Stranica 4 od 25 PrviPrvi ... 2345614 ... PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 151 do 200 od 1245

Tema: Što očekujete od uvođenja zdravstvenog/spolnog odgoja u školi?

  1. #151
    Banned
    Datum pristupanja
    May 2009
    Postovi
    1,455

    Početno

    a što se tiče ovog provlačenja kroz udžbenike što navodiš "mama kuha ručak, tata čita novine" i to opet polazi prvenstveno od doma.

    u školi, vani, u svojoj okolini, društvu, novinama, netu.. djeca svašta čuju, pročitaju danas više nego ikad, ali njihova baza, njihov stup i točka ishodišta su vijek mama i tata i njihov međusobni odnos, to je ono što dijete formira i obilježi za čitav život prije nego ikakav uđbenik u školi.
    Posljednje uređivanje od moia : 14.09.2012. at 11:16

  2. #152

    Datum pristupanja
    Mar 2005
    Lokacija
    Zagreb, Dubrava
    Postovi
    1,027

    Početno

    Citiraj seni prvotno napisa Vidi poruku
    kupleraj i promiskuitet su dvije sasvim razlicite stvari.
    koje se mogu doticati, ali ne moraju.

    to da dr. stulhover siri "destruktivne stavove o braku, obitelji i odgoju djece", moze biti tvoje osobno misljenje, medutim ne mislim da je cinjenicno utvrdeno.
    Potpisujem.

    Stvar je u tome da kad je netko seksolog i istražuje ili naprosto čita znanstvena istraživanja o seksu onda shvati da je seksualnost u realnosti bitno drugačija od patrijarhalnih stereotipa, čak i unutar obitelji koje se čine upravo takve. Ima puno više svega, od homoseksualnih i biseksualnih sklonosti, mijenjanja partnera, djeca od "poštara i susjeda", maštarija svih mogućih vrsta, nevjera, pornografije, fetiša, swinganja, varanja s i bez znanja partnera... I to ne nekim tamo čudnim ljudima, već unutar našeg kruga poznatih osoba, ljudi s kojima nam djeca idu u školu ili s kojima se srećete u crkvi. A kad se još krenu proučavati kako je uopće došlo do tabua vezanih za seksualnost (osobito žena), u kojoj situaciji i s kojim ciljem...
    u dodiru s dovoljno informacija konzervativizam je naprosto teško održiv. Od Kinsey-ja do Štulhofera.

    Zanimljivo je kako je lako tako napisati da netko širi destruktivne stavove - bez ijednog argumenta, citata nekog stava i objašnjenja zašto je takav stav destruktivan. Možda ne zanimljivo, više tužno.

  3. #153

    Datum pristupanja
    Sep 2005
    Postovi
    608

    Početno

    Citiraj pikula prvotno napisa Vidi poruku
    to što je pitanje jasno (doduše napisano pojednostavljeno kako bi se stekao dojam osuđivanja u slučaju da je odgovor negativan- naravno da pitanja pišu iste osobe koje pišu odgovore u 90 % slučajeva), a odgovor bez uvida u (pretpostavljenu)situaciju na prvo mjesto stavlja relativiziranje promiskuitetnosti u svrhu prihvatljivosti što šireg spektra spolne aktivnosti, a doborobit djeteta kratko u jednu opću floskulu da je zanemarivanje uvijek loše. Naravno da je. Stvar je namjere i prioriteta. Svakom roditelju koji se brine za svoje dijete je jasno da sustavna promjena spolnih partnera koji kroz neko duže vrijeme i povećanu učestalost (što je def.medicinska promiskuitentnosti vidi google nije baš da ih mora biti 200 za povećani medicinski rizik) mora dovesti do socijalnih kontakata sa djetetom tog većeg broja ljudi, a te nestalne interakcije ovisno o dobi i sadržajima kojim dijete može biti izloženo ne mogu pogodovati zdravom razvoju djeteta. Naravno da su djeca odrasla živa i zdrava i u gorim uvjetima, ali ako ćemo o ekstremima kako izgleda posljedica odrastanja u kupleraju imamo brojne životopise, pa i film o Edith Piaf pa pogledajmo.
    Dakle svaki stručnjak koji ima dobrobit djeteta na prvom mjestu bi pisao iz perspektive dobrobiti za dijete, a ne širenja svoje seksualne revolucije. I to mi je tragedija da takva osoba, koja javno širi baš direktno destruktivne stavove o braku, obitelji i odgoju djece ima pristup u škole.S obzirom da je njemu sve ok i da treba biti radioničkog tipa što ne bi komaya educirao nastavnike o dobrobiti grupnih odnosa?
    da li je moguce da na ovo nitko nece zesce replicirati?
    kako to moja pretpostavljena povecana promiskuitetna aktivnost dovodi do veceg broja socijalnih kontakata mog djeteta s tim ljudima?
    ni sa njezinim ocem se ne seksam pred njojm, kamo li sa ostalima

    prlicno je jasno i zasto ne postoji pozitivna korelacija izmedju promiskuitetnosti roditelja i 'dobrobiti' djece. nema istrazivanja. a nema istrazivanja zato jer nema hipoteza, odnosno neodrzive su. nema sanse da bi neka H1 mogla glasiti 'dobro odgojeno i zdravo dijete rezultat je izostanka promiskuitetnog ponasanja njegovih roditelja'.

  4. #154
    Sanja avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,657

    Početno

    Citiraj anledo prvotno napisa Vidi poruku
    da li je moguce da na ovo nitko nece zesce replicirati?
    kako to moja pretpostavljena povecana promiskuitetna aktivnost dovodi do veceg broja socijalnih kontakata mog djeteta s tim ljudima?
    I meni je upalo u oči.

    Ne samo da većina roditelja ne upoznaje svoju djecu s usputnim seksualnim partnerima, nego bi bilo zanimljivo vidjeti (ali naravno da pouzdanih podataka te vrste nema niti ih može biti) koliko ljudi koji žive u brakovima (pa i vjerski sklopljenim) ima usputne, često sukcesivne, vanbračne ljubavničke veze i zapravo su krajnje promiskuitetni, ali se to "ne zna".

  5. #155
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Citiraj tanjads prvotno napisa Vidi poruku
    u dodiru s dovoljno informacija konzervativizam je naprosto teško održiv. Od Kinsey-ja do Štulhofera.

    Zanimljivo je kako je lako tako napisati da netko širi destruktivne stavove - bez ijednog argumenta, citata nekog stava i objašnjenja zašto je takav stav destruktivan. Možda ne zanimljivo, više tužno.
    Prvo ovo drugo, dakle kakve bih ja trebala dokaze navoditi kade ne radi o teoriji nego o stavovima o kojima se Štulhofer sustavno javno izjašnjava npr da je brak neprirodna i ideološki nametnuta tvorevina, klasičnu obitelj smatra zastarjelom i nepotrebnom itd
    A onda prvo- Kinsey je meni isto što i dr.Menegele- da došao je do mnogo važnih znanstvenih otkrića -kako? seksualno zlostavljajući dvomjesečne bebe, prisiljavajući suradnike na međusobne spolne odnose, razarajući njihove brakove - to nisu nikakva nagađanja to su biografske činjenice.Osobno ne cijenim takvu znanost koliko ni pišljiva boba. Vjerujem da je Štulhofer samo wannabe Kinsey i da takav seksološki "znanstveni" labaratorij nećemo nikad ugledati na ovim prostorima, ali i ovaj eksperiment sa školama je previše.
    A o ničijim osobnim situacijama ne bih raspravljala.

  6. #156
    Osoblje foruma Kaae avatar
    Datum pristupanja
    May 2008
    Lokacija
    badgerella.com
    Postovi
    10,890

    Početno

    Pa kakva je brak tvorevina, ako ne neprirodna? Nit' se radjamo u braku, niti sami od sebe u brak upadamo... ono, instinktivno. Rijec je o cistom, svjesnom izboru.

  7. #157
    MarijaP avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    Twin Peaks
    Postovi
    2,066

    Početno

    A svaki svjesni izbor je neprirodan??

  8. #158
    Osoblje foruma Kaae avatar
    Datum pristupanja
    May 2008
    Lokacija
    badgerella.com
    Postovi
    10,890

    Početno

    Ne, ali sigurno se nismo rodili s instinktom braka, niti smo ga stekli kroz evoluciju. U nekim drustvima uopce ne postoji, a ljudi se super genijalno i instinktivno/svjesno vole, a uz to su i monogamni. A nisu u braku.
    Posljednje uređivanje od Kaae : 14.09.2012. at 23:37

  9. #159
    MarijaP avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    Twin Peaks
    Postovi
    2,066

    Početno

    I zato treba izmisliti novi predmot/okupirati srz? Da bi djeca shvatila da je brak neprirodan, ali svjestan odabir??

    I dalje mislim da nas farbaju ko tunele. Izvlace lovu/pojavljuju se u medijima zbog osobne koristi, ne radi dobrobiti djece.
    Ako prosjecan profesor biologije ne moze nauciti djecu gradivo koje vec postoji u knjigama tijekom sata biologije, ne vidim kako prof likovnog to moze tijekom srz??? Ili se ide s pretpostavkom da je prof likovnog otvoreniji i sex mu nije tabu?
    A sta s djecom kojima je prof biologije ujedno i razrednik? Tko ce njih uciti o neprirodnom braku?

  10. #160
    Osoblje foruma Kaae avatar
    Datum pristupanja
    May 2008
    Lokacija
    badgerella.com
    Postovi
    10,890

    Početno

    Ma ja sam se samo referirala na pikulin komentar o Stulhoferu i neprirodnom braku. A djecu nitko nece nista konkretno nauciti (tj. vrlo rijetki su to u stanju napraviti) sve dok seks ne prestane biti neki tamo katastrofalan, neprirodan tabu.
    Posljednje uređivanje od Kaae : 15.09.2012. at 04:12

  11. #161
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    Pikula da je tebi Kinsey kao Mengele je tvoje mišljenje na koje naravno imaš pravo.
    No to još nikako ne znači da je to činjenica, a pogotovo ne dokazana.

    Poznato je su se nakon objave njegovih znanstvenih istraživanja (koja se inače smatraju jednina od okidaca seksualne revolucije i liberalizacije društva u pozitivnom smislu u sezdesetima prošlog stoljeća) kršćanski i ultra konzervativni krugovima u Americi "digli na noge" i pokušali diskvalificirati i njegov rad i njega kao osobu, sireci među ostalim i informacije koje si ti gore napisala.
    Međutim niti dokaza, niti činjenica. Određene kontroverse oko njegovog rad postoje, medutim ne bih rekla da je zlostavljao dvomjesecne bebe.

    Metodologija vrednovanja znanstvenih istraživanja, kao i lika i djela neke osobe, kako u Hrvatskoj, tako i u Europi ne pociva na neutemeljenim izajavama ili misljenjima iz kruga Bible belt-a, te portala ala bitno.net, zna sto su činjenice, a sto mišljenje o nečemu.
    Čovjek moze misliti sto god hoće, i to je njegovo ljudsko pravo, ali ne vidim previše smisla u egzaltiranom nabacivanju netocnosti, tipa pilule poslije koja se Americi daje djeci od 8 godina, te ostalog ( lijepo sto se kaee javi) u maniri žutih tiska.

  12. #162
    mama courage avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2006
    Postovi
    7,324

    Početno

    potpisujem seni.

    brak je ugovor.

  13. #163
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    eto svatko ima pravo na svoje mišljenje, pa se evo i tvoje mišljenje, seni, da su moji izvori žutilo, a navodi netočni, može sasvim pristojno izraziti.
    Na ova druga seciranja i vađenja riječi iz konteksta uopće ne planiram odgovarati. Poanta je jasna a i uvjerenja, nema potrebe da se natpričavamo.

  14. #164
    Osoblje foruma Kaae avatar
    Datum pristupanja
    May 2008
    Lokacija
    badgerella.com
    Postovi
    10,890

    Početno

    Pa zutilo su, svakako, barem ovi koje sam ja komentirala, npr. o Americi. Upravo tamo zivim, imam pristup zakonima, propisima, a svakako i prakticnom zivotu pa mogu provjeriti sve te stvari o kojima se pise s tisucu i jednim usklicnikom. Gluposti i lazi, to je sve sto te informacije jesu.

  15. #165
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    hahahaha ovo je malo u krug, ne?
    MarijaP, tako ti je to, svi postovi nastavnika i konkretne primjedbe se ignoriraju, a ljudi po navici lupaju po jednom te istom, na žalost dosadno
    Posljednje uređivanje od pikula : 16.09.2012. at 21:03

  16. #166
    MarijaP avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    Twin Peaks
    Postovi
    2,066

    Početno

    Lako sto se na forumu vrti u krug i lupa isto. Meni ni iz dzepa ni u dzep.

    Ali zakonodavac tvrdi da u knjigama ne postoji dio o reproduktivnim dijelovima tijela i zdravlju, pa, jadni, moraju nesto uciniti po tom pitanju. Pa se oformi Agencija, Komisija i Odbor za sex (karikiram, ali cjenovno nisam daleko), onda mi to smrdi na lopovluk.
    Posljednje uređivanje od MarijaP : 16.09.2012. at 21:31

  17. #167
    marta avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    15,678

    Početno

    Pa nece taj zdravstveni odgoj ukljucivati samo reproduktivne teme. Mislim da je masi djece potrebno da im netko kaze "zubi se peru po mogucnosti poslije svakog obroka". Da im pokaze kako se peru. Da im se objasne neke stvari o osobnoj higijeni, da ne kazem o redovitom pranju. O pusenju, alkoholu, drogi...
    Mozemo mi ovdje piliti za i protiv koliko hocemo, cinjenica je da hrpa djece ne zna oprat ruke kako spada, a kamoli guzicu.
    K nama u skolu su redovno dolazili zubari i ortopedi. I objasnjavali nam kako se peru zubi, i slali na pregled u ambulantu i sl. Mojoj djeci u skolu dodje neki ortoped koji ima dozvolu ministarstva da obilazi skole i da onda skuplja podatke o djeci, pa mene zove neka firma iz Rijeke koja proizvodi uloske za obucu i pol sata me uvjeravaju da ce mi dijete imati teskih problema s kraljeznicom ako mu ne kupim njihove uloske za 300kn + poštarina. Uz objasnjenje da se na socijalne ceka pol godine i "tko zna hoce li vam ih dati". Naravno da mi ih nece dati jer nam ne trebaju....
    Ok, malo sam zabrazdila u off, cesem se di me svrbi i to, al mi ovdje trenutno mlatimo praznu slamu, pojma nemamo kako ce to uopce izgledat. A da trenutno izgleda jadno i nesuvislo - izgleda.

  18. #168

    Datum pristupanja
    Feb 2008
    Postovi
    395

    Početno

    Ispričavam se što ulećem usred rasprave, ali trebam informaciju...

    Da li se igdje može naći nekakav plan tog zdravstvenog odgoja, ili bar teme okvirne?
    Ne interesira me zbog spolnog dijela, nego nečeg drugog.

    Ako netko zna, može me kontaktirati i na privatnu poruku.
    Hvala!

  19. #169
    MarijaP avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    Twin Peaks
    Postovi
    2,066

    Početno

    Kod moje djece u vrticu vec bili stomatolog i oftalmolog.

    To je sve, bez daljnjeg, potrebno, ali, bar po ovom sto vidim u medijima, oformljen je "radni tim za sex". Sve ostalo je na cekanju.
    I na kraju ce uvaliti profesorima sve oko higijene i zdravlja. S krnjim uputama. Snadji se, druze!

  20. #170

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj paklenica prvotno napisa Vidi poruku
    Ispričavam se što ulećem usred rasprave, ali trebam informaciju...

    Da li se igdje može naći nekakav plan tog zdravstvenog odgoja, ili bar teme okvirne?
    Ne interesira me zbog spolnog dijela, nego nečeg drugog.

    Ako netko zna, može me kontaktirati i na privatnu poruku.
    Hvala!
    plan i program tog zdravstvenog odgoja još nije objavljen

  21. #171
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,590

    Početno

    Citiraj MarijaP prvotno napisa Vidi poruku
    Kod moje djece u vrticu vec bili stomatolog i oftalmolog.

    To je sve, bez daljnjeg, potrebno, ali, bar po ovom sto vidim u medijima, oformljen je "radni tim za sex". Sve ostalo je na cekanju.
    I na kraju ce uvaliti profesorima sve oko higijene i zdravlja. S krnjim uputama. Snadji se, druze!
    Sad znam da cu izazvati novu lavinu ali moram se osvrnuti na ovo... Ubijte me ali ja ne kuzim sto je tu tako grozno lose.
    Je li tema zdravlje i higijena za osnovnoskolce? Je li to nesto sto bi svaka odrasla osoba trebala vec ionako znati? Koliko detaljne upute o tome kako to predavati trebaju biti ako ce profesor dobiti (sad cu bubnuti) 12 letaka za prepricati na 12 sati srz?

    Ja se nikad ne mogu nacuditi kako je uzasno bitno dobiti super-detaljne upute za posao, kako se svi uvijek zale da im nije sve "nacrtano" i svaka what-if-then petlja objasnjena do najsitnijih detalja, po mogucnosti jos i specificirana u kolektivnom ugovoru stavak 134 alineja 57. Zasto o zasto ne moze biti dio posla "snadji se", zasto je tako grozno kad nesto treba improvizirati, biti kreativan, smisliti neko rjesenje, mozda cak na kraju godine napisati svoja "best practices" i "lessons learned" iskustva i podijeliti s kolegama na nekom neformalnom workshopu na kraju godine, pa cete svi iduce godine biti spremniji i bolje pripremljeni? Umjesto toga se uvijek unaprijed cuju zalopojke kako je sve to lose pripremljeno, kako nema detaljnih uputstava, da nije bilo 10 pripremnih seminara sa pet pomocnih nastavnih materijala, da ovo, da ono... Zasto npr. nema pozitivnog stava - da ce se predavati nesto novo, bit ce to izazov gdje ce se moci pokazati inicijativa i kreativnost, ukljuciti mozda malo natjecateljskog duha recimo tko ce najbolje motiviriati ucenike da svladaju novo gradivo itd.

    Ja stvarno ali stvarno izgleda zivim u nekom paralelnom radnom svemiru gdje je su krnje upute i snadji se druze norma a ne iznimka, gdje se ocekuje upravo to, da se snadjemo, izvucemo najbolje sto mozemo, naucimo u hodu sve sto trebamo nauciti i na kraju podijelimo iskustva sa svima da bi iduci put svi eto bili snalazljiviji, kreativniji i uspjesniji...

  22. #172

    Datum pristupanja
    May 2006
    Lokacija
    Split
    Postovi
    3,209

    Početno

    Citiraj sillyme prvotno napisa Vidi poruku
    Sad znam da cu izazvati novu lavinu ali moram se osvrnuti na ovo... Ubijte me ali ja ne kuzim sto je tu tako grozno lose.
    Je li tema zdravlje i higijena za osnovnoskolce? Je li to nesto sto bi svaka odrasla osoba trebala vec ionako znati? Koliko detaljne upute o tome kako to predavati trebaju biti ako ce profesor dobiti (sad cu bubnuti) 12 letaka za prepricati na 12 sati srz?

    Ja se nikad ne mogu nacuditi kako je uzasno bitno dobiti super-detaljne upute za posao, kako se svi uvijek zale da im nije sve "nacrtano" i svaka what-if-then petlja objasnjena do najsitnijih detalja, po mogucnosti jos i specificirana u kolektivnom ugovoru stavak 134 alineja 57. Zasto o zasto ne moze biti dio posla "snadji se", zasto je tako grozno kad nesto treba improvizirati, biti kreativan, smisliti neko rjesenje, mozda cak na kraju godine napisati svoja "best practices" i "lessons learned" iskustva i podijeliti s kolegama na nekom neformalnom workshopu na kraju godine, pa cete svi iduce godine biti spremniji i bolje pripremljeni? Umjesto toga se uvijek unaprijed cuju zalopojke kako je sve to lose pripremljeno, kako nema detaljnih uputstava, da nije bilo 10 pripremnih seminara sa pet pomocnih nastavnih materijala, da ovo, da ono... Zasto npr. nema pozitivnog stava - da ce se predavati nesto novo, bit ce to izazov gdje ce se moci pokazati inicijativa i kreativnost, ukljuciti mozda malo natjecateljskog duha recimo tko ce najbolje motiviriati ucenike da svladaju novo gradivo itd.

    Ja stvarno ali stvarno izgleda zivim u nekom paralelnom radnom svemiru gdje je su krnje upute i snadji se druze norma a ne iznimka, gdje se ocekuje upravo to, da se snadjemo, izvucemo najbolje sto mozemo, naucimo u hodu sve sto trebamo nauciti i na kraju podijelimo iskustva sa svima da bi iduci put svi eto bili snalazljiviji, kreativniji i uspjesniji...
    zato što je improvizacija sjajna stvar kad imaš uvježbanu pjesmu, a i inače si sjajan glazbenik. Ako nisis sjajan glazbenik i dalje možeš solidno uvježbat pjesmu. Al bolje nemoj improvizirat. Ako si sjajan glazbennik, tvoj talent neće nadoknadit nerad tako bar baci oko na natuknice i malo to pripremi

    Može li se kroz ovu glazbenu sliku reći?
    Jer zdravstv.-spolni odgoj podrazumijeva osjetljivu tematiku koja nije tako lako pristupiva, ko ne znam, dani kruha

  23. #173

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj sillyme prvotno napisa Vidi poruku
    Ja se nikad ne mogu nacuditi kako je uzasno bitno dobiti super-detaljne upute za posao, kako se svi uvijek zale da im nije sve "nacrtano" i svaka what-if-then petlja objasnjena do najsitnijih detalja, po mogucnosti jos i specificirana u kolektivnom ugovoru stavak 134 alineja 57. Zasto o zasto ne moze biti dio posla "snadji se", zasto je tako grozno kad nesto treba improvizirati, biti kreativan, smisliti neko rjesenje, mozda cak na kraju godine napisati svoja "best practices" i "lessons learned" iskustva i podijeliti s kolegama na nekom neformalnom workshopu na kraju godine, pa cete svi iduce godine biti spremniji i bolje pripremljeni? Umjesto toga se uvijek unaprijed cuju zalopojke kako je sve to lose pripremljeno, kako nema detaljnih uputstava, da nije bilo 10 pripremnih seminara sa pet pomocnih nastavnih materijala, da ovo, da ono... Zasto npr. nema pozitivnog stava - da ce se predavati nesto novo, bit ce to izazov gdje ce se moci pokazati inicijativa i kreativnost, ukljuciti mozda malo natjecateljskog duha recimo tko ce najbolje motiviriati ucenike da svladaju novo gradivo itd.
    .
    Zato što nije kvaka koja odvaja uspješan od neuspješnog spolnog/zdravstvenog odgoja sadržaj odnosno teme, već metodika rada. Naravno da učitelji znaju sadržaje međutim ne znaju kako ih na koji način (kojoj dobnoj skupini) prezentirati.
    Anticipiram doduše da ni povjerenstvo za zdravstveni odgoj to ne zna.

  24. #174
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,590

    Početno

    Da samo rekapituliram... radi se o 12 nastavnih sati, koje treba ispredavati na satovima srz. Sat srz je koliko se sjecam 1x tjedno. Znaci 12 sati jednakon 12 tjedana - znaci opet, ako pocne predavati u 3. mjesecu ima vremena ispredavati do kraja i jos pet mjeseci pripreme do pocetka predavanja.
    I kao sto su vec pisali mnogi - nisu svih 12 sati o spolno-zdravstevnom odgoju nego i o prevenciji droge, zdravoj prehrani, pranju ruku, zubi itd. Ostaje dakle valjda 2-3 sata spolnog zdravlja i to gotovo sigurno ne za sve razrede. Zar je uistinu vec unaprijed jasno da je nemoguce pripremiti upute do npr. svibnja za taj jedan dio ukupne tematike?

    A sto se tice metodologije, ako ne zna povjerenstvo valjda zna dobiti materijale od drugih zemalja gdje je to gradivo sastavni dio ucenja vec desetljecima. Nije da bas moraju izmisljati sve iznova.

  25. #175

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Citiraj sillyme prvotno napisa Vidi poruku
    A sto se tice metodologije, ako ne zna povjerenstvo valjda zna dobiti materijale od drugih zemalja gdje je to gradivo sastavni dio ucenja vec desetljecima. Nije da bas moraju izmisljati sve iznova.
    Da je tako zar bi mi sada uopće raspravljali o svemu ovome?!

  26. #176
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Citiraj sillyme prvotno napisa Vidi poruku
    Sad znam da cu izazvati novu lavinu ali moram se osvrnuti na ovo... Ubijte me ali ja ne kuzim sto je tu tako grozno lose.
    Je li tema zdravlje i higijena za osnovnoskolce? Je li to nesto sto bi svaka odrasla osoba trebala vec ionako znati? Koliko detaljne upute o tome kako to predavati trebaju biti ako ce profesor dobiti (sad cu bubnuti) 12 letaka za prepricati na 12 sati srz?

    Ja se nikad ne mogu nacuditi kako je uzasno bitno dobiti super-detaljne upute za posao, kako se svi uvijek zale da im nije sve "nacrtano" i svaka what-if-then petlja objasnjena do najsitnijih detalja, po mogucnosti jos i specificirana u kolektivnom ugovoru stavak 134 alineja 57. Zasto o zasto ne moze biti dio posla "snadji se", zasto je tako grozno kad nesto treba improvizirati, biti kreativan, smisliti neko rjesenje, mozda cak na kraju godine napisati svoja "best practices" i "lessons learned" iskustva i podijeliti s kolegama na nekom neformalnom workshopu na kraju godine, pa cete svi iduce godine biti spremniji i bolje pripremljeni? Umjesto toga se uvijek unaprijed cuju zalopojke kako je sve to lose pripremljeno, kako nema detaljnih uputstava, da nije bilo 10 pripremnih seminara sa pet pomocnih nastavnih materijala, da ovo, da ono... Zasto npr. nema pozitivnog stava - da ce se predavati nesto novo, bit ce to izazov gdje ce se moci pokazati inicijativa i kreativnost, ukljuciti mozda malo natjecateljskog duha recimo tko ce najbolje motiviriati ucenike da svladaju novo gradivo itd.

    Ja stvarno ali stvarno izgleda zivim u nekom paralelnom radnom svemiru gdje je su krnje upute i snadji se druze norma a ne iznimka, gdje se ocekuje upravo to, da se snadjemo, izvucemo najbolje sto mozemo, naucimo u hodu sve sto trebamo nauciti i na kraju podijelimo iskustva sa svima da bi iduci put svi eto bili snalazljiviji, kreativniji i uspjesniji...
    Dobro, ali da najavljuješ nešto godinama, osnivaš vijeća i odbore, sazivaš pressice za to? Ili se radi o nečem gorem ili samo o traćenju novaca i vremena. Ovo što pišeš profesori rade i sami ipak ih velika većina ne vrti samo palčeve na nastavi.

  27. #177
    SikaPika avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2010
    Lokacija
    Osijek
    Postovi
    2,554

    Početno

    Djeca nisu projekt niti proizvod pa ćeš improvizirati kod njegove prezentacije pa hoće li uspjeti ili neće, packu će dobiti onaj tko je prezentirao, bilo u vidu 10 posto manje na plaću ili neće dobiti bonuse.
    Može učiteljica naučiti dijete u prvom razredu oprati ruke, zube ili guzicu i nastavnica u petom objasniti što su menstruacija i polucija (ili ranije, ne znam kada se o tome govori, nebitno), no mislim da za drogu, spolne odnose, alkoholizam, pušenje se nastavnik ne treba spremati jer to NIJE njegovo područje.
    Pa ni nastavnika biologije.
    Može on dobiti materijale, proučiti, otići na interneti i izblebetati. I - trla baba lan da joj prođe dan. Poput kakvog seminara.
    Pa ne ide to tako.
    Ako već hoćemo pojačani zdravstveni odgoj, onda neka o pravim problemima govore stručnjaci koji će znati kako doprijeti do mozka te djece i mladih ljudi.

  28. #178
    klaudija avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2008
    Postovi
    1,294

    Početno

    Citiraj SikaPika prvotno napisa Vidi poruku
    Ako već hoćemo pojačani zdravstveni odgoj, onda neka o pravim problemima govore stručnjaci koji će znati kako doprijeti do mozka te djece i mladih ljudi.
    Na ovo bih se nadovezala. U školi smo učili što smo učili, na biologiji - spolnost, zdravlje, itd.. Ali ono što mi je doslovno urezano u pamćenje su tri predavanja: Dr. Sakoman - o drogama i ovisnosti, policajac - o sigurnosti i ponašanju u prometu, i liječnik o spolnim bolestima.
    Profesorica iz biologije nam je ispričala ono što je pisalo u knjizi, što smo znali i sami mogli pročitati, ali ova tri stručnjaka su doprla do mog mladog mozga zbog niza primjera koje su nam dali.

    Mislim da bi stručnjaci u tim područjima daleko više napravili u par predavanja nego što može bilo koji profesor (koji će se za to pripremati iz nekih knjiga ili čega već) kroz cijelu godinu..

  29. #179

    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Postovi
    3,461

    Početno

    Citiraj klaudija prvotno napisa Vidi poruku
    Na ovo bih se nadovezala. U školi smo učili što smo učili, na biologiji - spolnost, zdravlje, itd.. Ali ono što mi je doslovno urezano u pamćenje su tri predavanja: Dr. Sakoman - o drogama i ovisnosti, policajac - o sigurnosti i ponašanju u prometu, i liječnik o spolnim bolestima.
    Profesorica iz biologije nam je ispričala ono što je pisalo u knjizi, što smo znali i sami mogli pročitati, ali ova tri stručnjaka su doprla do mog mladog mozga zbog niza primjera koje su nam dali.

    Mislim da bi stručnjaci u tim područjima daleko više napravili u par predavanja nego što može bilo koji profesor (koji će se za to pripremati iz nekih knjiga ili čega već) kroz cijelu godinu..
    Slažem se.

    Stručni su, znaju puno, govore o tome kompetentno i bez nelagode,
    dok većina nastavnika (ako nisu posebno obučeni), nekako se srami (kao i većina roditelja),
    sve to s nelagodom i vrlo formalno odradi ,
    tako da djeca odrastu bez temeljnog znanja pa poslije rade elementarne gluposti.

    Na stranu svjetonazor, oni ne znaju ništa o svom tijelu, ili znaju minimalno ili netočno.
    Prvo se upoznaj s činjenicama, a što ćeš ti s njima, to je već stvar svjetonazora, tvoga ili onoga koji ti roditelji usađuju (ako uopće išta usađuju).

  30. #180
    sis avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2006
    Postovi
    1,063

    Početno

    Zašto malo znaju o svom tijelu (građi, funkciji, patologiji)? Manje od onoga što je u programu Prirode i društva/ Prirode/ Biologije? Zar to nije problem nesvladavanja gradiva?

    Ako je već stanje takvo da djeca ne znaju prati ruke/zube, što je menstruacija itd onda je po meni jedino logično rješenje reorganizacija Zavoda za javno zdravstvo i povezivanje s obrazovnim sustavom.

  31. #181
    Banned
    Datum pristupanja
    May 2009
    Postovi
    1,455

    Početno

    Citiraj sillyme prvotno napisa Vidi poruku
    Sad znam da cu izazvati novu lavinu ali moram se osvrnuti na ovo... Ubijte me ali ja ne kuzim sto je tu tako grozno lose.
    Je li tema zdravlje i higijena za osnovnoskolce? Je li to nesto sto bi svaka odrasla osoba trebala vec ionako znati? Koliko detaljne upute o tome kako to predavati trebaju biti ako ce profesor dobiti (sad cu bubnuti) 12 letaka za prepricati na 12 sati srz?

    Ja se nikad ne mogu nacuditi kako je uzasno bitno dobiti super-detaljne upute za posao, kako se svi uvijek zale da im nije sve "nacrtano" i svaka what-if-then petlja objasnjena do najsitnijih detalja, po mogucnosti jos i specificirana u kolektivnom ugovoru stavak 134 alineja 57. Zasto o zasto ne moze biti dio posla "snadji se", zasto je tako grozno kad nesto treba improvizirati, biti kreativan, smisliti neko rjesenje, mozda cak na kraju godine napisati svoja "best practices" i "lessons learned" iskustva i podijeliti s kolegama na nekom neformalnom workshopu na kraju godine, pa cete svi iduce godine biti spremniji i bolje pripremljeni? Umjesto toga se uvijek unaprijed cuju zalopojke kako je sve to lose pripremljeno, kako nema detaljnih uputstava, da nije bilo 10 pripremnih seminara sa pet pomocnih nastavnih materijala, da ovo, da ono... Zasto npr. nema pozitivnog stava - da ce se predavati nesto novo, bit ce to izazov gdje ce se moci pokazati inicijativa i kreativnost, ukljuciti mozda malo natjecateljskog duha recimo tko ce najbolje motiviriati ucenike da svladaju novo gradivo itd.

    Ja stvarno ali stvarno izgleda zivim u nekom paralelnom radnom svemiru gdje je su krnje upute i snadji se druze norma a ne iznimka, gdje se ocekuje upravo to, da se snadjemo, izvucemo najbolje sto mozemo, naucimo u hodu sve sto trebamo nauciti i na kraju podijelimo iskustva sa svima da bi iduci put svi eto bili snalazljiviji, kreativniji i uspjesniji...
    ja tvoj post vidim malo drugačije, šire, ako smijem primjetiti. u biti si ovdje dotaknula jako bitnu stvar koja se počela događati - odlično oslikano u crtiću WALL-E, još malo pa će ljudima trebati upustvo za korištenje zraka tipa udahni-izdahni.

  32. #182
    zhabica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    u radosti ...
    Postovi
    3,922

    Početno

    Citiraj Nena-Jabuka prvotno napisa Vidi poruku
    Slažem se.

    Stručni su, znaju puno, govore o tome kompetentno i bez nelagode,
    dok većina nastavnika (ako nisu posebno obučeni), nekako se srami (kao i većina roditelja),
    sve to s nelagodom i vrlo formalno odradi ,
    tako da djeca odrastu bez temeljnog znanja pa poslije rade elementarne gluposti.
    Ja mislim da si malo izgeneralizirala, mozda bi se mogla slozit samo sa dijelom da neki nastavnici imaju nelagodu pricati o odgojnoj komponenti kad je spolni sustav u pitanju, ali o drugim temama zdravstvenog odgoja (higijena, prehrana...) se nikako ne bi slozila.

    Lijepo je da na sat dodju i strucnjaci iz nekog podrucja i odrze predavanje koje djeci daje uvid i u neke stvari koje nisu unutar udzbenika, ali to ne umanjuje znanje i sposobosti ucitelja, nemojmo brkati pojmove, pa nisu ucitelji osposobljeni za predavat samo ono sto pise u udzbenicima, dobro je sis rekla, doci cemo do toga da je najbolje da djelatnici ZZJZ predaju u skoli jer su eto nastavnici nesposobni za to :/

  33. #183

    Datum pristupanja
    Jan 2007
    Lokacija
    zgb
    Postovi
    2,384

    Početno

    Upravo su autori Zdravstvenog odgoja, kojeg očekujemo, ekipa iz Zavoda za javno zdravstvo+ Štulhofer

  34. #184
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,590

    Početno

    Citiraj SikaPika prvotno napisa Vidi poruku
    Djeca nisu projekt niti proizvod pa ćeš improvizirati kod njegove prezentacije pa hoće li uspjeti ili neće, packu će dobiti onaj tko je prezentirao, bilo u vidu 10 posto manje na plaću ili neće dobiti bonuse.
    Može učiteljica naučiti dijete u prvom razredu oprati ruke, zube ili guzicu i nastavnica u petom objasniti što su menstruacija i polucija (ili ranije, ne znam kada se o tome govori, nebitno), no mislim da za drogu, spolne odnose, alkoholizam, pušenje se nastavnik ne treba spremati jer to NIJE njegovo područje.
    Pa ni nastavnika biologije.
    Može on dobiti materijale, proučiti, otići na interneti i izblebetati. I - trla baba lan da joj prođe dan.
    Poput kakvog seminara.
    Pa ne ide to tako.
    Ako već hoćemo pojačani zdravstveni odgoj, onda neka o pravim problemima govore stručnjaci koji će znati kako doprijeti do mozka te djece i mladih ljudi.
    Na ovo mogu iskreno ostati samo ovako
    Jel ti to ozbiljno mislis da samo "kompetentni strucnjaci" smiju/mogu djeci objasnjavati teme poput droge, seksa i pušenja? Ako je to prevladavajuce misljenje onda se valjda i roditelji te silne djece koja o ovome nemaju pojma suzdrzavaju doma da im to objasnjavaju jer eto nisu "strucni i kompetentni" i ne znaju kako "doprijeti do njihovog mozga"... Previse se tu podcjenjuje inteligenciju i sposobnost ucenja djece, stvarno ono grozno, ko da im kompleksne integrale trebaju objasnjavat, a ne sex'n'drugs

    Citiraj Nena-Jabuka prvotno napisa Vidi poruku
    Na stranu svjetonazor, oni ne znaju ništa o svom tijelu, ili znaju minimalno ili netočno.
    Prvo se upoznaj s činjenicama, a što ćeš ti s njima, to je već stvar svjetonazora, tvoga ili onoga koji ti roditelji usađuju (ako uopće išta usađuju).
    Pa o tome se i radi - da ne znaju ni elementarne cinjenice. Nitko ih ocito nije u 8 godina skolovanja natjero da procitaju 10 strana na koje se sve informacije o tome mogu sazeti i provjerio da li su makar shvatili ak vec nece primjenjivati u praksi. Uostalom, abcdef je i sama napisala da se o ovoj temi (seksualno zdravlje) moze sve ispricati u 2-3 sata maksimalno.
    I sad kad trebaju dobiti te neke knjizice s informacijama - sad je problem da eto nema prave osobe da im preprica to, ne moze to svaki ucitelj nego mora neki strucnjak, jer tko zna kako im pribliziti to znanje... Zar se na tim uciteljskim fakultetima ne uce i kolegiji "metodologija" "pedagogija" i sl. koje bi ih trebale nauciti opcenito o tome kako pristupiti uceniku ovisno o njegovoj dobi?
    Najbolje da se sve odgodi jos kojih 10-ak godina dok se ne oformi specijalni tim "sakomana" i sl. koji ce revijalno obilaziti skole, po mogucnosti da se najavi par dana unaprijed da roditelji imaju vremena osigurati da im dijete taj dan ne ide u skolu da ne bi slucajno culo neke cinjenice koje nisu "primjerene njihovoj dobi"

    Citiraj zhabica prvotno napisa Vidi poruku
    Ja mislim da si malo izgeneralizirala, mozda bi se mogla slozit samo sa dijelom da neki nastavnici imaju nelagodu pricati o odgojnoj komponenti kad je spolni sustav u pitanju, ali o drugim temama zdravstvenog odgoja (higijena, prehrana...) se nikako ne bi slozila.

    Lijepo je da na sat dodju i strucnjaci iz nekog podrucja i odrze predavanje koje djeci daje uvid i u neke stvari koje nisu unutar udzbenika, ali to ne umanjuje znanje i sposobosti ucitelja, nemojmo brkati pojmove, pa nisu ucitelji osposobljeni za predavat samo ono sto pise u udzbenicima, dobro je sis rekla, doci cemo do toga da je najbolje da djelatnici ZZJZ predaju u skoli jer su eto nastavnici nesposobni za to :/
    Slazem se s tobom...

    Pa da budem i malo konstruktivna (iako mi nastavna djelatnost nije nimalo struka) - ja bih recimo prvi sat prepricala gradivo i podijelila letke na kraju sata, te svima rekla da do drugog sata trebaju procitat knjizicu i pripremit pitanja na papir (anoniman) sve sto im nije jasno. Iduci sat fino pokupim pitanja i onda do opet iduceg sata priremim sve odgovore, idealno napismeno, ako treba provjerim i s komisijom ili tko je vec zaduzen za to ako nisam sigurna u neke odgovore, i onda fino prodjem sva pitanja na satu s detaljnim objasnjenjima odgovora i podijelim im sve to i na papiru da prouce jos jednom ako ih zanima ili nisu sve shvatili. Tko hoce moze naravno i dopunska pitanja na satu. Ma posaljem ja ta pitanja ministarstvu u svakom slucaju, da za iducu godinu uvrste sve sto nije bilo jasno... Zar je to tako tesko za izvesti ili tako grozno neprilagodjeno 12, 13-godisnjacima???

  35. #185

    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Postovi
    3,461

    Početno

    Citiraj sis prvotno napisa Vidi poruku
    Zašto malo znaju o svom tijelu (građi, funkciji, patologiji)? Manje od onoga što je u programu Prirode i društva/ Prirode/ Biologije? Zar to nije problem nesvladavanja gradiva?

    Ako je već stanje takvo da djeca ne znaju prati ruke/zube, što je menstruacija itd onda je po meni jedino logično rješenje reorganizacija Zavoda za javno zdravstvo i povezivanje s obrazovnim sustavom.
    Oni dođu i do punoljetnosti, i do ovog foruma, pa pitaju jesam ostala trudna od oralnog seksa, je li dovoljna kontracepcija ako se popiškim nakon seksa itd.
    Upuštaju se u svašta, a nisu uspjeli ubrati skoro ništa. Tko je kriv ne znam.

    Možda da se u program uvede i ono - "Često postavljana pitanja", evo baš ovakva glupasta kakva se znaju postavljati.
    Možda djeca i nauče (ili ne nauče) osnove iz biologije, ali ne znaju to primijeniti u stvarnom životu jer način kako je to predstavljeno u gradivu i ne doživljavaju kao dio sebe niti znaju kako to primijeniti.
    Znanost i tinejdžeri možda ne govore istim jezikom, možda im treba prilagoditi jezik.

  36. #186
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,225

    Početno

    Potpis na sillyme.
    Meni isto nije jasno zašto bi, na primjer liječnik ili nutricionist, lakše našao način da dopre do mozga mladih ljudi od nekoga komu je upravo poučavanje struka i koje te mlade ljude pozna?

  37. #187

    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Postovi
    3,461

    Početno

    Citiraj Jurana prvotno napisa Vidi poruku
    Potpis na sillyme.
    Meni isto nije jasno zašto bi, na primjer liječnik ili nutricionist, lakše našao način da dopre do mozga mladih ljudi od nekoga komu je upravo poučavanje struka i koje te mlade ljude pozna?
    U teoriji bi to bilo tako. Pa bi onda i roditelji, koji ih poznaju, lakše do njih doprli.
    Ali praksa pokazuje drugo. Radije bi pričali s crnim vragom nego s roditeljem.
    Ne govorim o nesposobnosti nastavnika, ali možda ni taj psihološki faktor ne treba zanemariti. Možda djeci kod škakljivih tema baš ne treba nitko ni njihov ni poznat, nego baš stručan i netko "sa strane", liječnik ili tko već.
    Pa i sami se lakše povjeravamo o nekim temama nepoznatima nego poznatima.
    Nagađam, pretpostavljam, razmišljam, ne tvrdim.

  38. #188
    zhabica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    u radosti ...
    Postovi
    3,922

    Početno

    Citiraj Nena-Jabuka prvotno napisa Vidi poruku
    Oni dođu i do punoljetnosti, i do ovog foruma, pa pitaju jesam ostala trudna od oralnog seksa, je li dovoljna kontracepcija ako se popiškim nakon seksa itd.
    Upuštaju se u svašta, a nisu uspjeli ubrati skoro ništa. Tko je kriv ne znam.

    Možda da se u program uvede i ono - "Često postavljana pitanja", evo baš ovakva glupasta kakva se znaju postavljati.
    Možda djeca i nauče (ili ne nauče) osnove iz biologije, ali ne znaju to primijeniti u stvarnom životu jer način kako je to predstavljeno u gradivu i ne doživljavaju kao dio sebe niti znaju kako to primijeniti.
    Znanost i tinejdžeri možda ne govore istim jezikom, možda im treba prilagoditi jezik.
    Sillyme, slazem se s tobom. Ovaj kontruktivan dio sam i sama provodila sa učenicima i dobila super rezultate

    Nena, to sto pises vec je prisutno u nastavi i djeca opet ne savladaju osnovne stvari, kad bi postojao caroban princip da im ulijes u glavu one osnove koje trebaju znati vjeruj mi da bi ucitelji to primjenili. Jezik kojim su pisani udzbenici vrlo je jednostavan i slikovit, nema tu velike mudrolije, samo treba sjesti i naucit, a to je zapravo kljuc u rjesavanju problema. Učiti.

    Ako se pitas tko je kriv za to sto ni sa punoljetnosti ne znaju neke osnovne stvari je bi rekla da je to kombinacija roditeljske odgovornosti i dijelom i sustava. Ako cemo o sustavu, nazalost, neke strukovne skole uopce nemaju biologiju ili je imaju jednu/dvije godine, pa ima djece koja zadnje sto cuju o spolnosti cuju u 8 razredu osnovne skole. Zato je super da se zdravstveni odgoj uvodi vec u osnovne skole, nije to bez razloga.

    Ako cemo o roditeljima, za koje osobno smatram da su jako odgovorni kad je u pitanju taj (i ne samo taj) segment odgoja, onda poslusaj ovo - na pitanje "Tko od vas razgovara sa roditeljima o spolnosti? Jesu vam roditelji objasnili što je to mentruacija, polucija, i ostalo" dobijem smijeh u stilu jeste vi normalni nastavnice, kad se smirila atmosfera, samo jedna dignuta ruka, samo jedna od 30 u tom razredu! Pa izracunaj koliki je to postotak, čija je to onda odgovornost? Opet učiteljska?

    Joj da, vjerovatno cemo doc do toga da je kriva uciteljica koje je predavala roditeljima

    I ne mogu se slozit da ucenici nisu zainteresirani za tu temu, njih te stvari itekako zanimaju, posebno pred kraj skolovanja, mislim da ne trebam to posebno argumentirat.

  39. #189
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,225

    Početno

    Neno, vidim ja istinu i u tvojim riječima. Vjerojatno bi najbolja bila neka kombinacija - gostujućih i "domaćih" predavača jer treba sve to i organizacijski izvesti.

  40. #190
    zhabica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    u radosti ...
    Postovi
    3,922

    Početno

    Citiraj Jurana prvotno napisa Vidi poruku
    Neno, vidim ja istinu i u tvojim riječima. Vjerojatno bi najbolja bila neka kombinacija - gostujućih i "domaćih" predavača jer treba sve to i organizacijski izvesti.
    Ali to vec postoji. Doduse ovisi i o nastavniku hoce li tu mogucnost iskoristiti, ali ona postoji.
    Na satove o spolnosti obicno dolaze lijecnici skolske medicine i pricaju sa djecom, isto tako pricaju kad se obradjuje i tema ovisnosti. To nije nista novo, postoji vec godinama.

  41. #191

    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Postovi
    3,461

    Početno

    Citiraj zhabica prvotno napisa Vidi poruku

    Ako cemo o roditeljima, za koje osobno smatram da su jako odgovorni kad je u pitanju taj (i ne samo taj) segment odgoja, onda poslusaj ovo - na pitanje "Tko od vas razgovara sa roditeljima o spolnosti? Jesu vam roditelji objasnili što je to mentruacija, polucija, i ostalo" dobijem smijeh u stilu jeste vi normalni nastavnice, kad se smirila atmosfera, samo jedna dignuta ruka, samo jedna od 30 u tom razredu! Pa izracunaj koliki je to postotak, čija je to onda odgovornost? Opet učiteljska?

    Joj da, vjerovatno cemo doc do toga da je kriva uciteljica koje je predavala roditeljima

    I ne mogu se slozit da ucenici nisu zainteresirani za tu temu, njih te stvari itekako zanimaju, posebno pred kraj skolovanja, mislim da ne trebam to posebno argumentirat.
    Ovo je tragično, ali cijelo vrijeme i tvrdim da je tako, onima koji tvrde da to treba prepustiti roditeljima, da će roditelji dovoljno naučiti djecu. Neće. Niti su dosad niti će nešto velik broj njih znati i htjeti to i ubuduće.To je stvarnost.
    Onda se ipak treba potruditi da u školi nešto nauče. Tko će roditelje naknadno obrazovati i natjerati da pričaju s djecom? Mislim da je to nemoguće.

    Jedino preostaje obrazovni sustav za djecu, a sad, kako, o tome pričamo.

  42. #192

    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Postovi
    3,461

    Početno

    Citiraj zhabica prvotno napisa Vidi poruku
    Ali to vec postoji. Doduse ovisi i o nastavniku hoce li tu mogucnost iskoristiti, ali ona postoji.
    Na satove o spolnosti obicno dolaze lijecnici skolske medicine i pricaju sa djecom, isto tako pricaju kad se obradjuje i tema ovisnosti. To nije nista novo, postoji vec godinama.
    A šta je onda na stvari ako je u redu obrazovni sustav? Djeca su glupa ili šta?

  43. #193
    zhabica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    u radosti ...
    Postovi
    3,922

    Početno

    Citiraj Nena-Jabuka prvotno napisa Vidi poruku
    A šta je onda na stvari ako je u redu obrazovni sustav? Djeca su glupa ili šta?
    Nisam rekla da je obrazovni sustav u redu vec da postoji to da strucnajeci govore o temama, i to bas eto iz zdravstvenog odgoja.
    Ne mislim da su djeca glupa, nego da ne uce dovoljno ni ono sto vec imaju, ako ces iskreno.

    Isto tako ne mislim ni da je ono sto se nudi u udzbenicima dovoljna priprema za zivot i zato smatram da je uvodjenje zdratvsenog odgoja pozeljno, dapace!
    No to ne umanjuje cinjenicu da se o nekim stvarima vec uci u osnovnoj skoli jer uci se, a eto srecom ucit ce se jos i vise pa se nadam da cemo doc do onog sto i sama kazes i s cim se u potpunosti slazem:

    onima koji tvrde da to treba prepustiti roditeljima, da će roditelji dovoljno naučiti djecu. Neće. Niti su dosad niti će nešto velik broj njih znati i htjeti to i ubuduće.To je stvarnost. Onda se ipak treba potruditi da u školi nešto nauče

  44. #194
    zhabica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    u radosti ...
    Postovi
    3,922

    Početno

    Citiraj Nena-Jabuka prvotno napisa Vidi poruku
    Tko će roditelje naknadno obrazovati i natjerati da pričaju s djecom? Mislim da je to nemoguće.
    Na ovo samo mogu reci da spada u domenu osobne roditeljske odgovornosti, smatram da se kao roditelji o puno toga moramo dodatno i naknadno obrazovati.

    Ja nisam imala pojma o nekim stvarima dok nisam dobila djecu, nisu mi te informacije bile potrebne, ali kad su mi postale potrebne potrudila sam se pronaci ih i usvojit. Smatram da bi tako trebao svaki roditelj i mislim da vecina roditelja to ipak i radi, govoreci opcenito. U skoli nismo ucili ni o upisivanju djece u vrtic pa naucis proceduru, ni kako koristit kasice, ni o dojenju i da sad ne nabrajam o cemu se sve u zivotu moramo dodatno i naknadno obrazovati.

    Ako se vratimo na domenu spolnog odgoja, a zasto onda ne ocekivat od roditelja da se dodatno i naknadno i o tome obrazuju?
    Mozda ce i cinjenica da se uvodi zdravstveni odgoj neke potaknut da malo vise o tome prouce i pricaju sa svojom djecom ptimist:
    Osim toga, jedno je znaci cinjenice o spolnom sustavu, drugo je znat ih upotrijebit za svoj zivot,a trece je znati ih prenijeti svom djetetu i unijeti ih u odgoj. Ovaj zadnji dio je smatram vecini roditelja najtezi, i onima koji imaju savladane prve dvije komponente, tesko je ponekad sa vlastitim djetetom zapoceti takve teme i naci prikladan nacin kako ih prezentirati. Vjerujem da je djelom i to razlog one jedne dignute rucice. No svejedno, ne umanjuje roditeljsku dogovornost.


    Slazem se da ih nitko ne moze natjerat, da je to nemoguce, samo mi se ne svidja prebacivanje potpune ogovornosti na sustav zato jer roditelji ne zele preuzeti odgovornost za taj dio odgoja ili nisu dovoljno educirani za njega ili :stajaznam_zbog_cega: roditelji.

  45. #195
    Osoblje foruma leonisa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    16,612

    Početno

    moram priznati da nisam do sada previse pratila tematiku, ali citajuci zadnje postove zakjucujem da ce taj odgoj biti vise kao predavanje. nece biti "testiranja" usvojenog gradiva? on nece biti regularan predmet?

  46. #196
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Neće uopće biti poseban predmet.

  47. #197
    Jurana avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2011
    Lokacija
    Šibenik
    Postovi
    5,225

    Početno

    Mislim da će se raspršiti u već postojeće predmete, odnosno u sat razrednika. Ono što bude u sklopu biologije, može biti ocijenjeno, ono što je za sat razrednika, neće.

  48. #198
    Osoblje foruma leonisa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    16,612

    Početno

    i time se bacaju biseri pred svinje.
    ko je vidio skolarca da usvaja gradivo koje ga nitko nece pitati.
    cast izuzecima.

    meni je to farbanje ociju.

  49. #199
    sillyme avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2009
    Postovi
    5,590

    Početno

    Citiraj leonisa prvotno napisa Vidi poruku
    i time se bacaju biseri pred svinje.
    ko je vidio skolarca da usvaja gradivo koje ga nitko nece pitati.
    cast izuzecima.

    meni je to farbanje ociju.
    Ti bi da ne samo da se predaje nego i ispituje i ocjenjuje a pikula moli da nastavnici "postupe po savjesti" tj. da uopce nista i ne kazu. I onda bi neki da se drustvene odluke donose konsenzusom

  50. #200
    Osoblje foruma leonisa avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2005
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    16,612

    Početno

    i mislim da podcjenjujete djecu. uvjerena sam da su upiti na forumu "imala sam oralni seks, jesam li trudna" & Co upiti trolova. jer osoba koja zna izguglat forum, registrirat se i postavit upit, zna isto tako izguglat puno vise stvari, pa tako i o spolnosti.

Stranica 4 od 25 PrviPrvi ... 2345614 ... PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •