Pokazuje rezultate 1 do 50 od 77

Tema: ima MZOŠ para...

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj puntica prvotno napisa Vidi poruku
    na stranicama carneta piše meni se čini da je to više od običnog pisanja mailova.

    recimo, zanima me koliko učitelja zna koristiti alate za učenje na daljinu (koji su itekako korisni, ali se ne koriste jer ih se ne zna koristiti, iako postoje sve tehničke predispozicije)
    X

    Ok, čini se da je problem u tome što svi moraju odslušati sve, što uključuje i slanje e-pošte. I mene bi živciralo da tri sata moram slušati o nečemu čime se služim preko 10 godina. Možda je trebalo napraviti neku selekciju i određene module/predavanja organizirati samo za one kojima je to uistinu nužno.

    Što se ostatka tiče, iz iskustva se usuđujem tvrditi, dakle potpisujem punticu, da velika većina ne zna ništa ili jako malo o alatima za učenje na daljinu. Sama se služim jednim već nekoliko godina i priznajem da bi mi dobro došao neki tečaj jer su mogućnosti nebrojene, a sama ih nemam vremena istraživati.

    Ja nisam nužno ni za ni protiv, možda da je drugačije organizirano i da nije uvedeno baš kao radna obaveza, ali nije samo po sebi loše.

    A evo, pouzdano znam da naprimjer od siječnja kreće edukacija nastavnika koji u razredima imaju djecu kojima hrvatski nije prvi jezik. Dakle nije istina da nema stručnog usavršavanja i druge vrste. To što ide ovo informatičko osposobljavanje ne znači da drugi projekti ne postoje.

    No da me se krivo ne shvati, kao što sam već rekla, trebalo je malo drugačije postaviti stvari i ne tjerati nužno sve na sva predavanja.

  2. #2

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj Freja prvotno napisa Vidi poruku
    Što se ostatka tiče, iz iskustva se usuđujem tvrditi, dakle potpisujem punticu, da velika većina ne zna ništa ili jako malo o alatima za učenje na daljinu. Sama se služim jednim već nekoliko godina i priznajem da bi mi dobro došao neki tečaj jer su mogućnosti nebrojene, a sama ih nemam vremena istraživati.

    Ja nisam nužno ni za ni protiv, možda da je drugačije organizirano i da nije uvedeno baš kao radna obaveza, ali nije samo po sebi loše.
    ovako: edukacija će biti organizirana u 2 modula (svi učitelji bez obzira na predznanje, potrebe za stručnim usavršavanjem i uvjete rada proći će 2 identične trosatne radionice.
    1 radionica tj modul obuhvaća ove teme:
    AAI@Edu.hr elektronički identitet
    Sigurnost na Internetu
    Komunikacija elektroničkom poštom

    U drugoj trosatnoj radionici predviđa se proći ove teme:
    Portal za škole
    Učilica
    Nacionalni portal za učenje na daljinu Nikola Tesla
    Iskustva primjene digitalnih nastavnih materijala u školama
    Interaktivna ploča za interaktivno učenje
    Web kolaboracijski alat Adobe Connect Pro.

    Unatoč tome što se radi o pokušaju uvođenja novih tehnologija, mislim da je razumijevanje potreba i procesa u obrazovnom sustavu kod ljudi koji su organizirali i dali zeleno svjetlo ovim edukacijama primjerenije XIXst

    Citiraj Freja prvotno napisa Vidi poruku
    A evo, pouzdano znam da naprimjer od siječnja kreće edukacija nastavnika koji u razredima imaju djecu kojima hrvatski nije prvi jezik. Dakle nije istina da nema stručnog usavršavanja i druge vrste. To što ide ovo informatičko osposobljavanje ne znači da drugi projekti ne postoje.
    najbolje još da drugi projekti i edukacije uopće ne postoje! nitko to nije rekao...
    Zakon o odgoju i obrazovanju u OŠ i SŠ
    XII. STRUČNO OSPOSOBLJAVANJE, USAVRŠAVANJE, NAPREDOVANJE I IZDAVANJE LICENCIJA
    Članak 115.
    (1) Učitelji, nastavnici, stručni suradnici i ravnatelji školske ustanove imaju pravo i obvezu trajno se stručno osposobljavati i usavršavati kroz programe koje je odobrilo Ministarstvo.
    (2) Pod stalnim stručnim osposobljavanjem i usavršavanjem iz stavka 1. ovog članka podrazumijeva se pojedinačno i organizirano usavršavanje u matičnoj znanosti u području pedagogije, didaktike, obrazovne psihologije, metodike, informacijsko-komunikacijskih tehnologija, savjetodavnog rada, upravljanja, obrazovnih politika i drugih područja relevantnih za učinkovito i visokokvalitetno obavljanje odgojno-obrazovne djelatnosti u školskim ustanovama.

    (6) Program stručnog osposobljavanja i usavršavanja treba sadržavati temu, namjenu, ciljeve programa iskazane kompetencijama, metode poučavanja, organizaciju, način vrednovanja i oblik certificiranja, broj polaznika, vrijeme trajanja programa i troškovnik.

    Državni pedagoški standard osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja:

    Trajno profesionalno usavršavanje ravnatelja, učitelja i stručnih
    suradnika
    Članak 18.
    (1) Ravnatelji, učitelji i stručni suradnici imaju obvezu trajnoga profesionalnog usavršavanja:
    najmanje jednom u dvije godine sudjelovati na profesionalnom usavršavanju na državnoj razini,


    -

    najmanje tri puta godišnje sudjelovati na profesionalnom usavršavanju na županijskoj razini,




    redovito sudjelovati na profesionalnim usavršavanjima u školi u kojoj rade,



    osobno se profesionalno usavršavati u skladu s poslovima i obvezama za koje su zaduženi.



    Škole godišnje dobiju nešto manje od 300kn po jednom učitelju i stručnom suradniku za sve troškove stručnog usavršavanja.
    S tim budžetom što misliš koliko ih zaista uspije otići na neki državni skup? Koliko ukupno učitelja ima koji zadnjih 10 godina ili nikada nisu niti primirisali seminaru državne razine?
    S druge strane koliko je novaca nepotrebno ulupano u ovaj ICT.edu projekt "za široke mase"?

  3. #3
    Freja avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2004
    Lokacija
    Sydney / Zagreb
    Postovi
    2,042

    Početno

    Citiraj no@ prvotno napisa Vidi poruku

    Škole godišnje dobiju nešto manje od 300kn po jednom učitelju i stručnom suradniku za sve troškove stručnog usavršavanja.
    S tim budžetom što misliš koliko ih zaista uspije otići na neki državni skup? Koliko ukupno učitelja ima koji zadnjih 10 godina ili nikada nisu niti primirisali seminaru državne razine?
    S druge strane koliko je novaca nepotrebno ulupano u ovaj ICT.edu projekt "za široke mase"?
    Gle,taj dio ja u potpunosti razumijem. Samo kažem da ne vidim da je baš sve tako loše u ovom programu (drugim riječima smatram da jednom dijelu kolega ovakva edukacija neće škoditi, dapače). Da se očigledno loše provodi, to sam već rekla. Apsolutno shvaćam ljutnju svih onih koji moraju slušati ono što već znaju umjesto da slušaju nešto što ih zanima i čime bi uistinu doprinijeli nastavnome procesu.

    Nadam se da ti dovoljno govori podatak da 12 godina radim u znanosti, da imamo obavezu sudjelovati na (međunarodnim) konferencijama, a da su meni do sada troškovi bili djelomično podmireni za ravno DVIJE! Sve ostalo sam iskeširala iz svog džepa. U cijelom svojem radnom vijeku nisam dobila niti jednu jedinu kunu dnevnica. Ovo samo da ne misliš da ikoga branim. Za nas nema nikakve edukacije i ukinuta su nam (sva) sredstva za putne i druge troškove, a bez sudjelovanja na skupovima ne možemo napredovati u zvanjima, što se od nas traži.

  4. #4
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Upitao sam svoju ravnateljicu jesam li dužan proći tu edukaciju s obzirom na činjenicu da sam profesor matematike i informatije. Rekla je da moram. Meni je prestrašno da se troši novac na nepotrebne stvari, bilo on iz EU fondova ili iz proračuna RH. Svakako se može potrošiti na nešto pametnije.

    Strašno mi je i uvredljivo da mene, profesora informatike, netko ide podučavati kako poslati mail! Zašto nisu prvo proveli anketu kolike su potrebe za tom suludom edukacijom?

    No@ navodi da u njenoj školi 5 ljudi ne zna poslati mail. Kod mene u školi mail ne zna poslati možda 3, 4 nastavnika, od čega je jedna koja je pred penziju i to je ne zanima + 2, 3 koji se ne žele ni približiti računalu. Nikakva prisilna edukacija ih neće prisiliti da se počnu služiti mailom!

    Nasuprot tome, drugi modul je također suludo osmišljen.

    1a. Nemaju sve škole pametnu ploču
    1b. One škole koje imaju pametnu ploču nemaju potreban software zbog KING-ICTove muljaže, pa im služi kao projekcijsko platno (najskuplje projekcijsko platno na svijetu - 25000 kuna!!!)
    1c. Na fakultetu sam prošao edukaciju rada na pametnoj ploči - u 2 dana x 8 sati nismo uspjeli naučiti sve kako treba, a oni planiraju u trosatnoj radionici (koja nije samo o pametnoj ploči, nego i o drugim stvarima) obučiti 50+ ljudi u školi?

    2. Učilica? Pa to nije za NAS, to je za UČENIKE!

    3. Nacionalni portal za udaljeno obrazovanje Nikola Tesla je također za učenike, a ne za nas. Uz to su materijali pretelevizični i zapravo neupotrebljivi za korištenje u razredu (pogotovo jer morate imati jake zvučnike da bi svi čuli ono što spikerica govori)

    4. Sve ovo gore navedeno + ostatak iz 2. modula - podrazumijeva se da u svakom razredu imamo vezu na internet, računalo, projektor i platno. Bez toga, edukacija tog modula u školama je posve promašena.

    Da rezimiram - nisam apriori protiv edukacije....ali sam protiv edukacije na stihijski način kako to naši provode. Umjesto da se prvo ispitalo uopće potrebe ovakvih edukacija, oni prvo milijune kuna u nešto što nam zapravo (realno) ne treba.
    Posljednje uređivanje od YosephK : 19.12.2010. at 15:51

  5. #5

    Datum pristupanja
    Oct 2004
    Postovi
    3,026

    Početno

    Samo za primjer:

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku
    2. Učilica? Pa to nije za NAS, to je za UČENIKE!
    Učilica ima i nastavničko sučelje
    A i netko treba djecu uputiti na nju....
    Ili ni to ne bi mi trebali?

    A tko bi?

  6. #6
    YosephK avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    468

    Početno

    Citiraj Janoccka prvotno napisa Vidi poruku
    A i netko treba djecu uputiti na nju....
    Ili ni to ne bi mi trebali?

    A tko bi?
    Da, trebali bi uputiti učenike ukoliko smatramo da je smisao korištenja tehnologije za učenje/ponavljanje ispunjen. Već sam objasnio zašto smatram da Učilica nije ispunila taj najosnovniji zahtjev.

    Usput, sve su OŠ prije nekoliko godina dobile plakate i letke za učenike u kojima su servisi koji im se nude detaljno objašnjeni. Naravno da možemo na satu pripomenuti da to_i_to postoji, možemo im i pokazati, ali ne možemo umjesto učenika odlučiti hoće li oni to koristiti ili ne. Osim u slučaju (vraćam se na famoznu Učilicu) ako odlučimo provjeriti znanje putem računala+interneta, ali ni onda nigdje nema objašnjenje učeniku gdje je pogriješio.

    I još nešto - što bi spadalo pod dokaz mojoj tvrdnji da je prisilna edukacija o sigurnosti na internet neka žešća peračina novca - na Nacionalnom portalu za udaljeno učenje Nikola Tesla imamo čitava dva booka posvećena upravo Sigurnosti na Internetu i Komunikaciji i kolaboraciji putem Interneta. Natjerati nastavnike da pročitaju oba booka ima jednaki učinak kao i natjerati ih da sjede na edukaciji - koga zanima pročitati će, koga ne zanima - NEĆE. A uštedjeli smo hrpu novaca koju smo mogli upotrijebiti za puno korisnije stvari.

    I za kraj - i meni je, poput kolegici Sonji Banić (onoj savjetnici sa linka) koju poznajem osobno sramotno i ponižavajuće da ja, nastavnik informatike moram sjediti i slušati 4 sata o slanju mailova, službenoj komunikaciji i sigurnosti na internetu. Nemojte mi reći da se tehnologija mijenja, a da moramo biti u korak sa promjenama jer - od nastavnika HJ nitko nije tražio da polaže HJ kad su "sinonimi" postali "istoobličnice" niti je itko tražio od nastavnika kemije da polaže kemiju kad je "sulfitna kiselina" postala "sumporasta kiselina"; ali se zato od nas nastavnika informatike traži da, unatoč diplomi fakulteta, dokazujem nekome da znam napisati dokument u Wordu (ECDL). Dužnost svakog nastavnika je stručno se usavršavati i ići u korak sa promjenama, ali se samo od nas traži da te promjene verificiramo ispitom.

  7. #7
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj YosephK prvotno napisa Vidi poruku
    Da, trebali bi uputiti učenike ukoliko smatramo da je smisao korištenja tehnologije za učenje/ponavljanje ispunjen. Već sam objasnio zašto smatram da Učilica nije ispunila taj najosnovniji zahtjev.

    Usput, sve su OŠ prije nekoliko godina dobile plakate i letke za učenike u kojima su servisi koji im se nude detaljno objašnjeni. Naravno da možemo na satu pripomenuti da to_i_to postoji, možemo im i pokazati, ali ne možemo umjesto učenika odlučiti hoće li oni to koristiti ili ne. Osim u slučaju (vraćam se na famoznu Učilicu) ako odlučimo provjeriti znanje putem računala+interneta, ali ni onda nigdje nema objašnjenje učeniku gdje je pogriješio.

    I još nešto - što bi spadalo pod dokaz mojoj tvrdnji da je prisilna edukacija o sigurnosti na internet neka žešća peračina novca - na Nacionalnom portalu za udaljeno učenje Nikola Tesla imamo čitava dva booka posvećena upravo Sigurnosti na Internetu i Komunikaciji i kolaboraciji putem Interneta. Natjerati nastavnike da pročitaju oba booka ima jednaki učinak kao i natjerati ih da sjede na edukaciji - koga zanima pročitati će, koga ne zanima - NEĆE. A uštedjeli smo hrpu novaca koju smo mogli upotrijebiti za puno korisnije stvari.

    I za kraj - i meni je, poput kolegici Sonji Banić (onoj savjetnici sa linka) koju poznajem osobno sramotno i ponižavajuće da ja, nastavnik informatike moram sjediti i slušati 4 sata o slanju mailova, službenoj komunikaciji i sigurnosti na internetu. Nemojte mi reći da se tehnologija mijenja, a da moramo biti u korak sa promjenama jer - od nastavnika HJ nitko nije tražio da polaže HJ kad su "sinonimi" postali "istoobličnice" niti je itko tražio od nastavnika kemije da polaže kemiju kad je "sulfitna kiselina" postala "sumporasta kiselina"; ali se zato od nas nastavnika informatike traži da, unatoč diplomi fakulteta, dokazujem nekome da znam napisati dokument u Wordu (ECDL). Dužnost svakog nastavnika je stručno se usavršavati i ići u korak sa promjenama, ali se samo od nas traži da te promjene verificiramo ispitom.
    O, kako mi je drago da je netko iz struke ocijenio famoznu Učilicu kako treba... Yoseph, svaka čast!

    Ont.
    Što se tiče prisilne edukacije, samo da kažem da niste jedini. Ovisno o vremenima (a u krizama se često to jako dobro vidi) sporadično se pribjegava prisilama - evidencije radnog vremena, raznorazne statistike, prisilne besmislene edukacije i druge koještarije.... Što teža vremena - to manje posla, a više beskorisnih formulara i drugih papira. Mi koji malo dulje radimo sve smo to već vidjeli u ovom ili onom obliku...

    Držim nam svima skupa fige da čim prije ugledamo svjetlo na kraju tunela.
    Posljednje uređivanje od Peterlin : 22.12.2010. at 07:22

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •