Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 50 of 88

Thread: Ocjenjivanje znanja tablice množenja

  1. #1

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb pri jezeru
    Posts
    1,075

    Default Ocjenjivanje znanja tablice množenja

    Zanima me postoji li neki pravilnik ili naputak kako se ocjenjuje znanje tablice množenja?
    Znači, crno na bijelo.
    Naime, na roditeljskom smo upozoreni da će nastavnica (2. razred) ocjenjivati znanje sa samo dvije ocjene, nedovoljan i odličan. AKo učenik ima jedan krivi rezultat ili jedan odgovor nezna dobit će nedovoljan.

    Je li to propisano, uobičajeno ... kako je kod vas?
    Ne sjećam se da je u moje (daavno) doba tako bilo. Mi smo pisali test s 5 pitanja i koliko je bilo točnih odgovora takvu smo ocjenu dobili. Takve smo testove imali često tako da je bilo više ocjena.

    I usput da priupitam, što klinci imaju za lektiru u 2.r? Naši će čitati "kraće romane" i dobiti vrlo teška i komplicirana pitanja.

  2. #2
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,290

    Default

    Moji su tablicu jednostavno morali znati.kako i ja smatram da je tablica mnozenja nesto bez cega se ne moze.to smo vjezbali dok nisu znali savrseno tocno.pa makar ih probudio netko usred noci sa sedsm puta osam.
    Tablica mnozenja nije nesto sto mozes znsti otprilike.
    Last edited by Beti3; 12.09.2012 at 23:46.

  3. #3

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zg
    Posts
    6,723

    Default

    Kraći roman može bitii Anica i sportski dan - jedno od djela s popisa koje je moje dijete čitalo.
    Vrlo primjereno za djecu te dobi.

    Što su "vrlo teška i komplicirana pitanja"?
    Navedi primjer pa da ocijenimo težinu ...

  4. #4

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb pri jezeru
    Posts
    1,075

    Default

    Quote Originally Posted by Beti3 View Post
    Moji su tablicu jednostavno morali znati.kako i ja smatram da je tablica mnozenja nesto bez cega se ne moze.to smo vjezbali dok nisu znali savrseno tocno.pa makar ih probudio netko usred noci sa sedsm puta osam.
    Tablica mnozenja nije nesto sto mozes znsti otprilike.
    To se zove učenje napamet, baš onako kakvo je nažalost naše školstvo.
    U Švedskoj, a vjerujem i drugim zemljama, se tablica množenja nemora znati napamet u 7. razredu.
    Znači li to da naša djeca znaju više? Kakve koristi imaju od toga da to moraju znati usred noći?

    Beti, ne razumijem da li si ti nastavnica pa si na isti način ocjenjivala ili se samo slažeš da dijete dobije nedovoljan ako ima jedan netočan odgovor?
    Ako nisi nastavnica, jesu li i tvoju djecu tako ocjenjivali?

    Mene zanima je li to proizvoljna odluka nastavnice ili je tako propisano.

  5. #5
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,290

    Default

    Nisam nastsvnica.ali nije me bilo briga sto je propisano.tablicu mnozenja treba znati svaki covjek.bez da razmislja.bez greske.takvo je moje moisljenje. Pet ili jedan.tako ce ih motivirati da nauce.[tesko mi pisati s mobitela]

  6. #6

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb pri jezeru
    Posts
    1,075

    Default

    Ja volim upotrijebit mozak, i volim razmišljat dok nešto rješavam. Tako su me naučili i ne vidim svrhu učenja napamet. Vjerujem da se takve stvari i nauče napamet, ali ne bubanjem, nego ponavljanjem i rješavanjem zadataka. I ne vidim zašto bi sva djeca to morala usvojiti za točno 3 mjeseca (to sam stavila radi primjera).

    Ja i danas zastanem kod 9x6 i 9x7 ali ne smatram da zato manje znam od onoga tko to sipa iz rukava. Niti mi je to odmoglo u životu.

    A da je to motivacija ... kako kod koga. Jest da nastavnici jaako vole ukalupiti svu djecu. Moj ne vidi problem ako dobije 4, a ne vidim niti ja. MOžda je to problem.

    Vrijeska, to nam je tek bila najava na roditeljskom. Ma tako su ih naružile i nakudile za prvom sastanku da smo svi zinuli. Sve neka metoda zastrašivanja i jedinica.
    Do sada su imali za lektiru samo "slikovnice" pa me zanima što je taj kraći roman. Baš ću pogledati ovo u knjižnici.

  7. #7

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zg
    Posts
    6,723

    Default

    nije mi sada dostupna bilježnica z lektire za 2. razred, ali uvijek su dobivali oko 20 pitanja

    prvih nekoliko pitanja je bilo o naslovu, glavnim likovima i sl.
    ostala su npr. pronađi opis određenog lika, što se dogodilo nakon nečega, prepiši rečenice i sl....
    zadnje je nacrtaj...

    za neka od pitanja je trebala pomoć odraslih, ali isključivo iz lijenosti i onoga "ne mogu pronaći...."

  8. #8
    mona's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Posts
    711

    Default

    naša učiteljica je ,bar ja mislim ,imala dobru taktiku ocjenjivanja tablice množenja
    skoro svaki sat su pisali matematičke diktate,ona govori oni samo pišu rezultat
    deset zadataka,pet dijeljenja ,pet množenja
    i onda na kraju svakog mjeseca iz svih diktata od tog mjeseca da jednu ocijenu
    i jako je pazila da ako ima napretka nagradi
    ovo sa jdinicom ili peticom mi je fuj...pa svako može imati loš dan
    a i taj pritisak da jedna greška nosi jedinicu je stvarno previše za djecu od osam godina

  9. #9

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb pri jezeru
    Posts
    1,075

    Default

    ajme vrijeska, moj nastariji je sad 8. razred i nikada nije dobio 20 pitanja iz lektire
    ovaj mali je u boravku, izgleda da ćemo puuno poslijepodneva provesti nad knjigom umjesto u igri

  10. #10

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb pri jezeru
    Posts
    1,075

    Default

    ovaj monin sistem mi se čini puno prihvatljiviji i pošteniji, pa i stimulativniji za djecu
    vidjet ćemo kad krene ocjenjivanje da predložimo nešto takvo na roditeljskom

  11. #11
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,083

    Default

    Nadam se da vam nije i kaznom zatvora nije priprijetila .

  12. #12

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zgb
    Posts
    2,118

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Nadam se da vam nije i kaznom zatvora nije priprijetila .
    X

    mislim da je taj način neprimjeren pogotovo za klince koji tek uče množenje. možda, ako se vi roditelji dogovorite, možete utjecati da učiteljice primjene neko drugo rješenje.

  13. #13

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    ZADAR
    Posts
    1,828

    Default

    Tablica se provjeravala diktatima i ispitima , nikad usmeno.
    Ocjene od 1 do 5 , kao i za ostalo gradivo.
    Sjećam se da je jedna lektira bila i 170 stranica , ali moj bi to pročitao u 1 popodne.
    Doma su trebali napisati lektiru , ali ocjena je bila iz testa u školi.
    Nije se moglo dogoditi da lektiru doma napišu mama/tetka/sestra nego je dijete baš moralo pročitati.

  14. #14
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    pituljice, a da pustiš malo učiteljici da radi svoj posao?
    pa da se, ako već trebaš, počneš buniti ako ti dijete bude imalo same jedinice?

    To se zove učenje napamet, baš onako kakvo je nažalost naše školstvo.
    U Švedskoj, a vjerujem i drugim zemljama, se tablica množenja nemora znati napamet u 7. razredu
    brkaš stvari. kad bude iz matematike imao zadatak rječima, morati će itekako razmišljati da ga riješi.
    tablica množenja, baš kako beti kaže, mora biti refleksna, da dijete ne zbraja 5+5+5, nego da zna da je 3*5=15.

    a kraći romani i teška i komplicirana pitanja, pa nek čitaju i nek mozgaju. kad će ako ne sad.

  15. #15
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by Val View Post
    X

    mislim da je taj način neprimjeren pogotovo za klince koji tek uče množenje. možda, ako se vi roditelji dogovorite, možete utjecati da učiteljice primjene neko drugo rješenje.
    mislim da je čokolada bila ironična. ja sam je htjela potpisati , a imam suprotni mišljenje od tvog.
    što se roditelji imaju dogovarati oko načina ispitivanja tablice množenja u drugom razredu? to mi fakat nije jasno.
    pa taman da joj je i pretjerano strog način, so what?
    nek uče.
    Last edited by cvijeta73; 13.09.2012 at 09:07.

  16. #16
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,083

    Default

    Uopće nije upitno ni čitanje lektire od 170 stranica ni njena obrada, niti je upitna nužnost automatizacije tablice množenja. Upitano je zastrašivanje roditelja jedinicama i prijetnje "teškim dugačkim pitanjima". Koja je svrha toga?
    Podsjeća me na prvi dan škole kad ravnatelj ganutim roditeljima kaže kako će određeni postotak prvašića postati kriminalci pa da poradimo malo doma na tome.

  17. #17

    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    4,340

    Default

    Koliko se sjećam, mi smo popis lektire imali u prilogu knjige ili radne bilježnice iz hrvatskog.
    A može ga se naći i na stranicama http://www.kgz.hr/default.aspx?id=1680.
    Nismo imali neka posebna upozorenja za ocjenjivanje. Pisali su testove koji su bili klasično ocjenjeni i išli u imenik te diktate u bilježnicu za koje ne znam kako su ocjenjivani i i što je od toga išlo u imenik.

  18. #18
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,083

    Default

    cvijeta, nisam bila ironična, samo imam jedno "nije" viška .

  19. #19
    Osoblje foruma krumpiric's Avatar
    Join Date
    Apr 2005
    Location
    Zagreb
    Posts
    6,835

    Default

    tablica množenja se mora znati napamet i postati automatska radnja
    nema tu ništa za "shvatit"
    isto tako i slova, ne možeš razmišljat o tome kako izgleda A i malo a, moraš ih naučit.

  20. #20
    vertex's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Split
    Posts
    7,562

    Default

    Određena količina učenja napamet i memoriranja je apsolutno nužna, nužna je i znanstvenicima, matematičarima i fizičarima recimo. Ako ti jedan dobar komad znanja nije memoriran i lako dostupan u glavi, teško da možeš baratati materijom i ići korak dalje. Mislim da je jako važno treniratii memoriju i da se predaleko otišlo u obezvrjeđivanju učenja napamet i memoriranja. Treba učiti misliti, a treba i razvijati kapacitete mozga za pamćenje.
    edit: generalno se predaleko otišlo, ne nešto sad specijalno na ovoj temi.
    Last edited by vertex; 13.09.2012 at 09:28.

  21. #21
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Uopće nije upitno ni čitanje lektire od 170 stranica ni njena obrada, niti je upitna nužnost automatizacije tablice množenja. Upitano je zastrašivanje roditelja jedinicama i prijetnje "teškim dugačkim pitanjima". Koja je svrha toga?
    Podsjeća me na prvi dan škole kad ravnatelj ganutim roditeljima kaže kako će određeni postotak prvašića postati kriminalci pa da poradimo malo doma na tome.
    a to stoji, ajd imaš pravo.
    koliko učenika je u prvom razredu imalo jedinice? jel bila ista učiteljica?

  22. #22

    Join Date
    May 2007
    Posts
    1,269

    Default

    ovo mi se čini zaista predrastičnom metodom, čemu tako zastrašiti djecu i roditelje? očito ima loša iskustva ranijih generacija, koje su možda jako ležerno pristupale tablici množenja. s druge strane, ne vidim kako se ona može naučiti nego napamet? ja bih pričekala da vidim hoće li to zaista i primjenjivati, možda je ti samo početni dril, dok većina ne svlada, pa onda će početi ocjenjivati "za pravo". ne bih dizala paniku prije vremena ni za lektiru. zaista je tužno kako je kultura čitanja kod nas na niskom nivou (pa znamo koja su tako problematična pitanja bila na maturi, mislim, većina nas starih je mogla odgovoriti s dvadeset godina zakašnjenja...), a kraći roman zaista može biti vrlo promjeren za 2. razred, uz pretpostavku da ga djeca mogu razumjeti i samostalno odgovoriti na pitanja. prestrašno mi je ono "skidanje" lektire s neta i roditelji koji pišu lektire ili nabavljaju filmove da bi djeca znala radnju. ovo je, ipak, lako napisati meni koja ni ne zna što je Mudrac imao za lektiru u 2. razredu, jer s njim nikad nije trebalo raditi, tako da je moguće da se iduće godine javim sa sličnom temom...nikad ne reci nikad...

  23. #23
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    32,968

    Default

    Quote Originally Posted by vertex View Post
    Određena količina učenja napamet i memoriranja je apsolutno nužna, nužna je i znanstvenicima, matematičarima i fizičarima recimo. Ako ti jedan dobar komad znanja nije memoriran i lako dostupan u glavi, teško da možeš baratati materijom i ići korak dalje. Mislim da je jako važno treniratii memoriju i da se predaleko otišlo u obezvrjeđivanju učenja napamet i memoriranja. Treba učiti misliti, a treba i razvijati kapacitete mozga za pamćenje.
    Slažem se...

    Isto tako, ima djece kojima nije dovoljan trening u školi (čak jako puno). Mom starijem je tablica množenja odmah legla, ali mlađega smo morali sustavno uvježbavati doma i išlo je puno teže. Istina je ovo što vertex kaže da treba vježbati neke stvari, čak i ako nam ne idu. To ima svoje razloge i kasnije je neke stvari puno teže savladati... Znam da se moja svekrva uvijek zgražala kako susjedina kćer/ili unuka u srednjoj školi ne zna tablicu množenja... Unatoč instrukcijama, nije uspjela savladati jer to nije naučila na vrijeme i stekla je osjećaj da je to teško i da se ne može. Zbog toga se nije mogla upisati na željeni studij. Kasno je sad misliti što bi trebalo. Na duge staze to je jako bitno.

    Ako je kapacitet memorije takav da to dijete tablicu množenja ne može savladati, onda treba odmah k logopedu na provjeru ne postoji li neka poteškoća. S druge strane, čak i ako poteškoće postoje, uvijek ima načina kako se te osnovne stvari mogu naučiti jer ne radi se o ocjenama - radi se o znanjima i vještinama koje svima nama trebaju cijeli život.

  24. #24
    vertex's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Split
    Posts
    7,562

    Default

    A mogla bih i na koje pitanje odgovoriti
    Koliko se sjećam, A. nije imao samo 5 ili 1 iz tablice množenja, mogla se dobiti bilo koja ocjena. Za lektiru u drugom razredu ima dužih i kraćih djela, mislim da je Pinocchio najduži. Ne znam je li Poštarska priča u drugom razredu?
    Meni bi takav prijeteći pristup isto jako smetao.

  25. #25
    Dijana's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    6,003

    Default

    Naši su pisali diktate sa po pet pitanja, odmah su pisali rezultate, pa koliko imaš točnih tolika i ocjena. Ondabi učiteljica nakon nekoliko takvih diktata izvukla srednju ocjenu i ta je išla u imenik. Meni je to bilo ok, i treba inzistirati da sva djeca to usvoje.Mislim da je množenje apsolutno potrebno automatizirati. Potrebno je naravno znati što množenje u svojoj biti jest (brzi način zbrajanja), ali tablica se treba naučiti napamet. No ocjenjivanje sa jedinicom za jedan pogrešni (bilo od petili deset) nije u redu. Bilo bi bolje da učiteljica nađe nešto drugo da motivira djecu na učenje tablice.
    Last edited by Dijana; 13.09.2012 at 09:52.

  26. #26
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,083

    Default

    Ovo s razvijanjem pamćenja jako je točno. Mnogi jamraju čemu učenje silnih pjesmica napamet, a to je samo jedan od načina vježbe.

    Inače, baš ni je neki dan frendica pričala da je svoje dijete trenirala tablicu množenja inzistirajući da je ne uči napamet (što brzorazmišljajućem djetetu sigurno ni ne bi bio problem), nego da do nje dođe zbrajanjem i vrlo brzom reprodukcijom višekratnika svih brojeva, dakle da kao iz topa niže uzlazno napr. 7, 14, 21, 28, 35, 42..... i silazno također. Tek kad je to savladao, "dozvolila" mu je ispaljivanje napamet. Cilj joj je bio stvoriti kontrolni mehanizam da mu se ne može dogoditi greška u automatskom množenju (unutarnji glas koji zbraja kontrolira automatiku).

  27. #27
    seni's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Posts
    7,511

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Nadam se da vam nije i kaznom zatvora nije priprijetila .
    x
    slazem se sa svima onima koji misle da je metoda zastrasivanja kontaproduktivna i nesuvisla.

    takoder se slazem i sa onima koji misle da se tablica mnozenja naprosto mora automatizirati. netko ce to nauciti napmet brze, netko sporije, ali tablica mora sjediti.

    kod tablice mnozenja je uporeba mozga zaista vrlo jednostavna. 3+3+3+3= 4x3
    dakle tu se "razmisljanje" obavi jako brzo. ostalo je naprosto ucenje. i sigurna sam 100% da ucenje tablice mnozenja nece ukalupiti dijete.

    sto se tvojih ostalih argumenata tice, pituljica, sigurna sam da puno ljudi isto tako zastane i razmisli da li je meko ili tvrdo c (nemam znakove na tastaturi), odnosno da li je ije ili je, pa svejedno vecina nas misli da djeca trebaju u skoli naciti i pravopis i gramatiku, ukljucujuci i one koji sami s tim imaju problema, mada im nista ne fali u zivotu.

    sto se tice svedske i tvrdnje da tablicu ne moraju znati ni u 7. razredu (ne znam da li je informacija tocna) rekla bih samo:
    pa ni u svedskoj nije sve idealno.
    Last edited by seni; 13.09.2012 at 10:06.

  28. #28
    seni's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Posts
    7,511

    Default

    a sto se tice drugih zemalja, evo i u austriji se mora nauciti u drugom razredu.

  29. #29

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Quote Originally Posted by čokolada View Post
    Uopće nije upitno ni čitanje lektire od 170 stranica ni njena obrada, niti je upitna nužnost automatizacije tablice množenja. Upitano je zastrašivanje roditelja jedinicama i prijetnje "teškim dugačkim pitanjima". Koja je svrha toga?
    Podsjeća me na prvi dan škole kad ravnatelj ganutim roditeljima kaže kako će određeni postotak prvašića postati kriminalci pa da poradimo malo doma na tome.
    U potpunosti se slažem.
    Mi nismo imali roditeljski, ali mi je sin neki dan za večerom, ničim izazvan, počeo paničariti kako će "morati znati tablicu množenja napamet" i kako "neće imati nimalo vremena za razmišljanje".
    Još bih to i progutala kao poticajnu mjeru učiteljice, da on nije najbolji matematičar u razredu i već sad zna i množiti i dijeliti. Ali pristup s prijetnjama ("vidjet ćete kako će vam to biti teško", otprilike je to bila poanta cijele najave) ga je u startu paralizirao.
    Kako onda to dožive djeca koja nisu naročito verzirana u matematici? Rekla bih, kao poticaj da unaprijed odustanu jer je to ionako preteško i neće moći.
    Naravno da svi moraju znati tablicu množenja, praktički napamet. Ali postoje različiti načini kako pristupiti zadatku koji se na prvi pogled čini teškim.

  30. #30
    trampolina's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    ...na putu...
    Posts
    2,329

    Default

    Veliki minus za način na koji je to prezentirala, ali pokušavam je opravdati činjenicom da jako puno djece tablicu množenja u stvari ne zna (u gimnaziji, čak!), pa valjda tuče svim raspoloživim oružjem.

    Sjećam se u 5. razredu da nam je razrednik bio strah i trepet - ispitivao je usmeno i jednostavno si morao znati i brzo reagirati.

    a što se tiče 9x6 i 9x7 i dan danas razmišljam (kao i 7+5 i 8+5 )

  31. #31
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,290

    Default

    Ne "praktički" napamet, nego baš napamet. I vježbat s djetetom dok god ne usvoji brzo i točno. Pa makar trajalo tri mjeseca. I to nije maltretiranje, to jednostavno trebaju znati prije početka trećeg razreda. Svi. Ili nešto ne valja.

    Kao č i ć, kao ije, je. Nedopustivo je da to ne znaju. (Svaki put kad vidim krivo napisano, najradije bih reagirala.)
    A lektira...Pomagala sam, jer ne vole čitati, ali me to ljuti. Kakav je problem pročitati i opisati što si pročitao? Nikakav.
    edit: ne razmišljam kad množim, naravno, to je ukorijenjeno u meni, kao i pravopis, zahvaljujem svojim učiteljicama.
    Last edited by Beti3; 13.09.2012 at 11:41.

  32. #32
    saška's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Osijek
    Posts
    1,051

    Default

    Moj sin je prošle godine imao "normalne" testove iz tablice. Dakle mogli su dobiti bilo koju ocjenu. Testovi su bili vrlo opsežni i imali su po 80 pitanja.
    Meni se činilo da je tempo vrlo naporan i da nekako brzo prelaze gradivo, međutim on je to odlično naučio i testove rješavao bez greške.
    Puno smo doma vježbali, najčešće bi ga nekoliko puta dnevno pitali po 5-6 pitanja, a on bi samo rekao odgovor. Kod nas najbolje pali učenje koje ne izgleda kao učenje.
    Što se lektire tiče u drugom smo imali najdužeg Pinokia i to je mom sinu bio križni put. Inače se trudim da je što više samostalan, ali ovu lektiru (sadržaj) sam mu diktirala jer sam pop...dila.
    Ipak ocjene dobiju iz testa iz lektire. Poštarska bajka je tkđ. u drugom, ali naspram Pinokija je pjesma s dvije kitice.

    Čini mi se da je učiteljica malo zabrijala, ne sviđa mi se taj pristup. Otkuda joj uopće ideja takav teret baciti na djecu.
    Ti trebaš osnažiti svoje dijete, pitaj ga 2x2, 3x3 i eto već zna pola tablice, a još nije niti počeo učiti. Pokaži mu kako se u tablici većina zadataka ustvari ponavlja, samo sa zamijenjenim faktorima...

  33. #33

    Join Date
    Oct 2004
    Location
    Zagreb, Trešnjevka
    Posts
    11,211

    Default

    Napisala sam "praktički" jer nisam zagovornik memoriranja bez razumijevanja, a to je ono što se često implicira kod učenja tablice množenja.
    Ako on sad (na početku 2. razreda) računa 9×7 tako da zasebno izračuna 9×3 i 9×4 i zbroji ta dva broja, onda očito koncept množenja i rastavljanja na faktore itekako dobro razumije, a brojeve iz tablice će memorirati s praksom i vježbanjem. Nema smisla da ga ubijem u pojam izjavama "moraš to znati napamet, ne smiješ razmišljati", jer na taj način neće ništa zapamtiti, a vježbanjem hoće.
    I besmisleno mi je od učenja nečeg tako normalnog raditi bauk i zastrašivati ih. Pa tako u 2. razredu bude tablica množenja, u petom valjda razlomci, u šestom su svojedobno bili Turci...

  34. #34
    Osoblje foruma Bubica's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb
    Posts
    4,700

    Default

    ok, ako svi prihvacamo i podržavamo dril, ako sve učiteljice prihvaćaju i podržavaju dril zaško tako puno djece ne zna tablicu množenja u višim razredima OŠ (kako je netko konstatirao)? Nešto mora biti neadekvatno, nešto u metodici očito ne štima. Možda upravo to da učiteljice, od straha da djeca ne usvoje t. množenja, počinju pretjerano kažnjavati i zastrašivati djecu, time proizvode samo kontra efekt, anksioznost i nevoljkost kod djece...
    Možda griješim, ali voljela bi vidjeti istraživanje i razlike u uspješnosti naučene tablice množenja u razredu gdje se svaki dan vježba tablica (npr. 10 zadataka) bez posebnog ocjenjivanja, onog u kojem možeš dobiti ocjene u rasponu od 1-5 i onoga u kojem mozes dobiti samo 1 i 5 (moram priznati da ovu zadnju metodu prvi puta cujem). I, ne samo razliku u znanju učenika nego i razliku u doživljaju matematike. Meni je prestrašno kako nam djeca automatizmom odgovaraju da ne vole matematiku i da ne vole školu općenito...

  35. #35
    ambrosia's Avatar
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Zaprešić
    Posts
    259

    Default

    Ja mislim da osim tablice množenja - ima i drugih problema glede matematike ili je neljubav prema matematici nasljedna u našem slučaju...

  36. #36
    cvijeta73's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Rijeka
    Posts
    11,735

    Default

    bubice, ja stvarno ne bih rekla da puno djece ne zna tablicu množenja u višim razredima
    ovo prvi put čujem.

    no, naravno da se opet vraćamo na onu staru - sve ovisi o učiteljici. pa će neka djecu naučiti tablicu množenja bez muke po nju i bez muke po djecu, a neka druga će i sebe i djecu izmučiti, a rezultat svega će biti jadan.

    ali, sama postavka da djeca trebaju s automatizmom znati tablicu množenja - po meni stoji. stoji i da nije neka zabava učit ju napamet. nikome bila i nikome neće biti. od kad je matematike.
    inače, u razredu od j, omiljeni predmet je - matematika.
    vole to što nema tu puno mistike - il si dobro riješio zadatak, il nisi. a ne ovo kad se umjetnički dojam ocjenjuje
    valjda matematiku il voliš il mrziš, nema sredine.

  37. #37
    Dijana's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Posts
    6,003

    Default

    A možda dječica samo ne uče?
    Ja sam moju propitkivala na putu do škole, u šetnji i tak u nekim situacijama gdje mi je bilo
    zgodno, tablicu množenja, sve dok je nije znala kao vodu piti , iako joj se tablica
    sviđala i nije imala nikakvih problema s tim. Al nekak mislim da neće svi roditelji tako.

  38. #38

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb pri jezeru
    Posts
    1,075

    Default

    Za cvijetu - ako si pažljivo pročitala moje postoje ja i jesam napisala da ćemo vidjeti kad krene ocjenjivanje, dakle nije mi bila namjera unaprijed razgovarati s učiteljicom niti iznositi svoje mišljenje ili kojim slučajem prijedloge. Ali čekati da se "pobunim" tek kad mi dijete bude imalo "puno jedinica" to mi je na razini da ga odvedem zubaru kad bude imao puno karijesa. Ja se nemam namjeru pobuniti nego razgovarati ako već bude potrebno.


    Na stranu trebaju li znati tablicu napamet, ja sam pitala o ocjenjivanju.
    Što ako neko dijete ima točno 95% zadataka iz tablice. Hoće li imati zaključenu jedinicu, ići na produžnu ... jer u tom slučaju to dijete nemože dobiti niti dovoljan na kraju godine.

    Mene (i druge roditelje) smeta ta metoda zastrašivanja kao način stimulacije.

  39. #39

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    Zagreb pri jezeru
    Posts
    1,075

    Default

    Umjetnički dojam - kod nas u 1.r se glazbeni ocjenjivao ne po tome kako je dijete otpjevalo pjesmicu nego koliko zna tekst, znači za odličan mora znati cijeli tekst pjesmice. Tako se i umjetničkom dojmu može doskočiti.

  40. #40
    seni's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Posts
    7,511

    Default

    ocjenivanje mi se ne svida, cini mi se da bi moglo biti i protuzakonito.
    ja bih se na tvom mjestu raspitala.

  41. #41

    Join Date
    Jul 2012
    Posts
    44

    Default

    Cilj je u redu i primjeren dobi = automatizacija nekih osnovnih matematičkih vještina.

    Pedagoški pristup nije u redu i nije primjeren dobi. Inzistiranje na tome da je nešto teško i mukotrpno je općenito pogubno za većinu djece (s druge strane, *ne* davanje do znanja koliko su komplicirani sadržaji koji se usvajaju i prezentiranje istih kao "normalnih", u redu i nečega što ćemo zajedno kroz vježbu savladati uglavnom ima dobre rezultate za većinu djece). Skala ocjena koja uključuje "koma" i "savršeno" te ništa između pogoduje razvijanju unutarnjih blokada pred gradivom i perfekcionističkog stava koji je *izrazito* poguban ako ga dijete internalizira i primijeni i na druge nastavne sadržaje.

    Postoje određene vještine koje trebaju postati automatizam, inače se repovi od tih "nesavladanih automatizama" mogu vući jako dugo i ometati usvajanje naprednijih nastavnih sadržaja. Ne znam za Švedsku, ali znam da pojedinci u nekim drugim zemljama itekako upozoravaju na opasnost metodike koja do te mjere inzistira na "kreativnom mišljenju" i *ne*automatizaciji nekih vještina da djeca ne savladaju osnove. Ukoliko imate 15 minuta, preporučam da pogledate sljedeći video na Youtubeu, u kojemu jedna američka meteorologinja kritizira neke trendove u nastavi matematike:
    http://www.youtube.com/watch?v=Tr1qee-bTZI
    Video nema veze s tablicom množenja, ali mi se učinio vrlo primjerenim za ovu temu jer se isto tako bavi opasnošću nesavladavanja brzog i učinkovitog mehanizma množenja i dijeljenja većih brojeva - s primjerima kako to gradivo prezentiraju neke "reformirane" metodike.
    Ja smatram da je nastava matematike kakvu mi poznajemo *daleko* superiorna ovakvim, rekla bih čak *opasnim*, eksperimentiranjima. Nije program loš niti razvojno neprimjeren, samo se neke učiteljice moraju malo opustiti i ne prezentirati to kao crno-bijeli bauk.

  42. #42
    mona's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Posts
    711

    Default

    mislim da je tema malo skrenula u krivo
    nitko ( nadam se ) ne misli da se tablica množenja ne mora znati
    ali dijeliti jedinice za jedan krivi odgovor mi je

  43. #43
    Sek@'s Avatar
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Zagreb
    Posts
    406

    Default

    Quote Originally Posted by mona View Post
    mislim da je tema malo skrenula u krivo
    nitko ( nadam se ) ne misli da se tablica množenja ne mora znati
    ali dijeliti jedinice za jedan krivi odgovor mi je
    Potpisujem u potpunosti

  44. #44

    Join Date
    Nov 2003
    Location
    zgb
    Posts
    2,118

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    mislim da je čokolada bila ironična. ja sam je htjela potpisati , a imam suprotni mišljenje od tvog.
    što se roditelji imaju dogovarati oko načina ispitivanja tablice množenja u drugom razredu? to mi fakat nije jasno.
    pa taman da joj je i pretjerano strog način, so what?
    nek uče.
    znam da je bila ironična, zar je to upitno?
    pa mislim da je pretjeran način ocjenjivanja, s razlogom postoje ocjene od 1 do 5. a roditelji, ako tako misle, smiju urgirat. ili su već trebali na tom sastanku.

  45. #45
    sandraL's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    zagreb
    Posts
    400

    Default

    prošle godine (2.r.) nam je učiteljica predložila na roditeljskom sličan sistem:
    svaki dan ispita tablicu i ocjene su 1 i 5
    ali, to nisu ocjene koje idu u imenik nego u bilježnicu te služe samo kao informacija roditeljima
    i poticaj djeci da se potrude. plus što se u toku sata mogu javiti za ispravak ako su dobili "jedinicu"

    djeca to nisu shvatila kao nešto loše, dapače u većini potiče i natjecateljski duh pa učiteljica
    kaže da se uglavnom sami javljaju i nadvikuju tko će prvi odgovarati.

  46. #46
    tangerina's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Split
    Posts
    8,759

    Default

    Quote Originally Posted by tanja_b View Post
    Ako on sad (na početku 2. razreda) računa 9×7 tako da zasebno izračuna 9×3 i 9×4 i zbroji ta dva broja
    Ja sam imala puno kraći princip za množenje sa 9. Pomnožit sa 10 je najlakše, i onda samo od toga oduzmeš traženi broj, u ovom slučaju 7.
    Ili, ako množim 9 sa 7,znači da prva znamenka mora bit za jedan manja od 7,a druga koliko mi preostaje do 9, jer im zbroj mora bit 9.


    Inače, meni je okej da se tablica množenja uči na sve ili ništa, jer ne možeš poslije reći "a ja sam dobila dva iz toga, naučila sam množiti sa 3, ali nisam sa 4". I za razliku od milijun drugih stvari koje se uče u školi, ovo je nešto što nam stalno treba. Samo ne bih davala jedinice, nego moraš ponovo i ponovo odgovarati dok ne bude odlično.

  47. #47
    marta's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    15,678

    Default

    Quote Originally Posted by cvijeta73 View Post
    bubice, ja stvarno ne bih rekla da puno djece ne zna tablicu množenja u višim razredima
    ovo prvi put čujem.
    Joj cvijeto, pa di ti zivis? Jednom sam, neponovilose, predavala prvom razredu trgovacke skole matematiku. AJME. AJMEEEE.
    Tablica mnozenja im dodje ko meni tamna tvar. Onak, znam da postoji neka teorija o tome.

  48. #48

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    ja sam mojima kupila tablicu Silabus da vizualno shvate množenje, nije loše pripomoć
    ja isto nisam ljubitelj štrebanja iako sam nemali broj puta štrebala :/

  49. #49
    ambrosia's Avatar
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Zaprešić
    Posts
    259

    Default

    Quote Originally Posted by tangerina View Post
    Ja sam imala puno kraći princip za množenje sa 9. Pomnožit sa 10 je najlakše, i onda samo od toga oduzmeš traženi broj, u ovom slučaju 7.
    Ili, ako množim 9 sa 7,znači da prva znamenka mora bit za jedan manja od 7,a druga koliko mi preostaje do 9, jer im zbroj mora bit 9.
    A znate onu foru:
    Mujo došao na test iz matematike i dobio zadatak - množenje s brojem 9
    riješi Mujo 1x9=9 i 10x9= 90, ovo drugo ne zna
    2x9=
    3x9=
    4x9=
    5x9=
    6x9=
    7x9=
    8x9=
    9x9=
    ide on izbrojati od gore prema dole - koliko ima nerješenih...broji on 1,2,3...
    2x9=1
    3x9=2
    4x9=3
    5x9=4
    6x9=5
    7x9=6
    8x9=7
    9x9=8
    ma nemože vjerovati 8 nije riješio - ma možda je krivo brojao ide sad odozdola prema gore izbrojati
    2x9=18
    3x9=27
    4x9=36
    5x9=45
    6x9=54
    7x9=63
    8x9=72
    9x9=81
    je stvarno 8 zadataka ne zna - ništa preda tako papir i dobije peticu!
    Moja cura se oduševila s ovom forom i ekspresno je naučila množenje s brojem 9...eto - ako vam ova fora barem malo olakša muke po matematici....

  50. #50

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    Quote Originally Posted by ambrosia View Post
    a znate onu foru:
    Mujo došao na test iz matematike i dobio zadatak - množenje s brojem 9
    riješi mujo 1x9=9 i 10x9= 90, ovo drugo ne zna
    2x9=
    3x9=
    4x9=
    5x9=
    6x9=
    7x9=
    8x9=
    9x9=
    ide on izbrojati od gore prema dole - koliko ima nerješenih...broji on 1,2,3...
    2x9=1
    3x9=2
    4x9=3
    5x9=4
    6x9=5
    7x9=6
    8x9=7
    9x9=8
    ma nemože vjerovati 8 nije riješio - ma možda je krivo brojao ide sad odozdola prema gore izbrojati
    2x9=18
    3x9=27
    4x9=36
    5x9=45
    6x9=54
    7x9=63
    8x9=72
    9x9=81
    je stvarno 8 zadataka ne zna - ništa preda tako papir i dobije peticu!
    Moja cura se oduševila s ovom forom i ekspresno je naučila množenje s brojem 9...eto - ako vam ova fora barem malo olakša muke po matematici....
    ludilo!!!
    Oduševljena sam!!!

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •