Citiraj icyoh prvotno napisa Vidi poruku
Moram priznati da svejedno ne shvaćam.
Znači za edukaciju je zadužena jedna osoba (ili tri osobe, svejedno) čija stručna sprema nije propisana? Dakle, ja mogu doći i predavati o kemiji?
Pa zar nije očito da ta stvar ne drži vodu?

Zatim...može učiti iz udžbenika, ali i ne mora. Pa tako ja mogu naučiti dijete da ljudi dišu zrak i stavit mu 5 iz kemije.
Tko kontrolira kvalifikacije roditelja i što roditelji uče?


Dalje...opet dolazimo do toga da ja osobna nisam uvjerena da znam bolje od profesora koji se educirao za predavanje kemije.
Ili govorimo o tome da je svatko od nas s pristupom netu pametniji od svih stručnjaka raznih područja?
icyoh, nema ocjena. mislim da u onim zemljama u kojima postoji kontrola i pracenje, moras na kraju semestra ici na ispit, test ili kako cemo ga vec nazvati.
sto znaci da je u interesu svih da dijete odredeno gradivo nauci. kako, to je obitelji na izbor. osim toga hs ne znaci da moras tako uciti citav zivot.
mozes recimo zavrsiti 4 razreda osnovne, pa poslije ici u neku "normalnu" skolu. ili tu i tamo koju godinu ici u sustav hs, pa natrag. puno je kombinacija moguce.

ja ne mislim da je u smislu znanja neki problem za prva 4 razreda (barem u austriji, meni se cini da je kad sam ja isla u skolu kod nas, da je bilo nesto teze)
malo mi je ovo nelagodno reci, te ne bi da me krivo shvatite, ali kao ilustraciju:
ja nisam prof. matematike, fakultetski sam obrazovana i odgovorno tvrdim da prva cetri razreda matematike, ako bih ja poucavala moju kcer (dobro ona ima jaki kliker za to, pa mozda nije primjenjivo kao pravilo) bi zavrsili u otprilike jednom semestru.
za ostale predmete bi se snasli sa strane uz kombinaciju s nama.
za ostalih 8 godina gimnazije matematiku bih mislim mogla, mozda bi mi trebalo malo prisjecanja za 7 i 8 razred), za ostale predmete bi trebalo organizirati privatnu poduku, odnosno neke druge sustave. i ako bih se uhvatila konkretno mog djeteta ona bi imala koristi od hs u kontekstu znanja, jer bi isla svojim tempom koji je prilicno brzi od prosjeka, te bi ili produbila materiju, ili bi ustedeno vrijeme za klasicni skolski program koristila za klavir, glazbu, proucavanje harry potter-a , putovanja, druge nacine upoznavanja svijeta, ili sto vec.

ovo pricam ne da bih se sad hvalila, (i nadam se da to nitko nece tako shvatiti, a ja ne iznosim bas previse privatnog na forumu, pa mi je sad pomalo neugodno) nego da kazem da je samo poucavanje izvedivo. uz puno truda, mrezu pametnih ljudi koja bi preuzela svoj dio u poucavanju i vremensku organizaciju svega toga...

ne moras cak ni biti roditelj koji ostaje kod kuce ako imas fleksibilno radno vrijeme i mrezu ljudi koja daje privatnu poduku. necu lagati, pa ne reci da sam ponesto puta razmisljala o tome (u kontekstu osnovne skole), gledajuci sustav u kojem svi dobijaju isto i na isti nacin i u kojem ozbiljno nedostaje individualnog pristupa.

moj bi san bile reformirane skole koje bi imale puno vise profesorskog kadra, u kojima bi djeca bila grupirana u manje grupe sa svojim profesorima, u kojima bi se sastav grupe mjenjao od predmeta do predmeta, dakle dijete bi bilo mozda u jednoj grupi za prirodne znanosti, a u drugoj za npr. umjetnost npr,
u kojima djeca ne bi bila grupirana po starosti nego bi se recimo od 1-4 razreda grupe formirale po interesima, razlicitim brzinama i nacinima ucenja..itd...u kojima bi bilo puno vise produbljivanja, razmisljanja, trazenja paralela, workshopo-va, experimenata i slicno. u kojima bi otkrivanje, istrazivanje, propitivanje, samostalno iznalazenje pitagorinog poucka bilo samo po sebi razumljivo. u kojim bi od pocetka ucio o konceptu vremena kod babilonaca... velikom prasku.... zajedno citali knjigu koju je hawkins zajedno sa svojom kceri napisao za djecu.
u kojima bi svirali instrumente kao normalni dio skolskog programa. i. i. i
to bi mi bilo puno draze od hs-a.

sto se nas tice, nama bi problem bio da smo se recimo odlucili za tako nesto (ovo hipotetski, pogotovo sto prije skole nismo znali koliko ce osnovna skola biti prelaka za nasu curu) cijeli sustav druzenja, prijateljstva i slicno.
ta socijalna komponenta je u svemiru moje cure najsvjetlija zvijezda te bi hs bez ostale djece bio prilicno neinteresantan.
sto znaci da bi takav sustav poucavanja bio moguce kada bi zivjeli u sredini gdje bi bilo jako puno djece koja se tako obrazuju, te bi ona imala cijeli ovaj svemir zajednistva s drugom djecom, koji je ne samo njoj, nego i nama jako lijep.
tako da osobno sumnajm da bi se odlucili za hs, ali mislim da sustav moze sasvim dobro funkcionirati, ako se ispune svi preduvjeti.

da imam jos jedan zivot, rado bi se upustila u osnivanje skole iz onog gore opisanog sna.