Pokazuje rezultate 1 do 50 od 850

Tema: Tko je kasno propričao?

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    M&M avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2010
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    59

    Početno

    Ja imam suprotnu dvojbu, moj sin je sada 16 mjeseci i jako puno priča i zna. Moram priznati da sam malo u strahu da ga neću moći pratiti za koju godinu.
    On zna sam brojati do 5, zna desetak dječjih pjesmica (ja počnem on ubaci riječ dvije, pa opet ja pa malo on....), slaže jednostavnije rečenice 2-3 riječi i dovoljno je da čuje jednom neku riječ i ako mu se svidi bez problema će ju upotrijebiti u kontekstu, imena svih bliskih osoba. Zna kako se glasa krava, ovca.... Kako da se ja postavim prema tome? Je li to uopće puno? Radimo s njim ali zaista ne previše, ja još studiram tako da mi je dodatno vrijeme s njim uskračeno. Htjela sam otvoriti novu temu ali ovo se nekako nadovezuje pa....

  2. #2

    Datum pristupanja
    Sep 2007
    Postovi
    361

    Početno

    Moj sin ima 2 i pol godina i ne govori. Bili smo kod logopedice na SUVAGu koja je s njim porazgovarala, riješavali su nekakav test (ona mu je pokazivala razne figurice a on je odgovarao pokazivanjem i animiranjem figurica). Rezultat je bio da je 7 mjeseci napredniji od vršnjaka, ali da ima "usporen razvoj govora". Upućeni smo na mjesečna savjetovanja kod prof. Jug. Tamo smo dobili upute kako postupati s takvim djetetom (inteligentnim koji ne govori).
    1. Nema forsiranja tipa, reci "voda" i sl. To što dijete ne govori ne znači da je lijeno ili da ne želi. Da dijete može, ono bi reklo. Ali jednostavno ne može.
    2. Ako imate sporazumijevanje rukama i nogama, znakovima, "baby signs" i slično, to koristiti i dalje. Dapače, svaka komunikacija je dobra.
    3. Obilato koristiti onomatopeju. Auto brm brm. Piškiti pi pi ili pšššš. Zapravo,koristiti onaj oblik koji i dijete koristi i nadograditi ga pravom riječju.
    4. Tepati tonom glasa, ali riječi moraju biti pravilne. Ne "ti ci moje zato" i slično.
    5. Što više govoriti, zalijevati dijete govorom pa će ono kad tad procvijetati. Naučiti da cijeli dan bude kroz audio prijenos. Gle, sad mama mijesi tijesto, kako je mekano, probaj i ti. Jel da, mekano, mekano, me ka no. Bljak, bljak. sad je blak a bit će fina pica. Tko voli jesti picu? Ja. a ti, voliš li jesti picu? njam njam itd. Uglavnom, treba mljeti bez prestanka.
    6. Male jezične igre ne mogu se forsirati, dijete osjeti kad ga pokušavamo nešto naučiti. Sve raditi kroz igru.
    7. Čest problem s djecom koja ne govore jest da ne znamo točno koliko oni razumiju jer ne dobivamo feedback. Mi smo s našim dijetetom dosta komplicirano razgovarali, to jest, kad smo se obraćali, koristili smo komplicirane rečenice, kao s odrasnom osobom. Logopedica nam je savjetovala da pojednostavnimo, da podjetinjimo, da zamislimo da neke stvari i pojave vidimo prvi put. Na primjer, igramo se na podu, igrake razbacane - uzimam žabu i govorim: žaba kre kre kre, žaba skoči hop hop hop žaba skoči hop hop, što radi žaba? (čekam odgovor, ako ne stiže odgovaram sama)...

    Evo, to je ono što sam uspjela popamtiti prvi put na savjetovanju.
    Moram priznati da me poprilično muči to što moj sin ne govori. Čula onaj vic "nisam imao primjedbe" toliko puta da mi je već muka. Također, čula sam priče o djeci koja sama od sebe preko noći progovore i onda ih se ne može ušutkati. Ali u njih ne vjerujem previše. Smatram da svako takvo dijete koje kasni u razvoju govora treba pojačani angažman roditelja

  3. #3
    enchi avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2008
    Lokacija
    renesansna zvijezda
    Postovi
    1,433

    Početno

    Citiraj M&M prvotno napisa Vidi poruku
    Ja imam suprotnu dvojbu, moj sin je sada 16 mjeseci i jako puno priča i zna. Moram priznati da sam malo u strahu da ga neću moći pratiti za koju godinu.
    On zna sam brojati do 5, zna desetak dječjih pjesmica (ja počnem on ubaci riječ dvije, pa opet ja pa malo on....), slaže jednostavnije rečenice 2-3 riječi i dovoljno je da čuje jednom neku riječ i ako mu se svidi bez problema će ju upotrijebiti u kontekstu, imena svih bliskih osoba. Zna kako se glasa krava, ovca.... Kako da se ja postavim prema tome? Je li to uopće puno? Radimo s njim ali zaista ne previše, ja još studiram tako da mi je dodatno vrijeme s njim uskračeno. Htjela sam otvoriti novu temu ali ovo se nekako nadovezuje pa....
    Nadovezati ću se na ovaj post s vlastitim iskustvom; ja sam fest rano jako lijepo pričala - imam na kameri zabilježeno kako na 1. rođendanu pričam/razgovaram sa roditeljima, bakama, pjevam - recitiram zapravo neke pjesmice i sl. ALI bez obzira na to kasnije u životu mi se to apsolutno nije pokazalo kao nikakva prednost niti sam na bilo koji način profitirala od tog ranog pričanja. Dakle, nebitno je kada i koliko dijete priča, posebno u tako ranoj dobi. Ok, nakon par godina je sigurno potrebno, radi mira kod roditelja, popričati sa logopedom, ali stvari su previše individualne da bi se moglo reći što je previše a što premalo.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •