Ono što roditelji koji nisu pročitali kurikulum trebaju znati jest da će se učenici kroz nastavu zdravstvenog odgoja, od kraja osnovne do srednje škole,
poticati da ne ulaze prerano u seksualne odnose. Postoji niz rizika vezanih za to, a preduvjet za izbjegavanje tih rizika je stjecanje vještina koje će im pomoći da ostanu svoji i ne čine ono što nije dobro za njih. Jedan dio odgovornog ponašanja znači, dakle, odgoditi seksualne odnose dok osoba zbilja ne bude za njih spremna, a kad se to dogodi, znati kako zaštititi sebe i partnera od neželjene trudnoće i spolno prenosivih infekcija. Podaci govore da je ta najmlađa populacija, u dobi između 18 i 25 godina, najviše izložena spolnim bolestima. Program uči djecu da traže odgovore na pitanja tko sam, što želim,
kako se mogu suprotstaviti stvarima koje ne želim, a zbog kojih će me možda drugi smatrati konzervativnim... Mladi ljudi dolaze iz različitih okruženja, iz različitih sustava vrijednosti.
Bitno je da mogu zadržati svoje vrijednosti, bile one religijske ili kakve druge, i zdravo živjeti s njima. No, za to su im potrebne i informacije, kao i komunikacijske vještine. Moraju poznavati rizike i ovladati vještinama izbjegavanja ili barem minimiziranja rizika, odnosno naučiti kako donositi zdrave odluke.
To je jedini put koji i djeci i mladima omogućava da rastu sa samopouzdanjem, s osjećajem da su vrijedni. Taj je osjećaj izuzetno važan i za seksualni život, jer oni koji to nemaju, skloni su činiti stvari koje zapravo ne žele, skloni su rizicima, naprosto zato jer im se čini da nemaju što izgubiti, da ionako ne vrijede puno.