Kod nas se moze doci po dijete u bilo koje vrijeme.
Kod nas se moze doci po dijete u bilo koje vrijeme.
Ginger ovo ti je tema za prijevremeni
Pretpostavljam na temelju procjene djetetove kogn.i emoc.zrelosti koju je napravio strucni tim.
Cula sam da se u zadnje vrijeme ne mogu olako dobit odgode kao proslih godina.
Mogu provjerit s mamama iz kcerkine grupe pa ti javim.
Lili znam
Al tema je aktivna pa zato
Najmladja mi je rodjena u 1.mjesecu i uopce mi se ne svidja sto ce morati ranije u skolu
Ja bih njih sto kasnije![]()
Odgodu će preporučiti stručno Povjerenstvo škole nakon provedenog utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta. Svakako naglasite da ste skloni odgodi. Dijete uredno prijavite jer kao školski obveznik mora proći testiranje. Kad Povjerenstvo preporuči odgodu to u 100 % slučajeva ispadne odlično za dijete.
ma ne razmišljaj sada o odgodi jednogodišnjeg djeteta
imaš vremena
a i za 5 godna ćeš drugačije razmišljati
dijete je rođeno u 1. mjesecu, znači nije na samoj granici, a i ima dvije starije sestre
i curica je
ona će ti biti za školu definitivno
i onda će htjeti za sestrama, a i tebi će vrtić već ići na živce
i vidjet ćeš da je dijete zrelo
curica, 6 godina i 8 mjeseci, sa starijim sestrama, nema teorije da ne bude za školu
ne bih se složila s paid pogotovo ne da je uspješnost 100%, znam za slučajeve gdje nije bilo tako. Djeci je bilo jako dosadno u vrtiću, stagnirali su, njihovi vršnjaci se već otišli u školu, a kad su ta djeca s odgodom krenula u školu, u školi im je sve bilo prejednostavno i dosadno pa je i u školi izostala motivacija i entuzijazam.
Po mom mišljenju jedini pravi razlozi za prijevremeni upis, pravodobni ili odgodu su JE LI dijete psihofizički spremno ili ne.
Sve ostalo su pogrešni razlozi: želje roditelja, potreba da se ide u školu radi vršnjaka ili ostane zbog njih u vrtiću, "duže" igranje,,...bla bla.
Meni je psihologica u centru Sever rekla nekoj djeci će s kasnijim upisom biti nanesena šteta a netko će imat koristi. Sve ovisi o spremnosti djeteta.
nikada ne treba ovako generalizirati, jer svako dijete je individua za sebe, jedan sasvim poseban svijet!
bez obzira koliko starije ili mlađe braće i sestara imao - to nema veze sa njegovom spremnošću za njegove izazove,
odnosno može se poklopiti da sve bude u redu, ali ne treba unaprijed podrazumijevati da će biti,
samo zato jer ima starije sestre.
gore sam napisala da je moje iskustvo skroz drugačije
Posljednje uređivanje od orange80 : 18.02.2015. at 10:05
Naša najstarija je 1mj, krenula je u školu redovito. Nije bila spremna za školu ali ne bi bila ni za godinu dana jer je takvo dijete. Tek sada, kad je 4r je donekle spremna na školu i na sve obaveze oko nje. Ali njoj je škola jako koristila, iz povućene curice je izrasla u jedno mladu damu puno sampouzdanja. A tome je jako puno pripomogla i njezina učiteljica. da smo forsirali odgodu ne bi dobila ovu učiteljicu, u vrtiću bi stagnirala, ovako je bila primorana ubacit se u veću brzinu. Ne znaći da je tako sa svakim dijetetom ali eto, nama je koristilo to što nismo išli na odgodu (a mogli smo).
po meni je problem u tome što standardna testiranja za školu ne daju uvijek adekvatan odgovor
na pitanje da li je dijete spremno ili nije, odnosno, možda daju u 90% slučajeva,
ali definitivno ne svima.
Nama su na svim testiranjima rekli da je dijete spremno, dijete je i "izgledalo" spremno pa je i okolina (familija)
imala koncenzus da nema govora o odgodi,
a eto ipak je kad smo otišli kod dr. Sever ispalo da dijete u nekim segmentima nije bilo dovoljno zrelo.
doduše, na standardnim testiranjima ove "mlađe" (rođeni cca 1-3 mjesec) i uzimaju sa tom nekom ogradom da su mlađi, "njima se to još može tolerirati", "dostići će oni ostale",
i dr. mi je izravno (ali tek pošto sam ja postavila pitanje o dobi, dakle ne govore to po defaultu)
rekla sa su ovi "mlađi" uvijek "iza" i da je to normalno, jer dijete rođeno u 4. mj. je 9 mjeseci starije od onog rođenog u 1. mj.
kad su bebe 9 mjeseci je enormna razlika,a kad imaju 6 i 7 je manja, ali nije zanemariva.
ali učiteljica u razredu to ne smije tako gledati, ona gleda razred kao cjelinu, ocjenjuje prema kriterijima koji su joj propisani, i mlađi su tu
u pravilu u najnepovoljnijem položaju. pa još ako mu se "nakalemi" neki, makar minimalni, poremećaj pažnje, disgrafija, nesigurnost i sl. onda je u nepovoljnom položaju x 2.
nekad i iznadprosječnost i nadarenost u emocionalno nedovoljno zrele djece može itekako biti hendikep u školi.
e sad, naravno da netko uvijek mora biti najmlađi, da negdje mora postojati granica, da ne možemo costumizirati sistem da
idealno odgovara svakom pojedincu...
ali da možemo probati učiniti najbolje za njega gledajući baš njega, a ne neke stvari oko njega (tko iz vrtića ide u školu, ima li stariju braću itd) - to možemo.
i da još dodam ovo:
uspjeh u školi imaju djeca koja imaju najbolju sposobnost prilagodbe sistemu.
natprosječna inteligencija, talent i sl. s time može, ali ne mora imati veze.
Orange tako si to lijepo rekla da sam te dosla samo potpisati
vjerujem da je tako jer jedno od prvih pitanja kod Severice je bilo kako je prošla Leonina prilagodba u jaslicama. Što reći moje dijete je imalo prilagodbu bez suza, rekli su da je to tako riejtko i niakd nije imala zakašnjelu reakciju. Jednostavno kao da je otpočetka znala da će mam doći posliej po nju i to je bilo to.
Ja nemam ni zrnce sumnje da treba ići sad u školu prijevremeno (neš ti 35 dana značaja) to sam znala 99% i prije testova kod Severice al lijepo mi je bilo čuti da sam potpuno u pravu od strane stručnjaka. Uostalom kod nas je dijete samo sve odradilo, guralo "školu" već pola godine, motivacija samo takva bez obzira na naša eventualna cimanaj s odgovaranjem da joj neće biti prijetaljica i sl. Niej se smela ni sekundu.
Lili, ima na ovoj temi ili, ako nije na njoj, na nekoj drugoj dosta dobrih iskustava s prijevremenim upisom.
Budući da se ne sjećam jesam li o tome čitala na temama ili u pp, neću onda spominjati imena forumašica.
znam znam Jurana. Čitala sam i ja na nekoj drugoj temi.
A i u stavrnom životu skoro svi čija su djeca prijevremeno upisana su rekli da su napravili pravu stvar i da bi opet. Ne dvojim ja ni sekund (sve mi je i Severica potrvdila) samo pišem na temi
Nisu mi mile generalizacije općenito no dobro...
Posljednje uređivanje od Lili75 : 18.02.2015. at 11:50
Ja mislim da tu nitko uopce ne dvoji da je svako dijete prica za sebe.
samo kod ovih prijevremenih upisa se tolerira da su neki malo "iza" jel se smatra da ce do 09. mj kad pocne skola biti skroz zreli. I tu vjerojatno fulaju kod nekih.
jel neki idu na testiranje sa 6 godina pa i ako nisu sad 100% zreli, komisija smatra da ce za pola godine kad pocne skola taman biti zreli. Mislim da je tako nekako Orange htjela reci.
A da svugdje ima iznimaka, da mladji mogu biti napredniji od starijih i da je svako dijete prica za sebe, da smo svi razliciti, to se podrazumijeva.
slažem se s nevenom, nešto prepostavljati (u vezi razvoja djeteta) je vrlo relativan pojam.
[QUOTE=orange80;2737695
a eto ipak je kad smo otišli kod dr. Sever ispalo...
[/QUOTE]
Oprostite, ali napisati da je JEDNA jedina osoba u Hrvatskoj ona koja treba odlučiti kada će neko dijete u školu je, u najmanju ruku, smiješno.
Kriva interpretacija Beti.pojasnim kasnije.
Orange80, i nama su za najstariju svi rekli da je spremna ali ja znam da nije bila. Mi bi i trazili odgodu da je nije potrefila ova uciteljica i da je trebala krenuti u neku veliku skolu sa velikim razredima i puno ucenika. Ovako smo vagali i prevagao je upis i danas nam nije zao, ali znam, moglo je bit i drugacije... I da je bilo naporno, bilo je. Zato i kazem ( kad imam takvo iskustvo od prije) da je najmladji spremniji za skolu nego sto ce najstarija ikad bit... I glupo nam ga je drzati u nepoticajnom vrticu jos godinu dana kad moze (i zeli) vise.
A joj, ljubim te za ovo
Ma ne znam, meni ta skola bas tesko pada (znam, znam, nisam ja bitna)
Imam osjecaj ko da ce im netko otrgnuti dio djetinjstva
Jucer smo velikoj kupili torbu za skolu i ja se skoro rasplakala u ducanu
Ma, znam da pretjerujem, al bit ce lakse kad jednom krene
Nadam se![]()
Pisala sam ranije na ovoj temi - kod nas je odluka o prijevremenom upisu bila pun pogodak. Curka je u školu krenula sa 6 god. i 2 mj. Zadnju vrtićku godinu postala je dosta nezadovoljna u vrtiću i navaljivala je da ide ranije u školu. Ljudi iz okoline (a i dosta ljudi ovdje na forumu) su nam govorili da šta dijete ima navaljivati, šta dijete zna šta je škola (ima starijeg brata i sestru u školi) i tak.
Testirana je u vrtiću s 5 god. i u školi s 5,5; svi testovi su pokazali da je spremna. Mene je malo mučilo je li ona i emocionalno dovoljno zrela pa sam se posavjetovala s njenim vrtićkim tetama (mislim da su one najkompetentnije procijeniti emocionalnu zrelost djeteta jer dijete ipak najviše vremena provede s njima i vide ga u različitim situacijama), koje su mi potvrdile da je spremna i što se toga tiče. Učiteljica je rekla da je došla spremna ko puška.
Sad je 2. razred. Školu i dalje obožava, odlično joj ide.
Mislim da je za prijevremeni upis najvažnije dobro procijeniti emocionalnu zrelost djeteta (podrazumijeva se da dijete treba biti kognitivno spremno, inače nitko valjda ne bi razmišljao o ranijem upisu), a nisam sigurna koliko realna procjena se može dati prilikom samo jednog susreta s djetetom. Zato se meni čini da djetetove vrtićke tete tu mogu dati možda i realniji sud od osobe koja procjenjuje dijete. Samo što se tiče emocionalne zrelosti, naravno.
jelena.O dobro je skuzila alex, na najmladju mislim
je l se kuzi da volim razmisljati unaprijed?
Velika seka krece na jesen, srce moje veliko
paid, orange, thnx na info
ne znam hocu li imati razlog za odgodu, a nadam se da ne....samo me zanimalo kako to funkcionira...
Ginger, s prvim prvasicem je najteze, sa svakim iducim je lakse ( a treceg guras i prijevremeno he he). Malo se zezam ali u biti je stvarno tako, pogotovo jer na netu ima najvise losih iskustava sa skolom pa kad krenes to citat mislis da nema sanse da tamo podaljes svoje dijete... A onda skuzis da nije sve crno pa se pozitivno iznenadis i skuzis da oma i ok skola i uciteljica, da program nije bas takav bav bav i da djeca skolu vole i da jim to treba.... Barem ovi moji skolu obozavaju!
Ginger, što niste vi u Italiji, jesam ja nešto krivo skopčala?
Mi smo razredu imali dijete gotovo dvije godine mlađe od prosjeka rz Kad je krenuo pubertet razlika je postala još veća i situacija je bila baš teška. Svi su teoretski suosjećali, ali zapravo ni djeca ni profesori nisu imali strpljenja za mališu.
Posljednje uređivanje od pikula : 18.02.2015. at 19:52
In love
Znaci predomislit cu se do trece, he he
laumi, jok, lijepa nasa![]()
Beti ako orange nije sigurna da joj je dijete spremno unatoc svemu sto joj drugi govore zasto ne bi zatrazila strucnu pomoc koju smatra najboljom.uzg je to skoro pa sigurno psih.centar Medvescak-Sever jer imaju jako puno iskustva u radu s djecom bez obzira na problematiku.Za svoju djecu uvijek zelimo najbolje sta ne?
Uostalim tami je cijeli tim ne govorimo samo o jednoj osobi tamo.
Ginger, dok tvoja najmlađa krene u školu trebala bi saživiti devetogodišnja škola, a granica bi trebala biti 31.8 a ne 31.3. Tako da će rođeni u 1. mjesecu biti među starijima u razredu![]()
larmama, ja sam se nadala da to nece zazivjeti
nemoj mi sad jos sol na ranu![]()
Možemo se neslagati i slagati! Naravno da je svako dijete priča za sebe, ali ja govorim da u većini slučajeva odgoda ispadne dobra za dijete jer je ne preporučujemo olako i bezveze, A prijeveremeni je često iz krivih razloga(ide društvo u školu, prenapredno dijete, biti će mu dosadno u vrtiću). Ne kažem da je u slučaju tvog djeteta tako. Ja sam inače predsjednica povjerenstva za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta u svojoj školi i uvijek se slažem sa svojim suradnicima u preporuci bio to prijeveremeni ili odgoda ...no roditelji nas često pritišću iz krivih razloga. Procjenu radimo tako daodradim prvo informativni roditeljski, zatim individualni razgovor s roditeljem, ja sama vidim dijete barem 2 puta kroz duži period ponekad i više, tražim još dodatnih obrada ako mi je potrebno logoped i sl., te školska liječnica za zdravstveni dio priče. Također idem u vrtić i razgovaram s tetama i stručnom službom o svakom pojedinom djetetu. Radim u maloj školi pa si mogu priuštiti temeljitu obradu.
A koji su pravi razlozi za prijevremeni upis?
Da je dijete psihofizički spremno za školu, odnosno da je na svim poljima na istoj ili većoj razini kao i ostali školski obveznici.
Pa zar ima nekog tko bi bez ovih preduvjeta gurao dijete u školu?
Kad je naša cura navalila da bi išla u školu, rekli smo joj da će prvo morati na testiranje u vrtiću pa ako prođe, da će tek onda moći ići na testiranje i razgovor u školu i onda da ćemo odlučiti.
Da nije prošla vrtićko testiranje, ne bih je vodila na testiranje u školu.
Ne sjećam se više jesam li to pisala (nemam vremena tražiti, isprika ako se ponavljam), ali u našoj školi u listopadu je održan roditeljski za prvašiće na kojem su predstavnici stručne službe vrlo jasno rekli da broj djece nespremne za školu svake godine raste. Konkretno, tema je bila Teškoće u učenju odnosno osvrt na neprepoznate i netretirane probleme: poremećaj pažnje, dislalija, disgrafija, disleksija, diskalkulija, loša grafomotorika, emocionalne teškoće. Pitanje je tko te teškoće osim roditelja treba prepoznati jer na kratkim i standardnim testiranjima za školu očito se ne prepoznaju.
Ne prepoznaju se u vrtiću jer je moje dijete odlično položilo sve njihove predškolske testove i vrt. stručna služba bila je jako protiv odgode ("spasio" ju je nalaz i potvrda višegodišnjeg psihol. tretmana).
Hoću reći da ne može upis ili neupis ovisiti o 15-minutnom školskom testiranju bez uvida u širu sliku djetetovih sposobnosti ili nesposobnosti u određenim uvjetima kroz određeno dulje vrijeme. Super je ako nečiji roditelji to prepoznaju, ali što je s ostalima? Osuđeni su na educirane odgojiteljice te vrtićke psihologe, logopede, defektologe koji u mnogim vrtićima djeluju onako u tragovima ako ih, naravno, uopće ima.
slažem se s čoksom. Iz tog razloga sam išla s djetetom privatno u psih. centar u kojem su je obrađivali 70 min i to takve testove...nisma mogla vjerovati kako su nakon sat vremena uspjeli u potpunosti "upoznati" moje dijete, bila sam u pozitivnom šoku.
Bitna stavka je i to što tamo ne rade samo one standardne testove za školu koji se rade u vrtićima nego šire od toga, dijete mi je potvrdilo da se samo dio testova ponavljao.
i da znam ih kojima su svu sugerirali i vrtić i to povjerenstvo pri školi da je dijete spremno pa nije bilo spremno. Roditelji bi prihvatili preporuku za odgodu dapače al nitko im nije sugerirao tako da ima svašta na terenu.
i s in love.
Na kraju ako je roditelj objektivan (i nema neke svoje skrivene razloge) on zapravo najbolje zna jel mu dijete spremno za školu ili ne.
mislim da tu ima istine. ako je normalan
meni je intuicija (ili kako bih to već nazvala) kod svakog djeteta govorila ono što se je kasnije
u praksi pokazalo ispravnim. slučajno ili ne.
zanimljivo je da mi je jedina osoba koja je mi je predložila da razmislim o odgodi, bila kuma mog djeteta, inače iskusna
mama 4-ero djece. slučajno ili ne.
mm, dede i bake su rekli - glupost, normalno da je spremna... i fulali generalno...
Posljednje uređivanje od orange80 : 19.02.2015. at 14:24