Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 59

Tema: četverogodišnjak, zaostaje li u razvoju?

  1. #1
    printemps avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    južna dalmacija
    Postovi
    175

    Početno četverogodišnjak, zaostaje li u razvoju?

    Dakle moj četverogodišnjak, nezna brojat po redu, stalno preskače ili izostavlje brojeve, nezna izgovarat slovo r, nezna crtat ali baš ništa samo šara, najdraže mu je trgat špice sa boja ili sa vodenim bojama kad boja uzme crnu i sve pošarat da se ništa ispod nevidi, nezna još ni olovku pravilno držat. Ja pokušavam sa njim radit kroz igru brojeve i slova al njega to ni malo ne interesira, neznam šta da radim tj. na koji način da sa njim radim? Uglavnom počelo me je brinut da nema neki problem tipa disleksije itd. Šta vi mislite i koja su vaša iskustva?
    hvala

  2. #2
    koksy avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    5,491

    Početno

    A u vrtiću? Ako ide..

    Jer moj ima 4,5, doma ga uopče ne zanima crtanje iako ima cijeli asortiman svih vrsta boja. Ne zna držat olovku, ne zna ni žlicu pravilno. Brojat zna ali dogodi se da preskoči broj tu i tamo. Prepoznaje neke brojeve ali nikako da shvati da su 1 i 0 10, njemu je to 1 i 0 i gotovo. Ne zna ni r ni l...
    U vrtiću druga priča, tamo crta svaki dan, tete izvjese njihove radove i njegovi su stvarno među boljima jer je jako pedantan, trudi se pravilno držat olovku, vidjela sam na slikama na roditeljskom...itd. Želim ti reči da je u kolektivu jedna sasvim druga priča i mislim da su naša djeca daleko od zaostajanja u razvoju...

  3. #3
    yasmin avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2005
    Lokacija
    Zagreb, Dubrava
    Postovi
    1,779

    Početno

    ne bih rekla da tu ima nešto problematično, moj je bio sličan...i sve je stigao
    ide li u vrtić?
    neke četverogodišnjake ne zanimaju brojke i slova

  4. #4
    koksy avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    5,491

    Početno

    Htjela sam još dodat; iako je moj tako nezainteresiran za neke stvari, u drugu ruku ga jako zanima sve šta se može slagat. Puzzle, Lego...one male igračke iz kinder jaja cijele dane raskapa pa ponovno slaže... Jednostavno mu je to sad zanimljivije od slova i brojeva, uostalom, ima do škole dovoljno vremena da sve nauči.

  5. #5
    printemps avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    južna dalmacija
    Postovi
    175

    Početno

    Išao je u vrtić preko zime, sad više ne jer sam ja doma, tamo je crtao al ga se je uvijek moralo posebno nagovarati i crteži su bili jako loši mislim meni su bili predivni i strašno smiješni al daleko ispod njegovih vršnjaka.

  6. #6
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    dijete od 4 godine ni ne trebaju zanimat brojevi i slova. radit s njim takve stvari nece pomoci ako i ima nekih problema, to je potpuno promaseno.

    to sto ne zna slovo r isto ne treba biti problem, ima dosta o tome, pa pronadi. ili odi logopedu. ali to nije znak zaostajanja u razvoju. s 4 godine ne.

  7. #7

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    dijete od 4 godine ni ne trebaju zanimat brojevi i slova. radit s njim takve stvari nece pomoci ako i ima nekih problema, to je potpuno promaseno.
    A što treba zanimati djecu od 4 godine? Moja je druga krajnost jer ju apsolutno sve zanima (osim bojanja bojanki) i frustrira ako ne zna, pa ne znam gdje su normalni okviri.

  8. #8
    Marsupilami avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,253

    Početno

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    dijete od 4 godine ni ne trebaju zanimat brojevi i slova. radit s njim takve stvari nece pomoci ako i ima nekih problema, to je potpuno promaseno.

    to sto ne zna slovo r isto ne treba biti problem, ima dosta o tome, pa pronadi. ili odi logopedu. ali to nije znak zaostajanja u razvoju. s 4 godine ne.
    Potpis pod ovo
    Roditelji ponekada budu u strahu jer usporedjuju svoju djecu s drugom.
    Stvar je u tome da nemaju sva djeca iste afinitete.
    Neke brojke i slova zanimaju, neke ne.
    neki vole crtati, neki ne.
    Sve to dodje na svoje.

    Sto se glasa R tice, bitno je da dijete moze izgovoriti L.
    Ako nema problem sa glasom L onda nema brige.
    Veci je problem ako dijete radi supstituciju glasova pa umjesto R kaze V ili nesto slicno.

  9. #9
    tua avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2010
    Postovi
    910

    Početno

    ima u ovoj knjizi otprilike to sto vas zanima: http://www.profil.hr/knjiga/osobine-...ske-dobi/5546/

  10. #10

    Datum pristupanja
    Dec 2010
    Postovi
    669

    Početno

    Mojeg trogodišnjaka već zanimaju brojevi i slova i zna ih većinu. 4,5 godišnjak već zna ničim izazvan reći npr. ''p-t-i-c-a, ptica, 5 slova''! Zna pročitati dvoznamenkaste brojeve, potpisati se. I sl.
    Ali ih. npr uopće ne zanimaju pjesmice (mislim da ne znaju ni jednu jedinu), ples, igrokazi... U vrtiću na završnoj priredbi svi nastupaju, a oni stoje kao gljive i gledaju tupavo oko sebe, što drugi oko njih rade.
    Tako da su interesi stvarno različiti, a normalni okviri... ne znam.

  11. #11
    oka avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Postovi
    3,305

    Početno

    Citiraj Marsupilami prvotno napisa Vidi poruku
    Veci je problem ako dijete radi supstituciju glasova pa umjesto R kaze V ili nesto slicno.
    a moj govori R čisto, a ne govori L, umjesto L kaže R, ali točan R

    Kakav je to onda problem?

  12. #12

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    Pronašla sam u knjizi "Igre učilice"

    Koordinacija oko-ruka
    3,5 godine

    -može crtati jednostavne oblike
    -može se odijevati , no dugmad, zatvarači i cipele ostaju problem
    -jede i pije bez nereda
    -valja glinu u kuglicu, reže tupim nožem i može biti sposobno namazati meki maslac na kruh
    -pokreti su mu spretniji i usklađeniji, slaže dijelove puzzlea i drugih slagalica prije nego što ih stavi kamo treba; pri crtanju podiže boicu s papira i stavlja je onamo odakle želi započeti sljedeću crtu

    4-5 godina
    - Crta ljude s licima, očima i nosevima. Oni mogu imati noge, no vjerojatno ne i tijela. Do kraja će godine možda imati i ruke. U grubim crtama crta kuće i možda automobile. Moglo bi biti u stanju napisati svoje ime. Može slijediti skice crteža i bojati ih, no ne precizno i točno.
    - Slaže puzzle s 10-25 komada, vježbanjem, te počinje rabiti male konstrukcije za slaganje. Moglo bi biti sposobno slijediti upute na konstrukcijama - no još uvijek treba pomoć.
    -Škarama može izrezati više nego jedan uspješan rez no još ne izrezuje točno.
    -Može bacati male lopte no loše cilja. Može hvatati velike lopte služeći se i rukom i nadlakticom. Počinje bacati iz ramena.
    - Samo odijeva sve izuzev najtežih odjevnih predmeta.
    - Stavlja sapun na rukavicu za kupanje i pastu za zube na četkicu. Može obrisati ruke i lice, no ne i cijelo tijelo.

  13. #13
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    Citiraj Sirius Black prvotno napisa Vidi poruku
    A što treba zanimati djecu od 4 godine? Moja je druga krajnost jer ju apsolutno sve zanima (osim bojanja bojanki) i frustrira ako ne zna, pa ne znam gdje su normalni okviri.
    pa ako dijete svasta zanima to je ok, ne kazem da ga ne smije zanimati, ali ne treba se alarmairati i postavljati neke dijagnoze jer dijete ne zanima nesto sto nije tipicno za tu dob

  14. #14

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    Učenje

    3,5 godine

    - Uživa graditi no ne planira unaprijed pa se tornjevi prevrću i predmeti ne spajaju po planu. Prilično je frustrirano kad mu ne uspijeva.
    - Govori kao da dijelite ista iskustva, opisujući što je radilo u vrtiću kao da ste i vi bili ondje
    - Pretpostavlja da vi možete vidjeti isto što i ono (iako ste okrenuti prema njemu)
    - Brblja i objašnjava što misli zašto se nešto dogodilo

  15. #15

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    4,5 godine

    ne da mi se sve prepisivati ali piše uz ostalo i ovo:
    Zna brojiti i zna da je tri više od dva ali ne shvaća da je šest više od pet.

  16. #16
    Marsupilami avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    2,253

    Početno

    Citiraj oka prvotno napisa Vidi poruku
    a moj govori R čisto, a ne govori L, umjesto L kaže R, ali točan R

    Kakav je to onda problem?
    Ako ne govori L onda mu ni R nije tocan.
    Mozda nama zvuci ispravno, ali vjerovali ili ne moze se nauciti krivi izgovor glasa R
    Pitanje je samo da li on nije u mogucnosti reci L ili ga samo ne koristi?

  17. #17
    oka avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Postovi
    3,305

    Početno

    Ma govori r od druge godine i to baš pravilno
    Nije baš za suradnju kad treba pokazati i teško izvučem iz njega nešto,
    moguće da ga ne koristi, znači trebala bih ga poticati?
    A ja sam mislila da ga ostavljam da sam to skuži, kao kad je obratna situacija kad kažu L, a R još ne.

  18. #18
    oka avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Postovi
    3,305

    Početno

    Inače podigla sam temu R i L da ovdje ne idem u of topic

  19. #19
    Anemona avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2007
    Lokacija
    sjeverozapadna
    Postovi
    11,053

    Početno

    Citiraj printemps prvotno napisa Vidi poruku
    Dakle moj četverogodišnjak, nezna brojat po redu, stalno preskače ili izostavlje brojeve, nezna izgovarat slovo r, nezna crtat ali baš ništa samo šara, najdraže mu je trgat špice sa boja ili sa vodenim bojama kad boja uzme crnu i sve pošarat da se ništa ispod nevidi, nezna još ni olovku pravilno držat. Ja pokušavam sa njim radit kroz igru brojeve i slova al njega to ni malo ne interesira, neznam šta da radim tj. na koji način da sa njim radim? Uglavnom počelo me je brinut da nema neki problem tipa disleksije itd. Šta vi mislite i koja su vaša iskustva?
    hvala
    Ako ti se čini da je počeo stagnirati/zaostajati, potraži mišljenje stručnjaka.

    Ja sam prije cca godinu dana (oko djetetove 4. godine) otvorila vrlo sličnu temu - kako dijete naučiti da drži olovku.
    On ju je držao kao koplje, nije želio crtati,... Meni se činilo da odjednom stagnira.
    Dobila sam hrpu utješnih odgovora kako je to normalno, pa bude savladao, pa ne treba ga učiti držati olovku,...

    Na kraju smo otišli kod logopeda, grafomotorika jako loša, treba puno raditi,...

    I eto radimo uspješno več cca 7 mjeseci.

    Nevjerojatno koliko se grafomotorika popravila, sad je sasvim ok.

    Izuzetno mi je drago da smo krenuli tako "rano".

    Poanta je da si ti najviše s djetetom i ako ti se čini da nešto odudara od ponašanja djece njegove dobi, ili da stagnira, potraži stručno mišljenje.
    Uvijek se tu napominje da mama najbolje poznaje dijete, za mene to vrijedi i u ovoj situaciji.
    Ako ti instinkt govori da je nešto čudno, provjeri.

  20. #20
    koksy avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    5,491

    Početno

    Citiraj Sirius Black prvotno napisa Vidi poruku
    4-5 godina
    - Crta ljude s licima, očima i nosevima. Oni mogu imati noge, no vjerojatno ne i tijela. Do kraja će godine možda imati i ruke. U grubim crtama crta kuće i možda automobile. Moglo bi biti u stanju napisati svoje ime. Može slijediti skice crteža i bojati ih, no ne precizno i točno.
    - Slaže puzzle s 10-25 komada, vježbanjem, te počinje rabiti male konstrukcije za slaganje. Moglo bi biti sposobno slijediti upute na konstrukcijama - no još uvijek treba pomoć.
    -Škarama može izrezati više nego jedan uspješan rez no još ne izrezuje točno.
    -Može bacati male lopte no loše cilja. Može hvatati velike lopte služeći se i rukom i nadlakticom. Počinje bacati iz ramena.
    - Samo odijeva sve izuzev najtežih odjevnih predmeta.
    - Stavlja sapun na rukavicu za kupanje i pastu za zube na četkicu. Može obrisati ruke i lice, no ne i cijelo tijelo.
    Po ovom moj je taman, sve to radi + što slaže puzzle od 40 kom bez vježbanja, jednom složi uz sliku, drugi put mu više ne treba.

    Jednostavno je takav, to ga zanima, on ne vidi svrhu u brojevima i slovima jer od njih ne može ništa složit.

  21. #21
    MarijaP avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    Twin Peaks
    Postovi
    2,066

    Početno

    Printemps, vjezbe ne moraju biti samo usmjerene na sjedenje i pisanje.
    Prelijevanje vode iz case u casu cini cuda za finu motoriku. Dvije case od jogurta, napunis kadu ili skaf das mu da primi u svaku ruku po jednu i nek grabi vodu i prelijeva iz jedne u drugu sa sto manjim "gubitcima".
    Okretanje pedala, vjezbe koje mu poboljsavaju ravnotezu (mozda rolanje?), skakanje na jednoj nozi (igra skolice),

    Ja sam se konzultirala kad je mali imao dvije godine pa su upute mozda malo prejednostavne za vas, ali samo zelim skrenuti paznju na to da su centar za govor i motoriku povezani. To su mi rekli strucnjaci (Suvag, Goljak).
    Posljednje uređivanje od MarijaP : 14.06.2012. at 09:26

  22. #22
    MarijaP avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    Twin Peaks
    Postovi
    2,066

    Početno

    I, da, ako odbija igru plastelinom, pozovi ga da ti pomogne raditi slance.
    0,5 kg svjezeg sira
    0,5 kg brasna
    0,25 kg maslaca (sobna temp)
    sol, pp
    zamijesas i stavis u frizider bar 2 h (moze i preko noci).
    Daj mu da radi kuglice od toga pa ih spljosti i stavi u tepsiju. Nek uzme kist i premaze ih razmucenim jajetom. Posuti sezamom (pinceta hvat).
    Moze vilicom izgnjeciti bananu i smrviti si kekse na to.
    Ma svasta oni mogu i sve je to vjezba.
    Sretno!

  23. #23
    pomikaki avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Postovi
    8,507

    Početno

    Citiraj MarijaP prvotno napisa Vidi poruku
    I, da, ako odbija igru plastelinom, pozovi ga da ti pomogne raditi slance.
    0,5 kg svjezeg sira
    0,5 kg brasna
    0,25 kg maslaca (sobna temp)
    sol, pp
    zamijesas i stavis u frizider bar 2 h (moze i preko noci).
    Daj mu da radi kuglice od toga pa ih spljosti i stavi u tepsiju. Nek uzme kist i premaze ih razmucenim jajetom. Posuti sezamom (pinceta hvat).
    Moze vilicom izgnjeciti bananu i smrviti si kekse na to.
    Ma svasta oni mogu i sve je to vjezba.
    Sretno!
    dobar savjet

    ako treba vježbati, pripazi da to ne postane muka
    moja s 5 godina ne govori još r, bili smo kod logopeda (zbog još nekih govornih mana) i rekla je da nema potrebe za vježbanjem (s tim da je inače jezično dosta napredna pa nam je rečeno da bi joj vježbe možda više štetile nego koristile - to ne pišem da se hvalim nego hoću reći da je svaki slučaj drugačiji)

    od svega što si nabrojala meni je neobično samo to šaranje, može biti da bi trebalo vježbati motoriku. Brojanje preko reda - to je bilo i kod nas s 4 godine. Za dijete te dobi je ipak puno važnije da je vani, trči i skače nego da broji i crta.

    Pogledaj i ovu temu http://forum.roda.hr/threads/71773-q...om-djetinjstvu

  24. #24

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    Citiraj pomikaki prvotno napisa Vidi poruku
    Za dijete te dobi je ipak puno važnije da je vani, trči i skače nego da broji i crta.
    Ne znači da mora sjediti ako broji, može skakati i brojiti, to je sigurno zabavnije.

  25. #25
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    Citiraj Sirius Black prvotno napisa Vidi poruku
    Ne znači da mora sjediti ako broji, može skakati i brojiti, to je sigurno zabavnije.
    ti uporno ides mimo poante, ako dijete trci i skace brojanje ce doci spontano, i to je jedino ispravno. ako ne dode spontano, znaci da djetetu fali neceg drugog (kretanja, igranja, komunikacije, smislenih radnji), ne fali mu treninga u brojanju i slovima

  26. #26
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    ti uporno ides mimo poante, ako dijete trci i skace brojanje ce doci spontano, i to je jedino ispravno. ako ne dode spontano, znaci da djetetu fali neceg drugog (kretanja, igranja, komunikacije, smislenih radnji), ne fali mu treninga u brojanju i slovima
    Ne bih se složila.

    Sirius Black je potpuno u pravu. Neka djeca će brojenje shvatiti sama, drugima treba poticaj. Dijete se može učiti brojenju usput, kad to ne doživljava kao tlaku i rad za stolom - brojimo stepenice do stana, brojimo preskakivanje konopca koliko puta ide bez pogreške, brojimo koliko puta možemo udariti loptu dok je vodimo i slično... pa tko će dulje.

  27. #27
    Beti3 avatar
    Datum pristupanja
    Jan 2010
    Lokacija
    Kvarner
    Postovi
    12,293

    Početno

    printemps, meni se čini da je on jedan zaigran četvorogodišnjak i da ima vremena za sve.

  28. #28
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    peterlin, govorimo o djetetu od 4 godine!

    bas takvi savjeti su i doveli do danasnjeg stanja, da djeca ne uce spontano, nego ih se drila sa stvarima koje nisu primjerene njihovoj dobi i onda kad dodu u dob kad bi se trebala baviti brojevima i slovima to ih ne zanima, da ne kazem da imaju masu drugih problema na raznim podrucjima

    brojevi i slova su apstrakcije visokog ranga, dijete od 4 godine se treba baviti drugim stvarima

  29. #29
    koksy avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Lokacija
    Samobor
    Postovi
    5,491

    Početno

    Citiraj Sirius Black prvotno napisa Vidi poruku
    Ne znači da mora sjediti ako broji, može skakati i brojiti, to je sigurno zabavnije.
    Potpis!

    Moj brojeve uči na rasvjetnim stupovima kad idemo u šetnju, stupovi su numerirani i svaki dan kod svakog stanemo i on govori koji je broj il me pita. Tako je i naučio tih par brojeva što zna.

  30. #30

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    ti uporno ides mimo poante, ako dijete trci i skace brojanje ce doci spontano, i to je jedino ispravno. ako ne dode spontano, znaci da djetetu fali neceg drugog (kretanja, igranja, komunikacije, smislenih radnji), ne fali mu treninga u brojanju i slovima
    A možda se krivo razumijemo, mislila sam na ono što govori Peterlin i ne bih to nazvala drilanjem. Ne znam kak misliš da dijete nauči spontano, pa valjda nauči kad čuje nekog da broji, a to sve ide kroz igru, npr. stepenice do tobogana, skakanje na jednoj nozi itd.
    Ne mislim na trening brojenja, nego brojenje u sklopu igre, kretanja i zabave, kad dijete nema osjećaj da je to učenje. Ne mislim da itko normalan djetetu visi za vratom i trenira ga da broji. Moja dvogodišnjakinja se penje po stepenicama i broji jer je čula od seke, do 10, na hrvatskom i engleskom.

    A kakvo je to današnje stanje o kojem govoriš? Zašto se djeci ne bi ponudili određeni sadržaji ako ih mogu svladati? Misliš da ako dijete zna brojeve i slova s 4 godine da je to posljedica drilanja?

  31. #31
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    peterlin, govorimo o djetetu od 4 godine!

    bas takvi savjeti su i doveli do danasnjeg stanja, da djeca ne uce spontano, nego ih se drila sa stvarima koje nisu primjerene njihovoj dobi i onda kad dodu u dob kad bi se trebala baviti brojevima i slovima to ih ne zanima, da ne kazem da imaju masu drugih problema na raznim podrucjima

    brojevi i slova su apstrakcije visokog ranga, dijete od 4 godine se treba baviti drugim stvarima
    Do današnjeg stanja (kako ti kažeš) se došlo zbog toga što roditelji kao ti očekuju da djeca nauče nešto spontano.

    Dijete od 4 godine i te kako može raditi analizu i sintezu glasova u riječima (kroz igru), brojiti (kroz igru) i slično.

    Nije potrebno posjedati četverogodišnjaka za stol i tjerati ga da to radi u sjedećem položaju jer djeca predškolske dobi uče cijelim tijelom, ali od drugih, tj. od nas...

    Daj pročitaj svoje postove i shvatit ćeš da pišemo istu stvar!

  32. #32
    oka avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Postovi
    3,305

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku

    Sirius Black je potpuno u pravu. Neka djeca će brojenje shvatiti sama, drugima treba poticaj. Dijete se može učiti brojenju usput, kad to ne doživljava kao tlaku i rad za stolom - brojimo stepenice do stana, brojimo preskakivanje konopca koliko puta ide bez pogreške, brojimo koliko puta možemo udariti loptu dok je vodimo i slično... pa tko će dulje.
    Ja bih se složola sa time jer isto tako imam dvoje različite djece, jedno je gladno znanja i tjera sve oko sebe da nauči, dok
    drugo treba mrvu potaknuti u nekim stvarima. motorički je drugo napredno, u svim tjelesnim pokretima tako da tu nema problema.
    Jednostavno je drugačije, on radi kad on želi i kako on želi, niko ga ne forsira, samo ga podsjetimo i mislim da u tom podsjećanju i malom poticanju
    nema ništa loše. On surađuje ako želi, ako ne nikome ništa.
    Posljednje uređivanje od oka : 14.06.2012. at 11:34

  33. #33
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku
    Do današnjeg stanja (kako ti kažeš) se došlo zbog toga što roditelji kao ti očekuju da djeca nauče nešto spontano.

    Dijete od 4 godine i te kako može raditi analizu i sintezu glasova u riječima (kroz igru), brojiti (kroz igru) i slično.

    !
    ja ne ocekujem da dijete nauci nesto spontano sjedeci u bijelom kavezu, ako si na to mislila. a i ne svida mi se taj ton. nemas pojma kako ja dogajam dijete i sto ocekujem od njega. pogotovo ne da me svrstavas u masu onih koji su doveli do danasnjeg stanja.

  34. #34
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    to sto dijete nesto moze, ne znaci da i treba i da je to optimalno za njegov razvoj

  35. #35
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    ja ne znam jel mi odgovaramo na istu temu, mama otvara temu i sva unezvjerena kaze da dijete ne zanimaju brojevi i slova i da ga ona pokusava navest na to, al da ga ne zanima. dajte procitajte pocetni post, a onda komentirajte

  36. #36

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    Citiraj oka prvotno napisa Vidi poruku
    Ja bih se složola sa time jer isto tako imam dvoje različite djece, jedno je gladno znanja i tjera sve oko sebe da nauči, dok
    drugo treba mrvu potaknuti u nekim stvarima. motorički je drugo napredno, u svim tjelesnim pokretima tako da tu nema problema.
    Jednostavno je drugačije, on radi kad on želi i kako on želi, niko ga ne forsira, samo ga podsjetimo i mislim da u tom podsjećanju i malom poticanju
    nema ništa loše. On surađuje ako želi, ako ne nikome ništa.
    Normalno je da dijete malo potakneš i podsjetiš ako vidiš da treba. Moja starija cura sve što zna je sama tražila da ju naučim, ali ju malo više potičem u motoričkim aktivnostima, da trči, skače, hvata loptu.

    Mislim da svako dijete spontano radi ono što mu ide, i što mu je lako, i kad se djetetu nešto ne da to je zato jer mu je to teško, a ne zato jer nema intreresa. Vidim i kod moje cure da gubi interes za stvari kod kojih se mora malo potruditi i ne svlada od prvog pokušaja, npr. voziti bicikl bez pomoćnih. Ono što joj ide sama traži (npr. čitanje i računanje), a ostalo kroz igru vježbamo.

  37. #37
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    Citiraj Sirius Black prvotno napisa Vidi poruku
    A kakvo je to današnje stanje o kojem govoriš? Zašto se djeci ne bi ponudili određeni sadržaji ako ih mogu svladati? Misliš da ako dijete zna brojeve i slova s 4 godine da je to posljedica drilanja?
    ne, vec sam to odgovorila, drilanje je ako dijete ima 4 godine i ti mislis da bi to trebao savladati i otvaras temu da ti dijete zaostaje u razvoju jer to ne zna i ne zanima ga

  38. #38

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    sorry, malo smo skrenuli s teme.

    Ok, ne zanima ga, to ne znači niti da zaostaje u razvoju niti da ne treba pokušati i dalje kod njega pobuditi interes za to.

  39. #39

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    ok, razumijem

    nije to drilanje, to je normalno kad ljudi uspoređuju djecu s drugom djecom u okolini. moja ne zna voziti bicikl bez pomoćnih ni rolati se,a nekoliko njenih vršnjakinja to zna. Ne mislim da zaostaje u razvoju, ali mislim da je treba malo potaknuti i zainteresirati.

  40. #40
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    Citiraj Sirius Black prvotno napisa Vidi poruku
    sorry, malo smo skrenuli s teme.

    Ok, ne zanima ga, to ne znači niti da zaostaje u razvoju niti da ne treba pokušati i dalje kod njega pobuditi interes za to.
    s prvim se slazem, s drugim ne

  41. #41
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    Citiraj Sirius Black prvotno napisa Vidi poruku
    ok, razumijem

    nije to drilanje, to je normalno kad ljudi uspoređuju djecu s drugom djecom u okolini. moja ne zna voziti bicikl bez pomoćnih ni rolati se,a nekoliko njenih vršnjakinja to zna. Ne mislim da zaostaje u razvoju, ali mislim da je treba malo potaknuti i zainteresirati.
    za bicikl preporucam neki bez pedala, tako razvijaju ravnotezu

    moj sa 6 godina (uskoro) se vozi jos uvijek na tome.

    mozda ima problema s ravnotezom i zato joj je to tesko i nema volje

    tu se slazem da treba raditi na tome, ali ne da ju tjeras (nagovaras, potices, sto god) da to vozi, nego prvo nesto lakse, na primjer da hoda po konopu po podu, ima sigurno jos puno vjezbi, potrazi na netu

  42. #42
    Anemona avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2007
    Lokacija
    sjeverozapadna
    Postovi
    11,053

    Početno

    Citiraj printemps prvotno napisa Vidi poruku
    Dakle moj četverogodišnjak, nezna brojat po redu, stalno preskače ili izostavlje brojeve, nezna izgovarat slovo r, nezna crtat ali baš ništa samo šara, najdraže mu je trgat špice sa boja ili sa vodenim bojama kad boja uzme crnu i sve pošarat da se ništa ispod nevidi, nezna još ni olovku pravilno držat. Ja pokušavam sa njim radit kroz igru brojeve i slova al njega to ni malo ne interesira, neznam šta da radim tj. na koji način da sa njim radim? Uglavnom počelo me je brinut da nema neki problem tipa disleksije itd. Šta vi mislite i koja su vaša iskustva?
    hvala
    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    ja ne znam jel mi odgovaramo na istu temu, mama otvara temu i sva unezvjerena kaze da dijete ne zanimaju brojevi i slova i da ga ona pokusava navest na to, al da ga ne zanima. dajte procitajte pocetni post, a onda komentirajte
    Meda, ne bih rekla da ne čitamo prvi post.
    Meni je u prvom postu zapelo za oko podebljano.
    U tome sam "vidjela svoje dijete" i prema svojem iskustvu pretpostavila bih da i dijete iz uvodnog posta ima slabiju grafomotoriku.
    Smatram da je dobro kontaktirati stručnu osobu.

    Banalan primjer: ja sam svojem djetetu pokušavala pokazati kako se drži olovka (ona trokutasta) i nije išlo, danima, tjednima, a stručna osoba je pokazala u 5 minuta.

  43. #43
    Anemona avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2007
    Lokacija
    sjeverozapadna
    Postovi
    11,053

    Početno

    Isto tako se slažem da su djeca različita, moj vozi bicikl bez pedala od cca 4 godine, a motorički je slabiji.
    Nikakav problem mu nije predstavljao bicikl, ali zato lopta, to je več "problem".

  44. #44

    Datum pristupanja
    May 2007
    Postovi
    2,588

    Početno

    Citiraj Anemona prvotno napisa Vidi poruku
    Isto tako se slažem da su djeca različita, moj vozi bicikl bez pedala od cca 4 godine, a motorički je slabiji.
    Nikakav problem mu nije predstavljao bicikl, ali zato lopta, to je več "problem".
    Moja cura odmah odustaje kad treba uložiti manji napor. Nema problema s ravnotežom, hoda po gredi bez problema s 4,5 g je u jednom danu skužila kak održavati ravnotežu na rolama ali vuče noge, ne odgurava se. Na biciklu joj se ne da jer nije skužila u prvih 5 minuta, a više ju strah muči nego bilo kaj drugo. Ja imam isti problem pa znam da se ne smije forsirati.

    S obzirom da s moje strane nema genetske predispozicije za motoriku, mislim da jedino kaj mogu joj dati uvjete da razvije svoje sposobnosti koliko može.

  45. #45
    printemps avatar
    Datum pristupanja
    Mar 2007
    Lokacija
    južna dalmacija
    Postovi
    175

    Početno

    Drage mame hvala na odgovorima, puno mi znače, eto ispala sam kao paničarka kaoja posjeda svoje dijete i dribla ga brojevima i slovima, nema veze, teško je ovako preko foruma u par rečenica sve opisat i izraziti se. Ja sam samo izazila neke moje strahove i sumlje, mislim da je normalno uspoređivat vršnjake i normalno da je on u nekim stvarima bolji a u nekima lošiji, al to crtanje je baš izražajno loše,brojanje uvijek preskaće broj 4 kolko god puta ja ponovila brojanje do 5 on svaki put 4 preskoći.
    Anemona hvala na savjetu, mislim da ću se savjetovat sa stručnjakom, broblem je što su stručnjaci 350km od nas. Bolje i pred njima ispast paranoičan nego da me kad krene u školu pitaju, a gdje ste vi!?

  46. #46
    oka avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2006
    Postovi
    3,305

    Početno

    Ja mislim da je preskakanje brojeva normalno?
    moje prvo je to radilo, više ne, a sad i drugo,
    Ali ja se ne zamaram, ja pustim da prođe vrijeme da
    bude zreliji za to, takve stvari ne potičem jer mislim
    da se niti ne bi smjele.
    Ustvari najpravilnije je da postoji igra i kroz igru
    djeca kad tad nauče, neka prije neka kasnije, bilo kakav trud
    učenja ne bi bio prirodan.

  47. #47
    Peterlin avatar
    Datum pristupanja
    Sep 2008
    Lokacija
    Zg
    Postovi
    33,003

    Početno

    Citiraj oka prvotno napisa Vidi poruku
    Ja mislim da je preskakanje brojeva normalno?
    moje prvo je to radilo, više ne, a sad i drugo,
    Ali ja se ne zamaram, ja pustim da prođe vrijeme da
    bude zreliji za to, takve stvari ne potičem jer mislim
    da se niti ne bi smjele.
    Ustvari najpravilnije je da postoji igra i kroz igru
    djeca kad tad nauče, neka prije neka kasnije, bilo kakav trud
    učenja ne bi bio prirodan.
    Djeca uče na različite načine. Nekome je dovoljno da čuje brojeve i odmah si može zamisliti, a drugome je potrebno da VIDI (I DODIRNE) stvari i da im onda pridruži količinu. Probaj brojiti za početak do pet NEČEGA, npr. jabuka, da dijete može vidjeti koliko je četiri, a koliko je pet.

    Kad to savlada, povećaš količinu. Mojima nije išlo brojenje unatrag pa smo brojili koliko smo kokica pojeli od 10 i slično. Pojedeš pa nema, to im je bilo zanimljivo, he he he. I brzo su usvojili.

  48. #48
    meda avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2005
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,599

    Početno

    Citiraj Peterlin prvotno napisa Vidi poruku
    Djeca uče na različite načine. Nekome je dovoljno da čuje brojeve i odmah si može zamisliti, a drugome je potrebno da VIDI (I DODIRNE) stvari i da im onda pridruži količinu. Probaj brojiti za početak do pet NEČEGA, npr. jabuka, da dijete može vidjeti koliko je četiri, a koliko je pet.

    i.
    ja mislim da je ovo odlican primjer, i takvih ima jako puno u zivotu, kad djeca i roditelji (ili tko god je s njima) provode dovoljno vremena zajedno u nekim smislenim aktivnostima. to sam mislila kad sam rekla spontano, iz konkretnog zivota. to konkretno iskustvo brojeva je kljucno! tek tada se moze prijeci na apstraktnu razinu, i taj prelazak ce se dogoditi bez nekih vecih problema.

    ali ako fali tih konkretnih islustava, apstraktno ucenje moze unijeti veliku zbrku. i sto mene muci u svemu tome, sto je to dijete koje nema konkretnih iskustava radilo 7 godina, ako kad pode u skolu ima problem s brojevima, oduzimanjem, zbrajanjem i svim drugim?!? koliko kvalitetnog vremena je provelo s nekim odraslim?

    ja sam ko i oka, ako nesto ne ide, ne zamaram se previse, cekam da vidim kako ce se razvijati situacija. ne analiziram jel zna ovo ili ono, vidim da se cjelovito i uravnotezeno razvija, da ima neki prosjek na svim podrucjima, nicega ni previse ni premalo. i fizicki, i psihicki, i emocionalno i socijalno i intelektualno. smatram da je jedna velika vrlina roditelja i odgajatelja ta da ne opterecuje dijete svojim ocekivanjima i da mu pruzi dovoljno prostora.

    printemps, ako imas ikakvih sumnji, porazgovaraj s nekim tko moze vidjeti tvoje dijete, ovako na forumu mi vise vidimo tebe nego dijete.

  49. #49
    MarijaP avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2010
    Lokacija
    Twin Peaks
    Postovi
    2,066

    Početno

    Citiraj meda prvotno napisa Vidi poruku
    koliko kvalitetnog vremena je provelo s nekim odraslim?
    Off topic
    mislim da je problem danasnjice u tumacenju "kvalitetnog vremena".

    Postavljanje stola je prilika za druzenje, brojanje, vjezba se motorika, pamcenje i koncentracija.
    Za mene je to kvalitetno vrijeme.

  50. #50
    Osoblje foruma Bubica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    4,700

    Početno

    i ja zabrijem da je moja spora a on skuzim da npr. zbraja do pet ali samo kada su kikići u pitanju. Eto makar neke koristi od njih...

    par mjeseci je i na hrvatskom i na engleskom redovito preskakala 6 kada bi brojila do deset (dakle, u izgovoru). I samo tu brojku, nemam pojma zasto. eto, sada je pocela brojiti do deset bez preskakanja...
    Posljednje uređivanje od Bubica : 15.06.2012. at 14:31

Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •