treba znati odgovoriti - tu pomaže racionaliziranje, humor, ukazivanje na prava drugih. Profesori se često žale da su im iz ruku izbijeni neki način na koji se mogu nositi s time, a svi ti načini idu u smjeru vanjske kontrole i kazne. Teorija izbora nudi jedan prečac, to jest odustajanje od izvanjske kontrole, povezivanje s učenicima (ili bilo kime drugim) i navike koje grade, a ne ruše odnos: Na prvom je mjestu prihvaćanje, a iz toga proizlazi sve ostalo, da sad ne nabrajam. Ne govorim napamet, nego kao profesorica koja to primjenjuje i funkcionira. Koje smo profesore tijekom našeg školovanja najviše voljeli? One koji su imali dobar odnos s nama, koji su nas prihvaćali i slušali, poticali, pregovarali s nama i dogovarali se u situacijama kad je to moguće, koji su nas poštovali, vjerovali u nas. Zauzvrat, mi smo njih poštovali, voljeli ih i nastojali ispuniti njihova očekivanja u radu. S druge strane, što je veći pritisak, veći je i otpor; kad se odnos naruši stvari u razredu kreću nizbrdo. Ne mislim da su današnje generacije drugačije od nas u tim jednadžbama ljudskih odnosa; ima odgojno zapuštene djece s kojima je jako teško, ali kod većine djece jednadžba funkcionira besprijekorno - vidim rezultate na svojim studentima i na svojoj djeci.