Results 1 to 20 of 20

Thread: Ne zeli čitati

  1. #1
    BP's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Rijeka
    Posts
    863

    Default Ne zeli čitati

    Evo ovako, moj prvasic zna sva slova ( i velike i mala, i recimo da solidno pise) ali jednostavno se opire i ne zeli citati, tj cita samo slovo po slovo i nikako da pocne spajati bar po dva.
    Osim toga, svaki put kad vjezbamo nastane "cirkus", opire se i ne zeli nikako.
    Imate kakav savijet?

  2. #2
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Probaj mu to predočiti kao igru.... čitanje slogova.

    Evo tu ćeš naći kojekakve ideje: http://www.antonija-horvatek.from.hr..._i_pisanje.htm

    Postoje i slogovnice (slično kao slovarice, ali sa slogovima) i ima dosta djece kojima ta metoda učenja čitanja bolje odgovara.

  3. #3
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Upute za skidanje materijala sa stranice Antonije Horvatek - kad klikneš na narančasti link, skinut će ti se materijal u zip formatu u kućicu "Downloads" i tada ga možeš raspakirati i koristiti. Dobru zabavu!

    P.S. Gdje li je ovo bilo kad je mom mlađem sinu trebalo???

  4. #4
    Beti3's Avatar
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Kvarner
    Posts
    12,293

    Default

    Quote Originally Posted by BP View Post
    Evo ovako, moj prvasic zna sva slova ( i velike i mala, i recimo da solidno pise) ali jednostavno se opire i ne zeli citati, tj cita samo slovo po slovo i nikako da pocne spajati bar po dva.
    Osim toga, svaki put kad vjezbamo nastane "cirkus", opire se i ne zeli nikako.
    Imate kakav savijet?
    BP, a da li on može spajati slova? Da li uopće čuje da se slog ili riječ sastoji od slova? Mnogima to klikne tek u drugom polugodištu. Vježba će puno pomoći, ali dok on ne čuje da je M-O-R-E, more, ništa od čitanja.

    Pitaj ga koje je prvo slovo neke lagane riječi, npr. bus, iva, juha, čaj...i koje je zadnje slovo. Ako čuje, onda je OK, a ako ne, tada vježba i vježba, dok ne klikne.

    Bio je lani cijeli topik o tome.

  5. #5
    trampolina's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    ...na putu...
    Posts
    2,329

    Default

    E. je predškolac, i uveli smo tajni jezik da nas H. ne razumije
    Slovkamo čitave rečenice, nekad se zbuni ali uglavnom dobro sriče (jel se to tako kaže?)

    Kroz tu našu igru vidim da je i H. skužio koncept pa nam provaljuje planove. T. još uvijek, hvalabogu, samo sisa

  6. #6
    maxi's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Brussels
    Posts
    2,040

    Default

    I H nije imala uopce zelju citati! Uzalud smo birali nesto lijepo i primjereno u knjiznici, doma sve slikovnice koje voli stoje i ne sjeti se ni pogledati ih.
    Do prekjucer!!! Klik u glavi je bio u sekundi kad je shvatila povezivanje slogova i uspjela rijeci procitati u komadu. Jasno da joj je bilo dosadno slovkati u sebi pa na glas reci. Eto dijete voli citati i jucer nam je citala cijelo popodne! Uziva! Postala je sretni prvasic!
    L voli citati i njoj nije trebala pomoc
    Last edited by maxi; 07.11.2012 at 08:26.

  7. #7
    Osoblje foruma spajalica's Avatar
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    selo
    Posts
    14,789

    Default

    do prije tjedan dva ni BC nije ni pokusavao sam citati, nije mu to bilo nimalo bitno, no uciteljica mu je rekla da bi trebao malo vise vjezbati, pa sad samo ide i cita u prolazu, sinoc je procitao jednu stranicu iz knjige (nije slikovnica nego neka knjiga) koju je dohvatio.
    malo je sad naporno dok se vozim samo cita u prolazu i pita da li sam dobro pocitao, tesko mu mogu objasniti da ja vozim i da ne gledam sve sto on gleda :LOL:
    i u nasem slucaju je kao i kod maxi ptrebao je taj klik ili poticaj. niti u jednom ja nisam sudjelovala, tako da pametni savjet bas i nemam.
    Last edited by spajalica; 07.11.2012 at 08:47.

  8. #8
    BP's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Rijeka
    Posts
    863

    Default

    Quote Originally Posted by spajalica View Post
    do prije tjedan dva ni BC nije ni pokusavao sam citati, nije mu to bilo nimalo bitno, no uciteljica mu je rekla da bi trebao malo vise vjezbati, pa sad samo ide i cita u prolazu, sinoc je procitao jednu stranicu iz knjige (nije slikovnica nego neka knjiga) koju je dohvatio.
    malo je sad naporno dok se vozim samo cita u prolazu i pita da li sam dobro pocitao, tesko mu mogu objasniti da ja vozim i da ne gledam sve sto on gleda :LOL:
    i u nasem slucaju je kao i kod maxi ptrebao je taj klik ili poticaj. niti u jednom ja nisam sudjelovala, tako da pametni savjet bas i nemam.
    ovo je super, Peterlin HVALA!

  9. #9
    BP's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Rijeka
    Posts
    863

    Default

    krivo sam citirala sorry, ovaj Link sto je dala Peterlin mi se cini super...valjda cemo uspjeti sto napraviti

  10. #10
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by BP View Post
    krivo sam citirala sorry, ovaj Link sto je dala Peterlin mi se cini super...valjda cemo uspjeti sto napraviti
    Ima još toga - vidi ako se tvom djetetu sviđaju ovi predlošci za globalno čitanje:

    http://zlatna-djeca.blogspot.com/201...nastavnih.html

    Bitno je da bude zabavno. Moj stariji nije htio raditi logopedske vježbe iz bilježnice, pa sam mu sve prebacila na računalo i tako je naučio čitati (i raditi na računalu, he he he).

    Ako i tvoje dijete voli raditi na računalu, prebaci mu nešto od tog materijala (baš iz njegove čitanke) u power point ili word i napravite si "vlastitu slikovnicu" ili si napravite kartice s riječima koje treba prepoznati.

    (Offt. mene ovo tako veseli da bih s guštom smišljala razne načine za učenje čitanja i zabavljala se s djecom... ponekad mi se čini da sam mogla drugačije odabrati struku, ali ne treba biti nezahvalan, dobro je ako i ovako uspijem nekome dati ideju kako da si pomogne... )

  11. #11
    jelena.O's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    ZAGREB-ŠPANSKO
    Posts
    35,242

    Default

    Quote Originally Posted by BP View Post
    krivo sam citirala sorry, ovaj Link sto je dala Peterlin mi se cini super...valjda cemo uspjeti sto napraviti
    samo detetu objasni neke riječi prije nek počne recimo Fićo

  12. #12
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Sjetila sam se još nečega za računalo - Sebran (besplatni program za učenje slova i brojeva, dostupan i na hrvatskom jeziku): http://www.wartoft.nu/software/sebran/

  13. #13
    Storma's Avatar
    Join Date
    May 2005
    Location
    Zagreb, Vidovec
    Posts
    4,583

    Default

    imaju primjere u citanci, kako citati rijeci tj spajati slogove.
    Anita je znala manje vise sva slova, pa su ona i njena prijateljica mogle procitati citavu trakavicu, slovo po slovo, no nisu shvacale rijec (npr. markuševec). Onda su pcoeli uciti rastavljanje rijeci na slogove, odnosno spajanje/prepoznavanje slogova. neko vrijeme su to vjezbali, i samo im je "sjelo". nekima nije, to su oni koji "pruzaju otpor", zato jer u stvari nisu shvatili. aAnita je imala pokoje cviljenje kako ona ne zna citati, i to je tesko, a jas am joj tumacila da ona u stvari ZNA citati, jer zna slova, i zna izgovarati rijeci, samo to jos nije povezala. pa sam joj obasnjavala na primjeru mama - MA-MA, tata TA-TA, i slicno, i onda je jednog dana samo "sjelo". I sad cita trakavice lol. Mi imamo poamlo obrnut problem, ne procita do kraja nego pogada rijeci, pf.
    preporucila bih vjezbanje/citanje prema onome u citanci, jer ce najbolje povezati sa gradivom koje su radili.

  14. #14
    BP's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Rijeka
    Posts
    863

    Default

    ma ja ne znam sto da kazem
    meni se cini da kao da uopce nema pamcenja (znam da to zvuci glupo) ali ne znam kako drugacije objasniti problem.
    Sad kako vjezbamo citanje, on brze cita ali opet slovo po slovo, cujem ja njega kako on u sebi slovka pa onda ispali rijec...
    npr ako je u recenici bila neka rijec dva puta i ako se prvi put namuci da je procita, on je uopce ne zapamti (izgled ili sto vec) nego se opet cudi i muci ispocetka

  15. #15
    BP's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Rijeka
    Posts
    863

    Default

    Quote Originally Posted by Peterlin View Post
    Ima još toga - vidi ako se tvom djetetu sviđaju ovi predlošci za globalno čitanje:

    http://zlatna-djeca.blogspot.com/201...nastavnih.html

    Bitno je da bude zabavno. Moj stariji nije htio raditi logopedske vježbe iz bilježnice, pa sam mu sve prebacila na računalo i tako je naučio čitati (i raditi na računalu, he he he).

    Ako i tvoje dijete voli raditi na računalu, prebaci mu nešto od tog materijala (baš iz njegove čitanke) u power point ili word i napravite si "vlastitu slikovnicu" ili si napravite kartice s riječima koje treba prepoznati.

    (Offt. mene ovo tako veseli da bih s guštom smišljala razne načine za učenje čitanja i zabavljala se s djecom... ponekad mi se čini da sam mogla drugačije odabrati struku, ali ne treba biti nezahvalan, dobro je ako i ovako uspijem nekome dati ideju kako da si pomogne... )


    Peterlin ja uopce nemam pedagoskih sposobnosti ama nimalo, tako da u sebi "kuham" kad vidim kako traljavo ide

  16. #16
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by BP View Post
    ma ja ne znam sto da kazem
    meni se cini da kao da uopce nema pamcenja (znam da to zvuci glupo) ali ne znam kako drugacije objasniti problem.
    Sad kako vjezbamo citanje, on brze cita ali opet slovo po slovo, cujem ja njega kako on u sebi slovka pa onda ispali rijec...
    npr ako je u recenici bila neka rijec dva puta i ako se prvi put namuci da je procita, on je uopce ne zapamti (izgled ili sto vec) nego se opet cudi i muci ispocetka
    Cuj, na tvom mjestu ja bih se s djetetom uputila logopedu. Ako se odlucis na to, svakako napomeni ovo boldano sto si zapazila. Problem s kratkotrajnim pamcenjem (ako je lose, tj. ovako kako opisujes) moze stvarno biti podloga za nemogucnost spajanja slova. To je jedan od elemenata disleksije, ali ne brini - rano je za takvu dijagnozu (obicno se ne postavlja prije treceg razreda) i sve se to jos stigne odraditi. Neka djeca spontano nauce citati, drugima treba malo poticaja. Mozda bi trebala porazgovarati s uciteljicom prije logopeda, cisto da vidis sto misli i da li se njena zapazanja slazu s tvojima. Logoped je cesto dostupan i u skoli, kao clan strucne sluzbe ili vanjski suradnik.

    Logoped ce ti provjeriti je li sve u redu s djetetovom kratkotrajnom memorijom (nisam tak pametna ni upucena - citam iz nalaza svoga sina). Ako je kratkotrajno pamcenje prekratko, dijete ne moze spajati slova. Od logopeda ces dobiti savjet i vjezbe koje se mogu raditi s djetetom da se to poboljsa.

    Uzmi iz knjiznice knjigu "Igrom do citanja" http://www.superknjizara.hr/index.ph...jiga=100011468 Unutra ima gomila primjera kako se djetetu razvijaju predcitalacke vjestine. Ima i drugih knjiga iste autorice, na pamet mi pada Kad kraljevna pise kraljevicu.

    Ima jos literature, ako te zanima mogu napisati, ali ne bih sirila pricu. Odlicno si zapazila u cemu je problem, ali to ne mora i ostati problem.

    Razmisljam sto bi bilo zgodno za vjezbanje memorije - igra memory sa slicicama, pa onda sa slovima, pa onda sa slogovima... Dobru zabavu i nemoj previse brinuti, sve se to stigne popraviti. Ne ucimo svi citati na isti nacin. Svakom djetetu treba "pronaci kljuc".

  17. #17
    Osoblje foruma čokolada's Avatar
    Join Date
    Apr 2004
    Location
    Zagreb
    Posts
    13,094

    Default

    BP, Peterlin je u pravu, loše čitanje zaista često ima podlogu u lošoj kratkotrajnoj memoriji (što je osnova poremećaja pažnje). Obrati pažnju kako će se stvari razvijati kod matematike, osobito kod zadataka riječima koji u sebi sadrže 2 ili 3 radnje.
    Takva djeca loše pamte nizove brojeva ili riječi (napr.ponovi niz: 3, 7, 2, 9, 5, 1, 6, ili nanižeš 5-6 riječi pa tražiš da ti ih ponovi).
    Ima to i svojih prednosti - svaki dan im možeš za vježbu dati iste matem.zadatke jer oni neće primijetiti da su isti (zvuči crnohumorno, ali je tako).
    Vidjet ćeš, kako šk.god. bude odmicala tako ćeš ga trebati naučiti trikovima kako da si sam pomogne. Glupo mi je sad pisati o matematici, ako mu je trenutno problem čitanje, ali me sjeti ako vam bude trebalo.
    S čitanjem moraš biti strpljiva, ove vježbice na stranici A. Horvatek su izvrsne, probajte svakako!
    Probajte i pjevati po slogovima, slijevati - dakle otpjevati cijelu riječ kao da si pustila usporenu snimku.

  18. #18
    BP's Avatar
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Rijeka
    Posts
    863

    Default

    thanks Peterlin, Cokolada
    Ipak je znaci to, mene naprosto bilo sram napisati
    Kod matematike ista stvar. On jednostavno ne moze zapamtiti da je 2+2=4 nego svaki put ide iznova brojati prste
    jucer smo morali pisati niz 543 543 i to je islo i onda je nakon 3eg pokusaja pogrijesio

  19. #19
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Quote Originally Posted by BP View Post
    thanks Peterlin, Cokolada
    Ipak je znaci to, mene naprosto bilo sram napisati
    Kod matematike ista stvar. On jednostavno ne moze zapamtiti da je 2+2=4 nego svaki put ide iznova brojati prste
    jucer smo morali pisati niz 543 543 i to je islo i onda je nakon 3eg pokusaja pogrijesio
    Ne brini, to je rješivo. Čokolada ti je rekla - s takvim djetetom treba razraditi načine kako da sam sebi pomogne. Teško mi je napamet govoriti, to je najbolje rješavati s logopedom i učiteljem jer za svako pojedino dijete treba razraditi način učenja koji paše baš njemu, ovisno što mu ide bolje, a što zapinje.

    Možda ćeš trebati raditi malo više s njim doma, svakako je dobro i da učitelj to ima u vidu i prilagodi mu metode, ali ide to.

  20. #20
    Peterlin's Avatar
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Zg
    Posts
    33,003

    Default

    Samo da dopunim trenutnim događanjem - moj petaš sada slaže knjige, pjeni se na brata i traži da mu ovaj čita raspored (što ne dozvoljavamo - svatko mora knjige složiti samostalno).

    Znam ja u čemu je problem - nema ba teorije da ovaj zapamti koje sve predmete treba strpati u torbu. Nema šanse! Dresiram ga da slaže predmet po predmet, jer kad pokušava zapamtiti dva ili više, to redovito ispada loše.

    Bila danas na informacijama - sve ok, same četvorke i petice, ali ove sitne praktične stvari me koji put dovode do ludila... Ne zato što ne može konkretno zapamtiti ušljivi raspored, nego zato jer ne bi poslušao što mu govorim već godinama, taman sjekire padale...

    (Kaj me još čeka u pubertetu??? Da se razumijemo, nije uvijek tako, ali u situacijama stresa i umora redovito je...)

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •