slazem se no@ sa svim sto si napisala.
a i knjigu cu potraziti![]()
slazem se no@ sa svim sto si napisala.
a i knjigu cu potraziti![]()
definitivno je odnos najvazniji, i za sad najzanemareniji.
Evo, ja sam matematičar i ispričat ću nekoliko stvari vezano za uporabu tehnologije u nastavi matematike...
Uporaba tehnologije u nastavi matematike ne smije sama sebi biti svrha. Učenici prvo *moraju* naučiti računati pješice, pa tek onda uz pomoć kalkulatora. Učenici prvo *moraju* 100 puta konstruirati simetralu stranice, pa tek onda to možemo napraviti nekim programom dinamičke geometrije. To je stav koji zagovaram i način na koji radim.
Radio sam u OŠ nekoliko godina. Kalkulator sam dozvoljavao samo u 3 poglavlja - 1 poglavlje u 7. razredu i 3 poglavlja u 8. razredu. Svjestan sam i ja da su moji šestaši prošle godine rješavali domaće zadaće kalkulatorom, ali što im to vrijedi kad nisu znali odgovoriti na pitanje 3-7? A znali su odgovoriti ako sam formulirao ovako "Trenutna temperatura zraka je 3°C. Večeras će pasti za 7°C. Kolika će temperatura biti večeras?". Na takvim se zadacima točno vidjelo tko je uvježbao matematiku do rutine, a tko ju je pokušao uvježbati varanjem, pa doživio failure.
Sada jedna zgodna friška pričica. Od ove sam školske godine zaposlen za stalno u srednjoj školi. Razrednik sam 1. razredu u kojemu imam učenicu koja je prvih 7. razreda polazila u SADu. Njena majka me upozorila na to da se u SADu forsira uporaba kalkulatora već od 1. razreda OŠ i kako njena kćer u stvari ima jako slabo znanje matematike, premda je tamo u školi imala sve super ocjene. Na inicijalnom ispitu znanja je ta učenica IZRAČUNALA da je 0:4 = 1.26...i svi rezultati koji bi u 1. razredu srednje trebali biti automatizirani su njoj bili pogrešni. Hm....
@noa - imaš pravo, u 5. razredu OŠ se radi upoznavanje sa kalkulatorom, ali to ne obvezuje nastavnika da se kalkulator koristi u SVAKOM poglavlju do osnovnog obrazovanja.
Kako se dodje do prosvjetne inspekcije? Ne mogu više neke stvari podnositi.
Gdje sam napisala da se kalkulator obvezatno mora koristiti u SVAKOJ nastavnoj jedinici?
Praksa je zapravo suprotna; u 5. razredu se obrađuje Upotreba džepnog računala, da bi se valjda zadovoljio Nastavni plan i program i odradila FORMA.
I onda se učenike do kraja osnovne škole uporno sprečava i demotivira u primjeni te naučene vještine.
marta, pošalješ im mail, npr.
Posljednje uređivanje od no@ : 02.02.2011. at 20:49
Evo ovo je sa službenih stranica MZOS: http://public.mzos.hr/Default.aspx?sec=2375
... a ovdje ima jos malo praktičnih informacija:
http://nvurh.skole.hr/prosvjetna_inspekcija
Nadam se da će ti pomoći.
I jesu i nisu. Onda ću reći ovako "većina tog slavnog povjerenstva su nečasni ljudi sa nečasnim rabotama". Da, to bi već bilo puno točnije. Teške riječi? Jesu. I na žalost, točne. Ali kako sam rekao - nije važno za ovaj topic...