Stranica 41 od 63 PrviPrvi ... 31394041424351 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 2,001 do 2,050 od 3421

Tema: Homeschooling?

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno


    Saradadevii prvotno napisa


    da ga napustimo kao jedini prihvatljivi model.
    Tko zeli,
    neka izvoli; tko ne zeli/ne moze, ne treba
    Citiraj miniminia prvotno napisa Vidi poruku
    Dobro,oko stoga se slažemo, ali to čini u relanoj situaciji jednog OKK kakvim ga ja vidim (težnja k boljem znanju od školskog) elitističkim. Prosječna mama koja radi, ne može si ni uz najbolju volju posložiti dan za kvalitetno OKK svoje djece.
    Zeljela sam reci da je mozda vrijeme da napustimo skolski model kakav znamo kao jedini moguci.

    To ne znaci da bi svi trebali slijediti neki drugi model nego samo da postoji mogucnost da ga netko tko to zeli i/li moze, izabere.


    Prosjecna obitelj sa mamom ili tatom koji rade moze onda odluciti mogu li posloziti vrijeme za OKK, sto su im mjerila kvalitete, sto su im prioriteti itd.. I onda izabrati.
    Ako izaberu skolu a ne OKK, to nece znaciti da je OKK u realnosti nemoguc za obitelji u kojima oba roditelja rade.
    Samo da za njih nije moguc ili da je manje pozeljna opcija od skole itd...

    Ja, na primjer, jedva da poznajem Home Ed obitelji iz naseg kruga poznanstava u kojima jedan od roditelja ne radi. Nitko bi sada ne pada na pamet...

  2. #2

    Datum pristupanja
    Jul 2010
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    50

    Početno

    Citiraj Saradadevii prvotno napisa Vidi poruku
    da ga napustimo kao jedini prihvatljivi model.
    Tko zeli, neka izvoli; tko ne zeli/ne moze, ne treba.
    Ovo mi uvijek upada u oči kod zagovornika HS. Da li napustiti ga znači napustiti bilo kakvo školovanje u školi, i ono alternativno, da li je to poziv na to da cijelo društvo napusti školovanje u školi (sve se uvijek vraća na to da ti koji školuju djecu u školi rade nešto krivo/loše)? Ne znam jeste li svjesni što bi to značilo. Većina ljudi bi ostali na onoj razini znanja koju im imaju roditelji (znači - neobrazovani ili poluobrazovani roditelji, isto takvo dijete), jedino ako u isto vrijeme nisu bogati/imaju bilo kakav novac pa mogu platiti učitelje.
    ALi jasno mi je - neki mogu, neki ne moraju ili ne mogu.
    Ne znam je li vam ikada palo na pamet da je HS proizvod današenjeg društva gdje je sve postalo usmjereno na pojedinca, pojedinac u centru svega i svačega, individua. Moji intersi, moje ljubavi, moji ciljevi. Pa se pitam da li sreća pojedinca leži samo u ostvarivanju njegovog osobnog cilja ili ima nešto drugo.
    Nemam ništa protiv HS i zalažem se za pluralizam u obrazovanju, kao vidim, većina ovdje. ovo što pišem mi je čisto osvrt na HS iz fenomena današnjeg društva i toga što je cilj današnjem društvu - individua. U pozitivnom ili negativnom smislu. Ima puno poztiivnih strana, ali se uvijek pitam gdje je tu društvo. Ne govorim o socijalizaciji, nego gledam na razvoj društva uopće, jer svako od djece ce živjeti u tom društvu.
    Kad smo malo ranije dotakle povijest, kako su nastale škole itd, zapravo i tamo su postojali mnogi kritičari društva i reformatori koji su htjeli napraviti bolje društvo i pomoći siromašnoj djeci, pa su se zalagali za javne škole (kako je to zanimljivo, reformatori u pršlosti su baš htjeli besplatne škole, kako bi se što više djece izvuklo iz kruga siromaštva i potčinjenosti). Dakle, imali su plemenite namjere. Mislim da danas još uvijek ima pojedinaca koji reformu i poboljšanje škole gledaju kao utjecaj na nešto što će donijeti dobro društvu. Idjea HS mi je dobra i na pozitivan način će se realizirati samo ako su roditelji ok, odnosno ako to naprave dobro (i naravno, ako imaju vremena za to).
    Mislim da je sve ovo što se događa u školi i ti kritičari škole samo normalan pomak prema drugačijoj školi, gdje će s vremenom učenje postati fleksibilnije (online učenje, mogućnost rada kod kuće, flksibilniji programi, pa i danas ima sve više izbornih predmeta...vjerujem da će to s vremenom doći do starijih uzrasta)...
    Da, pogledala sam i pročitala malo od toga autora, Ken, zaboravih prezime. I opet, zanimljivo. Ali primijetila sam da on govori o kreativnosti i onda razvija priču o kreativnosti koja se odnosi na umjetnost i jasno mi je zašto, jer je to njemu profesionalno zaleđe (teatar itd.). Ne možemo reći da znanstvenici nisu kreativni, na drugačiji način. Kad moj nećak maltene digne kuću u zrak jer je nešto u podrumu eksperimentirao s tatinim kemikalijama ili kad mi drugi nećak kojeg jako zanima tehnologija uzme novi i skupi sat i totalno ga razmontira kako bi proučio kako to iznutra funkcionira, valjda je i to neka vrsta kreativnog razvoja, a ipak idu u školi.
    Mnoge stvari u školi nisu dobre i to nam je svima jasno, ali nisam sigurna da to baš treba tako lako odbaciti. Lako je to govoriti tom kenu i sličnima koji su dogurali do doktorata, pa sad mogu biti kritični na sve. Ajde reci to onom Kenu koji živi s roditeljima koji imaju samo osnovnu školu (a takvih sigurno ima još dosta, pogotovo prema razini znanja koju imaju). Da li je za tako dijete bolje da se ukine ovaj broken model u potpunosti, ili da i dalje šljaka, ma kako to dijete bilo u opasnosti od takvog modela. Nekako meni su draži takvi ljudi koji unutoč ne tako dobrom startu prođu kroz tu groznu školu i na kraju, možda kroz znanosti otkriju nešto što je silno važno za društvo, nego svi ti silni kritičari. Kad je riječ o kreativnosti, odnosno umjetničkoj kreativnosti, umjetncii su često izašli iz sistema sami po sebi kad im je to odgovaralo i onda nastavili gurati, ali zato jer je njihov rad druga priča.
    Malo sam zabrazdila u druge vode pa ću sad tu stati. Ono što hoću reći, HS može biti nešto dobro, ali ne vjerujem da je današnja škola puno lošija od HS. Jedino što HS nije tako javan ili masovan ili proučavan da bi se sad javili kritičari HS-a koji bi rekli, možda ne broken sistem, ali vrlo nepotpun (ovo ubacih bezveze, za ilustraciju).

  3. #3

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    Citiraj Čokolina prvotno napisa Vidi poruku
    Ovo mi uvijek upada u oči kod zagovornika HS. Da li napustiti ga znači napustiti bilo kakvo školovanje u školi, i ono alternativno, da li je to poziv na to da cijelo društvo napusti školovanje u školi (sve se uvijek vraća na to da ti koji školuju djecu u školi rade nešto krivo/loše)? Ne znam jeste li svjesni što bi to značilo. Većina ljudi bi ostali na onoj razini znanja koju im imaju roditelji (znači - neobrazovani ili poluobrazovani roditelji, isto takvo dijete), jedino ako u isto vrijeme nisu bogati/imaju bilo kakav novac pa mogu platiti učitelje.
    ALi jasno mi je - neki mogu, neki ne moraju ili ne mogu.
    Ne znam je li vam ikada palo na pamet da je HS proizvod današenjeg društva gdje je sve postalo usmjereno na pojedinca, pojedinac u centru svega i svačega, individua. Moji intersi, moje ljubavi, moji ciljevi. Pa se pitam da li sreća pojedinca leži samo u ostvarivanju njegovog osobnog cilja ili ima nešto drugo.
    Nemam ništa protiv HS i zalažem se za pluralizam u obrazovanju, kao vidim, većina ovdje. ovo što pišem mi je čisto osvrt na HS iz fenomena današnjeg društva i toga što je cilj današnjem društvu - individua. U pozitivnom ili negativnom smislu. Ima puno poztiivnih strana, ali se uvijek pitam gdje je tu društvo. Ne govorim o socijalizaciji, nego gledam na razvoj društva uopće, jer svako od djece ce živjeti u tom društvu.
    Kad smo malo ranije dotakle povijest, kako su nastale škole itd, zapravo i tamo su postojali mnogi kritičari društva i reformatori koji su htjeli napraviti bolje društvo i pomoći siromašnoj djeci, pa su se zalagali za javne škole (kako je to zanimljivo, reformatori u pršlosti su baš htjeli besplatne škole, kako bi se što više djece izvuklo iz kruga siromaštva i potčinjenosti). Dakle, imali su plemenite namjere. Mislim da danas još uvijek ima pojedinaca koji reformu i poboljšanje škole gledaju kao utjecaj na nešto što će donijeti dobro društvu. Idjea HS mi je dobra i na pozitivan način će se realizirati samo ako su roditelji ok, odnosno ako to naprave dobro (i naravno, ako imaju vremena za to).
    Mislim da je sve ovo što se događa u školi i ti kritičari škole samo normalan pomak prema drugačijoj školi, gdje će s vremenom učenje postati fleksibilnije (online učenje, mogućnost rada kod kuće, flksibilniji programi, pa i danas ima sve više izbornih predmeta...vjerujem da će to s vremenom doći do starijih uzrasta)...
    Da, pogledala sam i pročitala malo od toga autora, Ken, zaboravih prezime. I opet, zanimljivo. Ali primijetila sam da on govori o kreativnosti i onda razvija priču o kreativnosti koja se odnosi na umjetnost i jasno mi je zašto, jer je to njemu profesionalno zaleđe (teatar itd.). Ne možemo reći da znanstvenici nisu kreativni, na drugačiji način. Kad moj nećak maltene digne kuću u zrak jer je nešto u podrumu eksperimentirao s tatinim kemikalijama ili kad mi drugi nećak kojeg jako zanima tehnologija uzme novi i skupi sat i totalno ga razmontira kako bi proučio kako to iznutra funkcionira, valjda je i to neka vrsta kreativnog razvoja, a ipak idu u školi.
    Mnoge stvari u školi nisu dobre i to nam je svima jasno, ali nisam sigurna da to baš treba tako lako odbaciti. Lako je to govoriti tom kenu i sličnima koji su dogurali do doktorata, pa sad mogu biti kritični na sve. Ajde reci to onom Kenu koji živi s roditeljima koji imaju samo osnovnu školu (a takvih sigurno ima još dosta, pogotovo prema razini znanja koju imaju). Da li je za tako dijete bolje da se ukine ovaj broken model u potpunosti, ili da i dalje šljaka, ma kako to dijete bilo u opasnosti od takvog modela. Nekako meni su draži takvi ljudi koji unutoč ne tako dobrom startu prođu kroz tu groznu školu i na kraju, možda kroz znanosti otkriju nešto što je silno važno za društvo, nego svi ti silni kritičari. Kad je riječ o kreativnosti, odnosno umjetničkoj kreativnosti, umjetncii su često izašli iz sistema sami po sebi kad im je to odgovaralo i onda nastavili gurati, ali zato jer je njihov rad druga priča.
    Malo sam zabrazdila u druge vode pa ću sad tu stati. Ono što hoću reći, HS može biti nešto dobro, ali ne vjerujem da je današnja škola puno lošija od HS. Jedino što HS nije tako javan ili masovan ili proučavan da bi se sad javili kritičari HS-a koji bi rekli, možda ne broken sistem, ali vrlo nepotpun (ovo ubacih bezveze, za ilustraciju).
    Ja ti mogu samo reci sto meni znaci kada kazem da skola nije jedini moguc zadovoljavajuci model ucenja.

    Prvo, to znaci da skola nije obavezna.

    Drugo, to znaci da je moguce izabrati nesto drugo, kombinirati sa skolom ili ne.

    To nikako nije poziv da svi napuste skole.

    Kada K. Robinson kaze da je skolski model broken, i da umjesto sto ga pokusavamo popraviti, da ga treba promijeniti iz temelja, on poziva na promjenu skolskog sistema, ne na odbacivanje skolskog sistema.

    Kada govori o kreativnosti, ne govori samo o umjetnickoj kreativnosti.
    Spominje, ustvar, divergentno razmisljanje, koje kaze da nije potpuno isto sto i kreativnost, a kojega ovakav skolski sistem kakav postoji suzbija.

    Iako govori o individualizaciji pristupa (o tome govore i unutar skolskih modela sirom svijeta), ne radi se o individualizmu u smislu, samo moje je vazno i samo ja sam vazan.
    Govori o tome kako se ucenje dogadja u grupi i kako je kolaboracija preduvijet rasta (u skoli se to zove prepisivanje )

    Ono sto mi se cini najvaznije u tome sto govori o sadasnjem skolskom sustavu je to da je kreiran za neko drugo (proslo) vrijeme i da se temelji na prosvjetiteljskoj ideji uma; odatle podjela na akademske discipline (za one "pametnije i bistrije") i na zanatska znanja/vocational (za sve ostale).

    Svaka zemlja u svijetu ima isto vrednovanje znanja, jezik i matematika na vrhu, umjetnosti na dnu. Unutar umjetnosti, glazba i likovna umjetnost na vrhu, ples i drama na dnu, itd...

    On misli da takva paradigma onemogucava razvoj djece, osobito one koji upadnu u tu drugu grupu (neacademicara) i da nas opstanak ovisi o razvoju drugacijeg pristupa, emancipaciji ostalih znanja i vjestina i razvoju divergentnog misljenja


    Za ovu zadnju tvrdnju (potcrtanu) mogu samo reci da se na OKK ne treba gledati kao na nesto opcenito bolje ili losije od skole.
    Moze biti bolje ili losije za odredjenu obitelj, mislim da je potpuno neprikladno govoriti o tome sto je za svakoga bolje/losije.

  4. #4
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Kako dijete koje ne kuži matematiku, jer je eto, mater zamislila da je matematika nepotrebna, možda biti znanstvenik, tehničar? nikako.
    Izgleda da znanje ima cijenu, jedino ako njime možemo izravno producirat nešto opipljivo.
    e, da, kakva decentraliziranost znanja, ako bi svi homskulali djecu, onda bi sadašnji obrazovani producirali obrazovane-a neobrazovani- neobrazovane-i eto ti ćao decentralizaciji znanja.
    Možemo mi pričati priče o suradnji, ako roditelj misli da je viša matematika glupost ili da ju zna čisto eto-jer je to došlo prirodno-kakvu će taj roditelj suradnju tražiti ?

  5. #5
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    nije funkcionalan

    prvo da potpišem seni, odlični postovi

    jedna je stvar da hs može biti dozvoljena opcija, nek bude. ako roditelji smatraju da imaju dovoljno znanja, dovoljno vremena, dovoljno novaca da ne treba jedan od njih raditi i da mogu kupiti sve te knjige iz kojih će djeca učiti, dovoljno smisla za podučavanje. zamislite da vam je roditelj najgori profesor kojeg ste imali u školi. i jedva čekali zvono. pa tako iz svih predmeta. dovoljno pameti, na kraju krajeva. da nisu, ono, glupi.

    a druga je stvar prikaz hs kao bolju opciju od školstva. generalno. a školstva kao broken model. i jedno i drugo imaju svoje prednosti i mane.
    mislim, lako saradevii, koja živi u centru londona pričati o socijalizaciji djece. i baletnoj školi. meni i dalje oni linkovi govore da su im djeca - izolirana.
    i zato mi se strašno teško priviknuti na model live and let live. a djeca koja uče ispred ekrana su najmanji problem u cijeloj ovo priči.

    i još nešto, saradevii, oprosti, ako mi možeš pojasniti. kako je moguće da se dijete do osam godina nije samo zainteresiralo za zbrajanje i oduzimanje?prije? jel odgovor možda leži u činjenici da se moja djeca nisu zainteresirala za ne znam, slikanje, miješanje boja, da sam skroz nesvjesno oblikovala njihov interes? za ono što smatram važnim?

  6. #6

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    nije funkcionalan

    prvo da potpišem seni, odlični postovi

    jedna je stvar da hs može biti dozvoljena opcija, nek bude. ako roditelji smatraju da imaju dovoljno znanja, dovoljno vremena, dovoljno novaca da ne treba jedan od njih raditi i da mogu kupiti sve te knjige iz kojih će djeca učiti, dovoljno smisla za podučavanje. zamislite da vam je roditelj najgori profesor kojeg ste imali u školi. i jedva čekali zvono. pa tako iz svih predmeta. dovoljno pameti, na kraju krajeva. da nisu, ono, glupi.

    a druga je stvar prikaz hs kao bolju opciju od školstva. generalno. a školstva kao broken model. i jedno i drugo imaju svoje prednosti i mane.
    mislim, lako saradevii, koja živi u centru londona pričati o socijalizaciji djece. i baletnoj školi. meni i dalje oni linkovi govore da su im djeca - izolirana.
    i zato mi se strašno teško priviknuti na model live and let live. a djeca koja uče ispred ekrana su najmanji problem u cijeloj ovo priči.

    i još nešto, saradevii, oprosti, ako mi možeš pojasniti. kako je moguće da se dijete do osam godina nije samo zainteresiralo za zbrajanje i oduzimanje?prije? jel odgovor možda leži u činjenici da se moja djeca nisu zainteresirala za ne znam, slikanje, miješanje boja, da sam skroz nesvjesno oblikovala njihov interes? za ono što smatram važnim?
    http://www.youtube.com/watch?v=zDZFc...eature=related

    Nadam se da ce ovaj sada biti.

    Ako imate malo vremena, pogledajte; desetak minuta, s ilustracijama; Ken je Britanac koji je preselio u LA pa su mu govori kombinacija engleske britkosti i americkog entertainment pristupa, ima akademski background i za zasluge na polju obrazovanja je dobio plemicku titulu.

    Cvijeta, za ovaj prvi dio posta moj komentar je da sve to nabrojano nije nuzno za OKK, niti puno novaca, niti jedan roditelj koji ne radi, niti puno knjiga itd.. i na kraju, niti roditelj koji ima dobre didakticke metode. Nadam se da ce u nekim drugim postovima to biti pojasnjeno. Mozda za sada da opet ponovim da OKK ne znaci imati kod kuce roditelja u ulozi nastavnika. Moze se i tako provoditi, ali i ne treba. Ja imam velik krug prijatelja i poznanika koji OKK i nitko od njih ne provodi to obrazovanje na taj nacin (da poducava kod kuce po nekom programu).

    Za drugi dio posta, mogu potvrditi da zivjeti u Engleskoj opcenito, pa onda u Londonu ima svojih prednosti sto se tice OKK.

    Od sedamdesetih se broj obitelji koje tako obrazuju poceo povecavati tako da danas postoji siroki network, brojne grupe, organizacije za podrsku takvog nacina obrazovanja. Neke institucije poput Royal Albert Hall, na primjer, organiziraju radionice posebno za Home ed grupe, isto kako organiziraju za grupe skolske djece.

    Razlicite radionice i programi koje muzeji i ostale kulturne i obrazovne institucije pruzaju skolama, otvorene su i Home ed grupama. One su uglavnom besplatne ili uz neku malu nadoknadu.
    Veliki nacionalni muzeji (puput Natural History Museum, Albert and Victoria Museum, Science Museum) su besplatni, clanstvo u knjiznicama je besplatno i po iskaznici se moze posuditi 15 knjiga, zakasnine za djecje knjige se ne placaju; skolske matineje koje za dramu, operu i balet (koje kostaju samo 8 funti) su otvorene i Home ed obiteljima itd...

    Medjutim, to ne znaci da bi OKK u Zagrebu bilo teze ili nemoguce zato sto ovo gore nije tako.
    Bilo bi drugacije.
    Isto tako bi bilo drugacije OKK u Zagrebu od onoga koje bi obitelj provodila na nekom otocicu u Jadranu, ili nekom manjem mjestu.
    Svako to mjesto ima neke prednosti u odnosu na drugo, ne samo nedostatke.
    A ako bi nedostatci prevagnuli, onda OKK mozda vise ne bi ni bio izbor za tu obitelj.

    Sto se tvojeg pitanja tice, odgovor je da se S. nije zainteresirala za zbrajanje i oduzimanje tek u osmoj godini.
    To radi vec odavno, ali je tek sada zatrazila od nas "instrukcije". I to zato sto joj je kolegica postavila pitanje na koje ona nije znala odgovor (radilo se o zbrajanju nekih tisuca).

    Kod tzv. neformalnog ucenja (koje unschooling njeguje tako da minimalizira upliv formalnog ucenja), sto i kada dolazi iz djeteta; u tom smislu je motivacija unutarnja, iako to sto i kada je potaknuto necim iz vana.

    Sto se ovog zadnjeg tice, da li ti svojim interesom ili nedostatkom interesa za nesto oblikujes interese/neinterese svojega djeteta, mislim da je tocno i da nije tocno

  7. #7
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    seni, ma ja nisam niti zagovornik HS-a, osim ovako načelno, ja sam u tome dotle dokle doseže ova diskusija, i bliska sam sasvim tvojim razmišljanjima.
    Zanima me zapravo kako se u stvarnosti HS-a, mislim da se odtud može štošta naučiti. A zanima me i čisto razmišljanja radi, koliko smo stvarno određeni vlastitim iskustvom (školovanja, koje onda smatramo jedinim ispravnim), i mogu li/koliko mogu stvari izgledati sasvim drugačije kad promijenimo, što bi se reklo, paradigmu.

  8. #8
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    seni, ma ja nisam niti zagovornik HS-a, osim ovako načelno, ja sam u tome dotle dokle doseže ova diskusija, i bliska sam sasvim tvojim razmišljanjima.
    Zanima me zapravo kako se u stvarnosti HS-a, mislim da se odtud može štošta naučiti. A zanima me i čisto razmišljanja radi, koliko smo stvarno određeni vlastitim iskustvom (školovanja, koje onda smatramo jedinim ispravnim), i mogu li/koliko mogu stvari izgledati sasvim drugačije kad promijenimo, što bi se reklo, paradigmu.
    mene isto. zapravo je steta da ne poznam ovdje nikoga s tim iskustvom. stvarno bih to voljela vidjeti i dozivjeti.
    slazem s s tobom u potpunosti da promjena paradigme, kompletno mijenja dozivljaj.

  9. #9
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    sto se tice juula, pamtim onaj dijalog iz knjige, koji ide otprilike ovako:

    mama/tata danas ne idem u skolu, jer idem na pecanje. danas je fantastican dan za to, kaze 15-godisnji sin.

    hm, hm, znas da u skoli na to nece gladati bas odusevljeno. jasne su ti konzekvence?, kazu roditelji.

    o, da. znam. vec sam razgovarao o tome u skoli. sve sam odvagnuo i odlucio da je danas dan za pecanje, kaze dijete.

    ps. pecanje je figurativno.

    e sad sto kaze juul?
    on kaze: ako jednom u toj dobi vaseg djeteta budete vodili ovakav razgovor, onda si otvorite bocu sampanjca i nazdravite! dobar ste posao obavili!

    a sto kazem ja na taj moguci buduci scenarij?

    nadam se da cu biti dorasla tome.

    ps. jucer mi je cura najvila razgovor o tome da zeli vise slobode u odlucivanju, te vise samostalnosti u odredenim aspektima.(ne znam koji bih smajlic stavila)
    Posljednje uređivanje od seni : 30.05.2011. at 13:41

  10. #10
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    A ovo da nisu ništa bolje ni lošije obrazovani - pa to je sasvim u redu, dovoljno dobro ako zagovaraš alternativne pristupe. Sad bi još trebalo vidjeti, što bi rekao Juul, kakva je "muzika" jednog i drugog (trećeg, četvrtog...) načina obrazovanja.

    Cvijeta, tko nije funkcionalan? Ne kužim
    Posljednje uređivanje od vertex : 30.05.2011. at 13:31

  11. #11
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    ACvijeta, tko nije funkcionalan? Ne kužim
    dok ja odgovorim, ulete postovi. moj je bio iza saradeviinog gdje piše da je link funkcionalan. a nije.

  12. #12
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Aa, skroz prizemno, lol!

  13. #13
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Ma meni je takav scenarij piece of cake već danas, lool!

  14. #14
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Ma meni je takav scenarij piece of cake već danas, lool!
    dobra si.

  15. #15
    Zubic vila avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    782

    Početno

    čokolina
    i za kreativne nećake

  16. #16
    Zubic vila avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    782

    Početno

    potpis na seni i cvijetu.
    I izvrsno je cvijeta rezimirala ono što i mene smeta u ovoj diskusiji na strani zagovornika HS-a.
    jedna je stvar da hs može biti dozvoljena opcija, nek bude. ako roditelji smatraju da imaju dovoljno znanja, dovoljno vremena, dovoljno novaca da ne treba jedan od njih raditi i da mogu kupiti sve te knjige iz kojih će djeca učiti, dovoljno smisla za podučavanje...

    a druga je stvar prikaz hs kao bolju opciju od školstva. generalno. a školstva kao broken model. i jedno i drugo imaju svoje prednosti i mane.
    Već sam napisala 10 puta da mi je HS ok opcija, mogu zamisliti okolnosti u kojima bi privremeno ili povremeno i sama to provodila. Čak mislim da bi za to bila sposobna kroz čitavu osnovnu školu uz naravno puno puno truda i pod uvjetom da ne radim.
    No opet, sigurnost s kojom recimo Roza priča o HS-u do mature, maturi kao piece of cake, sve će se to nekako naučiti, jednodimezionalnog stajališta o znanjima stečenim u školi (seni je recimo savršeno objasnila čemu služi "ozloglašena" matematika u školskom kurikulumu) mene navodi samo i jedino na ono da je najgore ne znati i ne biti svjestan da ne znaš tj. što manje znanja-više samopouzdanja.
    I sve kužim Roza, i to da želite živjeti negdje gdje škola nije nadohvat ruke, i to da ćete angažirati i dodatne osobe za poduku, i to da smatraš da nije presudno znanje nego motivacija (koju nikako ne treba podcijeniti) pa da zato kažeš da svatko može HS-at, ali to da ti već sada odbijaš uopće mogućnost da će tvoje još tako malo dijete uopće ići u školu do srednjoškolske mature, ili da Saradadevii tako nonšalantno odbacuje tvrdnju da je škola tekovina civilizacije- to mi je stvarno previše (vjerujem, ne samo meni) i nije više samo pro HS i pozitivno.

  17. #17
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,295

    Početno

    Nikako da uhvatim vremena i napišem naše iskustvo. Pokušat ću.
    Što se tiče škole, državu i ministarstvo nije briga za dijete i njegov način školovanja nakon dana 15.rođendana. Više po njima nije dijete i ne mora u školu.
    Sve je na roditelju. S tim da nisam ja htjela HS, nego moj sin. On se više nije vidio u sustavu koji zbog jedne jedinice zahtijeva da ponovi cijeli razred. Trebao je više učiti, ali to je sad druga tema. A ja sam mama koja će za dijete učiniti i previše.
    Nakon razgovora (mm i ja) sa razrednicom, ravnateljem, pedagogom, psihologom..., jer nismo htjeli odlučiti naprečac, ostaje doma. S tim da je upisan u školu, a ispite polaže jednom godišnje.
    Treba učiti, treba ispuniti dan, treba naći instruktore za ono što ne znamo mi. Da li mu je dovoljan minimum znanja, da li ga učiti samo ono što želi, da li samo znati odgovore na pitanja koje smo dobili u školi? Ima stvari koje voli učiti, ali više onih koje ne.
    E, sad, budi pametan i filtriraj. Meni je matematika važnija jer je vježbati matematiku ujedno najbolja vježba za mozak. A mozak će mu u životu itekako trebati. Sastav napisati-uf. Naravno da je učio i sam.
    Preživjeli smo. Srećom je on dobar dečko, vrijedan, samo odlučan kad nešto želi. U kući još jedan sin i beba, mama pune ruke posla.
    Financijski? Ne znam. Meni je bilo važno da je on zadovoljan svojim načinom školovanja. Iako mislim da bi više naučio u redovnoj školi. Što mu je više korisno za život? U tom času-to što je doma. Za budućnost-možda on zna, ja sam prihvatila kako jest.

  18. #18
    Pinky avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    5,498

    Početno

    ifi, molim te pravi razmake u postu, volila bi ovaj tvoj pročitati, ali nema šanse

  19. #19
    Pinky avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    5,498

    Početno

    dakle, po tebi hs majke ne trebaju poznavati ni metodiku ni didaktiku?
    ne slažem se.
    je drugačije, ali se ipak treba znati kako se radi.

  20. #20
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    ma naravno, al meni je smješno do koje banalnosti smo sveli metodiku poučavanja jednog djeteta. I moje jedno dijete od 6g čita, piše, računa i sve te krasne stvari koje je htio sam, al ja se bome pogrbim nekad objasnit mu neke kompleksne stvari na jednostavan način, kao npr. omraženi generator.

  21. #21
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    da dodam, što kad imaš 2-3 komada dječice različite dobi. Eto, ja sam valjda nesposobna, al kad u procesu čitanja knjige šestogodišnjaku uleti dvogodišnjakinja, pogubimo se i on i ja. Jest, oni nisu djeca školske dobi, al projicirat ćemo situaciju u budućnost za 4-5godina-kad on bude imao 10ak, a ona 6.

  22. #22
    rosa avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    2,461

    Početno

    krumpirić,uzalud ti trud, nećeš dobiti konketan odgovor..
    prije par stranica sam postavila vrlo konkretno pitanje kako bi HS-eri podučavali strani jezik...kad što uvodili,kojim redoslijedom, kojom metodom,...ni glasa...

    puke teorije i dokolica..uz kavu i monitor...

  23. #23
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj rosa prvotno napisa Vidi poruku
    krumpirić,uzalud ti trud, nećeš dobiti konketan odgovor..
    prije par stranica sam postavila vrlo konkretno pitanje kako bi HS-eri podučavali strani jezik...kad što uvodili,kojim redoslijedom, kojom metodom,...ni glasa...

    puke teorije i dokolica..uz kavu i monitor...

    Kak?
    Pa upišeš u školu stranih jezika.
    Ili ako baš dobro znaš jezik - pričaš njime, čitaš priče, gledaš crtiće ili razgovaraš s djetetom na tom jeziku i s vremenom ubere.
    Ili i jedno i drugo.
    U školu stranih jezika, a doma dopunjavaš.
    Nije HS striktno da si doma, nego da obrazovanje svog djeteta organiziraš mimo škole, s drugima, sam, po tečajevima, kako god misliš da je najbolje.

  24. #24
    rosa avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    2,461

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku

    Kak?
    Pa upišeš u školu stranih jezika.
    Ili ako baš dobro znaš jezik - pričaš njime, čitaš priče, gledaš crtiće ili razgovaraš s djetetom na tom jeziku i s vremenom ubere.
    Ili i jedno i drugo.
    U školu stranih jezika, a doma dopunjavaš.
    Nije HS striktno da si doma, nego da obrazovanje svog djeteta organiziraš mimo škole, s drugima, sam, po tečajevima, kako god misliš da je najbolje.
    Svaka škola stranih jezika ima strogo propisan plan i program za svaki stupanj, još precizniji nego što je kurikulum u državnim školama,nema nikakvog individualnog prilagođavanja. Na kraju svakog stupnja se piše test.
    Pa znala si to,Ifi.
    Posljednje uređivanje od rosa : 31.05.2011. at 07:00

  25. #25
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj rosa prvotno napisa Vidi poruku
    Svaka škola stranih jezika ima strogo propisan plan i program za svaki stupanj, još precizniji nego što je kurikulum u državnim školama,nema nikakvog individualnog prilagođavanja. Na kraju svakog stupnja se piše test.
    Pa znala si to,Ifi.

    Ima, ali imaš i doma plan i program, ili nemaš, okej.
    Biraš dobru nastavnicu, okružje, program s kojim se slažeđ, a i mogu reć da u privatnim institucijama htjeli ne htjeli IPAK Ima više prilagođavanja, dogovaranja, izlaženja u susret na razne načine, što može biti važno ako dijete ima problem, il ako se puno putuje, ili iz nekog drugog razloga.

  26. #26
    Pinky avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    5,498

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    da dodam, što kad imaš 2-3 komada dječice različite dobi. Eto, ja sam valjda nesposobna, al kad u procesu čitanja knjige šestogodišnjaku uleti dvogodišnjakinja, pogubimo se i on i ja. Jest, oni nisu djeca školske dobi, al projicirat ćemo situaciju u budućnost za 4-5godina-kad on bude imao 10ak, a ona 6.
    ovdje bi ti konkretan odgovor mogla dati neka učiteljica u područnoj školi sa kombiniranim odjeljenjima tipa 5 djece iz 3 generacije (razreda) istovremeno podučavati u jednom razredu.

  27. #27
    Osoblje foruma mikka avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    7,247

    Početno

    ja bi poucavala strani jezik--tj "poucavam" ga--tako da sam dala f. u francuski vrtic, pola dana. inace md prica savrseno francuski, a povremeno ih cuva i s njima se igra jedna curka koja zavrsava francuski na filozofskom. inace, kako ce nauciti engleski--druzit cemo se s englezima i mozda otici zivjeti koju godinu negdje gdje se engleski prica. a djecjem spuzva-mozgu, racunam da ce trebati ravno jedno par mjeseci-pola godine da ovladaju jezikom savrseno, ako su mu izlozeni konstantno.

    to za moju djecu konkretno znaci da ce znati svoj (tj svoja 2 ), francuski i engleski. i pola zemaljske kugle je pokriveno, ako ne i cijela. u planu nam je jos svima nauciti ruski i spanjolski, pa bi nasi apetiti bili otprilike zadovoljeni.

    naravno, djetetu koje zivi u multi kulti sredini kao sto je london sumnjam da je pbm nauciti i turski i poljski i koji hoces, s obzirom da tamo ima ljudi od stvarno svukud.

  28. #28
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj mikka prvotno napisa Vidi poruku
    racunam da ce trebati ravno jedno par mjeseci-pola godine da ovladaju jezikom savrseno, ako su mu izlozeni konstantno.
    vidim da se naša poimanja znanja uvelike razlikuju
    što francuski vrtić nije produkt sustava?

  29. #29
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj Pinky prvotno napisa Vidi poruku
    ovdje bi ti konkretan odgovor mogla dati neka učiteljica u područnoj školi sa kombiniranim odjeljenjima tipa 5 djece iz 3 generacije (razreda) istovremeno podučavati u jednom razredu.
    mm je išao u takav razred, ali tu je metodika vrlo vrlo bitna, esencijalna. A ovdje pričamo o neobrazovanima u metodici.

  30. #30
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    ma, ne, eto, saradadevii daje konkretno iskustvo, ja poštujem to iskustvo.
    mada, moram priznat, nebi se osjećala ugodno da mi dijete dođe doma s riječima "svi to znaju, samo ja ne znam"
    jer zapravo onda sve ono čega se HSeri grčevito drže "poštujte djetetov ritam, djeteovi afiniteti, pritisak konkurencije, pritisak društva, pritisak sustava" pada u vodu-eto pritiska društva, sustava, okoline, eto nečeg što dijete želi mada nema veze s djetetovim afinitetima-zašto-jer nije otok. Jer dijete koje ima želju znati brojeve, ta mu se želja javi puno ranije-ovo je reakcija djeteta na činjenicu da je član(ica) sustava
    da dodam, a netko je napisao, u Londonu zaista djeteta pucaju stimulacije sa svih strana, to je čudo od grada- prava metropola. U ZG sam se ja u godini kad mi dijete nije išlo baš u vrtić (porodiljni) konjski mučila naći nešto zanimljivo i normalno (i dostupno i pametno i zabavno i..) u jutarnjim satima.
    U mojem rodnom gradu-ama to neću ni pisati.

  31. #31
    Osoblje foruma mikka avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    7,247

    Početno

    je, i f. je tamo bas dosadno, jedini benefit je sto su tete izvorne govornice a grupe (dvije) ful male. u f. grupi ih redovno dolaze jos samo dvoje. bolja im je s ovom curom koja ih cuva, ali ona pak najesen ide u francusku na zadnju godinu studija, tak nesto. to nam se desilo i s cuvalicom peruankom, koja je bila zena od mog frenda, pa su se posvadali, rastali i ona se vratila u peru. nemamo bas srece, uglavnom. a f. je taman poceo hablati espanjol

    problem je sto je u ovako homogenoj sredini kao sto je hr komplicirano naci strance, ili nekog tko prica strani jezik kao materinji

  32. #32
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Ja kao mama dvojezicnog djeteta koje odlicno govori oba jezika nisam bas uvjerena da su par mjeseci dovoljni da se jezik nauci savrseno. Te da se to sto je najvaznije to savrsenstvo odrzi, Alu to je mislim pitanje kriterija.
    Doduse jezici mi se u hs scenariju cine najmanji problem. Postoje mnoge skole za jezike, kao i privatna poduka.

  33. #33
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    istina, a ne samo to. ZAto sam rekla da je London-London. Nije Zagreb.
    Al moram priznat, ja si to teško mogu i priuštiti. Sve skupa. Uopće ne znam kako bi si priuštila kombinatoriku druženja, tete različitih govornih područja, ovo ono, čak i da mislim da je to dovoljno znanja. A ne mislim, osim ako dijete baš uči prof s filozofskog (ko f).
    I da, ja znam ok engleski i pristojno natucam još po koji jezik, al uopće ne znam kako to djetetu "uklopiti" u život-pjevamo mi pjesmice (on ide i na eng), pita me što se kako kaže i odgovaram, pričati dvojezično ako nisam dvojezičarka mi je totalno neprirodno.

  34. #34
    Osoblje foruma mikka avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Postovi
    7,247

    Početno

    ma da, i meni je glupo da mu pricam na jeziku koji nije moj (na kojem ne opsujem kad me netko probudi usred noci ). ja sam vec pisala da ce zbog md-ovog posla nas put biti vjerojatno vrlo internacionalan, pa se nadam da ce pokupit jezik gdje stignu. a i hs mi skroz odgovara iz istog razloga.

  35. #35
    sis avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Postovi
    1,063

    Početno

    Hvala Kaae na iscrpnom odgovoru. Dakle, kurikulum je sve do fakulteta prilično manje zahtjevan nego kod nas pa je razmjerno tome i edukacija edukatora jednostavnija.

  36. #36
    Pinky avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    5,498

    Početno

    ifi, škola je škola, to nije hs

  37. #37
    Lutka avatar
    Datum pristupanja
    May 2008
    Postovi
    243

    Početno

    moj malac ce ici u redovnu skolu, definitivno. sustav nije najidealniji, ali roditelji su mu iz njega izvukli najbolje, sto se nadam da ce i on. ja sam trnutno i na doktoratu i mislim da mi nista u zivotu nije bilo "suvišno" znati i tako cu uciti i njega. tip sam koji se u mnogim stvarima nalazi, i ne pamtim da mi je ijedan predmet bilo dosadan. u struci koju obozavam radila sam svugdje po svijetu, u londonu najduze, i nigdje nisam zaostajala sa kolegama, dapače. mislim da mi je cijelokupno skolovanje doprinijelo i mateijalnom i nematerijalnom zadovoljstvu kojeg trenutno imam. od sina zelim da se sto prije u ucenju osamostali, da ga sto manje nadgledam i kontroliram te da vrlo brzo shvati da je ucenje najlakši posao na svijetu. hs ce nam se najvise svoditi oko mog supruga agronoma koji ga vec uci kako u zivotu imat pun stol i jedino poci u ducan po kruh (jer u nasem kraju ne uspijevaju zitarice, to mu je bolna rana )

  38. #38
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    ŠSJ nije HS nego škola
    ok, onda je HS upisati dijete u 10 različitih škola i tečajeva umjesto u jednu -što je parodija.

  39. #39
    Osoblje foruma sirius avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    zagreb zapad
    Postovi
    21,716

    Početno

    Sad sam shvatila da niti Saraddevino dijete zapravo ne HE-sa obzirom da ide u školu baleta.

  40. #40
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj sirius prvotno napisa Vidi poruku
    Sad sam shvatila da niti Saraddevino dijete zapravo ne HE-sa obzirom da ide u školu baleta.
    to me malo zezaš, a
    jedno je poslat dijete na balet, a drugo je da odgovor na pitanje: gdje će dijete učiti engleski? bude :pa na tečaju?!
    To uopće nije adekvatan odgovor: Pa na tečaju? Odgovor bi bio valjda: učit će ga roditelji, a ako budu imali problema, obratit će se instruktoru/profesoru/tečaju.
    da krenem onda pitati : a gdje da uči hrvatski, a matematiku?prirodu?
    sve može na instrukcijama i tečajevima...a ja sam eto, mislila, da je edukator u HSu RODITELJ, a ostali -eventualna pomoć i povremeno uključeni-ne glavni učitelji.
    Tečajevi su škole-samo s drugačijim rasporedom i kurikulumom, pa umjesto odvođenja djeteta u jednu školu-odvoditi dijete na xy tečajeva i instrukcija-za to treba biti osobito neobičan. Dijete tu nema ništa pozitivnoga što se naglašava pričom o HSu, a ima puno lošega.

  41. #41
    rosa avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    2,461

    Početno

    Ah,sad radimo marmeladu od krušaka i jabuka...

    odnosilo se na sirius
    Posljednje uređivanje od rosa : 31.05.2011. at 07:51

  42. #42
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Škola stranih jezika se od redovne škole razlikuje drastično već po tome što su "razredi" barem tri puta manji.
    Vjerojatno svi imamo iskustvo sa školama stranih jezika pa možemo procijeniti - ja mogu reći da mi je u redovnoj školi bilo kao u ŠSJ, sigurno mi ne bi bilo dosadno.
    Inače, nisam baš sigurna da postoji neka stroga definicija školovanja kod kuće, ja ga shvaćam i doživljavam kao nepohađanje nastave. Kada bi se moje dijete školovalo kod kuće sigurno je da bi išlo u školu stranih jezika, i u glazbenu školu, i na neki organizirani sport itd itd itd itd.

  43. #43
    rosa avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    2,461

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku

    Inače, nisam baš sigurna da postoji neka stroga definicija školovanja kod kuće, ja ga shvaćam i doživljavam kao nepohađanje nastave.
    .
    Pa što je u ŠSJ-a ako ne nastava?
    Ok, grupe su,uglavnom manje,ne baš tri puta manje,al ok,
    NO dijete i dalje treba dolaziti u točno propisano vrijeme,raditi točno propisane stvari,pisati zadaću i na poslijetku pisati test isti kao i ostali i položiti ga,inače nema prelaska u viši stupanj.

    Ja tu ne vidim prednosti koje se najčešće navode kao najveća prednost ,ako ne i razlog za HS.

  44. #44
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Citiraj rosa prvotno napisa Vidi poruku
    Pa što je u ŠSJ-a ako ne nastava?
    Ok, grupe su,uglavnom manje,ne baš tri puta manje,al ok,
    NO dijete i dalje treba dolaziti u točno propisano vrijeme,raditi točno propisane stvari,pisati zadaću i na poslijetku pisati test isti kao i ostali i položiti ga,inače nema prelaska u viši stupanj.

    Ja tu ne vidim prednosti koje se najčešće navode kao najveća prednost ,ako ne i razlog za HS.
    Pa i više su nego tri puta manje, u ŠSJ gdje ide moje dijete ima ih u grupi manje od deset a u razredu će ih biti 28.
    I u moje vrijeme je bilo tako, godinama sam išla u Varšavsku školu, bilo nad je desetak u grupi a u školi nas je bilo 35.

    A što se tiče prednosti školovanja kod kuće, ljudi imaju vrlo raznolike motive za eventualnu takvu odluku.

  45. #45
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    došli smo na to da je adekvatan HS privilegija hiperbogatih, od kojih jedan ne radi.

  46. #46
    Cubana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Lokacija
    East end
    Postovi
    6,747

    Početno

    Možeš ispisati dijete kad mu postane boring.
    Edit. odgovor rosi.
    Posljednje uređivanje od Cubana : 31.05.2011. at 09:25

  47. #47
    rosa avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2006
    Postovi
    2,461

    Početno

    Citiraj Cubana prvotno napisa Vidi poruku
    Možeš ispisati dijete kad mu postane boring.
    Edit. odgovor rosi.

    Tako je.
    Ali onda dijete obrazuješ bez stranog jezika.Nikakav problem.Hm..

  48. #48
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Nismo baš jako puno konkretnih iskustava mogli pročitati na temi, ali ja sam ipak pokupila ove koncepte:

    -HS se može provoditi u puno različitih oblika
    -obično je zamišljen tako da ga provodi grupa edukatora
    -nekad se oformi zajednica obitelji čija djeca se obrazuju u nekakvim više ili manje formalnim skupinama
    -djeca mogu učiti u grupi ili sama
    -koriste se usluge "vanjskih" osoba ili se pohađaju organizirani tečajevi iz pojedinih područja
    -podučavaju roditelji, druge odrasle osobe, učitelji koji dolaze doma, ili učitelji u instutucijama gdje se pohađa neki tečaj

    Na stranu skupoća, vrijeme, i sve ostalo što ne znamo kako i koliko, ali tko nije ovo gore, ili još i više uspio pročitati (a tu je i odgovor na učenje stranih jezika - i usput, po čemu su jezici istaknuti?) taj se malo previše koncentrirao na svađanje i dokazivanje svoje poante .
    Posljednje uređivanje od vertex : 31.05.2011. at 09:45

  49. #49

    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    London
    Postovi
    1,542

    Početno

    Citiraj vertex prvotno napisa Vidi poruku
    Nismo baš jako puno konkretnih iskustava mogli pročitati na temi, ali ja sam ipak pokupila ove koncepte:

    -HS se može provoditi u puno različitih oblika
    -obično je zamišljen tako da ga provodi grupa edukatora
    -nekad se oformi zajednica obitelji čija djeca se obrazuju u nekakvim više ili manje formalnim skupinama
    -djeca mogu učiti u grupi ili sama
    -koriste se usluge "vanjskih" osoba ili se pohađaju organizirani tečajevi iz pojedinih područja
    -podučavaju roditelji, druge odrasle osobe, učitelji koji dolaze doma, ili učitelji u instutucijama gdje se pohađa neki tečaj

    Na stranu skupoća, vrijeme, i sve ostalo što ne znamo kako i koliko, ali tko nije ovo gore, ili još i više uspio pročitati (a tu je i odgovor na učenje stranih jezika - i usput, po čemu su jezici istaknuti?) taj se malo previše koncentrirao na svađanje i dokazivanje svoje poante .
    Hvala na dobrom sazetku.
    Najvaznija osobina je ova boldana.

  50. #50
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    U svemu ovome što si navela nalazi se sve ono čemu se dio HSovaca protivi-testiranje, pritisak skupine, skupina koja ima ritam, kurikulum, institucije, sustav, opet testiranje-eto, meni to nije jasno.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •