ja bi da se sustav unaprijedi i da bude puno kvalitetniji i suvremeniji nego je sad.
i da je šareniji.
pluralizam u obrazovanju mi se čini kao dobra podloga za napredak društva općenito
jer znamo što se dogodi kad svi moraju misliti isto.
ja bi da se sustav unaprijedi i da bude puno kvalitetniji i suvremeniji nego je sad.
i da je šareniji.
pluralizam u obrazovanju mi se čini kao dobra podloga za napredak društva općenito
jer znamo što se dogodi kad svi moraju misliti isto.
Kakvo igranje obaveza? Moj će imat obaveze neće se igrat da ih ima...
I Pinky draga moram te razočarat, al ne treba se informirat isključivo preko vikipedije. Ja želim Homeschoolat a ne Unschoolat. Zapravo, kombinacija to dvoje mi je sasvim OK.
Ja se zalažem za nekontrolirani HS. A nisam baš nigdje jasno rekla kako bi moj plan učenja sa djetetom izgledao, samo sam spomenula da ne bi pratila kurikulum i da ne bi išla u po meni besmislene detalje.
Negdje along the way bi uključila knjige bilježnice kompjuter...vidjet ćemo, nemam pojma još kakvi su kapaciteti moga Š. Za sad voli plastični čekić i gitaru...
u potpunosti se slažem s ovim. i ja sam za to da dođe HS: zapravo kad čitam o ovom konroliranom hs, mislim kad bi se malo promijenio dale bi se napraviti ok stvari. meni bi recimo odgovarlo nešto između redovnog školovanja i hs, mislim da sam to već spomenula, da djeca nisu kao u zatvoru pa moraju baš stalno ići u školu i tamo se školovati, osim kad su teško bolesna. Nekakav vrsta protočnosti i fleksibilnosti.
I iznad sve ga bih izbacila one deformirajuće stolove i stolice koje su onako poredane u red. To uopće nije child-friendly.
Kao što mi je ok to da doće hs mislim da se pridlozi za njega ne moraju u potpunosti temeljiti na onom slovenskom ili na britinskom, može se naći nešto potpuno novo, "hrvatsko". Iako znam da oni koji to odobravaju gore u instucijama vole da im se servira neki primjer koji će oni slijediti jer ih je strah eksperimentaranja. Zato mislim da je problem hs da nema dovoljno studija ili istraživanja o postignućima i rezltatima tog obrazovanja (jer djeca nisu u sustavuu pa se to ne mjeri). Kad bi takve stvari više postojale, onda bi i institucije reagirale drugačije. Na neki način ih razumijem, svi se oni boje pogriješiti i nitko ne želi biti kriv ako se djeci našteti.
Ja bih pitala nešto pobornike i simpatizere nekontroliranog hs-a. Evo, da ne pričamo više o nekim apstraktnim zanemarivačima, sarmama, kravama i ostalo, da malo pričamo o konkretnim primjerima, eno bila sam spomenula Rome, ali nitko baš ne trza.
Mislite li da je obvezno osnovnoškolsko obrazovanje donijelo romskoj djeci išta dobro, ili bi im bilo bolje da su pod izlikom nekontroliranog hs-a bili doma?
Ja sam išla s par Roma u osnovnu školu, za jednu curu znam pouzdano da ne bi ni išla u školu da nije morala, iovako je pol vremena izostajala jer je morala doma čuvati braću i sestre.
Sustav nije bio prilagođen njima. Bili su loši učenici. Nisu bili najpopularniji u razredu (ali imali su prijatelje). Bi li im bilo bolje da nisu ni morali ići u školu?
Jennifer, da ti odgovorim - mislim da od nekontroliranog HS nitko ne bi profitirao.
Po mom mišljenju niti djeca odgovornih i obrazovanih roditelja koji bi bili dobri kandidati za HS ner bi profitirala nekontroliranim HS.
Ne zbog uskraćivanja šetnje do škole, druženja u školi i sl., nego zbog toga jer smatram da pojedinac ne može imati dovoljno široko znanje za kvalitetno obrazovanje djeteta.
Uz to, mislim da roditelji ne mogu biti dovoljno objektivni, kako pri prenošenju znanja tako ni u provjeri znanja.
Ako se ovdje računa na pomoć susjeda, baka i tetaka, mislim da dosta roditelja takvu vrstu pomoći traži i uz redovan program školovanja.
Ali obvezati npr. susjeda na podučavanje kompletnog gradiva iz određenog područja mi se čini malo previše (ja recimo nikad ne bi na takvo nešto pristala da me susjedi zamole).
Uz to, kako bi provjerili kompetentnost tog susjeda? Pa može nam dijete naučiti da je dupin riba, jer susjed tako misli.
Znači, opet bi roditelj trebao sve kontrolirati.
I na kraju, što s tim djetetom/osobom nakon završenog 4-godišnjeg, 8-godišnjeg ili 12-godišnjeg HS?
Da poslodavac vjeruje roditeljima na riječ (ja ne bi, da sam poslodavac).
Što ako osoba nakon HS poželi nastavak obrazovanja na nekom fakultetu?
Smije li se barem tada pristupiti provjeri znanja, ili kako ste vi neki to zamislili?
I molila bi da mi netko navede samo jednu dobrobit nekontroliranog HS. Ja se pokušavam sjetiti, ali ne ide i ne ide...
Ovo o Romima, imala sam neke male veze s njima. Evo ja ću reći da sam 100% sigurna da bi oni imali, odnosno da imaju dobrobiti od obaveznog školovanja. Sad, koliko oni te dobrobiti koriste to je upitno. Kriv je i sustav jer im obrazovanje uopće nije prilagođeno. Oni su druga kultura, drugi narod, a učitelji tako ne misle pa ih tretiraju kao odmetnike. Smatraju da su lopvi. Vjerojatno su u pravu jer stvarno kradu. Znala sam jednog malog roma koji je znao nešto ukrasti i učiteljici iz torbe, ali sam shvatila da je to dio njegove kulture, on ne zna da to nije u redu, jer njegov narod preživljava na takav način. Za njih HS uopće nema smisla jer nema nitko poučavati, roditelji su im neobrazovani (bar ti s kojima sam ja imala neke veze). Taj mali Rom je stalno govorio da želi postati automehaničar, ali u školi je bio tako loš da se radilo o tome da će potpuno ispasti iz sustava (škole jer je ponavljao par puta). Nisam primijetila da mu je drago zbog toga, da je situacija bila drugačije mislim da bi on rado ostao. Romi su specifični jer oni šalju svoju djecu u školu kad im se prohtije, tako da nekad u 3-ćem osnovne možeš naći Roma učenika kojem maltene rastu dlake na bradi, ali ga ne možeš izbaciti jer mu u papirima jasno piše da je istih godina kao druga djeca. Zato jer su roditelji malo preglancali rodni list a to ne možeš dokazati. I normalno je da to jadno dijete kad dođe u prvi osnovne kad je praktički pred pubertetom ni nema motivacije za učenje. Dakle, sistem školovanja uopće nije za njih (i to bi trebalo mijenjati), ali oni koji završe školu i ipak uspiju postati automehaničari sigurno se izvuku iz začaranog kruga siromaštva i izoliranosti i više ne moraju preživljavati od skupljanja boca po smeću i krađe.
Meni je zapravo ovo najbolji dio školskog obrazovanja - mogućnost izgradnje boljeg i kvalitetnijeg života (za neke) i zato baš i ne volim kad se pljuje po tome. Ne dolaze svi od obrazovanih roditelj i solidnih domova i tu ne mislim samo na rome. IObrazovanje djece je jedno od ljudskih prava - kad je već netko ranije spomenuo ljudska prava.. Mislim da se na internetu može skinuti potpuna povelja (ili tako nešto ) o dječjim pravima pa se tamo može vidjeti ima li što što bi se moglo odnositi na hs. Mislim da se u hs radi više o pravima roditelja, jer bih to stavila pod pravo slobodnog izbora, a to se ne odnosi na djecu jer kad su mali uglavnom se smatra da nisu u stanju odlučiti, nego se kaže da imaju pravo na zaštitu itd.