Da je dijete psihofizički spremno za školu, odnosno da je na svim poljima na istoj ili većoj razini kao i ostali školski obveznici.
Da je dijete psihofizički spremno za školu, odnosno da je na svim poljima na istoj ili većoj razini kao i ostali školski obveznici.
Pa zar ima nekog tko bi bez ovih preduvjeta gurao dijete u školu?
Kad je naša cura navalila da bi išla u školu, rekli smo joj da će prvo morati na testiranje u vrtiću pa ako prođe, da će tek onda moći ići na testiranje i razgovor u školu i onda da ćemo odlučiti.
Da nije prošla vrtićko testiranje, ne bih je vodila na testiranje u školu.
Vjerovala ili ne, ima.
Mi u razredu imamo 2 primjera.
Oba primjera su djeca na granici obveze (rođeni u 3. mjesecu). Na upisima u školu i jednim i drugim roditeljima, predložena je odgoda, jer su djeca imala prilično slabe rezultate naspram druge djece.
I jedni i drugi nisu poslušali prijedlog, nego su upisali djecu.
Za prvo je mama navela kao razlog da sad idu prijateljice, a za drugo da su i oni išli sa 6.
Oboje sad imaju priličnih problema u 1. razredu. Očito nisu spremni.
Najlošiju su učenici, a mogli su ići druge godine, kad bi sve vjerojatno bilo puuuuno lakše.
Isti slučaj i kod nas u razredu.
Samo što je curica rođena 1.4. i na testovima je bila onako, li-la, pa su roditeljima savjetovali da je ostave, ali roditelji nisu htjeli i obrazlagali su (svima i meni osobno)
"pa šta taj jedan dan, da je rođena 31.3. morala bi ionako ići".
Sada je skroz druga pjesma, kriva je učiteljica itd.
A ovaj argument da smo i mi išli sa 6 mi ne drži vodu.
Da, istina je da je nas, možda i više išlo sa 6 (uglavnom svi rođeni do cca 1.9. su u moje vrijeme išli sa 6)
ali se je osnovno školstvo od tada puno promijenilo, testovi i kriteriji su puno teži i viši.
mi sigurno nismo u 1. OŠ pisali matematičke diktate za ocjenu na kojima pola razreda pobere "komade" i dvojke,
a u razredu budu 1 ili 2 petice.
moje dijete, testovi pokazali - nadareno iz matematike (ponavljam to ko papiga, ali samo radi ilustracije, ne hvalim se)
u tom diktatu može riješiti samo prvi zadatak, dakle ima rezultat 1/15.
a nikakvog dijagnosticiranog poremećaja nema, samo malo slabiju koncentraciju.
tu stvarno ne znaš da li da se smiješ ili da plačeš!
pa sad za nju sigurno nije svejedno da li je pred taj zadatak bila stavljena sa 6,5 ili sa 7,5 godina.
godinu kasnije bi se neki neurončići još malo bolje povezali u mozgu pa bi rezultat možda bio i 10/15, da ne kažem
15/15.