Tanči prvotno napisa
Vidim da moram pojasniti neke stvari.Mnogi odobravaju Horvatinčićev projekt zato jer je riješio "štakornjake" po dvorištima i "pokakane" fasade.
Ovako,još davne 2000.g Kinematografi Zagreb koji su bili vlasnici kina Zagreb su imali gotov projekt o adaptaciji i nadogradnji kina.To je trebalo otprilike izgledati tako da se ide tri etaže pod zemlju i još tri iznad i to na način da se tu napravi multiplex kino koje bi slijedilo suvremene tokove,a u prizemlju su trebali biti još neki sadržaji kulturni sadržaji tipa knjižara i kino klubova.Samo za geološka ispitivanja terena Kinematografi su tada potrošili 200 000kn i to zato jer je teren ispod kina Zagreb pun podzemnih voda.
ALI,malo iza toga se na čudan način miče tadašnji direktor,dolazi druga osoba na njegovo mjesto i dolazi Cinestar u Zagreb.Odjednom Kinematografi kao glavni i jedini distributer filmova u regiji doslovno prepušta Blizu koji je suvlasnik Cinestara distribuciju od svih najjačih svjetskih distributera.Svakome ko se iole kuži u taj biznis jasno je da zarada od prodanih kino ulaznica je tek kap u moru,a najveća zarada je upravo u distribuciji filmova.
Također se odustaje od projekta preuređenja kina Zagreb.Sve uz obrazloženje da je neisplativo.
Moram napomenuti da su vlasnici Kinematografa netom prije svih tih događanja postali off shore kompanija s Kajmanskog otočja.Nikada nisam uspjela saznati ko je stvarni vlasnik firme,iako su postojale sumnje.Od tada su do jučer i više nego uspješni Kinematografi postali "agencija za nekretnine" jer je novim vlasnicima bilo bitno samo dobro prodati atraktivne nekretnine mahom u centru grada.
Pa je tako nekadašnje kino Triglav na Trešnjevci prodano DM-u i sad je tamo drogerija.
Kina Mosor,Uranija,Central i Grić su u povratu zbog nacionalizacije i za njih se vode višestruki i višegodišnji sudski sporovi i pretpostavljam da ih zato nitko nije još do sada kupio.
Apolo,Tuškanac,Liku,Sesvete je kupio grad Zagreb kao i Europu nakon nekoliko godina natezanja.Europa je spomenik kulture i kao takva zaštičena i hitno joj je trebala rekonstrukcija krova koji je curio na sve strane.Kinematografi su i to htjeli sanirati i imali su i za to gotov projekt,ali je ekipa iz centra za spomeničku baštinu radila probleme,a za to vrijeme je krov propadao.Kakvo je sada stanje,ne znam.Nadam se da su sredili taj krov jer je kino Europa zaista prekrasno kino i šteta bi bilo da propadne.
Dakle,zaključak je da je očito trebalo namjerno uništiti Kinematografe da se napravi prostora Cinestaru i Horvatinčiću.
Najtoplije se nadam da će jednoga dana i do toga svega USKOK doći i konačno pokrenuti istragu i kazniti krivce.
Nadam se da vam je sada svima ipak malo jasnija ta cijela priča oko Cvjetnog prolaza.