Pokazuje rezultate 1 do 15 od 15

Tema: pitanje za Ancicu

  1. #1
    lidac2004

    Početno pitanje za Ancicu

    a i za druge, ako znaju.

    Ancice, na jednom pregledu autosjedalica (na kojem je bio mm) pricala si o nekakvim kopcama (ili necemu slicnome) koje sluze za zatezanje pojasa od auta.
    tocnije, kada se pojas zategne kod slaganja autosjedalice, onda se ta "kopca" stavi da pojas i ostane zategnut.
    e,sad, receno je da toga ima u Americi a mene zanima da li toga ima i ovdje ili, barem, da li se to moze nekako nabaviti iz Amerike?

  2. #2
    Inquirer avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    215

    Početno

    to su H kopce.
    kod nas ih nije bilo.
    ancica ih je donijela iz kanade.

  3. #3

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    i mene zanima, ako ono sto sam dobila sa sjedalicom nije TO

  4. #4
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    ivana, jel mozes uslikat? vidjela sam tvoje pitanje na onom drugom topiku ali jos nisam stigla odgovorit

    kopca o kojoj govorimo se po naski ("rodaski" )zove kopca za fiksiranje pojasa, na engleskom lock-off device. Sluzi da bi se fiksirala duljina donjeg dijela pojasa (kod pojasa s tri tocke uporista iliti onog koji ide i preko bedara i preko ramena).

    Vecina pojaseva s tri tocke uporista su "klizni" odnosno mogu se otpustiti ako ih se lagano poteze (i to nam omogucava da ga namjestimo preko naseg tijela). Kod normalne voznje, svaki put kad predemo preko rupe, odemo u zavoj i sl. on se malo otpusti jer sila kojom vucemo na njega nije dovoljna da ga zakoci (7 N). Kod vezanja direktno pojasom to nije problem jer se on zategne ponovo nakon sto se otpusti tako da prijanja uz nase tijelo.

    Kod autosjedalica je problem taj sto nije dovoljno da pojas prijanja uz sjedalicu nego da je jako, jako zategnut, toliko da je sjedalica cvrsto utisnuta u sjediste vozila. Dio pojasa koji sjedalicu drzi na mjestu je onaj donji dio pojasa, koji inace ide nisko preko nase zdjelice, ali ako nije nakon zatezanja ucvrscen na tu duljinu, on ce se tijekom normalne voznje otpustiti i sjedalica vise nece biti dovoljno cvrsto uglavljena u sjediste.

    Da bi se taj problem rijesio, ulazi u igru kopca za fiksiranje pojasa. Kod mnogih sjedalica ona je ugradena u samu strukturu sjedalice (kao npr kod Maxi-Cosija, Romera, Brevija i sl.). Kod drugih je prilozena uz sjedalicu i obicno je plasticna, kao stipaljka (ovdje govorim o europskim kopcama, koje su razlicite od americkih)..

    Kod koristenja kopci uvijek treba pratiti upute proizvodaca. Nazalost, upute su nekad komatozne i treba ti povecalo da vidis di kopca ide. Skoro uvijek (necu reci uvijek jer treba prouciti upute proizvodaca kod svake sjedalice) kopca, ova koja nije ugradena, ide tik do veza pojasa u sjediste, na gornji dio trake pojasa odnosno na dio koji iz veza ide prema ramenu. Ponekad kod sjedalica koje se postavljaju suprotno smjeru voznje ta kopca ide na pojas tik do utora u naslonu kroz koji se provlaci pojas.

    A sad na pitanje gdje se te kopce mogu nabaviti.

    One bi se uvijek trebale nabaviti od samog proizvodaca autosjedalice. Znaci, ako ste kopcu izgubili ili se potrgala (a znaju se potrgati, ili cak rastegnuti pa se ne daju vise zakopcati), trebate otici u ducan gdje ste kupili sjedalicu ili gdje se te sjedalice prodaju i traziti da vam kopcu naruce od proizvodaca.

    Neznam da li ovo pomaze :/

  5. #5

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    pokusat cu ti poslati sliku

    ali vidjela si na onom topicu ugl u cemu je problem
    znam sto je kopca jer sam do sada imala jednu stolicu s kopcom i jednu bez, zato sam i pazila da ova ima kopcu. ovo sto sam dobila bi moralo biti kopca, no ni po cemu ne mogu zakljuciti sto s njom, a za upute mi ni povecalo ne pomaze jer za ovaj nacin montaze nije ni predvidjena

    zapravo, izgleda mi ko zavaravanje protivnika, ono, crveno, plasticno, aha, to je kopca. a zapravo je (/&/&&(O&87 grrrr

    i ljuta sam sto nisam kupila onu prvu sjedalicu, prije par mjeseci, iste marke, ta je imala kopcu istu kao i moja donedavna autosjedalica. cvrsta.

  6. #6
    lidac2004

    Početno

    hmmmm, izgleda da to nije ta kopca na koju je mm mislio ili te bio krivo shvatio, nemam pojma :/ .
    uglavnom mi na ovoj sjedalici (maxi cosi priori) imamo tu crvenu kopcu ali, mm je mislio na nesto drugo.
    moram ga pitati.

    to, ocemu ti pricas, bi bila ova kopca na slici B2 i B3, jeli tako?

    http://www.maxi-cosi.nl/pdf/instructions/PrioriSPS.pdf

    a mm je mislio na nekakvu kopcu koja se stavi na gornji dio pojasa od auta da drzi taj pojas zategnut.
    postoji li tako nesto uopce?

  7. #7
    casper avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Lokacija
    moje malo selo
    Postovi
    1,203

    Početno

    Na slikama b2 i b3 je kopča u sklopu sjedalice.
    H kopča nije takva.
    Ona se stavlja na pojas (oba pojasa) kod mjesta gdje se ukapča u vez.
    Recimo sjedalica Peg perego za novorođenče dolazi s tom kopčom.
    H kopča je dobra za sjedalice koje se vade iz automobila u automobil a u međuvremenu se niti jedna osoba ne vozi na tom mjestu jer se ne može vezati dok ne makne h kopču.


    Nisam sigurna da ti uz Maxi cosi to treba.

  8. #8
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Da, kod Maxi-Cosija ti definitivno ne treba dodatna kopca za fiksiranje.

  9. #9
    brane avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    1,315

    Početno

    ja imam lidac tu sjedalicu...nemas potrebe za drugom kopčom...sasvim dovoljna je kopča koju maxi cosi ima

  10. #10

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    koliko sam ja skuzila, h-kopca je ovo http://www.nhtsa.dot.gov/people/inju...aci/Rfc_5_.jpg

  11. #11
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Tocno to, Ivana. Al nema je na europskom trzistu osim eventualno kod Peg Peregove sjedalice za novorodence.

  12. #12

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    znaci, preostaje mi

    1. pouzdano utvrditi da ono sto imam ne sluzi za fiksiranje stolice
    2. stolicu fiksirati pomocu kopce koju imam sa stare sjedalice
    3 zicati nekoga s neeuropskog trzista da mi kupi h-kopcu

    a do tada svima koje znam pricati koja sam ovca i odgovarati ih od namjere da kupe onakvu stolicu

    imam jos jedno pitanje, ubij me sad, kad sam te vec uhvatila. na onoj stranici gdje sam nasla sliku te kopce ima kojesta o vrstama pojaseva i montiranju sjedalica, pa neke bajke o tome kako bi pojasevi trebali imati nacin blokiranja i sl. znas li da neki auto to ima? ili mozda se moze naci neki sistem blokiranja pojasa kod prodavaca auto dzidza?

  13. #13
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Daj pod 1. uslikaj tu tvoju kopcu pa mi posalji sliku, moze?

    Kaj se tice pojaseva koji se blokiraju, ovak:

    Imas dve vrste pojasa s tri tocke uporista (ima ih u stvari vise al ove su najbitnije), jedan s takozvanim ELR mehanizmom (Emergency Locking Retractor) i jedan s kombinacijom ELR/ALR (ALR je Automatic Locking Retractor). Ovih drugih, kombiniranih, ima u pravilu samo u novijim autima.

    ELR je onaj tipicni klizni za kojeg znamo i skoro svi auti imaju samo taj. On dopusta da ga izvuces i kad si gotov s izvlacenjem on se sam zategne dok ne prione uz tebe. Al nije fiksiran na tu duljinu kad se zategne vec ga ti opet mozes malo otpustiti, kad god ti pase, al cim ga pustis on se zategne. Mozes ga otpustati dok god na potegnes prejako. Kad ga jako potegnes (silom vecom od 7 N), on se blokira. Zato se mehanizam zove Emergency Locking Retractor, jer se blokira u slucaju opasnosti.

    ALR je mehanizam kada, nakon sto je pojas izvucen na odredenu duljinu, vise se ne moze izvuci. Eventualno se zateze, ako je moguce, al ne mozes ga otpustiti.

    Kombinacija ELR/ALR funkcionira ovak (i tako mozes provjeriti jel imas taj mehanizam ili samo obicni ELR):

    Uzmes pojas i izvuces ga skroz iz kucista, dok ne ide vise van. Malo ga vratis nazad odnosno pustis da se malo zategne i onda ga lagano pokusas opet izvuci (ne naglo). Ako ga mozes izvuci onda nemas ALR. Ako ga ne mozes izvuci onda imas ALR i tad si u tom "modu". Kad je izvuceni pojas u ALR ne moze se vise izvlaciti vec samo zatezati. Ako zelis pojas dodatno izvuci moras ga skroz vratiti nazad, da se namota u kuciste i onda opet ispocetka ga izvlaciti. Kod kombinacije ELR/ALR u ALR dolazis tek kad izvuces pojas skroz do kraja.

    E sad, zasto je to bitno. ALR je super kod koristenja sjedalica jer kada zategnes sjedalicu da nemres vise (i onda jos malo ), pojas se tijekom voznje nece otpustiti (cak stovise, mozda ce se jos vise zategnuti svaki put kad predes prek rupe) i ne moras brinuti o tome da ce se sjedalica razlabaviti.

    Al ALR nije dobar za vezanje putnika jer svaki put kad prede auto preko rupe on ce se dodatno zategnuti (jer se tijelo ulegne u sjediste, mehanizam osjeti luft pa ga zategne, tijelo se vrati u normalan polozaj al se pojas ne otpusti, kao sto bi recimo kod ELR iliti kliznog pojasa). To je OK dok nemas pun mjehur al moze biti i neudobno ako ti nije mjehur pun. Pa ako imas auto koji ima kombinaciju ELR/ALR, koristis ELR kad se direktno vezes pojasom, a ALR kada vezes sjedalicu.

    Jel ovo imalo jasno? Tesko je za opisati, najbolje se skuzi uzivo

  14. #14

    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    2,198

    Početno

    Daj pod 1. uslikaj tu tvoju kopcu pa mi posalji sliku, moze?
    moze ali me sram, to sigurno nije to

  15. #15
    Ancica avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2003
    Postovi
    4,421

    Početno

    Ma kaj bi te bilo sram :shock: Ja kad sam prvi put vidjela europsku kopcu za fiksiranje nisam znala kaj je to

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •