Page 2 of 6 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 51 to 100 of 253

Thread: Osnovna škola 9 godina

  1. #51
    LIMA's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Slavonija
    Posts
    997

    Default

    Ma nije se toga nitko "sjetio", to je već kompliciraniji misaoni proces (kod nas je ono - prepiši od drugih iako ne znaš kako i hoće li to šljakati).
    Lani sam imala zadatak za jedno predavanje proučiti knjigu "Što čini obrazovne sustave uspješnim" gdje se pokušava otkriti zašto je neki obrazovni sustav uspješan. Iako imaju ogromne razlike, zajedničko im je upravo to predškolsko obrazovanje koje ima za cilj što više ujednačiti sposobnosti učenika kada kreću u školu. Meni je ovo stanje kod nas katastrofa, dobiješ zajedno u razredu dijete koje nikad nije vidjelo olovku i dijete koje čita knjige. Po tome je meni to sasvim ok, iako se to mora malo pažljivije razraditi.

    Netko je spomenuo Finsku, ona je bila u vrhu u prošlom desetljeću. Sada su sam vrh uspjeha na međunarodnim testovima preuzele zemlje istočne Azije.
    Stručnjaci tvrde da ključ uspjeha nije kvaliteta škola nego rana stimulacija mozga i da je polazak u školu sa 7 godina jednostavo fizički prekasno razdoblje jer je vrijeme najintenzivnijeg razvoja sinapsi u mozgu tada već prošlo.

  2. #52

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by LIMA View Post
    Netko je spomenuo Finsku, ona je bila u vrhu u prošlom desetljeću. Sada su sam vrh uspjeha na međunarodnim testovima preuzele zemlje istočne Azije.
    Stručnjaci tvrde da ključ uspjeha nije kvaliteta škola nego rana stimulacija mozga i da je polazak u školu sa 7 godina jednostavo fizički prekasno razdoblje jer je vrijeme najintenzivnijeg razvoja sinapsi u mozgu tada već prošlo.
    Ajde, ajde papir (odnosno web) svašta podnosi najbolje da odgajamo male spartance i da djeca drito iz rodilišta krenu u škole.
    Za procjenu kvalitete škole nisu bitni samo ishodi (istočnjacima je teško parirati iz više razloga) već obrazovni proces.

  3. #53

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Kaže mi kolegica iz vrtića da su oni od ranije upoznati sa ovom pričom - planirano je da 5-eto godišnjaci krenu u škole (u predškolu), a cilj je rasteretiti kapacitete vrtića.
    Meni je ovo prvi glas.
    Ideja nije loša, samo iziskuje ozbiljniju pripremu. Mnoge škole također nemaju kapaciteta primiti još jednu dodatnu generaciju učenika, a o opremljenosti da ne govorimo....
    Također mislim da je prethodno potrebna ozbiljna edukacija i senzibilizacija učitelja i stručnih suradnika za drugačije načine poučavanja. Ovako učitelji misle da učenje počinje tek polaskom u školu. I da su dotada valjda dječji mozgovi bili deprivirani.
    Last edited by no@; 28.10.2012 at 09:48.

  4. #54
    laura29's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Zagreb
    Posts
    1,094

    Default

    Quote Originally Posted by no@ View Post
    Ajde, ajde papir (odnosno web) svašta podnosi najbolje da odgajamo male spartance i da djeca drito iz rodilišta krenu u škole.
    Za procjenu kvalitete škole nisu bitni samo ishodi (istočnjacima je teško parirati iz više razloga) već obrazovni proces.
    LIMA je u pravu. Na zadnjem Pisinom testiranju Kina i KOreja pomele su Šveđane, a i ostale razvijene zemlje.
    http://www.pisa.hr/knjige/2009-rezul...e/Default.html
    Na 55. stranici su rezultati čitalačke pismenosti 2009. (zadnjeg ciklusa provedbe PISE).
    Dugo su oni promatrali iz prikrajka što i kako raditi i kad su se pojavili, ostali su bili zabezeknuti njihovim rezultatima. Kod njih je u mentalnom sklopu sasvim drugačiji pristup obrazovanju.

  5. #55

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by laura29 View Post
    LIMA je u pravu. Na zadnjem Pisinom testiranju Kina i KOreja pomele su Šveđane, a i ostale razvijene zemlje.
    http://www.pisa.hr/knjige/2009-rezul...e/Default.html
    Na 55. stranici su rezultati čitalačke pismenosti 2009. (zadnjeg ciklusa provedbe PISE).
    Dugo su oni promatrali iz prikrajka što i kako raditi i kad su se pojavili, ostali su bili zabezeknuti njihovim rezultatima. Kod njih je u mentalnom sklopu sasvim drugačiji pristup obrazovanju.
    Molim te čitaj pažljivije: gdje sam osporila ili dovela u pitanje da oni imaju odlične rezultate?

  6. #56
    laura29's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Zagreb
    Posts
    1,094

    Default

    Quote Originally Posted by no@ View Post
    Ajde, ajde papir (odnosno web) svašta podnosi najbolje da odgajamo male spartance i da djeca drito iz rodilišta krenu u škole.
    Za procjenu kvalitete škole nisu bitni samo ishodi (istočnjacima je teško parirati iz više razloga) već obrazovni proces.
    Pročitala i označila.

  7. #57

    Join Date
    May 2007
    Location
    ri
    Posts
    201

    Default

    Quote Originally Posted by no@ View Post
    Molim te čitaj pažljivije: gdje sam osporila ili dovela u pitanje da oni imaju odlične rezultate?
    Ja sam shvatila da se tvoj odnosi na ranu stimulaciju i da je sa sedam godina već prošo voz.

    Ja ne znam kako smo onda mi, profesori stranih jezika (i ostali, razumije se), naučili jezike i pozavršavali fakultete, a počeli učiti strani jezik s deset godina.

  8. #58

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by laura29 View Post
    Pročitala i označila.
    Da papir svašta podnosi odnosi se na ovu rečenicu:
    Stručnjaci tvrde da ključ uspjeha nije kvaliteta škola nego rana stimulacija mozga i da je polazak u školu sa 7 godina jednostavo fizički prekasno razdoblje jer je vrijeme najintenzivnijeg razvoja sinapsi u mozgu tada već prošlo.
    Ne znam na koji način izjava da je teško istočnjacima parirati osporava njihove rezultate i postignuća?

    ..... druga je stvar želimo li mi slijediti put kako su došli do tih rezultata. I uklapa li se taj put/način u koncept kvalitetnog obrazovanja (u našoj zapadnoj kulturi).

  9. #59

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by maggie34 View Post
    Ja sam shvatila da se tvoj odnosi na ranu stimulaciju i da je sa sedam godina već prošo voz.

    Ja ne znam kako smo onda mi, profesori stranih jezika (i ostali, razumije se), naučili jezike i pozavršavali fakultete, a počeli učiti strani jezik s deset godina.
    .... da ispada da u vrtiću djeca nisu stimulirana. I ništa ne uče, jer valjda nema učenja bez krede, ploče i reda klupa.

  10. #60

    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    102

    Default

    Quote Originally Posted by enela View Post
    Provodi se u svim skolama. Sigurno.
    Gradanski odgoj se provodi eksperimentalno u nekoliko skola.
    Što se to sigurno provodi u svim školama? Zdravstveni odgoj? Kako? Kojim je pravilnikom uređena (i usklađena) školska užina (doručak, marenda, štogod) s onim što djeca uče o zdravoj hrani?

  11. #61
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Quote Originally Posted by quinda View Post
    Što se to sigurno provodi u svim školama? Zdravstveni odgoj? Kako? Kojim je pravilnikom uređena (i usklađena) školska užina (doručak, marenda, štogod) s onim što djeca uče o zdravoj hrani?
    Pa to ti je biser naseg skolstva. Nema takvog pravilnika. Hrpa skola ima ocajne wc-e, nema papira ni sapuna.
    O uvodenju zdravstvenog odgoja smo mi nastavnici saznali iz medija, pocetkom rujna stigao dopis da ce do pocetka listopada objaviti teme zdravstvenog odgoja.
    Teme su objavljene, a prostora za slobodnu interpretaciju svake koliko zelis.
    Popis preporucene literature dugacak, u nasoj skolskoj knjiznici nema, prema rijecima knjiznicarke, nista, a ni gradska knjiznica nam nije puno bolje opremljena.
    Znaci, provodi se ex cathedra i s puno odobnih stavova razrednika (tu mislim na teme ukljucene u SRO). Ok, ne doslovno tako, imas ti razno razne metode za obradu teme, ali prakticni dio - nula.
    Bojim se da bi i ovo devetogodisnje obrazovanje moglo biti uvedeno bez pripreme.

  12. #62

    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    147

    Default

    Kojim je pravilnikom uređena (i usklađena) školska užina (doručak, marenda, štogod) s onim što djeca uče o zdravoj hrani?[/QUOTE]

    Na jednom sastanku sam čula da jelovnike izrađuju stručnjaci (nutricionisti ili sl.), a koliko se primjenjuje nemam pojma.
    U tim obrocima se nađe svašta šta nema veze sa zdravom hranom.
    Najveći problem nastane kad se stvarno pripremi ''zdravi obrok'', većina djece ostane gladna i nema te kuharice, učiteljice ili sl. koja će natjerati dijete da to proba. To dovoljno govori o prehrambenim navikama.
    Zato odlično prolaze panirani ''riblji'' štapići i slične tvorbe...

  13. #63

    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    102

    Default

    OK, shvatih... samo da nam se ministar ne počne brijati dva puta dnevno....

  14. #64

    Join Date
    May 2006
    Location
    Split
    Posts
    3,209

    Default

    Quote Originally Posted by LEA.st View Post
    Kojim je pravilnikom uređena (i usklađena) školska užina (doručak, marenda, štogod) s onim što djeca uče o zdravoj hrani?
    Na jednom sastanku sam čula da jelovnike izrađuju stručnjaci (nutricionisti ili sl.), a koliko se primjenjuje nemam pojma.
    U tim obrocima se nađe svašta šta nema veze sa zdravom hranom.
    Najveći problem nastane kad se stvarno pripremi ''zdravi obrok'', većina djece ostane gladna i nema te kuharice, učiteljice ili sl. koja će natjerati dijete da to proba. To dovoljno govori o prehrambenim navikama.
    Zato odlično prolaze panirani ''riblji'' štapići i slične tvorbe...[/QUOTE]Hm, ne znam, koliko sam čula iz vrtića, sadašnja zdravija hrana ne prolazi lošije od one prije, štucalo je u pšočetku, ali ide

  15. #65

    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    608

    Default

    pa kakav nam je sadasnji preskolski odgoj svakako mi se cini dobrom idejom da djecu onda skolski sustav zahvati sto prije

  16. #66
    enela's Avatar
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Midsomer
    Posts
    2,848

    Default

    Quote Originally Posted by LEA.st View Post
    Na jednom sastanku sam čula da jelovnike izrađuju stručnjaci (nutricionisti ili sl.),
    Mozda u nekim skolama ili nekim zupanijama, kod nas sigurno ne.
    Nutricionist je kuharica koja mora osmisliti "mlijecni" obrok za pet kuna, a da ga moze sama napraviti u maloj kuhinji, i koji djeca mogu pojesti s nogu.

  17. #67
    laura29's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Zagreb
    Posts
    1,094

    Default

    Quote Originally Posted by enela View Post
    Mozda u nekim skolama ili nekim zupanijama, kod nas sigurno ne.
    Nutricionist je kuharica koja mora osmisliti "mlijecni" obrok za pet kuna, a da ga moze sama napraviti u maloj kuhinji, i koji djeca mogu pojesti s nogu.
    Kod nas jelovnik izrađuje tajnica u dogovoru s profesoricom biologije.
    Prije nekoliko godina, kad se puno pričalo o uvođenju zdrave prehrane u škole i o dodatnoj subvenciji Grada, i u našoj se školskoj kuhinji jelo zdravije nego sada. Novci iz Grada nisu stizali, škola gomilala račune i ubrzo se vratila na stari jelovnik; onaj koji su mogli pokriti s 4,5 kune po učeniku.

    Što se tiče devetogodišnje osnovne škole, ideja i nije tako loša. Ali treba prethodno pripremiti teren.
    Danas se u većini zagrebačkih škola ta ideja ne bi mogla provesti zbog nedostatka prostora i nepripremljenosti učiteljica za rad s predškolskom populacijom.

  18. #68
    LIMA's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Slavonija
    Posts
    997

    Default

    Nisam izmislila, evo jedan link: http://www.youtube.com/watch?v=-E7GWiEjju4 a dr. Ranko Rajović je ozbiljni stručnjak za to pitanje.
    (Kupila sam i knjigu dr. Ranka Rajovića (predavača s postavljenog linka) "IQ djeteta - briga roditelja". )

    Naravno da su djeca najviše stimulirana kod kuće, međutim nisu sva djeca te sreće.
    Ja se svakodnevno susrećem s djecom koja apsolutno nemaju nikakvu stimulaciju kod kuće. Imam sve više učenika s govornim teškoćama, disleksijom, disgrafijom, a roditelji po tom pitanju ne čine apsolutno NIŠTA. Neki ne žele, a neki jednostavno preoterećeni vlastitim obavezama nemaju ni vremena. I naravno da se onda nameće potreba da sustav nešto učini po tom pitanju - kao i u svemu.

    Ne zagovaram spartanski odgoj ali ja konkretno gledajući generacije imam osjećaj da su djeca sve - nedostatku bolje riječi - ljenija. Sve im je teško, a roditelji umjesto da energiju utroše na podizanje sposobnosti svoje djece, energiju usmjeravaju na to da ih stalno opravdavaju, nalaze im bezbroj isprika, lažu za njih i sl. (imam svježe primjere u svom razredu pa sam malo "nabrijana" po tom pitanju). (Apsolutno nisam za onaj pristup mame Kineskinje ali mislim da mi malo previše podilazimo svojoj djeci.)

  19. #69
    dorotea24's Avatar
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Osijek
    Posts
    2,775

    Default

    Kada sam pročitala vijest bila sam užasno bijesna zbog načina na koji nam je ona prenešena. Pa jel mi nismo zaslužili da nam se kažu pune informacije? Gdje će se ta škola održavati, tko će to plaćati, kako će biti organizirano, tko će s tom djecom raditi? U mnogim školama, a niti u vrtićima nema dovoljno mjesta ni kadra za te egzibicije, druga stvar, to se ne bi trebalo plaćati, a ako bi se financiralo iz gradskog proračuna moramo biti svjesni da to neće svi moći isfinancirati, dakle valjda bi taj teret morao pasti na državu ili? Tko je napravio detaljan plan i projekat svega toga? Ma mislim, meni pada milijardu pitanja i zavrzlama napamet, a ministar bljucne neku poluinformaciju kao da se razgovara s nekom bakom na pijaci. E takvim nas oni očito doživljavaju, evo vam marvo čisto da znate od jeseni će se nešto novo događati.

  20. #70
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,293

    Default

    dorotea, tako sam i ja tu vijest primila, sve je nedorečeno. I ne smije se gledati samo Zagreb. Hrvatska nije samo veliki gradovi. To nikako nije projekt koji može oživiti do iduće jeseni. Ili je?

  21. #71

    Join Date
    Jan 2007
    Location
    zgb
    Posts
    2,384

    Default

    Quote Originally Posted by Beti3 View Post
    dorotea, tako sam i ja tu vijest primila, sve je nedorečeno. I ne smije se gledati samo Zagreb. Hrvatska nije samo veliki gradovi. To nikako nije projekt koji može oživiti do iduće jeseni. Ili je?
    Valjda Ministar zna!
    Zanimljiv mi je i odabir mjesta i publike pred kojom je (prvom) iznio tu najavu

  22. #72

    Join Date
    Sep 2005
    Posts
    608

    Default

    Quote Originally Posted by LIMA View Post
    Nisam izmislila, evo jedan link: http://www.youtube.com/watch?v=-E7GWiEjju4 a dr. Ranko Rajović je ozbiljni stručnjak za to pitanje.
    (Kupila sam i knjigu dr. Ranka Rajovića (predavača s postavljenog linka) "IQ djeteta - briga roditelja". )

    Naravno da su djeca najviše stimulirana kod kuće, međutim nisu sva djeca te sreće.
    Ja se svakodnevno susrećem s djecom koja apsolutno nemaju nikakvu stimulaciju kod kuće. Imam sve više učenika s govornim teškoćama, disleksijom, disgrafijom, a roditelji po tom pitanju ne čine apsolutno NIŠTA. Neki ne žele, a neki jednostavno preoterećeni vlastitim obavezama nemaju ni vremena. I naravno da se onda nameće potreba da sustav nešto učini po tom pitanju - kao i u svemu.

    Ne zagovaram spartanski odgoj ali ja konkretno gledajući generacije imam osjećaj da su djeca sve - nedostatku bolje riječi - ljenija. Sve im je teško, a roditelji umjesto da energiju utroše na podizanje sposobnosti svoje djece, energiju usmjeravaju na to da ih stalno opravdavaju, nalaze im bezbroj isprika, lažu za njih i sl. (imam svježe primjere u svom razredu pa sam malo "nabrijana" po tom pitanju). (Apsolutno nisam za onaj pristup mame Kineskinje ali mislim da mi malo previše podilazimo svojoj djeci.)
    potpis kao kuca velika
    (s time da sam se ja izjasnika u korist kineskinje )

  23. #73

    Join Date
    May 2007
    Location
    ri
    Posts
    201

    Default

    Quote Originally Posted by no@ View Post
    Valjda Ministar zna!
    Zanimljiv mi je i odabir mjesta i publike pred kojom je (prvom) iznio tu najavu
    joj, no@, pa neće valjda pred nastavnicima...

    LIMA, apsolutno se slažem s tvojim mišljenjem...ja sam malo krivo razumjela ranu stimulaciju u prvom tvojem postu. dobro sam upoznata s radom dr. Rajevića (iskreno, poradi svojeg vlastitog djeteta) i apsolutno sve što govori ima itekako smisla.
    no, i dalje mislim da je 7 godina aman-taman za polazak u školu. ima autora koji pak govore kako je za dječake bolji još kasniji polazak, al', eto, kako svima vjerovati...

    meni je, doduše, odgoj puno važniji od onog obrazovnog dijela, kojeg može svladati svako prosječno inteligentno dijete.
    Last edited by maggie34; 28.10.2012 at 15:52.

  24. #74

    Join Date
    Feb 2010
    Posts
    102

    Default

    Quote Originally Posted by LIMA View Post

    Naravno da su djeca najviše stimulirana kod kuće, međutim nisu sva djeca te sreće.
    Ja se svakodnevno susrećem s djecom koja apsolutno nemaju nikakvu stimulaciju kod kuće. Imam sve više učenika s govornim teškoćama, disleksijom, disgrafijom, a roditelji po tom pitanju ne čine apsolutno NIŠTA. Neki ne žele, a neki jednostavno preoterećeni vlastitim obavezama nemaju ni vremena. I naravno da se onda nameće potreba da sustav nešto učini po tom pitanju - kao i u svemu.
    A kao što ima svakakvih roditelja tako ima i svakakvih teta u vrtiću, ali i učiteljica u školi, pa smo, što se boljitka djeteta tiče, opet u kolu sreće (ne žalim se na učiteljicu moga sina jer nisam mogla zamisliti bolju učiteljicu od ove koju je dobio (to je bar moj dosadašnji dojam.))

    Je li uranjena skolarizacija zaista riješenje za takvu, zapuštenu djecu? A što s drugom djecom (neće li ih uštogljen školski sustav zakočiti u razvoju)? Nama se zajednički dan, od kako je dijete krenulo u školu, drastično skratio jer on odlazi puno ranije na spavanje nego dok je odlazio u vrtić, pa je i naš utjecaj na djete manji (što se nekako u njegovoj sedmoj godini i poklapa s njegovom potrebom za osamostaljivanjem), ali kada bi bio godinu dana mlađi, ne znam (s obzirom na lutriju oko izbora učiteljice/tete u vrtiću), ne bi mi se svidjelo...

  25. #75
    brane's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    1,315

    Default

    mi u vrtiću nismo kvalificirane niti metodološki obučene za učenje slova i brojeva
    kod nas su to oblici koji podsjećaju na slova i brojeve
    da bi odgojitelj kvalitetno učio dijete programu pisanja slova i brojeva mora proči metodiku...a kada?
    evo ja sam sada pročitala članak u Slobodnoj Dalmaciji....prestrašno...

    ...........Najbolje bi bilo da ta predškola predstavlja takozvani nulti razred u kojem bi se djecu prvenstveno socijaliziralo, s njima crtalo i pjevalo, odnosno pripremalo ih se za prvi razred kao što se trenutač- no i radi u nekim ekstra kvalitetnim vrtićima...........
    evo samo ću kopirati mopj odgovor na ovaj članak...presmiješno mi je sve to skupa moram priznati....sve je u fazi "rekla, kazala, bi bi red, moglo bi se, trebalo bi...."
    Kako simpatično....dakle samo EKSTRA KVALITETNI VRTIĆI pripremaju djecu za polazak u školu, socijalizira ih se, s njima se crta i pjeva i samo odgojitelji koji rade u EKSTRA KVALITETNIM VRTIĆIMA pripremaju djecu za polazak u školu, socijaliziraju ih i s njima crtaju i pjevaju.... ccccccc..... da mi je samo znati po kojim se kriterijima određuje koji su to EKSTRA KVALITETNI a koji su to NEEKSTRA KVALITETNI VRTIĆi.... cccccc c kako bi naš odgojiteljski posao bio lagan kad bi samo socijalizirali djecu, crtali s njima i pjevali im.... milina božja.....bili bi to lumenić do lumenića cccccccc
    Last edited by brane; 28.10.2012 at 19:03.

  26. #76
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by LIMA View Post
    Ma nije se toga nitko "sjetio", to je već kompliciraniji misaoni proces (kod nas je ono - prepiši od drugih iako ne znaš kako i hoće li to šljakati).
    Lani sam imala zadatak za jedno predavanje proučiti knjigu "Što čini obrazovne sustave uspješnim" gdje se pokušava otkriti zašto je neki obrazovni sustav uspješan. Iako imaju ogromne razlike, zajedničko im je upravo to predškolsko obrazovanje koje ima za cilj što više ujednačiti sposobnosti učenika kada kreću u školu. Meni je ovo stanje kod nas katastrofa, dobiješ zajedno u razredu dijete koje nikad nije vidjelo olovku i dijete koje čita knjige. Po tome je meni to sasvim ok, iako se to mora malo pažljivije razraditi.

    Netko je spomenuo Finsku, ona je bila u vrhu u prošlom desetljeću. Sada su sam vrh uspjeha na međunarodnim testovima preuzele zemlje istočne Azije.
    Stručnjaci tvrde da ključ uspjeha nije kvaliteta škola nego rana stimulacija mozga i da je polazak u školu sa 7 godina jednostavo fizički prekasno razdoblje jer je vrijeme najintenzivnijeg razvoja sinapsi u mozgu tada već prošlo.
    Ja sam na istu stvar o ranoj stimulaciji mozga naišla u jednoj drugoj knjizi (Ellen Winner - Darovita djeca, mitovi i stvarnost). Baš je to isto pisalo i stavljena je ilustracija nedarovitog djeteta iz istočne Azije u dobi od 7 godina ako se dobro sjećam (neka grana u cvatu naslikana na njihov tradicionalni način) i za usporedbu drljotine kakve rade naši prosječni derani iste dobi. Neusporedivo! I mislim da je istina da su naša današnja djeca sve ljenija, da sve više sjede pred tv-om, da aktivno ne moraju tražiti zabavu jer zabava traži i nalazi njih dok oni pasivno sjede... Pa se ne treba čuditi ni lošoj motorici ni hiperaktivnosti. Previše toga smo sami priskrbili svojoj djeci, ne kao pojedinci, nego kao civilizacija, da ne velim kultura (ne sviđa mi se odabir te riječi na ovom mjestu).

    Inače -devetogodišnje školovanje samo po sebi ne mora biti loše, ali prijelaz na to mora biti paaaažljivo odabran, dugo unaprijed planiran i izveden kako treba. Za to treba i para i vjerujem da će se upravo na tome sve slomiti. Ne znam...

  27. #77
    Osoblje foruma BusyBee's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    7,214

    Default

    Quote Originally Posted by sirius View Post
    to znaći da će cijela jedna generacija djece biti izbačena iz vrtića i biti prebačena u školu ? Na par sati kao u prvom razredu ili manje? Ili će im biti organiziran cijelodnevni boravak i obroci? Tko će hendlati te šestogodišnjaki (ili peti pol godišnjake) i na koji način? Uh, uopće mi se ne sviđa ta ideja , čini mi se potpuno nemoguće to kvailtetno izvesti. (pri tome ne mislim na intelektulanu stranu, nego na kvalitetnu cijelodnevnu skrb u adekvatnim uvjetima).
    Potpisujem ovo. Nimalo mi se ne svidja.

  28. #78
    Osoblje foruma BusyBee's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    7,214

    Default

    Najnovija saznanja o razvoju mozga pokazuju da je mozak "otvoren" za izgradnju i usavrsavanje i u adolescenciji i da je tada najslicniji onom ranom razvojnom periodu kad su djeca u stanju nauciti sve i svasta, ako su dovoljno izlozena podrazajima.

  29. #79
    In love's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Ri
    Posts
    1,490

    Default

    E, sad...
    Naš A (rođen 2007) bi u Slo iduću jesen krenuo u prvi razred oš. Nije to nikakva predškola, nego baš škola. U 1.r imaju odgajateljicu i učiteljicu i program jim je sporiji nego tempo naših đaka. Naša L (rođena 2005)u 2.r čita i piše sva slova, u 2.r slovenske škole tek uče čitanje( moraju znati do 3r), tek uče zbrajanje i oduzimaje do 20 - naši su već na 100, da ne spominjem tablice množenja...i tako. sve jim je puno lakše i prilagođeno..ocjene su do sada počele tek u 4.r, od ove godine su uveli od 3.r jer se to neocjenjivanje nije baš pokazalo najboljim...ove godine su pokusno uveli i prvi strani jezik u 1.razred, prije su ga dobili tek u 4.r (ili trećem, neznam točno)... Torbe se ne nose doma, ostave se u školi... Unutar razreda su podijeljeni u nivoe po tome što i kako tko zna... u školu nesmiju sami, nego u pratnji odrasle osobe - punoljetne. Ja sam uvjerena da bi našoj L tamo bilo puno lakše nego ovdje...Razredi su prilagođeni kao igraonice, sjede po podu, itd...

    Ali u Slo kada se radila reforma se mijenjao cijeli sistem oš...prilagodili su se svi razredi, ne samo "predškola"... i to je trajalo 8g!!! a ne preko noči!!! Recimo - viši razredi isto tako rade u 2 nivoa - imaš teži i niži nivo znanja matematike, slovenskog, itd... Ma, ima toga još...

    U slo u školu kreću sva djeca rođena u kalendarskoj godini koja je na redu za školu (od 1.1 do 31.12)....

  30. #80
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,246

    Default

    zanima me kak onda u sloveniji rade ako u istom razredu imaju dva nivoa, ti nivoi su postojali kod nas pred nekih 13-18 godina, s time da je moja osnovna škola na Črnomercu imala visoki noivo, cijela, a jedna škola U Donjoj Dubravi niži nivo. Ali nivoe nisu mješali u istom razredu, osem ako je u zadnje vrijeme ( cca unatrag 10-12 godina) uveden prilagođen sistem samo za pojedince.

  31. #81
    In love's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Ri
    Posts
    1,490

    Default

    U nižim razredima se mora učiteljica puno više angažirati oko toga, ok, u prvom jih je dvoje, a kasnije je učiteljica sama pa je to malo naporno - dosta se žale učiteljice da je to jako naporno za njih.
    Ma, ti nivoi se čuju malo čudno ali su super. Jer - neka djeca dodju u 1.razred i znaju pisat i čitat, a opet druga nemaju pojma. I onda jih podijele jer glupo je raditi sa djecom koja već sve to zna sve ponovo -bude jim dosadno pa rade gluposti na nastavi; a ovako jih zaposle sa nećim drugim - naprednjim ali opet primernim za 1.razred...Ma, teško je to za opisati, zato i kažem da ne može reforma doći preko noći...moraju se pripremiti i učitelji i roditelji..a ne ovako.
    Naša učiteljica isto tako radi, već od prvog razreda (u HR školi) ali ona može - njih je u razredu samo 11...

  32. #82
    In love's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Ri
    Posts
    1,490

    Default

    Ako barem malo kužiš slovenski si možeš pogledati ovdje http://www.filternet.si/os/clanki-vi...ski-pouk/c.553 ok je objašnjeno za više razrede. Nije cijela nastava nivojska, samo dio sati...

  33. #83
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by In love View Post
    Ako barem malo kužiš slovenski si možeš pogledati ovdje http://www.filternet.si/os/clanki-vi...ski-pouk/c.553 ok je objašnjeno za više razrede. Nije cijela nastava nivojska, samo dio sati...
    Zvuči dobro...ali ima istine i u onoj tablici "za" i "proti". Čini mi se da bi mojoj djeci pasalo, ali to se ne zna dok ne probaš.

  34. #84
    Jurana's Avatar
    Join Date
    Dec 2011
    Location
    Šibenik
    Posts
    5,220

    Default

    Kaže Jovanović da će se odvijati u vrtićima, a možda i u školama.

  35. #85
    suncokret's Avatar
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1,089

    Default

    Quote Originally Posted by dorotea24 View Post
    Kada sam pročitala vijest bila sam užasno bijesna zbog načina na koji nam je ona prenešena. Pa jel mi nismo zaslužili da nam se kažu pune informacije? Gdje će se ta škola održavati, tko će to plaćati, kako će biti organizirano, tko će s tom djecom raditi? U mnogim školama, a niti u vrtićima nema dovoljno mjesta ni kadra za te egzibicije, druga stvar, to se ne bi trebalo plaćati, a ako bi se financiralo iz gradskog proračuna moramo biti svjesni da to neće svi moći isfinancirati, dakle valjda bi taj teret morao pasti na državu ili? Tko je napravio detaljan plan i projekat svega toga? Ma mislim, meni pada milijardu pitanja i zavrzlama napamet, a ministar bljucne neku poluinformaciju kao da se razgovara s nekom bakom na pijaci. E takvim nas oni očito doživljavaju, evo vam marvo čisto da znate od jeseni će se nešto novo događati.
    ovo si super napisala!
    ma, skoči mi tlak čim vidim vrlog nam ministra.

  36. #86
    Zuska's Avatar
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    terra magica
    Posts
    4,092

    Default

    Ajme, nine me upravo sjetila vrtićkih dana, pranja zubiju, malih ručnika, a svaki je imao svoju vješalicu sa znakom Zar toga danas nema?

    Evo malo o finskom obrazovnom sustavu:
    http://www.seebiz.eu/finski-obrazovn...atan/ar-33733/

  37. #87
    Zuska's Avatar
    Join Date
    Jul 2012
    Location
    terra magica
    Posts
    4,092

    Default

    A evo što sami nastavnici misle o devetogodišnjoj školi, forum je s www.nastavnici.org
    linko na topic:
    http://obrazovanje.freeforums.org/vi...t=&view=unread

  38. #88
    klaudija's Avatar
    Join Date
    Feb 2008
    Posts
    1,294

    Default

    nisam čitala sve na temu, ali sam sad slušala vijesti i pobjesnila.. gospođa nemam pojma koja reče kako se predškola prebacuje iz vrtića u školu između ostalog jer nema odgajateljskog kadra.. strašno, odgajateljica na burzi koliko te volja, za njih barem 15 znam da su sad u rujnu diplomirale i kume i mole po vrtićima da bi odradile staž za 1600 ili 0 kn mjesečno.. ma može ih bit sram sve skupa..

  39. #89
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,293

    Default

    Quote Originally Posted by Zuska View Post
    A evo što sami nastavnici misle o devetogodišnjoj školi, forum je s www.nastavnici.org
    linko na topic:
    http://obrazovanje.freeforums.org/vi...t=&view=unread
    Baš dobro štivo. Razumno pišu nastavnici.
    Danas je u Dnevniku rečeno da će predškola biti u vrtićima gdje ima mjesta, a gdje ih nema, u školama. Da, djetetu je baš svejedno da li je u vrtiću ili u školi. Valjda će netko mjerodavan postaviti pravo pitanje na pravom mjestu.

  40. #90
    LIMA's Avatar
    Join Date
    Jan 2007
    Location
    Slavonija
    Posts
    997

    Default

    Quote Originally Posted by suncokret View Post
    ma, skoči mi tlak čim vidim vrlog nam ministra.
    XXX

    Neću zaboraviti njegovu rečenicu: "Bio sam najbolji učenik, bio sam najbolji student, a bit ću i najbolji ministar kojega je Hrvatska ikada imala" .

    Mislim da najveći motiv za ovo nije boljitak škole i napredak djece već pokušaj ministra da malo kamuflira trenutnu nepopularnost među prosvjetarima.

    U tome bi moglo biti puno pozitivnih stvari, moglo bi se to jako lijepo osmisliti da se rastereti (trenutno pretrpani) 1. razred. Naime, oni su uvođenjem HNOS-a "rasteretili" djecu tako što su im izbacili 1 sat HJ i 1 sat MAT tjedno. A nisu izbacili četvrtinu abecede iz programa . Tako da vam se 1. razred svodi doslovno na trčanje kroz obradu slova, nemamo puno vremena za neke stvari koje ja osobno preferiram - sjesti na pod, slušati priče, crtati, modelirati, slušati glazbu, učiti se komunicirati, saslušati drugoga... a sve u opuštenoj atmosferi.

    No, dosadašnja praksa uvođenja novotarija (HNOS,NOK,kurikul...) je i više nego porazna. Prvo se skupe "stručnjaci", kao nešto osmisle, poberu lovu, onda to dođe u praksu, vidi se da to baš i nije tako kako su oni zamislili i kreće se ispočetka s nečim novim. A mi ostajemo pogubljeni.

    Moj zaključak nakon svega pročitanog: čini mi se da naš ministar siiiilno želi u svom životopisu "ministar koji je uveo devetogodišnje školovanje".

    Zuska je stavila članak o finskom obrazovnom sustavu. (Novinar se baš i nije "požurio" da napiše članak jer je ovo iz analize obrazovnih sustava, a staro je nekoliko godina )
    Finski model je odličan. Samo, mi ne možemo kopirati finski model iz jednostavnog razloga. Mi nismo Finci. Mi ne razmišljamo kao Finci. Kod nas obrazovanje nije na takvoj cijeni općenito u društvu. Mi ne možemo zamisliti situaciju da imamo svi približne paće, a ipak cijenimo obrazovane ljude, bez obzira što nisu bezobrazno bogati. Kod nas se cijeni samo onaj tko više zarađuje.
    Naš ministar nije uzeo podatak da je u Finskoj učiteljsko zvanje jedno od najcjenjenijih. I pokušao TO popraviti.

  41. #91
    ms. ivy's Avatar
    Join Date
    Dec 2003
    Posts
    12,890

    Default

    http://danas.net.hr/hrvatska/kako-ce...kolski-program

    bojim se kako će to izgledati u "školama i drugim javnim ustanovama" koje nisu opremljene za boravak tako male djece.

    bojim se kako će utrpati dodatnu djecu u ionako pretrpane vrtiće.

    bojim se kako će se ostvarivati trosatni program u grupama od 30+ djece, pri čemu više od polovice nisu predškolci.

    ne piše ni tko će provoditi program.

    kako će se stvoriti uvjeti za provođenje ovoga?

  42. #92
    ambrosia's Avatar
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Zaprešić
    Posts
    259

    Default

    cijeli školski sustav nije prilagođen djeci i njihovoj starosti i potrebama - nego nekome (ne znam kome)....nažalost djeca od prvog razreda trče kroz abecedu - a ta trka se nastavlja tokom cijelog školovanja - da bi na kraju dobili mlade ljude - koji nisu naučili UČITI! Naučili su bubati gomilu podataka na pamet....
    treba reformirati cijeli sustav od vrtića, preko škole do fakulteta - pa bismo možda jednog dana mogli postati finci...

  43. #93

    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Zagreb
    Posts
    1,139

    Default

    evo vijesti:
    http://www.jutarnji.hr/predskola-od-...vrtic/1063755/

    znači, bit će u vrtićima, predškolu održavaju odgajatelji.

  44. #94
    ambrosia's Avatar
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Zaprešić
    Posts
    259

    Default

    Quote Originally Posted by la_mama View Post
    evo vijesti:
    http://www.jutarnji.hr/predskola-od-...vrtic/1063755/

    znači, bit će u vrtićima, predškolu održavaju odgajatelji.
    znači nije šija nego je vrat...

  45. #95
    ambrosia's Avatar
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Zaprešić
    Posts
    259

    Default

    zgodno je ovo proičitati - "tek 60% djece ide u vrtić" - a ljudi se slomili da upišu djecu u vrtić - pa nema mjesta...da ima za 100% djece - išao bi vjerojatno veći postotak

  46. #96
    Lucija Ellen's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Posts
    3,476

    Default

    Lima, u sridu!

  47. #97
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,097

    Default

    što se tiče ovoga
    http://www.jutarnji.hr/predskola-od-jeseni-obavezna--besplatna-samo-za-djecu-koja-nisu-isla-u-vrtic/106375

    Ministar kaže da toliki veliki broj odgoda kazuje da nešto nije u redu s prepremom djece za školu. Odlično. Hoće li u tim vrtićima zaposliti jednog ekstra logopeda po skupini koji će detektirati probleme (jer odgojiteljice nisu za to osposobljene!) i raditi s djecom koja imaju problema s grafomotorikom, analizom, sintezom, hoće li detektirati ADD i ADHD djecu, darovite, djecu s drugim teškoćama (jer je takvima uglavnom najteže u 1.r., kao i njihovim učiteljicama!) ili će se ti isti roditelji naći u čudu kad se u školi jave problemi o kojima nisu imali pojma, a još će u veću nesvijest pasti kad shvate da se na tretmane kod HZZO stručnjaka čeka po godinu-dvije. Ne zaboravimo da nisu svi roditelji stručnjaci koji mogu pravovremeno reagirati.
    Znamo dobro da u mnogim vrtićima logopeda nema, a ako ih i ima, rade uglavnom nešto sitno s djecom čiji se problemi inače vide iz aviona, a samo su njihovim roditeljima nevidljivi (takvo sam ja objašnjenje dobila).

  48. #98
    superx's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    zagreb
    Posts
    1,395

    Default

    e a da mi je znati kako će moj mali imati predškolu u fuj puj mješovitoj grupi od samo 4 školarca, a ostalo 4-godišnjaci, kako da ne. neka imaju pripremu dapaće, neka se onu djecu koja doma možda nemaju adekvatnu porršku i okolinu pripremi na to što ih očekuje, neka se roditeljima skreće pažnja na ono u čemu oni kiksaju. Ali odgajatelj sa 28 upisanih nema šanse da to odradi.
    Također rečeno je da oni koji su do sada idli u vrtić i dalje plačaju pinu cijenu i da je program integriran u onaj 10-satni. Naš engleski je isto integriran,ali oni počinju nekada tek u 15:30 raditi i onda ja moram dolaziti ponovno jer ga ne želim izvlačiti.

  49. #99
    superx's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    zagreb
    Posts
    1,395

    Default

    i ako je obvezno 9-godišnje obrazovanje, zašto zadnja godina vrtića nije besplatna??

  50. #100
    brane's Avatar
    Join Date
    Nov 2003
    Posts
    1,315

    Default

    čitam vas...odgovaram na pusta pitanja zbunjenih roditelja koje svakodnevno susrećem i svi smo na istom...ovo je jedan ogroman KUPUS s jako puno LISTOVA....dok se dođe do korjena trebat će puno listova otkinuti...dakle...dok se dođe do adekvatno i kvalitetnog rješenja vladat će jedan ogroman kaos....

    u mojoj radnoj organizaciji fantastično funkcionira mala škola, odlično je sve to organizirano....a mi odgojitelji u redovnim programima nastojimo u suradnji s učiteljima na najbolji mogući način pripremiti djecu za školu...

    samo još uvijek je tu jedan ogroman raskorak u mogućnostima i zahtjevima....

    odgojitelji nisu educirani za naučiti dijete čitanju i pisanju - kod nas su grafomotoričke vježbice i vježbe za početno čitanje i pisanje

    problem je što neki učitelji očekuju da djeca znaju čitati (po mogućnosti bez slovkanja i slogovanja) i pisati (idealno je kad znaju i mala i velika slova....ali bože moj aj bar nek znaju velika) .... informacije lete od roditelja do roditelja i onda se desi da se u vrtićima sav rad s djetetom svede na "radnu listu" ako dijete nije perfektno napravilo svaki zadatak teta nije odradila posao kako treba i nićemu ga ne uči...sav naš rad se gleda kroz tu radnu listu i ništa drugo....tužno....

    čitam i pratim sve zajedno s vama i iskreno se nadam da će do sljedeće godine bar neke stvari postati jasnije i bistrije....samo da se ne desi da se ide eksperimentirati pa da djeca ispaštaju....... uh...sretno nam svima.....

Page 2 of 6 FirstFirst 1234 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •