Freja prvotno napisa
Što se ostatka tiče, iz iskustva se usuđujem tvrditi, dakle potpisujem punticu, da velika većina ne zna ništa ili jako malo o alatima za učenje na daljinu. Sama se služim jednim već nekoliko godina i priznajem da bi mi dobro došao neki tečaj jer su mogućnosti nebrojene, a sama ih nemam vremena istraživati.
Ja nisam nužno ni za ni protiv, možda da je drugačije organizirano i da nije uvedeno baš kao radna obaveza, ali nije samo po sebi loše.
ovako: edukacija će biti organizirana u 2 modula (svi učitelji bez obzira na predznanje, potrebe za stručnim usavršavanjem i uvjete rada proći će 2 identične trosatne radionice.
1 radionica tj modul obuhvaća ove teme:
AAI@Edu.hr elektronički identitet
Sigurnost na Internetu
Komunikacija elektroničkom poštom
U drugoj trosatnoj radionici predviđa se proći ove teme:
Portal za škole
Učilica
Nacionalni portal za učenje na daljinu Nikola Tesla
Iskustva primjene digitalnih nastavnih materijala u školama
Interaktivna ploča za interaktivno učenje
Web kolaboracijski alat Adobe Connect Pro.
Unatoč tome što se radi o pokušaju uvođenja novih tehnologija, mislim da je razumijevanje potreba i procesa u obrazovnom sustavu kod ljudi koji su organizirali i dali zeleno svjetlo ovim edukacijama primjerenije XIXst
Freja prvotno napisa
A evo, pouzdano znam da naprimjer od siječnja kreće edukacija nastavnika koji u razredima imaju djecu kojima hrvatski nije prvi jezik. Dakle nije istina da nema stručnog usavršavanja i druge vrste. To što ide ovo informatičko osposobljavanje ne znači da drugi projekti ne postoje.
najbolje još da drugi projekti i edukacije uopće ne postoje! nitko to nije rekao...
Zakon o odgoju i obrazovanju u OŠ i SŠ
XII. STRUČNO OSPOSOBLJAVANJE, USAVRŠAVANJE, NAPREDOVANJE I IZDAVANJE LICENCIJA
Članak 115.
(1) Učitelji, nastavnici, stručni suradnici i ravnatelji školske ustanove imaju pravo i obvezu trajno se stručno osposobljavati i usavršavati kroz programe koje je odobrilo Ministarstvo.
(2) Pod stalnim stručnim osposobljavanjem i usavršavanjem iz stavka 1. ovog članka podrazumijeva se pojedinačno i organizirano usavršavanje u matičnoj znanosti u području pedagogije, didaktike, obrazovne psihologije, metodike, informacijsko-komunikacijskih tehnologija, savjetodavnog rada, upravljanja, obrazovnih politika i drugih područja relevantnih za učinkovito i visokokvalitetno obavljanje odgojno-obrazovne djelatnosti u školskim ustanovama.
(6) Program stručnog osposobljavanja i usavršavanja treba sadržavati temu, namjenu, ciljeve programa iskazane kompetencijama, metode poučavanja, organizaciju, način vrednovanja i oblik certificiranja, broj polaznika, vrijeme trajanja programa i troškovnik.
Državni pedagoški standard osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja:
Trajno profesionalno usavršavanje ravnatelja, učitelja i stručnih
suradnika
Članak 18.
(1) Ravnatelji, učitelji i stručni suradnici imaju obvezu trajnoga profesionalnog usavršavanja:
− najmanje jednom u dvije godine sudjelovati na profesionalnom usavršavanju na državnoj razini,
-
najmanje tri puta godišnje sudjelovati na profesionalnom usavršavanju na županijskoj razini,
− redovito sudjelovati na profesionalnim usavršavanjima u školi u kojoj rade,
− osobno se profesionalno usavršavati u skladu s poslovima i obvezama za koje su zaduženi.
Škole godišnje dobiju nešto manje od 300kn po jednom učitelju i stručnom suradniku za sve troškove stručnog usavršavanja.
S tim budžetom što misliš koliko ih zaista uspije otići na neki državni skup? Koliko ukupno učitelja ima koji zadnjih 10 godina ili nikada nisu niti primirisali seminaru državne razine?
S druge strane koliko je novaca nepotrebno ulupano u ovaj ICT.edu projekt "za široke mase"?