekakvih konkretnih linkova s materijalima, nažalost nema, ali zato postoje slikovnice-prvo samo konkreti, životinje, voće, povrće, i sl. sve što se s djetetom radi se objašnjava govorom, kod oblačenja, kupanja, jela,kada kuhate, peglate-sve se imenuje, opisuje i važno je biti zahtjevan, kada je žedno i traži piti svojim načinom, roditelj treba uvijek reći hoćeš piti, i tu riječ piti upotrijebiti stotinu puta, na taj način se piti kao riječ njemu ugrađuje u leksik i dijete će ju upotrijebiti i tako , s vremenom,to vrijedi za puno radnji i riječi-papa, daj, ide, spava....... igra je najvažnija-kroz igru dijete usvaja i razvija govor i jezik, važno je vrijeme provedeno u igri, rasporediti u više cijelina , uz upotrebu konkretnih stvari, pokazivanje, imenovanje, objašnjavanje, to se sada čini jednostavno, ali kada to shvatite kao nešto što se mora, kao zadatak koji se svaki dan mora obaviti, vidjeti ćete koliko je ustvari zahtjevno, jer jedno je igra maženja, pjevušenja, skakanja, a drugo igra koja ima cilj-govor i jezik. Kroz igru se uz konkretne riječi-imenice uvode glagoli radnje, zatim prijedlozi, prodjevi, i tu dolazimo do onoga što je logopedica od Petra očekivala-stavi ovo na, u , počešljaj bebi kosu, stavi bebu na stolac, stavi žličicu u šalicu, dodaj mi crveno, plavo blabla, dakle sve se to kroz igu može dobiti i razviti-postupno, jer sve slijedi jedno drugo.

    Važno je raditi i igrati se strukturirano. Koristiti sve iz kuće-lonce , kuhače, ručnik, češalj, sve što je u svakodnevnoj djetetovoj okolini, i biti uporan.

  2. #2
    Stijena avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    3,803

    Početno

    Citiraj kovrčava prvotno napisa Vidi poruku
    Nekakvih konkretnih linkova s materijalima, nažalost nema, ali zato postoje slikovnice-prvo samo konkreti, životinje, voće, povrće, i sl. sve što se s djetetom radi se objašnjava govorom, kod oblačenja, kupanja, jela,kada kuhate, peglate-sve se imenuje, opisuje i važno je biti zahtjevan, kada je žedno i traži piti svojim načinom, roditelj treba uvijek reći hoćeš piti, i tu riječ piti upotrijebiti stotinu puta, na taj način se piti kao riječ njemu ugrađuje u leksik i dijete će ju upotrijebiti i tako , s vremenom,to vrijedi za puno radnji i riječi-papa, daj, ide, spava....... igra je najvažnija-kroz igru dijete usvaja i razvija govor i jezik, važno je vrijeme provedeno u igri, rasporediti u više cijelina , uz upotrebu konkretnih stvari, pokazivanje, imenovanje, objašnjavanje, to se sada čini jednostavno, ali kada to shvatite kao nešto što se mora, kao zadatak koji se svaki dan mora obaviti, vidjeti ćete koliko je ustvari zahtjevno, jer jedno je igra maženja, pjevušenja, skakanja, a drugo igra koja ima cilj-govor i jezik. Kroz igru se uz konkretne riječi-imenice uvode glagoli radnje, zatim prijedlozi, prodjevi, i tu dolazimo do onoga što je logopedica od Petra očekivala-stavi ovo na, u , počešljaj bebi kosu, stavi bebu na stolac, stavi žličicu u šalicu, dodaj mi crveno, plavo blabla, dakle sve se to kroz igu može dobiti i razviti-postupno, jer sve slijedi jedno drugo.

    Važno je raditi i igrati se strukturirano. Koristiti sve iz kuće-lonce , kuhače, ručnik, češalj, sve što je u svakodnevnoj djetetovoj okolini, i biti uporan.
    hvala, kovrčava. u principu to i radimo - kad pokazuje prstićem vodu i govori hm, uvijek ga pitam što hoće (iako znam) i ne bi rekao ni pod razno, a znam da zna reći, kaže (doda) tek kad dobije
    s određenom vrstom vježbanja sam upoznata (kasnio je malo i s motoričkim razvojem, kažu da je i to povezano, pa da kao ne brinem - prohodao je s 15,5 mj) jer smo radili motoričke vježbice po doma koje su uvijek izgledale jako jednostvno, a kad ih je doma trebalo stalno ispočetka ponavljati i on i ja smo tražili izgovore
    pri porodu je imao moždano krvarenje 2. strupnja i hipoksiju, ali u literaturi sam nalazila samo da to utječe na motorički razvoj koji je u principu u redu. I zbog toga smo od početka koristili različite moždane stimulacije - šuštalice, sjajilice, didaktičke igračke, slagalice, slikovnice....
    Sluh sam po sebi nismo kontrolirali, ali smo ljetos prije operacije 3. mandule (kad sam se isto nadala da će pokazati veći napredak u govoru jer moglo mu je i to smetati, ali baš nešto i nije previše - iako imam taj osjećaj da ne spaja riječi, ali već dulje vrijeme spaja na svom jeziku, pa sam tek nedavno kad je "điđa baja" prešlo u "tita bada" skužila da je to zapravo "kiša pada") napravili timpanometriju pa je sve bilo u redu s bubnjićima, a reagira i na šapat iza leđa, a uvijek i na glazbu.

  3. #3

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    metode o kojima pise kovrcava su u principu ideja kako NT strucnjaci koji nemaju dublje iskustvo sa spektrom fantaziraju kako bi se natjeralo nekog iz spektra da se otkljuca

    za njih je ovo predosadno i koliko sam vidjala oko sebe nikad nije pomaknulo djecu

    roditeljstvo djeteta sa autizmom je komplicirano zbog toga sto ti tvoji instinkti i ono sto si upio kroz svoje djetinjstvo nisu dovoljni da to profunkcionira. ja sam se nacitala ali bez pomoci educiranog kadra tesko bih ovim tempom stigla na ovaj nivo na kojem sam danas (u reakcijama na sebastianovo ponasanje, u vodjenju malog kroz razlicite situacije i na kraju krajeva da se dovedem u stanje da sad vec refleksno objasnjavam svaku situaciju i zbog cega je do neceg doslo i sto treba odraditi. ljudi sa autizmom stvarno zive neku svoju realnost ali im se uz ranu intervenciju jako puno moze pomoci da se asimiliraju u drstvo i da nauce kako funkcionira NT svijet

  4. #4
    kovrčava avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Lokacija
    ZAGREB
    Postovi
    367

    Početno

    Citiraj stray_cat prvotno napisa Vidi poruku
    metode o kojima pise kovrcava su u principu ideja kako NT strucnjaci koji nemaju dublje iskustvo sa spektrom fantaziraju kako bi se natjeralo nekog iz spektra da se otkljuca

    za njih je ovo predosadno i koliko sam vidjala oko sebe nikad nije pomaknulo djecu

    roditeljstvo djeteta sa autizmom je komplicirano zbog toga sto ti tvoji instinkti i ono sto si upio kroz svoje djetinjstvo nisu dovoljni da to profunkcionira. ja sam se nacitala ali bez pomoci educiranog kadra tesko bih ovim tempom stigla na ovaj nivo na kojem sam danas (u reakcijama na sebastianovo ponasanje, u vodjenju malog kroz razlicite situacije i na kraju krajeva da se dovedem u stanje da sad vec refleksno objasnjavam svaku situaciju i zbog cega je do neceg doslo i sto treba odraditi. ljudi sa autizmom stvarno zive neku svoju realnost ali im se uz ranu intervenciju jako puno moze pomoci da se asimiliraju u drstvo i da nauce kako funkcionira NT svijet

    Ne znam otkud tebi ideja da uopće posumnjaš da se kod njenog djeteta radi o pervarzivnom razvojnom poremećaju, to je ipak za malo dublju, i složeniju dijagnostiku koja treba obuhvatiti i psihologa (po mogućnostu koji je specijalist za ranu intervenciju i komunikaciju, zatim logopeda-i njih danas ima koji su dr. i specijalizirali ranu komunikaciju i psihologiju govorne komunikacije, zatim rahabilitatora, dj. psihikjatra i dalje da ne nabrajam), nemoj ovdje pisati o tako ipak teškim dg, i plašiti na neki način, njezino dijete ipak po ovome što piše ima razvojne komunikacijske obrasce koje treba potaknuti, možda je samo kašnjenje-jezično, govorno. samo da te ispravim nije ekolalija već eholalije odnosno ponavljanja, perseveracije i sl. Sorry, ali ipak s dg. iz autističnog spektra treba biti oprezan.

  5. #5

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    2,908

    Početno

    potpisujem sve što je napisala stray cat

    kovrčava,stray nije stručnjak koji može davati dijagnoze,ali živi 24 sata na dan s autističnim djetetom.bila je prisiljena pročitati brdo literature,i susretati se sa stručnjacima i "stručnjacima",i ako ništa drugo kompetentna je izjaviti svrstava li se određeno ponašanje u spektar ili ne.
    bez davanja dijagnoze pervazivnog ikome(ja osobno,ponavljam laički,ali kao mama autističnog djeteta,mislim da se kod djeteta sanjeneo ne radi o pervazivnom)

    ja ne vidim ništa loše u preispitivanju i slijeđenju instinkta,jer instinkt je nažalost jedino što u Hrvatskoj možeš slijediti ...nitko te nigdje neće uputiti prije druge godine,možeš biti sretan ako i tad

    možeš biti sretan ako dospiješ u ruke stručnjaku koji te neće vozati do djetetove četvrte-pete godine,nego će se-usuditi dati dijagnozu da se djetetu pomogne što prije-presudno baš za autizam

    instinkt je jedino što sam ja imala kad mi je dijete imalo 19 mjeseci,i mantra koju sam ponavljala sama sebi,bila je:ako nije ništa,neću joj naškoditi.ako je ono na što sumnjam,što ranije se problem iskristalizira,to bolje

    ove upute koje si dala u podsticanju jezično govorne komunikacije su u principu dobre,ali kod autistične djece-ne pale

  6. #6

    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    2,908

    Početno

    Citiraj kovrčava prvotno napisa Vidi poruku
    to je ipak za malo dublju, i složeniju dijagnostiku koja treba obuhvatiti i psihologa (po mogućnostu koji je specijalist za ranu intervenciju i komunikaciju, zatim logopeda-i njih danas ima koji su dr. i specijalizirali ranu komunikaciju i psihologiju govorne komunikacije, zatim rahabilitatora, dj. psihikjatra i dalje da ne nabrajam)
    ovo super zvuči u teoriji
    praksa u Hrvatkoj je malo drugačija-pogotovo ako ne živiš u Zagrebu
    i sve se to svede na to da navedeni stručnjaci prepisuju jedni od drugih nalaze,razbacujući se frazama poput "zakašnjelog govora" i "poremećaja rane komunikacije",
    i tek oko djetetove pete godine shvate da se radi o autizmu

    tak da roditeljima preostaje da,ako imaju internet,surfaju do besvijesti,kliknu na youtube Earli signs of autizam-i shvate da tamo u dalekoj Americi,vidi čuda ima stručnjaka koji uspijevaju dijagnosticirati autizam s 13!!!!mjeseci i ubaciti te klince u program rane intervencije
    pa se ti roditelji sjete staviti video klipove tih istih klinaca za one manje sretne roditelje koji su prepušteni sami sebi i koji tada,čudom se čudeći djetetu na videu koje se ponaša IDENTIČNO njegovom(prije nekih 3,4 godine,jel)shvate da su ih-vozali
    a dragocjeno vrijeme je otišlo-u nepovrat

  7. #7
    kovrčava avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Lokacija
    ZAGREB
    Postovi
    367

    Početno

    Citiraj ronin prvotno napisa Vidi poruku
    ovo super zvuči u teoriji
    praksa u Hrvatkoj je malo drugačija-pogotovo ako ne živiš u Zagrebu
    i sve se to svede na to da navedeni stručnjaci prepisuju jedni od drugih nalaze,razbacujući se frazama poput "zakašnjelog govora" i "poremećaja rane komunikacije",
    i tek oko djetetove pete godine shvate da se radi o autizmu

    tak da roditeljima preostaje da,ako imaju internet,surfaju do besvijesti,kliknu na youtube Earli signs of autizam-i shvate da tamo u dalekoj Americi,vidi čuda ima stručnjaka koji uspijevaju dijagnosticirati autizam s 13!!!!mjeseci i ubaciti te klince u program rane intervencije
    pa se ti roditelji sjete staviti video klipove tih istih klinaca za one manje sretne roditelje koji su prepušteni sami sebi i koji tada,čudom se čudeći djetetu na videu koje se ponaša IDENTIČNO njegovom(prije nekih 3,4 godine,jel)shvate da su ih-vozali
    a dragocjeno vrijeme je otišlo-u nepovrat
    Da, nažalost ,ali je tako, u Zg se takav oblik dg. donekle i može obaviti, ali problem je što se kod nas još uvijek stručnjaci boje postaviti takvu dg, ne znam zašto, i uistinu bude puno prepisivanja nalaza, i pitanje je kada će se to promijeniti. I da , može se postaviti dg, u ranoj dobi djeteta, ali eto praksa kod nas to još uvijek ne radi.

  8. #8

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    nl
    Postovi
    3,369

    Početno

    Citiraj kovrčava prvotno napisa Vidi poruku
    Ne znam otkud tebi ideja da uopće posumnjaš da se kod njenog djeteta radi o pervarzivnom razvojnom poremećaju, to je ipak za malo dublju, i složeniju dijagnostiku koja treba obuhvatiti i psihologa (po mogućnostu koji je specijalist za ranu intervenciju i komunikaciju, zatim logopeda-i njih danas ima koji su dr. i specijalizirali ranu komunikaciju i psihologiju govorne komunikacije, zatim rahabilitatora, dj. psihikjatra i dalje da ne nabrajam), nemoj ovdje pisati o tako ipak teškim dg, i plašiti na neki način, njezino dijete ipak po ovome što piše ima razvojne komunikacijske obrasce koje treba potaknuti, možda je samo kašnjenje-jezično, govorno. samo da te ispravim nije ekolalija već eholalije odnosno ponavljanja, perseveracije i sl. Sorry, ali ipak s dg. iz autističnog spektra treba biti oprezan.
    super, sve to stoji

    ja cijelo vrijeme naglasavam AKO. fora je u tome da kad roditelji postavljaju ovakva pitanja onda nesto ne funkcionira, instinkt ti zvoni na uzbunu

    sad nam jos samo otkrij tajnu gdje u hr moze sto brze uci u ranu dijagnostiku i po potrebi ranu intervenciju.

    mi kad smo birali logopeda pregledali smo fino na netu i evo linka da vidis sto nudi kao uslugu nasa logopedica a moze s viditi i sto nude ostali logopedi u centru http://www.logopediehaarlem.nl/logopedisten/

    za fizioterapeuta smo se prilicno namucili jer sam isla linijom manjeg otpora i prihvatila prvu ponudjenu, preporucio ju je sebastianov pedijatar

    onda smo dosli kod terapeutice sa kojom funkcionira (u nl termin fizioterapija pokriva defektologa, radnog teraputa, terapiju za sensory integration, fizioterapiju i svasta nesto) http://www.kinderfysiozuideremmakade...am-mainmenu-28

    onda smo ubacili u visu brzinu pa je na red dosao floor time. pogledaj samo listu ljudi i kvalifikacije i specijalizacije http://www.childcenter.nl/pages/team.html

    nas vodi Renée Freud koja je uz to sto je floortime teraput i svasta nesto vezano za senzorsku integraciju. osim sto nas educira ona usput gura sve oko sebastiana da rade vise

    pa je tu jos gospodja kod koje sebastian ide na terpaiju uz muziku. ona je podrska i nama a sa sebastianom osim satova klavira odradjuje terapiju kroz igranje i muziku http://abcdevriend.nl/index.php

    e sad ti fino zabrinutim roditeljima ponudi takve informacije umjesto nabrajanja NT ideja. zahvaljujuci takvim uputama roditelji kod kojih to ne prodje (bez obzira na to da li se roditelj ne snalazi ili dijete stvarno nije u stanju upiti takve informacije) budu super frustrirani i osjecaju se bedasto i bespomocno.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •