Stranica 11 od 69 PrviPrvi ... 9101112132161 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 501 do 550 od 3421

Tema: Homeschooling?

  1. #501
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj Dijana prvotno napisa Vidi poruku
    Ako pretpostavimo
    da je roditelj inteligentan i dobronamjeran
    a kako mi to možemo pretpostaviti da je roditelj dovoljno inteligentan da zamjeni 10 obrazovanih ljudi?

  2. #502
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj icyoh prvotno napisa Vidi poruku
    Ofkors da tate ne bi homeskulirali. Pa tko je vidio da tata bude doma s djetetom?
    Ja,mi smo oboje doma s djetetom

  3. #503
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Djete i ovako i onako veliki dio znanja koje mu učiteljica prenese u osnovnoj zaboravi, jer je pola toga nepotrebno. Kurikulum, bar ja tako mislim, je totalni, kako bi se Dorotea izrazila, nonsens. Ja bi definitivno svom djetetu filtrirala informacije sa kojima ću ga opteretiti, jer zaista nije bitno da zna da li je bitka kod xyz počela 1456 ili 1457.

    Do kad bi obrazovala - neću sad u to ulaziti.
    Prenjela bi mu dovoljno da bude obrazovan član društva - ovisi sve o tome koliko bi on želio i mogao, to će se tek otkriti.
    a što je s onim što ne možeš prenijeti jer to jednostavno-ne znaš ili ne shvaćaš?

  4. #504
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj The Margot prvotno napisa Vidi poruku
    opet ja sa svojim romantičnim uspomenama...
    margot se svako malo ubaci s uspomenama iz školskih klupa

    ajde, i uz OKK, u srednjoj bi već i tako bila u školi

  5. #505
    rosa avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    2,461

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    HS se ponegdje i plaća - na primjer, u Rusiji.

    Uz uvjet da stanuju 150km do prve civilizacije ili je dovoljno da roditelj samo želi HE za svoje dijete iz ovog ili onog razloga?

    Plaća li Rusija HE i onima dobrostojećima koji iz elitističkih pobuda plaćaju djetetu privatne učitelje?

  6. #506
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    a što je s onim što ne možeš prenijeti jer to jednostavno-ne znaš ili ne shvaćaš?
    Ja sam u 3 osnovne pitala učitelja: Kako nastaje fotografija? On mije odgovorio: Pitaj mamu. Mama je znala, jer je dida bio fotograf.
    Neke stvari neću znati, iako ja imam tu sreću da imamo 6 profesora u užoj obitelji. Uvijek postoji način, samo treba biti skoncentriran na potrebe i želje svog djeteta. Nije van opcije niti privatni učitelj za stvari koje suprug, ja, baka, dida, tetka...nećemo znati.

  7. #507
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    pa nije poanta u tome što možeš prepoznati neznanje i zatražiti pomoć pri prenošenju. Poanta je u tome što možeš nesvjesno dijete ograničiti na svoje znanje. I kad dijete ide u regularnu školu, nemaš nikakvih problema potražiti dodatnu edukaciju. Samo onda dijete zadovoljava em program em mu možeš pružiti dodatno znanje ako "želi znati još"-ovdje je ograničeno na ono što-em smatraš važnim, em možeš prepoznati kao važno, em možeš prihvatiti da trebaš pomoć.

  8. #508
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    da iskarikiram-ja znam njemački jezik. Učila sam ga mnogo godina. Za profesoricu njemačkog sam čista "nula" u znanju. Svejedno, kako ću ja primjetiti da mi treba njena pomoć u prenošenju znanja-tj. dokučiti trenutak kad sam pogriješila, radila krivo, prenijela krivo?

  9. #509
    Dijana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Postovi
    6,003

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    a kako mi to možemo pretpostaviti da je roditelj dovoljno inteligentan da zamjeni 10 obrazovanih ljudi?
    Ovo "inteligentan" nisam mislila pod sposobnošću da zamijeni 10 obrazovanih ljudi ", više da bude dovoljno pronicljiv
    da shvati kad ne može više pružati obrazovanje, pa onda se snaći na neki drugi način.
    I mislim da to nije ništa što normalan, prosječno inteligentan (nikakav genijalac) roditelj,
    koji bi se upustio u OKK ne bi mogao.
    A kontrole bi pokazale koliko je uspješan u podučavanju.

  10. #510
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj Dijana prvotno napisa Vidi poruku
    Ovo "inteligentan" nisam mislila pod sposobnošću da zamijeni 10 obrazovanih ljudi ", više da bude dovoljno pronicljiv
    da shvati kad ne može više pružati obrazovanje, pa onda se snaći na neki drugi način.
    I mislim da to nije ništa što normalan, prosječno inteligentan (nikakav genijalac) roditelj,
    koji bi se upustio u OKK ne bi mogao.
    A kontrole bi pokazale koliko je uspješan u podučavanju.
    vidiš, tu se u temeljima razlikujemo
    ja sam uvjerena da većina ljudi ne zna koliko ne zna.

  11. #511
    Zubic vila avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    782

    Početno

    Citiraj marta prvotno napisa Vidi poruku
    I to je tvoj stav i tvoje osobno misljenje, moj je drugaciji. Iluzorno je razmisljati da se šestogodišnjaci snalaze samo medju šestogodišnjacima. Oni bez problema hendlaju svoje odnose sa svojim vršnjacima, ali puuuno teze hendlaju odnose sa starijim problematičarima. Ali mislim da je to vec BB spomenula.
    Ovo boldano nisam ni napisala. Poštujem drugačiji stav, ali argumente valjda možemo propitkivati.
    Ne kužim zašto su stariji problematičari i njihov odnos s mojim/tvojim djetetom u školi bitan faktor? Jel govorimo o uobičajenom dječjem podbadanju ili baš maltretiranju ili nedajbože nasilju? Gdje ga eventualno oni mogu gnjaviti, pod odmorom, ispred škole? Jel to neko pravilo? Zar ga ne može netko takav gnjaviti ili napasti i kad pustiš dijete samo po sladoled, ili kad ide na slobodnu aktivnost?

    I stvarno me zanima da li ima ovdje netko tko zagovara legalizaciju HS bez ograničenja i ispita? Mislim, jedno je reći- meni bi to pasalo, ali ima li netko tko se generalno zalaže za takvo zakonsko rješenje?
    I još me zanima, a nitko ne odgovara- do koje dobi biste željeli provoditi HS i kako bi reagirali da vam dijete nakon par godina HS-a kaže da bi željelo ići u školu?

  12. #512
    Dijana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Postovi
    6,003

    Početno

    Uz OKK morali bi po meni ići ispiti, inače bi lako moglo doći do zloporabe.
    do koje dobi biste željeli provoditi HS i kako bi reagirali da vam dijete nakon par godina HS-a kaže da bi željelo ići u školu?
    Do četvrtog razreda maksimalno, ovako paušalno govoreći, s tim da bi možda bilo dulje, možda kraće,
    ocijenila bih prema tome kako nam ide općenito. Ako bi dijete poželjelo ići u školu, išlo bi. OKK bi bio tu da djetetu
    život učini boljim, ne gorim. No ovo je za mene teorija jer nemam mogućnosti ostati doma.

  13. #513
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    a kako mi to možemo pretpostaviti da je roditelj dovoljno inteligentan da zamjeni 10 obrazovanih ljudi?
    pa ne mozemo pretpostaviti. ja sam vec rekla da 1-4 si mogu predociti (valjda kroz to sto mi je i dijete proslo te razrede).
    za ostale razrede si ja mogu predociti da imas privanu poduku drugih kompetentnih ljudi.
    a druge stane postoje vjerojatno nacini koji su pametni i moguci, ali ih ja sebi zasada ne mogu predociti. jer mi ih nitko nije objasnio.

    u jednoj knjizi o nadarenoj djeci sam citala o jednoj obitelji koja je imala 4 ne nadarene, nego prilicno genijalne djece. nakon sto u normalnoj skoli nisu dobili ono sto trebaju, dobili su savjete od psihologa i strucnjaka da djecu obrazuju kod kuce. sto su i cinili. s jako dobrim rezultatima. ali nije bilo objasnjeno (jer to nije ni bila tema knjige) kako su oni to organizirali.

  14. #514
    The Margot avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2010
    Lokacija
    sj-zap Hrvatska
    Postovi
    421

    Početno

    hehe, znam da ne zvuči ozbiljno, ali sad sam se sjetila kako smo kao najbolji razred na školi (matematičari) svi kompletno pobjegli sa sata Politike i gospodarstva - just for fun... u razred je s nama išla i kćerka ravnatelja škole. Raska dobila nervni, profesor se rasplakao - (da, točno tako), a mi smo se kesili i jedno drugome namigivali. baš smo se odlično zabavljali

    a tek norijada! ... kupali se u jezeru kompletno obučeni...

    škola je i zabava i druženje sa vršnjacima na tisuću raznih nivoa, a djeci je to potrebno jednako kao i učenje.

  15. #515
    icyoh avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Postovi
    3,717

    Početno

    Citiraj Dijana prvotno napisa Vidi poruku
    Ovo "inteligentan" nisam mislila pod sposobnošću da zamijeni 10 obrazovanih ljudi ", više da bude dovoljno pronicljiv
    da shvati kad ne može više pružati obrazovanje, pa onda se snaći na neki drugi način.

    A što kada to roditelj ne može shvatiti? Ili ne želi?


    Roza, oprosti, no ja zaista ne shvaćam tvoju argumentaciju.
    Tvoja učiteljica iz osnovnjaka nije znala kako nastaje fotografija, a tvoja mama je - i to argument da su roditelji više potkovani za edukaciju.
    Mislim, da moj sin pita učiteljicu (u prvom srednje) kako se radi obračun plaća, ova ne bi znala (a ja znam ) .
    Pa meni to svejedno nije argument za HS.

    Nisu mi dala konkretne odgovore na pitanja do kad bi educirala i što bi prenijela djetetu, a to je nešto što me zaista zanima jer si pokušavam u glavi posložiti kockice.
    No nije bed.

  16. #516
    AdioMare avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    9,023

    Početno

    Citiraj Dijana prvotno napisa Vidi poruku
    Upravo tako. Ne treba zanemariti "kolateralne žrtve" školskog sustava, djecu kojoj takav sustav
    jednostavno ne odgovara, a imaju roditelje koji su voljni u to se upustiti.
    slažem se.
    mene zanima jedna stvar
    treba li djetetu omogućiti da nakon 7. godine stekne uvid u jedan drugi načina školovanja, ovaj puta u vulgaris školi gdje idu sva djeca, i za koje škola jest i za koje nije...
    (pretpostavljam da je 7. godine ipak iskusilo neke primjere podučavanja kod kuće s roditeljima ili tetkom, pa je kroz to doživjelo OKK)
    ... i ako se taj školski način iz suvislog razloga ne pokaže dobrim za naše dijete, tako bi onda bilo opravdano odlučiti drugačije zajedno s djetetom (ili ne?)
    ILI
    mi odlučimo umjesto djeteta naprosto tako jer smo mu nastavili nuditi samo OKK?

    mene muči evo recimo opravdanost toga, da djetetu ne damo uvid i u drugi (u ovom slučaju obrazovanje u školi) koncept obrazovanja.

    na osnovu kojih pokazatelja mi donosimo odluku o OKK ako uopće nismo vidjeli kako dijete funkcionira u školskom kolektivu,
    i na osnovu kojih pokazatelja roditelj odlučuje da je za njegovo dijete OKK ispravnije, ako nije omogućio da dijete iti dobije uvid kako obrazovanje u klasičnoj, vulgaris školi izgleda?

    neću se ljutiti ako me nitko nije razumio

    mislim, smije li HS biti (primarno, ako se kao takav može svrstati) preventivna (negativna) reakcija na školski sustav, ili, konkretno ti, marta, misliš da je to "tek" naknadna reakcija na djetetovo nesnalaženje u njemu?

    sad sam "pojasnila"

  17. #517
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    pa nije poanta u tome što možeš prepoznati neznanje i zatražiti pomoć pri prenošenju. Poanta je u tome što možeš nesvjesno dijete ograničiti na svoje znanje. I kad dijete ide u regularnu školu, nemaš nikakvih problema potražiti dodatnu edukaciju. Samo onda dijete zadovoljava em program em mu možeš pružiti dodatno znanje ako "želi znati još"-ovdje je ograničeno na ono što-em smatraš važnim, em možeš prepoznati kao važno, em možeš prihvatiti da trebaš pomoć.
    Pa upravo sam ti pokušala objasniti banalnim primjerom da i profesori mogu djete "ograničiti" jer većina njih ne zna sve, pogotovo ne u današnje doba.
    Moj otac je u 2 razredu srednje već rješavao zadatke iz fizike i matematike na "svoj" način koji je profa kasnije "pokupio" od njega. Djeca najčešće prerastu i učitelje i roditelje, hvala Bogu; mislim da je važno dati im ono prvo znanje, naučiti ih učiti, kasnije puno toga oni sami istražuju, uče, shvačaju. Mi smo tu da ih poguramo. Mislim da ovo znanje do 8 osnovne dosta roditelja može pokriti.

  18. #518
    The Margot avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2010
    Lokacija
    sj-zap Hrvatska
    Postovi
    421

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    margot se svako malo ubaci s uspomenama iz školskih klupa

    ajde, i uz OKK, u srednjoj bi već i tako bila u školi
    možda malo iritiram - ali moje top omiljeno životno razdoblje je bilo školovanje, ja naprosto obožavam moju ekipu iz škole, pogotovo osnovne; to su moji dečki i moje curke.

  19. #519
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    da iskarikiram-ja znam njemački jezik. Učila sam ga mnogo godina. Za profesoricu njemačkog sam čista "nula" u znanju. Svejedno, kako ću ja primjetiti da mi treba njena pomoć u prenošenju znanja-tj. dokučiti trenutak kad sam pogriješila, radila krivo, prenijela krivo?
    pa ja bih to primjetila tako, sto se u tu poduku ne bi ni upustila. bez obzira sto vec dugo zivim na njemackom govornom podrucju i dobro govorim jezik.
    znaci potrazila bih kompetentnu osobu.

    znam da matku 1-4 mogu, svom vlastitom djetetu. to sam i vidjela . osim toga i dok sam isla u mioc i studirala, davala sam instrukcije iz matematike za osnovnu skolu i gimnazije koje nisu mioc.

  20. #520
    AdioMare avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    9,023

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    nakon sto u normalnoj skoli nisu dobili ono sto trebaju, dobili su savjete od psihologa i strucnjaka da djecu obrazuju kod kuce. sto su i cinili. s jako dobrim rezultatima. ali nije bilo objasnjeno (jer to nije ni bila tema knjige) kako su oni to organizirali.
    aha, znači ipak je u nekim slučajevima prijelaz na HE u biti reakcija na nekompetentno (za njihovu djecu) školstvo, što mi je logično.
    prevencija takve vrste mi nije baš logična jer ne možemo pretpostaviti kako će se stvari odvijati

  21. #521
    Dijana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Postovi
    6,003

    Početno

    AM, da ne citiram tvoju postinu (uvijek se nekako bojim za taj forumski prostor), pravo zboriš, to bi i meni bila dilema, no odluka bi trebala biti na roditelju, i on, ako osluškuje svoje dijete, mislim da ne može napraviti veću štetu, ili štetu koja se ne može popraviti, bilo da ga ostavi doma ili
    pošalje u školu.
    Mislim da je za OKK potreban ogroman angažman, i da su vrlo rijetki koji bi se na to odlučili. Što nije razlog da kao takav ne postoji.

  22. #522
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj icyoh prvotno napisa Vidi poruku
    A što kada to roditelj ne može shvatiti? Ili ne želi?


    Roza, oprosti, no ja zaista ne shvaćam tvoju argumentaciju.
    Tvoja učiteljica iz osnovnjaka nije znala kako nastaje fotografija, a tvoja mama je - i to argument da su roditelji više potkovani za edukaciju.
    Mislim, da moj sin pita učiteljicu (u prvom srednje) kako se radi obračun plaća, ova ne bi znala (a ja znam ) .
    Pa meni to svejedno nije argument za HS.

    Nisu mi dala konkretne odgovore na pitanja do kad bi educirala i što bi prenijela djetetu, a to je nešto što me zaista zanima jer si pokušavam u glavi posložiti kockice.
    No nije bed.
    Jeli tražiš da ti svoj osobni kurikulum iznesem? Još ga nemam rekla sam ti Icy, provaj razumjeti koncept, ne možeš odrediti koliko znanja i na koji način, bar ja još uvijek ne mogu, dok ti djete nije dovoljno veliko da shvatiš kako funkcionira i kako brzo usvaja neke stvari.

    A što se tiče argumenata, pa tebi niti jedan ne bi bio dobar jer si contra HS. Reci mi, jeli ima šanse da itko na ovom svijetu promjeni tvoje mišljenje, kakav bi to argument trebao bit, kakav argument tražiš?

    Meni na primjer svi argumenti koje su dale cure na ovoj temi za HS stoje i skroz su mi shvatljivi, zbog toga sam se i zainteresirala za HS in the first place, jer kad sam počela čitati o tome znaš kako se reče, kliknulo mi je sve na svoje mjesto. Meni to sve ima smisla razumješ?

  23. #523
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    seni, o tome ja i pričam,
    vidjela si da ne možeš. jer si za to sposobna.
    ja jednostavno ne smatram da je dovoljan broj ljudi sposoban uvidjeti da ne može.

    navela si matematiku, za koju si držala instrukcije. Što je s 10 ostalih predmeta, koje znaš da znaš...ali?
    oprosti ako je ovo osobni nivo

    ja mogu (i vjerojatno jesam) biti uvjerena da je OŠ i predavanje svega što djeca u OŠ uče za mene piece of cake. A možda će se naći profesor nekog od predmeta i grohotom se nasmijati

  24. #524
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Evo opet su ponoviti, ovo ej vrlo korisno za procitati:
    Homeschool Progress Report 2009: Academic Achievement and Demographics
    http://www.hslda.org/docs/study/ray2...StudyFINAL.pdf

  25. #525
    icyoh avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Postovi
    3,717

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Jeli tražiš da ti svoj osobni kurikulum iznesem? Još ga nemam rekla sam ti Icy, provaj razumjeti koncept, ne možeš odrediti koliko znanja i na koji način, bar ja još uvijek ne mogu, dok ti djete nije dovoljno veliko da shvatiš kako funkcionira i kako brzo usvaja neke stvari.

    A što se tiče argumenata, pa tebi niti jedan ne bi bio dobar jer si contra HS. Reci mi, jeli ima šanse da itko na ovom svijetu promjeni tvoje mišljenje, kakav bi to argument trebao bit, kakav argument tražiš?

    Meni na primjer svi argumenti koje su dale cure na ovoj temi za HS stoje i skroz su mi shvatljivi, zbog toga sam se i zainteresirala za HS in the first place, jer kad sam počela čitati o tome znaš kako se reče, kliknulo mi je sve na svoje mjesto. Meni to sve ima smisla razumješ?
    Za Cv - hvala, ne treba.

    Uporno izbjegavaš moje pitanje.
    Što bi prenijela djetetu?
    Ne pitam iz hira nego pitam jer si napisala da dijete ne treba znati sve.
    Po meni je to dosta sklisko područje jer znači da ćeš ti odrediti ono što smatraš bitnim da dijete zna.
    Jesi to htjela napisati?

    Kažeš da ne možeš odrediti koliko znanja i na koji način, bar ja još uvijek ne mogu, dok ti djete nije dovoljno veliko da shvatiš kako funkcionira i kako brzo usvaja neke stvari.
    znači opet ćeš ti procjenjivati koliko znanja i na koji način. Nadalje - postoje standardi kojih se treba pridržavati, ne možeš dvanaestogodišnjaka učiti velikim slovima.
    OK, prihvaćam da nisi još isplanirala detalje, no stav koji sada iskazuješ (barem meni) nije neka argumentacija u korist HS.


    Moj stav da HS nije idealna opcija za šire mase se neće promijeniti. Isto kao i moj stav da HS nije idealna opcija za mene.
    I moj stav da HS nije za svakoga.

    NO napisala sam na prethodnoj strani, a vidim da ti je promaklo, da HS mogu "prihvatiti" pod određenim uvjetima.
    A nijedan od tih uvjeta nije da nema ocjena i da roditelj samostalno i nekontrolirano određuje što će dijete učiti.
    A to iščitavam iz tvojih postova. Možda se varam, no ja sam to tako shvatila.

    Jesmo se skužile?
    Posljednje uređivanje od icyoh : 10.12.2010. at 14:42

  26. #526
    AdioMare avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    9,023

    Početno

    Citiraj Dijana prvotno napisa Vidi poruku
    no odluka bi trebala biti na roditelju, i on, ako osluškuje svoje dijete, mislim da ne može napraviti veću štetu
    toga se malo "pribojavam", da ti budem iskrena
    koje sve odluke mogu preventivno donositi roditelji u svrhu dobrobiti djece, gdje je ta granica kada se roditelj treba zapitati
    neke odluke nas trajno određuju i nisu jednake kao odluka da će nam dijete imati ograničen izlazak ili neće jesti smoki (šalim se )
    mislim da se za OKK roditelj treba založiti (ako je sposoban) ali u situaciji iskušanog, neadekvatnog školstva.
    no, preventivno mi nema opravdanja. bar meni.

    daleko od toga da ga ne treba ozakoniti, nisam to rekla.
    upravo zbog djece koja se nikako nisu uspjela integrirati u šk. sustav -
    koji u svakom slučaju treba unaprijediti.

  27. #527
    icyoh avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Postovi
    3,717

    Početno

    [QUOTE=icyoh;1765692] Mogu prihvatiti slijedeće:
    - da mama koja zadovoljava određene kriterije obrazuje dijete do neke dobne granice (ne iznad 4. osnovne)
    - da dijete redovito polaže stručne ispite u skladu sa strukom (tj. razredne ispite koje polažu sva djeca)
    - da te ispite provodi i ocjenjuje neutralna osoba (ne mama)
    - da mama predaje po nekoj špranci, ne oo što ona procjeni da treba
    - da se svako odstupanje kažnjava na neki način (tj. da HS ne postane izlika za mame koje svoje dvanaestogodišnjake nisu naučile zbrajati)
    - da se (na neki način, nemam ni približnu ideju) i djetetove želje uzmu u obzir

    [QUOTE]

    Ponavljam što sam napisala pod kojim uvjetima mi HS ima smisla.
    Posljednje uređivanje od icyoh : 10.12.2010. at 14:45

  28. #528
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    potpis na ichoy
    mada mi se čini da takav HS zagovornicama HS onda nema nikakvog smisla. Jedino što se HS po pravilima običnog školstva može EVENTUALNO izbjeći je dosada?, evenutalno bivanje žrtvom i eventualno pogađanje djetetova tempa. Mada i za pogađanje djetetova tempa treba neko osnovno znanje metodike.

  29. #529
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Adio Mare, i mene zanima ovo što ti pitaš.
    HS kao alternativa ili preventiva.
    Jer recimo, za mene HS ne dolazi u obzir kao preventiva, ali bi ga možda i mogla probaviti kao alternativu kad za takvo nešto postoje opravdani razlozi (dugotrajni izostanci zbog bolesti, putovanja i sl., teška socijalizacija djeteta itd.). I to naravno uz stroge kontrole i testiranje znanja.


    Ja sam također pomagala školarcima s kemijom (svojoj rodici, nepuči i nenoj prijateljici, i sve 3 su imale petice ). Ali pratila sam školski program, i s gradivom i tempom, inače bi se zasigurno pogubila s informacijama, možda i zato jer znam više od onoga što njima u stvari treba.
    Nadalje, ja sam sigurna da bi svojim poznavanjem biologije mogla bez većih problema i bez imalo guglanja pokriti gradivo osnovne i srednje škole. Međutim, kad je mlađem neputu u nižim razredima osnovne trebalo objasniti efekt staklenika zapela sam odmah u startu jer mali naravno nije znao ni što je ozon, ni kisik, a i općenito pojam plin mu je bio poprilično apstraktan. Hoću reći, nije dovoljno samo posjedovati znanje, treba ga znati prenijeti i prilagoditi uzrastu djeteta.

  30. #530
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    [QUOTE=icyoh;1765818][QUOTE=icyoh;1765692] Mogu prihvatiti slijedeće:
    - da mama koja zadovoljava određene kriterije obrazuje dijete do neke dobne granice (ne iznad 4. osnovne)
    - da dijete redovito polaže stručne ispite u skladu sa strukom (tj. razredne ispite koje polažu sva djeca)
    - da te ispite provodi i ocjenjuje neutralna osoba (ne mama)
    - da mama predaje po nekoj špranci, ne oo što ona procjeni da treba
    - da se svako odstupanje kažnjava na neki način (tj. da HS ne postane izlika za mame koje svoje dvanaestogodišnjake nisu naučile zbrajati)
    - da se (na neki način, nemam ni približnu ideju) i djetetove želje uzmu u obzir


    Ponavljam što sam napisala pod kojim uvjetima mi HS ima smisla.
    Meni su ovo apsolutno ne prihvatljivi uvjeti! Nemam sad vremena pisat zašto jer mi Š visi na sisi, ali budem. UŽAS samo da dodam.

  31. #531
    Dijana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Postovi
    6,003

    Početno

    AM, eto tome bi i služio sustav kontrole, da se dijete doživotno (ma ne ni na dulje) ne zezne.

    I slažem sa kriterijima icyoh, osim da OKK treba dopustiti isključivo do 4. osnovne i da mama mora zadovoljavati određene kriterije. (vjerojatno fakultet-po meni nije kriterij).

  32. #532
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    TO sam i pretpostavila-da su ti neprihvatljivi takvi uvjeti.zašto užas-to mi nije jasno

  33. #533
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    samo jos da dodam, da su mi ova pitanja potpuo jasna. jer kao sto vec rekoh neki postovi koji zagovaraju hs zvuce vrlo nekompetentno i opcenito zbrckano, ideoloski....i da dalje ne nabrajam.

    adio mare, razumjem te. ja to sve skupa ne vidim kao uklesano u kamenu. ja mislim da je sasvim moguce preskakivanje iz jednog sustava u drugi.
    pred nesto vremena sam citala u ovdasnjim novinama o jednoj obitelji koja je isla na jednogodisnji put oko svijeta sa svoja dva sina skolske dobi. mislim da je jedan isao u osnovnu skolu (1-4), a drugi u nizu srednju. zatrazili su dozvolu za to od "schulrat-a" (to je tijelo zaduzeno za osnovne i srednje skole).
    obavezali su se poducavati djecu tokom te godine puta. dobili su potreban materijal od skole, savjete, pomoc. preko interneta su i onako bili u vezi.
    funkcioniralo ja prilicno dobro.
    kad su se vratili, djeca su polagala ispite. jedan je normalno presao u sljedeci razred.
    drugi je ponavljao razred. tako su odlucili komisija i roditelji i dijete, jer su mu rezultati bili na granici. i to je meni ok. mislim da ponavljane razreda nije previsoka cijena za iskusto putovanja oko svijeta.

    takode u jednoj knjizi "Der engagierte Lehrer und seine Feinde", Niki Glattauer koji je pisac knjige i profesor na gimnaziji spominje slucaj jednog svog ucenika koji je bio jako dobar, a svako toliko je pokoju godinu prove skolujuci se kod kuce, odnosno na putu.

    ja mislim i nadam se da se krecemo prema dobu u kojem ce skolski sustav iz kompletne linearnosti (koja je bila i potrebna i razumljiva u doba kada su je skolstvo postalo javno dobro) preci u dinamicno polje, koje bolje odgovara potrebama 21-og stoljeca.

    u jucerasnjem "Standardu" (pametne dnevne novine), povodom toga da je austrija na "Pisa" testiranju prosla jako lose (31 mjesto od 34, uzas i tuga) pise:

    "Fast auf den Tag genau vor 236 Jahren wurde in Österreich die vielleicht wichtigste, sicher aber nachhaltigste, weil bis heute wirksame Schulreform beschlossen. Am 6. Dezember 1774 unterzeichnete Kaiserin Maria Theresia die "Allgemeine Schulordnung für die deutschen Normal-, Haupt und Trivialschulen in sämmtlichen Kayserlichen Königlichen Erbländern". Eine nachgerade umstürzlerische Radikalreform, denn die bis dahin fest in der Hand der Kirche liegende Bildung wurde zu einer Angelegenheit des Staates erklärt.
    Die Einführung einer sechsjährigen Schulpflicht gab der Alphabetisierung für die große Masse der bildungsfernen Schichten in den "Trivialschulen" (Volksschulen) entscheidende Schubkraft, und vieles in der heutigen Schule ist ein Erbe dieser Theresianischen Schulreform, etwa der Unterricht im Klassenverband. Besonderes Augenmerk lag auf der Bildung der Lehrer, die in "Normalschulen" die Normen des Unterrichts vermittelt bekamen.
    Mehr als zwei Jahrhunderte später steht die "Lehrerbildung neu" ganz oben auf der Agenda. Wird auch Zeit. Ein Reformdetail. Aber nur eines von vielen. Nicht nur, weil Österreich das vierte schlechte Pisa-Zeugnis bekommen hat. Mehr als ein Viertel der Jugendlichen sind am Ende ihrer Pflichtschulzeit de facto Teil-Analphabeten. Die Schule, die sie dazu gemacht hat und macht, ist organisatorisch und strukturell im Prinzip noch immer die von Maria Theresia.
    Es sollte einleuchten, dass ein Bildungssystem, das für das 18. Jahrhundert revolutionär und effektiv war, den veränderten Ansprüchen und Lebensrealitäten im 21. Jahrhundert nicht mehr gerecht werden kann."

    brzinski skraceni prevod:
    prije tocno 236 godina ostvarena je mozda najvaznija i dan danas vazeca reforma skolovanja: obrazovanje koje je do tada bilo u rukama crkve preslo je u ruke drzave. uvedeno je obavezno skolovanje u trajanju od 6 godina, cime je ucinjen veliki korak u suzbijanju nepismenosti u socijalno ugrozenijim slojevima....
    danas kada nam pisa test pokazuje da skoro cetvrtina mladih nije dovoljno pismena, vrijeme je da tu skolu koja je jos uvijek strukturirana i organizirana kao u vrijeme marije terezije reformiramo i prilagodimo 21. stoljecu.
    Posljednje uređivanje od seni : 10.12.2010. at 15:01

  34. #534
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    seni, ovaj primjer o putu oko svijeta-potpuno je suprotan stavovima zagovaratelja HSa na temi.
    Tu se radi o poštovanju i praćenju funkcioniranja i ritma sustava.

  35. #535
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Citiraj Dijana prvotno napisa Vidi poruku
    I slažem sa kriterijima icyoh, osim da OKK treba dopustiti isključivo do 4. osnovne i da mama mora zadovoljavati određene kriterije. (vjerojatno fakultet-po meni nije kriterij).
    Potpis.

    Ajde, bar smo se mi kontra-grupa složili
    I eto, nakon 9 strana mijenjam stav iz apsolutno protiv HS u dozvoljen kao alternativa u određenim situacijama.

    Roza, jedva čekam da čujem objašnjenje zašto su ovi uvjeti užas

  36. #536
    The Margot avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2010
    Lokacija
    sj-zap Hrvatska
    Postovi
    421

    Početno

    meni je ovo super čitati;
    a šta biste rekli na kćer moje kume - mala je odlikašica, predsjednica razreda, uključena u sto aktivnosti, sve stigne... sada ide u 6. razred. Mama joj je par puta ponudila pomoć oko zadaće, više onako da se uključi, a mala se smrtno uvrijedila - da šta se ti imaš miješati u moju zadaću, to je moja stvar, ja to mogu sama, odi i ostavi me na miru... morate priznati da bi takvo dijete bilo nemoguće uključiti u HS.

  37. #537

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Lokacija
    Zagreb, Trešnjevka
    Postovi
    11,211

    Početno

    Citiraj The Margot prvotno napisa Vidi poruku
    hehe, znam da ne zvuči ozbiljno, ali sad sam se sjetila kako smo kao najbolji razred na školi (matematičari) svi kompletno pobjegli sa sata Politike i gospodarstva - just for fun... u razred je s nama išla i kćerka ravnatelja škole. Raska dobila nervni, profesor se rasplakao - (da, točno tako), a mi smo se kesili i jedno drugome namigivali. baš smo se odlično zabavljali
    E vidiš, meni se od ovakvih uspomena diže kosa na glavi
    Kolektivno markiranje? Jedno sam uspjela nekako eskivirati, u 7. razredu, i to začudo bez negativnih posljedica. U srednjoj sam, falabogu, išla u tako "štrebersku" školu u kojoj nikome takve besmislice nisu padale na pamet.
    To naglašavanje pripadnosti razredu kao svetoj zajednici uvijek me smetalo, iako sad, uz nešto poznavanja psihologije, mogu shvatiti kako se to razvija.

    I nemojte se zavaravati da bi Google puno pomogao u obrazovanju kod kuće. Internetska znanja nisu baš tako apsolutni autoritet. Pročitajte Keenov "Kult amatera" pa ćete vidjeti
    Doduše, ono što me kod regularnog obrazovanja brine su, između ostalog, i greške u udžbenicima, kojih ima naveliko, tako da više ni školski udžbenici nisu neprikosnoveni autoritet.

  38. #538
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Šta 9, 11 strana

  39. #539
    Dijana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Postovi
    6,003

    Početno

    Ja sam shvatila da joj je užas kaj mali visi na cici , a s ovim drugim se jednostavno ne slaže.

  40. #540
    icyoh avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Postovi
    3,717

    Početno

    Citiraj Dijana prvotno napisa Vidi poruku
    AM, eto tome bi i služio sustav kontrole, da se dijete doživotno (ma ne ni na dulje) ne zezne.

    I slažem sa kriterijima icyoh, osim da OKK treba dopustiti isključivo do 4. osnovne i da mama mora zadovoljavati određene kriterije. (vjerojatno fakultet-po meni nije kriterij).

    Nisam mislila na fakultet nego na neki ispit/provjeru koju osoba mora proći.
    A ne da (bubam napamet) nepismena osoba koja jedva zbraja homeskulira dijete.
    Apropo dobne granice - po meni mora postojati. Jer ne može mama educirati dvadesetogodišnjaka za doktora.
    Četvrti razred mi se čini u redu, no ako netko ima drukčije viđenje dobne granice zaista me zanima



    neopisivo me zanima zašto su Rozi ovi uvjeti užas. Evo s Dijanom (koja zagovara HS zar ne?) smo se lijepo našli.

    Znači li to da:

    - bilotko može educirati dijete, bez ikakve provjere roditeljskog znanja, sposobnosti...

    - da djetetovo znanje ne treba provjeravati? I da dijete ne treba imati razinu znanja koje školski sustav zahtjeva od drugih? .....kako bi se to dijete upisalo na faks? I shvaćaš li da to znači da neki roditelj dijete može ne naučiti čitati?

    - da djetetovo znanje ocjenjuje samo mama bez ikakve kontrole? .....Shvaćaš li da to znači da mama može djetetu napisati sve petice, a dijete (karikiram) ne zna brojati?

    - da mama ne treba predavati po špranci? Tj. da može desetogodišnjaka učiti štogod želi, a to će se prihvatiti kao "redovno" obrazovanje?

    - da ne treba kontrolirati i sankcionirati roditelje koji bi HS iskoristili? Znači ne treba sankcionirati mamu koja ne dozvoli desetogodišnjaku da ide u školu i ne nauči da čitati?

    - da djetetove želje ne treba uopće uvažiti?



    Ali da se jasno napiše da kanije ne bi ispalo da netko nekome stavlja riječi u usta.
    Posljednje uređivanje od icyoh : 10.12.2010. at 15:14

  41. #541
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj Pcelica Mara prvotno napisa Vidi poruku
    Potpis.

    Ajde, bar smo se mi kontra-grupa složili
    I eto, nakon 9 strana mijenjam stav iz apsolutno protiv HS u dozvoljen kao alternativa u određenim situacijama.
    eppur si mouve

  42. #542
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Citiraj The Margot prvotno napisa Vidi poruku
    meni je ovo super čitati;
    a šta biste rekli na kćer moje kume - mala je odlikašica, predsjednica razreda, uključena u sto aktivnosti, sve stigne... sada ide u 6. razred. Mama joj je par puta ponudila pomoć oko zadaće, više onako da se uključi, a mala se smrtno uvrijedila - da šta se ti imaš miješati u moju zadaću, to je moja stvar, ja to mogu sama, odi i ostavi me na miru... morate priznati da bi takvo dijete bilo nemoguće uključiti u HS.
    To dijete bi svoj HS vjerojatno savrseno hendlalo samo.

  43. #543
    The Margot avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2010
    Lokacija
    sj-zap Hrvatska
    Postovi
    421

    Početno

    [QUOTE=tanja_b;1765851]ETo naglašavanje pripadnosti razredu kao svetoj zajednici uvijek me smetalo, iako sad, uz nešto poznavanja psihologije, mogu shvatiti kako se to razvija. QUOTE]


    ja s tim nemam problema - apsolutni sam romantičar i očajno dosadna za proučavanje jer nemam nikavih trauma iz tog razdoblja... sorry...

  44. #544
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Seni

  45. #545
    The Margot avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2010
    Lokacija
    sj-zap Hrvatska
    Postovi
    421

    Početno

    Citiraj marta prvotno napisa Vidi poruku
    To dijete bi svoj HS vjerojatno savrseno hendlalo samo.
    pa bogme - to više nisu curice - to su mini alfa ženke - da čovjek čuje te spike koje vode dvanaestogodišnjakinje... kakav crni HS... roditelji bježe glavom bez obzira da dobiju tih par sati mira dnevno. ) (karikiram...)

  46. #546
    summer avatar
    Datum pristupanja
    May 2005
    Lokacija
    St
    Postovi
    4,600

    Početno

    Citiraj marta prvotno napisa Vidi poruku
    To dijete bi svoj HS vjerojatno savrseno hendlalo samo.
    ja sam bila to dijete i obozavala sam skolu :cool:

  47. #547
    eris avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2007
    Lokacija
    Doboj
    Postovi
    859

    Početno

    Ima jedan vic, prosvjetni: Mama: Sine, koji danas datum?
    Sin: 27. avgust, mama!
    Mama: Uh, hvalim te Bože, sad ćeš ti meni opet u školu, dosado mala!

    Ima djece koja obožavaju školu, ima roditelja koji obožavaju školu, ima djece koja mrze škole, a roditelji im obožavaju školu, ima djece koja vole ići u školu, a roditeljima je skoro pa svejedno, a ima i takvih gdje je svejedno i djetetu i roditelju. Pa tako da je obrazovanje, pogotovo osnovno, obavezno, volio ne volio, mogao ne mogao. Tokom njega, mnogi se talenti uzdignu, mnogi, na žalost nestanu, a mnogi otkriju svoje nove osobine i sposobnosti, jer su na sreću, bili primorani. Školstvo je sistem, i ja kao majka, se smatram dijelom sistema, ali samo dijelom, nikako nisam u mogućnosti pružiti sve ono što sistem moće. Pa čak iako sam nadprosječno inteligentna, govorim 5 stranih jezika, pišem eseje ko Tolstoj, i sviram gitaru, klavir i obou. Ja nisam sistem. Drugo su ekstremne situacije, daljina, bolesno dijete, i slično.

  48. #548
    Tashunica avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    tamo, tamo daleko
    Postovi
    5,770

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Djete i ovako i onako veliki dio znanja koje mu učiteljica prenese u osnovnoj zaboravi, jer je pola toga nepotrebno. Kurikulum, bar ja tako mislim, je totalni, kako bi se Dorotea izrazila, nonsens. Ja bi definitivno svom djetetu filtrirala informacije sa kojima ću ga opteretiti, jer zaista nije bitno da zna da li je bitka kod xyz počela 1456 ili 1457.
    koliko sam ja shvatila HS bi trebao imati određene smjernice i na kraju nekakvog razdoblja bi dijete polagalo nekakve ispite i to bi mi još nekako i bilo prihvatljivo.
    ali ovo što ti pišeš roza nikako. zamisli da svaki roditelj za sebe filtrira što mu je bitno i prenosi to djetetu. htjeli mi to ili ne, roditelji smo i pristrani smo što se naše djece tiče pa ako nekome baš ne ide jedno poglavlje fizika, ha bože moj preskočimo ga i gotovo. ti misliš da je to ok?
    i što ako je predvišeno da dijete u 7. razredu zna da je ta neka bitka počela tu i tu, te i te godine i dijete to mora naučiti, ti ćeš jednostavno sama odlučiti da je to višak i jednostavno ćeš preskočiti?

    ovaj dio mi se uopće ne sviđa i ne mogu prihvatiti ovakve argumente.

  49. #549
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Citiraj summer prvotno napisa Vidi poruku
    ja sam bila to dijete i obozavala sam skolu :cool:
    I ja, i bilo mi je dosadno. :notcool:

  50. #550
    Osoblje foruma Kaae avatar
    Datum pristupanja
    May 2008
    Lokacija
    badgerella.com
    Postovi
    10,890

    Početno

    Citiraj apricot prvotno napisa Vidi poruku
    nisam do sada shvatila ključnu poruku: ljudi svoju dijecu ne bi trebali obrazovati kod kuće budući da nisu sposobni pružiti im znanje širokoga spektra? je li to - to?
    Ja bih to formulirala ovako:

    Ljudi koji nisu sposobni ZA TO ne bi trebali svoju djecu skolovati kod kuce jer im nece moci pruziti znanje sirokog spektra i samim time ce ih sprjecavati u daljnjem odabiru, ili im samo otezavati daljnju edukaciju.

    Zbog toga smatram da HS per se ne bi trebao biti izbor. Nije fer prema djeci jer roditelj koji spada u prethodnu definiciju nece znati bolje od sustava sto je za njegovo dijete najbolje. Jednostavno za to nema, da jako pojednostavim, strucnu spremu.

    Sinoc sam pitala muza i potvrdio je sladjina iskustva - osobno poznaje Amerikance koji su prosli homeschooling i svi redom znaju vise od prosjecnog AMERICKOG djeteta koje je zavrsilo prosjecnu redovnu skolu. Svejedno je li ona privatna ili javna. Ne moze ih usporediti s prosjecnim HRVATSKIM djetetom koje jos uvijek, u prosjeku jel, dolazi s vise znanja nakon te zavrsene skole i, u slucajevima kad se nadje unutar americkom edukacijskog sustava, briljira sve tamo negdje do sredine fakultetskog obrazovanja. Jer upravo tamo Amerikanci rade velik korak naprijed i ostavljaju sve miljama iza sebe. U isto vrijeme, svi ti ljudi pokazuju poprilicnu asocijalnost i opcenito ne upadaju u okvire prosjecnog djeteta/odrasle osobe. Zbog toga nisu ni bolji ni losiji od nekog drugog, ali razlika se primjecuje (jednako kao sto se, stajaznam, plava kosa razlikuje od smedje).

    HS unutar nekog sustava koji ga kontrolira i propisuje, zasto da ne. HS unutar sustava gdje roditelj nasumicno odlucuje da zna i moze skolovati dijete - nikako.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •