Stranica 62 od 69 PrviPrvi ... 12526061626364 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 3,051 do 3,100 od 3421

Tema: Homeschooling?

  1. #3051
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    La_mama, nema nikakve prakticne nastave, to ovisi samo i iskljucivo o uciteljici.
    Posljednje uređivanje od marta : 26.06.2011. at 13:27

  2. #3052
    Pinky avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    5,498

    Početno

    ina niz: na istoj stranici imaš upute kako sve to napraviti...
    http://www.sveosvemu.com/kako-napraviti-maslac

  3. #3053
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Roza, ja više ne znam - je li ti stvarno ne razumiješ ili naš zezaš u ove vruće ljetne dane.


    Citiraj mikkin prvotno napisa
    Maro, jeste da ima zanimanja gde će ti tražiti poreklo znanja, ali romantično se nadam da ih ima više gde je to POREKLO nebitno. Obrati pažnju i na sopstvenu formulaciju, „neki poslodavci traže DOKAZE o ZNANJU“. Ako ZNAMO, dokazaćemo. Koja institucija je u današnje vreme toliko ozbiljna da bi joj se verovalo na pečat, političke stranke na stranu?
    Pa čuj, da sam ja kojim slučajem poslodavac htjela bi neki dokaz da moj budući zaposlenik zna raditi, barem za početak, a normalno da se svaki posao još uči u hodu. U svakom slučaju ne bi riskirala i zaposlila nekog tko mi kaže da sigurno zna, jer su ga mama i tata doma naučili, jer to dokazivanje traje. Životopis, diplomu i eventualno prijepis ocjena pogledaš i za par minuta znaš otprilike na čemu si.
    Ja radim u znanosti i visokom školstvu, i tu romantika nikad neće doći jer su pravila vrlo jednostavna - ne možeš imati kolegij dok nisi barem doc. dr. sc. Pa makar imao ne znam kakvo znanje. Na kraju krajeva, netko tko ima tako veliko znanje valjda može bez većih problema zadovoljiti i tu formu pa dobiti taj papir potreban za obavljanje nekog posla.
    Dakle, ja u papir vjerujem

    The enchantress, ja nisam pročitala linkanu tekst i ne pada mi to na pamet. Inače ne volim raspravu s nabacivanjem linkovima, o tome sam se već izjasnila na cijepljenju (gdje je mujica čak i pronašao link na kojem cijelo jedno društvo tvrdi da je zemlja ravna ploča). Da mi se da (a ne da mi se) mogla bi i ja naći hrpu linkova koji navode manjkavosti HS. Ali, čemu sve to?
    Tako da ti je bezveze ovo iščuđavanje nama koje se usudimo i dalje tu pisati iako nismo pročitale tvoj link. Uostalom, s obzirom da radim u prosvjeti, dozvoli da imam pravo na svoje mišljenje i bez čitanja prof. Matijevića.


    Citiraj Ifigenija prvotno napisa
    ma još ću ja naučit pisat tako da djelujem normalno.
    Bome, ja te opet mogu potpisati.
    Pa sad, ne znam, ili si ti normalna ili sam ja poludila

  4. #3054
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Previse banalizirate stvari, na pravljenju maslaca moze se odrzati par satova kemije. Nije poanta u muckanju mlijeka nego u priči koja ide u podlozi.
    Mikkin, idem mom dragom uvalit na citanje tvoj post. Samo smo mi predaleko i šupku svijeta da bi se pridruzili vašoj ekipici.

  5. #3055
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj marta prvotno napisa Vidi poruku
    Previse banalizirate stvari, na pravljenju maslaca moze se odrzati par satova kemije. Nije poanta u muckanju mlijeka nego u priči koja ide u podlozi.
    .
    a tko će znat objasnit što je u podlozi?
    i šta će djeci to, kako kaže roza, važno je da znaju napravit putar.
    a, slažem se s tobom, s vama, najlakše se uči, dok su ovako mali naročito, kad vide. evo, J je imao u školi iz prirode lekciju stanja vode - led, para, tekućina, bez da su im pokazali led, paru - ma vodu uopće.
    pa smo hs-ali.
    Posljednje uređivanje od cvijeta73 : 26.06.2011. at 13:48

  6. #3056
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Cvijeto, a kako si znala pokazati led, vodu i paru?

  7. #3057
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Ne da samo banalizirate, nego se sad držite jogurta ko pjan plota bez opcije da ga doživite simbolično - pa da razgovaramo na nekom nivou. Gledajte ga malo duhovno kako je Mikkin napisao, open your mind and let it flow, pa će te uvidjet da je jogurt o kojem mi pričamo nešto potpuno drugo nego jogurt o kojem vi pričate. Jogurt tu simoblizira bezgranično mnogo stvari od kojih evo ja mogu nabrojat neke koje smatram iznimno vrijednim znanjima; sakupljanje i pročiščavanje kišnice, gradnja nastambi, vrtlarenje, ratarstvo, proizvodnja vlastite struje - off grid život, briga o životinjama, drvodjelstvo, pčelarstvo, sakupljanje i uzgajanje ljekovitog bilja, kuhanje, spremanje zimnice, šivanje, alternativne metode lječenja i zalječivanja, bazično preživljavanje u divljini, proizvodnja vlastitih kozmetičkih proizvoda i proizvoda za čiščenje itd.
    Sve zanati i vještine koje su do prije 100-200 godina posjedovali skoro pa svi od naših pradjedova bez da su baratali velikim teoretskim znanjem iz fizike, kemije, biologije, matematike, a sve odreda nas uće samu bit navedenih znanosti. Danas u teoriji znamo puno više, al skoro pa nitko više ne zna prdnut bez mastercarda i konzuma, a opet se nalazimo dovoljno važni pljuvat po ljudima koji smatraju ta znanja i vještine vrjednijima ili bar jednako vrijednima od 20 godina školovanja i dirinčenja u uredu.

  8. #3058
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    radije ću djecu učiti kako da rade u drvu, kako da vrtlare, kako da prave zimnicu, kako da se brinu o životinjama, kako da poprave auto itd.
    Tebi je jasno da većina roditelja i uči djecu mnogima od ovih stvari?
    Uz redovno školovanje.

    Moja djeca još ne idu u školu, niti znaju čitati, ali svaki dan traže u Collinsovom vodiču slike ptica koje vide u vrtu.
    Jutros su hranili kornjače, tražili vjeverice, igrali se s mačkama, promatrali mrave...
    Često idu s tatom na ribanje, mala je par puta sama izvukla ribu na ometac.
    S tatom i nonom sudjeluju u sitnim popravcima auta, mijenjanju žarulja i sl. poslovima.
    Zajedno smo sređivali vrt (bilo je zemlje po cijeloj ulici ), mala je birala cvijeće za sadnju.
    Pa M. je čak sa svekrvom i marmeladu pravila Čistila je jagode, šljive, trešnje...

    A oboje će ići u školu.
    I učiti, tebi nevažne, vektore.

    Pa će znati i vektore i marmeladu.
    I tu će biti u prednosti, i imati će veću mogućnost izbora, razumiješ?

    I ne, nije bit života završen faks, uredski posao i kredit.
    Meni je upravo moje studiranje omogućilo da se danas bavim onim što stvarno i istinski volim i što sam oduvijek željela raditi.
    I mogu reći da je prekrasan osjećaj s ljubavlju obavljati svoj posao, širiti znanje i uživati na radnom mjestu (i još za to dobiti plaću ).

  9. #3059
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj Pcelica Mara prvotno napisa Vidi poruku
    Tebi je jasno da većina roditelja i uči djecu mnogima od ovih stvari?
    Mislim da ipak govorimo o malo različitim nivoima znanja, jedno je naučit djecu da raspoznaju ptice i izgrade im kućicu, a jedno je, ono što je meni cilj, naučit dijete da preživi potpuno neovisno. Self-sustainable living - uvjeravam te da ni jedan fakultetski obrazovan čovjek koji živi u gradu i ovisi o sistemu, bez dobre pripreme i naučenih vještina ne bi preživio 7 dana u svijetu gdje su police konzuma prazne, bolnice ne rade, benzina nema a humanitarna pomoć ne stiže.

  10. #3060
    Pinky avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    5,498

    Početno

    pčelice, skidam kapu.

    mm ima tonu tih praktičnih znanja koje je naučio u hodu, uz starce. koji su pak iste stvari naučili u hodu od svojih staraca. a i mm i njegovi roditelji su fakultetski obrazovani.
    ali isto tako razvlači struju po kući, zidari, popravlja auto...
    usput je i strastveni planinar jer su ga pored toga svega i po planinama vukli.
    dakle - može se i paralelno.

  11. #3061
    Pinky avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    5,498

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Mislim da ipak govorimo o malo različitim nivoima znanja, jedno je naučit djecu da raspoznaju ptice i izgrade im kućicu, a jedno je, ono što je meni cilj, naučit dijete da preživi potpuno neovisno. Self-sustainable living - uvjeravam te da ni jedan fakultetski obrazovan čovjek koji živi u gradu i ovisi o sistemu, bez dobre pripreme i naučenih vještina ne bi preživio 7 dana u svijetu gdje su police konzuma prazne, bolnice ne rade, benzina nema a humanitarna pomoć ne stiže.
    koja znanja i vještine su po tebi potrebne za self-sustainable living?

    vidim da marina mala lovi ribu, uređuje vrta i uči se sitnim popravcima. a ti opet samo ptice navela....
    Posljednje uređivanje od Pinky : 26.06.2011. at 14:36

  12. #3062
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj Pinky prvotno napisa Vidi poruku
    koja znanja i vještine su po tebi potrebne za self-sustainable living?

    vidim da marina mala lovi ribu, uređuje vrta i uči se sitnim popravcima. a ti opet samo ptice navela....
    Uf išli bi predugo i preširoko, nije tema o samo-održivosti; ljudi koje poznajem da žive samo-održivo godnama vježbaju vještine i znanja i negdje nakon 10-15 godina postaju recimo skoro pa 100% samo-održivi.
    Tonu praktičnih znanja i završen fakultet imam i ja ali nisam ni 2% spremna otići neovisno i živjeti sama od svojih ruku. Trebat će mi dobrih 5-10 godina da sve što planiram izrealiziram.

  13. #3063
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Dobro Roza, možda bi u slučaju kataklizme tvoja djeca imala veće šanse (iako, vjerujem da bi zajedno s konzumom nestale i šume, ali da sad ne cjepidlačimo).

    No, s obzirom da sam ja ipak optimist koji ne očekuje smak svijeta dogodine, nastojat ću osposobiti djecu za život u društvu.

    Uz to, za ovo što spominješ ih mogu npr. upisati u izviđače
    Što opet ne isključuje školu i kućne radinosti.

    Pa će onda znati i vektore, i marmeladu i preživljavanje u šumi

  14. #3064
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    ma najvaznije je da pcelicinu djevojcicu nije poprskala vrela marmelada

  15. #3065
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Eto...blago se tvojima...oni će ko Gregor i ovce i novce, dok će moji samo ovce...

  16. #3066
    Pinky avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    Dalmacija
    Postovi
    5,498

    Početno

    ajme izviđači - svima toplo preporučujem, najljepši dio mog djetinjstva!

  17. #3067
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Mislim da ipak govorimo o malo različitim nivoima znanja, jedno je naučit djecu da raspoznaju ptice i izgrade im kućicu, a jedno je, ono što je meni cilj, naučit dijete da preživi potpuno neovisno. Self-sustainable living - uvjeravam te da ni jedan fakultetski obrazovan čovjek koji živi u gradu i ovisi o sistemu, bez dobre pripreme i naučenih vještina ne bi preživio 7 dana u svijetu gdje su police konzuma prazne, bolnice ne rade, benzina nema a humanitarna pomoć ne stiže.
    Ne šora me paranoja da ću morati smisliti život iznova, ko Robinson Crusoe, ali moram reći da sam fakultetska osoba koja imam iskustvo self-sustainable livinga doslovce u šumi, od cisterne i grijanja na drva, do toga da pečem kruh, radim jogurte, šivam, i živjela sam i preživjela godinama, sa svojom obitelji. Mislim, to nam je bila viksa, za gušt Robinsoni. Znam palit vatre, lovit ribe, uzgajat, držat kokoši, ovce, veslat, uredit barku, radit ulje, you name it. Iskreno, to iskustvo je moje najdragocjenije iskustvo u životu. Kad se sjetim kako ostima lovimo rakove, mi djeca iz šume, kao zadnji urođenici, prođu me trnci od radosti. Pišem knjigu o tome, btw.

    Ali stigla sam i ići u školu, na faks, svašta.

    Nije to takav kunst da moraš napustiti sistem radi toga.

  18. #3068
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    Uf išli bi predugo i preširoko, nije tema o samo-održivosti; ljudi koje poznajem da žive samo-održivo godnama vježbaju vještine i znanja i negdje nakon 10-15 godina postaju recimo skoro pa 100% samo-održivi.
    Tonu praktičnih znanja i završen fakultet imam i ja ali nisam ni 2% spremna otići neovisno i živjeti sama od svojih ruku. Trebat će mi dobrih 5-10 godina da sve što planiram izrealiziram.
    Rosa, da me pitaš zašto si hoću kupiti komad zemlje i živjet ko divljak par mjeseci godišnje, a hoću, rekla bih ti - jer je gušt. to je nešto neponovljivo. Sjedit samo uz svjetlo svijeće, imat jedno skrhano ogledalo i ne zurit u svoj odraz, hodat u krpama, cijeli dan bit na zraku... ma to treba probat. Ja to volim.

    S druge strane sam antikonzumeristički nastrojena, kritična sam prema mnogim čudima našeg društva, i važem što je čega vrijedno. Da me pitaš zašto - da sačuvam jednostavnost života, da što više vremena budemo, a što manje - imamo, da me ne uhvati ludilo u kojem bih izgubila previše duše, tako nešto. Pečem pekmez zato da imam izliku voditi djecu u berbu, da se zamažu, da vide kako raste voće, da nauče što je što, da se zezamo, da vježbamo, da uživaju u plodu svojih ruku. Ali istodobno volim i naš svijet, ima on puno prednosti; pa i takav kapital znanja i reduntantnosti svega da ako hoćeš - možeš biti samoodrživ. Između ostalog i tako da nazoveš ljude koji će ti složiti i grijanje i bunar i peć za samoodrživost. Nije sve tako crno.

    A sad ja tebe pitam - koji su tvoji razlozi?

  19. #3069
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Rosa, da me pitaš zašto si hoću kupiti komad zemlje i živjet ko divljak par mjeseci godišnje, a hoću, rekla bih ti - jer je gušt. to je nešto neponovljivo. Sjedit samo uz svjetlo svijeće, imat jedno skrhano gledalo i ne zurit u svoj odraz, hodat u krpama, cijeli dan bit na zraku... ma to treba probat. Ja to volim.

    A sad ja tebe pitam - koji su tvoji razlozi?
    Tema je HS, ne separatizam.
    I iskreno, zaista se ne osjećam dužna tebi ili ikome objašnjavat svoje razloge za naćin života koji sam odabrala, pogotovo ne onda kad me se prozove, i to još sa krivim nickname-om . A tvoji me razlozi ne zanimaju, ovako površno vidim da nismo ni blizu na istoj valnoj dužini.

  20. #3070
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Roza, oprosti, djeca ganjaju muhe i skaču oko mene, sluđena sam. znam ti nick.
    Nego odgovaram na tvoju tezu da nema tih fakultetskih ljudi koji bi preživjeli sedam dana u divljini, i ja ti kažem - evo me. Nije istina da je to ne znam kakav kunst, a još manje da je to samo po sebi razlog da se ne ide u sistem. Ja simpatiziram HS, to je očito, ali teza o tim nesposobnim fakultetlijama me čisto prenerazila.

  21. #3071
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,295

    Početno

    I ja sam i za ovce i novce. Neka oni završe škole po želji, dobiju papir i onda neka uče samoodrživost. Temelje im dajemo tata i ja. Dan ima 24 sata, život je sve duži i duži. Ima vremena i za škole i za HS.

    I ja sam svoje "papire" okačila, ali sam imala izbor. A onaj koji "papira" nema, nema ni izbora.

    Bez obzira na sve napisano, ipak moraš imati neku financijsku podlogu za sve. Kruh mora biti na stolu.

    Zašto izabrati samo jedno, ma koliko dobro bilo, kada možemo oboje. I mikkin se slaže za provjeru i kontrolu. Svjedodžbu u ruke, a onda traži posao u kojem ti taj papir ne treba.

    Istina je da često diploma nije nikakav garant dobrog radnika. Ni ocjene u njoj. Čast izuzecima, ali svi imamo primjere oko sebe koji su do diplome došli okolo-naokolo. I rade samo da bi imali plaću, i onda moraš vući za takve, bez da ti se prizna.

    I upravo gledam "Kraljević i ja" o zaljubljivanju u koledžu. Memories...Nema šanse to oduzeti idućoj generaciji, nijednoj. Po meni HS je samo za malene, veliki moraju odrasti u društvu, uz sigurno obiteljsko zaleđe.

  22. #3072
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Citiraj the enchantress prvotno napisa Vidi poruku
    ma najvaznije je da pcelicinu djevojcicu nije poprskala vrela marmelada
    Ma ne, najvažnije je da se opet ne uhvatimo u onu hrvatsku mrežu hvatanja za detalje, kako i sama navodiš.
    (Još samo da znam zašto je ta mreža hrvatska ).


    Roza, opet nisi shvatila, nije stvar u tome tko će ovce, a tko novce.
    Stvar je u tome da nema potrebe da djecu zakidam kako bi ih naučila nečemu što se nauči i pored redovnog školovanja.
    Po meni jedno ne isključuje drugo, barem ne u ovom dijelu koji navodiš u tvojoj viziji HS-a.

  23. #3073
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,295

    Početno

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Pišem knjigu o tome, btw.
    YES! Znala sam. Nisam zalud lani napisala da jedva čekam tvoju knjigu.

  24. #3074
    anamar avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    2,336

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    no mene sad zaista zanima, kako bi vi koji stalno upotrebljavate taj vec otrcani argument "ocjena bitnija od znanja".(i da se razumjemo govorimo ne o prvom razredu osnovne skole, nego o fakultetu), uredile da se sustav organizira bez neke vrste ocjenjivanja?
    lijepo nam obrazlozite, kako bi to izgledalo.
    uopće ne smatram da ocjene treba ukinuti, a još manje da ih treba ukinuti na fakultetima.
    moje je mišljenje da je cijeli sustav obrazovanja (tu ne treba zanemariti ni utjecaj roditelja na djecu i na nastavnike, koji neobjektivno insistiraju na najvišim ocjenama, pa je krajem godine strašan pritisak, kako na djecu tako i na nastavnike) više orjentiran na ocjene nego na stjecanje znanja. ocjenjuje se sve i svašta, a u školama je prava poplava odlikaša, koji na nekim testovima ispadnu apsolutno nepismeni, što je nedavno objavljeno u tisku.
    uz to, ocjena 4 u jednoj učinonici, u drugoj je učionici 3 ili 5.

    ovo potonje, su uvidjeli i ljudi u sustavu. matura je, među ostalim uvedena da se znanje vrednuje u cijeloj državi po istim kriterijima/pitanjima.

    a argument da je "ocjena bitnija od znanja" je jednako otrcan kao i onaj o školi kao idelanom okruženju za socijalizaciju.

    još nešto, to što smatram da sustav ocjenjivanja nije dobar, ne znači da moram imati odgovor na to kakav bi on trebao biti. kad bi kritički sud ograničili samo na one koji nude i rješenje, gdje bi nas to dovelo?

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    ja ne znam, sto je uzrok nerada pojedinih studenta. prilicno sam sigurna da to nisu ocjene, vec nedostatka strukure, sustavnosti, respekta prema sebi, prema drugima i prema znanju. a toga sasvim dovoljno vidimo i na ovom forumu.
    kada studentima dam plan na kojim korekturama trebaju sto pokazati, mogu biti prilicno sigurna da ih 30% nece donjeti nista od toga. i lagano mi se cini da ono sto je besplatno, nije uvijek adekvatno cijenjeno.
    s ovim se slažem. s tim da mislim da je nedostatak strukture, sustavnosti i respekta, zastupljen i u školskom sustavu, iako želim vjerovati da je toga ipak manje nego u društvu, općenito. ono što sam htjela reći, kada sam ustvrdila da je ocjena bitnija od znanja, je to, što je dijelu studenata apsolutno nebitno, hoće li i koliko znanja usvojiti, pa izlaze nepripremljeni na ispit, jer nikad se ne zna, možda nekom sretnom okolnošću padne neka dvojčica.
    jer bitan je prolaz/ocjena, a ne znanje.

  25. #3075
    anamar avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    2,336

    Početno

    Citiraj Svimbalo prvotno napisa Vidi poruku
    Potpis uz dodatno pitanje-dajte meni, plavoj, objasnite što to točno znači "učim za ocjenu, a ne zbog znanja"?
    Mislim, kako je to uopće moguće?
    Ako mi je motiv samo ocjena, onda ustvari nisam ni naučila?
    KAKO; o kako to ide?
    da učiš za ocjenu i usput stječeš znanje.
    a ne obrnuto, uživaš u stjecanju znanja, pa te usput negdje netko i ocjeni.

    TAKO, o tako bi ja da to ide.

  26. #3076
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Nije uopće stvar u tome da ja želim svoje dijete zakinuti, jer ja na HS ne gledam kao zakidanje nego kao na veliku prednost. Ovo s ovcama i novcima je bilo sarkastično, al ajde...
    Velikog smisla daljnja rasprava nema, ako vas zanimaju informacije ima na web stranici udruge obrazovanje na drugi način jako puno dobrih tekstova, a po webu da ne govorimo. Ko voli nek izvoli.

  27. #3077
    Mikkin avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2011
    Postovi
    4

    Početno

    Ljudi, žene, poenta drugačijeg školovanja nije u preživljavanju u prirodi ni u bilo kakvom drugom izolacionizmu, nego u drugačijem pristupu znanju i razmišljanju.

    Trajna volja za znanjem i usađeni kapacitet za konstruktivno, pro-aktivno razmišljanje je nešto što se u sadašnjem sistemu dobija vrlo sporadično i ređe nego slučajno, a pritom još i preliveno toksičnim ambijentalnim prelivom.

    Kombinovati takav pristup sa školskim, iliti ispravljati krive Drine u after-hours varijanti mi deluje malo šizofreno, mada nažalost i najrealnije.

  28. #3078
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Evo, 62 stranice, a ja sam sve manje sigurna da je HS nešto što treba funkcionirati, osim u izvanrednim situacijama, uz kontrolu.
    ajde, bila sam kul i došla u fazon: škole su uistinu izgubile onaj dio kvalitete izmjenom i prčkanjem po programima, činjenicom da je učiteljsku akademiju počeo upisivati dio ljudi jer, eto, nisu upali negdje drugo, što je demotiviralo one koji to oduvijek žele raditi, pa činjenica da razredi imaju po 30 dječice-umjesto po 12, da se ponekad rade neke stvari onako bez kreativnosti, slobode, razmišljanja, kao pčelice u Pčelinom filmu-čisto da se naprave....i još hrpu sitnica i hrpu velikih stvari-sve to stoji.
    Moram priznat da u niti jednoj iole obrazovanoj skupini ljudi nisam naišla na toliko banaliziranja tuđeg truda, rada i znanja ko na ovom forumu. Od liječnika, do profesora, znanstvenika...stalno se po nekom pljuje-naravno, jer se rijetko zna koliko znanja i truda je iza nečije titule.
    Pregrist ću jezik, al moram reći da ifigenijine postove na ovoj stranici jedine razumijem. I ok, divno je mutiti jogurt i objašnjavati kemiju. Ali, sitan detalj, onaj ko objašnjava bi nešto od te kemije trebao i znati. Nisam primjetila neko preveliko znanje o tom području ovdje, čisto ajd ove činjenice koje je ifigenija spomenula, a koje zna i moje 6godišnje dijete (a bome i ovo malo zna da krava daje mlijeko,a od mlijeko radimo jogurt) i sad ćemo te divote uspoređivati sa štajaznam teorijskom fizikom. Reći ćemo da su to potrebna znanja, a da su neka druga nepotrebna. Naravno, ako ova druga koristimo da bi bolje živjeli, a dozlaboga NIŠTA o tome pojma nemamo.

    Umjesto da ste dokazali da se znanje može prenijeti drugačije, vi se samo trudite znanje izbanalizirati


    I da, postoje zanimanja koja se mogu "naučiti" doma i za koje se samo treba biti talentiran. I ona za koje to nema nikakve šanse. Ajdmo i to prihvatit!?

  29. #3079
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj Mikkin prvotno napisa Vidi poruku
    Ljudi, žene, poenta drugačijeg školovanja nije u preživljavanju u prirodi ni u bilo kakvom drugom izolacionizmu, nego u drugačijem pristupu znanju i razmišljanju.

    Trajna volja za znanjem i usađeni kapacitet za konstruktivno, pro-aktivno razmišljanje je nešto što se u sadašnjem sistemu dobija vrlo sporadično i ređe nego slučajno, a pritom još i preliveno toksičnim ambijentalnim prelivom.

    Kombinovati takav pristup sa školskim, iliti ispravljati krive Drine u after-hours varijanti mi deluje malo šizofreno, mada nažalost i najrealnije.
    Slažem se.
    Ali ne zaboravi da si ti svoj um razvio u svim tim školama i između nijh, dakle šizofreno. Ajmo ne bit licemjerni.

  30. #3080
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    Evo, 62 stranice, a ja sam sve manje sigurna da je HS nešto što treba funkcionirati, osim u izvanrednim situacijama, uz kontrolu.
    ajde, bila sam kul i došla u fazon: škole su uistinu izgubile onaj dio kvalitete izmjenom i prčkanjem po programima, činjenicom da je učiteljsku akademiju počeo upisivati dio ljudi jer, eto, nisu upali negdje drugo, što je demotiviralo one koji to oduvijek žele raditi, pa činjenica da razredi imaju po 30 dječice-umjesto po 12, da se ponekad rade neke stvari onako bez kreativnosti, slobode, razmišljanja, kao pčelice u Pčelinom filmu-čisto da se naprave....i još hrpu sitnica i hrpu velikih stvari-sve to stoji.
    Moram priznat da u niti jednoj iole obrazovanoj skupini ljudi nisam naišla na toliko banaliziranja tuđeg truda, rada i znanja ko na ovom forumu. Od liječnika, do profesora, znanstvenika...stalno se po nekom pljuje-naravno, jer se rijetko zna koliko znanja i truda je iza nečije titule.
    Pregrist ću jezik, al moram reći da ifigenijine postove na ovoj stranici jedine razumijem. I ok, divno je mutiti jogurt i objašnjavati kemiju. Ali, sitan detalj, onaj ko objašnjava bi nešto od te kemije trebao i znati. Nisam primjetila neko preveliko znanje o tom području ovdje, čisto ajd ove činjenice koje je ifigenija spomenula, a koje zna i moje 6godišnje dijete (a bome i ovo malo zna da krava daje mlijeko,a od mlijeko radimo jogurt) i sad ćemo te divote uspoređivati sa štajaznam teorijskom fizikom. Reći ćemo da su to potrebna znanja, a da su neka druga nepotrebna. Naravno, ako ova druga koristimo da bi bolje živjeli, a dozlaboga NIŠTA o tome pojma nemamo.

    Umjesto da ste dokazali da se znanje može prenijeti drugačije, vi se samo trudite znanje izbanalizirati


    I da, postoje zanimanja koja se mogu "naučiti" doma i za koje se samo treba biti talentiran. I ona za koje to nema nikakve šanse. Ajdmo i to prihvatit!?
    A i ja moram reći da nakon sve ove rasprave širom otvorenih očiju stojim sve bliže Krumpiriću i ostalima koji su na školskoj strani, iako inicijalno razumijem i podržavam HS.
    Nije mi, iskreno, palo na pamet, kako se HS može zloupotrijebiti da se razmašu neki roditeljski strahovi, predrasude i ideologije.
    I dalje, ako trebam glasati, glasam za tu mogućnost - jer bolje pustiti sto krivih nego zatvoriti jednog nevinog, osobno znam jednu HS familiju koja je svijetli primjer i koja je bila moja mjera HS-a i samo zbog toga vjerujem da cijela stvar ima smisla i opravdanja.

  31. #3081
    Ifigenija avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2004
    Postovi
    4,570

    Početno

    Citiraj Beti3 prvotno napisa Vidi poruku
    YES! Znala sam. Nisam zalud lani napisala da jedva čekam tvoju knjigu.
    Ako ikada budem spremna staviti svoje srce na tanjur i poslužiti javnosti, tebi prvoj šaljem

  32. #3082
    Sanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,657

    Početno

    Citiraj the enchantress prvotno napisa Vidi poruku
    Pravi hrvatski mood.
    Ovo ne razumijem, možeš li, molim te, pojasniti?

    Citiraj the enchantress prvotno napisa Vidi poruku
    U demokratskim, freire schule vani u samom nastavnom procesu to izgleda tako da se ponude različite vještine i znanja, a učenici prema svojim intresima odu poslušati i neposrednim iskustvom naučiti ono što ih zanima.
    Statistike također pokazuju da učenici takvih osnovnih škola imaju minimalne šanse da nakon njihovog završavanja uđu u sustav gimnazija i kasnije sveučilišta. Naravno, neki od njih to ni ne žele (ili za takav tip obrazovanja jednostavno nisu sposobni), no što je s onima koji žele (ili su željeli) i sposobni su, a unaprijed ograničeni?

    Citiraj the enchantress prvotno napisa Vidi poruku
    mi Hrvati često idemo za onom my way or highway.
    Ponovno ne razumijem i molim za objašnjenje.

    Citiraj Ifigenija prvotno napisa Vidi poruku
    Nama treba više poduzetništva, kvalitetnih gospodarstvenika, pravnika, ako hoćeš građanske hrabrosti. bolje bi bilo da djeca sjednu i čitaju biografije uspješnih poslovnih ljudi i kako stvoriti jaku privredu od toga da ih se uči tom nesretnom jogurtu, šniclama ili bilo čemu. Taj tip homeschoolinga mene bi zanimao za moju djecu.
    Točno tako.

    Citiraj RozaGroza prvotno napisa Vidi poruku
    a sve da bi večina od te djece nakon 20 godina školovanja našli poso da crnče u nekoj firmi od 08-16 i živjeli za 2 tjedna gdišnjeg preko ljeta.
    Ovo je vrlo paušalna ocjena i, poput većine paušalnih, ujedno i posve kriva.

    Ne kažem da takav život i uz njega povezani negativni osjećaji nisu (bili) tvoje iskustvo, ali nadam se da ne misliš da je riječ o općem pravilu.

    Citiraj Pcelica Mara prvotno napisa Vidi poruku
    Na kraju krajeva, netko tko ima tako veliko znanje valjda može bez većih problema zadovoljiti i tu formu pa dobiti taj papir potreban za obavljanje nekog posla.
    Pčelice, sve ti potpisujem, a ovo citiram samo da bi se još koji put pročitalo.

    Citiraj marta prvotno napisa Vidi poruku
    Previse banalizirate stvari, na pravljenju maslaca moze se odrzati par satova kemije. Nije poanta u muckanju mlijeka nego u priči koja ide u podlozi.
    Naravno, ali tu podlogu treba imati i treba je znati prenijeti. Ja sam uz svoju pokojnu baku naučila raditi kiselo mlijeko, sir i maslac, ali o kemiji nisam čula ni slova; vjerojatno zato što ni ona o njoj nije previše znala.

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    Evo, 62 stranice, a ja sam sve manje sigurna da je HS nešto što treba funkcionirati, osim u izvanrednim situacijama, uz kontrolu.
    Krumpirić, potpisujem sve što si napisala, a uz riječ "kontrolu" dodajem i "strogu; jako strogu".

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    Umjesto da ste dokazali da se znanje može prenijeti drugačije, vi se samo trudite znanje izbanalizirati

    (...)

    I da, postoje zanimanja koja se mogu "naučiti" doma i za koje se samo treba biti talentiran. I ona za koje to nema nikakve šanse. Ajdmo i to prihvatit!?
    x

  33. #3083
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Citiraj krumpiric prvotno napisa Vidi poruku
    Moram priznat da u niti jednoj iole obrazovanoj skupini ljudi nisam naišla na toliko banaliziranja tuđeg truda, rada i znanja ko na ovom forumu. Od liječnika, do profesora, znanstvenika...stalno se po nekom pljuje-naravno, jer se rijetko zna koliko znanja i truda je iza nečije titule.

    Umjesto da ste dokazali da se znanje može prenijeti drugačije, vi se samo trudite znanje izbanalizirati

    I da, postoje zanimanja koja se mogu "naučiti" doma i za koje se samo treba biti talentiran. I ona za koje to nema nikakve šanse. Ajdmo i to prihvatit!?
    xxx

    ne stignem se sada detaljnije ukljuciti, samo bih jos jednom naglasila ovo sto je krumpiric tako lijepo srocila.
    dodati cu samo par natuknica za daljnje razmisljanje.

    i dalje mi nisu jasni svi oni koji tvrde da u svom cijelom skolovanju/fakultetu nisu ama bas nista naucili. statisticki je nemoguce da se potrefi fakultet sa 100% nesposobnim kadrom. interesantno jest, da oni sudionici ove diskusije koji se svojim zvanjem bave, imaju vrlo slicnu sliku: ima odlicnih profesora, dobrih i losih. fakultet je samo prvi korak u nizu koraka koji vode sticanju znanja i obrazovanja u odredenom podrucju.
    medutim oni koji se tim sto su studirali uopce ne bave, ili su se bavili kratko, pa prestali, tvrde kako nisu nista naucili, te da je sve to sto se u skolama i fakultetima uci, beskorisno i bespotrebno. jedna vrlo interesantna teza, da ljudi koji se ne bave tim sto su studirali, tako uvjereno tvrde da je sve to sto se na visokim skolama uci beskorisno. otkuda oni to znaju? da li je moguce da su ljudi krivo odabrali, fakultet, ili uopce krivo odabrali studiranje kao takvo?

    drugo: uzimati greske ljudskog faktora u sustavu / citaj lose ucitelje i profesore kojih zasigurno ima i vise nego dovoljno, kao argument protiv skolskog sustava, te kao argument za HS, jest naprosto pupulisticki i jednostavno krivo.
    ljudski faktor je karika koja moze popustiti u svim vrstama edukacije. da li je statisticki moguce da su svi roditelji, te svi ostali koji nude razne kurseve u sklopu HS-a fantasticni? da li je nemoguce zamisliti roditelja koji svoje dijete obrazuje hs-om po principima pritiska, s naglaskom na greske? da li je moguce da neko od roditelja/poznanika koji bi bili ukljuceni u onaj simpaticni krozok od mikkin-a, bude dosadan, neinspirativan i manipulativan predavac?
    da je nastavni kadar takav kakav je, ima manje veze sa sustavom, a puno vise sa negativnom selekcijom, losom placom i niskim statusom u drustvu. a ja bih dodala i sa percepcijom znanja i obrazovanja kao neceg ne previse vaznog, koja se tako lijepo predocuje na ovom topiku.

    trece: djeca kao i odrasli uce na vrlo razlicite nacine, ovisno o svojoj osobenosti, vrsti inteligencije, percepcije, pamcenja i slicno. o tome su pametni ljudi dosta toga pametnog napisali. smatrati da svako dijete najbolje uci uz pravljenje mermelade i jogurta je jednako tako jednodimenzionalno, kao i misljenje da svako dijete najbolje uci kroz frontalni tip nastave. osim toga je i netocno. ja, mm i moje dijete, kao i mnogi drugi ljudi jako dobro ucimo preko apstraktnih modela.

    uopce ne znam sto bih rekla o jogurtu i inom. mene sav taj antiintelektualizam zapravo uzasava.

  34. #3084
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    ljudski faktor je karika koja moze popustiti u svim vrstama edukacije. da li je statisticki moguce da su svi roditelji, te svi ostali koji nude razne kurseve u sklopu HS-a fantasticni? da li je nemoguce zamisliti roditelja koji svoje dijete obrazuje hs-om po principima pritiska, s naglaskom na greske? da li je moguce da neko od roditelja/poznanika koji bi bili ukljuceni u onaj simpaticni krozok od mikkin-a, bude dosadan, neinspirativan i manipulativan predavac?
    da je nastavni kadar takav kakav je, ima manje veze sa sustavom, a puno vise sa negativnom selekcijom, losom placom i niskim statusom u drustvu. a ja bih dodala i sa percepcijom znanja i obrazovanja kao neceg ne previse vaznog, koja se tako lijepo predocuje na ovom topiku.
    definitivno.

  35. #3085
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    xxx

    ne stignem se sada detaljnije ukljuciti, samo bih jos jednom naglasila ovo sto je krumpiric tako lijepo srocila.
    dodati cu samo par natuknica za daljnje razmisljanje.

    i dalje mi nisu jasni svi oni koji tvrde da u svom cijelom skolovanju/fakultetu nisu ama bas nista naucili. statisticki je nemoguce da se potrefi fakultet sa 100% nesposobnim kadrom. interesantno jest, da oni sudionici ove diskusije koji se svojim zvanjem bave, imaju vrlo slicnu sliku: ima odlicnih profesora, dobrih i losih. fakultet je samo prvi korak u nizu koraka koji vode sticanju znanja i obrazovanja u odredenom podrucju.
    medutim oni koji se tim sto su studirali uopce ne bave, ili su se bavili kratko, pa prestali, tvrde kako nisu nista naucili, te da je sve to sto se u skolama i fakultetima uci, beskorisno i bespotrebno. jedna vrlo interesantna teza, da ljudi koji se ne bave tim sto su studirali, tako uvjereno tvrde da je sve to sto se na visokim skolama uci beskorisno. otkuda oni to znaju? da li je moguce da su ljudi krivo odabrali, fakultet, ili uopce krivo odabrali studiranje kao takvo?

    drugo: uzimati greske ljudskog faktora u sustavu / citaj lose ucitelje i profesore kojih zasigurno ima i vise nego dovoljno, kao argument protiv skolskog sustava, te kao argument za HS, jest naprosto pupulisticki i jednostavno krivo.
    ljudski faktor je karika koja moze popustiti u svim vrstama edukacije. da li je statisticki moguce da su svi roditelji, te svi ostali koji nude razne kurseve u sklopu HS-a fantasticni? da li je nemoguce zamisliti roditelja koji svoje dijete obrazuje hs-om po principima pritiska, s naglaskom na greske? da li je moguce da neko od roditelja/poznanika koji bi bili ukljuceni u onaj simpaticni krozok od mikkin-a, bude dosadan, neinspirativan i manipulativan predavac?
    da je nastavni kadar takav kakav je, ima manje veze sa sustavom, a puno vise sa negativnom selekcijom, losom placom i niskim statusom u drustvu. a ja bih dodala i sa percepcijom znanja i obrazovanja kao neceg ne previse vaznog, koja se tako lijepo predocuje na ovom topiku.

    trece: djeca kao i odrasli uce na vrlo razlicite nacine, ovisno o svojoj osobenosti, vrsti inteligencije, percepcije, pamcenja i slicno. o tome su pametni ljudi dosta toga pametnog napisali. smatrati da svako dijete najbolje uci uz pravljenje mermelade i jogurta je jednako tako jednodimenzionalno, kao i misljenje da svako dijete najbolje uci kroz frontalni tip nastave. osim toga je i netocno. ja, mm i moje dijete, kao i mnogi drugi ljudi jako dobro ucimo preko apstraktnih modela.

    uopce ne znam sto bih rekla o jogurtu i inom. mene sav taj antiintelektualizam zapravo uzasava.
    Tvojih par natuknica je savršeno sročeno mišljenje "oporbe" koje potpisujem od do. Rispekt.

  36. #3086
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Svimbam svimbi
    Bravo seni

  37. #3087
    jennifer_gentle avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Postovi
    2,627

    Početno

    Izvrsno. Potpis.

  38. #3088
    Mikkin avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2011
    Postovi
    4

    Početno

    Upravo o pozitivnoj selekciji sve vreme i pričam, al’ dobro.

    Kod nas se kaže: „Ako vam je dobro, onda ništa.“
    A ko smo to „mi“, procenite same.

  39. #3089
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    Citiraj Sanja prvotno napisa Vidi poruku
    Ovo ne razumijem, možeš li, molim te, pojasniti?



    Statistike također pokazuju da učenici takvih osnovnih škola imaju minimalne šanse da nakon njihovog završavanja uđu u sustav gimnazija i kasnije sveučilišta. Naravno, neki od njih to ni ne žele (ili za takav tip obrazovanja jednostavno nisu sposobni), no što je s onima koji žele (ili su željeli) i sposobni su, a unaprijed ograničeni?


    x
    Kao članica EUDEC-a tu se nikako ne mogu složiti s tobom i mislim da daješ krive navode.

    Ali eto, da se lovimo opet za detalje o hrvatskom jalu i inome. Samo napomena, jako mi je zanimljivo da ti provizorno daješ gore navedeni citat, a nisi ga provjerila niti navela izvor kojim to potvđuješ kao činjenicu. A za one koji nisu skloni kritičkome promišljanju o izrečenom na forumu, taj će argument proslijeđivati dalje kao nešto mjerodavno. To je hrvatski mood. (Iako koliko shvaćam ti niti ne živiš u RH.)

  40. #3090
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Kakav je to hrvatski mood?

  41. #3091
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Citiraj Mikkin prvotno napisa Vidi poruku
    Upravo o pozitivnoj selekciji sve vreme i pričam, al’ dobro.

    Kod nas se kaže: „Ako vam je dobro, onda ništa.“
    A ko smo to „mi“, procenite same.
    znači, pozitivna je selekcija dati priliku svakome? hm

  42. #3092
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    mene sav taj antiintelektualizam zapravo uzasava.
    Dakle ovako nekako:

    1. Ti si intelektualka
    2. Imaš svoje mišljenje
    3. Svatko tko ne djeli to mišljenje nije intelektualac

    ??

    Po mome je javno školstvo anti-intelektualni sistem, a protiv intelektualizma i obrazovanja ovdje nitko od zagovaratelja HS-a nema ništa.
    Za postići stručnost u određenom polju nije potreban sustav školovanja kakav se danas promovira kao jedan jedini ispravan.

  43. #3093
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    Ti uopće nisi shvatila što je seni htjela reći
    banalizirati znanja na razinu mlaćenja jogurta i sve tome slično što se na ovoj temi definira kao ispravno znanje - jest antiintelektualizam
    način na koji se došlo do znanja je prestao biti tema, očito.

  44. #3094
    the enchantress avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    767

    Početno

    Kako sam imala prilike na svojem fakultetu učiti i promišljati o alternativnim načinima obrazovanja koji postoje u svijetu od kako je obveznog školstva, shvaćam da ne stojimo na istim pozicijama za zaista dobre i argumentirane rasprave.

    Nekolicina nas koji se borimo za pluralizam u obrazovanju (tu mislim ne samo na roditelje i učitelje iz raznih Wladorf, Montessori i drugih udruga, već i na dr. a ne samo prof. Matijevića, vidim da je to nekima bitno, te na osobe iz Sabora i političkih stranaka) bila je u tavim školama, upoznala i ravnatelje i profesore i učenike i roditelje i to je uvijek iznimno teško objasniti onima koji se a pripori protive a nisu nikada došli u neposredni doticaj s takvim načinima podučavanja i obrazovanja.

    Mi se borimo za pravo na izbor jer u jednom demokratskom društvu proced demokratizacije ne staje na uvođenju političkog pluralizm.

    Povećanje broja i kvalitete alternativnih škola i uvođenje obrazovanja kod kuće samo je korak na tom putu.

    Mi niti hvalimo obrazovanje kod kuće niti alternativne škole kao one koje su najbolje od najboljih. Mi samo naglašavamo da treba postojati pravo izbora. Kako će ono izgledati to je na zakonodavcu u našoj državi. Ja sam sigurna da Sabor nikada neće donijeti takav akt o alternativnom školstvu koji će ugroziti vas kao majke, roditelje i građane ove zemlje.

    Ako pojedince pitate koji su njihovi osobni razlozi za odabir "alternativnog" obrazovanja ti razlozi mogu biti duboko neslaganje s odgojno-obrazovnom ulogom škole danas. I to je u redu, svatko ima pravo na svoje mišljenje. Mi se možemo s tim slagati ili ne, u većini slučajeva će vam zvučati nerazumno, ali ga promijeniti ne ćete. Pogotovo putem komunikacije na forumu.

    Vjerojatno su upravo takvi isplivavali na površinu na ovih 60 i nešto stanica i stoga se nekima čini da se naša profesija toliko omalovažava.

    Ovdje je dosta pažnje bilo posvećeno osporavanju osobnog mišljenja zagovornika prava na izbor, pa je ono što se nekima čini banaliziranje znanja stupilo na scenu.
    Osobno mi se čini da je jedna strana više naglašavala obrazovnu komponentu (na koju se, opet prema mišljenjima stručnjaka, a ne mom vlastitom, naša osnovna škola svela), a druga odgojnu (kojoj se satnica sve više briše, pa vraća, pa briše...).

    I za kraj bih se samo osvrnula na prvi post koji nije baš najsretnije koncipiran jer sam mišljenja da se traženjem odgovora da-ne-možda i odgovorima svakako sam protiv (na pitanje treba li dopustiti OKK) banaliziraju i zakidaju i pravo na izbor i ljudska prava i demokratska država.

    Svatko od vas može iznijeti svoju bojazan vezanu uz uvođenje prava na izbor, to ste većinom i činile, ali kada vam je netko dao odgovore, niste ih mogle prihvatiti. Stoga takva rasprava ovdje nema smisla jer se tako možemo natezati još 20 godina. Duboko se nadam da će saborska rasprava o ovoj temi biti daleko konstruktivnija.

  45. #3095
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Ne, nego se vi ljepite za ono na ćemu možete graditi svoje argumente. Taj jogurt je toliko nevažan u cijeloj ovoj raspravi da ne mogu vjerovat da su se svi intelektualci tj. intelektualke foruma na to priljepile.
    Nevjerovatno je glup zaključak koji ste donjele iz jedne prijateljske prepiske koja zapravo nije imala veze sa raspravom na temi.

  46. #3096
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj the enchantress prvotno napisa Vidi poruku
    Kako sam imala prilike na svojem fakultetu učiti i promišljati o alternativnim načinima obrazovanja koji postoje u svijetu od kako je obveznog školstva, shvaćam da ne stojimo na istim pozicijama za zaista dobre i argumentirane rasprave.

    Nekolicina nas koji se borimo za pluralizam u obrazovanju (tu mislim ne samo na roditelje i učitelje iz raznih Wladorf, Montessori i drugih udruga, već i na dr. a ne samo prof. Matijevića, vidim da je to nekima bitno, te na osobe iz Sabora i političkih stranaka) bila je u tavim školama, upoznala i ravnatelje i profesore i učenike i roditelje i to je uvijek iznimno teško objasniti onima koji se a pripori protive a nisu nikada došli u neposredni doticaj s takvim načinima podučavanja i obrazovanja.

    Mi se borimo za pravo na izbor jer u jednom demokratskom društvu proced demokratizacije ne staje na uvođenju političkog pluralizm.

    Povećanje broja i kvalitete alternativnih škola i uvođenje obrazovanja kod kuće samo je korak na tom putu.

    Mi niti hvalimo obrazovanje kod kuće niti alternativne škole kao one koje su najbolje od najboljih. Mi samo naglašavamo da treba postojati pravo izbora. Kako će ono izgledati to je na zakonodavcu u našoj državi. Ja sam sigurna da Sabor nikada neće donijeti takav akt o alternativnom školstvu koji će ugroziti vas kao majke, roditelje i građane ove zemlje.

    Ako pojedince pitate koji su njihovi osobni razlozi za odabir "alternativnog" obrazovanja ti razlozi mogu biti duboko neslaganje s odgojno-obrazovnom ulogom škole danas. I to je u redu, svatko ima pravo na svoje mišljenje. Mi se možemo s tim slagati ili ne, u većini slučajeva će vam zvučati nerazumno, ali ga promijeniti ne ćete. Pogotovo putem komunikacije na forumu.

    Vjerojatno su upravo takvi isplivavali na površinu na ovih 60 i nešto stanica i stoga se nekima čini da se naša profesija toliko omalovažava.

    Ovdje je dosta pažnje bilo posvećeno osporavanju osobnog mišljenja zagovornika prava na izbor, pa je ono što se nekima čini banaliziranje znanja stupilo na scenu.
    Osobno mi se čini da je jedna strana više naglašavala obrazovnu komponentu (na koju se, opet prema mišljenjima stručnjaka, a ne mom vlastitom, naša osnovna škola svela), a druga odgojnu (kojoj se satnica sve više briše, pa vraća, pa briše...).

    I za kraj bih se samo osvrnula na prvi post koji nije baš najsretnije koncipiran jer sam mišljenja da se traženjem odgovora da-ne-možda i odgovorima svakako sam protiv (na pitanje treba li dopustiti OKK) banaliziraju i zakidaju i pravo na izbor i ljudska prava i demokratska država.

    Svatko od vas može iznijeti svoju bojazan vezanu uz uvođenje prava na izbor, to ste većinom i činile, ali kada vam je netko dao odgovore, niste ih mogle prihvatiti. Stoga takva rasprava ovdje nema smisla jer se tako možemo natezati još 20 godina. Duboko se nadam da će saborska rasprava o ovoj temi biti daleko konstruktivnija.
    Super rečeno

  47. #3097
    Pcelica Mara avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2006
    Postovi
    3,285

    Početno

    Ali roza, mi ne smijemo komentirati niti jedan tvoj primjer.
    A nikakav konkretni argument nam ne daješ, osim te fobije od društva, zgražanja nad sustavom i sl.

    Uz to, imam osjećaj da sasvim površno čitaš postove pa ne uhvatiš bit.
    Ili namjerno ne želiš shvatiti što ti pišemo?

  48. #3098
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    enchantress, takvim predstavljanjem teme sigurno neće rasprava biti ni blizu konstruktivna, ni u saboru, a ni ovdje.
    Naprotiv.
    shvaćam da ne stojimo na istim pozicijama za zaista dobre i argumentirane rasprave.
    ti možda jesi (nisam upućena čime se baviš) obrazovanija po pitanju alternativnog obrazovanja. Pardon, naglasila si da si na fakultetu o tome učila-dakle, da si klasično školovana da se baviš obrazovanjem.
    Pinky je npr. klasično školovana da se bavi klasičnim obrazovanjem. Ne vidim zašto tvoje teze imaju iole veću težinu od njenih, i zašto krećete "iz različitih pozicija".
    Ja npr. već desecima stranica ne vidim ni jedan konstruktivan argument. Nitko nije pokazao kako je to roditelj adekvatan učitelj, kako je dijete adekvatan odabiratelj kurikuluma i znanja.
    Umjesto onog što ja vidim kao prednost HSa-individualizacija i prilagodba okolnostima, došli smo na to da smo mi previše "Hrvati" da shvatimo veličinu i važnost pluralizacije obrazovanja.
    Nekidan mi je jedna osoba iz obitelji rekla: hvala Bogu da sam se rodio u trenu kad je škola postala obaveza, što bi otac napravio od mene da nije, da, ta osoba nije htjela lovit ribu i kopat čitav život-o sram sram tu osobu bilo.

    Roza, banalizira se još od početka teme, od Tesle i liječnika kirurga.

  49. #3099
    RozaGroza avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Postovi
    5,601

    Početno

    Citiraj Pcelica Mara prvotno napisa Vidi poruku
    Ali roza, mi ne smijemo komentirati niti jedan tvoj primjer.
    A nikakav konkretni argument nam ne daješ, osim te fobije od društva, zgražanja nad sustavom i sl.

    Uz to, imam osjećaj da sasvim površno čitaš postove pa ne uhvatiš bit.
    Ili namjerno ne želiš shvatiti što ti pišemo?
    Pa Mare ne zezaj me, ja sam fakat navela milijarde razloga zašto sam za OKK, moj skepticizam prema sistemu je samo jedan od razloga. Prolistaj ako te zanima.
    A površno ih čitam u zadnju jer stvarno više ne mogu podnjet čitabe koje bi me trebale uvjeriti da sam u krivu i da ću uništiti život svog djeteta zbog svoje sebičnosti - ovo ovako sažeto.

  50. #3100
    Sanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,657

    Početno

    Citiraj the enchantress prvotno napisa Vidi poruku
    Kao članica EUDEC-a tu se nikako ne mogu složiti s tobom i mislim da daješ krive navode.

    Ali eto, da se lovimo opet za detalje o hrvatskom jalu i inome. Samo napomena, jako mi je zanimljivo da ti provizorno daješ gore navedeni citat, a nisi ga provjerila niti navela izvor kojim to potvđuješ kao činjenicu. A za one koji nisu skloni kritičkome promišljanju o izrečenom na forumu, taj će argument proslijeđivati dalje kao nešto mjerodavno. To je hrvatski mood. (Iako koliko shvaćam ti niti ne živiš u RH.)

    Sasvim je svejedno tko gdje živi i tko je članica koje udruge. Kvalitetna se rasprava ne vodi ad hominem argumentima niti namjeravam stavljati svoj CV na forum ne bih li zvučala vjerodostojno.

    I dalje ne znam što je to "hrvatsko raspoloženje" (tzv. hrvatski mood) niti "mi Hrvati ovakvi-onakvi", a sad smo već dobili i "detalje za hrvatski jal i ino". Stereotipi i generalizacije oblik su intelektualne lijenosti i koliko si god slobodna koristiti ih do mile volje, ipak bih molila da mene izostaviš iz svojih stereotipizacija nacionalnog identieteta.

    Što se tiče alternativnih, tzv. slobodnih škola i mogućnosti nastavka kvalitetnog školovanja koje one pružaju, podatak o tome da se otprilike 10-20% učenika uspije upisati u gimnaziju nije provizoran, nego iz prve ruke, dobiven od osobe koja je u takvoj (lokalnoj) školi donedavno radila.

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •