Stranica 4 od 69 PrviPrvi ... 234561454 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 151 do 200 od 3421

Tema: Homeschooling?

  1. #151
    summer avatar
    Datum pristupanja
    May 2005
    Lokacija
    St
    Postovi
    4,600

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Mendula je prekrasno napisala, straši me pomisao da se roditelju više ne vjeruje nego su potrebna uvođenja strogih kontrola. Meni se od ovakvog stava ledi krv u žilama.
    je, kao, roditelji su svi cvijece. pisala sam vec na staroj temi, pa se ponavljam: u ruralnoj i pomalo zatucanoj sredini iz koje dolazim, do skole se, a posebno zenskoj djeci, i ne drzi previse. da postoji mogucnost HS, bez kontrole, jer roditelj zna najbolje, ne mislis li da bi nekima moglo pasti na pamet da je za malu i dosta da zna u polju i oko krava jer ce se ionako udat i radjat dicu? jos ako je skola udaljena par km i ionako smo se mucili s prijevozom, troskovima i slicno...

    da dam neki drugi primjer - da sam ja napisala 'I want teach my two childs english at house' - sta bi pomislila?
    mogu li ja to malo proguglati prije nego zapocnemo lekciju za taj dan?

  2. #152

    Datum pristupanja
    Feb 2005
    Lokacija
    skoro na vrhu
    Postovi
    1,304

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    Navedeno je da ako želiš nastaviti školovanje u istom sustavu trebaš zadovoljiti kriterije. Nema načina da ti sustav drugačije da pravo da mu odjednom postaneš dio.
    Ako ideš sistemom HSa, i dalje dijete mora zadovoljiti kriterije ako nastavlja u sustavu (upisuje SŠ ili fakultet)
    Koji su kriteriji, znanje ili petice iz prehodnog školovanja?
    Ako je znanje, onda i HS ima svoj mjesto. Ako su petice, što to govori?

  3. #153
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Roza, htjela ti to ili ne, i sada postoji sustav kontrole nad roditeljima. Samo je nažalost, često NEADEKVATAN. Od CZSS na dalje..
    Što ne znači da u ideji i nekakvoj praksi ne postoji.

  4. #154
    summer avatar
    Datum pristupanja
    May 2005
    Lokacija
    St
    Postovi
    4,600

    Početno

    evo vidim da me je seni preduhitrila

  5. #155
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj mendula prvotno napisa Vidi poruku
    Koji su kriteriji, znanje ili petice iz prehodnog školovanja?
    Ako je znanje, onda i HS ima svoj mjesto. Ako su petice, što to govori?
    Kriterij je procjena znanja. Testovi su standardizirani, nisu prilagođeni #individualno pristupanom HS djetetu#, dakle svejedno.
    petica jest (ili bi trebala biti) rezultat testiranja znanja, a ne nikakva činjenica sama po sebi.

  6. #156

    Datum pristupanja
    Feb 2005
    Lokacija
    skoro na vrhu
    Postovi
    1,304

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    ne mislim da se s tim trebas sloziti.
    medutim hs sam po sebi uopce ne znaci odsustvo drila, sistema batine i nagrade i slicno.
    procitala sam nesto literature od holta. svidjelo mi se. ali i dalje ne razumjem, tko to garantira da ce roditelji, ili privatni ucitelji koje roditelji angaziraju, upotrebiti druge metode?
    zasto bi roditelj sam po sebi imao drugi pristup?. jednako tako se moze usredotociti na "greske", na ono "sto manje znas" i slicno.
    zato sto je roditelj? los argument.
    Ok, HS može biti jednako dobar/loš koliko i sustav. Sustav, kako on može biti bolji? Roditelji (neki) imaju volju za poboljšanjem pa će je naći kroz HS, sustav nema ni na traženje roditelja.

  7. #157
    Dijana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Postovi
    6,003

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    mogla bi se složiti, ali
    za nekog ko je živio u kukuljici u kojoj je druženje ograničeno na slične i simpatične i moderirano od strane sličnih i simpatičnih-ne vidim mogućnost "emocionalnog i tjelesnog" očvrščivanja.
    To nikako ne znači da treba djecu pustit da se "čeliče" i mlate nego da se sustavno od malih dana adekvatno uče međuljudskim odnosima.
    A ti međuljudski odnosi-nažalost ili nasreću-idu u smjeru činjenice da ćeš teško moći naći okolinu koja je uvijek i svagda apsolutno podržavajuća.
    Pa i u školi si na kraju sami biraju društvo, zar ne, opet je na kraju na njima izbor.
    U većoj dobi možeš bolje razumjeti druge ljude i njihove razloge, dok si mali
    uglavnom ti nije jasno zašto si nečija meta, i zapravo se sam osjećaš kriv.
    Djeca se u razrede svrstavaju po mjestu stanovanja (uglavnom), pa kako im grah padne. Možda budu imali
    razrednog nasilnika, ako budu imali sreće, neće imati, a tko zna kako će ih opet potrefit s
    učiteljicom. Sve je to lutrija, daleko od idealnog.
    Uglavnom, u načelu sam za izbor.

  8. #158
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Citiraj mendula prvotno napisa Vidi poruku
    Koji su kriteriji, znanje ili petice iz prehodnog školovanja?
    Kriterij je znanje.
    Koje se ocjenjuje kako bi se jednostavno dokazalo da je osoba, više-manje uspješno, stekla određeno znanje.


    Edit: i opet kasnim krumpirić je već odgovorila
    Posljednje uređivanje od Pcelica Mara : 09.12.2010. at 12:46

  9. #159
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Onda bi mogli i uvesti kontrolu roditeljstva - nekim ljudima je bolje da ne budu roditelji.

  10. #160
    AdioMare avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    9,023

    Početno

    mendula, ja ne kužim zašto tvoje dijete plače jer nije dobilo odličan?
    dobro, mala je, prvi razred, razočaranje je tu, skroz razumijem taj dio - ako je to

    no, tko je postavio kriterij odličan i samo odličan?

  11. #161
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Onda bi mogli i uvesti kontrolu roditeljstva - nekim ljudima je bolje da ne budu roditelji.
    već sam ti rekla da kontrola roditeljstva postoji, samo da kod nas ne funkcionira na razini.
    Kad se dvoje ljudi rastaje, na višoj razini od njihove osobne, smatra se kompetentnost sustava (da odredi skrbništvo)
    kad se roditelji ponašaju (izvan granica) neadekvatno, postoji CZSS koji preuzima skrbništvo

    etc.

  12. #162
    Zubic vila avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    782

    Početno

    Moram se zapitati otkuda toliko nepovjerenje prema društvu, okolini da se djetetu želi biti i otac i majka i društvo i prijatelj i liječnik i ... Dobro je Cvijeta napisala, najbolje da ne izlazimo iz kuće.
    Uz sve manjkavosti našeg obrazovnog sustava, a prva ću kritizirati i predložiti promjene, bojim se da bi u praksi većini djece OKK zatvorilo više vrata nego bi ih otvorilo.
    Roza, napisala si da bi tebi odgovarao sustav gdje ti biraš koja znanja želiš djetetu prenijeti. Ne čini li ti se da mu time (ako ne misliš slijediti kurikulum) gotovo pa činiš nemogućim upis na fakultet? I do koje dobi bi ti doma obrazovala dijete? I što bi napravila da te on moli da ga upišeš u školu?

  13. #163
    Stijena avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    3,803

    Početno

    Citiraj mendula prvotno napisa Vidi poruku
    Koji su kriteriji, znanje ili petice iz prehodnog školovanja?
    Ako je znanje, onda i HS ima svoj mjesto. Ako su petice, što to govori?
    a čime se procjenjuje razina znanja u HS?
    ocjena (bilo brojčana bilo opisna) u bilo kojem sustavu sama po sebi ne znači ništa i nije sama sebi svrhom, ali postoji s određenom svrhom da se utvrdi određena razina nečega
    No, opet se možemo vratiti na to koja je kod nas svrha ocjenjivanja

  14. #164
    icyoh avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Postovi
    3,717

    Početno

    Meni je prearogantno smatrati da je djetetu dovoljno onoliko znanja koliko smo mu mi u stanju prenijeti.
    Umjesto da želimo bolje za djecu, mi ih limitirano našom razinom obrazovanja.

  15. #165
    Anemona avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2007
    Lokacija
    sjeverozapadna
    Postovi
    11,053

    Početno

    Citiraj icyoh prvotno napisa Vidi poruku
    Meni je prearogantno smatrati da je djetetu dovoljno onoliko znanja koliko smo mu mi u stanju prenijeti.
    Umjesto da želimo bolje za djecu, mi ih limitirano našom razinom obrazovanja.
    X

  16. #166
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj Zubic vila prvotno napisa Vidi poruku
    Moram se zapitati otkuda toliko nepovjerenje prema društvu, okolini da se djetetu želi biti i otac i majka i društvo i prijatelj i liječnik i ... Dobro je Cvijeta napisala, najbolje da ne izlazimo iz kuće.
    Uz sve manjkavosti našeg obrazovnog sustava, a prva ću kritizirati i predložiti promjene, bojim se da bi u praksi većini djece OKK zatvorilo više vrata nego bi ih otvorilo.
    Roza, napisala si da bi tebi odgovarao sustav gdje ti biraš koja znanja želiš djetetu prenijeti. Ne čini li ti se da mu time (ako ne misliš slijediti kurikulum) gotovo pa činiš nemogućim upis na fakultet? I do koje dobi bi ti doma obrazovala dijete? I što bi napravila da te on moli da ga upišeš u školu?

    Stalno se preskaće bit HS-a; ne želim biti svome djetetu ništa više od onog što mi je priroda dala da mu budem (kao što je dala i svim vrstama) majka, odgajateljica i učiteljica. Svoje prijatelje će imati, svoje društvo će imati, imat će vrijeme kad neće biti uz moj skut, i kad će sam donositi odluke bez roditeljske pomoći. HS nije način da se djete zarobi uz roditelje, HS je reakcija na užasan školski sistem, i na nemogučnost izbora za svoje djete.

    I opet ponavljam, ja ne tražim usluge od društva i države, ja tražim ono što je moje osnovno ljudsko pravo, da sama kao roditelj odaberem naćin školovanja za svoje djete.

  17. #167
    miniminia avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Lokacija
    hlebinska škola
    Postovi
    882

    Početno

    Još jedan od problema OKK-a koje mi ovako dok radim nešt drugo pada na pamet, što je sa suvremenim i najnovijim tehnologijama, dostignućima, otkrićima, tendencijama?

  18. #168
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Zašto misliš da je to tvoje pravo? Baš mi je to zanimljivo..

  19. #169
    miniminia avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Lokacija
    hlebinska škola
    Postovi
    882

    Početno

    Roza,i ostale Okk-ašice s kim si se ti družila kad si bila mala? Najvjerojatnije s ekipom iz ulice, koja je išla u istu školu?

    Primjer strašne traume je kada se dijete treba seliti iz škole u školu, pa to je katastrofa....A škole rade po istom programu...Znači nije sve u nastavnom gradivu.

  20. #170
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    Zašto misliš da je to tvoje pravo? Baš mi je to zanimljivo..
    26 članak deklaracije o ljudskim pravima:
    Roditelji imaju pravo prvenstva u izboru obrazovanja za svoju djecu (potpisano prije 50 godina)

  21. #171
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    26 članak deklaracije o ljudskim pravima:
    Roditelji imaju pravo prvenstva u izboru obrazovanja za svoju djecu (potpisano prije 50 godina)
    ok, ja sam pričala o moralnom pravu, ne deklarativnom

  22. #172

    Datum pristupanja
    Feb 2005
    Lokacija
    skoro na vrhu
    Postovi
    1,304

    Početno

    Citiraj Stijena prvotno napisa Vidi poruku
    a čime se procjenjuje razina znanja u HS?
    ocjena (bilo brojčana bilo opisna) u bilo kojem sustavu sama po sebi ne znači ništa i nije sama sebi svrhom, ali postoji s određenom svrhom da se utvrdi određena razina nečega
    No, opet se možemo vratiti na to koja je kod nas svrha ocjenjivanja
    Razina znanja procjenjuje se provjerom kad je provjera potrebna. Provjera je potrebna je pri upisu u neku formalnu školu ili kod zaposlenja ili gdjeveć. Znanje je također potrebno kod nekog posla ili zadatka pa se tu samo po sebi procjenjuje i provjerava ako je to kome bitno.
    Znanje koje nije potrebno ne treba se ni provjeravati, a hoće li se usvajati stvar je volje i slobode pojednica. U školi nažalost pojedinac ne odlučuje o tome, odlučuju za njega neki koji ga uopće ne poznaju - ali znaju što će mu u životu trebati.



    AM, kriterij odličan postavljen je u školi motivirajući peticama u prvom razredu i ispravcima svega što nije petica. O usputnom razgovornom odnosu prema peticama u školi i izvan nje da i ne pričam.

  23. #173
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj mendula prvotno napisa Vidi poruku



    AM, kriterij odličan postavljen je u školi motivirajući peticama u prvom razredu i ispravcima svega što nije petica. O usputnom razgovornom odnosu prema peticama u školi i izvan nje da i ne pričam.
    Gotovo sam sigurna da je ovo usko vezano uz osobni (ne tvoj, nego općenito) sustav vrijednosti:
    dijete mi prolazi s pet-ergo:uspio sam.

  24. #174
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Mendula, možeš li mi molim te pojasniti koje je to potrebno, a koje nepotrebno znanje.
    I tko i na koji način procjenjuje koje je znanje potrebno, a koje nije?

  25. #175

    Datum pristupanja
    Feb 2005
    Lokacija
    skoro na vrhu
    Postovi
    1,304

    Početno

    Citiraj icyoh prvotno napisa Vidi poruku
    Meni je prearogantno smatrati da je djetetu dovoljno onoliko znanja koliko smo mu mi u stanju prenijeti.
    Umjesto da želimo bolje za djecu, mi ih limitirano našom razinom obrazovanja.
    To uopće nije smisao HS. Roditelji nisu alfa i omega obrazovanja. Postoje sve moguće i nemoguće solucije za pomoć, uključujući i institucije. Meni je bitna komponenta odgoja.

  26. #176
    icyoh avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Postovi
    3,717

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    26 članak deklaracije o ljudskim pravima:
    Roditelji imaju pravo prvenstva u izboru obrazovanja za svoju djecu (potpisano prije 50 godina)
    Iskreno, meni uopće to ne stoji.
    Mislim, OK, ako ti smatraš da će tvoje dijete biti obrazovanije ako ga ti učiš matematiku i pravopis, to je tvoje pravo.
    Ja mislim da se varaš - što je moje pravo.


    No isto tako mislim da je pravo tvog djeteta da studira ono što samostalno odabere. A mislim da će to pravo jako teško ostvariti ako ćeš ga educirati doma (posebno ako će htjeti upisati nešto što tebi očito ne leži pa ga nećeš kvalitetno educirati). No ofens ofkors.

  27. #177
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    ok, ja sam pričala o moralnom pravu, ne deklarativnom
    Uf nemojmo se doticati moralnih prava please, dok je cijeli svijet jedno veliko ruglo mi ćemo pričati o moralnosit HSa?

  28. #178
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Uf nemojmo se doticati moralnih prava please, dok je cijeli svijet jedno veliko ruglo mi ćemo pričati o moralnosit HSa?
    pa mogli bi mi sada o koječemu u svijetu, al to nije tema

  29. #179
    icyoh avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2007
    Postovi
    3,717

    Početno

    Citiraj mendula prvotno napisa Vidi poruku
    To uopće nije smisao HS. Roditelji nisu alfa i omega obrazovanja. Postoje sve moguće i nemoguće solucije za pomoć, uključujući i institucije. Meni je bitna komponenta odgoja.


    Znači sad ipak vjeruješ institucijama da će ti pružiti kvalitetnu pomoć? Ali ne vjeruješ da mogu kvalitenije obrazovati tvoje dijete od tebe.

    A i zaista me zanima koje su to solucije za pomoć u RH. Pogotovo van Zg.


    A po meni je baš to bit HS - što roditelj procjeni da može bolje od institucije i društva.
    Moža - ako živi na pustom otoku.
    Ovako će dijete kad tad morati naučiti živjeti u društvu, po standardima društva. A ne po maminim standardima.
    Posljednje uređivanje od icyoh : 09.12.2010. at 13:17

  30. #180
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    Zašto misliš da je to tvoje pravo? Baš mi je to zanimljivo..
    dobro pitanje krumpiric!
    ponavljam, ja nemam nista protiv hs i priznat cu da sam ponekad pomislila da bi moje dijete od hc imalo prilicne benefite,
    ali na globalnoj razini mislim da je pitanje, koliko i kakvo pravo roditelj ima glede obrazovanja djeteta, prilicno zackoljeno.
    ukljucuje li to pravo i pravo da roditelj smatra da dijete uopce ne treba obrazovanje? i to pravo ostvari, pa dijete uopce ne dobije obrazovanje?
    ili da procjeni da je recimo matka super, ali engleski bezveze? ili nesto slicno?

    ta su pitanja jako vazna, jer ako se zakonom dozvoli da roditelj ima 100% ingerencije nad obrazovanjem djeteta u smislu da odlucuje da li dijete uopce treba znanje, te zatim koje znanje treba, a koje ne treba, onda se na njih mora imati suvisao odgovor.
    zato europse zemlje koji imaju mogucnost hs-a, imaju i neki sustav pracenja i kontrole.

    sve je lijepo dok zamisljamo angazirane, pametne, sposobne i empaticne roditelje, sa dovoljno znanja i zelje, te dovoljno novaca (ili ako imaju mogucnosti trampe u okolini) da plate privatne sate za odredene fahove kojima sami ne vladaju.

    ali sto sa onim drugima? koji misle da je citanje i pisanje i racunanje do 100 dovoljno?
    i onim koji misle da ti obrazovanje uopce ne treba.
    ili to, da je vecina hs u americi potaknuta religioznim razlozima, u smislu da zabranjuju djecu ucenje moderne znanosti i slicno?
    Posljednje uređivanje od seni : 09.12.2010. at 13:18

  31. #181
    Stijena avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    3,803

    Početno

    Citiraj mendula prvotno napisa Vidi poruku
    Znanje koje nije potrebno ne treba se ni provjeravati, a hoće li se usvajati stvar je volje i slobode pojednica. U školi nažalost pojedinac ne odlučuje o tome, odlučuju za njega neki koji ga uopće ne poznaju - ali znaju što će mu u životu trebati.
    Ko što rekoh daleko od toga da je naš školski sustav idealan pogotovo što se tiče omjera teorijskih i praktičnih znanja, ali što sad to znači da i taj pojedinac mora biti vidovit koja će to znanja njemu u životu trebati,a koja ne, pa će se eto sam odlučiti što će usvajati, a što ne. Hoće li onda i sam odlučiti koja su to pitanja opće kulture ili mu to ipak nameću nekakve društvene norme?....i koje dobi mora biti taj pojedinac da o tome može samostalno i kompetentno () odlučivati. Svojedobno se sjećam kad su izmislili strukovne škole i onda se čudom čudili kako ih nitko ne upisuje nego svi po gimnazijama unatoč tome što ih bar pola iz završene gimnazije ne namjerava nikamo na daljnje školovanje. To je naravno bilo i zato jer djeca s 14 godina nemaju pojma što žele raditi u životu, pa im ta bezlična gimnazija dobro dođe ko neki vakuum u kojem ne moraju puno razmišljati o tome što će raditi do kraja života.
    I još jedan primjer. kad sam završila osnovnu školu neizmjerno sam htjela i mislila kako ću studirati jezike jer me to bezgranično zanimalo. Naravno da mi je u jezičnoj srednjoj to toliko dogulilo da mi na kraju srednje isto nije padalo niti na pamet, a opet sam se već profilirala u tom smjeru - i što sad? Ima li se taj pojedinac pravo i predomisliti jednom u životu ili ono bed lak - što si si izabrao naučiti - naučio si.
    Cijelo vrijeme sam mislila kako je širina znanja ipak jedna poželjna kvaliteta, a sad vidim kako je ipak najvažnije sve to što više suziti.
    Posljednje uređivanje od Stijena : 09.12.2010. at 13:20

  32. #182

    Datum pristupanja
    Feb 2005
    Lokacija
    skoro na vrhu
    Postovi
    1,304

    Početno

    Citiraj Pcelica Mara prvotno napisa Vidi poruku
    Mendula, možeš li mi molim te pojasniti koje je to potrebno, a koje nepotrebno znanje.
    I tko i na koji način procjenjuje koje je znanje potrebno, a koje nije?
    To bih ja tebe pitala (tebe, u smislu suprotne strane, je l'). Stručnjaci u Ministarstvu određuju koje je znanje potrebno a koje nije. Ako smijem pitati, po kojem kriteriju? Kome su bitne odrednice tog kriterija? Možda je to samo proizvoljan opis opće kulture. A možda gojimo odgovarajuće pijune za svoje igre. Možda i ne, ali onda vam neće smetati da sama odlučim u kojem smjeru ću odgajati i obrazovati svoje dijete.

  33. #183

    Datum pristupanja
    Feb 2005
    Lokacija
    skoro na vrhu
    Postovi
    1,304

    Početno

    Citiraj icyoh prvotno napisa Vidi poruku
    Znači sad ipak vjeruješ institucijama da će ti pružiti kvalitetnu pomoć?
    Da, sama ću izabrati koje su po mom mišljenju kvalitetne a koje nisu.

  34. #184
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    S obzirom kakvo nepovjerenje vlada prema roditeljima, dalo bi se zaključiti da roditelji nisu ljudi koji žele najbolje za svoje djete.

    Pisale smo mi i pisale 4 strane, opet ista pitanja. Roditelj osluškuje potrebe mogučnosti i želje svog djeteta. Ukoliko je odgoj i obrazovanje djeteta ono što je najvažniji faktor u roditeljskom životu, a najčešće jest ukoliko se već odlučite i za HS, onda se može pretpostaviti da taj roditelj ipak ima odnos sa svojim djetetom takav da ga neće gurat u matematiku ako djete pokazuje afinitete prema glazbi.

  35. #185
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    ili to, da je vecina hs u americi potaknuta religioznim razlozima, u smislu da zabranjuju djecu ucenje moderne znanosti i slicno?
    pa meni se čini da je i ovdje većina razloga slične prirode, ne mislim religiozne, al svakako je stav nekakvog uvjerenja, a ne toliko želje da djetetu pružimo bolje obrazovanje. a smisao škole je prvenstveno - obrazovanje.

    no, u cilju bolje rasprave, mislim da moramo uzeti u obzir dianinu pretpostavku - da je HS pod strogim sustavom kontrole. i da su roditelji više-manje normalni.

  36. #186
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    S obzirom kakvo nepovjerenje vlada prema roditeljima, dalo bi se zaključiti da roditelji nisu ljudi koji žele najbolje za svoje djete.

    Pisale smo mi i pisale 4 strane, opet ista pitanja. Roditelj osluškuje potrebe mogučnosti i želje svog djeteta. Ukoliko je odgoj i obrazovanje djeteta ono što je najvažniji faktor u roditeljskom životu, a najčešće jest ukoliko se već odlučite i za HS, onda se može pretpostaviti da taj roditelj ipak ima odnos sa svojim djetetom takav da ga neće gurat u matematiku ako djete pokazuje afinitete prema glazbi.
    a ako je roditelj apsolutno nesposoban razlikovati D-moll od C dura??? (da se opet javim na raport)

  37. #187
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    a ako je roditelj apsolutno nesposoban razlikovati D-moll od C dura??? (da se opet javim na raport)
    Aj mi nađi jednu učiteljicu koja razlikuje d mol od c dura please! Mislim na ove koje ih vode od 1-4.
    Ako već vidim da mi je djete nadareno za glazbu, a srećom ja razlikujem mol od dura, onda ako ne mogu sama potražit ću pomoć od privatnog učitelja. Simple as that.

  38. #188
    AdioMare avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2006
    Postovi
    9,023

    Početno

    Gotovo sam sigurna da je ovo usko vezano uz osobni (ne tvoj, nego općenito) sustav vrijednosti:
    dijete mi prolazi s pet-ergo:uspio sam.
    složila bih se s ovim
    u mojem slučaju, doma, petica je pod mus samo ako je djetetu pod mus
    tj ako se dijete želi potruditi da bi dobilo više
    inače, vrlo dobar jest vrlo dobar
    i dobar jest dobar

    no, i odličan jest odličan

    ne mogu i ne moraju svi biti odlični, mogu težiti k tome usvajajući više i više znanja ili vještina

  39. #189
    Osoblje foruma BusyBee avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    7,214

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    ali neće ga/ju npr. naučiti timskom radu s osobama koje ti po nečem-ne odgovaraju
    ja zaista u ovoj priči gledam na spuštanje na normalne/naše uvjete.
    HE ne iskljucuje timski rad s drugom djecom i drugim odraslima. Ne bi trebao iskljucivati.

    Drugo, ne zelim dijete "spustiti" na nase uvjete. Nasi uvjeti NISU normalni i ja ne zelim da se vec sad moje dijete pomiri s time da je ovo sto sad zivimo normalno. Je li to tezi put - JE. Je li mozda nemoguc i neodrziv - mozda je. I ja se zelim boriti za to da se nesto promijeni i mijenja. I zelim da moje dijete vidi da se ne mirim s onim sto nije dobro u nasem drustvu.

  40. #190
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku

    no, u cilju bolje rasprave, mislim da moramo uzeti u obzir dianinu pretpostavku - da je HS pod strogim sustavom kontrole. i da su roditelji više-manje normalni.

    u tom smislu mislim, da je mogucnost hs-a jedna ok opcija.

  41. #191
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Citiraj mendula prvotno napisa Vidi poruku
    To bih ja tebe pitala (tebe, u smislu suprotne strane, je l'). Stručnjaci u Ministarstvu određuju koje je znanje potrebno a koje nije. Ako smijem pitati, po kojem kriteriju? Kome su bitne odrednice tog kriterija? Možda je to samo proizvoljan opis opće kulture. A možda gojimo odgovarajuće pijune za svoje igre. Možda i ne, ali onda vam neće smetati da sama odlučim u kojem smjeru ću odgajati i obrazovati svoje dijete.
    I sama si rekla - stručnjaci u ministarstvu.
    Dakle, ljudi, više njih, osmišljavaju programe školovanja.
    Nitko ne kaže da su ti programi savršeni, ali su i podložni stalnim izmjenama.
    Mene zanima kako bi tek onda jedan ili dva roditelja mogli smisliti neki dobar program školovanja. Na osnovu čega bi procijenili koje je znanje potrebno njihovom djetetu? Kako bi mogli procijeniti sklonosti djeteta prema određenom području kad oni jednostavno ne mogu imati dovoljno široko znanje da sva područja pokrivaju jednako kvalitetno.

    Da ne pričam sad o mogućnostima nastavka školovanja, upisa na fakultete, gdje kriteriji moraju biti isti za sve, one školovane u institucijama ili kod kuće.

    I ne razumijem kakve pijune za kakve igre spominješ...

  42. #192
    Zubic vila avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    782

    Početno

    Roza nisi mi na ovo odgovorila:

    Roza, napisala si da bi tebi odgovarao sustav gdje ti biraš koja znanja želiš djetetu prenijeti. Ne čini li ti se da mu time (ako ne misliš slijediti kurikulum) gotovo pa činiš nemogućim upis na fakultet? I do koje dobi bi ti doma obrazovala dijete? I što bi napravila da te on moli da ga upišeš u školu?
    Ne moraš odgovoriti ako ne želiš i nemoj se osjećati napadnutom, samo me zanima.

  43. #193
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Aj mi nađi jednu učiteljicu koja razlikuje d mol od c dura please! Mislim na ove koje ih vode od 1-4.
    Ako već vidim da mi je djete nadareno za glazbu, a srećom ja razlikujem mol od dura, onda ako ne mogu sama potražit ću pomoć od privatnog učitelja. Simple as that.
    pa to je nešto što srećom razlikuješ. ni učiteljica od 1-4. neće znati matematiku, jezik...na nekoj razini na kojoj ja znam.
    Niti joj je stohastička matematika i izučavanje latinskog i ljudske anatomije nužno.
    Ali zato zna hrpu stvari koje niti ja niti ti ne znamo-a služi baš tome da dijete adekvatno nauči svega po dovoljno.
    Ja neću vidjeti grešku u molu (mm fala Bogu ima gotovo apsolutan sluh), a ti nećeš vidjeti nekakvu drugu grešku.
    Mislim da će učiteljica od 1-4. vidjeti dovoljno-a oni dalje i više nego dovoljno.
    Ako rade svoj posao kako treba.

    /da se ne uvučem u tu raspravu, tko garantira da će roditelj raditi SVOJ posao kako treba.

  44. #194
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj BusyBee prvotno napisa Vidi poruku
    HE ne iskljucuje timski rad s drugom djecom i drugim odraslima. Ne bi trebao iskljucivati.

    Drugo, ne zelim dijete "spustiti" na nase uvjete. Nasi uvjeti NISU normalni i ja ne zelim da se vec sad moje dijete pomiri s time da je ovo sto sad zivimo normalno. Je li to tezi put - JE. Je li mozda nemoguc i neodrziv - mozda je. I ja se zelim boriti za to da se nesto promijeni i mijenja. I zelim da moje dijete vidi da se ne mirim s onim sto nije dobro u nasem drustvu.
    znam da ne bi, samo HS uključuje samo pomno odabrane, nama prihvatljive i adekvatne "suradnike"-a tako ne izgleda RL. Ako izgleda, a voljela bi da izgleda...blago onom kome izgleda.




    Izgleda

  45. #195

    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    zapad
    Postovi
    1,076

    Početno

    Cvijeta Ja sam svoju djecu sama naučila skijati, klizati i sl. prvenstveno
    zato jer moje starije dijete u školi skijanja nije funkcioniralo.
    Djeca su različita, ja za svoje mlađe nebi imala dvojbe da ide u regularnu školu
    dok bi za starije razmišljala o HS.
    Veliki plus za HS mi je upravo to pitanje "socijalizacije".
    Pojam socijalizacije kod mene čak izaziva više negativnih nego pozitivnih konotacija.
    Svi se od najranije dobi bojimo da nam dijete neće biti socijalizirano, a onda se za par godina žalimo da ga odgaja
    "društvo". Pa kako i neće kad smo u prosjeku s njima tek 3-4 sata dnevno (govorim za prosječne
    roditelje koji rade 8-9 sati).
    Ukuse, mišljenja, sve to kod naše djece formira društvo. A tko čini to društvo? Neka x djeca nekih x roditelja, čija
    su mišljenja i stavovi možda x km udaljena od mojih.
    Što mi vrijedi što ja filtriram crtiće, knjige isl. koje će moja djeca gledati, ako to drugi roditelji ne čine, ako im daju sve
    što im serviraju TL i ostali.
    Znamo da su mnogi poznati ljudi iz povijesti, čiji su roditelji bili imućni, školovani kod kuće.
    Također znamo da vani postoje privatne škole (ali one s moralnim renomeom a ne kao kod nas) u koju roditelji šalju djecu kako
    bi bila u jednoj kontroliranoj i zaštićenoj okolini, a ne prepuštena upitnom društvu.
    Javne škole vani najčešće glase kao one najgore, a naše su sve škole javne.
    Meni je pitanje odgojne komponente, osobito u dobi < 10 god, puno važnije od pitanja obrazovne komponente.
    U krajnjoj liniji, nije li većina nas (manje-više) već prije 1. razreda naučila djecu onome što se uči u 1. razredu?

  46. #196
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj mendula prvotno napisa Vidi poruku
    To bih ja tebe pitala (tebe, u smislu suprotne strane, je l'). Stručnjaci u Ministarstvu određuju koje je znanje potrebno a koje nije. Ako smijem pitati, po kojem kriteriju? Kome su bitne odrednice tog kriterija? Možda je to samo proizvoljan opis opće kulture. A možda gojimo odgovarajuće pijune za svoje igre. Možda i ne, ali onda vam neće smetati da sama odlučim u kojem smjeru ću odgajati i obrazovati svoje dijete.
    to je ok pitanje.
    ali ako cemo svaku strucnost dovoditi u pitanje i to argumentima "ja mislim da je to glupo", kako ce nase kompleksno drustvo funkcionirati?
    da li ja mogu reci, da smatram da je gradevinska dozvola nonsens, te da cijela procedura odredena tamo u nekom "lijevom" ministarstvu nema smisla.
    pa shodno tome, svoju kucu sagraditi kako hocu i gdje hocu?
    a i propise o zastiti od potresa su isto tako donjeli "neki tamo", pa sto bi oni bili obavezujuci?

    skolski sustav se i te kako moze mijenjati, kada bi se svi udruzili i napravili pritisak.
    pa i sada ima skola kao waldorf ili montessori, moze se i njih izabrati, ako je petica trn u oku.
    Posljednje uređivanje od seni : 09.12.2010. at 13:42

  47. #197
    Sanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,657

    Početno

    Citiraj summer prvotno napisa Vidi poruku
    evo vidim da me je seni preduhitrila
    I mene, stigoh sa zakašnjenjem.

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Onda bi mogli i uvesti kontrolu roditeljstva - nekim ljudima je bolje da ne budu roditelji.
    Kontrola roditeljstva i te kako postoji. Na žalost, ne funkcionira uvijek u praksi kako treba, ali postoji.

    Citiraj icyoh prvotno napisa Vidi poruku
    Meni je prearogantno smatrati da je djetetu dovoljno onoliko znanja koliko smo mu mi u stanju prenijeti.
    Umjesto da želimo bolje za djecu, mi ih limitirano našom razinom obrazovanja.
    Točno tako - i ne samo razinom obrazovanja, nego i interesa, osobnog ukusa, trenutnog životnog stila i da ne nabrajam dalje.

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    zato europse zemlje koji imaju mogucnost hs-a, imaju i neki sustav pracenja i kontrole.

    sve je lijepo dok zamisljamo angazirane, pametne, sposobne i empaticne roditelje, sa dovoljno znanja i zelje, te dovoljno novaca (ili ako imaju mogucnosti trampe u okolini) da plate privatne sate za odredene fahove kojima sami ne vladaju.
    Da, i meni se opcija HS-a čini dobrom, ali u vrlo strogo definiranim uvjetima i s objektivnim (nepotkupljivim) kontrolama.

    Problem čak i s tim angažiranim, pametnim, sposobnim i empatičnim roditeljima jest taj što ljudi, čak i pametni etc, i kad djeluju u najboljoj namjeri, često nisu svjesni nekih svojih nedostataka, predrasuda, naginjanja na ovu ili na onu stranu...

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    ili to, da je vecina hs u americi potaknuta religioznim razlozima, u smislu da zabranjuju djecu ucenje moderne znanosti i slicno?
    I meni se čini da su vjerski razlozi često pokretač želje za HS-om.

    Citiraj Zubic vila prvotno napisa Vidi poruku
    Moram se zapitati otkuda toliko nepovjerenje prema društvu, okolini da se djetetu želi biti i otac i majka i društvo i prijatelj i liječnik i ... Dobro je Cvijeta napisala, najbolje da ne izlazimo iz kuće.
    To sam se i ja pitala čitajući ovaj topic. Iz njega se očitava nepovjerenje prema cijelom nizu što institucija, što pojedinaca. I ekstremno povjerenje u sebe, po svim pitanjima, od pedagoških i metodoloških kompetencija rada s djecom do vladanja konkretnim znanjima.

  48. #198
    Stijena avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    3,803

    Početno

    Meni "ne mirenje" s ovakvim sustavom podrazumijeva rad na poboljšanju sustava (koji npr. provodi RODA i hvala joj na tome), a ne bježanje iz njega jer ne valja

  49. #199
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    nema bijega iz sustava. Čak je i u kibbutzu sustav

  50. #200
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    pa to je nešto što srećom razlikuješ.
    Znaš zašto razlikujem? Zato jer sam solfeggio,violinu i klavir ućila doma, mama mi je profesorica violine i solfeggia a klavir sam išla privatno. Tek nakon nekog vremena me upisala u muzičku školu, koju sam mrzila i uvijek sam najviše volila kad bi me ona doma podućavala.

Stranica 4 od 69 PrviPrvi ... 234561454 ... PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •