I meni je iznenađujuće. Statistika svašta čini mogućim, ali ne vjerujem da je bilo puno više nepismenih BAŠ ZATO što je uvedeno obavezno školovanje. Školovali su se, ali su ostali nepismeni? Ili je to obvezno školovanje ostalo mrtvo slovo na papiru?
Općenito, mislim da je školski sustav u SAD-u, kurikulum i mentalitet toliko različit da se ništa od toga ne može samo preslikati na hrvatsku realnost. Iako iz svega možemo nešto naučiti, ali ako znamo kako pročitati te informacije. Svi moji frendovi koji su išli na "exchange student" program u SAD su ondje zujali godinu dana, dobili sve petice na "advanced classes", gledali su ih ko najveće lumene. Govorim o srednjoj školi. Imali smo i mi "exchange students from USA and Canada", to su isto bili njihovi odlikaši. I nisu bili glupi, ali su bili u šoku koliko mi svi znamo, čitamo i učimo u školi. Morali su im prilagoditi program da se ne vrate doma bez svjedodžbe pa da tamo moraju ponavljati razred. To je recimo nešto što treba znati kada se američke statistike vade kao argument.
Meni se čini da se tamo jedan značajan eliminacijski faktor pri upisu na faks osim motivacije i intervjua zove- tko to može platiti.
Kako rješavaju situaciju kad se na faks sa 100 mjesta prijavi 1000 potencijalnih studenata?