Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 51 to 100 of 115

Thread: Ocjene i ocjenjivanje

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    Matilda's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    na turneji
    Posts
    3,232

    Default

    Svakako da je najbitnije reći što učitelj očekuje od učenika. I da učenik dobije povratnu info, da mu se ocjena objasni.
    Što većina učitelja ne radi.
    Mene strašno smeta kad ja pitam svoje dijete što je učiteljica rekla kad je npr. čitala sastav, prepričavala, rješavala zadatak iz matke na ploči i sl. I poludim kad mi kaže da nije rekla ništa.
    Pa što je tako teško reći, čuj, dijete, ovdje si pogriješila, ali si ovo jako dobro napravila.

    Još jedna stvar na koju ja jako pazim i zato vodim detaljne bilješke o svakom učeniku (imam svoj privat dnevnik ))
    U usmenom ispitivanju uvijek je moguće nepravedno ocijeniti. Npr. ocijeniti učenikovo znanje taj sat kad se ispituje i uopće ne uzeti u obzir što je dijete radilo, koliko se zalagalo na prijašnjim satovima. Učenica je danas odgovarala gradivo jezika, bunila se, ispravljala uz moju pomoć i sugestije. I to je 3. Ali sam joj dala 4. Zato što imam bilješke o njenom zalaganju na satu jezika i kad smo obrađivali i kad smo ponavljali. Jer ne pišem ocjenu samo za taj dan, ocjena je za cijeli mjesec.
    I definitivno nije poklonjena ocjena, već poticajna da i dalje bude aktivna i da sudjeluje u nastavi.

  2. #2

    Join Date
    Aug 2008
    Location
    zagreb
    Posts
    508

    Default

    problem je kako otkriti što je temperament što odgoj, a što jednostavno neposlušnost. predajem vjeronauk i dvije rubrike su kultura komuniciranja i zalaganje. te dvije ocjene dajem zajedno s učenikom i točno znaju zašto su dobili tu ocjenu. ali, što meni znači da učenik zna sve o Mojsiju, a često vrijeđa, ponižava svoje kolege iz razreda? s druge strane, osmaš koji nije osjetio baš previše ljubavi, bahatost mu je jedini način na koji zna razgovarati, a ni ocjene mu nisu baš bajne. treba jako dobro poznavati situaciju učenika da bi se znalo što ustvari stoji iza učenikovog ponašanja. ja sam svojeg adhd-ovca znala slati kolegici po kredu samo da se malo prošeće. ali, ponekad stvarno ništa ne pali. i onda stanem i šutim.

    a što se tiče ocjenjivanja, nisu svi razredi jednaki po svojim sposobnostima i to nasilno ocjenjivanje čini učenicima samo štetu. ne pružamo im priliku da budu bolji, da teže nečem većem. nažalost, tako je i s ocjenjivanjem vladanja.

  3. #3
    Osoblje foruma Bubica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    4,700

    Default

    Vidiš,to je učiteljica koja poštuje dijete i njegove posebnosti. Tu je odgovor na tvoje pitanje kako postaviti discipliunu na satu - poštivanjem i uvažavanjem djece. Ja čvrsto vjerujem da djeca kada se osjećaju uvaženima i sama uvažavaju. I zašto argumentirani razgovor ne bi biio dovoljan za uspostavljanje discipline.

    problem je jedino - što podrazumijevamo pod disciplinom. Jer,ako govorimo npr. o đaku koji putuje do Mioca sat vremena (izvangradskog prijevoza), zakasni pet minuta i zato dobije cijeli neopravdani sat i ne pusta ga se u razred - tonije disciplina, to je iživljavanje nad djecom.

  4. #4
    AdioMare's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    9,023

    Default

    Quote Originally Posted by Bubica View Post
    Jer,ako govorimo npr. o đaku koji putuje do Mioca sat vremena (izvangradskog prijevoza), zakasni pet minuta i zato dobije cijeli neopravdani sat i ne pusta ga se u razred - tonije disciplina, to je iživljavanje nad djecom.
    u srednjim školama (koju i spominješ) je to riješeno tako da se izdvoje učenici koji su putnici (imaju više presjedanja, više su udaljeni od škole), dakle zna se koji su to učenici
    i oni "imaju pravo" zakasniti tih par minuta na sat jer nemaju vezu koja bi im omogućila dolazak nešto malo prije vremena (a da ne čekaju "satima") ili na vrijeme.
    ostali ne, naravno.
    meni je to sasvim u redu.

  5. #5
    Osoblje foruma Bubica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    4,700

    Default

    Quote Originally Posted by AdioMare View Post
    u srednjim školama (koju i spominješ) je to riješeno tako da se izdvoje učenici koji su putnici (imaju više presjedanja, više su udaljeni od škole), dakle zna se koji su to učenici
    i oni "imaju pravo" zakasniti tih par minuta na sat jer nemaju vezu koja bi im omogućila dolazak nešto malo prije vremena (a da ne čekaju "satima") ili na vrijeme.
    ostali ne, naravno.
    meni je to sasvim u redu.
    ovo o cemu ja pricam je vrlo friski primjer, pouzdano tocan

    meni je tesko reci zasto u skoli ne pale argumentirani razgovori. Radila sam, kratko ali jesam, u srednjoj skoli, zelena, odmah iza faksa. Danas radim s populacijom koja je zasigurno višestruko teža i zahtjevnija od osnovnoškolske ili srednjoškolske djece. Nikad nisam imala poteškoća s uspostavljanjem autoriteta i discipline, jedino sto vidim da pali je uvazavanje i prihvaćanje ljudi s kojima radim, uz jasna pravila i granice, bez obzira o kome je rijec. Ne pisem ovo da bi docirala ili sumnjala u dobre namjere svih ostalih već stvarno zato jer vidim da to pali.

  6. #6
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by Bubica View Post
    Nikad nisam imala poteškoća s uspostavljanjem autoriteta i discipline, jedino sto vidim da pali je uvazavanje i prihvaćanje ljudi s kojima radim, uz jasna pravila i granice, bez obzira o kome je rijec. Ne pisem ovo da bi docirala ili sumnjala u dobre namjere svih ostalih već stvarno zato jer vidim da to pali.
    a ovo ti je, bojim se, odgovor na sva tvoja pitanja. dobro ti je išlo, a brzo si pobjegla iz prosvjete, ha?

  7. #7
    Matilda's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    na turneji
    Posts
    3,232

    Default

    Quote Originally Posted by Bubica View Post
    jedino sto vidim da pali je uvazavanje i prihvaćanje ljudi s kojima radim, uz jasna pravila i granice, bez obzira o kome je rijec.
    Strašno je važno da učitelj već u prvom susretu pokaže jasan stav, što očekuje od djece, koje su granice i pravila. I važno je biti dosljedan u svemu tome i na svakom satu biti kao i na prvom. Djeca vole red.
    Ako ja malo gledam pa malo ne gledam zadaće, naravno da će sljedeći sat pola razreda biti bez zadaće. Ako ih na početku sata ne usmjerim na sebe, naravno da će na satu biti nemirni, gađat me papirićima i zijevati od dosade.
    Ja npr. od nekih "starih" i dobrih porovjerenih stvari ne odustajem. Inzistiram da na početku sata učenici ustanu (stojim i ja u sredini razreda), lijepo se pogledamo, čekam da se svi smire (sitna brbljanja, vađenje knjiga, škripanje stolaca) i onda ih pozdravim. Dalje je sve pis of kejk.

    Još malo da se osvrnem na pravopisne diktate. Pravila su takva od davnina. Jer da nisu takva, imali bismo nepismen narod. I ovako nismo baš pismeni (jer nam je jezik kompliciran). Zato se pravopis mora poštivati i u ostalim predmetima, pa ako Veliku Britaniju u geografiji napišete malim slovom, nemojte se čuditi što niste dobili bod za točan odgovor.

  8. #8
    Administratorica puntica's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Zagreb
    Posts
    6,634

    Default

    Quote Originally Posted by Matilda View Post
    Još malo da se osvrnem na pravopisne diktate. Pravila su takva od davnina. Jer da nisu takva, imali bismo nepismen narod. I ovako nismo baš pismeni (jer nam je jezik kompliciran). Zato se pravopis mora poštivati i u ostalim predmetima, pa ako Veliku Britaniju u geografiji napišete malim slovom, nemojte se čuditi što niste dobili bod za točan odgovor.
    ja bih voljela da su neki učitelji/profesori i stroži u ocjenjivanju diktata, jer tako se ne bi dogodilo da se na fax, s prosjekom 4,7-5,0 upisuju ljudi koji STVARNO ne znaju pisati
    ali nažalost, to je tako. i ja stvarno ne znam kako da ih uvjerim da su polupismeni kad su stalno imali 5 iz hvatskog

  9. #9

    Join Date
    Aug 2008
    Location
    zagreb
    Posts
    508

    Default

    Quote Originally Posted by Bubica View Post
    Ja čvrsto vjerujem da djeca kada se osjećaju uvaženima i sama uvažavaju. I zašto argumentirani razgovor ne bi biio dovoljan za uspostavljanje discipline.
    kako bi tekao argumentirani razgovor? zanima me imam li ja dovoljno dobre argumente, a da oni ipak ne dopiru do nekih učenika.
    ...u biti...više nego išta me iscrpljuju njihova beskonačna vrijeđanja, omalovažavanja, ruganja, "znakovni jezik" kad misle da ne vidim ili ne čujem...

  10. #10
    Zdenka2's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    6,448

    Default

    Quote Originally Posted by Bubica View Post
    Vidiš,to je učiteljica koja poštuje dijete i njegove posebnosti. Tu je odgovor na tvoje pitanje kako postaviti discipliunu na satu - poštivanjem i uvažavanjem djece. Ja čvrsto vjerujem da djeca kada se osjećaju uvaženima i sama uvažavaju. I zašto argumentirani razgovor ne bi biio dovoljan za uspostavljanje discipline.

    Ja se čudim i čudim tome što se manjina učitelja sjeti ovoga. Uopće se ne sjete da bi mogli razgovarati s djetetom jedan na jedan, reći što im smeta i pitati dijete za mišljenje. Vjerujem zeljki 231 da to ne djeluje kod svih, ali kod većine ipak da.

  11. #11
    AdioMare's Avatar
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    9,023

    Default

    meni je isto malo nevjerojatno da se jedan prosvjetni radnik ne bi prvo "dosjetio" argumentiranog razgovora prije treniranja strogoće

  12. #12
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by AdioMare View Post
    meni je isto malo nevjerojatno da se jedan prosvjetni radnik ne bi prvo "dosjetio" argumentiranog razgovora prije treniranja strogoće
    meni ovo doma ne ide, a kamoli u školi
    i potpisujem prethodni post. ja sam stanovala preko puta riječkog mioca i uredno kasnila na prvi sat, barem desetak neopravdanih sam imala na račun toga (ostatak sam uspjela izvuć na slatkorječivost , al kod nekih nikakva priča nije palila).
    mislim sve to ima neku čar, i kašnjenje i neopravdani, i nenadano dobivenih slobodnih 45 minuta, i muka što će reći mama na informacijama. ne znam, ali ja na ništa to ne gledam tako tragično, naročito kad su ovi veliki u pitanju. neš ti neopravdanog.

    ali jako se slažem s bubicom kad kaže da djecu treba uvažavati. to je strašno bitno, i djeca se premalo uvažavaju. koliko bi učitelja postupilo kao ova iz mog primjera?
    a to je tako jednostavno rješenje. a takva su najbolja. a djecu ćemo uvažavati tako da ih pustimo da budu - djeca. koja su živahna, nemirna, mirna, koncentrirana, dekoncentrirana, poslušna, neposlušna. jel od odgoja, jel od temperamenta, jel od neposlušnosti (ovo valjda spada il pod jedno il pod drugo ) - kao da je bitno (izuzimam ovdje ADHD). di bi nastavnici stigli da ispituju jel ovaj gladan pa je živčan, ovom je dosadno, a ovaj je jednostavno takav - živčan, pa se usred sata dere na učenika do.

    i tu baš i leži zamka, po mom mišljenju. jer onda vrlo lako dobijemo moju "najdražu" sintagmu o neodgojenoj djeci, s kojom se ništa ne može jer nemaju kućnog odgoja.

    učitelji su izabrali jako teško zanimanje. oni našu djecu, one na koje smo najosjetljiviji, moraju naučiti, napuniti te glavice, ali i odgajati. u takvoj ustanovi rade. i od te odgovornosti - ne mogu pobjeći. kako se nose s tom odgovornosti? neki - fenomenalno. neki drugi podijele sto jedinica iz zalaganja i opet na satu imaju kraval. treći ju negiraju, pa odgovornost i za odgoj, a i za znanje svaljuju na roditelje. koji se dovoljno ne bave sa svojom djecom pa su djeca bezobrazna/ne znaju tablicu množenja u 4. razredu.
    a opet, neki jednom postupe odlično, drugi put fulaju ceo fudbal, uostalom, kao i mi roditelji.
    kako to promijeniti, nemam pojma.
    al ono što znam, da ako mi je dijete zadovoljno, sretno, neuznemireno ide u školu, reagirati ću na propuste koje smatram bitnim. a sitne propuste ću tolerirati. neću ih ni primijetiti, da budem iskrena. češće ću stati na stranu učiteljice nego na njegovu stranu. ako vidim imalo logike u njenom postupku. jedino ako je postupak totalno naopak, onda ga zajedno ogovaramo (postupak, ne učiteljicu, sačuvajmebože)

  13. #13
    Osoblje foruma sirius's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    zagreb zapad
    Posts
    21,706

    Default

    Bubica, mislim da je stvar u tome da se očekuje da sva djeca budu jednako mirna i poslušna. Mi imamo problema sa temperamentom od M., imamo papire i razloge takvog temperamenta, ali opet nedavno smo imali epizodu u školi...Kaže meni učiteljica: "Vi ga doma morate odgojiti , mi za to nemamo vremena. Zbog njegovog ponašanja pate dobri i pristojni učenici koji moraju slušati prodike i imati manje od nastave."
    I šta da ja sad radim, došlo mi je da plačem. Ako ja ne odgajam i nisam prisutna u životima svoje djece , onda tko je? Samo ne znam kako da im objasnim da nije sve u odgoju, nego je dio i u temperamentu.

  14. #14
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    Bubica, mislim da je stvar u tome da se očekuje da sva djeca budu jednako mirna i poslušna. Mi imamo problema sa temperamentom od M., imamo papire i razloge takvog temperamenta, ali opet nedavno smo imali epizodu u školi...Kaže meni učiteljica: "Vi ga doma morate odgojiti , mi za to nemamo vremena. Zbog njegovog ponašanja pate dobri i pristojni učenici koji moraju slušati prodike i imati manje od nastave."
    I šta da ja sad radim, došlo mi je da plačem. Ako ja ne odgajam i nisam prisutna u životima svoje djece , onda tko je? Samo ne znam kako da im objasnim da nije sve u odgoju, nego je dio i u temperamentu.
    pa eto, ja ti kažem da krivo objašnjavaš, al vi se ne slažete sa mnom.
    znaš kako bih joj ja rekla - takav je kakav je. škola je odgojno obrazovna ustanova i vi za to morate imati vremena. dok je u školi, ne odgajam ga ja, nego - vi. znam da ste vi jako stručna i sposobna, divna učiteljica (malo joj se jelte) i da ćete uspjeti naći načina kako da ga smirite. mogu vam dati neke savjete, al nažalost nisam s vama na satu i više od toga ne mogu.

    joj sirius, znaš šta mene zanima (zdenka će nam oprostit još malo offtopika), često smo na ovim istim temama, šta taj tvoj mali radi na satu da je tako nemoguć? jel se tuče? jel tuče učiteljice? šta? da niko s njim ne može na kraj izać. ja sam uvjerena, čim ima takve izjave koje nikako ne mogu provariti, da sve skupa nije to tako nerješivo. može i na pp.

    pa evo primjer moje M, koja je u vrtiću. jednu tetu izludi, drugu sluša bez problema i sve napravi što joj kaže. posprema, oblači se, jede.

  15. #15
    Osoblje foruma sirius's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    zagreb zapad
    Posts
    21,706

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    joj sirius, znaš šta mene zanima (zdenka će nam oprostit još malo offtopika), često smo na ovim istim temama, šta taj tvoj mali radi na satu da je tako nemoguć? jel se tuče? jel tuče učiteljice? šta? da niko s njim ne može na kraj izać. ja sam uvjerena, čim ima takve izjave koje nikako ne mogu provariti, da sve skupa nije to tako nerješivo. može i na pp.
    Ne još, ali mu to predviđaju kao budućnost, obzirom na upitan kućni odgoj.
    Prebrz i preoštar je na jeziku (na majku), eto to je problem.

    Ma može izaći njegova učiteljica na kraj , ali su ove povremene upitne (vjeronauk, engleski). Iskreno , mislim da je to moja greška jel ja nisam nikada sa njima razgovarala, nemamo mogućnost takvih informacija . Sve informacije su dobivale iz druge ruke, tako da nemam pojma sa čim raspolažu. Ali planiram drugi tjedan tražiti sastanak sa njima i stručnim timom.

  16. #16
    Matilda's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    na turneji
    Posts
    3,232

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    Ne još, ali mu to predviđaju kao budućnost, obzirom na upitan kućni odgoj.
    Jooooj, najjače su mi te učiteljice koje ne znaju postići disciplinu u razredu pa prebacuju lopticu na roditelja i na kućni odgoj.
    Što s djetetom koje je dobro "kućno" odgojeno. Uglavnom pospremi za sobom, stare bakice u liftu ga hvale kako je pristojno, tiho i uvijek prvo pozdravi, ne baca smeće izvan kante, na svim aktivnostima i satovima je mirno, poslušno, osim kod xy.

    I stalno, kućni odgoj, kućni odgoj, djeca su ogledalo roditelja, bla, bla...
    Ako je ponašanje na satu stvar kućnog odgoja, onda ćemo uvesti roditelje kao čuvare discipline u razredu. Jer oni su ti koji odgagaju, jel!?

    Roditelj ne može biti dežurni policajac u razredu i paziti je li se dijete okrenulo, pazi li na satu ili priča (što su npr. najveći grijesi kod mog djeteta), da ona sama mora provesti disciplinu i motivirati dijete za rad. Jer dijete vrlo dobro zna da mora biti pozorno na satu. Ako može na engleskom, onda može i na vjeronauku.

  17. #17
    Zdenka2's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    6,448

    Default

    Quote Originally Posted by Matilda View Post
    Jooooj, najjače su mi te učiteljice koje ne znaju postići disciplinu u razredu pa prebacuju lopticu na roditelja i na kućni odgoj.
    Što s djetetom koje je dobro "kućno" odgojeno. Uglavnom pospremi za sobom, stare bakice u liftu ga hvale kako je pristojno, tiho i uvijek prvo pozdravi, ne baca smeće izvan kante, na svim aktivnostima i satovima je mirno, poslušno, osim kod xy.

    I stalno, kućni odgoj, kućni odgoj, djeca su ogledalo roditelja, bla, bla...
    Ako je ponašanje na satu stvar kućnog odgoja, onda ćemo uvesti roditelje kao čuvare discipline u razredu. Jer oni su ti koji odgagaju, jel!?

    Roditelj ne može biti dežurni policajac u razredu i paziti je li se dijete okrenulo, pazi li na satu ili priča (što su npr. najveći grijesi kod mog djeteta), da ona sama mora provesti disciplinu i motivirati dijete za rad. Jer dijete vrlo dobro zna da mora biti pozorno na satu. Ako može na engleskom, onda može i na vjeronauku.
    Joj, Matilda, i ovo moram potpisati. Kućni odgoj je kućni odgoj - mi učimo djecu nekim temeljnim vrijednostima, ponašanju, moralu i to je proces koji traje. Smeta me što se stalno implicira da nemirnoj djeci nedostaje kućni odgoj i da je to izvor njihovog nemira. Nemirna djeca nisu isto što i nepristojna djeca, ona koja profesoricu papirićima, vrijeđaju je, kao ostale učenike. No, ono što hoću reći, bilo kakve probleme ili bolje rečeno situacije u razredu može riješiti samo osoba koja je tamo.

  18. #18
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    Ne još, ali mu to predviđaju kao budućnost, obzirom na upitan kućni odgoj.
    Prebrz i preoštar je na jeziku (na majku), eto to je problem.

    Ma može izaći njegova učiteljica na kraj , ali su ove povremene upitne (vjeronauk, engleski). Iskreno , mislim da je to moja greška jel ja nisam nikada sa njima razgovarala, nemamo mogućnost takvih informacija . Sve informacije su dobivale iz druge ruke, tako da nemam pojma sa čim raspolažu. Ali planiram drugi tjedan tražiti sastanak sa njima i stručnim timom.
    Raspitaj se u školi. Svaki nastavnik mora imati jedan školski sat tjedno informacija. Svaki, ne samo razrednik.

  19. #19
    Zdenka2's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    6,448

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    joj sirius, znaš šta mene zanima (zdenka će nam oprostit još malo offtopika), često smo na ovim istim temama, šta taj tvoj mali radi na satu da je tako nemoguć? jel se tuče? jel tuče učiteljice? šta? da niko s njim ne može na kraj izać. ja sam uvjerena, čim ima takve izjave koje nikako ne mogu provariti, da sve skupa nije to tako nerješivo. može i na pp.
    Kak' ti ne bih oprostila kad si ubola u sridu? Točno tako mislim.

  20. #20
    Zdenka2's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    6,448

    Default

    Iako sam ja započela tu diskusiju, voljela bih da ova tema ne ode u raspravu o disciplini. Voljela bih da diskutiramo o odnosu škole prema djetetu kao osobi i prema osobnom razvoju pojedinca kao svrsi obrazovanja.

  21. #21
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    matilda, ja te moram, makar ovako virtualno, pohvaliti!
    na svaki tvoj post, da bi riječ rekla.
    da sam ja ministar prosvjete, imala bi 15000 kn plaću, minimalno.
    eto.

  22. #22
    Matilda's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    na turneji
    Posts
    3,232

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    da sam ja ministar prosvjete, imala bi 15000 kn plaću, minimalno.
    eto.
    Uh, cvijeto, riječi ti se pozlatile!
    To je jedna stavka koja me ponekad zaškaklja. Nije isti profa koji do ponoći piše pripreme i smišlja kako da sutra održi polsatno predavanje koje će biti zanimljivo učenicima, i onaj koji na sat dođe ko kofer, sjedne i izdiktira par defnicija iz udžbenika. Ili stavi prozirnicu (koju je dobio od izdavača udžbenika) na grafoskop i kaže, prepišite i naučite.

  23. #23

    Join Date
    Aug 2008
    Location
    zagreb
    Posts
    508

    Default

    Uvijek je lakše lopticu prebaciti na nekog drugog nego rješavati problem. Ali, kao što svi ne odgajamo jednako svoju djecu, tako i učitelji, profesori ne promatraju na jednaki način istu djecu. Nekome je dijete koje je "brbljavije, nemirnije" razmaženo derište, dok je drugome posebno (u dobrom smislu) i ne smeta ga ta njegova brbljavost. Kod mene je na satu redovito "bučno" jer se igramo, imamo različite vježbe, parlaonice, a kad mi netko upadne na sat ispada da nemam sve konce u rukama. Ili kad učiteljice misle da su me klinci "preveslali" jer ne sjede po rasporedu sjedenja pa počnu raditi red kao da sam glupa i naivna, a ne znaju da sam im dopustila da sjede kako žele...sve dok poštuju dogovor da se međusobno slušamo.

    Ne znam jesam li ja prva dotakla pitanje odgoja... Ako jesam, mislila sam na odgoj u kojem se odgaja jedino batinama i kaznama, na obitelji u kojima su alkohol, agresija, droga normalna stvar... Pored ovog, brbljanje je najmanji problem.

  24. #24
    flower's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    land of hope and dreams
    Posts
    4,145

    Default

    nazalost u skoli nije vazno dijete, vazan je plan i program i dokle je to tako mislim da je vrlo tesko ocekivati pomaka, ja radim u sustavu gdje imamo dokumente u kojima je dijete u sredistu procesa i vec je tome 15 god. i sto imamo - vecinu ustanova, odgojitelja itd. koji ne razumiju sto sad s time, imamo i neke druge promjene koje se u realnosti ne desavaju, nije to lak proces i iskreno tvrdim da nasu djecu on nece zakaciti.

    ne znam, gdje sam rekla da nije bitno da dijete bude u skoli sretno (slazem se s ivkom, potpuno ostvarenje i sreca su samo vizija, nema toga, to je utopija), rekla sam samo da ako je nama jedino mjerilo uspjeha i srece ocjena i skola da onda defintivno suzavamo vl. prostor za srecu (i prostor djeteta) i potrebno je kako sebi tako i djetetu objasniti sto je ocjena i koja je njena vrijednost u mojem svijetu vrijednosti, u nasoj obitelji itd. ako nam je ona vrlo bitna i vazna, a dijete dobiva (uvjetno) lose ocjene onda cemo svi zajedno bit u vecem bedu nego ako nam ona nije toliko bitna i vazna - o tome sam govorila (izgleda nejasno )

    gaussu se stuca kad bi mi imali tzv. kataloge znanja, neku vanjsku mjeru i kad bi na osnovu nje na nekom objektivnom testu vidjeli jel su djeca iz tog razreda sve usvojila, svi bi po tome trebali imati 5...to je jedan pristup (objektivan, tko zna zna - tko ne njemu 4,3,2 ili 1). ali bi tad statisticari graknuli i rekli da taj test nije dovoljno diskrimitativan, da dovoljno ne razlijkuje ucenike, pedagozi bi rekli da je prelagan - jer jos uvijek u testovima trazimo ono sto ne znaju.

    ima i drugi pristup, pratiti dijete (ne program, ne test, ne gaussa) - to je nesto sto ide prema viziji ostvarenja mogucnosti i potencijala - ALI samo ako onaj koji prati zna pratiti, ja odgovorno stojim pri tome da je u nasih ucitelja takvih vrlo malo, pri tom se takav proces ne moze voditi u razredu s 24 i vise ucenika, azhtjeva totalno drugacije poucavanje nastavnika i totalno drugacije vrednovanje uspjeha ucenika. to je pristup usmjeren djetetu.

    dobri ucitelji u nasim skolama uz ogroman trud uspjevaju da zadovolje plan i program sa najmanjom stetom po dijete i zato se slazem da bi takvi trebali biti jako dobro placeni i uvazeni - jer samo uvazena osoba moze drugom i pruziti uvazavanje.

  25. #25
    Zdenka2's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    6,448

    Default

    Quote Originally Posted by flower View Post
    ima i drugi pristup, pratiti dijete (ne program, ne test, ne gaussa) - to je nesto sto ide prema viziji ostvarenja mogucnosti i potencijala - ALI samo ako onaj koji prati zna pratiti, ja odgovorno stojim pri tome da je u nasih ucitelja takvih vrlo malo, pri tom se takav proces ne moze voditi u razredu s 24 i vise ucenika, azhtjeva totalno drugacije poucavanje nastavnika i totalno drugacije vrednovanje uspjeha ucenika. to je pristup usmjeren djetetu.

    dobri ucitelji u nasim skolama uz ogroman trud uspjevaju da zadovolje plan i program sa najmanjom stetom po dijete i zato se slazem da bi takvi trebali biti jako dobro placeni i uvazeni - jer samo uvazena osoba moze drugom i pruziti uvazavanje.
    Ovo i ja mislim i razočarana sam zbog toga. Samo OT, da ne skrenemo s ove općenite teme, spomenut ću to da sam detaljno proučila školske programe za svoju struku i da su oni upravo strašni, užasni su i u odnosu prema struci i u odnosu prema djeci, a onda i profesorima koji i struku i djecu moraju spašavati od tih programa.

  26. #26
    anchi pp's Avatar
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    1,908

    Default

    Quote Originally Posted by flower View Post
    nazalost u skoli nije vazno dijete, vazan je plan i program i dokle je to tako mislim da je vrlo tesko ocekivati pomaka, ja radim u sustavu gdje imamo dokumente u kojima je dijete u sredistu procesa i vec je tome 15 god. i sto imamo - vecinu ustanova, odgojitelja itd. koji ne razumiju sto sad s time, imamo i neke druge promjene koje se u realnosti ne desavaju, nije to lak proces i iskreno tvrdim da nasu djecu on nece zakaciti.

    ....

    gaussu se stuca kad bi mi imali tzv. kataloge znanja, neku vanjsku mjeru i kad bi na osnovu nje na nekom objektivnom testu vidjeli jel su djeca iz tog razreda sve usvojila, svi bi po tome trebali imati 5...to je jedan pristup (objektivan, tko zna zna - tko ne njemu 4,3,2 ili 1). ali bi tad statisticari graknuli i rekli da taj test nije dovoljno diskrimitativan, da dovoljno ne razlijkuje ucenike, pedagozi bi rekli da je prelagan - jer jos uvijek u testovima trazimo ono sto ne znaju.

    ima i drugi pristup, pratiti dijete (ne program, ne test, ne gaussa) - to je nesto sto ide prema viziji ostvarenja mogucnosti i potencijala - ALI samo ako onaj koji prati zna pratiti, ja odgovorno stojim pri tome da je u nasih ucitelja takvih vrlo malo, pri tom se takav proces ne moze voditi u razredu s 24 i vise ucenika, azhtjeva totalno drugacije poucavanje nastavnika i totalno drugacije vrednovanje uspjeha ucenika. to je pristup usmjeren djetetu.

    dobri ucitelji u nasim skolama uz ogroman trud uspjevaju da zadovolje plan i program sa najmanjom stetom po dijete i zato se slazem da bi takvi trebali biti jako dobro placeni i uvazeni - jer samo uvazena osoba moze drugom i pruziti uvazavanje.

    Oh, kako je ovo točno. Dijete mi je sad u 8. razredu, pa nakon gotovo 8 godina mogu reći da je od svih nastavnika / profesora jedino u razrednoj nastavi doživjela praćenje i vrednovanje prema napretku. Niti jedan predmetni nastavnik, uključujući rezrednicu, nije to mogao/znao/htio raditi.

  27. #27
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Quote Originally Posted by anchi pp View Post
    Oh, kako je ovo točno. Dijete mi je sad u 8. razredu, pa nakon gotovo 8 godina mogu reći da je od svih nastavnika / profesora jedino u razrednoj nastavi doživjela praćenje i vrednovanje prema napretku. Niti jedan predmetni nastavnik, uključujući rezrednicu, nije to mogao/znao/htio raditi.
    Razredna nastava je u tom praćenju ipak u prednosti. Učitelj RN ima 25-30 učenika i o svakome ima širu sliku (hrvatski, matematika, priroda i društvo, glazbeni, likovni i tjelesni), a predmetni nastavnik, npr. tehničke kulture, 500 učenika i vidi svakog učenika 1 školski sat tjedno.

  28. #28
    flower's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    land of hope and dreams
    Posts
    4,145

    Default

    zdenka, u sustavu gdje se uvazava dijete (namjerno ne govorim ucenik) nije potrebno kaznjavanje, nije potreban autoritet sile...no tesko je biti osoban i autentican u sustavu skolstva, sustav zbog svojeg samoodrzanja ne voli takve a njeguje ovakve ko iz tvojeg posta.

    ja jesam za promjene u sustavu (to i cijelim svojim djelovanjem radim), ali kad se to spusti na razinu djeteta koje treba koliko-toliko izaci iz tog sustava zdravo onda stvarno mislim da je rjesenje ili ga izvaditi iz sredine gdje nije sretno (druga skola mozda), objasniti mu kako stvari stoje (ocjene nisu mjerilo znanja vec rezultat testa/ispitivanja) i usmjeravati ga da pronalazi stvari koje ce mu kompenzirati moguci neuspjeh u skoli.

  29. #29
    Hajdi's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    173

    Default

    Neko je gore pomenuo jedinstveni završni test za svaku godinu školovanja.

    To bi bila prava stvar. Po jedan državni test iz svih predmeta, koji može da koriguje ocenu za +/- 1.
    Ali ako se na testu utvrdi da neki razred zna bitno više od proseka svojih ocena ili da zna bitno manje (što bi bio češći slučaj), onda ti gospodine/gospođo učitelju, nastavnice, profesorko lepo kući, kuvaj ručak, a pusti da decu uči neko drugi.

    Šta ja imam od toga što moja M ima 5 iz matematike, kad ona posle npr. 8 nastavnih časova, ne zna da podeli trocifren sa dvocifrenim brojem, a da bi to naučila, mi svaki dan vežbamo i umesto da se dete igra i provodi vreme u nekim drugim stvarima, ona ima home schooling, naravno ne samo ona, već ceo njihov razred.

    Na kraju godine se podele petice, i svi kao srećni. Ma nemoj... Da im se onda lupi godišnji test iz matematike, učitelj bi znao da postoji evaluacija njegovog rada, pa bi imao drugačiji odnos prema zanimanju koje je sam odabrao, a deca bi videla da postoji smisao učenja.

  30. #30
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Quote Originally Posted by Hajdi View Post
    Neko je gore pomenuo jedinstveni završni test za svaku godinu školovanja.

    To bi bila prava stvar. Po jedan državni test iz svih predmeta, koji može da koriguje ocenu za +/- 1.
    Ali ako se na testu utvrdi da neki razred zna bitno više od proseka svojih ocena ili da zna bitno manje (što bi bio češći slučaj), onda ti gospodine/gospođo učitelju, nastavnice, profesorko lepo kući, kuvaj ručak, a pusti da decu uči neko drugi.

    Šta ja imam od toga što moja M ima 5 iz matematike, kad ona posle npr. 8 nastavnih časova, ne zna da podeli trocifren sa dvocifrenim brojem, a da bi to naučila, mi svaki dan vežbamo i umesto da se dete igra i provodi vreme u nekim drugim stvarima, ona ima home schooling, naravno ne samo ona, već ceo njihov razred.

    Na kraju godine se podele petice, i svi kao srećni. Ma nemoj... Da im se onda lupi godišnji test iz matematike, učitelj bi znao da postoji evaluacija njegovog rada, pa bi imao drugačiji odnos prema zanimanju koje je sam odabrao, a deca bi videla da postoji smisao učenja.
    Često matematičari kažu da su nemoćni jer im savjetnici govore da trebaju djeci dozvoliti korištenje kalkulatora. Čak i u udžbenicima piše: izračunaj to i to pomoću kalkulatora. Mogu oni tupiti koliko žele na pismenom računanju, kad dijete doma lijepo uzme kalkulator i zadaću riješi na taj način. Inzistira li nastavnik na nekorištenju kalkulatora, dođe roditelj i kaže da je prestrašno to što njegovo dijete nije dobilo 5 iz ispita samo zato što nije znalo pismeno podijeliti.

    Ovo drugo boldano, to je pravi razlog što su učitelji malodušni i što im sa stažom raste i ravnodušnost prema radu. U školstvu se jednako vrednuje nastavnik koji radi dobro, jako dobro i loše. Na žalost, češće po nosu dobije nastavnik koji radi jako dobro, nego onaj koji radi loše. Znaš zašto? Zato jer onaj koji puno radi, puno i traži od djece.

  31. #31

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by enela View Post
    Često matematičari kažu da su nemoćni jer im savjetnici govore da trebaju djeci dozvoliti korištenje kalkulatora. Čak i u udžbenicima piše: izračunaj to i to pomoću kalkulatora. Mogu oni tupiti koliko žele na pismenom računanju, kad dijete doma lijepo uzme kalkulator i zadaću riješi na taj način. Inzistira li nastavnik na nekorištenju kalkulatora, dođe roditelj i kaže da je prestrašno to što njegovo dijete nije dobilo 5 iz ispita samo zato što nije znalo pismeno podijeliti.
    U realnom životu vjerujem svi zbarajamo/oduzimamo/množimo i dijelimo šesteroznamnekaste i veće brojeve "pješice" bez kalkulatora

    btw konzultiraj Nastavni plan i program za OŠ; Matematika 5. razred:

    9. Uporaba džepnoga računala

    Ključni pojmovi:

    džepno računalo.

    Obrazovna postignuća:


    osposobiti učenike za uporabu standardiziranoga džepnoga
    računala u jednostavnim računima uz uporabu procjene
    rezultata.


  32. #32
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Quote Originally Posted by no@ View Post
    U realnom životu vjerujem svi zbarajamo/oduzimamo/množimo i dijelimo šesteroznamnekaste i veće brojeve "pješice" bez kalkulatora

    btw konzultiraj Nastavni plan i program za OŠ; Matematika 5. razred:

    9. Uporaba džepnoga računala

    Ključni pojmovi:

    džepno računalo.

    Obrazovna postignuća:


    osposobiti učenike za uporabu standardiziranoga džepnoga
    računala u jednostavnim računima uz uporabu procjene
    rezultata.

    Je, stvarno za umrijet od smijeha.
    Svi isto tako u stvarnom životu ne hodamo pješke 100 km i više, pa svejedno učimo hodati.

  33. #33
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by enela View Post
    Mogu oni tupiti koliko žele na pismenom računanju, kad dijete doma lijepo uzme kalkulator i zadaću riješi na taj način. .
    kako može s kalkulatorom, kad se onda ne vidi postupak?

    pa bilo je i u naše vrijeme kalkulatora, pa smo morali pješke računati, i profesorica nam je i u srednjoj školi oduzimala kalkulatore na satu, i vraćala poslije sata (npr. logaritmi i sl).

    ali, nemoj mi reć da profesor ne vidi ko s kalkulatorima rješava.
    ne vidi ovaj koji hajdinom razredu predaje matematiku.

    nikad nije bilo problema s kvalitetnim profesorima/učiteljima koji kvalitetno rade i puno traže od djece. mislim na probleme koje bi mogli imati s djecom, s ravnateljima i ostalim osobljem škole - to ne znam.
    ali takvi nikad nisu imali problema s djecom.
    a to se sigurna sam - nije promijenilo.

    inače, malo sam razmišljala o bubičinoj tezi da bi u osnovnoj školi trebali svi imati 4 i 5. a zašto onda 4? a ne svi 5?
    i mislim da to ne bi bilo fer prema djeci. sigurno da je gradivo osnovne škole takvo da ga prosječni učenik može uspješno savladati, s 4 ili 5. ali, prosječnom učeniku se neda toliko učiti. neda mu se. ima drugih interesa. jedan voli nogomet, drugi voli cure, trećemu je na pameti nešto sasvim deseto.
    zašto je oduvijek bilo svih ocjena u razredu? i kod najboljih profesora/učitelja? da li zato što nisu uspjeli prenijeti znanje? ne. motivirati učenike da uče? to možda, ali mislim da nije ni to.
    u stvari, baš me zanima bubica što ti misliš.

    ali djeca su stvarno toliko različita i s toliko različitih interesa (ili bez interesa).
    evo, imam jedan primjer, kolegica od moje mame je bila na sto muka sa sinom koji je u osnovnoj školi jedva s 3 prolazio.
    i ona je jedno vrijeme bila uvjerena, i pomirila se s time, da ima glupo dijete. da, glupo. dok bi mu objašnjavala, blejao bi u nju ko tele u šarena vrata, ne koristivši pol posto mozga.
    upisao trogodišnju obrtničku školu.
    nakon završene škole, skroz se promijenio. sad ga sve interesira, guta knjige svih mogućih tematika, od beletristike do stručne literature (zna valjda sve moguće godine svih bitka u povijesti, povijest ga posebno interesira, a ne moram niti reći da je iz povijesti jedva dvojku imao), uči, ide na faks vandredno i planira se baviti vinogradarstvom.
    ne bi čovjek rekao da je to isto dijete.

    imam jednog sličnog doma ne sina nego muža

  34. #34
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post

    ...

    ali djeca su stvarno toliko različita i s toliko različitih interesa (ili bez interesa).
    evo, imam jedan primjer, kolegica od moje mame je bila na sto muka sa sinom koji je u osnovnoj školi jedva s 3 prolazio.
    i ona je jedno vrijeme bila uvjerena, i pomirila se s time, da ima glupo dijete. da, glupo. dok bi mu objašnjavala, blejao bi u nju ko tele u šarena vrata, ne koristivši pol posto mozga.
    upisao trogodišnju obrtničku školu.
    nakon završene škole, skroz se promijenio. sad ga sve interesira, guta knjige svih mogućih tematika, od beletristike do stručne literature (zna valjda sve moguće godine svih bitka u povijesti, povijest ga posebno interesira, a ne moram niti reći da je iz povijesti jedva dvojku imao), uči, ide na faks vandredno i planira se baviti vinogradarstvom.
    ne bi čovjek rekao da je to isto dijete.

    imam jednog sličnog doma ne sina nego muža
    Nije li mujica na nekom topicu o upisu u srednju školu pisao o sličnom iskustvu?

    Offt. - to je problem, sustav koji svu djecu tjera u iste cipele. Zdenka i mnogi drugi su to već zaključili i opisali.

    Ont. u vezi matematike - ne znam zašto ljudi očekuju da djeca sve nauče u školi... Moji su daleko od darovitih matematičara, ali mi doma s njima sustavno radimo kad god nam padne na pamet. Rezultat (i to neočekivan, a još manje planiran): moj stariji je od djeteta s papirima za individualizaciju u prvom, dorastao do natjecanja iz matematike u četvrtom razredu.

    Doma ih uvježbavamo. Da dijele, da množe, da zbrajaju, da koriste kuhinjsku vagu, kalendar... sve što im u praksi treba u svakodnevnom životu. Ne radimo to radi ocjene, nego zato jer mislimo da treba. I to kroz igru, koliko god se može, a da ni ne znaju koliko zapravo uče. Odnosi se to i na hrvatski jezik (mom mlađem tu treba dooosta uvježbavanja - nema šanse da to sve odrade učiteljice). Što znači učiteljici ako dijete nešto ne zna? Ona će ga u četvrtom razredu lijepo ispratiti dalje, a dijete će ponijeti svoje znanje (ili rupe u njemu) i dalje. Prema tome - djeci je i te kako u interesu da nešto nauče. Budući da oni nisu svjesni posljedica u svojoj 10. (ili 18.) godini, to je ipak velikim dijelom odgovornost roditelja.

    Ponekad zna biti problema s tim kad su djeca u boravku (znam iz iskustva) ako se tamo ne odrađuje ovaj dio uvježbavanja gradiva koji je mnogim klincima neophodan. Kad dođu doma, djeca su umorna i možemo se fućkati sa svojim uvježbavanjem jer njihovi mozgovi više ništa ne primaju (tako je bilo prva dva razreda kod mog mlađeg). Ali ako je sve ok, u boravku se mogu steći solidne radne navike (tako je bilo kod mog starijeg).

    Kako god se okrenulo, u početnim razredima roditelji su ti koji djeci i te kako trebaju govoriti o važnosti osnovnog znanja, što boljim ocjenama i sl. Trebamo učiteljiima "držati štangu" kad imaju visoke kriterije, objašnjavati zašto je znanje korisno, što sve ne možeš činiti ako ne znaš dijeliti, ako nisi pismen, ako ne znaš vremensku crtu itd...

    Da je moj tata (i mama, ali češće tata) meni pustio na volju u dobi od 8-10 godina, ostala bih nepismena, temelji iz matematike bili bi mi nikakvi, odustala bih od glazbene škole negdje u trećem razredu itd. Nije me tjerao ni prisiljavao. Ali me neumorno uvjeravao da mi to sve treba. I bio je u pravu.
    Last edited by Peterlin; 30.01.2011 at 16:25.

  35. #35

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    inače, malo sam razmišljala o bubičinoj tezi da bi u osnovnoj školi trebali svi imati 4 i 5. a zašto onda 4? a ne svi 5?
    i mislim da to ne bi bilo fer prema djeci. sigurno da je gradivo osnovne škole takvo da ga prosječni učenik može uspješno savladati, s 4 ili 5. ali, prosječnom učeniku se neda toliko učiti. neda mu se. ima drugih interesa. jedan voli nogomet, drugi voli cure, trećemu je na pameti nešto sasvim deseto.
    zašto je oduvijek bilo svih ocjena u razredu? i kod najboljih profesora/učitelja? da li zato što nisu uspjeli prenijeti znanje? ne. motivirati učenike da uče? to možda, ali mislim da nije ni to.
    u stvari, baš me zanima bubica što ti misliš.
    Bubica je u uvodnom postu zapravo citirala mene, pa ću ti ja odgovoriti:

    Mislim da će u visokotehnološkom društvu (koje ne možemo zaobići) jedino kompetentni učenici - a to su oni sa 4 i 5 - biti spremni za posao ili fakultet. Nema uopće smisla koristiti niske ocjene da bi se ocijenila nečija nekompetentnost. U stvarnom svijetu (izvan škola) rijetko se daju priznanja za nekompetentnost. Kad god moramo napraviti nešto na poslu ili kod kuće najmanje što se od nas očekuje i prihvaća je kompetentnost. Osnovni razlog zbog kojeg poslodavci/članovi obitelji/društvo u cjelini očekuju kompetentnost je da bi se neki potreban/koristan zadatak napravio na pravi način. Kvaka i problem je u tome što učenici ne vide korist/smisao u sadržajima koje moraju naučiti, a učitelji im prečesto propuste objasniti svrhu ili povezati sa realnim životom.
    Učenike se zapravo kažnjava niskim ocjenama 1, 2, 3 zato što ne žele pamtiti informacije za koje i oni i njihovi učitelji znaju da će ih uskoro zaboraviti.
    Takav sustav obrazovanja s ocjenama 1-5 je možda mogao funkcionirati prije 50, 60 godina, međutim danas (ili za 10, 15 godina) učenici sa 2 ili 3 teško će biti konkurentni na globaliziranom tržištu radne snage.
    Većina vas, čini mi se, nekako romantično gleda na ovaj problem: spominjete kao primjere susjede, prijatelje ili rođake koji su imali slabe ocjene pa se u odraslijoj dobi trgnuli. Bojim se da su takvi primjeri ipak iznimke i sve više stvar prošlosti.
    Loše ocjene imaju čvrstu povezanost s neprihvatljivim ponašanjem , delikvencijom, ovisnostima, maloljetničkim roditeljstvom, siromaštvom itd... čudi me da to nitko nije niti spomenuo!?
    Da ne spominjem darovite i njihov underachievement, o čemu se puno piše na drugom pdfu!

    U našim se školama kompetentnost podrazumijeva ( i bez problema ostvaruje) u izvannastavnim i dodatnim aktivnostima. Učenici koji se ne žele truditi za potrebnu razinu kompetentnosti rijetko sudjeluju u tim aktivnostima; a i kad sudjeluju brzo odustanu. S druge strane učenicima koji sudjeluju nisu potrebne ocjene da bi ih motivirale. Dobro znaju da je ono što su odabrali raditi vrijedno njihova truda, jer razumiju vrijednost svog rada i dobro se osjećaju.

  36. #36

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Zdenka2, flower i Bubica već su se spontano dotakle nekih ideja iz ove knjige:

    http://www.alinea.hr/097.html

    Svakako knjigu preporučujem uz temu ocjena i ocjenjivanja.


    (nadam se da Bubica ovo neće gledati kao reklamiranje)

  37. #37
    Zdenka2's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Posts
    6,448

    Default

    Quote Originally Posted by no@ View Post
    Učenike se zapravo kažnjava niskim ocjenama 1, 2, 3 zato što ne žele pamtiti informacije za koje i oni i njihovi učitelji znaju da će ih uskoro zaboraviti.
    Takav sustav obrazovanja s ocjenama 1-5 je možda mogao funkcionirati prije 50, 60 godina, međutim danas (ili za 10, 15 godina) učenici sa 2 ili 3 teško će biti konkurentni na globaliziranom tržištu radne snage.
    A kako riješiti? Promjena skale ocjenjivanja, pa ni potpuno ukidanje brojčanih ocjena ne rješavaju problem koji si dijagnosticirala u prvoj rečenici.

  38. #38

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by Hajdi View Post
    Neko je gore pomenuo jedinstveni završni test za svaku godinu školovanja.

    To bi bila prava stvar. Po jedan državni test iz svih predmeta, koji može da koriguje ocenu za +/- 1.
    Ali ako se na testu utvrdi da neki razred zna bitno više od proseka svojih ocena ili da zna bitno manje (što bi bio češći slučaj), onda ti gospodine/gospođo učitelju, nastavnice, profesorko lepo kući, kuvaj ručak, a pusti da decu uči neko drugi.
    Šta ja imam od toga što moja M ima 5 iz matematike, kad ona posle npr. 8 nastavnih časova, ne zna da podeli trocifren sa dvocifrenim brojem, a da bi to naučila, mi svaki dan vežbamo i umesto da se dete igra i provodi vreme u nekim drugim stvarima, ona ima home schooling, naravno ne samo ona, već ceo njihov razred.
    Na kraju godine se podele petice, i svi kao srećni. Ma nemoj... Da im se onda lupi godišnji test iz matematike, učitelj bi znao da postoji evaluacija njegovog rada, pa bi imao drugačiji odnos prema zanimanju koje je sam odabrao, a deca bi videla da postoji smisao učenja.
    da se na kraju godine lupi godišnji test iz matematike imali bi bojim se strahotu kao što sada imamo sa državnom maturom.
    sve što se radi i trebalo bi se raditi u školi palo bi u drugi plan, glavni i jedini cilj bio bi pripremiti učenike za završni ispit (čitaj nabubetati ogromne količine nepotrebnih podataka).
    procvala bi siva ekonomija kao što sada cvjeta u SŠ u vidu raznih legalnih i polulegalnih priprema/instrukcija i tečajeva za državnu maturu. nakladnici bi trljali ruke jer bi proširili tržište raznih priručnika za polaganje završnih ispita i na OŠ....
    učitelji bi odmah dobili jasnu poruku o svom radu - s obzirom da je za polaganje takvog završnog ispita uz redovnu nastavu, potrebno ići na dugotrajne i iscrpljujuće dodatne pripreme/instrukcije, nerijetko organizirane i plaćene novcem poreznih obveznika (grad zagreb)
    a učenici?! obrazovna birokracija već ih je izgubila iz vida

  39. #39
    marta's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,678

    Default

    Što se tiče opisnog ocjenjivanja, nisam ni s tim oduševljena. Kad sam radila u školi, svi su imali fotokopije opisnih ocjena koje se upisuju u rubriku imenika. Onako, papirče A4 pa onda biraš što ćeš kome upisati u rubriku...

  40. #40
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Btw, udžbenici prate plan i program, a napisala sam
    Čak i u udžbenicima piše: izračunaj to i to pomoću kalkulatora.
    Zašto misliš da trebam proučiti plan program?

  41. #41

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    zato što plan i program predviđa upotrebu kalkulatora u nastavi matematike od 5. razreda nadalje

  42. #42

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by no@ View Post
    zato što plan i program predviđa upotrebu kalkulatora u nastavi matematike od 5. razreda nadalje
    i zato što se učitelji moraju držati plana i programa, a ne udžbenika.
    a kad je kalkulator u pitanju matematičari to vrlo često ne čine.

  43. #43
    Hajdi's Avatar
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    173

    Default

    @Noa, pa ne zalažem se ja da se na tom godišnjem testu polažu nepotrebni zadaci i da se bubaju besmisleni podaci.

    Ja bih to rešila jednostavnije, iz svakog testa koji je rađen u toku godine uzeti po jedan zadatak sa promenjenim brojevima, imenima... Nikakva specijalna drama.

    Ne vidim kakve bi to naročite troškove prouzrokovalo.

    A što se tiče upotrebe kalkulatora, ja mislim da nije cilj matermatike da ti zaista znaš koliko je 3.567.456/45.342 nego da je jedini cilj matematike da decu nauči logičkom mišljenju, a da bi mogao ispravno da razmišljaš moraš razlikovati jedinice od hiljada i vežbati mozak računskim operacijama.

    U starijim razredima, ciljevi su dalji, i pretpostavlja se da si savladao elementarnu aritmetiku, a onda ti kalkulator pomaže da ne gubiš vreme na to da dobiješ tačan rezultat, a cilj je da mozak dalje vežbaš uz binome, polinome, proporcije, kvadratne jednačine ili šta sve već sve uči u starijim razredima.

  44. #44
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Quote Originally Posted by no@ View Post
    i zato što se učitelji moraju držati plana i programa, a ne udžbenika.
    a kad je kalkulator u pitanju matematičari to vrlo često ne čine.
    Svojim postovima mogla bi navesti nekog na pomisao da udžbenik nema veze s planom i programom.

    POVLAČENJE UDŽBENIKA I PRIPADAJUĆIH DOPUNSKIH NASTAVNIH SREDSTAVA Članak 27.
    (1) Udžbenik i pripadajuće dopunsko nastavno sredstvo može biti povučeno iz uporabe:


    ako nije usklađen s nacionalnim i predmetnim kurikulumom...
    Hajdi je to lijepo rekla:
    A što se tiče upotrebe kalkulatora, ja mislim da nije cilj matermatike da ti zaista znaš koliko je 3.567.456/45.342 nego da je jedini cilj matematike da decu nauči logičkom mišljenju, a da bi mogao ispravno da razmišljaš moraš razlikovati jedinice od hiljada i vežbati mozak računskim operacijama.

  45. #45
    Osoblje foruma Bubica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    4,700

    Default

    slazem se no@ sa svim sto si napisala.

    a i knjigu cu potraziti

  46. #46
    flower's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    land of hope and dreams
    Posts
    4,145

    Default

    definitivno je odnos najvazniji, i za sad najzanemareniji.

  47. #47
    YosephK's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Zagreb
    Posts
    468

    Default

    Evo, ja sam matematičar i ispričat ću nekoliko stvari vezano za uporabu tehnologije u nastavi matematike...

    Uporaba tehnologije u nastavi matematike ne smije sama sebi biti svrha. Učenici prvo *moraju* naučiti računati pješice, pa tek onda uz pomoć kalkulatora. Učenici prvo *moraju* 100 puta konstruirati simetralu stranice, pa tek onda to možemo napraviti nekim programom dinamičke geometrije. To je stav koji zagovaram i način na koji radim.

    Radio sam u OŠ nekoliko godina. Kalkulator sam dozvoljavao samo u 3 poglavlja - 1 poglavlje u 7. razredu i 3 poglavlja u 8. razredu. Svjestan sam i ja da su moji šestaši prošle godine rješavali domaće zadaće kalkulatorom, ali što im to vrijedi kad nisu znali odgovoriti na pitanje 3-7? A znali su odgovoriti ako sam formulirao ovako "Trenutna temperatura zraka je 3°C. Večeras će pasti za 7°C. Kolika će temperatura biti večeras?". Na takvim se zadacima točno vidjelo tko je uvježbao matematiku do rutine, a tko ju je pokušao uvježbati varanjem, pa doživio failure.

    Sada jedna zgodna friška pričica. Od ove sam školske godine zaposlen za stalno u srednjoj školi. Razrednik sam 1. razredu u kojemu imam učenicu koja je prvih 7. razreda polazila u SADu. Njena majka me upozorila na to da se u SADu forsira uporaba kalkulatora već od 1. razreda OŠ i kako njena kćer u stvari ima jako slabo znanje matematike, premda je tamo u školi imala sve super ocjene. Na inicijalnom ispitu znanja je ta učenica IZRAČUNALA da je 0:4 = 1.26...i svi rezultati koji bi u 1. razredu srednje trebali biti automatizirani su njoj bili pogrešni. Hm....

    @noa - imaš pravo, u 5. razredu OŠ se radi upoznavanje sa kalkulatorom, ali to ne obvezuje nastavnika da se kalkulator koristi u SVAKOM poglavlju do osnovnog obrazovanja.

  48. #48

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by YosephK View Post
    .@noa - imaš pravo, u 5. razredu OŠ se radi upoznavanje sa kalkulatorom, ali to ne obvezuje nastavnika da se kalkulator koristi u SVAKOM poglavlju do osnovnog obrazovanja.
    Gdje sam napisala da se kalkulator obvezatno mora koristiti u SVAKOJ nastavnoj jedinici?

    Praksa je zapravo suprotna; u 5. razredu se obrađuje Upotreba džepnog računala, da bi se valjda zadovoljio Nastavni plan i program i odradila FORMA.
    I onda se učenike do kraja osnovne škole uporno sprečava i demotivira u primjeni te naučene vještine.

  49. #49
    YosephK's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Zagreb
    Posts
    468

    Default

    Quote Originally Posted by no@ View Post
    Gdje sam napisala da se kalkulator obvezatno mora koristiti u SVAKOJ nastavnoj jedinici?

    Praksa je zapravo suprotna; u 5. razredu se obrađuje Upotreba džepnog računala, da bi se valjda zadovoljio Nastavni plan i program i odradila FORMA.
    I onda se učenike do kraja osnovne škole uporno sprečava i demotivira u primjeni te naučene vještine.
    A gdje sam to ja napisao da si ti napisala da se kalkulator obavezno mora koristiti u SVAKOJ nastavnoj jedinici?

    Praksa bi zapravo trebala biti da se u 5. razredu NE KORISTI kalkulator niti uopće uči o njegovom korištenju.

  50. #50

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by YosephK View Post
    Praksa bi zapravo trebala biti da se u 5. razredu NE KORISTI kalkulator niti uopće uči o njegovom korištenju.
    ... međutim tvoja struka je imala suprotno mišljenje i uvrstila upotrebu kalkulatora u nastavni plan 5.og razreda

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •