ima više definicija, izabrala si ovu koja podrazumijeva da imamo definiciju boga i definiciju spasenja, možeš li i njih dodat?
pa to što svećenici rade što god hoće nije zanemarivo. ali u načelu oni govore što govori papa, od njega dobivaju autoritet da ljudima govore šta valja a šta ne valja, ne obazirući se na kontekst. tako mi je inzistiranje da je kondom - zlo, i laganje (LAGANJE!!) o zaštiti od prenošenja AIDSa, vrlo, vrlo neodgovorno prema bogobojaznom narodu u africi. posljedice osjete samo ljudi koji ostanu bez član(ov)a obitelji, djeca koja prehranjuju braću i sestre (pa i bolesne roditelje) (ovo nisu dramatični primjeri, radi se o ogromnom broju ljudi). a sve to za nekakvo spasenje, kojeg ima ili nema, ko će ga znat.Ovo mi je interesantno što si rekla "a nema nikakvu odgovornost nad posljedicama", možeš li razraditi tezu?
Prema komu odgovornost, svojim članovima, vjernicima, prema državi, Bogu? Koje su posljedice religije, kao sustava, i komu se snosi odgovornost za te posljedice?
Ta teza mi djeluje skroz filozofska i intrigantna, ako već nije obrađena onim "svećenici rade što god hoće", to sam već apsorbirala, nadam se nečem dubljem.
drugi tip odgovornosti je politička odgovornost. Papa ima ogromnu političku moć i očito je da se guraju u svakakvo kreiranje zakona, ignoriraju stalno da na državi nije da ljudima kroz zakone garantira "spasenje". I nevjerojatno ali maloprije naiđem na ovaj članak: http://www.bbc.co.uk/news/uk-northern-ireland-20321741
tko je odgovoran? za irsku je simptomatičan i "turizam abortusa", dakle sve one djevojke koje eto zgriješe (jer to je ljudski), ima da ispaštaju tako što 1) žrtvuju svoje školovanje i budućnost 2) daju se u ruke sumnjivim "medicinskim pomoćima". a zbog čega? zbog katoličke crkve i njihovog monopola na "moral".
evo, i mene zanima tko posljedice snosi za to guranje "spasenja", ignoriranje da je teologija i teorija jedno, a praksa i narodske mase sasvim drugo, ujedno zanemarivanje života ljudi, njihovog zdravlja, obrazovanja, životnih mogućnosti





