Stranica 5 od 7 PrviPrvi ... 34567 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 201 do 250 od 344

Tema: Škola u godinama 1981. i 2011.

  1. #201
    Osoblje foruma krumpiric avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    6,835

    Početno

    daedi, to je učenje demokraciji
    I danas svi nahebavamo jer pojedinci rade gluposti

  2. #202
    Sanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,657

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    sanja, pokloni roditeljima djece koju si opisala knjigu:
    Warum unsere Kinder Tyrannen werden: Oder: Die Abschaffung der Kindheit von Michael Winterhoff
    U tom bih slučaju mogla očekivati doživotno durenje.

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    mislim da skola zapravo nema neki program djelovanja u takvim okolnostima, jer u principu takve probleme ima vrlo rijetko. odnosno mislim cak i prvi put.
    Da, definitivno im je prvi put i upravo količina takve djece jest ono što je problematično. S jednim-dvoje je lako (tj. relativno lako) izaći na kraj, ali s gomilom...

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Tek mi je sad upao u oči Sanjin potpis i shvatila sam da se radi o sedmogodišnjoj djeci, pa moram reći da to za mene mijenja na shvaćanju situacije. Ne bih govorila o "problematičnosti" kod sedmogodišnje djece - i moj je tada bio kao vragu iz torbe ispao, odlikaš, ali jurnjava, urlanje, skakanje, sve je to bilo tu. Ne želim time reći da im sve to treba dopustiti. Treba s njima raditi i postavljati granice - sve će se promijeniti za godinu, dvije. Shvatit će pravila i posljedice svog ponašanja. Ostat će sigurno problem permisivnog odgoja kod ovog glavnog, ali možda i to roditelji shvate i promijene. Ako ne, obit će se o glavu njima i njihovom djetetu.
    Zdenka, ovdje se ide u školu sa šest godina. Sedmogodišnja djeca idu u drugi razred.

    I ne razumijem kako nije problem ako nitko u školi ne pamti takav razred? Roditelji koji u istoj školi imaju stariju djecu ne mogu vjerovati da je takvo nešto moguće. Osim prethodnih generacija, za usporedbu imamo i dva paralelna vršnjačka razreda. I ne razumijem kakve će posljedice svog ponašanja shvatiti, kad kao pojedinci ne snose nikakve posljedice?! Posljedice snosi kolektiv, grupno.

  3. #203
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Sanja, znam da su u drugom razredu, ali su ipak sedmogodišnjaci.

    Ne pamte takav razred, vjerujem. Složilo se nekoliko zahtjevne djece zajedno i to stvara problem. To se događa, tako se razred složi, a to ne znači da će cijelo vrijeme biti loše. Kolektivno kažnjavanje nije dobro i to u to biste se vi roditelji trebali umiješati. Što se tiče pojedinačnih sankcija ne znam što bi one donijele, mislim da treba drugačije tome pristupiti. Što ti misliš, kakve sankcije bi pomogle?

  4. #204
    Sanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,657

    Početno

    Nemam pojma kakve bi sankcije pomogle - vjerojatno iste kakve se već prakticiraju, ali kad bi se mogle prakticirati samo na one koji su ih skrivili. Npr. ako je potrebno vraćati se s dvorišta u razred, da se privremeno plati dodatna učiteljica/odgojiteljica koja bi s "problematičnima" otišla u učionicu i tamo boravila s njima dok se druga djeca vani igraju. Ako se nisu u stanju obući u pet minuta, ostaju s nekim u razredu, a ostali idu van. I tako dalje.

    Ovo je improvizacija. Iskren bi odgovor bio - ne znam. O tome razmišljam već cijelih godinu dana i nisam došla do odgovora.

    A što se tiče kolektivnog kažnjavanja, u razredima u kojima su takva djeca u manjini njihovi su roditelji jednostavno nadglasani. Na kraju krajeva, postoje pravila ponašanja u školi koja smo potpisali kad smo upisivali djecu i točno se zna što se od djece i roditelja očekuje, a što ne, nema tu nekih nejasnoća. Međutim, kod nas je situacija takva (znam da se ponavljam) da je takve djece mnogo i situacija nije toliko čista.

    Ja čak i vjerujem da će se sve to nekako riješiti (da nije tako, zaista bih ispisala Fionu, no škola je po svim drugim kriterijima zaista izvrsna i kad apstrahiram problem s disciplinom, svime smo drugime prezadovoljni). Međutim, ako se riješi do kraja ove godine, to je polovica osnovnoškolskog obrazovanja mog djeteta... To su dvije godine tijekom kojih moje dijete uči, kao što je Deaedi napisala, da "zločesti" ne snose odgovornost za svoje postupke, a pritom se još i dobro zabavljaju.

  5. #205
    Osoblje foruma čokolada avatar
    Datum pristupanja
    Apr 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    13,098

    Početno

    Baš poučna rasprava za nas mame friških školaraca! Stignem samo nabrzaka čitati, nažalost. Nemojte prestati!

  6. #206
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Uz "izjavu o odricanju od odgovornosti" tj. prevedeno - ne znam ja, u stvari, što pričam, jer sam mama vrtićarca mlađeg, meni je ova knjiga "Warum unsere Kinder Tyrannen werden: Oder: Die Abschaffung der Kindheit von Michael Winterhoff" bila izvrsna i baš ono... otvorila mi je oči tj. učvrstila me u onome što ja mislim kako trebam postupat.

  7. #207
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Tj. upravo problematizira ovo što je navela sanja kao "specifično austrijski problem" (a ne čini mi se, u stvari, tako posebno specifično austrijski) - da postoji sve veći i veći broj djece koja ne mogu pratit nastavu, ne mogu se ponašat "normalno", iako nemaju dg. itd.

    Tipa dok je to prije 10 godina bio 1, sad ih je 4 u razredu (ne držite me za brojke).

    Kao i to da su nastavnici sve skloniji napravit "forward" i proslijedit tu djecu specijalistima kao nekoj krajnjoj instanci, a roditelji im idu niz dlaku, i nisu nebrižni u smislu da su to neki koje baš briga za svoje potomstvo, nego upravo suprotno - oni će plaćat dodatne sate posebnog pristupa gradivu itd.

    Ima i na hrvatskom, prodavalo se po kioscima Tiska.
    Posljednje uređivanje od ina33 : 15.09.2011. at 09:15

  8. #208
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    U našim uvjetima nitko ne prosljeđuje takvu djecu stručnjacima, osim roditelja, ako su svjesni problema, a obično nisu. Sve završava na "razgovoru kod pedagogice".

    Inače mislim da je djece s takvim problemima bilo i prije, samo nitko nije baš previše brinuo o njima. Dobro se sjećam svoje OŠ koja je redovito svake godine sa OŠ iz susjednog kvarta razmjenjivala "nemoguću" djecu. Doduše, tada su školski timovi bili potpuniji i postojali su školski psiholozi, čime se danas rijetko koja škola može pohvaliti.

  9. #209
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Ovako sam ja to shvatila - taj autor tvrdi je da se radi o povećanju broja takve djece, što nije uvjetovano dijagnoznama, nego (permisivnim)odgojem stila "dijete je osoba", pa kalemljenje kompetencija na dijete koje ono ne može imati u dobi u kojoj mu se kaleme (u pravilu, predškolska dob), ukidajmo autoritarnu nastavu, ajmo sve timski, ajmo porazmjestit klupe tako da nije ex cathedra ili kako se to piše nastava itd.

    Tj. da se djetetu ne priznaje upravo to da je dijete, drugačije od odrasle osobe. Po ovom autoru problem je da djeca ostaju u fazi "beba - oralnog zadovoljenja" - ja tražim, odmah daj!, nestrpljivi, ne shvaćaju majku/odraslog kao drugačijeg od sebe, nego kao neku ekstenziju sebe, da su zbunjeni jer da nisu od početka smješteni u nišu "dijete" i shvatili odraslu osobu kao nekog drugačijeg od sebe. Tako nešto, ne znam ja to tako pametno ponovit kao što je on napisao.

    Navodno zbog toga moraju snižavat kriterije u školama toga što je nastavno gradivo što se očekuje da se svaladava u nekom razredu, jer sve više njih to ne može tom brzinom, ima poteškoća i zahtijeva dodatan angažman.

    Probleme koje to u nastavi izaziva je da je škola nešto di se prvi put stvarno susreću s granicama, ne mogu se koncentrirat, ne mogu čuti drugoga, ne mogu "stišat" sebe. Upravo ovaj primjer ove nemogućnosti da se školarci obuku na vrijeme, i ne 1, nego njih 6 u razredu.

    Ja sam to tako iščitala, ne znam kako su drugi to doživjeli (tu knjigu, mislim).
    Posljednje uređivanje od ina33 : 15.09.2011. at 09:41

  10. #210
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Već sam pisala, u prvom razredu je bilo velikih problema s cijelom jednom grupicom učenika koja je zaista i doslovno maltretirala ostatak razreda. Roditelji kolovođe nisu surađivali i nisu smatrali da je dijete za išta krivo, nego upravo suprotno, da njega maltretiraju i njemu se rugaju (a ruganja je i bilo). Učiteljica se sasvim sama nosila s tim problemom. Ne da djeca nisu proslijeđena dalje, nego nije bilo pomoći ni od školske stručne službe. Ne znam što bi bilo da učiteljica I. nije osoba i učiteljica kakva jest, jer bome, neke sustavne pomoći ni plana nije bilo. Ona je radila sve ovo o čemu je Zdenka pisala. Na kraju se kolovođa, na polugodištu drugog rauzreda, preselio u drugu školu (na inicijativu roditelja, jer nisu htjeli da im sin bude kod tako užasne učiteljice koja ga je uzela na pik), a ostatak grupe se pomalo pretvorio u grupicu normalnih učenika.

  11. #211
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Moguće da je to problem koji postoji u Austriji, možda postoji i ovdje. Ali meni smeta, iako vidim da si stavila pod navodnike, da se u isti koš stavlja "dijete je osoba" s permisivnim odgojem i odgojem u kojem dijete ne vidi drugoga niti zna da je dijete, kao da je to nužno vezano. Pa takav odgoj upravo ne vidi dijete kao osobu kakva jest!

  12. #212

    Datum pristupanja
    Feb 2005
    Lokacija
    skoro na vrhu
    Postovi
    1,304

    Početno

    Molim vas, možete navesti naziv knjige na hrvatskom?

  13. #213
    Willow avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    2,832

    Početno

    ja baš pročitala, evo link, zove se "Zašto nam djeca postaju nasilnici?"

    http://www.mvinfo.hr/najnovije-knjig....php?ppar=6439

    meni vrlo zanimljiva iako pomalo senzacionalistička

    baš ukazuje na povećan broj djece školaraca s poremećajima pažnje i motoričkim "zaostajanjima" o čemu su mi baš nedavno pričale jedna dr školske medicine - djeca mahom na pregledu ne mogu skakati na jednoj nozi, hodati ravno po crti i slično... što je bilo prije nezamislivo (mi igrali školice do besvjesti)

    a autor je pristaša (koliko iščitavam) autoritativnog odgoja i vidim da ga dosta uspoređuju ali i suprotstavljaju Juulu
    mislim da vrijedi pročitati a inače ima još 3 naslova, zasad neprevedena

  14. #214
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Evo knjige, pa prosudite sami. Ja je jesam shvatila kao kritiku attachment parentinga. U biti, postavke tog attachment parentinga su mi bile nelogične, i ostale - to svevažnost nošenja, neodvajanja i da će to stvorit samostalniju i sigurniju osobu. Ja sam shvatila da ovaj autor upravo tu neupitnost i neodvojivost mjehura mama-dijete smatra problemom. I to dijete je kompetentna osoba, on govori da je to medvjeđa usluga djetetu i samo ga zbunjuje jer mu daje kompetencije koje ono u toj dobi ne može imati pa se gubi vodstvo starijih, koje dijete treba. Možda sam i "zabrijala", jer svako čita iz nekog svog rakursa, pa se dio značenja gubi i izvitoperuje. Koliko sam iščitala, on nije ovaj nastavnik matematike-tiranin iz gore navedenog primjera stila "law&order", sad ću vas ja slomit.

    Evo hrv. verzije, presudite sami "Zašto nam djeca postaju nasilnici: vratimo djeci njihovo djetinjstvo", autor Michael Winterhoff, Znanje, 70-tak kn.


    Evo knjige, pročitajte sami.
    Posljednje uređivanje od ina33 : 15.09.2011. at 10:06

  15. #215
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Rasprava je odlična. Na žalost spremam se na put, pa se ne mogu priključiti. Kad se vratim na idem vise.

    INA dobro si to sazela. Ali ima još aspekata koji su meni jako interesantni, npr. o roditeljima koji djecu nesvjesno pretvaraju "produzeni dio sebe". To su mi bili bas neki novi uvidi.

    Vertex, ja juulovka bila i ostala. Tako da se sa nekim tezama u knjizi ne slažem. Međutim autor nije negirao da je dijete osoba, nego tvrdi da je osoba dijete, kao sto je mama npr. Osoba odrasla.
    Mene isto smeta izjednacavanje "dijete je osoba" tvrdnje s permisivnim odgojem. Juul ne zagovara permisivni odgoj.

    Pamet bi ti stala da vidiš kako mnogi ljudi tumače juula, montessori. Meni se polako čini da je čak kombinacija nadobudnosti i potpuno krivog shvaćanja i juula i ostalih psihologa na tom tragu, mladih roditelja, djeci cak teze podnosljiva od tradicionalnog odgoja roditelja koji su razumni i dobrostivi.

    Na kraju krajeva i na našem forumu to vidiš, u raznim raspravama o juulu. Manje sam na forumu, pa se ne ukljucujem bas često, ali ja svaki put nadignem obrve kad čitam žaljenje roditelja ne beba, nego manje djece, koji uz trogodisnje djete ne stignu na wc, trpe cupanja kose svoje vlastite, zavrtanje bradavica, oblacenja od 2 i pol sata i misle da djeci čine dobro i da je to po juulu.

  16. #216
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    To bi bilo ono što je cvijeta rekla: nešto su krivo shvatili .
    Ja isto mislim da toga ima puno, i za ovo sam prilično sigurna da je točno:
    Meni se polako čini da je čak kombinacija nadobudnosti i potpuno krivog shvaćanja i juula i ostalih psihologa na tom tragu, mladih roditelja, djeci cak teze podnosljiva od tradicionalnog odgoja roditelja koji su razumni i dobrostivi.

  17. #217
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    INA dobro si to sazela. Ali ima još aspekata koji su meni jako interesantni, npr. o roditeljima koji djecu nesvjesno pretvaraju "produzeni dio sebe". To su mi bili bas neki novi uvidi.
    Ajde, dobro, i ti si isto-slično shvatila. Nisam ja Juula nešto posebno studirala, pročitala jednu knjigu, OK, ne znam niti sažet osim stalno "postavite granice i poštujte granice", opet, to isto nije nešto revolucionarno (sad banaliziram, možda imam premalo dijete da mi je on toliko zanimljiv).

    Ovo o produženom dijelu sebe je meni jako simptomatično i vidim da se majčinstvo i ženin osjećaj, nakon "zanemarivanja" i ostvarivanja u svijetu rada, sad tome vraća pa je sve to, po meni, hipertrofirano - dijete kao neko ostvarenje i potvrda vlastitog identiteta, pa je sve supervažno što se radi, od svakodnevnih banalnosti do postupaka i mogućih trauma.

    Ovaj produženi dio sebe i ti fizički primjeri - penjanja po majčinom ili očevom naručju - meni se to uklapa logično u taj dio priče da ostaju kao jedinstvo zarobljeni u "slici majka-roditelj nosi dijete" i da se to dijete nikako skinut - i fizički, i metaforički. Na način da shvati da nisu isto i da su odvojeni i da treba fakat poštovat tog drugog. Nešto on to naziva zamiljivo... nešto u stilu djeca nisu dobila šansu upoznati odvojenost druge odrasle osobe i da iz toga kreću problem, tj. da imaju stalno takav "stvarni" (ja ŽELIM - ODMAH DAJ) odnos prema drugima ko male bebe prema hranjenju, bilo odraslim drugima, bilo djeci i prema objektima - sve sam "ja" i zašto sad moram nešto šutit, slušat, pazit kako sa stvarima itd. I onda je potreban poseban rad da se to shvati u kasnijoj dobi. Banaliziram malo po sjećanju i doživljaju knjige.
    Posljednje uređivanje od ina33 : 15.09.2011. at 10:18

  18. #218
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj Willow prvotno napisa Vidi poruku
    baš ukazuje na povećan broj djece školaraca s poremećajima pažnje i motoričkim "zaostajanjima" o čemu su mi baš nedavno pričale jedna dr školske medicine - djeca mahom na pregledu ne mogu skakati na jednoj nozi, hodati ravno po crti i slično... što je bilo prije nezamislivo (mi igrali školice do besvjesti)
    To su neurološki poremećaji i nemaju veze s nasilništvom.

    Ja sam isto pristalica autoritativnog odgoja i mislim da je permisivni odgoj poguban, osobito za temperamentnu, energičnu djecu koja i više trebaju granice od onih mirnih. Ali, mislim da i unutar takvog koncepta odgoja ima mjesta za ideju "dijete je osoba".
    Ne vidim vezu načina organiziranja klupa i timskog rada sa davanjem prevelikih kompetencija djetetu. To ovisi o djetetu. Nekome taj u nebo uzdizani timski rad leži nekome ne - mom individualcu je to teška pokora (mamin sin), dok kćeri odgovara i pomaže joj.
    Tu mi se neke stvari čine previše pojednostavljenima; ne ide to tako jednostavno, quid pro quo. Moj sin je imao tradicionalni pristup u vrtiću, koji je sa strane jedne tete u posljednjoj godini prerastao i u autoritaran, a doma je odgajan autoritativno, pa je svejedno bilo "čupavo" u prvom razredu.

    Sad su mi djeca u 4. i 5. razredu i ovakav je moj dojam: razredi su sasvim Ok, ima djece kojima ide brže i one kojima ide sporije i teže, ali sve je to u granicama normalnog. Ozbiljniji poremećaji u ponašanju su rijetki - ja bih rekla jedan u razredu. Zar je u vašim razredima u OŠ bilo drugačije? Isto tako, smatram da je mit ovo o sniženju kriterija. Djeca moraju učiti i nije to neozbiljan rad. Razlika u odnosu na prije jest da se odrasli oko njih više trude, u prvom redu roditelji. Prije su djeca bila prepuštena sama sebi, pa kako ti ide, tako će ti i bit. Ja sam u tome drugačija od mojih roditelja koji su samo čekali odličan uspjeh na kraju školske godine: samostalno dijete kojem brzo i lako ide iz prikrajka neprimjetno nadzirem, a djetetu kojem sporije i teže ide, pomažem. Još da dodam nešto vezano uz to sniženja kriterija: ja sam u nižim razredima OŠ imala 6 predmeta, a moja djeca 10.

  19. #219
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    INA meni su searsove knjige samo djelomično sjele.
    Pa sam uzela ono sto mi je bilo razumno i emocionalno blisko.
    Principjelno, sto već vise puta napisah, ideja da je majka (naravni i tata, ali znamo da se tu zapravo uvijek misli na mamu) dozivotni inkubator i servisna stanica, u smislu podredivanja cijele svoje sebosti majcinstvu, prilično strana. I mislim da dijetetu ne donosi puno dobroga.

  20. #220
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Slažem se s ovim što je Zdenka rekla.

    Ipak, ima jedna stvar koju treba napomenuti - djeca zaista imaju više motoričkih smetnji i neuroloških, ali zašto? Zato jer puno i previše vremena provode pred televizijom i inim ekranima u najranijoj dobi, kad bi trebali igrati školice i gumi-gumi. Tu se slažem s Willow. I teško ih je motivirati jer 90% generacije to više ne radi. I tu su slika i prilika nas - svojih roditelja. Teško je uteći okruženju.

  21. #221
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Nemam iskustva, mogu samo ponavljat ovo iz knjige. Ovaj njem. psiholog tvrdi da se taj broj povećanja školaraca s poremećajima pažnje i motoričkim problemima ne može svesti na normalnu krivulju, stila "ah, zlatna mladeži" i oduvijek je bilo tako. On tvrdi da taj broj stvarno raste, a da podloga nije u stvarnom zaostajanju u motorici koje bi se temeljilo na nekom "fizičkom izazovu" , nego u odgoju i u izloženosti utjecajima koji su drugačiji nego prije 50 godina - televizija, audio-vizualni sadržaji, roditelji sve manje doma itd. Jednostavno pišem ja jer ja to ne znam bolje, on to piše fino i logičnije. Nemojte se hvatat riječi "osoba", on tu misli dijete nije isto kao odrasla osoba, nije jednako kompetentno, u tom smislu. Pročitajte knjigu, bit će jasnije, ja sad tu nešto sažimam, a on je od toga napravio svoju praksu i teoriju.

  22. #222
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj ina33 prvotno napisa Vidi poruku
    Ajde, dobro, i ti si isto-slično shvatila. Nisam ja Juula nešto posebno studirala, pročitala jednu knjigu, OK, ne znam niti sažet osim stalno "postavite granice i poštujte granice", opet, to isto nije nešto revolucionarno (sad banaliziram, možda imam premalo dijete da mi je on toliko zanimljiv).

    Ovo o produženom dijelu sebe je meni jako simptomatično i vidim da se majčinstvo i ženin osjećaj, nakon "zanemarivanja" i ostvarivanja u svijetu rada, sad tome vraća pa je sve to, po meni, hipertrofirano - dijete kao neko ostvarenje i potvrda vlastitog identiteta, pa je sve supervažno što se radi, od svakodnevnih banalnosti do postupaka i mogućih trauma.

    Ovaj produženi dio sebe i ti fizički primjeri - penjanja po majčinom ili očevom naručju - meni se to uklapa logično u taj dio priče da ostaju kao jedinstvo zarobljeni u "slici majka-roditelj nosi dijete" i da se to dijete nikako skinut - i fizički, i metaforički. Na način da shvati da nisu isto i da su odvojeni i da treba fakat poštovat tog drugog. Nešto on to naziva zamiljivo... nešto u stilu djeca nisu dobila šansu upoznati odvojenost druge odrasle osobe i da iz toga kreću problem, tj. da imaju stalno takav "stvarni" (ja ŽELIM - ODMAH DAJ) odnos prema drugima ko male bebe prema hranjenju, bilo odraslim drugima, bilo djeci i prema objektima - sve sam "ja" i zašto sad moram nešto šutit, slušat, pazit kako sa stvarima itd. I onda je potreban poseban rad da se to shvati u kasnijoj dobi. Banaliziram malo po sjećanju i doživljaju knjige.
    Slažem se da je ovo problem i viđala sam to oko sebe - roditelje koji žive preko djeteta i koji ne čuvaju granice vlastite osobnosti. To je kod mene bilo instinktivno - ne treba mi ni Juul niti bilo koja druga knjiga da čuvam svoj integritet, imam urođeni jaki osigurač. Nisam dala i nedam da mi se djeca pretvore u vampire.

    Takvi roditelji kad dođu u školu, doslovno se izgube, jer im dijete iz njedara odlazi na "brisani prostor". Tada žele ravnati pred njihovim stopama, otkloniti svaku i najmanju neugodnost, kao što su plačko, manja uloga, netko se s njime neće družiti, učiteljica ga je opomenula, ne sjedi s najboljim prijateljem i slično. Tada počinju žalbe, peticije, prozivanje roditelja druge djece. To je početak, a tako ide i dalje. Imala sam past na pod kad sam prvi put u životu doživjela da mame vode studente za ruku na ispit i da sve pitaju umjesto njih.

    Kužim sad što si htjela reć, ina, da se tu ne radi o "povezanosti" nego o stopljenosti koja djetetu onemogućuje da shvati sebe kao osobu, kao dijete i kasnije kao odraslog čovjeka, a isto tako ni roditelje kao zasebne osobe.

  23. #223
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj ina33 prvotno napisa Vidi poruku
    Nemam iskustva, mogu samo ponavljat ovo iz knjige. Ovaj njem. psiholog tvrdi da se taj broj povećanja školaraca s poremećajima pažnje i motoričkim problemima ne može svesti na normalnu krivulju, stila "ah, zlatna mladeži" i oduvijek je bilo tako. On tvrdi da taj broj stvarno raste, a da podloga nije u stvarnom zaostajanju u motorici koje bi se temeljilo na nekom "fizičkom izazovu" , nego u odgoju i u izloženosti utjecajima koji su drugačiji nego prije 50 godina - televizija, audio-vizualni sadržaji, roditelji sve manje doma itd. Jednostavno pišem ja jer ja to ne znam bolje, on to piše fino i logičnije. Nemojte se hvatat riječi "osoba", on tu misli dijete nije isto kao odrasla osoba, nije jednako kompetentno, u tom smislu. Pročitajte knjigu, bit će jasnije, ja sad tu nešto sažimam, a on je od toga napravio svoju praksu i teoriju.
    Ne bih to rekla. Moja kći ima poremećaj pažnje i rečeno mi je da je to neurološki poremećaj uzroci kojeg leže u prenatalnoj dobi.
    Posljednje uređivanje od Zdenka2 : 15.09.2011. at 10:29

  24. #224
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Zdenka, primjeri snizavanja kriterija su specificni za germansko govorno područje, međutim tu veliku ulogu igraju fenomenu migracije iz drugih jezičnih, kulturnih i svjetonazor ih krugova.

    Kao sto već rekoh ne slažem se djelovima knjige, odnosno svim tezama, ali mi je bila jako zanimljiva i dala mi je nove uvode u neke stvari.

    Isto tako kod nas u 4 i 5 razredu nema ozbiljnijih problema. Sve je u granicama dječjeg.

  25. #225
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    A propos slike doživotnog inkubatora... podilaze me srsi. Ali, sad će se i tu uhvatit za riječi... Neko će iz toga iščitat i doživit "neprocjenjivo".

    Ja nisam neki pristalica teorija, i od svega uzimam pomalo (valjda tako radimo svi), mislim, ja ne znam čak niti nabrojit koji je autor koje, morala bi guglat, znam samo imena Sears, Juul, i čula sam za attachment parenting. Općenito, mislim da se odgoj ne može sažet baš samo u jednu teoriju ili autora, ima nešto što više rezonira u nama kao zdrav razum... ili osjećaj. Različiti smo.

    Ali, evo, ovaj Nijemac mi se svidio i govorio mi je logične stvari.

  26. #226
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    Zdenka, primjeri snizavanja kriterija su specificni za germansko govorno područje, međutim tu veliku ulogu igraju fenomenu migracije iz drugih jezičnih, kulturnih i svjetonazor ih krugova.
    Moja prijateljica, čija djeca dobi tu negdje kao moja idu u školu u Nizozemskoj, njihovu osnovnu školu smatra "igraonicom koja služi za dječju zabavu, koja nipošto ne smije ugroziti njihov osjećaj kompetencije za sve i sva".

  27. #227
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Ne bih to rekla. Moja kći ima poremećaj pažnje i rečeno mi je da je to neurološki poremećaj uzroci kojeg leže u prenatalnoj dobi.
    Ne govorim individualno o tvojoj kćeri, tj. nisam htjela reći da je svaki poremećaj pažnje rezultat odgoja, bože sačuvaj, poznajem djecu s poremećajima koja su sigurno rezultat fiziologije. Govorim da ovaj autor tvrdi da on misli da većina onoga što on vidi u razredu i što se ne mora nužno dijagnosticirat tipa na Goljaku kao poremećaj pažnje rezultat "izazova modernog doba" - od izloženosti medijima, do permisivnog odgoja koji briše granice između roditelja i djece.

  28. #228
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Citiraj Zdenka2 prvotno napisa Vidi poruku
    Moja prijateljica, čija djeca dobi tu negdje kao moja idu u školu u Nizozemskoj, njihovu osnovnu školu smatra "igraonicom koja služi za dječju zabavu, koja nipošto ne smije ugroziti njihov osjećaj kompetencije za sve i sva".
    Pa da. To je target ovog Nijemca, taj stav i taj odgoj.

  29. #229
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    A to što se toga možda još ne viđa toliko u našim školama... Daj Bože da sam u krivu, ali čini mi se da će se viđat sve više.

  30. #230
    Willow avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    2,832

    Početno

    ja ne stignem ulaziti u raspravu (radim )

    a samo da spomenem što mi je bilo jako zanimljivo,
    ovaj autor (inače psihijatar a ne psiholog, zato mi nekad i ide malo u krajnost jer navodi većinom ekstremne primjere)

    kaže da s djecom prvašićima bi trebalo cijeli prvi razred sjediti s njima i učiti ih kako se uči, a kasnije samo kontrolirati

    ina, i ja sam tako skužila knjigu
    treba uzeti u obzir da on piše o njemačkom vrtiću i školstvu pa tako i kriterijima i zahtjevnosti škole

    p.s. i meni ovo nije čak knjiga o odgoju koliko više njegovo viđenje psihičkog razvoja djece
    Posljednje uređivanje od Willow : 15.09.2011. at 10:41

  31. #231
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj ina33 prvotno napisa Vidi poruku
    Ne govorim individualno o tvojoj kćeri, tj. nisam htjela reći da je svaki poremećaj pažnje rezultat odgoja, bože sačuvaj, poznajem djecu s poremećajima koja su sigurno rezultat fiziologije. Govorim da ovaj autor tvrdi da on misli da većina onoga što on vidi u razredu i što se ne mora nužno dijagnosticirat tipa na Goljaku kao poremećaj pažnje rezultat "izazova modernog doba" - od izloženosti medijima, do permisivnog odgoja koji briše granice između roditelja i djece.
    Ok, ali onda se za to mora naći poseban termin, jer je poremećaj pažnje nešto što zahtijeva poseban pristup djetetu. Reagirala sam zato što se kao roditelj djeteta koje ima taj problem moram boriti da se to uopće prizna, a ne svodi na "magarica neće".

  32. #232
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Zdenka, nisam ja dobra s preciznim određivanjima termina, oprosti ako te povrijedilo, taj Nijemac je to, vjerojatno, drugačije nazvao, ali ja to sad ne znam ponovit. Pokušala sam prenijet svoj osjećaj knjige, nikad ja to ne mogu napravit doslovno i s preciznim terminima... zato sam prebrza i prepovršna i na netu komuniciram na taj način, pa nekako... računam da će se shvatit što sam htjela reći, ako ne s toliko preciznim terminima, onda s "viškom riječi". Ovo što ovaj Nijemac slika je, vjerojatno, slika svijeta koja će nama ipak doći s malim vremenskim zakašnjenjem, kao i sve stvari sa Zapada. Ne kužim kako bi ostali iznimka od toga, kad sve to što to vodi dolazi i kod nas - prezaposlenost, attachment parenting, nepostavljanje granica itd. Osim što nemamo, eto, njihov kulturološki miks i toliko stranaca koji ne razumiju jezik i dolaze iz totalno druge kulture.
    Posljednje uređivanje od ina33 : 15.09.2011. at 10:51

  33. #233
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Nije me povrijedilo, nisam ja mimozica, samo mi je u ovom slučaju važna jasnoća termina da ne bih stalno morala polaziti od iste točke.

    O tome što će k nama doći ili ne, trebali bismo odlučivati i mi. Zgrozilo me kad sam, ne budi lijena, guglajući ustanovila da je ogromni dio prijedloga novog školskog kurikuluma samo loš prijevod. Puno smo toga uništili što je kod nas bilo bolje, npr. visoko školstvo. Realno, perspektiva nije ružičasta, no još uvijek gajim nadu da će nas izvući naše kulturološke razlike, odnosno tradicija.

  34. #234
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    I isto po sjećanju, jer sam knjigu citala odmah po izlasku na tržište, mislim pred dvije, tri godine, opisi kako se tete u vrti ima, odnosno uciteljice u osnovnoj školi vise uopće ne usude instiktivno i intuitivno reagirati, recimo onako kako je Zdenka opisala da bi rjesila problem sa oblacenjem sestoro djece u razredu sanjine cure, jer vise ni same ne znaju koje su njihove kompetencije. I bas opisuje ovo kako je Zdenka nazvala "ravnanje pred djeciim stopama" roditelja koji opsjedaju nastavno osoblje.

    Apropo i ja sam prvi put doživjela da je tata došao sa kćeri studenticom koja nije prošla studio u drugom semestru. Da ne idem u detalje u petoj rečenici mi je objasnio kojoj važnoj familiji pripadaju. Uputila sam ga dalje na dekana i prodekana za nastavu. Ni oni se nisu dali impresionirati prezimenom.

  35. #235
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Je, trebali bismo, ali...mali smo, zapetljani u svoje probleme, od ekonomskih pa nadalje, mislim... di se to akontira za vrtiće, to je za obratit se onom društvu za zaštitu potrošača itd. U osnovi, i ja se uzdam u te kulturološke razlike, koje će biti, ako ništa drugo, jedan... kako se kaže... buffer tj. usporivač njihovog dolaska... makar dok mi mala ne prođe osnovnu školu.

  36. #236
    ina33 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    29,260

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    I isto po sjećanju, jer sam knjigu citala odmah po izlasku na tržište, mislim pred dvije, tri godine, opisi kako se tete u vrti ima, odnosno uciteljice u osnovnoj školi vise uopće ne usude instiktivno i intuitivno reagirati, recimo onako kako je Zdenka opisala da bi rjesila problem sa oblacenjem sestoro djece u razredu sanjine cure, jer vise ni same ne znaju koje su njihove kompetencije. I bas opisuje ovo kako je Zdenka nazvala "ravnanje pred djeciim stopama" roditelja koji opsjedaju nastavno osoblje.
    Odličan mi je bio taj primjer. I uopće mi nije nezamisliv kod nas.

  37. #237
    Willow avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    2,832

    Početno

    pa da, nevezano uz nasilje ali vezano uz školu '81 i 2011...

    mi smo svi mahom sami išli na upise u srednju školu a danas u srednju djeca idu s mamicom pod ruku i na upis na faks, kamoli u srednju školu...

  38. #238
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    I nama je već više godina uobičajeno da studentima roditelji interveniraju, rješavaju papirologiju i slično. I nažalost, na mom faksu je snižavanje kriterija vidno iz godine u godinu. Ali tu jamu je ustanova sama sebi iskopala.

  39. #239
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Hm, a čega je to posljedica, što mislite? Da nije to možda posljedica toga što se djecu nikuda ne pušta same jer su 'takva vremena' pa su se totalno navikli oslanjati na roditelje? Tj. roditelji im stoje na raspolaganju u svakoj situaciji.
    (moja će biti takva, to je sto posto)

  40. #240
    Willow avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    2,832

    Početno

    zato što se djeci ne dozvoljava da budu kompetentna koliko mogu biti

    kompetentnost da, ali prikladna dobi, tako kaže Winterhoff

    totalno OT, baš gledam kako ga uspoređuju s Juulom, a Winterhoff zgodaaaaaaaaaaannnnn

  41. #241
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    Hm, a čega je to posljedica, što mislite? Da nije to možda posljedica toga što se djecu nikuda ne pušta same jer su 'takva vremena' pa su se totalno navikli oslanjati na roditelje? Tj. roditelji im stoje na raspolaganju u svakoj situaciji.
    (moja će biti takva, to je sto posto)
    Ovo je sve točno... A prije nego pokrenem drvlje i kamenje na roditelje koji tako rade i kažem da sam sama radila ovo i ono, postavit ću stvari ovako:

    Da, ja sam se sama upisivala u srednju školu "šuvaricu", ALI to je samo značilo ispuniti papire i odnijeti ih u tajništvo škole. Nije bilo nikakve strke oko upisa ni straha da se eventualno ne bih mogla upisati. Tko se nije upisao u npr. matematičko usmjerenje, upisao se u ekonomsko i opet dobro.

    Da, ja sam se sama prijavljivala na prijemni za faks, u drugom gradu, sama sam sve obavljala ALI isto tako, znala sam da ću se upisati na faks B ako me ne prime na faks A.

    Da, ja sam si sama našla prvi i svaki slijedeći posao ALI prije 25 godina nije bilo ni strke ni trauma oko toga hoću li naći radno mjesto. Nisam ga našla u rodnom gradu 2 mjeseca nakon diplome, pa sam se zaposlila u Zagrebu.

    Danas je ipak drugačija priča i nisam baš sigurna da bih poslala svoju djecu da se sami upisuju u srednju školu bez detaljnog uvida u situaciju. Ne znam kako će biti, ali... previše toga je u igri (sve do radnog mjesta) e da bi se samo tako klince bacilo u vatru.

  42. #242
    Willow avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    2,832

    Početno

    Peterlin, kako si se samo upisivala u srednju školu? A prijemni?

  43. #243
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    zdenka, super postovi.
    a i ostali, uostalom.
    ono što bih ja htjela reći jest kao prvo da, po mom mišljenju, još uvijek ipak prevladava autoritativni odgoj, ili onaj neki drugi termin koji bi bio negativan (ja sam ko i ina, slaba s juul terminima) nad permisivnim, kao negativnim odgojem, ali i nad ovim što podrazumijeva AP roditeljstvo. npr jako puno djece roditelji udaraju za kaznu. ne tuku - nego klepaju.
    drugo, nisam čitala knjigu, mislim da niti neću, ne volim te knjige o odgoju, što ću. pročitala sam jednu jedinu - vaše kompetentno dijete, i ta mi je sjela. ne u smislu uputa - ne smiješ hvaliti crtež nego osjećaje - nego onako, u globalu.
    ali sve ono što si ti navela ovdje ina, i što ti se čini logično - meni je nelogično. i obratno
    npr
    Ja je jesam shvatila kao kritiku attachment parentinga. U biti, postavke tog attachment parentinga su mi bile nelogične, i ostale - to svevažnost nošenja, neodvajanja i da će to stvorit samostalniju i sigurniju osobu.
    kad nosam bebe, kad spavaju sa mnom - ne činim to po nekom projektnom zadatku. nego zato što bi suprotno činjenje bilo, za mene, rad na projektnom zadatku.
    lol ako me razumijete.
    kad beba plače, instinktivno većini nas dođe - dignuti je.
    kad beba, dijete, neće zaspati, instiktivno ti dođe da ju uspavaš. da ne puštaš dijete da se zaceni od plakanja dok mu mašeš iz prikrajka i gutaš knedle i suze. a radi višeg cilja.
    a dobro je znati da sve to zajedno neće stvoriti ovakvo dijete o kojemu kasnije pričate, kojemu mama ispunjava prijavnicu za ispit.

  44. #244
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Peterlin je malo starije generacije. I ja sam se samo upisivala u srednju školu.

    Ne znam tko od nas može bacati drvlje i kamenje na roditelje koji pružaju potporu djeci u svakoj situaciji, jer je jasno da svi ovdje to radimo, i to uglavnom zato što smo uvjereni da su danas vremena drugačija nego što su bila kad smo mi bili mladi.
    Vodimo ih u školu, nosimo im torbe, razvozimo ih na aktivnosti, zovu usred noći pa roditelji idu po njih van - i za sve to mislimo da je normalno i potrebno i neophodno - a vjerojatno i je, nemam pojma. Samo da li je onda za očekivati da odjednom psotanu samostalne osobe i da ih roditelji ne prate na faks, i ne razgovaraju sa profesorima umjesto njih.
    Mi smo definitivno bili drugačiji i samostalniji, samo mi nismo imali takav stalni backup od strane roditelja, tu zaštitnu mrežu ispod nas na koju smo uvijek mogli past - a da li je to bilo dobro za nas? Pa i nije baš uvijek.

  45. #245
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,005

    Početno

    Citiraj Willow prvotno napisa Vidi poruku
    Peterlin, kako si se samo upisivala u srednju školu? A prijemni?
    Za srednju školu nisam imala nikakav ispit. To je bila godina 1976. Samo sam odnijela papire i svjedodžbu. Na njih sam napisala da se želim upisati u gimnaziju, ali tih godina se uvodila šuvarica (reforma školstva). Nakon 2. razreda smo dobili usmjerenja. Ni tu nije bilo nikakvih prijemnih, samo su gledali ocjene. U cijeloj školi bio je jedan jedini razred matematičara-informatičara.

  46. #246
    Willow avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    2,832

    Početno

    aha, nisam znala da prije šuvara nije bilo prijemnog...

    zdenka, mene živo zanima što predaješ, može i na pp

  47. #247
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    I još zadnje.
    Zašto sam u šali šalju preporucila poklanjanje knjige. Ako sam ja dobro shvatila probleme u f. razredu, oni nisu:
    Dijete problematicnog ponašanja koje dolazi iz familije koja ga zapusta, gdje ima alkoholizma, premlacivanja i slično. Nešto sto i mi znamo iz naših školskih dana. A ja i od mame koja je bila učiteljica.

    Takode nisu ona uobicajna zivost djece, koja imaju kako se ono kaže crve u guzi i gdje učiteljica posjet im načinom tu zivost može normalno hendlati, davanjem prostora djeci da pametno kanaliziraju tu energiju. U prvom razredu moje kćeri, je učiteljica pricala da je zapravo fokus prvog polugodista, pa djelomično i drugog, bio zapravo u privikavanju djece na školu, odnosno usvajanja svih potrebnih skilsa potrebnih i za ponašanje, meduljudske odnose i učenje. I rekla je to normalno i treba biti tako.

    Situacija o kojoj sanja priča (sanja ispravi, ako treba) je ta da se tu radi o vrlo briznim roditeljima, koji djeci posvecuju pažnju i vrijeme, koji su dobrog socioekonomskog statusa i najvažnije:
    Misle da je ponašanje njihove djece super, ta da zapravo učiteljica gnjavi, a drugi roditelji i djeca potpuno krivo razumiju njihove potomke. Tu nastaje problem, jer bez suradnje škole i roditelja tu situaciju ne možeš riješiti.

    Da malo pojasnim uzet ću primjer iz prvog razreda moje kćeri. Inače nije moj način, da iznosim previše intime, ali drugi jezik, druga država....
    Jedno dijete koje je promjenilo školu nakon prve godine je bili zaista odgojno zapusteno. Pri tom nije ni približno bilo u stanju zavladati ni mali dio gradiva, uprkos dodatnim satima sa uciteljicom, tako da su roditelji i škola zajedno donjeli po meni dobru odluku, da ga prebace u školu drugacijeg tipa u kojoj je zapravo par generacija zajedno, tako da djeca sporijeg ritma mogu u istom razredu/sredini biti i 5 godina a ne 4, ako im je to potrebno, te se ne izlazu problematici ponavlja ja razreda koja nosi niz problema.

    Drugo dijete je bilo potomak vrlo briznih roditelja, koje je imalo puno deficita, tipa vrlo cestih žutih minuta u kojima je potpuno gubio kontrolu nad sobom i okolinom, agresivnim ispadima opasne naravi i slično.
    Problem je bio da njegovi roditelji uopće nisu prihvacali stručnu pomoć koja im se nudila, smatrajući da ta pomoć treba svima drugima od uciteljice i druge djece, ali ne njihom sinu. Situacija je kuluminirala kada je tata djeteta došao u školi s namjerom fizičkog obračuna s djecakom s kojim se njegov sin često sukobljavao. Tu se je našla mama ovog drugog dječaka...i nakon toga se je sve rjesavalo na višim instancama.

    Autor ove knjige tvrdi da je broj djece čija skolska svakodnevnica Lici ovom gore primjeru rapidno raste te nudi objašnjenje zašto.

  48. #248
    Svimbalo avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2008
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,204

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    pa svimbi, cujemo se za par godina
    mislim da malim prvasicima treba cijelo polugodiste da "automatiziraju" mirno sjedenje i slicne stvari. razumjevanje je jedno, automatiziranje je drugo.

    ps. bome te do sada nikad nisam dozivljavala kao law&order zagovornicu. doduse nisam bas puno na forumu. a i ovaj avatar ti je mio.
    Jako jako jako kasnim, oprostite što se ubacujem u ovaj dio rasprave. Već sam čula od ine za ovu knjigu i jako mi se svidjelo što je prepričala.
    A sad se vraćam na senin sitni print - ma nisam ja nikakav law and order, samo volim pristojnost, mislim da se je u svemu ovome o čemu priča uvaženi njemački autor i to pogubilo. Uz rizik da zvučim kao "nekad je bilo drugačije", jer nisam to baš na taj način mislila, hoću reći da se često osjećam usamljenom u toj svojoj namjeri da odgojim pristojno dijete.

  49. #249
    vertex avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    7,562

    Početno

    Hvala, cvijeta. Mene je svrbilo da napišem nešto u tom smislu, ali sam ipak odustala jer je to jedna od omiljenih forumskih natezaljki gdje obično nije cilj sporazumjeti se (iako to nije inin stil).

    Nisam čitala ništa od knjiga o AP, ali znam iz iskustva da nosanje i privrženost nisu razlog zašto djeca ne mogu kasnije ništa sama. Nosanje i privrženost jednostavno moraju ići paralelno s osamostaljivanjem.
    Kad sam bila trudna s M., A. je biciklom išao po doznake za porodiljni kod moje doktorice. A jučer sam ja bila kod summer na rođendanu, a on je odveo D. kod logopeda (muž na putu).
    Ova mala je najnošenija od njih i ta stvarno nije imala priliku zaplakat dok nije počela plakat iz neke frustracije zbog vlastitih aktivnosti i normalno se osamostaljuje. Žao mi je što sam imala i ono malo zadrške što sam imala u s njima dvojicom, u svrhu preveniranja nekih budućih problema. Nema nikakve štete od te rane velike bliskosti, samo dobitka.

  50. #250
    Willow avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2008
    Lokacija
    ZG
    Postovi
    2,832

    Početno

    jedna od sljedećih knjiga istog autora nosi naziv (nešto u tom stilu)
    Lasst Kinder wieder Kinder sein! Oder: Die Rückkehr zur Intuition

    slobodni prijevod:
    Pustite djecu da opet budu djeca! ILi Povratak intuiciji

    Mene je u svakom slučaju zainteresirao za svoje daljnje naslove

Stranica 5 od 7 PrviPrvi ... 34567 PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •