Da malo uskočim ako ima nedoumica
To što djeca pišu "prije čitanja i pisanja" nije pravo pisanje, to je čisto precrtavanje slova s ploče i ne treba se oko toga zabrinjavati.
No, prije učenja čitanja i pisanja radi se nešto što se zove "globalno čitanje". To je, najjednostavnije objašnjeno, pamćenje riječi poput slika.
Dakle, učenik vidi riječ npr. "škola" ili "učionica", on ne zna pročitati tu riječ slovo po slovo ali zapamtio je "sliku" te riječi i zna da tu piše škola. (Inače, kupila sam si nedavno knjižicu preko Mense "IQ djeteta - briga roditelja" i tamo se savjetuje već od 3. godine djecu pomalo učiti da pamte kraće riječi - ali ne puno, jednu dnevno).
Učenici bi (moje iskustvo) trebali neke riječi znati pročitati globalno, tj. odmah pogledom zahvatiti tu riječ i znati što piše, bilo bi im puno lakše.
Ja sam prije par godina napravila za svoje učenike popis najčešće korištenih riječ iz njihovih knjiga i dala im da dobro nauče te riječi jer im to uvelike skraćuje vrijeme rješavanja (riječi su npr. JE, SE, NA... pa do onih duljih kao OBOJI, KOLIKO, IZRAČUNAJ, PODIJELI itd.)