-
Doma možeš razvijati pojam broja kroz igru. Nama je za to služila Sunčica među brojevima, ali to ovisi o sklonostima djeteta. Moji su bili ljubitelji računala, pa smo doskočili tako... Kasnije smo koristili Virtualnu školu matematike, ali to nije materijal za dijete s diskalkulijom koje nema osjećaj matematičkih veličina.
Za početak, kreni s igrama razvrstavanja (to je teorija skupova, kroz igru): npr. treba razvrstati igračke po boji, po obliku, po ovom ili onom kriteriju. Slijedeće - to isto treba napraviti na papiru (spojiti parove, izdvojiti ono što ne pripada i slično). Mi smo to djeci sami radili i uživali u tome, ali ima dosta tih materijala i za kupiti. U dobrom sjećanju su mi ostale Patuljkove učionice (mislim da je to Mozaik knjiga - mali blokići s radnim listovima miješanog sadržaja). To je dostupno od 4. godine na dalje, ako se dobro sjećam, pa uzmi sinu nešto za početnike, bez obzira na njegovu dob. BItno je da pogodiš nešto što će uspjeti riješiti, jer uspjeh je najbolja motivacija.
Ja sam svojim sinovima napravila brojanku, evo ti je ovdje (stavljam na sendspace), možda bude dobro prihvaćena: http://www.sendspace.com/file/mi0cvi
Imam i ppt vježbe početnog zbrajanja, mogu ti to sve dati ali rano je...za sada ti treba nešto jednostavno. Ako se djetetu bude ovo sviđalo, ili ako ne budeš mogla skinuti, javi se na pp pa ću ti poslati materijal. U startu ne trebaš puno, odaberi jednu ili dvije stvari i kreni dalje tek kad dijete savlada.
I mnogi učitelji sreću se sa sličnim problemima jer im dolaze djeca svakakvog predznanja, pa možeš pitati za konkretnu pomoć na Forumu razredne nastave (http://www.razredna-nastava.net/forum/ ) ali čini mi se da je to još "na dugačkom štapu". Imaju oni i svoju zbirku, ali to je za školarce.
Inače, to je problem kojim se najčešće bave defektolozi, ali i logopedi. Kad dođe vrijeme, potraži (po knjižarama, a nešto ima čak i na internetu) udžbenike Vesne Đurek - zovu se Matematika za život. Ovu informaciju pokupila sam negdje na forumu Hrvatske udruge dislektičara - bilo je svojevremeno nekoliko postova o tome. Ne znam od kojeg razreda to vrijedi, ali ako se dobro sjećam, pokriva barem prva četiri. Možeš pitati i njihovu administratoricu, evo tu: http://www.hud.hr/forum/phpBB2/
Drugo mjesto: možeš pitati i na logopedskom forumu Specijalne bolnice Krapinske toplice, ovdje (iako ne znam da li ima specifična tema baš o tome): http://www.sbkt.hr/djecji/phpBB3/index.php
-
Našla sam točan naziv literature - Vesna Đurek: Moja mala matematika (računajmo do 10)
Ima na Profilovim stranicama kao udžbenik. Sigurno ima i kod drugih izdavača... Postoji i priručnik za nastavnike, što je sigurno korisno, jer tamo je objašnjeno kako djetetu približiti pojam broja.
Još mi je palo na pamet od literature knjige Mire Čudine Obradović: Matematika prije škole i Igrom do čitanja
Sretno!
-
Još sam nabasala na ovo - Matematika bez suza, ali nemam vlastitih iskustava, pa vidi - može se prolistati u pdf formatu:
http://www.izvorznanja.com/index.php...ypage.tpl.html
-
Hvala Petrlin, stvarno si riznica raznovrsnih informacija, neke tvoje postove sa drugih tema sam si bila spremala u malu arhivu.
Mi smo zadnjih dana napokon savladali brojanje do 5, prije nam je falio 4 uredno, i to nam je prvi napredak u vezi brojeva u ovih 8 mjeseci. Pitala sam logopedicu za brojeve, rekla je da će na idućem susretu vidjeti malo to s brojevima. Javila sam se udruzi Naša djeca u zadru i oni su mi dali kontakt od Udruge djece s Downom, oni imaju dobrih materijala za matematiku i naći ću se s jednom mamom koja je aktivna u udruzi da me malo uputi kako raditi matematiku s malim.
Raduje me što smo napredovali dosta u grafomotorici, to j i logopedica danas primjetila, on se sprijateljio s olovkom i rado boja i radi neke zadatke, jedino ne voli crtati, prazan papir mu nije drag, više voli kad je neki zadatak tipa spoji, oboji, precrtaj. Nabavili smo radnu knjigu Predvježbe pisanja pa rješavamo zadatke i uspud i brojimo točkice, likove i sl.
Veliki je problem njegova pažnja, kad mu je nešto teško lako odluta, teško je i procjeniti koliko zna i može jer to jako varira od trenutka do trenutka što je povezano s poremećajem pažnje.
Ono što je najvažnije je da on jako voli kad se s njim radi i uglavnom rado uči a to je najvažnije. Iako mu teško ide brojanje i brojevi čak je sam počeo govoriti, "vidi mama, idem sad ovo pobrojati".
Sigurno ćemo dobiti odgodu škole pa mislim da ćemo u ovih godinu i pol uspjeti puno toga napraviti.
Pravila pisanja postova
- Ne možete otvoriti novu temu
- Ne možete ostaviti odgovor
- Ne možete stavljati privitke
- Ne možete uređivati svoje postove
-
Pravila foruma