Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje
Pokazuje rezultate 1 do 50 od 97

Tema: evolucija vs. kreacionizam

Hybrid View

prethodna poruka prethodna poruka   sljedeća poruka sljedeća poruka
  1. #1
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno evolucija vs. kreacionizam

    Kao friškog roditelja školarke zanima me kako su u školama pomirene evolucija i kreacionizam? Možda to postoji u nekom kurikulumu ali me zanima iz iskustva.
    Kako te male glavice koje su ionako bombardirane sa puno informacija procesiraju ove dvije oprečne teorije?

    Upozoravam unaprijed da imam admin ovlasti i ne libim ih se upotrijebiti pa vas molim da se držite teme

  2. #2
    Cubana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Lokacija
    East end
    Postovi
    6,747

    Početno

    Kod nas djed mraz nosi poklone pod bor jer isus ima vaznijeg posla i delegirao je to djedu mrazu.
    Tako sam i djeci objasnila da je Bog stvorio zemlju I ljude, ali da je to traaaajalo. Pa prvo zvijezde I planete, zivot u moru, dinosauri...
    Pa tek onda ljudi.
    Adam I eva su samo pricica.
    Sad, kako je to u skoli, stvarno ne znam.

  3. #3
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Gdje? U Hrvatskoj? U RH postoji kreaconizam u nitijednom predmetu. To je bible belt u Americi. Ovdje ima vrlo malo protestanata te struje, uglavnom doseljenih amerikanaca, može ih prebrojati na prste... Što o kreacionizmu misli KC smo već pisali zilion puta, ne stignem sad kopati, a i te teme su uglavnom zaključane
    Posljednje uređivanje od pikula : 06.12.2012. at 10:34

  4. #4
    seni avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Postovi
    7,511

    Početno

    dedi, ja pretpostavljam da se u svim javnim skolama (a ovdje i privatnim sa pravom javnosti (to znaci - privatna skole koja ti se priznaje kao edukacija)) imaju isti kurikulum u kojem je teorija evolucije sastavni dio programa.
    kako to ucitelji vjeronauka djeci objasnjavaju ne znam.
    ovdje, to zapravo rjesavaju tako, odnosno objasnjavaju to tako da teoriju evolucije priznaju, ali kazu, da iza nje postoji neka visa sila- bog, koja ju je pokrenula.
    sto roditelji djeci doma objasnjavaju, jne bih znala reci.

  5. #5
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

  6. #6
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    kome? školskoj djeci? ili meni?

  7. #7
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    dijete u knjizi iz vjeronauka crta adama i evu koji su bili prvi ljudi koje je stvorio Bog. adama od blata a evu od adamovog rebra. to su informacije s kojima dolazi iz škole.
    evolucija se pretpostavljam uči kasnije.
    ne želim raspravu o tome što o tome govori KC ili što vi govorite djeci doma, zanima me kako je to posloženo u školi.
    meni sa strane izgleda ovo jednako kao da se dijete na jednom predmetu uči da je 2 i 2 jednako 4 a da se na drugom uči da je 22 i onda da dijete ovisno o prigodnom predmetu mora prilagoditi svoj odgovor.
    sjećam se svog djetinjstva i stvari koje sam učio u školi su za mene bile apsolutne istine koje sam nekritički prihvaćao. uglavnom.

  8. #8

    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Postovi
    3,461

    Početno

    Citiraj daddycool prvotno napisa Vidi poruku
    sjećam se svog djetinjstva i stvari koje sam učio u školi su za mene bile apsolutne istine koje sam nekritički prihvaćao. uglavnom.
    aaaa, jadničak, šta ćeš, to smo ti mi iz vremena jednoumlja, pioniri maleni

    današnja su djeca pametnija. Možda se ne bi trebao toliko time zamarati , oni te vrlo brzo upitaju - e, mama, tata, je li to bilo ovako ili onako, nije to jedina priča koju čuju, gledaju oni i crtiće i filmove o dinosaurima, praljudima, idu u muzej krapinskom pračovjeku u 4. razredu, a tamo govore i o postanku svijeta, o razvoju praljudi više uče u 5. razredu).
    Već su na sve moguće bajke ionako navikli u djetinjstvu, nije to njima baš tolika zbrčka u glavi koliko možda izgleda na prvu.
    Mislim da će (do punoljetnosti) ionako misliti ono što im roditelji misle.

    Da je to bar jedina kontradiktorna stvar u školi. Što reći iz jedne tako egzaktne znanosti kao što je matematika, kad zadatak glasi - Odredi koja je najbliža desetica slijedećem broju?
    Pa navode- broju 23? logično, broj 20, pa 46, naravno, 50, no ekipi to nije dovoljno pa zadaje i 25 i 55 i neko me, ne znam kojom logikom, da me ubiješ, uvjerava da je 55 bliži broju 60 nego broju 50.
    Ma moj me

  9. #9
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj Nena-Jabuka prvotno napisa Vidi poruku
    aaaa, jadničak, šta ćeš, to smo ti mi iz vremena jednoumlja, pioniri maleni

    današnja su djeca pametnija. Možda se ne bi trebao toliko time zamarati , oni te vrlo brzo upitaju - e, mama, tata, je li to bilo ovako ili onako, nije to jedina priča koju čuju, gledaju oni i crtiće i filmove o dinosaurima, praljudima, idu u muzej krapinskom pračovjeku u 4. razredu, a tamo govore i o postanku svijeta, o razvoju praljudi više uče u 5. razredu).
    Već su na sve moguće bajke ionako navikli u djetinjstvu, nije to njima baš tolika zbrčka u glavi koliko možda izgleda na prvu.
    Mislim da će (do punoljetnosti) ionako misliti ono što im roditelji misle.

    Da je to bar jedina kontradiktorna stvar u školi.
    ja se s ovim slažem. i s emsinom podjelom života

    a kao primjere kontradiktornosti, ne bih tu spomenula baš matematiku.
    al zato povijest...
    tu imaš homeskulinga kolko ćeš

  10. #10
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj daddycool prvotno napisa Vidi poruku
    ok
    znači ukoliko moje dijete shvaća cijelu priču doslovno onda je ili ona krivo shvatila ili vjeroučiteljica ne radi dobro svoj posao?
    Ima boljih i lošijih(vjero)učitelja- više puta sam se osvjedočila da se ne upuštaju u neka objašnjenja jer potcjenjuju dječje mogućnosti shvaćanja. S druge strane, mala djeca su sklona shvaćati priču doslovno, pa se to poslije nadograđuje. MIslim da malo kućne nadogradnje nije na odmet, kao i s drugim predmetima, uostalom. Sama Biblija daje na par mjesta slikovito tumačenje relativnosti vremena, pa se time može objasniti famoznih "sedam dana". Kaže se da je Bogu 1000 godina kao jedan dan, a jedan dan kao 1000 godina, pri čemu se ne radi doslovno o 1000 godina nego o punini vremena. Malo većem djetetu može se objasniti da je vrijeme ljudska kategorija - eto tu i Einstein podržava Bibliju.

    Citiraj cvijeta73 prvotno napisa Vidi poruku
    al zato povijest...
    tu imaš homeskulinga kolko ćeš
    Di me nađe? Da samo znaš koliko puta je moje starije, kritično i lajavo dijete u školi krenulo: Ne, učiteljice, moja mama je rekla...

  11. #11
    pomikaki avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2007
    Postovi
    8,507

    Početno

    Citiraj daddycool prvotno napisa Vidi poruku
    sjećam se svog djetinjstva i stvari koje sam učio u školi su za mene bile apsolutne istine koje sam nekritički prihvaćao. uglavnom.
    ja se sjećam da se moji roditelji nisu nikako slagali s tadašnjim školskim programom odnosno s onim što bi mi klinci prenosili iz škole ili donosili ispisano u bilježnicama
    to što sam čula različite tvrdnje mislim da mi je samo koristilo
    brzo sam shvatila da nema apsolutnih istina, po mom mišljenju svakome je bolje da to što prije spozna

    moje dijete još ne ide u školu ali se susreće s različitim vjerovanjima, čim smo došli do nekih škakljivih pitanja bila sam spremna objasniti da neki ljudi vjeruju da jedno a drugi drugo, ali da pravu istinu malo tko zna
    O postanku svijeta i čovjeka također se još raspravlja, ako kreacionizam ni ne računamo. Zašto to ne bi rekli djeci?

    Što se tiče odsijecanja glave, ne znam što bih rekla. Sjećam se i da sam u toj dobi mogla pročitati razne krvave priče (mitove, bajke) a da me ne bi toliko dirale. Kao što djeca ne reagiraju na krvave detalje u bajkama. Ipak, učili smo o mučenjima narodnih heroja i konclogorima i to bi nas diralo - jer je bilo ispričano s namjerom i na takav način da nas dirne. Dakle hoće li tvoje dijete imati neke negativne posljedice od tih priča ovisi o karakteru tvog djeteta i o načinu na koji im vjeroučiteljica predstavlja te dijelove priče.

    Mislim dakle da tvoje dijete (najvjerojatnije) neće imati noćne more niti će biti previše zbunjeno ako joj objasniš da možda vjeroučiteljica nije uvijek u pravu, kao što ni ti nisi uvijek u pravu.

    To ipak ne znači da ne trebaš reagirati ako misliš da su neki sadržaji neprimjereni, niti da smatram da je uredu što se vjeronauk održava u školi.

  12. #12
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    Citiraj pomikaki prvotno napisa Vidi poruku
    , kao što ni ti nisi uvijek u pravu.

    .
    vid ove relativističke pomikaki
    ja sam npr uvijek u pravu

  13. #13
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Citiraj pomikaki prvotno napisa Vidi poruku
    ja se sjećam da se moji roditelji nisu nikako slagali s tadašnjim školskim programom odnosno s onim što bi mi klinci prenosili iz škole ili donosili ispisano u bilježnicama
    to što sam čula različite tvrdnje mislim da mi je samo koristilo
    brzo sam shvatila da nema apsolutnih istina, po mom mišljenju svakome je bolje da to što prije spozna

    moje dijete još ne ide u školu ali se susreće s različitim vjerovanjima, čim smo došli do nekih škakljivih pitanja bila sam spremna objasniti da neki ljudi vjeruju da jedno a drugi drugo, ali da pravu istinu malo tko zna
    O postanku svijeta i čovjeka također se još raspravlja, ako kreacionizam ni ne računamo. Zašto to ne bi rekli djeci?

    Što se tiče odsijecanja glave, ne znam što bih rekla. Sjećam se i da sam u toj dobi mogla pročitati razne krvave priče (mitove, bajke) a da me ne bi toliko dirale. Kao što djeca ne reagiraju na krvave detalje u bajkama. Ipak, učili smo o mučenjima narodnih heroja i konclogorima i to bi nas diralo - jer je bilo ispričano s namjerom i na takav način da nas dirne. Dakle hoće li tvoje dijete imati neke negativne posljedice od tih priča ovisi o karakteru tvog djeteta i o načinu na koji im vjeroučiteljica predstavlja te dijelove priče.

    Mislim dakle da tvoje dijete (najvjerojatnije) neće imati noćne more niti će biti previše zbunjeno ako joj objasniš da možda vjeroučiteljica nije uvijek u pravu, kao što ni ti nisi uvijek u pravu.

    To ipak ne znači da ne trebaš reagirati ako misliš da su neki sadržaji neprimjereni, niti da smatram da je uredu što se vjeronauk održava u školi.

    Lijepo rečeno, pomikaki. I utješno.

  14. #14
    Storma avatar
    Datum pristupanja
    May 2005
    Lokacija
    Zagreb, Vidovec
    Postovi
    4,583

    Početno

    Citiraj daddycool prvotno napisa Vidi poruku
    dijete u knjizi iz vjeronauka crta adama i evu koji su bili prvi ljudi koje je stvorio Bog. adama od blata a evu od adamovog rebra. to su informacije s kojima dolazi iz škole.
    evolucija se pretpostavljam uči kasnije.
    ne želim raspravu o tome što o tome govori KC ili što vi govorite djeci doma, zanima me kako je to posloženo u školi.
    meni sa strane izgleda ovo jednako kao da se dijete na jednom predmetu uči da je 2 i 2 jednako 4 a da se na drugom uči da je 22 i onda da dijete ovisno o prigodnom predmetu mora prilagoditi svoj odgovor.
    sjećam se svog djetinjstva i stvari koje sam učio u školi su za mene bile apsolutne istine koje sam nekritički prihvaćao. uglavnom.
    nda, bas je ovako kako si rekao.

  15. #15
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Tebi.

  16. #16
    pikula avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Lokacija
    doma
    Postovi
    6,546

    Početno

    Pa na katoličkom vjeronauku je posloženo onako kako to službeno govori KC i trebalo bi se tako predavati, a i tako bi to trebali roditelji kod kuće objašnjavati. Ne vidim čemu neke napetosti. Nema sukoba znanosti i KC. Ima samo sukoba neetičnog ponašanja pojedinih znanstvenika sa svojom savjesti i neznanstvenih ideologija koje se prikazuju pod krinkom znanosti. Čovjek koji je otkrio Th Big Bang je katolički svećenik http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre
    Evolucija i Biblija kao i CERN i Biblija su kompatibilni i dapače sukladni prema tumačenju KC i školskog vjeronaučnog kurikuluma kao i znanstvenika vjernika koji na tome rade.

  17. #17
    lisica avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2009
    Lokacija
    čardak
    Postovi
    384

    Početno

    Citiraj pikula prvotno napisa Vidi poruku
    Pa na katoličkom vjeronauku je posloženo onako kako to službeno govori KC i trebalo bi se tako predavati, a i tako bi to trebali roditelji kod kuće objašnjavati. Ne vidim čemu neke napetosti. Nema sukoba znanosti i KC. Ima samo sukoba neetičnog ponašanja pojedinih znanstvenika sa svojom savjesti i neznanstvenih ideologija koje se prikazuju pod krinkom znanosti. Čovjek koji je otkrio Th Big Bang je katolički svećenik http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre
    Evolucija i Biblija kao i CERN i Biblija su kompatibilni i dapače sukladni prema tumačenju KC i školskog vjeronaučnog kurikuluma kao i znanstvenika vjernika koji na tome rade.
    Točno ovako i u "normalnim okolsnostima" se i djeci ovako tumači. Trebalo bi se, jer su tako učili i na faxu, djeci objasniti da je priča o Adamu i Evi-priča kojom su semitski narodi pokušali objasniti da je Bog-Stvoritelj. Kad u Bibliji stoji da je iz praha zemaljskog stvorio čovjeka-time se ističe-ograđujem se sad-ja ističem da je to slika beskrajne Božje ljubavi prema čovjeku i istovremeno njegove snage-da iz zmazane, prljave šake zemlje stvori nešto tako savršeno i predivno kao što je čovjek. Onda pričamo o tome što sve možemo sa našim rukama, nogama, glasom-nabrajamo talente i vještine, maksimalno aktualiziramo. I simbol grijeha, fatalne jabuke, zmije..Obično kažem da jabuka nije bitna. Mogla je biti šljiva. Bit je da su imali sve i samo jednu jedinu stvar za koju je Bog rekao-Molim vas nemojte mi to dirati-oni baš to naprave! I onda je djeci to zločesto, neposlušno itd, itd. Dođemo do toga da kad i oni pogriješe-dobiju kaznu ali mama i tata ih naravno i dalje vole. Samo su malo ljuti i povrijeđeni. 7 danja stvaranja su naravno milijuni-tu se pogube-hrpetine godina i godina, nabrajamo koliko treba cvijetu da naraste, drvetu, bebi..Objasnim zašto je baš tako opisano u Bibliji-malo pričam o tom Semitskom narodu- duhovito pokušam predočiti plastičan način razmišljanja-ljubav je za njih bio zagrljaj, poljubac-zagrlim se, bacim pusu u zrak i onda pitam što je ljubav-počnu priče-prekinem u pol priče, to ostavimo za zadaću i kažemm da kod Semita nije bilo objašnjavanja. Rodila se bebica sa puno kose-dali su joj ime Kosata. Rodila se pjegava-Pjegavica. Da sad ne duljim-djeca kuže bolje od odraslih, vrlo brzo skuže bit. Problem i bi u praksi mogli biti doslovce pričam kako piše a predavanje sam preskočio ili me vrijeđalo vjeroučitelji..Tužna sam što to moram reći ali eto..Nadam se da su ti izumrli sa dinosaurićima..
    Oduljila sam, ispričavam se, željela sam zorno prikazati kako bi to trebalo biti, kako to je i da tu odavno nema problema niti bi ih trebalo biti. Eto.

  18. #18
    Cubana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Lokacija
    East end
    Postovi
    6,747

    Početno

    Pa ja vjerujem, ne znam kako je stvarno na vjeronauku, da nitko ne prica o Adamu I Evi kao stvarnim ljudima.

  19. #19
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Moje dijete je drugi razred i mislim da Adam i Eva do sada nisu spomenuti. Oni uče da je Bog stvorio svijet oko nas, da smo Božja stvorenja, no vjeru i Bibliju upoznaju kroz malene pričice i crtice koje su onda na neki način uklopljene u svakodnevni život. Pretpostavljam da kada su dovoljno odrasli da uče npr. o postanku onako kako to piše u Bibliji, onda će biti dovoljno odrasli i da im vjeroučitelji objasne simboliku.

  20. #20
    enela avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2006
    Lokacija
    Midsomer
    Postovi
    2,848

    Početno

    Koliko je meni poznato, u kurikulumu biologije kreacionizam ne postoji, niti u kurikulumu geografije. Biologija - praiskonska juha i evolucija, u fizici se u OŠ ne spominje postansk svemira.

    A iz iskustva, klinci to hendlaju tako da svaki predmet strpaju u svoju ladicu i većina ih se ne zamara s kontradiktornošću sadrzaja pojedinih ladica. Nazalost.
    Friški je primjer razgovor od prije par mjeseci s mojim sedmašima na temu evolucije i kreacionizma.
    Oni otvorenijeg uma su rekli: uh, sad ste me zbunili, nisam to nikad tako gledao. I vidis da se u tim glavama svašta vrti.
    Oni drugi su rekli: pa da to nije tak (bog, Adam, Eva), ne bi toliko ljudi u to vjerovalo. I za njih više nema diskusije. Sve "dokazuju" argumentom većine.

  21. #21
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    Mima, ja gledam svaki tjedan knjige i kažem ti što mi dijete daje kao informaciju o tome što su učili. U izbor pričica vjeroučiteljice neću niti ulaziti ali sve se uglavnom vrte oko toga da je netko nekoga ubio. Po meni, apsolutno neprimjereno dobi.

    Cubana, misliš li da je prvašima "stvarnih" ljudi jasan?

    Ovo je upravo ono što me zanima:
    Citiraj enela prvotno napisa Vidi poruku
    A iz iskustva, klinci to hendlaju tako da svaki predmet strpaju u svoju ladicu i većina ih se ne zamara s kontradiktornošću sadrzaja pojedinih ladica. Nazalost.
    Friški je primjer razgovor od prije par mjeseci s mojim sedmašima na temu evolucije i kreacionizma.
    Oni otvorenijeg uma su rekli: uh, sad ste me zbunili, nisam to nikad tako gledao. I vidis da se u tim glavama svašta vrti.
    Oni drugi su rekli: pa da to nije tak (bog, Adam, Eva), ne bi toliko ljudi u to vjerovalo. I za njih više nema diskusije. Sve "dokazuju" argumentom većine.

  22. #22
    enela avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2006
    Lokacija
    Midsomer
    Postovi
    2,848

    Početno

    Ne mogu editirati više.

    "većina ih se ne zamara s kontradiktornošću " = većina ih se ne zamara kontradiktornošću

  23. #23
    Cubana avatar
    Datum pristupanja
    Aug 2005
    Lokacija
    East end
    Postovi
    6,747

    Početno

    Ne mogu citirati dedija :/
    Pa da, isto kao i Crvenkapica. Stvarnost naspram bajke.

  24. #24
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Ima pravo Pikula - nema kod nas takvog sukoba. Nema sukoba ni u odnosu znanosti i vjere. Biblijsko stvaranje svijeta nije u suprotnosti s teorijom evolucije, osim u slučaju da se Knjiga Postanka shvaća posve doslovno. U vjeronauku koji sam ja pohađala, a mislim da je slično i kod moje djece, evolucija se tumači kao Božje stvaranje i obratno.

  25. #25
    ms. ivy avatar
    Datum pristupanja
    Dec 2003
    Postovi
    12,890

    Početno

    homeschooling, daddy, homeschooling.

  26. #26
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    Citiraj ms. ivy prvotno napisa Vidi poruku
    homeschooling, daddy, homeschooling.
    ne želim je još dodatno opterećivati sa učenjima moje crkve
    neka dijete samo nađe svoj put.

  27. #27
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Ja sam nastavom vjeronauka, malo je reći, oduševljena.

  28. #28
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    ok
    znači ukoliko moje dijete shvaća cijelu priču doslovno onda je ili ona krivo shvatila ili vjeroučiteljica ne radi dobro svoj posao?

  29. #29
    lisica avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2009
    Lokacija
    čardak
    Postovi
    384

    Početno

    Pa ne mogu sad napamet reći, nije korektno, ili, ili možda oboje..Trebalo bi biti ovako kako sam ti napisala. Mogla bih ti pričati o tome što djeca sve pričaju kad dođu iz drugih škola.. Ne sva, ne uvijek. Sad me živo zanima u koju školu ti dijete ide! Baš sam babac..Ima svega, pokušaj ti nekako objasniti da to malo raščistiš stvari. Mogu misliti koliko je to zbunjujuće..I odraslima Kad sam pokušavala nekih davnih dana svojoj baki objasniti ovo isto naganjala me po stanu sa svetom vodicom, molila na sav glas i bila van sebe.. I vikala da moram na ispovijed.. Jedna prijateljica me prekinula usred priče i ljutito izjavila da ona nije nastala od majmuna nego od Adama i Eve! Da šta bogohulim..Nije vic. Nažalost.

  30. #30
    enela avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2006
    Lokacija
    Midsomer
    Postovi
    2,848

    Početno

    Koliko djece u dobi od sedam godina moze pojmiti tu simboliku?
    Istrazivanja pokazuju da u fazu apstraktnog mislioca dijete ulazi puno kasnije, tek oko 13. godine.
    I ako je crkva sluzbeno prihvatila teoriju velikog praska, zasto tako ne uce djecu od prvog razreda? Vjerujem da bi to puno bolje razumjeli nego simboliku Adama i Eve.
    Uostalom, u teoriji velikog praska i evoluciji nema favorizacije nijednog spola sto je, po meni, puno bolje za te male glavice.

    Lisica, imate li u programu OŠ teoriju velikog praska?

  31. #31
    lisica avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2009
    Lokacija
    čardak
    Postovi
    384

    Početno

    Vidim da mi e slovo šteka. Ispričavam se!!

  32. #32
    lisica avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2009
    Lokacija
    čardak
    Postovi
    384

    Početno

    Misliš" Božji pljesak"? To je odgovor iz rukava, barm tri lumena svake generacije u svakom razredu koji imaju šire vidike. Ne radi se o simbolici. Radi se jednostavno o knjizi iz određenog vremena, specifične tematike. Kako započeti priču o ljudima, Bogu, odnosima, ako ne otpočetka? Prilagođeno, ne moraji imati kapacitet I. Kanta za to. I u višim razredima postoji ista tematika, obogaćena, opet prilagodljiva dobi i uzrastu. Ne radi se o favoriziranju spolova. Djeci je to potpuno nebitno. Odraslima je to problem. Imamo program kakav imamo, vjeronauk i roditelje koji žele da im djeca pohađaju isti, smatram da moramo izvući maksimum i bit je u neprestanoj aktualizaciji. Djeca to najbolje razumiju. Dodajem da svojoj djeci, na zgražanje mnogih, nisam davala nikakve dodatne poduke, priče, sadržaje osim naj, naj nužnijih. Nemam pojma kakve će vjeroučitelje imati. Pa da ih ne zbunjujem. Lako objasnim naknadno. Da se idu svađati u prvom osnovne sa učiteljima. :p Voljela bi i ja da se sve skupa, planovi, vjeroučitelji, općenito politika viših instanci prilagodi vremenu ali eto, tako je kako je. Dajem max djeci, ne želim da se sa grozom sjećaju vjeronauka ili da pobjegnu iz Crkve ili katoličanstva čim riješe Krizmu. Učim ih da nasljedovati Krista znači ostati dosljedan sebi i svom srcu. Sve se drugo nadoštukla.

  33. #33
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    Citiraj lisica prvotno napisa Vidi poruku
    Voljela bi i ja da se sve skupa, planovi, vjeroučitelji, općenito politika viših instanci prilagodi vremenu ali eto, tako je kako je. Dajem max djeci, ne želim da se sa grozom sjećaju vjeronauka ili da pobjegnu iz Crkve ili katoličanstva čim riješe Krizmu. Učim ih da nasljedovati Krista znači ostati dosljedan sebi i svom srcu. Sve se drugo nadoštukla.
    zbog ovakvih postova morat ću opet razmotriti opciju "like" na forumu

  34. #34
    enela avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2006
    Lokacija
    Midsomer
    Postovi
    2,848

    Početno

    Ne mislim bozji pljesak, mislim teoriju velikog praska. Doslovno. Može i engleska verzija big bang theory.

    Pretpostavila sam da si vjeroučiteljica, pa sam te zato pitala o programu. Ispričavam se ako sam pogrešno pretpostavila.

  35. #35
    lisica avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2009
    Lokacija
    čardak
    Postovi
    384

    Početno

    daddy
    enela, dobro si pretpostavila, konkretan pojam u programu ne postoji. Nisam sigurna postoji li taj pojam u osnovnoj u nekom predmetu..
    Mislim da sam dala svoj obol temi. Bilo mi je zadovoljstvo.

  36. #36

    Datum pristupanja
    Aug 2008
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    508

    Početno

    u vjeronauku se o teoriji velikog praska govori u 8.razredu. spominje se kao teorija koja je je danas u znanosti najzastupljenija kad se tumači postanak svemira.

    ja se pokušavam sjetiti tko je koga ubio u 1.r u programu vjeronauka...

  37. #37

    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Postovi
    3,461

    Početno

    Citiraj zeljka231 prvotno napisa Vidi poruku
    ja se pokušavam sjetiti tko je koga ubio u 1.r u programu vjeronauka...
    Da nije Kain Abela?

  38. #38

    Datum pristupanja
    Aug 2008
    Lokacija
    zagreb
    Postovi
    508

    Početno

    Citiraj Nena-Jabuka prvotno napisa Vidi poruku
    Da nije Kain Abela?
    nema kaina i abela u 1.razredu. išla sam provjeriti u plan i program. o smrti se jedino priča prije dušnog dana, ali tu nema nikakvog ubijanja. jedan sat je i za sve svete i govori se o svecima. jedino možda tad se spomene da se umire mučeničkom smrću. ja tad stavim naglasak na život kakav su sveci živjeli, a ne na način na koji su umrli.

  39. #39
    Administrator foruma daddycool avatar
    Datum pristupanja
    Jul 2005
    Lokacija
    ZG, u braku
    Postovi
    4,635

    Početno

    Citiraj zeljka231 prvotno napisa Vidi poruku
    ja se pokušavam sjetiti tko je koga ubio u 1.r u programu vjeronauka...
    pricala im je price o svetoj barbari i o svetoj luciji
    osobno mislim da su obje price pregrozne, a posebno mi je kao nevjerniku problematicna prica o svetoj barbari gdje je otac nevjernik odrubio glavu svojoj kcerci koja je bila vjernica

  40. #40
    mama courage avatar
    Datum pristupanja
    Oct 2006
    Postovi
    7,324

    Početno

    Mislim da će (do punoljetnosti) ionako misliti ono što im roditelji misle.
    ima ona, čovjekov život se može podjeliti na 3 dijela:

    a) moj tata je uvijek u pravu
    b) moj tata nema pojma
    c) eh, moj tata je uvijek govorio!


    što reći, ja sam već odavno u ovoj fazi:

    il kao što bi mark twain rekao, kad sam imao 14 godina moj otac je za mene bio blesava neznalica, kad sam napunio 21 godinu začudio sam se koliko je toga ta neznalica u 7 godina naučila

    dijete moje poznanice je doživjelo blagi šok kad je učilo o evoluciji, jer nije mogla vjerovati da ne vrijedi ono što je od početka prvog učila na vjeronauku. no, tu ja roditelje krivim. kako je moguće da svih tih godina nikad nijednom riječju nije čula za darwina. pa dovoljan je jedan odlazak u neki prirodoslovni muzej.

  41. #41
    enela avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2006
    Lokacija
    Midsomer
    Postovi
    2,848

    Početno

    [QUOTE=pikula;2291432]Čovjek koji je otkrio Th Big Bang je katolički svećenik http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre

    To stoji, ali to ne znaci da crkva prihvaca tu teoriju kao valjanu.
    Na vjeronauku uce ovako kako je rekla zeljka. U osmom razredu.

  42. #42

    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Postovi
    3,461

    Početno

    [QUOTE=enela;2292011]
    Citiraj pikula prvotno napisa Vidi poruku
    Čovjek koji je otkrio Th Big Bang je katolički svećenik http://en.wikipedia.org/wiki/Georges_Lema%C3%AEtre

    To stoji, ali to ne znaci da crkva prihvaca tu teoriju kao valjanu.
    Na vjeronauku uce ovako kako je rekla zeljka. U osmom razredu.
    Prihvaća to Katolička crkva kao valjanu, u našoj zemlji po pitanju obrazovanja i školskog programa na tu temu, nema nikakvih nesuglasica. Protestanti su druga priča.
    Iako, i unutar KC ima intelektualaca, znanstvenika koji zadnjih desetljeća izražavaju skepsu prema Darwinu i teoriji evolucije općenito, ne da stoje na braniku kreacionizma doslovce, nego dovode u pitanje darwinizam kao smjer općenito, njegove metode, točnost postavki, mjerenja, logičnost slijeda - razvoj naspram propadanju (ako nema pokretačke sile) itd,. , uglavnom, ništa posebno vezano za crkvu, uobičajeni znanstveni prijepori karakteristični za cijelu tu zajednicu.
    Samo što onda neka vjerska zajednica, bilo koja, izvuče tog i tog znanstvenika jer je on usput i vjernik, pa se poziva na njega.
    Svi vole da su na njihovj strani znanstvenici, umjetnici, mislitelji, svi za tim posežu u argumentaciji svojih stavova i kreiranju alibi-ozračju za argumentaciju (i religije, i gej zajednica, jel tako) .
    A vjerska učenja su vjerska učenja, vjerske knjige uvije ostaju iste i moraju se predavati onakve kakve jesu. I kad se uči hinduska mitologija,isto se uče priče i postanku svijeta itd. ,a ne znači da je baš nužno da je svijet tako nastao.
    Evo, čisto za usporedbu neku kako te priče izgledaju:
    U Hinduskoj mitologiji o Postanku razlikuju se čak tri priče o postanku Svijeta. U prvoj priči iz Kaosa pojavljuje se bog Indra (gospodar oluje i kiše) kralj bogova i on odvaja Nebo od Zemlje kako bi se moglo podići Sunce bog Višnu (gospodar Sunca) koji će stvoriti tri svijeta: Nebo, Zemlju i Zrak (eter). Tim svjetovima u početku upravlja Varuna (gospodar voda) stari bog Neba i kozmičkog poretka. Druga mitska priča kazuje o tomu kako je Puruša kozmički (prvi) čovjek žrtvovan (raskomadan), te su od njegovih dijelova tijela stvoreni Svemir i četiri kaste (svećenici, ratnici, svjetina i sluge). Treća mitska priča kazuje o bogu Prajapati (gospodar svih bića) bog stvoritelj Svemira, otac bogova i demona, a kasnije on će postati bog Brahma (Stvoritelj). U toj priči bog Prajapati ima četiri sina (Vatra, Vjetar, Sunce i Mjesec) i jednu kćer Ushas (Zora). Za predivnom Zorom žude kako otac tako i braća. Dok je otac progoni ona mu bježi i skriva se u raznim obličjima životinja, a Prajapati prosipa svoje božansko sjeme bezuspješno Zemljom, a isto čine i božanska braća Zore, sinovi Prajapati. Iz tog bezuspješnog pokušaja opasivanja Zore i uzaludnog prosipanja božanskog sjemena po Zemlji rodit će se bog Rudra (gospodar zvijeri) bog divlje prirode i džungle povezan sa smrću i bolešću.

  43. #43

    Datum pristupanja
    Jan 2012
    Lokacija
    Zagreb, Maksimir
    Postovi
    10,989

    Početno

    kreacionizam se spominje u 4. razredu gimnazijskog programa biologije kao napustena teorija koja objasnjava postanak svijeta (bila je prihvacena dok se smatralo da je starost zemlje 6000 godina).
    osobno smatram da je kreacionizam u mitoloskom obliku kakav se predaje na vjeronauku u nasim skolama dobro pomiren s nastavom biologije i kao profesor biologije nikad nisam imala problema, tj. nisam se susrela s tim da netko slijepo vjeruje u postanak covjeka od zemljanog praha.
    nisam vjernik, ali postujem vjeru i ne zadirem u nju, ali od ucenika ocekujem da razlikuju vjeru od prica starog zavjeta, sto je ovdje vec nekoliko puta napisano i lijepo objasnjeno.
    i jako, jako mi je drago, sto kod nas ne postoje nebulozne ideje poput ovih:
    http://creationmuseum.org
    http://www.youtube.com/watch?v=IacAn3gQiY4

  44. #44
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    imam špurijus da će sad roza uletit i održat svima leksciju o toleranciji i slobodi izbora.

  45. #45
    enela avatar
    Datum pristupanja
    Jun 2006
    Lokacija
    Midsomer
    Postovi
    2,848

    Početno

    @Nena, onda vjerouciteljica s kojom sam razgovarala ne zna.
    Njen odgovor je bio da crkva nema sto prihvacati. Da su znanstvena istrazivanja jedno, a vjerovanje drugo i da crkva sluzbeno ne prihvaca ni jednu od znanstvenih teorija o postanku svemira, prostora, vremena.
    Ni ja nisam naisla na podatak da crkva sluzbeno prihvaca TBBT.

  46. #46
    Mima avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2004
    Lokacija
    Zagreb
    Postovi
    21,853

    Početno

    Potraži ga na Wikipediji.

  47. #47

    Datum pristupanja
    Jan 2009
    Postovi
    3,461

    Početno

    Citiraj Mima prvotno napisa Vidi poruku
    Potraži ga na Wikipediji.
    Ima ovdje nešto.
    http://www.glas-koncila.hr/index.php...1&news_ID=2337 ,

    vadim citat , Rebić :
    »Prema tome, smijemo zaključiti da je pitanje o podrijetlu čovjeka«, smatra dr. Rebić, »s obzirom na njegovo tijelo, još uvijek u katoličkoj teologiji otvoreno. Dana je sloboda katoličkim teolozima da zastupaju evoluciju u izvjesnom smislu kao vjerojatnu tezu. Ista je takva sloboda dana i svim vjernicima. Dužnost je znanosti da nam o pitanju postanka čovjekova tijela u budućnosti pruži točnije i sigurnije podatke.«

  48. #48
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    pa zar nije još prije 5-6 godina papa objavio da je darwinova teorija u skladu s biblijom. al da se neće ispričati darwinu
    Posljednje uređivanje od cvijeta73 : 07.12.2012. at 13:59

  49. #49
    Zdenka2 avatar
    Datum pristupanja
    Feb 2006
    Postovi
    6,448

    Početno

    Papa Pio XII. je 1950. u enciklici Humane generis naveo da su za Crkvu prihvatljiva istraživanja prirodnih znanosti o porijeklu čovjeka. Ivan Pavao II. i Benedikt XVI potvrdili su da nema konflikta između vjere i teorije evolucije. No ostaje nešto što razlikuje crkveno učenje o postanku svijeta i čovjeka od materijalističke interpretacije: naime, vjernici vjeruju da je evolucija svjesno Božje djelo, a ne samo produkt slučaja, odnosno slučajnih mutacija. Čovjek nije samo produkt slučaja i pogrešaka, nastao bez razuma i razloga.Dakle, Crkva prihvaća evoluciju, to jest postupni nastanak života, ali na način da taj život proizlazi iz logosa, s razlogom i svrhom. Knjiga postanka objašnjava što čovjek Bogu jest, zašto je i s kojom svrhom stvoren. Benedikt XVI je još kao prefekt Kongregacije za nauk vjere pisao o tome, a kao papa je proglasio američki sukob kreacionizma i evolucionizma apsurdnim.

    KKC puno govori o tome, a ovdje ću citirati samo ovo:
    283 Pitanje o porijeklu svijeta i čovjeka predmet je brojnih znanstvenih istrazivanja koja su izvanredno obogatila naše znanje o starosti i razmjerima svemira, o postanku raznih oblika života i o pojavi čovjeka. Ta
    nas otkrića pozivaju da se jos vise divimo veličini Stvoritelja, da mu zahvaljujemo za sva njegova djela i za um i mudrost koju daje učenjacima i istraživačima.
    284 Velikom zanimanju za ta istraživanja snažan je poticaj pitanje drugoga reda koje nadilazi područje vlastito prirodnim znanostima. Ne radi se samo o tome da se zna kada je i kako tvarno nastao svemir, ni kada se pojavio čovjek, nego radije da se otkrije koji je smisao toga porijekla: vlada li njime slučaj, slijepa kob, bezimena nuzda, ili neko nadsvjetsko, razumno i dobro Biće zvano Bog…

    Ovo s isprikom je došlo na inicijativu Anglikanske crkve 2008. da se treba Darwinu ispričati. Vatikan je ocijenio da to nije potrebno, jer, za razliku od Protestantskih crkava, Katolička crkva nikad nije osudila Darwina niti je njegova knjiga bila na Indeksu zabranjenih knjiga. Godine 2009. Pontifikalno sveučilište Gregoriana je u Rimu organiziralo znanstveni skup na svjetskoj razini o biološkoj evoluciji, u povodu 150. godišnjice objavljivanja Darwinova djela.

  50. #50
    cvijeta73 avatar
    Datum pristupanja
    Nov 2007
    Lokacija
    Rijeka
    Postovi
    11,735

    Početno

    ta biblija je stvarno čudo. da znanost jednom i dokaže sa sto-postotnom sigurnošću da boga nema, katolički teolozi i filozofi bi razvili filozofiju da je i to u skladu s biblijom.

    što je možda i jedan od dokaza da je biblija stvarno božja riječ
    Posljednje uređivanje od cvijeta73 : 07.12.2012. at 15:31

Stranica 1 od 2 12 PosljednjePosljednje

Pravila pisanja postova

  • Ne možete otvoriti novu temu
  • Ne možete ostaviti odgovor
  • Ne možete stavljati privitke
  • Ne možete uređivati svoje postove
  •