meni su janjčići baš prelijepi.
meni su janjčići baš prelijepi.
najprije da potpišem Majušku, lijepo je sažela što i sama mislim!
za vas druge koje sad malo peckate, jer lovci su strašni a ovi drugi nisu, pa zapravo ja ne tvrdim
da je ubojstvo koje je počinjeno u mesnici manje ubojstvo! ja predočavam svoje viđenje, uz 600- tu napomenu da jesam licemjerna po tom pitanju. sebi to objašnjavam tako da mi nije neobično vidjeti meso u mesnici, jer ga oduvijek tamo viđam, pa valjda ni ne razmišljam (ili ne želim razmišljati) o tome predetaljno. oduvijek se hranim mesom i moja je predodžba da je to meso namjenjeno ljudima da skuvaju svoj ručak, rečeno zdravo seljački! jel to zakopavanje glave u pijesak? vjerovatno je. naposto ne vjerujem da svi ovdje prisutni u svakom trenutku imaju o svemu formirane stavove, a ako imaju svaka čast! ja o nečemu imam o nečemu nemam, oko nekih stvari godinama formiram mišljenje, mjenjam se i učim.moji postovi idu u tom smjeru i stvarno mi nije do prepucavanja.
sudjelovanje na ovoj temi sam doslovno shvatila ko razmjenu mišljenja i viđenja s poznanicima u ugodnom druženju na kavi...
zato ni smajlić za koji magriz tvrdi da je bio bezobrazan( opa! evo paradoksa, magriz nekoga špota za bezobrazluk) nije imao takvu svrhu, ali dobro, svakom svoje!
vezano za temu,lovci i lov su mi opet druga kategorija jer oni iz nekakve razonode ubijaju životinje. hrane ih a i ubijaju. pa su ko što reče koksy jednako dvostrukih mjerila kao i ja. i opet ću reći da ne razumijem što ima tako lijepo i ispunjajuće u tome da pucaš u ikoga. pa se sad vraćamo na tvrdnju da je ubojstvo ubojstvo. jest. samo što je ono u mesnici počinjeno da bi zadovoljilo ljudsku potrebu za preživljavanjem a ovo drugo meni je čista demonstracija nadmoći. da li je zato ono u mesnici manje ubojstvo? naravno da nije. ali mi uvijek izlazi argument da je to za hranu, nije iz zabave. sad me razapnite.
pa ljudi hrane telad, janjad, sve, pa ih ubijaju?! Uistinu vas ne kužim, kužila bi vas jedino da lovci ne jedu tu živad, ali smatram da je humanije naći se oči u oči s bićem koje UBIJAŠ za hranu, nego se pravit fin i smatrati da je meso iz mesare zapravo kupus.vezano za temu,lovci i lov su mi opet druga kategorija jer oni iz nekakve razonode ubijaju životinje. hrane ih a i ubijaju.
aj krumpirić ti kad zatupiš nastavljala bi se do prekosutra.
jest ubiju ih, ljudi žive i uzgajaju stoku na selu, prehranjuju obitelj.
ne zataknu pušku i glume sportaša.
hrane ih zimi kad ovi ne mogu do hrane, a onda se to predstavlja kao visoko plemeniti čin
kao, jadne životinje bi pocrkale po pustom snijegu da nema dobrih lovaca koji vode računa o njima
za mene je tema završena u svakom slučaju
ok, ja zatupim, valjda samo ja, a vi tvrdite da je hraniti jelene i ubiti ih puškom i pojesti nehumano
a hraniti tele i zaklat ga nožem i pojesti humano
wow
ja tvrdim da je oboje humano, a nehumano je gojit krave ko soju u nizovima, a tome smo krivi MI koji se množimo i previše jedemo![]()
ako krećemo od postavke da ljudima ne treba meso za preživljavanje onda je to sve skupa jednako okrutno
i telence i prasence i lupko i nemo
ako se postavimo da smo mi po svojoj prirodi svežderi
i da naš organizam treba i namirnice životinjskog porijekla onda je pitanje treba li nam toliko mesa
odgovor je apsolutno ne treba
mogli bi sasvim lijepo živjeti sa puuuuuuunoooooo manje mesa
i ne bi bilo potrebe za tolikom masovnom proizvodnjom i odvratnim uvjetima te proizvodnje
manje bi se proizvodilo, na "humaniji" način i kvalitetnije meso
ali mislim da čak sve to nije tema
ja sam shvatila da je tema okrutnost bez svrhe
dakle uhvatimo raka i onda mu otkinemo klješta, jer nam se sviđaju
ne da ga pojedemo nego ubijemo ubojstva radi
i ja spadam u licemjerne, ali ću prihvatiti ubojstvo fazana da bi pojela njegovo meso
njegovo ubojstvo da bi ga preprarirala i držala krepanu životinju kao ukras ne
ako mi osa hoće napraviti gnijezdo pod prozorom, ubit ću je
neću ići ubijati osu vani koja me ne dira
zaštiti sebe, i prehraniti se da
to mi je prihvatljivo ubijanje životinja
i to na način da se ta životinja stvarno iskoristi, i meso i koža i sve što se može iskoristiti
gađati ptičice praćkom da se dijete nauči preciznosti i slične stvari koje se rade, to mi je okrutnost
i to sam apsolutno protiv i mislim da je to zapravo tema
i vjerujem da ćemo se tu svi složiti
dakle od kada sam ja u ulozi roditelja nismo vadili zvijezde (jesam u djetinjstvu i sušila ih jadne na suncu, ali opet (bar još) nisam postala masovni ubojica) nismo vadili ježince (i to jesam kao mala, strugala bodlje i radila pepeljaru od njih), morske krastavce (i to smo koristili kao igračke, špricali se njima)
to sve pogledamo, i bacimo natrag u more
vjerujem da je toj životiniji stres i da je mi samo stavimo u kanticu, ali i ja sam izložena stresu, to je današnji način
života, jbg
naslov topica je okrutnost
znaci koliko je neko osvjestio sebe i svoje eventualno milosrdje i da li velicina ubijenog zivog bica cini cin necije eliminacije manje okrutnim
ekipa pise o licemjerstvu i o tome kak su naviknuti vidit meso pa je valjda zbog toga sto nam je odgojem nametnuto samo po sebi ok
valjda je odluka svakog pojedinca kakav ce zivot voditi i koliko ce samilosti imati prema drugima (i ljudima i zivotinjama i prirodi)
Aleksandra prekrasno si napisala. Potpis na svaku rečenicu.
Knjiga Daniela Quinna - Priča o B
Ima zgodnih teorija o ljudima, životinjama, hranidbenom lancu...
potpisujem Aleksandru od riječi do riječi!
sad definitivno mičem oči s ove teme
bome u ovom "kupusu" u kojem covjeku prisjedne i janje i lane, a i srdelica, mislim da je aleks to super sazela.![]()
aj stray o'ladi...ljudi misle da si aždaja....
a ja se i dan danas sramim što si me (kulturno) izbacila van (navečer) s (popodnevne) kave... bilo mi je tako lijepo da sam skoro pitala jel mogu prespavat kod tebe...
p.s. i ja potpisujem alex...![]()
Ne radi se o tome da je prihvatljivo zato što je masovno, nego zato što je to naša priroda - mi smo svejedi. Mesom smo se počeli hraniti davno u povijesti, po zakonima prirode koji su bili jednaki za sva živa bića.
Bismo li sad trebali nadrasti prirodu i iz milosrđa prestati jesti životinje - to jest tema za filozofski kutak. Ja osobno mislim da to može značiti nešto nama ljudima u duhovnom smislu, ali da je u poretku prirode, u nekoj općoj slici vrsta na Zemlji, sasvim nebitno (ovdje ne ulazim u naše načine koji mogu biti pogubni, nego govorim samo o načelu hranjenja ljudske vrste mesom životinja). Ne mislim da je ubiti za jelo nepoštivanje života, nego vrlo rasprostranjeni način preživljavanja vrsta na Zemlji.
Dakle, mislim da kad čovjek jede kravu, nije ništa okrutniji od mačke koja jede goluba. Oni primjeri koje si dala na početku - to jest okrutno.
al kad smo već na filozofskom kutku, moramo razmisliti i o tome da ne samo da nam je u prirodi jedenje mesa, nego i okrutnost.
jer, ja se ne slažem s krumpi - za mene je lov - okrutan. lov je zabava. okrutna zabava. a takve okrutne zabave - ljudi vole. i puno njih u tome uživa. korida, npr.a boks?. il još gore K1? Znam da nije usporedivo jer su tu borci svojevoljno u ringu, al gledatelji koji uživaju u borbi, udarcima, ozljedama...
edit: poslije Tashunice sam pisala, ali može i Mimi ovaj "Tako je".
Tako je. Načelno, ta dimenzija zabave iz ljudske perspektive dodaje na okrutnosti, ali iz životinjske ne. Rekla bih - dapače.
Okrutni jesmo, mnogi od nas. Ali kad ubijamo za hranu, nismo ništa okrutniji od ostalih vrsta - priroda je okrutna. I opet, kladila bi se da je gore kozliću kojeg zakolje gazdarica, nego jelenu kojeg ubije lovac. To što ja ne mogu ni jedno (ne mogu ni ribu lovit) valjda govori o nekom raskoraku između nekakve ljudske nadgradnje i prirode i možda su mi to signali da trebam prestat jesti meso, a ja ih ne slušam. Ali svakako, ako prestanemo ubijati zbog hrane, onda smo nekako dalje od prirode, a ne bliže prirodi (što ne mora biti loše).
Posljednje uređivanje od vertex : 27.09.2011. at 10:31
ali ne samo to, nego je meni sporno baš to - uživanje. oni koji kolju kokoš za juhu, sumnjam da uživaju u tom činu. il da plate grdnu lovu samo da bi mogli priklat tele.
Fali mi neposrednog iskustva s lovcima, ali mislim da se ne radi o baš o užitku u ubijanju. Radi se o uzbuđenju zbog cijelog procesa lova, a da su zadovoljni dobrom lovinom - a sigurno jesu. A kad se kolje svinja, onda se ljudi unaprijed vesele kobasama, gleda se kakva je panceta, kakvi će bit pršuti. Nije baš da se u klanju uživa (a i klanje je puno neposrdenije od hitca iz puške), ali se u mrtvoj svinji koju se trančira bome nađe zadovoljstvo.
I ja mislim da se ne radi o užitku u činu ubijanja, pa isto je i sa ribolovom - i moji muž i dijete idu u ribolov i ne uživaju oni u ubijanju ribe nego u lovu i ulovu. Ali svejedno, uvijek sam se loše osjećala kada bi na planinarenju sretali lovce, onako, malo bih se smrzla u njihovoj blizini. Nije to lako objasniti, radi se o osjećajima. A upravo radi osjećaja da nije fer da netko ubija životinju radi mene kad to već sama ne mogu ja sam godinama i godinama bila vegetarijanka, pa veganica - ali kad sam rodila nekako me za sve prestalo biti briga osim za svoje dijete, pa sam počela opet jesti meso.
ima nesto u ovome sto zbore cvijeta i vertex.
kad se samo sjetim gladijatora i uzavrele svjetine koja je palcem gore/dole odlucivala o zivotu i smrti. a nema tome nego dvije tisuce godina, sto je u povijesti ljudskog roda, da ne govorim svemira prava sitnica.
i sad je na svakom od nas da osvjesti ljudsku prirodu i svjesno izabere put? ili je ok jer to masa ljudi radi? pa u starom rimu su se masovno dogadjale orgije i cak su se i djeca koristila "za zabavu"
a opet kad citas sto pisu pedofili koij sebicno idu za ugadjanje svojim potrebama da li im je za tolerirati jer hrpa ljudi sexualno zlostavlja djecu? mislim, da li masovnost opravdava okrutnost? znam ja da su 200 godina unatrag rezali zive pse jer je bila ideja da su zivotinje mehanizmi ali da li smo se mi evolucijski pomaklu naprijed ili zagadjenje i nemilosrdno eksploatiranje svega na zemlji dokazuje da su ljudi ipak najvece stetocine
stray sto ti meni zelis reci?
ja sam rekla da je ubijanje bilo ok?
Jako nategnuta izjava. Miševi znaju grickati električnu izolaciju, ali ih to ne čini plastikožderima. U medijima su najavili sintetsko meso, dakle tvorevinu koja nije drastično različita od električne izolacije.
Dobar tek.
Uzgred, što ti se čini zašto se većina namirnica koje poznaješ mora kuhati da bi postale prikladne za jelo?
Samo to nas ne čini svejedima. Isto tako ni tigrovi nisu svejedi iako ponekad maznu nekakvo voće.
A što nas onda čini svejedima? I ako nismo svejedi, što smo onda?
Hajd' razmisli, kakvu hrano naši malci biraju kao prvu krutu hranu? Svinjsku vratinu? Stručak sijena? Električnu izolaciju?
Ili možda ipak nešto slatko... Na što ti prvo krene slina? Doslovno i figurativno.
Svo prenemaganje oko svejedstva je nevjerojatno nategnuto. Da, u stanju smo probaviti skuhane namirnice od kojih bi umrli da ih pojedemo sirove. Umjesto toga ih prvo probavimo pa ih potom jedemo.
Stvarno ne razumijem o čemu pričaš. Znači, ni žitarice nisu dobre za prehranu ljudi? Ili grickaš sirovu rižu i proso?
Točno. Žitarice stvarno nisu posebno dobra hrana za ljude. Obrati pažnju da se u svim tradicionalnim kuhinjama svijeta sve, ali baš sve žitarice termički obrađuju. Žitarice su neusporedivo rodnije od ostalih kultura, a zrnje se lako skladišti i samo zato su tu.
Zamisli sebe kao nekakvu Budžu iz davnih vremena koja se sprema u ratni pohod - bi li za svoje trupe pripremila jeftinu pšenicu ili skupe banane. ... A za sebe? ... Potom proglasiš da je post vrlina i što dobiješ?
Ne slažem se. Mišljenja sam da u prehrani ljudi trebaju biti zastupljene žitarice, mahunarke, meso, voće i povrće, sve u umjerenim količinama.
Šta naši malci biraju za prvu hranu? Biraju ono što im mi ponudimo. U nekim slučajevima je to voće, u nekim povrće, a znaju biti i žitarice. A katkad odbijaju sve bez obzira što im se nudi.
A ako pitaš na što mi prvo krenu sline, odgovaram: na sirovo voće/povrće svakako ne.
A ja sam vrlo odlučni finojed, što meni finije, to bolje. I još kad je servirano sa stilom, ili na nekom posebnom mjestu.
I nisam okrutna, stonoge, ose i slično izbacim iz kuće, ne volim loviti ribe, a pogotovo ne sisavce. Licemjerno žoharima u kući a puževima i inim u vrtu postavljam mamce, kao nisam ja kriva što skončaju.
Ali jedem i ribe i glavonošce i junetinu i piletinu i šunkice, a i pršut...Divljač ne, a ni janjetinu, to mi previše liči na životinju. I opet ono dvolično ljudsko, ako liči na hranu pravim se da nije živjelo.
Fino je i voće i povrće i svakojake žitarice i jaja i sir svih vrsta i čokolada i kolači. Ma, idem ja nešto pojesti, makar samo zagristi...
Sve mi se čini da nam za prehranu jedino i preostaje električna izolacija (možemo za desert grickati nokte). Sijeno ne volim.
Posljednje uređivanje od Optimist : 28.09.2011. at 22:49